Objekty PVOS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (70)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (O.Vítek) z celkových 141

Foto 1
Prohlídku začínáme v Hojsově Stráži na parkovišti pod obchodem. Díváme se směrem na Ž. Rudu. Odbočka na cestu k hlásce je hned za tím prvním pravým domem - asi 50 metrů před námi...
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44

Autor: O.Vítek | Pořízeno: 11.2011 | Foto: 44 fotek

Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49

Autor: G.Coufalová | Pořízeno: 1994 | Foto: 5 fotek

Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60

Autor: G.Coufalová | Pořízeno: 10.2013 | Foto: 11 fotek

Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91 Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97 Foto 98 Foto 99 Foto 100 Foto 101 Foto 102 Foto 103 Foto 104 Foto 105 Foto 106 Foto 107

Autor: M.Červenka, O.Vítek | Pořízeno: 11.2013 | Foto: 47 fotek

Foto 108 Foto 109 Foto 110 Foto 111 Foto 112 Foto 113 Foto 114 Foto 115 Foto 116 Foto 117 Foto 118 Foto 119 Foto 120 Foto 121 Foto 122 Foto 123 Foto 124 Foto 125 Foto 126 Foto 127 Foto 128 Foto 129 Foto 130 Foto 131 Foto 132 Foto 133 Foto 134 Foto 135 Foto 136 Foto 137 Foto 138 Foto 139 Foto 140 Foto 141

Autor: M.Červenka, L.Poustka, O.Vítek | Pořízeno: 11.2014 | Foto: 34 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
ahoj hláskari
ondrej | email | 30.9.2020 15:55 | id 149633 | nahlásit
tak chalani,ozvite sa Hojsova stráž 84-86,v tej dobe postavili novú vež a natáčali aj film,Hláska s hercom Pomejem.Spomeniem len na chalana z zo skalice čo chodil nakupovať mäso do Železnej Rudy.Ondrej zo Šale.
 
Re: ahoj hláskari
Luboš Poustka | email | 30.9.2020 17:16 | id 149634 | nahlásit
Ahoj!
Ty roky máš správně?
Ze Skalice byl Jožin Crla a ten byl ročník podzim 86-88 a z Hojsovky jezdili nakupovat maso do Nýrska, aspoň tedy v roce 87-88.
Tam jsme se z Hojsováky scházeli v hospodě.Já sloužil na Hraničáři 201 od června 1987 do ledna 89,kdy mě přeložili do Všerub 164.
L.
 
Re: Re: ahoj hláskari
ondrej varga | email | 1.10.2020 22:04 | id 149660 | nahlásit
Čau.presný dátum neviem,ale máš pravdu o Jožinovi,už si spomenul podľa priezviska aj ja.Je zaujimavé že aj ja som bol potom prevelený do Všerub kde nebola elektrina a svietili sme petrolejkou,Máš nejaké ďalšie indície?
 
Re: Re: Re: ahoj hláskari
ondrej varga | email | 1.10.2020 22:22 | id 149661 | nahlásit
a ešte si spomeniem,že zo Všerubov som išiel do Pobežovic na rotu a odtiaľ nás vozili na týždňovky na Zvon.
 
Re: Re: Re: Re: ahoj hláskari
ondrej varga | email | 1.10.2020 22:26 | id 149662 | nahlásit
odtiaľ si pamätám len jedno meno Luboš Mitana z Bošáce,na arme na Zvone si pamätám len prezývku chalana zo Serede -deli
 
Re: Re: Re: ahoj hláskari
Luboš Poustka | email | 6.10.2020 00:01 | id 149747 | nahlásit
No ještě- na Hojsovce sloužil Jánko Gieci myslim z Bánovcu nad Bebravou, ročník jaro 1986, který byl na 202 převelen z Hraničáře 201 a nesmím zapomenout na Petra Krejčiříka ze Vsetína, ročník opět jaro 1986, který sloužil na Hraničáři 201 a někdy na přelomu roků 87-88 byl převelen na Tebou zmiňovaný Zvon.
V létě 1988 nás na Hraničáři překvapili hláskaři už v záloze Petr Krejčiřík s Jánkom Giecim, kteří přijeli zavzpominat na vysoké věže ;-)
 
Re: Re: Re: Re: ahoj hláskari
Petr | email | 6.12.2021 03:09 | id 160251 | nahlásit
No máš to přesný-Jano tam dotáhl studentky a jednu měl zavřenou v tý dřevěný bouděna dřevo a uhlí. Spala na kožichu. A Ondřejka to zachránil.
 
