Objekty ČSLA

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (155)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (V.Mesiarkin) z celkových 10

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10

Autor: V.Mesiarkin | Pořízeno: 2016 | Foto: 10 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Čsl. voják ze dne 22. srpna 1984
Fil | 2.3.2023 22:48 | id 171164 | nahlásit
 
Re: Čsl. voják ze dne 22. srpna 1984
Fil | 2.3.2023 22:50 | id 171165 | nahlásit
Filtr sprostých slov zapracoval, má to samozřejmě být digitální k-n-i-h-o-v-n-a.
 
 
Re: Re: Čsl. voják ze dne 22. srpna 1984
folfran | 3.3.2023 00:53 | id 171170 | nahlásit
tak jsem to zkusil a ten filtr tady je teda pěkná blbost, když tady v různých komentářích se to vulgaritama hemží. Ten odkaz si zkopírujte, třeba do textového dokumentu a ty hvězdičky přepište na vna.
Petikolka
Bigos | 25.7.2022 11:13 | id 166110 | nahlásit
Kdy konečně někdo odvolá tu fialovou,slizkou svini...ten ulisny hnůj nám káže utáhnout opasky,oblečen do značkových obleku...to hnusne hovado....
 
Re: Petikolka
Isa | 27.7.2022 06:59 | id 166152 | nahlásit
....hoďte ty svine do kafilerie...
VÚ 8261 Brezno
Zdeněk Sokol | email | 19.7.2022 13:16 | id 165964 | nahlásit
Nástup podzim 1986, asi 1 DO.
Najdu někoho z té doby?
Brezno - duben 1985
Pavel | email | 13.7.2022 21:59 | id 165870 | nahlásit
Ahoj kluci...
byl jsem tam v PŠ vyškolený jako velitel RM132 od jara do podzimu 1985. Velitel baterie por. Slavík, instruktoři sv. Hruban sv Riljak, ča Vnučko, ča Šantavý...hledám spolubojovníky .
Pavel
Zdravím spolubojovniky5
Petr | 11.3.2022 14:22 | id 163159 | nahlásit
5do 81 82 zdravím všechny řidiče kteří tehdy sloužili
RMO
ZK | email | 10.2.2022 21:11 | id 162492 | nahlásit
Tiež som tam služil 96-97 RMO
bvdpz
spojař | 9.2.2022 20:23 | id 162473 | nahlásit
nástup jaro 84 velitel por málik pak tam byl Dimitrij Lazenga
Pozdrav na absolventy ŠDZ Brezno 1972/1973
Lubomír Koptík | email | 7.12.2021 19:51 | id 160352 | nahlásit
Zdravím všechny absolventy ŠDZ ročník 1972/1973 ? četa 12 - dělostřelci/húfničiari, moc rád nyní na tuto dobu vzpomínám a přál bych aspoň něco prožít dnešním ?mamánkům?. I to, že jsme ?na izbe? spali po třiceti, byl zážitek. Vzpomínám si na některá jména kluků/chalanov na pokoji/izbe ? určitě ne na všechny ? promiňte mi to, už mi přece jen táhne na sedmdesátku, u některých vím snad i křestní jména :
Bláha, Černický, Černík, Dvořák, Chvostek, Fiala, Jedlička (František ? spal nad mnou na palandě, Jižní Čechy), Kováč, Knap,Kubal, Krátký, Lujc, Lajda, Máčalka ? oba dva správní ?Záhoráci?, Malínský, Molnár (maďarská národnost), Nazad, Neubauer(Dušan), Pavol Pagáč (hezky zpíval), Palus, Pirný (oba Jihočeši), Sóos(maďarská národnost), (Laco?)Uhnák, Rúrik (Marián).
Jména některých učitelů/velitelů:
- velitel čety ? ppor. Cárik (u druhé čety ? myslím 11.prieskumníci - to byl ppor.Bajzík)
- zástupcem byl čet.abs.Zíma
- pak tam byli i ?vyšší? velitelé ? Majling (velitel baterie?), Bobok ? velitel školy, Stolár ? vel.útvaru?
Učitelé ? Gregorovič (politika, dokonce byl i v TV), Jankulár či Janhuba? (chemik), Štefánik (výpočty dělostřelba), Majanczyk
Pokud víte více, prosím doplňte!
Pokud si vzpomínám, říkalo se budově školy BAUMS ? podle podniku, který ji vystavěl (Bratislavské ?.montované stavby?).
Na střelby se jezdilo na Zbojskú ? v zimě na samopaly nic moc, pak s houfnicemi na Lešti.
Krajina kolem - nádherná, Terchová, Heĺpa, Valaská, atd?.
Zkuste zavzpomínat a ozvěte se !!!!! Pokud si já vzpomenu, doplním také!!!
Mějte se hezky,
Luboš Koptík z Liberce
 
Re: Pozdrav na absolventy ŠDZ Brezno 1972/1973
Peter | email | 11.1.2022 21:31 | id 161556 | nahlásit
Sluzil som 1973-75 na TOPke vel.mj.Estvans /Jimi/ velitel utvaru Stolar,Bobok velitel stabu.Pametam na strelby na Zbojskej.
 
Re: Pozdrav na absolventy ŠDZ Brezno 1972/1973
Pavol Skala | email | 26.6.2023 21:04 | id 173123 | nahlásit
Bol som na PŠ Protitanková batérie-oddiel rok 1991.
Brezno 1976-1978
LADISLAV VAĎURA | email | 6.10.2021 16:30 | id 159201 | nahlásit
Narukoval jsem v říjnu 1976. Bylo nás tam dost z okresu Uh.Hradiště. Největší sranda byla s Vlastikem Švachulou. Normální švejk. Sloužil jsem na ČTZ jako šofér V3S v kuchyni a ve skladu. Velitel družstva Por. Chrabčiak. Je tu někdo z té doby?
 
Re: Brezno 1976-1978
Peter | email | 11.1.2022 21:35 | id 161557 | nahlásit
Sluzil som na TOPke vel.mj.Estvans 1973-75.
 
Re: Brezno 1976-1978
Peter | email | 11.1.2022 21:51 | id 161558 | nahlásit
Sluzil som na TOPke vel.mj.Estvans 1973-75.
 
Re: Brezno 1976-1978
Franta | email | 7.8.2022 13:46 | id 166428 | nahlásit
1977 - 1978 : 1DO, absík, pamatuji si Tě, chodívali jsme dělat dozorčí kuchyně. Jméno Švachula mi je povědomé.
Spolubojovníci : č.a. Kaščák, č.a. Červenka, počtář Jano Gonda, voj. Popelka,
2.DO : mjr. Slávik, nrtm. Holek,
jiná jména : kpt. Piaček, mrr. Lukačovič, por. Buryčin ze ŠDZ, cigán Tanka z výstrojního skladu, mjr. Velán výstrojní náčelník, kpg. Odzgan, ...
Nebyl u TOP řidič Morávek - Tatra 138 ?
Říká Ti něco voj. Uhrák - řidič ?
 
Re: Re: Brezno 1976-1978
Jan Bartaloš | email | 6.11.2022 20:15 | id 168118 | nahlásit
Dobrý večer chcem sa spýtať či si nepametate Jána guštara? ďakujem
VÚ 8261 Brezno
Gerhard Clages | email | 21.5.2021 23:03 | id 156755 | nahlásit
Zdravím vás. Prešetrujem dodatočne tie tzv. prusery ale už len kvôli uzavretiu prípadov na čisto. Každý kto tam slúžil a niečo si pamätá, mi môže napísať už bez obáv svoju spomienku na to čo ste vtedy zažili, Brezno mi spadalo do právomoci vkr - II. správy.
Ďakujem
Gerhard
 
Re: VÚ 8261 Brezno
VKR | 6.8.2021 21:56 | id 158137 | nahlásit
VKR patrilo do právomoci III. správy FMV a nie
II. správy.
 
