Re: Parádní fotky
uživatel | 30.7.2015 07:29 | id 93061
Šumavský medvěde z Prostějova, tyto konkrétní fotky jsou trošku jinak, než popisuje kolega z Halámek. V Rudě byla signální závora hned v zátočině za železničním podjezdem, což bylo i z taktického hlediska výhodné! Případný "narušitel! neměl šanci rozjet vozidlo na maximum! Obsluha závory zároveň obsluhovala vrata na trati, kam v pracovní dny jezdil nákladní vlak na manipulační sklad a pilu pro dřevo. Před vraty byla na kolejích výkolejka. Nikdy se žádný vlak nepokusil o násilný přejezd, pouze v osmdesátých létech došlo díky technické závadě k samovolnému rozjezdu drezíny při opravě krátkého tunelu v Rudě a ta pak skončila v Řezné. Bezpečnostní závora pak byla za celnicí cca 100 metrů od hranice. Jejich funkce je popsána naprosto přesně. Nicméně traduje se, že konkrétně v Rudě v kufru propašoval Západní Němec "DDRáka" v kufru svého auta za signální závoru, od závory na celnici to bylo dobrý kilometr, rotní signálka běžela v úrovni SZ, pokud se někdo dostal za ní, byl zároveň za signálkou, Alžbětín byl tehdy vybydlený, bydlelo tam pár rodin a v tomto úseku jej z kufru vyhodil a popřál šťastnou cestu. A jak šel čas, začalo ČKD Blansko vyrábět nový typ závor, které se instalovaly jak na stanovišti SZ, tak BZ a už jen jejich šikmé umístění z nich dělalo strašlivou překážku. Viz Mikulov 84 a rozpáraná Tatra 138. Hezké léto, pane Šmída! R.S
PS: Na fotkách je ještě starý typ, ty vysouvací.