Re: Re: ahoj hláskari
ondrej varga | email | 2.10.2020 16:43 | id 149678 | nahlásit
Ahoj Luboš,máš pravdu ,bolo to 86-88 s tým ,že na podzim som mal prijimač v Plané,odtial som išiel hrať fotbal do Stodu a v 87 som pendloval-Hojsovka-Všeruby-Velký Zvon ( Pobežovice )
 
Re: ahoj hláskari
Miloš 202 | 1.10.2020 16:04 | id 149649 | nahlásit
Čauky Ondro jak píše luboš jezdili jsme do nyrska do masny a schazeli se v hospodě na proti aspoň za mě 88-90
xxx
Tomáš Říha | email | 12.5.2015 15:08 | id 90157 | nahlásit
maketa
miloš | email | 22.11.2014 16:58 | id 81473 | nahlásit
čauky opravdu paráda je to skoro jak originál ale chybí tam 2 věci první zaznačená státní hranice a druhá označené červenou tečkou orientační body s popisem jinak opět skvělý komentář od oldy :-)
 
Re: maketa
Luboš Poustka | 22.11.2014 19:09 | id 81483 | nahlásit
Miloši-naznačit státní hranici budeš holt muset Ty a kdyby Ti přijel na pomoc Tifos,tak by jste to dali určitě dohromady :-) No a orientační body-myslíš,že restaurátor modelu tušil,že něco takového existovalo? Dal bys nějaký Ty z "voleje"? No schválně kolik? :-D
 
Re: Re: maketa
Luboš Poustka | 22.11.2014 19:11 | id 81484 | nahlásit
No a ještě jsem zapomněl-jak píšeš-komentáře Oldy-to snad nepotřebuje komentář :-D Jako vždy-sqěléééééé :-D APN.
 
Re: Re: maketa
Miloš | 22.11.2014 20:17 | id 81492 | nahlásit
Tak to dám ale azimut a km budu lovit z paměti
030'/3 km prenet 105'/5 km můstek 135'/6,5 km pancíř 165'/5 km Špičák 185'/4 km jezerní hora 270'/5,5 km ostrý 280'/7 km lovečná 360'/8 km hraničář kdyz tak mne opravte a co ty viliku das to i ty z 201 ? ;-P
 
Re: Re: Re: maketa
Luboš Poustka | 22.11.2014 20:41 | id 81493 | nahlásit
Hadrava-Nýrsko-Dešenice-Hodousice-Přehrada-Lovečná -Ostrý,SV.Kateřina-měli jsme ji myslím 11,ale ty ostatní nedam.Ale od Tebe Hraničář azimut a dálka je kravina...
 
Re: Re: Re: Re: maketa
Luboš Poustka | 22.11.2014 20:52 | id 81495 | nahlásit
Měli jsme jich myslím 11,ale spíš 13-Hodousice-Dešenice -naopak a kdybych já si vzpomněl........
 
Re: Re: Re: Re: maketa
Miloš | 22.11.2014 21:16 | id 81496 | nahlásit
Mas pravdu 360'/6 Nýrska nádrž ale hraničář byl 8 km
 
Re: Re: Re: Re: Re: maketa
201 | 22.11.2014 21:33 | id 81497 | nahlásit
8 km na sever 360 stupnu?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: maketa
Miloš | 23.11.2014 09:49 | id 81505 | nahlásit
A tobě se nezdá tech 8 km ?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: maketa
Luboš Poustka | 23.11.2014 10:57 | id 81509 | nahlásit
8 kilometrů sedí,ale ten azimut ne.201 přece nebyla od 202 na sever.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: maketa
Miloš | 23.11.2014 11:49 | id 81510 | nahlásit
Tak 330' lovecna byla 280' to si pamatuju na beton ale divim se ze se ještě nezapojil Tifos ;-)ale vy jste nás měli taky jako orientační bod a ty si nepamatujes azimut :-D :-D :-D
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: maketa
Miloš | 23.11.2014 11:50 | id 81511 | nahlásit
Tak 330' lovecna byla 280' to si pamatuju na beton ale divim se ze se ještě nezapojil Tifos ;-)ale vy jste nás měli taky jako orientační bod a ty si nepamatujes azimut :-D :-D :-D
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: maketa
Luboš Poustka | 23.11.2014 12:44 | id 81513 | nahlásit
Kdo myslíš Miloši,že dal info Oldovi,které je v pravém sloupku pod nápisem sousední hlásky? I těch Tvých 330 je blbost :-D :-D :-D
 
