Objekty PS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (189)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
69 foto (O.Vítek) z celkových 140

Foto 69
A tohle je druhá místnost na pravé straně chodby - "zbrojovňa - bola tam všetka munícia" - originální komentář pamětníka Mariána Stanka. Dík :)
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91 Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97 Foto 98 Foto 99 Foto 100 Foto 101 Foto 102 Foto 103 Foto 104 Foto 105 Foto 106 Foto 107 Foto 108 Foto 109 Foto 110 Foto 111 Foto 112

Autor: O.Vítek | Pořízeno: 2.2008 | Foto: 112 fotek

Foto 113 Foto 114

Autor: O.Vítek | Pořízeno: 11.2008 | Foto: 2 fotky

Foto 115 Foto 116 Foto 117 Foto 118 Foto 119 Foto 120 Foto 121 Foto 122 Foto 123 Foto 124 Foto 125 Foto 126 Foto 127 Foto 128 Foto 129 Foto 130 Foto 131 Foto 132 Foto 133

Autor: T.Parkan | Pořízeno: 7.2009 | Foto: 19 fotek

Foto 134 Foto 135 Foto 136 Foto 137 Foto 138 Foto 139 Foto 140

Autor: V.Láník | Pořízeno: 2016 | Foto: 7 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
sluzili sme jesen 1983 az 1985
Igor Krajčovič | 10.6.2023 21:48 | id 172866 | nahlásit
tomto case som na tejto rote v Jaroslaviciach robil provijantaka. Na tieto krasne casy spominam len v dobrom. Velitel mjr. Malina (super clovek) vel.caty kpt. Petera ( krivak a zakerak, ako som sa rozpraval minuly rok s panom Malinom tak bonzoval na neho az sa dostal za velitela roty Petera ), ZVP nprap. Běhunčik, vykonak bol moj suprak, ktory podpisal vojnu rotny Malafa. Krasne casy, hned by som sa vedel vratit. Bol som sa tam pozriet uz 2x po 20 rokoch ked tak sluzili policajti a vpustili ma dnu do celej roty a poukazovali a potom v roku 2022 na motorke, ked bola rota zatvorena a zarastena. AK STE TU SPOLUBOJOVNICI, KTORI STE TU SLUZILI V ROKOCH 1983 AZ 1985 TAK SA OZVITE !!! +421 948 234 656.
Kynologové z roku 1974
Zdeněk Večerka | email | 29.1.2023 15:21 | id 170294 | nahlásit
Hledám kluky kteří ukončili PŠ v roce 1974.Zdeněk
83-84
Milan Klementis | 27.1.2023 22:14 | id 170243 | nahlásit
Ja som tu tiež slúžil.
 
Re: 83-84
Ivan Michalička | email | 21.3.2023 11:47 | id 171550 | nahlásit
V roku 1984 som tu tiež slúžil, potom som bol prevelený na brigádu Znojmo
 
Re: Re: 83-84
Igor Krajčovič | 10.6.2023 22:37 | id 172867 | nahlásit
Ivan nebol si ty niekde od Topolcian ?? Taky chudy vysoky chalan
Přání.
Jirka | 23.12.2021 21:11 | id 160890 | nahlásit
Přeji všem bývalým pohraničníků 11. rPS Jaroslavice krásné Vánoce a úspěšné vkročení do nového roku 2022. Neprojdou.
 
Re: Přání.
Marián Stanko | email | 24.12.2021 22:05 | id 160951 | nahlásit
Prajem byvalym pohraničníkom11.r krásne Vianoce a do nového roku2022 všetko dobré
 
Re: Re: Přání.
ignác Maslík | email | 5.4.2022 16:49 | id 163559 | nahlásit
Přejí všem bývalým pohraničníkům k velikonocím 2022 všechno jen to dobré.
 