Re: Re: VÚ 8261 Brezno
Tom | 6.8.2021 22:39 | id 158139 | nahlásit
A je pravda, že příslušníka VKR nemohl nikdo vyšetřovat?
ŠDZ
Milda | email | 10.5.2021 10:52 | id 156517 | nahlásit
Tak kluci, kteří jste byli 27. 7. 1978 na cvičení rakeťáků v Rohozné, hlaste se. Jmenovitě :
Barták Jan, Černý Jan, Doleček Jiří, Fikejz Josef, Hajný Vladislav, Hažlinský Miloš, Hesko Ján, Horák Josef, Charouz Miroslav, Janičkovič František, Jansa Luděk, Kantner Jan, Klemm Miroslav, Koch Jiří, Kováč Peter, Kozák Petr, Eštok Ján, Žovák Jozef, Krumpál Pavol, Kukučka Petr, Kult Vladimír, Mikulica Alois, Nepokoj Václav, Popelka Pavel, Rakús Jozef, Slovák Jaroslav, Spěváček Petr, Tomšík Petr, Volmut Petr, Krátký Miloš, Wolf Miroslav, Beňa Miroslav, Pozvaz Andrej, Vavro Ladislav, Buričin Michal, Homola Vladimír, Kotora Vladimír, Zachar Stanislav, Orieška Vladimír, Doležel Jan a Psota Zdeněk.
 
Re: ŠDZ
Luděk Jansa | email | 25.7.2021 21:53 | id 157890 | nahlásit
V seznamu mě schází Miloš Slavík. Nejsi to náhodou ty?
 
Re: ŠDZ
Stefan Dvornak | email | 18.1.2023 23:27 | id 170015 | nahlásit
Ja som tam bol s Mirom Benom a Andrejom Porvazom
ŠDZ
Milda | email | 9.5.2021 11:27 | id 156493 | nahlásit
Taky jsem sloužil v Brezně. Narukoval jsem v r. 1977. Velitel školy pplk. Ponížil, velitel baterie por. Buryčin, velitel čety ppor. Krátky. Ozvěte se, kdo jste sloužil ve stejnou dobu. Díky. Těším se.
 
Re: ŠDZ
Franta | email | 7.8.2022 13:03 | id 166426 | nahlásit
absík, 1 DO.
Velitel mjr. Poljak,
velitel 1. baterie : por. Kršiak
velitel 2. baterie : por. Novotný
výkoňák 1. bat. slb. Fančovič
výkoňák 2. bat. rtm. Národa
ŠDZ : ppl. Ponížil
Cigánská rrota : pplk. Kolář
Vel. útvaru : mjr. Vyšný
NŠ útvaru : mjr. Bobok
Nepřehlédnutelná osoba : písařka na štábu Kata Lukačovičová
Ozve se někdo ?
 
Re: ŠDZ
Standa | email | 27.5.2023 21:03 | id 172665 | nahlásit
Zdravím.
Jasně velitel ŠDZ, politruk Gregor, výkoňák Medveď, velitel baterie Hrivnák, velitel čety Kožiak, velitel třetího oddílu pod námi major Chvostek, přízemí podplukovník Kolář.
Na BAUMSu dělostřelec major Kotraba.
Četa 31 - ŠDZ - děláme srazy každý rok. V Brezně jsme to stihli i s prohlídkou dva měsíce před zahájením likvidace kasáren. Srazy děláme vždy někde jinde jak to kdo organizuje.
Pplk. Ponížil
Martin | email | 2.2.2021 22:23 | id 153286 | nahlásit
Zdar chlapi, je tu někdo, kdo pamatuje pplk. Ponížila?
 
Re: Pplk. Ponížil
František Synčák | email | 3.2.2021 12:11 | id 153299 | nahlásit
Pamätám, z Brezna som odišiel v roku 1978 do Nitry na vojenskú katedru.
 
Re: Re: Pplk. Ponížil
Martin | email | 3.2.2021 13:39 | id 153305 | nahlásit
Díky za zprávu, napsal jsem Vám email. Zdraví Martin K.
 
Re: Re: Pplk. Ponížil
Martin | email | 5.2.2021 08:02 | id 153397 | nahlásit
Vzkaz mi přišel zpět, že email neexistuje. Poslal byste mi nějaký aktuální? Díky, Martin
 
Re: Re: Re: Pplk. Ponížil
František Synčák | email | 5.2.2021 12:11 | id 153408 | nahlásit
Informácie si vymeníme v mailu.
 
Re: Re: Re: Re: Pplk. Ponížil
František Synčák | email | 10.2.2021 17:21 | id 153633 | nahlásit
Oprava mailovej adresy
 
Re: Pplk. Ponížil
Jiří Matoušek | email | 26.7.2022 23:48 | id 166151 | nahlásit
I za nàs občas na útvar přijel (81-83) a říkali mu Šekot = šedivý kokot!
vojna v Brezně
pavel | email | 30.11.2020 19:19 | id 150939 | nahlásit
Dnes mě náhoda zavedla sem k vám na stránky... protože mě zas krapet jiná náhoda odhalila, že kasárna šla k zemi. Vůbec jsem to netušil... Narukoval jsem do Brezna na PŠ jako spojár v říjnu 87 a pakoval jsem se na jaře 88 do Terezína. Klobouk dolů, že si vybavíte ještě jména, pro mě je celá ta doba už tak hluboko v minulosti, že prakticky žádná nedám. Ale kasárna, město i okolí se mi vrylo do paměti dokonale...
Pamatuji jen Csöntöse, Csanka coby velitele. A Michalíkovou samozřejmě.
 
Re: vojna v Brezně
Šelepský Rasťo | email | 4.4.2021 21:13 | id 155514 | nahlásit
Ahoj. Tiež som na rukoval do Brezna v októbri 87 k rakeťákom . Na jar 88 som bol prevelený do Karlových Varov. V Terezíne sme boli s mladými cez zimu 88-89- stavali sme prístrešky v autoparku. Tam nám "velil", kedˇsa dobre pamatám, nejaký Lehet. Potom sme skončili v Horažďoviciach. Z Brezna si tiež pamatám Csentesa.
sen
Jano | email | 19.8.2020 16:24 | id 148814 | nahlásit
SEN SA STAL SKUTOČNOSŤOU ano je to pravda , rocnik 1982-1984 si dal stretnutie po cca 37 rokov , kto to nezazil nevie si predstavit to stretnutie a ani neviem ci uz niekto niekde nieco take zorganizoval, popisat by sa dalo okolo toho velmi vela uz jednak z osobneho stretnutia a taktiez zmiesta kde sme stravili 2 roky Hoci tie miesta uz neboli take ake sme ich opustili ,teraz su v dezolatnom stave, ale kazdy z nas si nasiel tie svoje spomienky na to obdobie. Bolo to ozaj Super, pozvanych bolo viac ,ale prisli iba ti ktori tie miesta maju v srdci a na ktore nemozu zabudnut. Hoci to stretnutie je uz za nami a kazdi z nas isiel po svojom dali sme si prislub ze po roku sa znovu stretneme a mozno niekto este pribudne.
 
Re: sen
Lubomír Novotný | email | 16.11.2020 10:02 | id 150617 | nahlásit
Zdravím, v těchto letech jsem tam také sloužil. Velitelem oddílu byl mjr.ing.Stupka.Taky bych rád ty kluky někdy viděl. S pozdravem Lubomír Novotný, Brno. tel:775639521
 
Re: Re: sen
Jano | 24.11.2020 20:13 | id 150805 | nahlásit
Na ktorom oddiely si sluzil, 1DO to urcite nebol,ze.
 
Re: Re: sen
Emil Čejka | email | 16.4.2022 21:50 | id 163788 | nahlásit
Ano, Stupku pamatuji. Byl jsem na PŠce PTŘS, nástup 1982, podzim. Pamatuji čet. Rabata, des.Cetkovský, svb. Bejček. Hrál jsem s absikama v kapele Šraml.
 
