Re: Re: Praga V3S versus Tatra 810
Jan | 1.12.2010 21:43 | id 23004
Pravdou je, že Tatra 810 používá klasický příhradový rám s tuhými nápravami ,podobně jako Praga V 3S a celá řada jiných značek nákladních vozidel. Tento typ rámu je osvědčený díky své jednoduchosti a především malé hmotnosti. Avšak s konstrukcí podvozků nákladních vozidel Tatra to skutečně nemá nic společného, ta je úplně jiná a je zcela originální (centrální páteřový rám - roura s kyvnými poloosami). Fakt je, že Tatra již neměla ani "mozky" , ani prostředky na to, aby tento typ podvozku, určený především pro těžké nákladní automobily, modifikovala(otázka také je, zda by to bylo vůbec technicky možné) pro použití u lehkého nákladního automobilu jako je T 810, kde jedním z rozhodujících a limitujícíh požadavků, byla striktně omezená celková hmotnost. Je mimo jiné známo, že i tak bylo kolem hmotnosti při předvádění a zkouškách vozidla , docela nechutné divadlo.
Znovu opakuji, že Tatra 810 je zřejmě velmi dobré auto, ale z té dřívější "tatrovácké" nápadidosti a umu, tam skutečně bohužel zůstal jen ten znak na kapotě.
Konec konců Škoda je na tom stejně a nikomu to moc nevadí. Takže v podstatě je to jedno.