Re: psovod cita
Marián Stanko | email | 24.12.2021 22:07 | id 160952 | nahlásit
Ktorý ročník si bol ja 89/90
 
Re: Přání.
jan Dvořák | email | 25.12.2021 17:25 | id 160972 | nahlásit
I já se připojuji k přání klidných vánoc a pohody.
Všem hodně zdraví a štěstí v novém roce2022
Honza
Jaroslavice 1960-62
jirka | email | 28.7.2019 22:54 | id 139683 | nahlásit
Zdravím. Ozve se někdo, kdo sloužil v r. 1960-62 v Jaroslavicích? Díky Jirka.
 
Re: Jaroslavice 1960-62
Václav Gans | email | 28.12.2019 13:05 | id 143145 | nahlásit
Sloužil jsem 1958 - 1960.Mám kontakt na kluka co slouži 1959 - 1961
 
Re: Re: Jaroslavice 1960-62
pišta | 2.1.2020 14:11 | id 143335 | nahlásit
vašku mám prosbu-pametaš si dátum nástupu a odchodu zo zvs.-den,mesiac,dakujem za odpoved a prajem ti vela zdravia v novom roku a do dalšieho života radosť a pohodu.
 
Re: Re: Jaroslavice 1960-62
Tomáš | 2.1.2020 16:43 | id 143341 | nahlásit
Venco, žije ještě tvůj brácha Milan? Byl jsem s ním v PŠ v Grabštejně.
 
Re: Jaroslavice 1960-62
Pavel Kordovský | email | 18.12.2021 17:40 | id 160645 | nahlásit
Ahoj, možná v této době zde sloužil můj bratr Jiří Kordovský z Vilémova u Humpolce. Vzpomene si někdo ?
Jaroslavicee: Re: Re: Re: Re: 1967-69 - pro Jana
Miroslav | 28.8.2018 19:36 | id 131423 | nahlásit
Ahoj kluci nepamatuje si někdo na Miroslava Źivného?
sančes cita
marian stanko | email | 23.7.2018 16:10 | id 130533 | nahlásit
nebol nahodou patrač jazdil na motorke v civile služil som tam 89 90 sančes psovod fenky cita
sančes cita
marian stanko | email | 23.7.2018 16:10 | id 130532 | nahlásit
nebol nahodou patrač jazdil na motorke v civile služil som tam 89 90 sančes psovod fenky cita
podzim 82-84
Jiří ˇSpaček | email | 17.5.2017 21:36 | id 117216 | nahlásit
Nazdar kamarádi ve zbrani.Po delší době jsem se jaksi náhodou dostal na tyto stránky a ofoukla mě trošku nostalgie,je možné,že se nikdo z našeho ročníku sem ještě nepodíval?Až se to někomu podaří,tak se ozvěte na tel.723607902.Jirka
 
Re:77/79
Pavol Smik | email | 30.10.2017 18:56 | id 121944 | nahlásit
Objavil som Imra Genského ktorý slúžil na tejto rote , ak by ste mali záujem o kontakt na neho napíšte .
S pozdravom Pavol Smik
 
Re: Re:77/79
Ignác Maslík | email | 30.11.2018 09:25 | id 133324 | nahlásit
Objevil jsem týhle stránky teprve včera,sloužíl jsem 74 - 76.Zdravím všechny.
 
Re: podzim 82-84
vladimir kubicek | email | 13.5.2021 13:55 | id 156560 | nahlásit
cau jirko si moj prvy kontakt zo vsetkych skusal som to mnoho krat a nykto sa neozval prave teras som objavil tvoj odkaz ja som sluzil jar 83 _85
 
Re: Re: podzim 82-84
Igor Krajčovič | 10.6.2023 19:02 | id 172859 | nahlásit
Vladko Kubicek a nie si ty nahodou z Bojniciek pri Hlohovci ?? A nebol si kotolnik a praseckar ?? Ja som tam bol proviš 83 az 85
 
Re: podzim 82-84
Milan Klementis | 27.1.2023 22:55 | id 170244 | nahlásit
Zdá sa že sme slúžili spolu za mjr.Malinu,kpt.Peteru a môjho miláčika nadp.Kadleca
 
Re: Re: podzim 82-84
Ivan michalička | email | 21.3.2023 11:55 | id 171551 | nahlásit
Tie mená furťákov spoznávam - a ako sa volal ten trpazlík, čo nás stále ťahal do strany?
 