Re: Re: Re: sen
Peter Svitek | email | 22.1.2023 11:42 | id 170082 | nahlásit
Este bol catar Koprolin vysoky chlap. Moj velitel druztva Bejcek. Potom odchod Marianky Klimentov so mnov Jarda Hutar a Milan Hendrych.
 
Sraz po letech.
Pavel Cetl | email | 28.1.2022 18:30 | id 162052 | nahlásit
Zdravím všechny spolubojovníky.
Taky jsem strávil dva roky života v Brezně v období duben 1982-1984 .
Četa rakeťáků 4.DO.
O srazu jsem se dozvěděl na poslední chvíli, bohužel jsem v tom období byl na dovolené. Snad se to podaří příště.
Na mnoho jmen a příhod, které jsou zde zmíněné si dobře pamatuji.
Pavel Cetl.
Brezno 88-90
Milo Cigánek | email | 27.5.2020 16:32 | id 147037 | nahlásit
Slúžil som od okt. 88 do sept. 90, naskôr ako počtar na 4. Odd. Veliteľ: mjr. Hrubo, Potom na bat. ako kinorádiomechanik, vel.: npor.Varecha. Vel.útvaru plk. Csontocs, zást. pplkCsank, mjr.Hrivnák, zást. pre veci politické /ZVP/ mjr. Harvan, inštr. kultúr. Výchovnej činnosti/ IKVČ/ mjr. Kyjanica, vel. proviantu: mrj. Otruba, další mjr. Oravkin, npor. Kobza, Stupka, Málik, Bazovský, Neupaer, Milošovič, mjr. Hrivnák, Bodnár, Pružina,
 
Re: Brezno 88-90
Radovan Filip | email | 26.10.2020 20:46 | id 150162 | nahlásit
Já tam byl od 3.10.88 jako starší počtář, na jaře 89 jsem byl převelen do Klatov.
 
Re: Re: Brezno 88-90
Martin Altera | email | 9.3.2021 12:59 | id 154581 | nahlásit
To je náhoda, já tam narukoval ve stejný den:-) pamatuju si, že jsem jel rychlíkem z Prahy a říkal jsme si cestou, kam všichni jedou, protože ten vlak byl přímo narvaný. Až vlak dorazil do Brezna, tak mi to došlo...všichni z toho vlaku vystoupili a šli do kasína. Jste dobrý, že si pamatujete nějaké velitele, já vůbec...
 
Re: Re: Brezno 88-90
Martin Kobza | email | 19.10.2022 20:11 | id 167818 | nahlásit
Zdar, tak to jsme tam byli ve stejnou dobu, taky počtář, na jaře 89 do Týna nad Vltavou.. A asi si tě i pamatuju🙂
Martin Kobza
1 Do
Jano | email | 30.3.2020 23:05 | id 145616 | nahlásit
Odsluzene 2 roky 1982 - 1984 vykonny praporcik 1DO . Degradovany z catara na vojaka a ani do teraz neviem zaco. Ale inak velmi pekne spomienky, doteraz si pametam skoro vsetkych lampasakov pocnuc Kubisom, Zemanom ,Piackom, Betakom, Durcom, Slepickom, Pavlikom, az po oddielovych Smarzikom ,Chvostkom, Poliakom,Homolom,Kreizlom,Sulejom,Chomanicom ,Kostolnikom a inych. A este sme tam mali Michalikovu ale hodnost si uz nespomeniem.Skoda ze tieto kasarne takto dopadli velmi rad by som si to znovu presiel , miesto kde som stravil 2 roky
 
Re: 1 Do
Lubo | email | 12.4.2020 15:33 | id 145909 | nahlásit
Tak to si pamatáš na kpt.Hornyaka čo sa sa strelil a aj na toho chlapca pri zástave.
 
Re: Re: 1 Do
Milda | email | 13.4.2020 12:07 | id 145943 | nahlásit
S Hornakem jsem byl v ŠDZ v Brezně v roce71-72, mohl být nar. 51-52 , bezvadný veselý kluk. Nemohl by to být on. Dík za případnou odpověď.
 
Re: Re: Re: 1 Do
Jano | 26.4.2020 21:12 | id 146284 | nahlásit
Este dodak tych smrtelnych mimoriadok som zazil asi 5
 
Re: Re: Re: 1 Do
Míra | 20.6.2020 10:21 | id 147591 | nahlásit
Také jsem byl v Brezně v ŠDZ v roce 71-72. Horňáka si pamatuji. Sloužil se mnou v 11.četě.
 
Re: Re: Re: Re: 1 Do
Milda | 21.6.2020 08:05 | id 147611 | nahlásit
Museli jsme spolu sloužil. Napiš na aroviz1951@gmail.com
 
Re: Re: Re: Re: 1 Do
Jiří Polehňa | email | 27.11.2020 16:13 | id 150856 | nahlásit
Jé ja taky sloužil v 11 četě - velitel Baďo, takovej hajzl. Na Horňáka si pamatuju. Další jména, která mi ještě uvízla v paměti : Jarda Bouška, Drdel, Karel Navrátil, Hladík, Jiráček, Kyjovský, Voráček, Plot, Podžorský, Sládek, Zrůst, Wittinger. Velitel roty Synčák, absíci : Kepeňa, pak takovej šilhavej, Velitel školy Bobok atd.
Pamatujete se jak jsme triumfálně, bez papírů, v noci opouštěli zdemolovaná kasárna? To mi už nikdo nechce věřit. Kluci z 11. čety napište. Jirka Polehňa
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1 Do
Milda | email | 28.11.2020 11:32 | id 150876 | nahlásit
Zdravim tě myslím, že jsi z HK, já z Jičína. Napiš zavzpomináme. Milda
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1 Do
Karel Kubíček | email | 22.2.2022 16:50 | id 162811 | nahlásit
Narazil jsem náhodou na na Brezno, a vidím jména který jsem zažil. Narukoval jsem 1.10.1970 do ŠDZ k BzK. Myslím, že jsme byli četa Z 12. Velitel byl už nevím poručík, nebo nadporučík Pokorný, říkali jsme mu Poky. Ale jmena Baďo a Kepeňa znám narukovali se mnou. Po skončení ŠDZ zůstali z naší čety v Brezně. Potom vzpomínám na mjr. Bobok myslím byl tenkrát politruk a jeho hláška "Súdruhovia musítě poradovo vystupůvať". Jako zástupce VČ byl absík myslím se jmenoval Jamrich. Už si moc těch jmen nepamatuju, ale ten kopec k tý rozestavěný nemocnici ten si pamatuju dobře. Po skončení nás rozehnali po Šumavě, Já jsem byl přidělen k výcvikovému praporu PS Volary, odloučená prapor Železná Ruda a tam jsem cvičil peesáky v používání kanonu BzK, byli tenkrát na pohraničních rotách na německé hranici namontované na haklech (OT 810). Tam bylo relativně dobře, žádná velká buzerace. Karel.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: 1 Do
Jiří Polehňa | email | 27.11.2020 16:21 | id 150857 | nahlásit
Mildo, teď jsem identifikoval Tvoje jméno, jak jsem na Tebe mohl zapomenout - omlouvám se. To víš-Ž. konec abecedy, já skončil u Zrůsta. Jak se máš, byl si ze Železnice, viď. Další jména se mi vynořila : Jebavý, voják velitel Pecina. Až to odešlu vzpomenu si na další. Jirka Polehňa
 
Re: Re: Re: Re: 1 Do
Milda | email | 28.11.2020 11:46 | id 150877 | nahlásit
Teď jsem si všiml, že jsi reagoval 2x. Takže byl jsem v Železnici, teď v Jičíně, potkávám pepu Jebavého, pár mailů jsem vyměnil s Mirkem Plotem. Přejdi na miloslav. Zivora@atlas.cz a probereme tvoji vycházku s přitelkynía následné ranní probuzení. Milda
 
Re: Re: Re: Re: 1 Do
Milda | email | 9.12.2020 12:13 | id 151216 | nahlásit
Proč nepíšeš?
 
