# Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (4)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (xxxx) z celkových 60

Foto 1
Čísla 1234 úkryty, červený obdélníček panelový úkryt, zeleně lesní cesty, žlutě státní silnice F.Lázně-Vojtanov. (JP)
Foto 1

Autor: xxxx | Pořízeno: xxxx | Foto: 1 fotka

Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55

Autor: J.Pecher | Pořízeno: 4.2011 | Foto: 54 fotek

Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60

Autor: J.Pecher | Pořízeno: 10.2010 | Foto: 5 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Opěrný bod.
Slavomír Leinweber | email | 17.9.2018 20:21 | id 131850 | nahlásit
Území mezi mosty vojtanovské železniční tratě bylo takticky určené jako ,,Opěrný bod" při případném válečném stavu.Na toto místo by při vypuknutí války byly přesunuty jednotky z veliteství 5.brigády PS v Chebu.
Opěrný bod.
Slavomír Leinweber | email | 17.9.2018 20:18 | id 131849 | nahlásit
Území mezi mosty vojtanovské železniční tratě bylo takticky určené jako ,,Opěrný bod" při případném válečném stavu.
sloužil jsem v r. 1964-66 v klášteře v Chebu
Kovařovič Jiří | email | 9.12.2017 15:30 | id 123663 | nahlásit
Je to krásná i smutná vzpomínka. Na vojnu vzpomínám rád, protože jsem se setkal většinou s rozumnými a hodnými důstojníky. Jezdil jsem s Gazem a potom s Volhou a vozil pplk. Ryšavého a setkal se s ním i v civilu.Po jeho odchodu do Znojma zase s Gazem. Nechtěl jsem vstoupit do strany a tak mne pplk. Egermajer sesadil zpět na Gaze. Jezdil jsem u stavebního u mjr. Brože a celá parta okolo něj byla bezva chlapy i civilisti. Rád na vojnu vzpomínám. To polní ležení taky. Měl jsem k Volze i Gaza a s tím jel jako vedoucí vozidlo štábu. Po příjezdu na místo, kde byla i elektrocentála P V3S si
velitelé vzpoměli, že harje Dukla a ta byla v té době v největší slávě. Tak jsem jel zpět do Chebu a nechal tam Gaza přesedl do Volhy a s jedním rotným naložil televizi do Volhy, aby neutrpěla a dovezl ji k Vojtanovu do ležení, Vrátil jsem se a znovu vozy vyměnil. A odjel do ležení s Gazem. Velká škoda je kláštera měl jsem to tam rád.
ZVS
Zdeněk | 9.10.2011 15:40 | id 36876 | nahlásit
Jezdili jsme sem ze spojroty cca jednou za měsíc až dva se SUDem (SUD = spojovací uzel divize) na kontrolu spojení. S telefonním mechanikem jsme prověřovali a popř. opravovali telefonní linky z bunkrů a posléze spojení s brigádní ústřednou.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Záložní VS 5. bPS - Seníky

Okres: Cheb

GPS: 50°8'52.143"N, 12°19'55.230"E

Najít na mapě

Záložní velitelské stanoviště (záložní VS) byl obecně prostor, kam se mělo v případě bojového poplachu přesunout velení příslušného útvaru.

Záložní VS 5. brigády Pohraniční stráže, VÚ 8842 Cheb, se nacházelo poblíž osady Seníky, při silnici č. 21 směrem na Vojtanov, 8 km od Chebu. Prostor pro záložní VS se nacházel uvnitř smíšeného lesa, na obvodu byl osazen výstražnými cedulemi značící vojenský prostor, oplocení zde žádné nebylo. Nebyly zde ani nějaké větší stavby, v podstatě jen nezpevněné příjezdové cesty, pár ochranných valů pro vozidla a krátké okopy. V 80 letech (bez záruky) zde byly zbudovány 4 unifikované zodolněné úkryty, el. přípojka a menší provizorní panelový úkryt (rozměrem možná pro UAZ nebo elektrocentrálu).

Poblíž se nacházel letní pionýrský tábor Seníky (dnes už nepoužívaný).
A2011-09-13 14:13:31 U2011-09-14 14:43:01 TG130