Objekty PS

Platenská Huť (Slatě)

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | #vaše komentáře (28) | #popis

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (M.Šidlák) z celkových 36

Foto 1
Plánek roty Platenská Huť - zakreslení budov roty. S rozmístěním těchto budov mi pomohl pan Ján Šerfel, který na Slatích sloužil na přelomu 50.-60. let. Zde je celkový pohled na lokaci roty...
Foto 1 Foto 2

Autor: M.Šidlák | Pořízeno: | Foto: 2 fotky

Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8

Autor: M.Čejka | Pořízeno: 2011 | Foto: 6 fotek

Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36

Autor: M.Šidlák | Pořízeno: 2011 | Foto: 28 fotek



Reakce na komentář...
Šumna- slate
Ján | 24.2.2013 15:45 | id 57256
MilýVladko, píšeš mi, že nechápeš prečo bola rota Slate vzdialena od roty Březník len cca 800-900 metrov. Ja som to nemeral, ale si pamätám, že smerom k Březníku sme behali po ceste 1km na čas. Odhadujem, že ešte 5oom po ceste, bolá rota Březník. Keď to zhrniem, tak odhaduje vzdialenosť 1300 ať 1500m. Vzdušnou čiarou okolo 1000m. Teráz odpoveď, prečo bolá tak blízko. Moj názor je a myslím, že je správny, bolo to preto, lebo teren vtomto úseku bol dosť členity, ťážky. Čiara, štatná hranica, bolá vo výške, môj odhad, 1000- 1200m Preto sme dostávali vysoké hranične príplatky. No nemysli si, že sme zbohatli. To je môje vysvetlenie. Na rovine, mohli byť úseky omnoho dlhšie. Rota Slate čo do počtu vojakov nebolá veľká. AJ s velením okolo 45.zdatných junakov. V mojom predchadzajúcom príspevku som sa pomylil, veď je to už 55rokov. Rota pozostavala s 3. budov, 1 Finsky domček pre Dôstojnikov, a 2. pre vojsko+ maštal+ kotce+ hrisko o rozmeroch 8X20m. Vše športový areál. ktory si muselo vojsko pred nami vykopať vo svahu. innej rovnej plochy tam nebolo. Keď nám ušla lopta tak sme si ju museli doniesť s 50m vzzdialenosti až tak ďaleko sa dole kopcom zakotuľala, niekedý až ďalej. Už som toho dosť natarál, ale keď mi to všetko ožíva, ako by to bol teráz. Kto nechce nech nečíta. Keby ma platili tak ako telegram za pismenka, tak by som celkom dobré zarobil. Aj toho roku keď dožijem, tak v lete chcem isť znová do tých miest. sľubujem Ti vladko, že Ti donesiem presnu vzdialenosť. Vezmem si krokomer zo sebou. Tak Junáci ktorí ste služili na 20 rote Modravského praporu v rokoch 1958-60, prihlaste sa, pošlem Vám potom svoju adresu a pospominame, kym ešte žijeme. Ty si vladko slúžil niekde v tých miestach. Napíš pár slov. Keď budeš mať ďalšie otázky napiš, keď budem vedieť, odpoviem Ti aj sukromne. Pozdravujem. Ján.


Reagujete na komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Platenská Huť (Slatě)

Okres: Klatovy

GPS: 48°58'19.283"N, 13°28'8.699"E

Najít na mapě

Zaniklá 19. (pak i 20.) rPS - Platenská Huť, nebo taky Slatě (4. prPS Modrava, 7. bPS Sušice).

Rota vznikla hned na počátku 50. let, kdy byla dislokována u 7. bPS. Tehdy měla číslo 19. Při následné reorganizaci v roce 1953 byla přečíslována na 20. rPS. Datum zrušení roty nám zatím není známo, ale při další reorganizaci PS v roce 1962, již není uváděna . Její úsek převzaly sousední roty Roklan a Březník.

O této rotě toho nevíme takřka nic. Prosíme proto pamětníky o případné komentáře.

Číslování roty v jednotlivých obdobích:
Rok 1951 - 4. prPS Modrava:
16. rPS - Javoří Pila
17. rPS - Weitfelova Slať - Soutok
18. rPS - Roklan
19. rPS - Platenská Huť
20. rPS - Březník

Rok 1953 - 4. prPS Modrava:
17. rPS - Javoří Pila
18. rPS - Weitfelova Slať - Soutok
19. rPS - Roklan
20. rPS - Platenská Huť
21. rPS - Březník

A2011-10-07 20:03:28 U2024-02-09 10:28:12 TG366