Re: Re: 1 Do
Jano | 26.4.2020 21:07 | id 146283 | nahlásit
Samozrejme ze si pametam a ten kpt. mal kancelarnu nad mojouu
 
Re: Re: 1 Do
Jiří Matoušek | email | 5.12.2021 22:46 | id 160248 | nahlásit
kpt. Horňàk, 4. DO. Předčasný návrat ze cvičení-načapal doma nevěrnou manželku (kadeřnici) a druhý den se ráno v kanceláři zastřelil. Ten kluk, co se zastřelil u zástavy byl z Prahy a jmenoval se Pavel Bláha.
 
Re: Re: 1 Do
Jirka Matoušek | email | 27.7.2022 10:12 | id 166159 | nahlásit
Ten hoch, co se zastřelil u té zászavy se jmenoval Roman Bláha a byl z Prahy. Horňák se předčasně vrátil ze cvičení a načapal doma ženušku (kadeřnice) v pelíšku s nějakým brezňanským policajtem. Ona pak žila myslím s mjr. Smaržíkem. Já jsem byl u npor. Mikloška na BVDP vojenský pošťák. Mikloško (zvaný též "sprostý Jano) se prý po nèkolika letech uchlastal.
 
Re: 1 Do
Johny Bee | 30.4.2020 09:33 | id 146350 | nahlásit
Vtedy to bol veľký prúser! Chlapec, ktorý pochádzal z blízkej dediny (dodnes si pamätám jeho meno aj tú dedinu, ale nebudem to tu uvádzať) bol na 1.DO v PŠke. Poznal som ho, musím povedať, že to bol výborný chalan. Raz v zime, bola kosa jak sviňa, mráz a kopa snehu, vrátil sa z vychádzky, vychádzkové šaty neodovzdal, v noci po večierke ušiel cez okno na chatu do hôr za kamarátmi. Bohužiaľ, tam už nedošiel. Zamrzol. Našli ho naši chlapci - trčali mu zo snehu iba kanady... Výkonný bol degradovaný práve pre tie neprevzaté šaty, okrem toho bol degradovaný aj jeho veliteľ družstva. Moji kamaráti boli aj na pohrebe, dedinčania na nich nenávistne pokrikovali, avšak v tomto prípade si myslím, že ani armáda, ani jeho velitelia neboli na vine... Kto chcel z kasína ujsť, ten ušiel...
 
Re: Re: 1 Do
Johny Bee | 30.4.2020 09:36 | id 146351 | nahlásit
Mimochodom, Michalíková bola nadrotmajster, bola to krásna žena, slovenská MM v rovnošate... tej sme zdravili všetci poradovoým krokom s radosťou!
 
Re: Re: Re: 1 Do
Jano | 3.5.2020 15:07 | id 146438 | nahlásit
Johny ale ty si nebol na 1DO ze? Ak ano tak pod ktorym velitelom druzstva, a co sa tyka mna tak mna nedegradovali koli vychadzkovym satam Filo totiz vychadzku nemal a jeho vychadzkove saty boli u mna dole v sklade on si vychadzkove saty pozical od ineho vojaka co mal vychadzku a este jedna vec ja som ho chytil dva dni predtym z ruksakom plny chlastu ako sa vecer zakradal na izbu vtedy som mu chcel dat basu ale velitel Chvostek mi vravel ze ja nech mu nedavam trest ze on ho potresta ale ked ze boli previerky a robilo sa vyhodnotenie tak mu trest nedal lebo by to znizilo znamku v hodnoteni, mozno vravim mozno keby vtedy nastupil do basy mohol mozno zit ,o par dni som odchadzal do civilu a vtedy mi Chvostek povedal ze mu radsej mal dat trest a nemuselo to tak skoncit.
 
Re: Re: Re: Re: 1 Do
Johny Bee | 3.5.2020 15:57 | id 146441 | nahlásit
Ahoj, Jano! Áno, bol som na 1.DO. Dokonca som bol kmeňový inštruktor, ktorý zostal po PŠke na oddieli. Môj príspevok nebol útok na Teba. To jasne píšem v posledných vetách, že nik z veliteľov neniesol vinu. Avšak vojenská logika zapracovala a museli niekoho potrestať. Vojak, ktorý zahynul sa nevolal Filo. Mal iniciálky J.K. Nespomínaj ho tu. Pamätám sa, že jeden z dôvodov Tvojho degradovania boli vychádzkové šaty. Oni ťa nejako oklamali pri odovzdávaní do skladu. Mali sme ho dole v suteréne. Na potvrdenie toho, že som bol na 1.DO Ti poviem obľúbenú Chvostekovu hlášku: "Když ste blbí, kupte si notes! Já mám dva...!!!" Tvoje iniciály boli J. P. Keď sa to stalo bol som frajter, a ako holub som bol v Ottovom družstve, ktorého degradovali z desiatnika. Týmto Ťa zároveň po rokoch zdravím. J.B.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1 Do
Johny Bee | 3.5.2020 16:34 | id 146442 | nahlásit
... ak chceš, môžem Ti viac napísať na Tvoj profil na FB. Našiel som ho tam...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1 Do
Jano | 3.5.2020 21:26 | id 146454 | nahlásit
Neviem si ta predstavit vies nie vsetkych mladych si viem vybavit bolo vas tam mnoho inak Ota Brostlasom aj s Milanom Holym alias cobolom som mal na svojej svadbe. Je fajn si s nekym pokecat kto tam vtedy bol este keby sa aj iny ozvali bolo by super a najlepsie keby sme sa stretli na mieste co je nemozne. Takze ty si ostal v brezne a odkial pochadzas ked ta tam nechali .Su to uz zopar rokov a tie mena sa zabudaju ale myslim ze po mne to zobral vojak co sa volal Caha spravne? Ak chces mozes napisat aj na moj Fb. Ale som rad ze si sa ozval ze je s kym o tom vsetkom pohovorit.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1 Do
Johny Bee | 3.5.2020 21:46 | id 146455 | nahlásit
Napíšem Ti na FB. Natúpil som v marci 1983. Pol roka som bol iba holub, to si ma nemohol zaregistrovať. Potom som zostal ako frajter - starší rajonista na oddieli, ale aj tak sme s vami - suprakmi neboli veľkí kamaráti - predsa sme boli furt iba holubi :-).. napríklad tam bol ešte s Čobolákom na izbe vzadu vľavo Peťo Fučík (kua, ten bol tvrdý!) a šoféri Pišta Grznár, Tondo Brodacký, Kanca, Kučera (výborý maliar od Brna, horší šofér, ale dobrý chlapec)... Kupodivu si pamätám kopu mien a situácií... a stretnúť sa dnes nie je problém, pokiaľ nám zdravie slúži... idem na FB...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1 Do
Johny Bee | 3.5.2020 23:02 | id 146456 | nahlásit
Tak, máš to na FB. Napíš, ak to nenájdeš. To znamená, že som to nepísal na Tvoj profil...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1 Do
Jano | 4.5.2020 19:07 | id 146476 | nahlásit
Nedostal som na fb. nic
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1 Do
Johny Bee | 4.5.2020 19:44 | id 146477 | nahlásit
Pošli mi mail na adresu: projekciaprotop@gmail.com
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: 1 Do
Johny Bee | 4.5.2020 19:47 | id 146478 | nahlásit
... a skontroluj si messenger na FB... ak tam nič nemáš, všetko Ti prepošlem na mailovú adresu...
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1 Do
Johny Bee | 4.5.2020 19:50 | id 146479 | nahlásit
... nemyslím si, že je nemožné sa stretnúť na mieste... ošetrovňa aj náš barak ešte stoja... asi aj kuchyňa a to zázemie vpravo hore... barak je už zdevastovaný, ale dalo by sa po ňom prejsť a zaspomínať a poplakať si... :-)...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: 1 Do
Beďa | email | 10.11.2020 23:58 | id 150498 | nahlásit
Byl jsem na tom pohřbu. Na to se nedá zapomenout....pořád si pamatuji ten pláč a ty nenávistné pohledy.....ale už nevím, jak se ten kluk jmenoval...spal jsem kousek od něho, úplně v pravém rohu dole....jeho velitele družstva mi bylo líto, byl to férový kluk....obdivuji co si tady všechno pamatujete.....vybavuje se mi kpt. Kostylník, ještě dnes vidím promaštěné kapsy jeho saka, když kradl večer v kuchyni párky domů.....obrovský buzerák...a letící kanady dole ve sklepě, když jsme fasovali první den věci.....modré tepláky ..... stráň taktického výcviku a na jaře 84 odjezd na západní okruh do Lešan.....díky za vzpomínky!
 
