Re: Otázka na odbavení vlaku do NSR
Birne | 22.2.2016 22:48 | id 101857
No z pohledu strojvedoucího v zácviku to probíhalo asi takto (1988-90). Ex 250 z Prahy dojel od Plzně k prvnímu perónu, vyvěsily se dva vozy za el. loko, po vystoupení vnitro cestujících tam nastoupili PS a hlídali vlak. Mezitím z opačné strany najel brejlovec řady 754 (byly v Chebu za tímto účelem 2), který elektricky topila a po prohlídce v čase odjezdu odjel vlak směr Schirnding. Celou dobu tam někdo okolo toho z PS byl. Opačný vlak probíhal podobně, dotáhnul ho brejlovec, my najeli s elektrikou a posilovými vnitro vozy do Prahy z opačné strany a čekali jsme na ukončení prohlídky, což v tomto směru probíhalo rychleji, pak nastoupila česká frekvence a hurá do Prahy. Stejně to probíhalo na nočních vlacích. Jinak osobní dopravu tahaly tehdy ČSD do Německa a náklady Němci do Chebu, tam probíhaly prohlídky na seřazovacím nádraží. V Chebu, asi díky tomu, že to bylo okresní a poměrně velké město, to probíhalo ještě celkem normálně.
Jinak mám ještě zkušenosti z České Kubice, kde to bylo poněkud ostřejší. Tam jsme kdysi přivezli rychlík do Mnichova, já si šel odskočit, kolega začal objíždět přes německou stranu a protože jel po jiné koleji, tak jsem přelezl vozy vlaku do Německa a to byl pěkný průser, hned na mne vystartovali 3 zelení hoši, že jsem chtěl emigrovat. Ještě, že jsme měli více než hodinu pobytu, tak se to po mnoha telefonátech nějak vysvětlilo, ale příjemné to nebylo. Sorry kluci, chápu, že jste byli na vojně, ale jsem fakt rád, že je tahle buzerace pryč.