Re: Re: Re: podzim 82-84
Igor Krajčovič | 10.6.2023 19:11 | id 172861 | nahlásit
Nadpraporcik Běhuncik bol ZVP a co to pred vami podpisal bol rotny Malafa vykonak a ja som vas proviantak
 
Re: Re: podzim 82-84
Igor Krajčovič | 10.6.2023 19:16 | id 172862 | nahlásit
Milan nemal si ty taky chraplavy hlas, trocha krive nohy a dobre si hral futbal ? A vas buntak Malafa to podpisal a robil vykonaka maly fuzaty, a ZVP Behuncik tam este bol
 
Re: podzim 82-84
Igor Krajčovič | 10.6.2023 19:06 | id 172860 | nahlásit
Jirko ty si bol moj mazak, ak si ma pametas, ja som bol provis, ak chces som na fb v polovnickom a na motorke
Pozdrav
Tomáš Hloušek | email | 4.7.2016 11:36 | id 106307 | nahlásit
Ahoj, zdravím všechny.
Jsem na této stránce poprvé , sloužil jsem 89-90 , psovod , pes Cira.
 
Re: Pozdrav
cita | email | 11.7.2016 20:02 | id 106497 | nahlásit
pripomen sa ,Stanko marian -psovod pes CITA
tak isto som služil 89-90
Rota
Petr | 19.3.2016 13:16 | id 102870 | nahlásit
Neví někdo, zda je naše rota zase opět prodána ? Děkuji,
 
Re: Rota
prech miroslav | email | 9.1.2022 16:34 | id 161467 | nahlásit
rotu koupila jedna pani a nechala li predelat na pension pro postizene klienty je tam i vytah ale zatim je to prazne byl jsem tam vloni v rijnu mluvil jsem s malinou a s behuncikem ja tam slouzil 74 76
 
Re: Re: Rota
ignác Maslík | email | 5.4.2022 16:57 | id 163560 | nahlásit
Vitej Mirku,ja jsem ještě za ta léta nikoho nepotkal,sloužil jsem 74-76,byl jsem dubnovy a kuchařil jsem.Jsem rád,že je ndpr.Malina v pořádku,fandím i Běhunčikovy,vím že Ditrich umřel,nevím jak je na tom nadpraporčík Tomášek.
poznate ma
stanko krajcik | 4.5.2015 17:36 | id 89898 | nahlásit
kto pozna STANO KRAJCIK presov byvaly kolegovia ozvite sa vdaka
hledam
tomas | email | 29.4.2015 20:46 | id 89723 | nahlásit
Dobry den chci se zeptat v roce 65-67 slouzil v jsroslavicich muj otec Jaromir Honel cetar hodne zminoval jmeno Trembulak nejspis slovak je zde nekdo kdo je znal
sluzba 89 90
sances stanko marian 1989-90 | email | 27.3.2015 22:58 | id 88234 | nahlásit
barek na teba si spominam ako spojara vzdi si opravoval poitka ja som stanko marian hovorili mi sances psovod ...cita
Takto se podniká
agent | email | 16.2.2015 21:02 | id 86339 | nahlásit
Prodej: Komerční objekt (Kanceláře) Jaroslavice
Znojmo - Jaroslavice