Re: Re: 1 Do
Lubomír Novotný | email | 16.11.2020 10:14 | id 150618 | nahlásit
Zdravím, taky jsem na tom pohřbu byl. Tuším , že jsem tam vezl nějakého lampasáka, ale už přesně nevím koho.
 
Re: 1 Do
Matoušek | email | 5.12.2021 22:39 | id 160247 | nahlásit
Já "pošťák" 81-83. Zeman - je asi mýlka. Nejspíš myslíš náčelníka Zeminu, co to pytlíkoval s Michalíkovou (v r. 83 rotná).
VÚC 8261
Marek | email | 16.3.2020 21:01 | id 145205 | nahlásit
Leto 1997/98 vodič 1/RMO s odstupom času pekné spomienky.
Péeška PTŘS
Láďa Salač | email | 15.12.2019 21:07 | id 142609 | nahlásit
Já jsem tam narukoval 6.10.81 o 6 dní déle neboť jsem se nemohl trefit do Brezna.Stále jsem posilněn alkoholem přejížděl a toulal se po Slovensku. Nějakej por.Holek co dřív sloužil u hradní stráže nás s Josefem spolubojovníkem z Plzně přivítal a rovnou do basy.No a tam jsem byl ještě vícekrát neboť se mě vojna vůbec nelíbila.No a pak jako starší operátor do Benešova.Tak zas na druhou stranu republiky a zase jsem dojel o pár dní později a opět do basy.Nejhezčí vzpomínky jsou na škrabku v kuchyni to se člověk alespoň trochu najedl.Jo jo to byly časy.Ty kasárna měli zbourat už před 40 roky.
 
Re: Péeška PTŘS
Lubomír Novotný | email | 16.11.2020 10:19 | id 150619 | nahlásit
Sloužil jsem 1982-1984,npor. Holek měl kancl. na našem patře.To byl teda samorost.
SZD-1969-70
Milan S | 8.12.2019 22:09 | id 142446 | nahlásit
Narukoval jsem v zari, 1969 do SZD...je zde nekdo z tehoz rocniku?
aka Bundes
 
Re: SZD-1969-70
bartok miro | 6.4.2020 19:07 | id 145787 | nahlásit
Tiež som bol v SDZ 1969-70 v akej čate si slúžil
 
Re: Re: SZD-1969-70
Dušan | 20.6.2021 10:12 | id 157333 | nahlásit
Do Brezna som narukoval 1.10.1971 do ŠDZ. Bol som v čate Z-13 do konca júla 1972. Veliteľom čaty bol por. Štefan Csontos. Zástupca vel. čaty bol abs. Frejek. Veliteľom školy bol mjr. Bobok. Velitel útvaru bol plk. Stolár. Dôstojníci ktorí nás učili: nadpr. Stupka ,učil taktiku, mjr. Kotraba del. prípravu, kpt. Majančík topografiu , kpt. Havrlant tylová príprava. Na Zbojskej bola strelnica zo samopalu, a guľometu. Csontosa som zažil neskoršie na voj. manévroch viackrát vždy v Brezne. Každé manévre boli spojené s ostrými streľbami na Lešti z húfnic. Na cvičeniach som odkrútil spolu 138 dní, vtedajší branný zákon určoval max. 140 dní pre dôstojníkov v zálohe.
 
Re: 1971 _1972 SDZ
Karel R. | email | 29.11.2023 00:19 | id 175397 | nahlásit
Byl jsem ve vedlejší - velitel por.Vaculcik
 
Re: Re: 1971 _1972 SDZ
Miloslav Živora | email | 29.11.2023 09:18 | id 175399 | nahlásit
Já Z 11 Bzk. Pamatuje někdo vyřazení a odjezd z Brezna?
 
Re: Re: SZD-1969-70
Mikuláš Lazor | email | 6.8.2022 17:25 | id 166411 | nahlásit
Slúžil som tam 1969-1971,po absolvovaní školy som ostal na škole a robil som zástupcu veliteľa čaty npor.Stupku,po jeho povýšení na veliteľa batérie som velil čate.Do civilu som odišiel 9.1971
 
Re: Re: SZD-1969-70
Mikuláš Lazor | email | 18.6.2023 17:22 | id 172983 | nahlásit
Ja som slúžil v čate Z-14 raketomety,npor.Havrlant
 
Re: SZD-1969-70
PavolHorňák | email | 13.4.2020 16:21 | id 145954 | nahlásit
Milan, neviem či vieš, že ŠDZ do Brezna bola presťahovaná z Frenštátu pod Rad. a to po vstupe vojsk v roku 1968. Tam boli rozmiestené sovietske vojsko. Ja som slúžil vo Frenštáte v rokoch 1967 - 68.
 
Re: SZD-1969-70
Bartok Miro | 6.9.2020 18:38 | id 149150 | nahlásit
Tiež som narukoval v oktobri 1969 bol som v čate Z12 Bzk vč kpt Hamák u koho si slúžil ty?
 
Re: SZD-1969-70
Mikuláš Lazor | email | 6.8.2022 17:38 | id 166412 | nahlásit
Ja som narukoval 1.10.1969 do dôstojnícke školy pre zálohy.Bol v čate raketometov Z-14,veliteľ npor.Havrlant-
 
Re: SZD-1969-70
Mikuláš Lazor | email | 18.6.2023 17:09 | id 172982 | nahlásit
Ja som do ŠDZ narukoval tiež *****1969 čata Z-14,raketomety,veliteľ čaty npor.Havrlant.
Veliteľom batérie major Polansky.Po absolvovaní ŠDZ som ostal naďalej na škole,robil som zástupcu veliteľa čaty npor.Stupkovi.
Nastup okt 1979 vodič RM
Zdenek | email | 27.11.2019 23:56 | id 142176 | nahlásit
vel utvaru mjr Kubiš , vel odielu kpt Irša, vel bat npor Milošovič
 
Re: Nastup okt 1979 vodič RM
Jan Svatoš | email | 9.7.2023 12:47 | id 173283 | nahlásit
Ty jsi určitě Hrušecký. Co Milan Juríček a Gusta Jurovatý. Zdraví Šumavák
PŠ Brezno raketomety
Lukáš Vorlíček | email | 28.9.2019 20:33 | id 140897 | nahlásit
3.4.1984 jsem narukoval k VÚ 8261/R raketomety do PŠ,velitel družstva četař Šťastný,pokud někdo čte tyto řádky a sloužil v té době jako já ozvěte se,díky.
 
