Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (48)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
8 foto (P.Mikota,J.Březina) z celkových 30

Foto 8
Na zimním cvičení v Jeseníkách, kde jsme se učili organizavat partizánský boj v týlu protivníka. Sněhuláci.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26

Autor: P.Mikota,J.Březina | Pořízeno: 1962-64 | Foto: 26 fotek

Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30

Autor: Z.Holek | Pořízeno: | Foto: 4 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Pavel Mikota
Jiří Malý | email | 28.5.2019 22:27 | id 138319 | nahlásit
Kamarádi a spolubojovníci, fotografie a vzpomínky Pavla Mikoty se tady objevují velice často, bohužel již delší dobu tomu tak není. Pavel však na tuto stránku nic nepřidá, neboť už odešel na trvalé hraniční volno ze kterého není návratu. Velice rád jsem si s nim prostřednictvím internetu povídal nejen o PS.
Jednoroční maturitní kurz Č.Těšín 1964-65
Vladimír Fabiánek | email | 26.5.2016 15:00 | id 105047 | nahlásit
Ozve se někdo ze spolužáku tohoto maturitního kurzu,po kterém jsme nastoupili do UV PS MV Bruntál
a v lednu 1966 jsme byli rozpuštěni.
VU PVS Bruntál 1960-1962
Josef Sehnal | email | 30.8.2015 18:44 | id 94244 | nahlásit
Zdravím absolventy učiliště v letech 196-1962. Velitel čety por. Šrámek. S por. Šrámkem jsem se setkal někdy v roce 1980 v Přerově. Jsem zvědavý kolik absolventů se ozve.
Sehnal
 
Re: VU PVS Bruntál 1960-1962
Holek Zdeněk | email | 12.11.2015 20:32 | id 97253 | nahlásit
npor. Šrámek byl velitelem páté čety i v letech 1962 -1964. Velel i výše uvedenému Pavlu Mikotovi. Absolvent 1962 -1964.
 
Re: Re: VU PVS Bruntál 1960-1962
jk | 24.11.2015 23:55 | id 97976 | nahlásit
Upřesnění: Pavel Mikota byl v četě, které velel npor. Daněk.
 
Re: Re: Re: VU PVS Bruntál 1960-1962
Holek Zdeněk | email | 5.12.2015 09:08 | id 98429 | nahlásit
Máš pravdu a jestlipak víš kdo velel 6 četě ?
 
Re: Re: Re: Re: VU PVS Bruntál 1960-1962
jk | 12.12.2015 00:24 | id 98620 | nahlásit
6. četa - původně VS - velitel - už si nepamatuji, asi npor. Kolár. Velitelem roty byl kpt. (mjr.) Nejezchleba.
 
Re: Re: Re: Re: Re: VU PVS Bruntál 1960-1962
Holek Zdeněk | email | 12.12.2015 12:52 | id 98626 | nahlásit
Kollár dvě l, správně správně. Tak jsi spolužák. Sválně jestli si tě pamatuji, dej se poznat. Můžeš i soukromě. Poklepej modré jméno a zjeví se ti můj mail. Zdraví Holek Zdeněk 6. četa 1962 -1964
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: VU PVS Bruntál 1960-1962
libor | 18.7.2017 20:42 | id 119327 | nahlásit
Zdenku Holkovi - mjr. Hartl - byl v letech 1955-1958 velitelem 7. pb PS MV v Sušici, my jsme mu také říkali "táto". Byl to dobrák do morku kostí.
 
Re: Re: Re: VU PVS Bruntál 1960-1962
Josef Doležal | email | 26.3.2018 19:53 | id 127646 | nahlásit
Já jsem byl vyřazen v r.1963.Poté jsem přešel k ĆSLA,po roce 1976 jsem byl odejít.Kolem r.77 jsem byl v Příbrami,kde bylo školící středisko MV a pplk.Hartl zde pracoval jeko učitel a představ si že mě poznal.
Po roce 89 jsem se vrátil k armádě a končil jsem jako velitel praporu v Mar.Lázních.Setkal jsem se několikrát s Mikotou,Z.Benešem.V učilišti jsme měli kapelu a hráli jsme vám na tanečních v Bruntále a Krnově.Já jsem hrál klavír a harmoniku,kapelník byl Jula Velký.
 