Re: Re: Re: Re: Re: maketa
Luboš Poustka | 23.11.2014 12:44 | id 81514 | nahlásit
Ještě odkaz:www.vojensko.cz/ph-2… :-D
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: maketa
Miloš | 23.11.2014 13:44 | id 81515 | nahlásit
No vidíš :-) 315' to jsi mohl říct rovnou tady je vidět ze pro 202 to nebyl podstatný orientační bod ;-P
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: maketa
Miloš | 23.11.2014 14:26 | id 81517 | nahlásit
Ale těch 315' neni ale západ jak je tady psáno sousední hlásky a 203 urcite nebyla na východ od nás :-)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: maketa
Luboš Poustka | 23.11.2014 14:58 | id 81522 | nahlásit
Východ sem,západ tam,vám na 202 to bylo stejně jedno.Když něco neočekávaně letèlo,tak jste stejně oněměli a bylo jedno,kde je sever :-) Třeba neznàmý vrtulník oranžové barvy,co si přiletěl z druhé strany hranice zakroužit kolem vaší věže:-) Po této příhodě jste pak dávali všechno,co se hlo :-) Traktor,vlak na Železnou rudu.....a nezapomenu,jak Pišta dávl hvězdu :-D Ta se sice nehýbala,ale hezky svítila.Museli jsme na věž,páč houkli zvýšený a tam jsem se teda bavil :-D Ještě,že byl ta paralení tlf.linka 201-202.Pišta dával: 180-08-visí-světlo-vÿšku už si nepamatuji.Když se tahle poloha pořàd opakovala a já už zkrotil bránici,tak při dàvání dálky 08 jsem dodal:8 světelných let :-D Prosil jsem Pištu aby to ztratil,nebo jsme na věžích do ràna.Naštěstí se zatáhlo,Pištovi hvězda zmizela z dohledu a za několik minut jsme zas dostali okop :-D
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: maketa
Luboš Poustka | 23.11.2014 15:00 | id 81523 | nahlásit
To psaní na mobilu je děs...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: maketa
Miloš | 23.11.2014 15:40 | id 81524 | nahlásit
Ty historky jsou sice pravda :-) ale aspoň jsme se nenudili a děláš jako by ti vaši čmeláci nestali za to ;-) zapomněl jsi vzpomenout wozduch z 3.2.89 to jste se smali i vy s 200 protože jediný kdo to viděl byl náčelník z V3Sky ale hlavně ze jsme to všichni slyšeli a nebyl jsi zrovna taky na věži ?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: maketa
Luboš Poustka | 23.11.2014 15:54 | id 81527 | nahlásit
Od 8.1.89 jsem už byl na PH 164,takže wozduch 3.2.89 mi nic neříká.Jo Čmelák poflakující se nad poli nám několikrát zavařil.Kdo ho měl pořád hlídat? :-D Měl naši důvěru,ale taky se mohl při odletu přiletět aspoň rozloučit,aby jsme ho neztráceli až 2 hodiny po odletu,kdy už pilot měl v knajpě čtvrté pivo :-D
Zde již nelze dále reagovat
Hlaska TV film
Joao | 20.11.2014 22:26 | id 81415 | nahlásit
zasilam male info o filmu:
media1.webgarden.nam…
 
Re: Hlaska TV film
Luboš Poustka | 22.11.2014 19:12 | id 81485 | nahlásit
Hláskař se stará-hláskař má :-)
 
Re: Re: Hlaska TV film
Václav | 23.11.2014 21:40 | id 81545 | nahlásit
Vy máte ten film?
 