Re: PŠ Brezno raketomety
Petr Parýzek | email | 27.9.2020 18:33 | id 149572 | nahlásit
Ahoj Lukáši,já jsem působil v Brezně na pš počtář u rakeťákú na jaře 1982,a už tehdy tam byl nějaký četař Šťastný,pokud se jedná o stejného Šťastného tak to podespsal a pokračoval.Někdo tady píše že to byl jeho kamarád ať se mu ozve.Za mě pokud tento člověk žije doufám že se mu nedaří dobře.Pohled na video na YouTube mě vrátil vzpomínky na to dobré ale i to zlé.
 
Re: Re: PŠ Brezno raketomety
Michal Chura | email | 21.2.2021 11:38 | id 154030 | nahlásit
Ahoj
To musela být jen shoda jmen já tam nastoupil na P.Š. také jako počtář jaro 83 a v tu dobu tam byl svobodník Šťastný tehdy půl-ročák a ten to pěkně žral takže se nedivím,že si vykňoural i četaře.
Vú Brezno
Daniel Duda | email | 31.8.2019 20:49 | id 140369 | nahlásit
Naľavo bol tuším útvar 7773 PTO protitankový oddiel s tými raketami na lankách .
pšv roce 1983
vaclav | email | 17.8.2019 17:33 | id 140108 | nahlásit
pš jaro 1983 zari 1983 pak benesov
 
Re: pšv roce 1983
Maroš | 5.8.2020 15:13 | id 148561 | nahlásit
Bol som tam na PŠ-ke u spojárov na jar 1989, na jeseň prevelenie do Kynšperku nad Ohří. Presne u npor. Kohouta.
 
Re: pšv roce 1983
M | email | 21.2.2021 11:43 | id 154031 | nahlásit
Ahoj
Já tam byl také v tu dobu a také mě převeleli do Benešova tu ,,kouzelnou" noční jízdu na západ nejde zapomenout.
VÚ 8261 Brezno
Jaro | email | 26.7.2019 14:49 | id 139623 | nahlásit
Ahojte starí spolubojovníci z Brezna. Bol som tam na PŠ-ke na spoj.rote batéria velenia delostreleckého prieskumu- veliteľ batérie npor. Varecha rok 1989. Potom šup na Šumavu. Ale k Breznu. V týchto kasarňach bvoli tri útvary 8261 - PŠ, v spodnej časti budovy sa nachádzali priestory útvaru 1015 (1016?) asi strážáci. Po vstupe do kasareň po ľavej strane sa za štábom nachádzal jeden utvar, ktorého číslo si už žiaľ nepamätám. Vedel by mi to niekto pripomenúť? Tento útvar bol pod buzerákom a pod autoparkom. Chodievali sme popred tneto útvar na strážny gorodok na poučenie stráží. O tomto útvare sa hovorilo že tam slúžia "hluchonemí" asi rakeťáci. Vie mi niekto poradiť číslo tohoto útvaru? Kľudne mi napíšte na jarog99@gmail.com.
 
Re: VÚ 8261 Brezno
Milo | email | 27.5.2020 13:31 | id 147035 | nahlásit
VÚ 8261 delostrelci, VÚ 1015 záložáci, VÚ 6169 tý mali rakety dlhého doletu zem-zem.
 
Re: VÚ 8261 Brezno
Pavel | email | 24.7.2020 17:48 | id 148310 | nahlásit
Ahojky,byl to útvar 6961, sloužil jsem tam 88-90, kdy tento útvar skončil a nás rozhodili všude možně... mě do Prešova na týden a pak už civil. Byl to útvar rakeťáků,já byl velitel družstva počtářů a v září 89 jsem byl převelený k vám na PŠ-ku a vedl do přísahy nováčky. Za mě tam šéfoval plk. Zemina, náčelník štábu byl pplk. Bajzík, politruk mjr. Boroš.....Pod námi měli hnízdo,vchod byl z boku od plotu, VKR.... Zdraví Pavel
 
Re: Re: VÚ 8261 Brezno
Pavel | email | 24.7.2020 17:51 | id 148311 | nahlásit
....oprava....útvar 6169 samozřejmě :-)
 
Re: Re: VÚ 8261 Brezno
Zdeno Kosut | 17.3.2021 20:07 | id 154927 | nahlásit
Ja som bol tiez na utvare 6169 v Čotke
 
Re: Re: VÚ 8261 Brezno
Zdeno Kosut | 17.3.2021 20:07 | id 154928 | nahlásit
Ja som bol tiez na utvare 6169 v Čotke
 
Re: VÚ 8261 Brezno
Maroš | 5.8.2020 15:14 | id 148562 | nahlásit
Bol som tam na PŠ-ke u spojárov na jar 1989, na jeseň prevelenie do Kynšperku nad Ohří. Presne u npor. Kohouta.
 
Re: Re: VÚ 8261 Brezno
Maroš | 5.8.2020 15:15 | id 148563 | nahlásit
Sorry, samozrejme npor. Varecha
 
Re: Re: Re: VÚ 8261 Brezno
Jarda | email | 24.10.2020 16:43 | id 150125 | nahlásit
nastoupil jsem v 89 na 1/2roku PŠ Starší počtář a velitel byl Varecha :-) bylo tam krásně,hlavně folklor :-) kam jsme chodili s místníma tancovat :-) pak nás převelili do Lešan u Prahy :-)
 
Re: VÚ 8261 Brezno
Petr Kabuďa | email | 12.2.2023 18:57 | id 170703 | nahlásit
Ahoj, nastupoval jsem v dubnu 1989 na PŠ baterie velení dělostřeleckého průzkumu - velitel npor. Varecha, po absolvování v září 89 převelen na útvar Bor u Tachova s sv.Lopušným.
Doma mám ještě foto mých spolubojovníků, pohledám a přiložím. Mimo jiné si vzpomínám na Hegeduše, Karcola, atd.
VÚ 6169 Brezno 88-90
Pavel | email | 16.4.2019 11:06 | id 137301 | nahlásit
Já přijel do Brezna z Hranic na podzim 88 a sloužil u rakeťáků jako počtář. Na podzim 89 jsem vedl nástupák na 8261 a po přísaze nás rozmetali po celém Slovensku.Byly to krásný roky a rád na to vzpomínám.
 
Re: VÚ 6169 Brezno jar 1986
Jaro | 24.6.2019 19:28 | id 138878 | nahlásit
Bol som tam 2,roky pred tebou
 
Re: Re: VÚ 6169 Brezno jar 1986
Pavel | email | 24.7.2020 20:56 | id 148315 | nahlásit
Ahoj,to už tam byli Zemina,Boroš,Medveď,Zambo nebo Moriak?
 
Re: Re: Re: VÚ 6169 Brezno jar 1986
Petr Parýzek | email | 27.9.2020 17:51 | id 149568 | nahlásit
Ahoj Petr, nastoupil jsem do 8261 na jaře 1982 na pš jako počtář u rakeťákú a s rotmajstrom Zambom jsme měli tu čest.Jinak velitel čety des.Rehák klučisko z Topolčan,který nás dostával do kolen svým oblíbeným výrokem "mám v p..i, čímž jasně dával najevo co si o té šaškárně myslí.Proti němu byl Švejk neléčitelný cholerik.Jinak po půl roce Tachov,ale to už byla jiná píseň.
 
Re: Re: Re: Re: VÚ 6169 Brezno jar 1986
Pavel Vacek | email | 12.2.2022 19:56 | id 162547 | nahlásit
Za mě byl Žamboch už na 6169 a dělal mi velitele na baterii velení. Dostal ještě poručíka a pak nás už rozházeli...
 
Re: VÚ 6169 Brezno 88-90
Jaro | 26.7.2019 14:54 | id 139624 | nahlásit
Ja som bol v Brezne na PŠ ako spojár na bVDPZ u npor. Varecha. No najviac by ma zaujímalo na číslo utvaru, ktorý bol vľavo za štábom. To bolo 6169? Alebo to malo iné číslo?
 