Re: Re: Re: Re: VU PVS Bruntál 1960-1962
ps boy. | 27.3.2018 00:16 | id 127655 | nahlásit
A Mikota hrál na baryton ságo. Neuměl vůbec, ale nadřel to.
informace o této osobě
Vendula | email | 27.1.2014 14:09 | id 69941 | nahlásit
Hledám informace o Rudolfu Blahýnkovi z Boleboře, který sloužil v Bruntálu v roce 1965 nebo 1966. Zajímalo by mě jakým způsobem zemřel v roce 1968. Děkuji za případné informace.
Bruntál-Č.Těšín rok 1963
Jarmila Fryčová | email | 27.12.2013 21:50 | id 68443 | nahlásit
Mám fotografii z této doby, kde je i můj manžel, který již ale nežije. Znal někdo Miloše Fryče od Vyškova?
Absolventi VU PVS 1954-56 Olomouc-ozvěte se
Stanislav ZELINA | email | 3.11.2013 10:49 | id 65998 | nahlásit
Hledám kontakty na absolventy VU PVS 1954-56 v Olomouci. Mám na Míru Erbena, Otto Kocmana, Jožku Navrátila, Františka Kozáka,Dušana Fridrycha, Richarda "Emana" Kafku, Bohumila Štěrbu, Frantu Štěpánka,Michala Jakaboviče.Někteří již - bohužel - nežijí.
Re:škola
Rudolf Valenta | 22.10.2011 18:09 | id 37278 | nahlásit
Bohužel,asi nás moc nebude,protože skutečně řada již není mezi námi.Fotky ze školy nemám,pouze ty,které jsi uvedl z tanečních.Je faktem,že z našeho ročníku byla řada velmi úspěšných funkcionářů PS-T.Chrástecký-náčelník oper.oddělení v Praze,M.Staněk s Trávníčkem veleli v Chebu,Klimpele učil v Holešově,Lackovič byl náčelníkem pol.správy SNB v Košicích a pod.Jsme hodně rozlezlí.Před rokem jsem jel přes Bruntál a naše budova je jeden byt,pouze ošetřovna zůstala bez úpravy.Zdravím.
 
Re: Re:škola
Vlado | 22.10.2011 18:47 | id 37280 | nahlásit
Zdravím Vás chlapi, Rudo je treba využiť riadiace schopnosti Travexa a ten vám to stretnutie zorganizuje hneď. Zajdi za nim na Hracholuskú priehradu a keď ťa bude ešte poznať máte po starostiach a môžete sa prípravovať na stretnutie. Prajem všetko dobré starším spolubojovníkom.
 
Re: Re:škola
Kne | 4.2.2013 14:20 | id 56153 | nahlásit
ozve se někdo z absolventů ročník 1959-1961 ? včetně absolventů šju Lipová ?
 
Buntál - škola 1959 - 1961
P.oslední S.ysel | email | 4.2.2013 22:17 | id 56204 | nahlásit
Bohužel jsi černě, takže Ti nemohu odpovědět přímo na Tvůl E-mail.
Z uvedeného ročníku jsem v kontaktu s Milanem Sladkowskim. Budeš-li míti zájem, ozvi se na můj mail kliknutím na modré jméno v záhlaví.
S pozdravem P.M. (1962-64).
 
Re: Re: Re:škola
Jozef Podmanický | email | 7.2.2013 16:24 | id 56348 | nahlásit
Absolvoval som ŠDZ v Bruntále v roku 1959 - 1960,potom som robil v roku 1960 - 1961 zástupcu veliteľa Pohraničného útvaru na Mníšku /3.bps./ kpt v.v.Jozef Podmanický,emeritný učiteľ
 
Re: Re: Re:škola
Emanuel Andrš | email | 26.10.2014 16:43 | id 80462 | nahlásit
předpokládám že jde o Jirku Knespla- kytaristu-napiš.Eman Andrš.
 
Re: Re: Re:škola
Eduard Šlefr | email | 9.3.2023 11:31 | id 171300 | nahlásit
Sloužil jsem jako radista v Bruntálu.
 