Zobrazit všechny fotografie (25)
Zakázku vyřizuje
Petr Čálek
Zobrazit kontakt prodejce
NEXT REALITY GROUP a.s.
Nemovitost nabízí
NEXT REALITY GROUP a.s.
Kontakt|Kompletní nabídka RK
Cena: 7.300.000 Kč
Poslat dotaz
Spočítejte si výši hypotékyPrověřit nemovitost
Poznámka k ceně: Cena včetně provize s 21%DPH
ID nemovitosti: 61290x2101
Stav nemovitosti: Po rekonstrukci
Celková plocha: 5.086 m2
Zastavěná plocha: 1 m2
Dopravní spojení
Autobusy
Datum vložení: 11. listopadu 2014
kamarati
sances stanko marian 1989-90 | email | 19.1.2015 19:01 | id 84337 | nahlásit
Ahj Pavol namna si asi moc nepametas,bol som psovod malsom psa cita .Ty aj s Cizmarikom a Tatkom ste boli moji stary .pametam si vas velmi dobre akurat my vypadol ciernovlasy stale sluzil dozorneho on pochadzal od Znojma pokial mi pamet sluzy .pozdravujem Vas sances Stanko Marian rok89-90
Re: kamarati....
sances stanko marian 1989-90 | email | 24.12.2014 22:20 | id 83000 | nahlásit
Vsetko najlepsie vsetkim pohranicnikom hlavne tim s Jaroslavic pozdravuje sances psovod cita
 
Re: Re: kamarati....
Vagaský Pavol | email | 11.1.2015 21:05 | id 83954 | nahlásit
Ahoj všetkym ja som tu skužil v rokoch 1988az1990 ako provijantak.... prvy rocnik ktoremu sa sktratila vojna z 24 na 22 mesiacou..
 
Re: Re: Re: kamarati....
Madej Roman | email | 18.1.2015 12:07 | id 84243 | nahlásit
Ahoj vsem s Jaroslavic a hlavne tobe Pavol Vagas doufam ze se pamatujes na kolegu kuchtu a pak pasacka prasat Matese.
 
Re: Re: Re: Re: kamarati....
Vagasky Pavol | 18.1.2015 17:06 | id 84266 | nahlásit
Ahoj Mates jasne že sa pamatam. Parkrat som sa videl aj s Marťošem v Zline
 
Re: Re: Re: Re: kamarati....
Vagasky Pavol | 18.1.2015 17:07 | id 84267 | nahlásit
A tež kotelnik...
 
Re: Re: Re: Re: kamarati....
Madej Roman | email | 19.12.2015 18:27 | id 98928 | nahlásit
Ahoj všem z Jaroslavic,přeju všem pěkné a hlavně pohodové vánoce.Zvláště Palovi Vagasovi.Polo dej vedet jak se máš.
 
Re: Re: Re: kamarati....
Jiří Veselý | email | 29.12.2017 20:28 | id 124661 | nahlásit
Ahoj!
Jmenuji se Jirka Veselý a sloužil jsem v Jaroslavicích jako psovod,přezdívka Žofrej.Ty jsi byl můj mladej.V mém ročníku byli Surmič,Helmut, Kompy,Bára,Já,Eiben a další už si moc nepamatuju.
Nějak jsme to tam přežili a někdy to nebylo špatný.
Měj se Žofré!!!!
 
Re: Re: Re: kamarati....
Jara Lazar | 20.7.2018 18:45 | id 130469 | nahlásit
Čau já tam byl zima 1987-jaro 1989...a měl jsem přezdívku Leyzer 😁
 
Re: Re: kamarati....
sančes stanko marian89-90 | 23.12.2015 20:04 | id 99182 | nahlásit
Všetkym čo služili v JAROSLAVICIACH štastne a vesele vianoce vela darčekov a zdravia , sčastia do noveho roku 2016 praje sančes ,cita,
Podzim 1981-83
Sára | 23.12.2014 22:29 | id 82902 | nahlásit
Všem pohraničníkům a zvláště z 11. rPS Jaroslavice, přeji pěkné VÁNOCE a hodně úspěchů a zdraví v roce 2015. Neprojdou !
 