Re: Re: VÚ 6169 Brezno 88-90
Prajza Antonín | 4.1.2024 10:49 | id 176208 | nahlásit
Ano... 6169
Vu 8261
František Nimc | 3.12.2018 18:21 | id 133416 | nahlásit
Nástup duben 80 hledám spolubojovniky
 
Re: Vu 8261
skapik pavel | email | 25.12.2019 21:48 | id 143055 | nahlásit
No v tej dobe /4/80/ som mal síce len pol roka do civilu /Šumava-r.PS/, ale som absolvent ŠDZ Brezno jeseň 78-79. Veliteľ školy bol pplk. Ponížil, politický bol tuším Gregor. Ale najmä si pamätám skvelého empatického, dobrého a múdreho "štramáka" - poručíka Mira Bálinta, absolventa VŠ z L.M. Velil čate 21 - bezákl. 82 mm kanóny. Naša čata 22 mala veliteľa .....a /neviem ako inak povedať opak múdreho/. Boli tam fajn borci z celej federálnej republiky, výcvik bol však miestami viacej ako tvrdý, hlavne v úvode.
Aj chlapi z ptrs - ŠDZ na druhej strane chodby boli dobrí borci.
Zostali spomienky na dobrých kamarátov, zážitky všelijaké, je ich veľa...hlavne tie humorné.
Ing. Pavel Škápik
 
Re: Re: Vu 8261
Martin | email | 2.2.2021 22:24 | id 153287 | nahlásit
Pane Škápik, píšete o pplk. Ponížilovi, jak moc si jej pamatujete? Zdraví Martin K.
 
Re: Re: Vu 8261
Standa | email | 9.9.2021 20:36 | id 158739 | nahlásit
78 - 79 ŠDZ PTŘS
Velitel Baterie Jano Hrivňák
Velitel čety Jožka Kožiak
Velitel školy pplk. Ponížil
Politruk pplk. Gregor
U cikánů velitel pplk. Kolář
Výknný praporčík Medveď
Ošetřovna: doktoři Jacenko Sergej, Pavel Černý,
Statný dělostřelec Major Kotraba - podskříňák a další.
Děláme srazy každý rok. Ale 2020 a 2021 nám zkazil koronavir. Tak snad příští rok.
 
Re: Re: Vu 8261
Standa | email | 27.5.2023 21:23 | id 172666 | nahlásit
Tak to jsme tam byli společně. My jsme byli u PTŘS na druhé straně chodby. Velitel ŠDZ podplukovník Ponížil, politruk major Gregor, velitel baterie nadporučík Hrivňák, velitel čety poručík Kožiak, výkoňák Medveď. Na ošetřovně doktoři Jacenko a Černý.
Byli jsme četa 31. Každý rok děláme sraz. Vždy si to dva vezmou a uspořádají.
(Brezno, Senec, Znojmo, Slapy, Loket, Davle, Hojsova Stráž atd.)
M.T
Matej | email | 11.9.2018 18:30 | id 131735 | nahlásit
Brezno krasny cas sluzil som tam v roku 96=97
 
Re: M.T
Matej | email | 11.9.2018 18:32 | id 131736 | nahlásit
Prosim ozve sa mi niekto kto v tom case sluzil
 
Re: Re: M.T
Lubo | email | 15.5.2020 21:16 | id 146753 | nahlásit
Tiez som tam sluzil 96-97
 
Re: Re: Re: M.T
Atila | email | 29.4.2021 21:56 | id 156253 | nahlásit
Slúžil som tam 96-97, veliteľská batéria
 
Re: Re: M.T
Lubo | email | 15.5.2020 21:16 | id 146754 | nahlásit
Tiez som tam sluzil 96-97
počtář
Pavel | email | 3.9.2018 20:42 | id 131544 | nahlásit
byl jsem v Brezně na PŠ podzim 81/jaro potom zbytek vojny v Lounech. Zlatá PŠ.
moje vzpomínka...
Karel Kadlec | email | 6.7.2018 22:15 | id 130091 | nahlásit
...je Ivane Donovale asi nejstarší,je z r.1967.Sloužil jsem v Banské Bystrici,kde ale nebyla posádková věznice,tak byli potrestaní vojáci odváženi do " basy " právě do Tebou dokumentovaných kasáren v Brezně.
Devastace takových objektů je však k vidění i v ČR,např.objekty bývalých rot Pohraniční stráže v blízskosti hranic s Německem na Šumavě nebo Rakouskem na Moravě..Podobně jako Ty jsem jich několik navštívil a mohu Ti poslat fotky nebo i DVD,máš-li zájem,napiš mi na email karelkadlec@seznam.cz.
Tvůj dokument chválím !
brezno
vlada | 1.6.2018 11:53 | id 129224 | nahlásit
narukoval jsem do Brezna v říjnu 1975 do ŠDZ.Byl jsem tu 10 měsíců a stačilo. Pak převelení na Moravu do Jemnice. Chvostek byl tenkrát major.
 
Re: brezno
Miroslav Svačina | email | 2.10.2018 22:55 | id 132111 | nahlásit
Brezno ŠDZ 1975/76
vzpomínám Dušan Benedikovič, Vojta Baky, Šunka,
Šílený, Vostrejž ?..
druhým rokem jsem byl na rotě Starý Pochr u Tachova
pokud máš kontakty na naše spolubojovníky - dej vědět.
 
Re: Re: brezno
Tonda | email | 15.11.2018 10:28 | id 133027 | nahlásit
Brezno ŠDZ 1973/74
V roce 2012 jsme se setkali, 11. četa, ještě v nezbouraných kasárnách. Sešlo se nás asi dvanáct. Z celé československé republiky. Uvítal nás uvítací výbor, vedený p. Schulzem. Přišli se na nás podívat učitelé Majling, Chvostek, Janhuba. Velitelé Gonda, Herinek, Herink, Medveď, Csöntösa další. Prohlídka venkovních prostor, zápis do pamětní knihy, společný oběd a potom prohlídka Čierneho Balogu. Pátek, sobota a v neděli odjezd. Bylo to super. Bohužel se to už nedá zopakovat. Ale vzpomínky zůstanou. Pokusím se dát sem nějaké fotky z akce.
 
Re: Re: Re: brezno
Luděk Hruš | email | 29.12.2019 11:11 | id 143178 | nahlásit
Zdravím-na tyto řádky jsem narazil náhodou,hledajíc něco o Brezně.V letech 1973-74 jsem absolvoval ŠDZ ve 14-té četě na raketomety RM-130.Pak odvelen na zbytek vojny do Chebu.Jména vojáků zde uvedena znám a co říci- prostě taková byla doba,přežili jsme dva roky a ne vždy to byla procházka,Doupov dával zabrat.Mám obavy,že dnes by mamánkové proplakali i boty.Zdravím všechny chlapce,dnes v důchodu,kteří to vydrželi a nevzpomínají jen v negativních myšlenkách .Ahoj.
 
Re: Re: Re: Re: brezno
Tonda | email | 30.12.2019 20:37 | id 143233 | nahlásit
Luďku, máš-li zájem, mám nějaké relikvie z Brezna. 605253222. Tonda
 
Re: Re: Re: Re: brezno
Peter | email | 2.6.2021 14:55 | id 157017 | nahlásit
Ahoj,V rokoch 1973/75 som sluzil na TOPke automechanik.Vel. utvaru Stolar,vel.TOPky Estvans.
Skoda kasarne zburali chcel som ich navštivit.
 
Re: Brezno
Mirek D. | email | 5.10.2020 18:25 | id 149734 | nahlásit
Také jsem narukoval v říjnu 1975 k PTŘS a pak k VÚ 1745 Bor u Tachova .
Ale k mjr. Chvostkovi:
Tenkrát letěl fór: "Jaký je rozdíl mezi kometou a mjr.je ocas s hvězdou" .. :-)
Také byl znám svým výrokem: "Když jste blbý a nic si nepamatujete, pořiďte si notýsek! Já mám dva!!"
 