Re: Re:škola
Holek Zdeněk | email | 22.2.2014 20:15 | id 71276 | nahlásit
A já jsem, nebyl jsem náčelník jako Staněk a ti další. Končil jsem u armády jako technik útvaru. Holek.
 
Re: Re:škola
jarda | 7.3.2014 14:52 | id 71872 | nahlásit

ing. Bohumil Klimpele stále žije v Holešově
škola
Rudolf Valenta | email | 22.10.2011 09:34 | id 37267 | nahlásit
Díky za první a jedinou vlaštovkou z Bruntálu.Ve svém článku jsi opomenul,že jedna učební skupina byla v první roce složena s příslušníků Vnitřní stráže a tito po zrušení VS přešli k PS.Diskutovaný l.Trávníček byl původně příslušník VS a pak PS.S řadou příkladů či zkušeností souhlasím.Vy jste měli PŠ v Těšíně,my jsme měli školní jednotku učiliště ve Varsdorfu,kde byla i PŠ pro VS.My příslušníci VS jsme se scházeli z celé republiky,já např.sloužil až v Humenném za Košicemi,kde jsme střežili továrnu.Někteří z nás ještě střežili tunely na Slovensku.Bylo by dobré se nějak spojit a setkat se případně na dobrém místě.
 
pre R.Valentu
Jaro Šiška | email | 22.10.2011 11:54 | id 37268 | nahlásit
Zdravím Ťa Rudo, ja som absolvent ŠDZ Bruntál v roku 1965 a mám na tie časy dobré spomienky.(Na tie zlé si ani nepamätám). Končil som na rPS Zadné Chalupy pri Nýrsku. A nemáš nejaké dobové fotky z UVMV JF? Je ich tu dosť málo. Maj sa! Jaro Šiška
 
Re: škola
Pavel Mikota | email | 22.10.2011 15:20 | id 37272 | nahlásit
Zdravím tě Rudo a jsem rád, že jsi zde reagoval jako první z našeho ročníku. Chvilku jsme spolu pokecali letos na setkání v Chodové Plané, ale opravdu jenom chvilku. Příští rok to bude již 60 roků kdy jsme nastoupili do Bruntálu. Opravdu by stálo za to, kdybychom se jako bývalí posluchači sešli v houfu. Řadu kluků bych hrozně rád viděl. Třeba mého nejlepšího kamaráda Pepíka Marka jsem neviděl od vyřazení. Někteří však jsou již bohužel na druhém břehu...
Můžeš se mně také ozvat na uvedený e-mail. Pavel
 
Re: Re: škola - OPRAVA
Pavel M. | 22.10.2011 16:09 | id 37275 | nahlásit
Ne 60, ale 50 (padesát roků). P.M.
 
Re: škola
Holek Zdeněk | email | 22.2.2014 19:53 | id 71273 | nahlásit
Valento spal jsi ob jednu postel ode mne. Co tvoje sená rýma ? Zdraví Holek.
Od vojína k poručíkovi PS (1962-1965)
Pohraničník Bloguje | email | 24.8.2011 14:42 | id 35312 | nahlásit
Vzpomínka na weblogu POHRANIČNÍK pohranicnik.bloguje.…
K fotu č.14 (je to on ? )
Jarda | 26.7.2011 20:33 | id 34224 | nahlásit
Tak že můžeme zařadit tohoto Trávníčka do sestavy Tolar a bratř. Francové na Rozvadovském praporu na počátku 70 let ?
 