Re: Re: Re: Hlaska TV film
Luboš Poustka | email | 23.11.2014 22:08 | id 81546 | nahlásit
Možná vim o někom,kdo ho má,ale autorský práva jsou sviňa.Taky hláskař?
 
Re: Re: Re: Re: Hlaska TV film
Václav | 24.11.2014 22:35 | id 81577 | nahlásit
Nikoli, já jsem rakeťák. Rád bych ale viděl některé, dnes trezorové, inscenace. To jsou paradoxy, že? "Nejsme jako oni" - ne, jsme ještě horší.
Autorská práva by uplatňoval kdo? Česká televize? Autor?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Hlaska TV film
Luboš Poustka | email | 25.11.2014 10:43 | id 81589 | nahlásit
Poslal bych kontakt na e-mail,ale ten Václav musí zadat,abych mohl poslat :-)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Hlaska TV film
Václav | email | 25.11.2014 20:50 | id 81614 | nahlásit
E-mail je v hlavičce.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Hlaska TV film
Luboš Poustka | 25.11.2014 21:15 | id 81617 | nahlásit
Už by se mělo něco dít :-)
Zde již nelze dále reagovat
Mrkněte....
Tomáš Říha | email | 23.7.2014 22:10 | id 77417 | nahlásit
 
Re: Mrkněte....
milan červenka | 24.7.2014 14:02 | id 77433 | nahlásit
Tomáši, to Ty? To být Tvoje práce? A co ten Tvůj film 164 min dlouhý?
 
Re: Mrkněte....
Luboš Poustka | email | 24.7.2014 19:47 | id 77442 | nahlásit
No Tome teda ZDAR!To je furt nic,nic a teď tohle!! To se bude zas osádka 202 Tifos a M.B. naparovat....:-D
 
Re: Mrkněte....
Tomáš Říha | email | 24.7.2014 21:15 | id 77445 | nahlásit
JÁ nic,JÁ to náhodou objevil při brouzdání po netu. JÁ jsem tam sice před pár lety zajel a znovuobjevil jsem to,JÁ tam byl před pár lety s Milošem a plánovali jsme,jak to opravit,JÁ tam vozím ve velitelském voze účastníky srazů,JÁ jsem tam v červnu narazil na chlapíka,co to opravuje,JÁ se tam sakra rád vracím..............ale jinak s tím nemám nic společného. Přeci ve vlastním zájmu nebudu propagovat konkurenci,když stejně všichni vědí,že nejlepší byla PH 164............No nic,chlapi,mějte se hezky. Ave JÁ..........a vy všichni. :)
 
Re: Re: Mrkněte....
O.Vítek | 24.7.2014 21:30 | id 77446 | nahlásit
No a JÁ si to přesně myslel:)
APN sokolíci:-)
Maketa na 202
Tomáš Říha | email | 10.6.2014 15:14 | id 75779 | nahlásit
Nazdar všem zoufalcům,obzvlášť těm z 202. Tak jsem se zajel v neděli - 8.6.2014 - podívat na vaší hlásku,co je nového s rekonstrukcí makety. Budete zírat - právě se staví přístřešek,aby do vašeho skvostu již nepršelo. Kdo opravuje maketu se mi nepodařilo zjistit,přístřešek realizuje majitel lesa.Což je evidentně i majitel makety:-)
Udělal jsem si tam i fotky. Dvě.Víc nezvládnu tak narychlo. Tomáš ...PH164
 
Re: Maketa na 202
Petr | email | 22.8.2023 22:03 | id 174033 | nahlásit
Kdy jsi sloužil na 164?
 