Re: Podzim 1981-83
Honza Dvořák | email | 24.12.2014 13:47 | id 82964 | nahlásit
I já se připojuji. Přeji všem klidné a spokojené vánoce mnoho zdraví v Novém roce 2015 Bobeš
 
Re: Podzim 1981-83
Jiří ˇSpacek | email | 5.10.2015 21:42 | id 95588 | nahlásit
ahoj Sáro,úplně náhodně jsem zabrouzdal na tyto stránky ajsem mí
rndzimě šokován,jinak super,že jsme si vzpoměli
podzim 82-84
Dotaz (1965)
Dudek | email | 9.11.2014 19:20 | id 80966 | nahlásit
Zdravím,
chtěl bych se optat zda-li nevíte jestli je objekt přístupný, nebo jestli se dá do něj alespoň od někud nahlédnout. Jedná se o to, že můj otec (Stanislav Dudek z Českého Těšína) by si rád na místě zavzpomínal na svou službu, tuším, že to bylo +- v roce 65/67 u psovodů Jaroslavice, je-li zde někdo kdo by jej mohl znát. Nemohu se ho přímo optat, mělo by to být překvapení. Budu rád za jakoukoli informaci.
Děkuji,
L. Dudek
DEN PS !!!!
Aleš Orlík | email | 24.6.2013 21:35 | id 62157 | nahlásit
Setkání Veteránů PS v Ostravě ke dni Přijetí zákona o ochraně Státních hranic se koná 26.7.2013 v 17 hodin v rastauraci "U Havránka . Dostavení v uniformě vítáno . S vlčákem na klopě.... Láďa Nekvapil
---------- Původní zpráva ----------
osh
kilianzlipoltova | 13.1.2013 17:57 | id 54995 | nahlásit
dne 10.2.1989 při kontrole KP napadl voj.Švec člena hlídky,,odzbrojil jej a utekl přes úsek 25 do Rakouska,čas napadnutí byl 15 47 hod,nevíte o tonto zběhnutí někdo podrobnosti
 
Re: osh
Vagaský Pavol | email | 11.1.2015 21:09 | id 83955 | nahlásit
Ahoj tak nato si pamatam sluzil som v rokoch 1988 az 1990 na rote ako provijantak v lete 2014 som sa tam bol pozriet,,,mal som cestu okolo,,
 
Re: Re: osh
Vladimír Láník | email | 4.10.2016 16:43 | id 108912 | nahlásit
Ahojky, já si na tebe velice dobře pamatují .měj se dobře .Jinak jak píšou o zběhnutí tak si nepamatují že by tam bylo v roce 1989 , pamatují si zběhnutí v roce 1981.
Láník Vladimír
 
Re: osh
Vagaský Pavol | email | 11.1.2015 21:10 | id 83956 | nahlásit
ake podrobnosti chces vediet pamatam sa nato,,
 
Re: osh
Jara Lazar | 20.7.2018 18:54 | id 130470 | nahlásit
Postřelil kámoša Gajdůška(Gajda)...hráli jsme s dvěma kamošama fotbal na hřišti...a najednou idjela poplachovka....a byla vyhlášena...modrá...a dokonce zelená....odjeli úplně všichni co tam byli...až na nás tři...v klidu jsme došli na rotu a pamatuji si že Marianus z nas udělal poplachovku...kdyby něco...zrovna jsme byli šofc..psovod..velitel poplachovky...měl jsem to zhruba za 50 do céčka...a pak tam byla pěkná pakárna..furt někdo z praporu nebo z brigády...tolik za mě...čau Leyzer
vojensko.cz - pohrabiční roty
PALIČKA Jiří,roč.1943,Ostrava | 18.11.2012 09:19 | id 52271 | nahlásit
Sloužil jsem na rotě v době 1963-64 za éry Vostrejše,Novotného,Hájka,Ditrich,Pavlačky a Běhůnka.Ozve se někdo z pamětníků na te.737138234?!Rád bych zorganizoval setkání!!Moc se těším!!
 
