komentář k foto
Kala Milan |
email |
20.3.2011 23:04 |
id 29122
č.1 před zatopením bylo vpravo fotbalové hřiště
č.2 příjezdová silnice do celniště. V zimě dobrá past na kamiony. Ještě, že 8.rPS měla OTečka.
č.4 hlavní brána do areálu roty. Někdy v druhé polovině 70. let chtěl řidič sl. VOLHY ujet do SRN. Od té doby se vrata zamykala a před vraty je ještě vidět, jak byla cesta překopaná.
č.6 vpravo, jak jsou ty sloupky(dříve nebyly) bylo místo pro kontrolu kamionů se psy.
č.7 to bílé je stará budova (zde byla restaurace), to modré je nová budova a za ní je vidět nová rota.
č.8 to jsou 1.a2. odbavovací pruh na příjezd. Vedle vpravo byl uprostřed pod střechou ostrůvek a odbavovací buňky OPK a CLO. Potom byl 3.a4. pruh na odjezd (zde stál autobus v 78). Potom opět ostrůvek a 2 pruhy pro TIR.
č.10 ta okna vpravo kanceláře OPK pro odbavování
č.12 garáže byly celnice na důkladně prohlídky
č.14 zde býval žel přejezd. Jedna z variant při autobusu klamná hranice za přejezdem.
č.21 za těmi smrky vedla na rotu hospodářská cesta a podél ní bylo asi 5 okopů pro střelce. Stanoviště RPG bylo za přejezdem vlevo.
č.27 dříve tu byl jen ten prostřední. Des Königsmark měl dříve pomníček mezi OPK a SH, kde byl podjezd pod tratí. Zde byl úkryt pro OT před zásahem (autobus).
č.38 hospodářská cesta na rotu vpravo před stromy a vedle na hlavní silnici zabezpečovací závora, poslední brána pro vstup na Západ.
č.40 pohled směrem SRN. Před žel přejezdem bylo jednoramenné odjezdové návěstidlo. Pepíček Franěk, signalista ČSD prý na tom rameni dělal stojku. Osobně jsem to, ale neviděl (prý byl dříve u cirkusu). Viděl jsem jak si z 8.rPS vozil polévku na talíři a jezdil na kole. Proslýchalo se, že na osmičce v psovodské kuchyni měli párky pro psy, tak si Pepíček nabral. Další zaměstnanci ČSD Cikán a Huml.
č.41 v pravých dveřích bylo stanoviště ČSD. V levých OPK, když se začaly nákladní vlaky prohlížet na Pomezí. Pravděpodobně bylo v této době obnoveno píchání uhlí.
Nevím už přesně, ale mám dojem, že na budově ještě prosvítal nápis Mühlbach