Re: Re: Maketa na 202
Luboš Poustka | email | 22.8.2023 22:33 | id 174039 | nahlásit
Dovolím si odpovědět za Tomáše,je to stejný ročník jako já jaro 87-89,na hlásku 164 nastoupil až po PŠ ve Zvolenu,narozdíl ode mne, který kroutil na 201 hned po přijímači.
Dovolil jsem si odpovědět proto, že jsme v závěru ZVS(poslední 3 měsíce)sloužili na 164 spolu a Tomáš sem moc nechodí :-)
Zdravím kolegy z 202
George | 11.4.2013 22:44 | id 59694 | nahlásit
Zdravím kolegy z 202...Sloužil sem březen 78-79.Nevíte kdy byla zrušena? Byl sem se tu mrknout v roce 2003, stav podobný tomu na vašich fotkách.Cestu z hospody sem už nenašel. Zaujala mne zmínka o dvou věžích. Ta nová asi musela být vyšší - důvod pro stavbu- a postavená až po mně..Za mně měla asi 18 m.
Kůlna tam samozřejmě byla na uhlí.Za mě tam ještě byly králíkárny po předchůdcích ale už neobývané.
Nevzpomínám si že bych viděl z hlásky na Nýrskou nádrž.Co vám tam lítalo?
Neznáte někdo souřadnice roty?
 
Re: Zdravím kolegy z 202
MILOŠ | email | 12.4.2013 21:28 | id 59722 | nahlásit
Čauky Georgi :-) máš pravdu ta nová byla vyšší měla 36m a byla zrušená to mám od místních 1998 a z nové bylo vidět nýrskou nádrž a lítalo cobra,kiowa,black howk,BO 105 můj první ,BK 117 ,puma ,aluette 2, iroqius,snad jsem na nic nezapomel už je to taky 23 let :-D
 
Re: Re: Zdravím kolegy z 202
Luboš Poustka | 12.4.2013 21:52 | id 59723 | nahlásit
Miloši-nezapomněl,tohle byla vyčerpávající odpověď.Mohl bys ještě doplnit cíle z naší strany hranice,dáš to?:-)
 
Re: Re: Re: Zdravím kolegy z 202
Miloš | 12.4.2013 22:21 | id 59725 | nahlásit
Čauky Luboši zkusím delfín albatros MIG 21 a 23 bouchaci 2 rány z 25 MI 2 MI 17 MI 8 MI 24 a čmeláci turbo a obyč a super sólo pro 164 motorové rogalo :-D jo a wzd jsem zapoměl pištův oranžový vrtulník
 
Re: Re: Re: Re: Zdravím kolegy z 202
ondrej varga | email | 27.3.2024 22:31 VČERA | id 177767 | nahlásit
a nezabudnite na SR71
 
Re: Zdravím kolegy z 202
Pavel Michalisko | email | 5.3.2023 14:49 | id 171213 | nahlásit
Zdar já tam sloužil v roce 79. VRZ.Zatisi u starého pivovaru u potoka a chodil jsem na pivo na do hospody na Vyhlídce s kamarády z hlasky která byla kousek nad hospodou chodili jsme k nim i na hlasku.
162
bednar libor | 8.2.2013 17:51 | id 56409 | nahlásit
od podzimu 87-89 na 162 slouzili Straka Marian,Bednář libor,Śofránko Jano(odvelen),Kontra jaroslav,Rychlik jan,Floryk david,Nesmím zapomenout na malého,velkého muže našeho mazaka MIRKA HRNČÍŘE CIVIL88 a jeho prisun vina acigaret z moravy.Na 202 jsem byl asi 3 tydny.Pištu Vargu si pamatuji z prijimace.taky gumu šusťáčka.neproletí
 
Re: 162
Luboš Poustka | 8.2.2013 23:00 | id 56428 | nahlásit
Kurňa,já byl jaro 87-89 a nic z těchto jmen mi neříká.Pišta Varga to ano-ten exceloval jako první hokejka z forehandu na PH 202-tam byla taková sestava...No tebe Tifosi si pamatovat nemůže,Tys byl buď furt na věži,anebo na Vyhlídce.
 
Re: Re: 162
miloš | 9.2.2013 18:50 | id 56464 | nahlásit
Luboši však to jsou jména ze 162 a Floryk David je moje číslo tím chtěl akorád říct že Svaťa Cáb na 162 nebyl to jsem si uvědomil taky co chceš po 20 letech :)
 
Re: Re: 162
Petr | email | 22.11.2014 08:54 | id 81466 | nahlásit
Zdarec hláskaři,já byl na 202 od jara 86 ještě s J. Mollem a Dosoudilem,pak jsem do 88 byl na Sv. Kateřině. V 86 tam za nás stavěli tu novou zelenou věž. Jak se vede?
 