Re: K fotu č.14 (je to on ? )
Pavel M. | 26.7.2011 23:19 | id 34230 | nahlásit
Tak to si nejsem až tak jistý. Zde se jedná o Láďu Travníčka, alias "Travexe" - velkého Trávníčka. A pokud vím, tak ten na pohraniční rotě snad ani nesloužil. Byl v Záchodově v péešce a pak studoval, ale to už vím až z doslechu. Pak na plánské brigigádě byli ještě dva Trávníčkové. Malý Travex - Honza, který nějaký čas velel na Broumově a později skončil jako velitel praporu v Aši na Kelleru. Bohužel již nežije.
Posledním Trávníčkem byl (křestní jméno již nevím) zřejmě ten, o kterém se Jardo zmiňuješ. Ten skutečně sloužil na Rozvadově v politické funkci a pak šel do Plané.
Pokud zmiňuješ mjr. Tolara, to byl na rozdíl od VP
pplk. Tichého kliďas. A bři Francové? No ten, co dělal ZVP na Hraničkách, byl fajn kluk, za to ten druhý, Pavel, který velel na Slatině byl, no byl... Jeho brácha o něm sám říkával, že má bráchu v... . Jako by ani bratři nebyli. Co to mohlo být za člověka, když poslal ze Slatiny pěšky vojáka, který si uřízl prst do nemocnice v Mariánkách (17 km) s oddůvodněním, že mu nemůže dát auto. Sám asi po půlhodině ho gazem předjel a nevzal ho.
I tací, bohužel, byli někteří oficíři u PS. Chválabohu však šlo jenom o vyjímky, alespoň co mohu posoudit z pohraničních rot.
 
pro Pavla M.
Arnošt Ujčík | email | 7.8.2011 10:09 | id 34674 | nahlásit
Zdravim a dekuji za krasne prispevky. Slouzil jsem na rote Branka 1965-67. V roce 1966 na rotu nastoupili mladi por. Honza Travnicek a Karel Kuzelka. Honza byl velice solidni a s nami druhorocaky byl kamarad. To se neda rict o Karlovi. ten to z vojakama neumel a byl slusne receno neobliben. Oba uz nejsou mezi nami. Zajimalo by me, jak se chovali s rostouci karierou a co se s nimi stalo. dekuji AU
 
Re: K fotu č.14 (je to on ? )
Holek Zdeněk | email | 22.2.2014 19:58 | id 71274 | nahlásit
Ano je to on Travas zvaný Kybernet.
limity pre Martina- (colta)
Jaro Šiška | email | 26.7.2011 17:58 | id 34215 | nahlásit
Martin, neviem, ktorý si ročník, ja som absolvoval ŠDZ v rokoch 1964-65. Hodnoty predpísaných limitov si už nepamätám, ale môžem Ti povedať, že boli dosť tvrdé a záverečné skúšky boli komisionálne. Dalo sa to zvládnuť aj preto, že v tých rokoch obézný mladík bol raritou, tak ako teraz štíhly. Neviem ako by si s tými limitmi poradili dnešný mladíci trénovaní v moderných posilňovniach (Česť výnimkám)! Ale nech sa vyjadria aj tí najpovolanejší - bývalí "lampasáci".....
noční střelby - hlídek
martin.(colt) | 26.7.2011 17:40 | id 34214 | nahlásit
Zajímalo by mne,jaké byly za vašich mladých let noční střelby - hlídek. Byl rozdíl ve střelbách hlídek tenkrát v 60 letech a v 70-80 letech ? Je mi jasné, že tam bude asi rozdíl i ve zbrani. Za mne v 75 až 77 roce pro dvojitou hlídku krom klasiky byl použit i běžíci terč s podporou dvou světlic-padáčků,které střílel velící důstojník v jisté časovém odstupu.Jasné bylo i to,že každý z členů hlídky měl v zadu na opasku rozsvícené červené světlo (tříbarevná baterka)
limity
martin (colt) | 26.7.2011 16:53 | id 34212 | nahlásit
Nóóooo,pěkný fotečky,tak by mne zajímalo,jaká byla fyzická připravenost našeho "nastupujicího" velitelského sboru ,co takhle limity byly plněny? No, myšleno čas - běh na jeden 1 km a pod. ,co žabáky,kačáky..... absolvování op**ií dráhy na čas apod..........Byl rozdíl v limitech od absolventů důstojnické školy oproti VZS ? Jak pak se páni důstojnici šetřily ? :)).... drzý otázky, co? Jsem zvědav kdo na to odpoví......kucí,nehrňte se ...:))
Jakou školu absolvoval Honza Przeczek ? A kde ?A v kterých letech ?....
 