Re: Re: Brezno
Lubomír Novotný-Autoservis | email | 16.11.2020 10:27 | id 150620 | nahlásit
Už dnes odpovídám asi potřetí. A musím se smát, vzpomínky ožívají. Ano přesně tak to Chvostek říkal.
 
Re: Re: Re: Brezno
miro | 3.2.2021 10:20 | id 153297 | nahlásit
Chvostek bol starý ko..t
 
Re: Re: Re: Re: Brezno
záložák | 3.2.2021 10:22 | id 153298 | nahlásit
ale najväčší kokot bol Bajzík
 
Re: Re: Re: Re: Re: Brezno
S Dušan | 7.12.2021 17:36 | id 160339 | nahlásit
Ja som s Petrom Bajzíkom z PB slúžil 1970-71 na ŠDZ
ako prieskumák u delostrelcov a on jediný zostal na
vojne jako dizlak, neviem čo mu vtedy sľúbili ale pozrite
kam to v kariere dotiahol a aspon má dobrý výsluhový
dôchodok. Ale mi spolutrpiaci v prieskumnej čate sme
hovorili "cicina".
Kpt. Dušan - dôchodca.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: brezno
Pavol Klapák | email | 14.11.2021 10:59 | id 159748 | nahlásit
Ja som bol v ŠDZ rok 1975/76 v DO. Po tom ma odvelili do Senice. Na Brezno spomínam v dobrom, bol som tam na cvičení v 85. Veliteľov si pamätám, tak ako ich uvádzate v reakciach. Nájde sa niekto na fotke?
file:///C:/Users/user/Desktop/20211113_201059.jpg
file:///C:/Users/user/Desktop/20211113_200436.jpg
Brezno 1984
David Furbacher | email | 12.2.2018 21:22 | id 126297 | nahlásit
Odporná bolševická doba.čatár matloň a slobodník tobiáš kandidáti strany velitelé našeho družstva.odporní vlezdoprdelní sráči ,kteří se vyžívali v šikaně!
 
Re: Brezno 1984
Petr Frýda | email | 13.2.2018 18:21 | id 126321 | nahlásit
Bohužel dnes není bolševická doba,a co je vlezdoprdelistů a práskačů.na vojně jsem si taky užil šikan,a těch vlezdoprdelistů bylo,jak dnes jich je v zaměstnání.Bohužel to jsme my Češi,jen práskat a lézt šéfům do prdele.
 
Re: Brezno 1984
Petr Frýda | email | 13.2.2018 18:21 | id 126322 | nahlásit
Bohužel dnes není bolševická doba,a co je vlezdoprdelistů a práskačů.na vojně jsem si taky užil šikan,a těch vlezdoprdelistů bylo,jak dnes jich je v zaměstnání.Bohužel to jsme my Češi,jen práskat a lézt šéfům do prdele.
VÚ 8261 - Brezno
Jirka | email | 1.1.2018 09:52 | id 124787 | nahlásit
zdravím všechny, kdo tady sloužil. Já jsem do PŠ-ky narukoval na podzim 1984 a byl tady do jara 1985 na 1. baterii 1. DO. Nad námi ještě byly PTŘS a počtáři. Velitelem 1. DO byl pplk. Chvostek. Přísaha v kasárnách a pak prohlídka objektu rodinnými příslušníky. Taktika na kopci za kasárny. Pivo Urpín, tak jsme raději chodili na víno.
 
Re: VÚ 8261 - Brezno
ivan kostka | email | 16.3.2018 13:34 | id 127351 | nahlásit
ja som tam chodil na manevre,teraz uz sukasarne zburane je tam nakupne centrum.
 
Re: VÚ 8261 - Brezno
Milan | email | 17.4.2018 18:59 | id 128301 | nahlásit
no já tam narukoval v dubnu 92 a po půl roce jsem byl převelen na Moravu. Nicméně v historii se píše, že to tam skončilo už 91, tak nevím, kde jsem to vlastně sloužil, ale kanon jsme měli a byli jsme i na střelbách, ovšem už si nepamatuju v kterém voj.prostoru, jelo se tam celkem dlouho... kdyby se našly nějaké fotografie z areálu, tak bych to uvítal, ale to asi nedopadne... :-)
tak příjemný den všem
 
Re: Re: VÚ 8261 - Brezno
rrren | 5.7.2018 13:33 | id 130061 | nahlásit
tady máš urbex video
https://www.youtube.com/watc…
 
Re: Re: VÚ 8261 - Brezno
Honza | email | 8.7.2018 01:49 | id 130111 | nahlásit
www.csla.cz/vojenska…
Tady jsou nějaké fotky. Já jsem tam sloužil u PTŘS 1990 - jaro 1992.
 
Re: Re: VÚ 8261 - Brezno
Vlado | 20.10.2019 21:18 | id 141305 | nahlásit
Ja som tam bol na rok a to leto 98/99, takže kasárne fungovali. Po mesiaci v prijímači budúcich veliteľov poslali do Jelšavi na PŠ, za budúcich veliteľov raketometu. Po 2 mesiacoch sme sa vrátili a bol som tam až do konca. Ako veliteľ raketometu v RMO.
 
Re: Re: Re: VÚ 8261 - Brezno
Martin LIŠČÁK | email | 1.12.2022 09:11 | id 168559 | nahlásit
Leto 97-98 k 2/1 do fč 250 obsluha čvo 218
Delostrelecká bateriá.
 
Re: VÚ 8261 - Brezno
Václav | 21.12.2020 23:57 | id 151618 | nahlásit
Já tam byl taky tak na PŠ. Jména už mi vypadla. tuším jen Šárog, Adámek,Gonda - ten byl přímo z Brezna.
 
Re: Re: VÚ 8261 - Brezno
Václav Živný | 24.7.2022 23:07 | id 166106 | nahlásit
Tak to jsme byli spolu na PŠ. Jak se jmenuješ ?
 
Re: VÚ 8261 - Brezno
Pavel Večeřa | email | 6.5.2021 13:09 | id 156421 | nahlásit
Zdravím, také jsem narukoval do PŠ Brezno na podzim 1984, byl jsem zde do jara 1985 a poté VÚ 8127 Klatovy. Vzpomínám si na školu disciplíny, pochodování na place, když jsem někoho nepozdravil. Byl tam tehdy také mjr. Heheik, nebo tak nějak. Pivo Urpín a Gemer se nedalo pít, tak když už tak Zlatého bažanta ale na vojáka to tehdy bylo finančně dost nákladné.
 
Re: VÚ 8261 - Brezno
Václav Živný | 24.7.2022 23:04 | id 166105 | nahlásit
Já byl podzim 84 jaro 85 na PŠ u spojařů. Pak Č. Budějovice. Se mnou na pokoji byl Ján Šárog ten pak jel do Prachatic. Pak ještě Peter Gonda, ten byl z Brezna. Jména dalších už si nepamatuju


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

VÚ 8261 - Brezno

GPS: 48°48'30.935"N, 19°37'47.729"E

Najít na mapě

VÚ 8261 - Brezno se nacházel v severní části města na ulici Československej armády. Útvar byl znám jako Dělostřelecké kasárny, nebo kasárne Jána Švermy.

Historie kasáren se začala psát v roce 1938 a od samotného počátku zde sídlili dělostřelci. Nejdéle se udržel 49 dělostřelecký pluk, který zde vzniknul 1.10.1958 a zaniknul k 31.10.1991.
Úplně naposledy zde sídlil Sklad nadpočetní techniky Brezno, se kterým pak kasárny k 1.5.2010 zanikla. Státní majetek pak v roce 2013 koupily soukromé společnosti a kasárna se začala v roce 2014 postupně likvidovat.

17.8.2017 zde bylo slavnostně otevřeno nákupné centrum Brezno.

Související fotogalerie
Dobové foto
A2017-12-30 12:42:34 TG501