Re: Re: Re: 162
Luboš Poustka | 22.11.2014 09:32 | id 81469 | nahlásit
No nazdar sousede!Věž na PH 200(Sv.Kateřina) stavěli v roce 1986?Já sloužil od června 87 do ledna 89 na sousední 201 Hraničář a mám matnou vzpomínku,že se stavěla myslím někdy v tu dobu.Já když na 201 přišel,tak se na 200 sloužilo na nízkém špaku.na 200 byl v tu dobu Miloš Bednárik a myslím i Jano Kocúr? Jak se vede? Koukni sem a rozšiř na jaře 17-19.4 naše řady :-) www.vojensko.cz/8-sr…
 
Re: Re: Re: Re: 162
Petr | email | 24.11.2014 22:07 | id 81575 | nahlásit
Ne na 200, ale na 202 na Hojsovce. 36 metrů a pěkně se houpala a namrzala.. Stavěli to tam lopaťáci a letka s vrtulníkem.Ti byli dobří. Ale ta banda lopaťáků,to byla hrůza,věčně tam bylo kolem hlásky nablito tz muškátovýho červenýho.To bylo hrozný-i psa Nyda nám poblili ty h****a.Ten jak byl zvyklej na večeře-konzerva s Chalupářským gulášem a kolínkama,tak ani nechtěl ven z boudy...
 
Re: Re: Re: Re: Re: 162
Miloš | 24.11.2014 23:22 | id 81579 | nahlásit
Jo nyd to byl můj uslintany miláček :-) Škoda ze tak blbe skončil mel jsem myšlenku ze si ho vezmu do civilu místo toho jsem ho vezl na posledni cestu :-( Jj pěkně se houpala při silném narazovem pres pul metru na každou stranu a kdyz lezli gumy tak i bez větru :-D
Zde již nelze dále reagovat
maketa
miloš blaťák | email | 22.3.2012 12:15 | id 43935 | nahlásit
zdravím něco k té maketě byla dodělaná asi v červnu 89 a hlavním architekt byl Víťa Beneš velitel hlásky Pišta Varga a příprčí moje maličkost ahojky Miloš
 
Re: maketa
Tifosi | 23.3.2012 09:40 | id 43966 | nahlásit
Zdar Miloši, když vy jste dělali tu maketu, co jsem dělal já? Já si na tu maketu nemůžu upamatovat! Přeci jsem nemohl prohlastat i takovýto šílený projekt!! A kde byli ostatní?
 
Re: Re: maketa
Luboš Poustka | 23.3.2012 12:19 | id 43970 | nahlásit
Tifosi,tys asi stavbu makety řídil z odloučeného stanoviště restaurantu Na vyhlídce:-) A v červnu 89? To bys musel provést něco,co by se hodně neslučovalo s řády,abys tam ještě tvrdnul:-)
 
Re: Re: Re: maketa
Tifosi | 23.3.2012 14:12 | id 43975 | nahlásit
No ještě že jsme si v tom udělali jasno! Já jsem hned tušil, že na nejlepší hlásce PVOS všech dob nemohl být takovej bordel. Ovšem je fakt, že kdybych přiložil ruku k dílu /maketě/, tak to mohlo být jěště o stupeň lepší - téměř dokonalý.
 
Re: Re: maketa
miloš blaťák | 23.3.2012 21:55 | id 43998 | nahlásit
tifosi pořád nechápu které ostatní hledáš ? když jsme se svaťou cábem přišli 18 prosince 88 na 202 tak jsi tam byl ty víťa beneš a pišta varga takže to je 5 po 2 měsících odvelili svaťu na 162 pak jsi odešel do civilu a my to táhli ve 3 do července 89:-(
 
Re: Re: Re: maketa
milan polák | email | 3.12.2012 15:53 | id 52997 | nahlásit
Miloši zdravim tě.
Z tvýho příspěvku se domnívám že si byl stejný číslo jako Sváta Cáb? Nebo ne?
Hodně jsem toho s Cipískem zažil ale vúbec jsem nevěděl že sloužil na 202 a dokonce na 162 kde sem byl od podzimu 89 já.Myslel jsem že byl na 165.Ani bych nespočítal kolik jsme toho spolu vypili ale tohle jsem fak netušil.
 
