Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (13)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (A.Čajkovič) z celkových 6

Foto 1
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6

Autor: A.Čajkovič | Pořízeno: xxxx | Foto: 6 fotek



Reakce na komentář...
Re: Před státní hranicí
Jirka | email | 24.11.2009 11:58 | id 7865
V žel.stanici Černý Křiž zase fungoval takový dost zvláštní systém posunováním. Tato stanice je ve tvaru písmene "Y". A udajně to fungovalo tak že se nedalo bez posunu projet do N.Údolí, tak jsem to alespoň slyšel. Vím že vždy když jsem jel jak od Volar nebo N.Pece na N.Údolí tak se tam záhadně posunovalo, ale nikdy jsem neměl čas si to prohlédnout. Těď když ho mám tak to nádraží "všechna čest Č.D" předělali. O tom jak to doopravdy fungovalo by určitě věděl někdo z místních nebo od Č.D. Díky za jakoukoli informaci.


Reagujete na komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Výkolejky před státní hranicí

Tratě směřující do západní ciziny byly obvykle zajištěny proti nedovolenému průjezdu železničních vozidel tzv. výkolejkou.

Výkolejka ovšem není vynález Pohraniční stráže. Výkolejka je zařízení, které je na všech železnicích standardně používáno. Jedná se o technické zařízení, sloužící k zastavení nežádoucího pohybu vozidel, pokud selžou standardní prostředky. Předpokládá se, že vykolejením vozidla vznikne menší škoda, než případnou kolizí s jinými vozidly či překážkami.

Zajímavost:
Výkolejka nebyla jediným technickým zařízením proti úniku kolejových vozidel do ciziny. Například na železničním hraničním přechodu Horní Dvoříště se do poloviny 70 let používalo železobetónové monstrum umístované na kolej, kolmo na kolejnice. Případné najetí do něj by však mělo vážné následky a proto se i zde začala používat klasická výkolejka. Odemykání a zamykání prováděl pracovník ČSD pod dohledem hlídky PS.
A2009-03-31 18:15:21 U2010-01-23 18:39:27 TG0