Re: limity
Pavel M. | 26.7.2011 20:04 | id 34222 | nahlásit
Milý Colte, s klidným svědomím Ti mohu sdělit, že žádné sr..ky jsme nebyli, nehledě na to, že existovalo dost donucovacích i motivačních prostředků ke stále se zlepšujícím výsledkům; a to nejenom ve fyzické připravenosti. Jěště dneska mi zní v uších slova: "Budou z vás důstojníci, kteří budou velet vojákům základní služby! A abyste věděli, kolik takový voják vydrží, musíte vydržet dvakrát tolik...!" Anebo: "Voják, který říká, že nemůže, je teprve v polovině svých sil..."
Já osobně jsem s fyzičkou problémy neměl. Před vojnou jsem dělal lehkou atletiku, ve Svazarmu parašutismus a závodně hrál hokej. No a ti slabší, jak píši výše, byli motivováni a donucováni...
Celkově náš ročník byl po fyzické stránce hodnocen známkou mezi "dobrý" a "výtečný". A to neplatilo jen o nás, ale na vlastní oči jsem viděl velitele školy plk. Trocha sundat dohodu a sako a v kanadách skočit letku přes koně nadél. Až do r. 1971 jsem při prověřování své jednotky v běhu na 1 km na startu zmáčkl stopky a běžel s ní a v cíli jsem stačil hlásit časy těch za mnou. Jednou se všek objevil frajer - slob. Tokár, na kterého jsem neměl, ale aby mě neshodil, nechal mě vyhrát. Tak jsem přestal machrovat na kiláku i na překážkové dráze. Pak se přidaly cigárka, pivečko, lenošení a šlo to dolů, ale limity pro osoby z povolání jsem plnil vždy na výtečnou. To by mohl potvrdit kpt. Sklenář, "tělomrsk" 12. bps, m.j. vynikající atlet a maratonec, jak jsme ještě ve škole jako RH vyhráli, kromě jedné disciplíny okresní přebor v LA v Krnově. A limity pro OZP? Ty byly do věku 30 let stejné jako pro VZS.
Nevytahuji se, pouze konstatuji skutečnosti.
A nyní ještě k Honzovi Przeczkovi. Ten sloužil jako délesloužící v hodnosti rotmistra. V r. 1964 byl vyslán na deset měsíců do Bruntálu do DDK (Doškolovací důstojnický kurz) a koncem roku byl vyřazen jako poručík. Vzhledem k předcházející praxi byl kurz považován za rovnocenný jako absolutorium UV MV. M.j. si v Bruntálu našel, jako řada dalších, svoji budoucí manžel
 
Re: Re: limity
Olda V. | 26.7.2011 20:35 | id 34225 | nahlásit
Máš i ty Pavle manželku z Bruntálu? Ta tvoje partnerka v tanečních vypadá moc hezky. Co jsem se díval na snímky, tak je jedna z nejhezčích :)
 
Re: Re: Re: limity
Pavel M. | 26.7.2011 22:51 | id 34229 | nahlásit
Ne, ne, já manželku z Bruntálu nemám, ani z toho Krnova. Musím se však přiznat, že Maruška C. z tanečních se mně opravdu líbila. Ale v té době jsem měl ještě jiné starosti, než si uvázat na krk jednu ženskou. A pak to také po....a její matka na "šluskoloně" když mi řekla, že Maruška přece nestuduje zdrávku proto, aby se zahrabala někam do lesů, že bude dělat kosmetiku... Tak jsem se omluvil a tím to skončilo.
Nakonec jsem svojí manželku, pocházející z Tachova objevil na Rozvadově v Motorestu, kde v r. 1967 po vyučení pracovala. Máme dva kluky a jsme spolu dodnes. Ale je také tmavovlasá.
 
Re: Re: limity
jisa | email | 26.7.2011 21:33 | id 34227 | nahlásit
jednou jsme okouněli okolo volejbalovýho hřiště naproti dozorčímu PS, na dyleni, a smáli se výkonům péesáků. kapitán mulíček na to, že smát se dokáže každej, ať předvedem, jak jsme na tom my. bylo to házení koulí, šplh na laně,běh na asi osmdesát metrů ( po cestě mezi kotcema a jídelnou, od koupaliště k bráně) a skok do dálky. s jedinou vyjímkou jsme byli ve všech kategoriích lepší, nejmíň v polovině nám patřila první tři místa. asi měl smůlu, nevím, nebyli jsme nijak vybraní, ani my, ani jeho kluci....trochu se ho to dotklo...a tak zase asi tejden do jídelny z našeho baráku ve tvaru, dokud něco nepotřeboval od nás, armáďáků...jo, život vojenský-život veselý !
 