Re: Re: Re: Re: maketa
miloš | email | 1.2.2013 22:02 | id 55990 | nahlásit
čauky milane se svaťou byla fakt p***l jo byl moje číslo na 202 jsme přišli spolu 18 ,12,88 ale myslím že v březnu šel jinam vyprávěl ti historku jak dělal kvedlačku z ván.stromku a pořezal si oba palce :)
Hojsovka
Stanislav Horák | email | 14.12.2011 22:25 | id 39151 | nahlásit
Zdravím, na tuto hlásku jsem jezdil z roty v létech 1973 - 1975 jako spojař a opravoval jsem na nich techniku. Jestli se nepletu tak tato hláska byla kousek na hospodou.
Hojsovka
Luboš Poustka | email | 29.11.2011 12:15 | id 38524 | nahlásit
Zdravím.Asi tuším,kdo se podílel na uměleckém vyvedení hlásky a okolí.Co Tifosi?
 
Re: Hojsovka
Tifosi | 29.11.2011 16:07 | id 38531 | nahlásit
Konečně jsme se dočkali fotek bývalé nejlepší hlásky PVOS - PH 202. Fotky jsou to bombový, je tam teď vetší bordel, než byl za nás. K odpadkům se nehlásím, protože ty jsme poctivě zakopávali a lahve čestně vraceli. Východ z lesa už není původní, protože se vycházelo přímo u zadního vchodu na Vyhlídku, kam jsme chodili pro vodu, za kultůrou a páchat hygienu.
 
Re: Re: Hojsovka
Tomáš Říha | email | 29.11.2011 22:18 | id 38556 | nahlásit
A ještě prosím tu o Budulínkovi..... Fotky z nejlepší hlásky PVOS už tady přece jsou dlouho,však to byla naše 164...
Ahoj,a už vážně,moc tě zdravím a taky tě zdraví všichni,co byli na srazu,říkal jsem jim o tom,co jsi si přál,aby byly fotky a tady jsou. Já na vaší 202 byl už v červnu,taky dodám podobné foto,ale se mnou je to horší,nejsem v tom zběhlý a pořád to odkládám.. Šli jsme od obchodu,náčelník letěl jako vítr a my za ním,na hlásce nám vše vyprávěl,i o té maketě. Teda musím uznat,že o vás mluvil hezky. Já když přišel v 10/87 na 164,tak to byla nejlepší hláska, o rok později jsme klesli pod mým vedením na 2. místo,tudíž nás musel někdo předhonit. Že by byla 202? Je to možné.Až bude trochu času,tak ti písnu osobně,měj se moc fajn a ahoj Tomáš


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

PH 202 - Hojsova Stráž

Okres: Klatovy

GPS: 49°12'28.164"N, 13°11'48.175"E

Najít na mapě

Hláska se nacházela asi 300 metrů od centra obce Hojsova Stráž na bezejmenném vršku (942 m.n.m.).

Hláska spadala pod 52. radiotechnický prapor Stod (VÚ 8060), 521 radiotechnickou rotu Poleň. Velitel hláskařů nprap. Ondřejka Josef.

Historie hlásky není až tak známá. Dle dobových leteckých map zde ještě v roce 1964 nestála, to znamená, že byla vybudována zřejmě až v druhé půli 60. let. Kde se nacházela její předchůdkyně zatím není známo a pátráme po ní.

Do dnešních dnů se dochovaly pouze kotvící patky staré věže, její základová deska, na které je pozůstatek umělecké činnosti vojáků - z betonu vyrobený plastický obraz okolních kopců, na které hláska měla viditelnost, zbytky okopu a základová deska nové věže.

Na samotný závěr ještě nutno podotknout, že na této hlásce se natáčel dvoudílný televizní film Hláska, který má v archivu ČT. Bohužel byl v televizi k vidění pouze jednou a to v roce 1987. Od té doby leží v archivu a ČT zatím neuvažuje o jeho uvedení na obrazovky, nebo vypálení na DVD nosič...

Sousední hlásky:
západ PH 201 - Hraničář
východ PH 203 - Staré Zhůří

A2011-11-28 14:04:14 U2023-10-23 12:13:33 TG243