Kyselov v únoru 2025
Objekt bývalé celnice letos zbořen, ruiny smutným svědkem podnikatelské lobby. Ochranná zídka na protější straně zatím přežila. Fota mohu zaslat. Jinak pozůstatky závory Ippen lze najít také za osadou Vyšný směrem ke stát. hranici. Povšiml jsem si, že dnešní MV (správa hranič. díla) si moc starostí s údržbou hraničních znaků moc starostí nedělá. Nejsou (až na výjimky u ofic. dnešních přechodů) natřeny bílou brvou a chybí jim tzv. "červené čepičky". Rakouská strana většinu bývalých celnic (postavených v r. 1922 podle rozhodnutí mezin. konference v Saint Germain v Paříži 1919) udržuje. Jako soukr. objekty či místa k přespání...
Re: Kyselov v únoru 2025
Mezníky natírá za naši stranu Zeměměřický úřad a na hranici s Rakouskem už jsou asi 10 let bez červené čepičky - návrat k prvorepublikovému značení. Ta červená čepička se začala používat po válce aby byla hranice lépe zvýrazněna.
rota kyselov
Zde jsem sloužil roce 1976.Rotu jsem opouštěl na jaře 1978 ještě pod názvem 1rota PS prapor Lipno českobudovicke brigády. Přihlásí se někdo kdo tam tu dobu byl. Před rokem jsem tam byl se podívat a malá hruza. Vybrakovaná. Ozvetese Jarek z Olomouce
Re: rota kyselov
nazdar jardo pametas vodic fojtik franta dam ti ct. +421907335926 buxem rad ked da ozves byl si muj suprak.
závora Ippen
Ďkujem za vysvetlenie,nikdy ma nenapadlo,keď som okolo nej v rokoch 1966-68 chodil,že sa jedná o nejaký
historický unikát.Je pravda že sa to časom menilo,asi podľa nálady alebo vlastnej úpravy veliteľa roty,najmä tá časť vzdialená od budovy,to sa vidí aj na náhodných záberoch dobových fotiek z rôznych rokov.V rokoch 66-68 bola vpredu,pred rotou,ešte jedna závora,zhruba v úrovni "fínskych domkov"cez deň bola hore a v noci bola dole spustená a tvorila začiatok areálu roty,hlavné stanovisko strážneho u roty....
Závora Ippen
Zdravím,
výše uvedené bych trošku poopravil. Vlastní závora Ippen se před celnicí nedochovala. Byla odstraněna spolu s pravou ochrannou zídkou nejspíše již v roce 1938. Zachovala se levá zídka u níž stál do konce 80.let původní zámkový stojan závory Ippen i když poněkud upravený. Úprava spočívala v odříznutí šikmých profilů pro správné dosednutí břevna a přes otvor pro západku zámku byla protažena trubka. Stojan vzal za své při instalaci nové závory v 90.letech. Naprostým unikátem je ta masivní "zeď" na druhé straně cesty. Jedná se o prodlužující třířadou kolejnicovou uzávěru. Ještě kolem roku 1963 byla uzávěra v původní podobě. Pak byly mezery mezi kolejnicemi v první a třetí řadě vyzděny a celý vnitřek byl zasypán. Prostřední řada kolejnic je tak schována uvnitř "zídky". Kolejnicových uzávěr ve zcela kompletním stavu se dodnes taktéž moc nedochovalo a takto dlouhá je vskutku zcela unikátní. Do dnešního dne se dochovalo celkem 8ks originálních závor Ippen, ale jen tu Mlackou lze shlédnout na původním místě. Ostatní se nachází v různých muzejních expozicích.