Re: limity
Jiří Malý | email | 27.7.2011 14:43 | id 34249 | nahlásit
Pokud jse o překážkovou dráhu tak ta několikrát změnila podobu a běhala se v různých variantách,včetně hodu granátem.Limity si už nevzpomenu.Kilometr byl pokud se nemýlím na výtečnou do 3 minut+5 sec.při běhu v kanadách.Když jsme remcali tak vel.čety,vyhlásil čas nástupu odpoledne, proběhl to s námi a nezbylo než být potichu.S touto změnou přišel vzpomínaný plk.Troch, jehož cvičení na nářadí na dvoře jsem také zažil.Odložil čepici a sešit,udělal výmyk,vzpor na bradlech a pokračoval.Razilo se heslo co neumíš nemůžeš chtít po podřízeném.Snaha byla,bohužel asi se to časem vytratilo.
 
otázka na absolventov 62-64.
Krška Śtefan 44 | 18.12.2013 19:12 | id 67827 | nahlásit
Vie niekto o HONZOVI BARTOŃOVI vyradenom
vroku 64?. Vroku 63 mi robil vel.družstva
v prijímači ŚJ VMV v Ćeskom Tešíne.
Aj ked po 50 rokoch si naň spomínam len v
dobrom a prajem hodne zdravia.
Krška Śtefan Lúčky pri Ružomberku.
PS. Honza bol z Ostravy Poruby.
 
Re: otázka na absolventov 62-64.
Krška Śtefan 44 | 18.12.2013 19:56 | id 67834 | nahlásit
Po Vašom vyradení v roku 64. prevzal našu
1.čatu nadp.Danek. Ozve sa mi nejaký kamarát
z čias ŚJUVMV Ćeský Tešín rok 63 až roky64-65
ked som v januári 65 odišiel z rod. dôvodov
zUVMVPS. BRUNTAL.
Zdravím priatelov peesákov.
Krška Śtefan LúčKY pri Ružomberku
 
Re: limity
HOLEZDEN | email | 21.11.2014 18:01 | id 81444 | nahlásit
1. rok přípravka i 3x denně 3 km
2 +3 rok alespoň 2x denně 1 km.
po vycházce na vyhovující, normálně na dobrou.
Osobně. Měl 64 Kg. výška 174. Vyhoněný jak lovecký pes. Tělesná příprava, zrychlené přesuny 5 km z toho 1 km v masce. Taková byla má tělesná připravenost.
V přijímači po škole mi stačili tak 3 záklaďáci z čety /24 VZS/.
Je zřejmé, že toho o životě moc nevíš chvástavý .38´´ Colte.
 
Re: Re: limity
Krška Śtefan 44 | 2.1.2015 11:48 | id 83437 | nahlásit
V ktorej prípravke si bol a v ktorom roku.?
Hladám spolubojovníkov.
Krška Śtefan Lúčky pri Ružomberku.
 
Re: Re: Re: limity
gustav | email | 2.1.2015 15:05 | id 83448 | nahlásit
kdyby to nebyl problém, šlo by se pozvat na mou meilovou adresu ? Děkuji
 
Re: Re: Re: limity
To samé. | 6.3.2015 22:57 | id 87295 | nahlásit
1962 Varnsdorf PŠ VS MV.
 
Re: Re: limity
Games James | 6.3.2015 22:55 | id 87294 | nahlásit
38 Colt zapůjčím, ať si to můžeš picnout Colte.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Bruntál - UV MV r. 1962-64

Okres: Bruntál

Dobové fotografie z Učiliště vojsk Ministrstva vnitra v Bruntále.

Pro pořádek uvádíme, že do r. 1963 se UV MV J. Fučíka, vyznamenané Řádem Republiky jmenovalo VU PVS J.F. (Vojenské učiliště Pohraniční a Vnitřní stráže).
A2011-07-26 13:31:58 U2014-09-18 14:32:27 TG186