Re: vojensko.cz - pohrabiční roty
Pohranicnik.blogspot.cz | email | 18.11.2012 09:47 | id 52273 | nahlásit
Ahoj Jirko. Pokud jsi z Ostravy, tak Tě chci informovat,že tady na Ostravsku je docela silná skupina bývalých pohraničníků, v síle čety :-)
Scházíme se nepravidelně v restaurantu Havránek, v Ostravě-Zábřehu. Nejbližší sraz bude patrně 14.prosince 2012.
FOTO fita79.rajce.idnes.c…
 
Re: Re: vojensko.cz - pohrabiční roty
Aleš Orlík | email | 4.3.2013 21:02 | id 57666 | nahlásit
Ahoj Ostraváci já jsem z Přívozu sloužil jsem ve Slavonicích 85-87 ale v Jaroslavicích jsem pracoval nebo robil v roce 2007 tam byli policajti a docela udržované to měli,já byl parkrát v Kotvě v zábřehu jinak do Alibaby v centru nebo sud přívoz mějte se.Aleš Orlík
 
Re: Weblog POHRANIČNÍK
Pohranicnik.blogspot.cz | email | 18.11.2012 09:51 | id 52274 | nahlásit
Informace o plánovaných setkáních pohraničníků nejen v Ostravě,ale třeba i Praze a jinde + články na téma OSH a příběhy z čáry najdeš na weblogu POHRANIČNÍK
pohranicnik.blogspot…
 
Re: vojensko.cz - pohrabiční roty
zdenek maloušek r 1943 | email | 17.2.2014 08:09 | id 70980 | nahlásit
jirko ja te zdravim na rotu jsem prisel vroce 64 nevim jestli si pamatujes jak jsme vitahovali srnce z ezochu jinak z vedeni si vzpominamna vsechny hlavne na pavlacku jak se zanama plizil vjetrolamem a prisel az pod pozorovatelnu tak ahoj zdenek
 
Re: vojensko.cz - pohrabiční roty
Ignác Maslík | email | 29.11.2018 12:01 | id 133302 | nahlásit
Sloužil jsem r.1974-76,Malinu,Běhounka si pamatují,velitelem byl čerstvě npr.Malina
 
Re: Re: vojensko.cz - pohrabiční roty
Ignác Maslík | email | 29.11.2018 12:08 | id 133303 | nahlásit
Opravují,Ditrycha,Běhounka si pamatují,velitelem byl čerstvě npr.Malina. R.1974-76
 
Re: Re: Re: vojensko.cz - pohrabiční roty
prech miroslav | email | 8.1.2022 12:20 | id 161434 | nahlásit
malina behuncik ditrich nadpraporik tomasek vojaci balog delal topice a krmil cuniky stary jezdil s vejtraskou psovod kocicka fenka bista vojin curda sekeras atd
 
Re: Re: Re: vojensko.cz - pohrabiční roty
prech miroslav | email | 8.1.2022 12:55 | id 161435 | nahlásit
vloni na podzim jsem mluvil s malinou a behuncikem panove vypadaj dobre
KRAL ŠUMAVY V jAROSLAVICICH
Vojta | email | 25.11.2011 17:09 | id 38375 | nahlásit
Král Šumavy v Jaroslavicích - v roce 1966 na den pohraniční stáže navštivil rotu herec Jiří Vala. Vyprávěl zažitky z natáčení filmu a odpovidal na dotazy z natáčení filmu. Beseda trvala přes 3 hodiny,
bylo to opravdu zajímavé.
 
Re: KRAL ŠUMAVY V jAROSLAVICICH
Kotásek Josef | email | 6.10.2012 08:05 | id 50735 | nahlásit
Pamatuje někdo na Jožku Kotáska z Vacenovic........velitel hlídky,četař v záloze....sloužil 79-81.....napište.
vzpomínky
Láďa | email | 15.10.2011 19:56 | id 37078 | nahlásit
Tak jsem v létě zajel do Jaroslavic. Spali jsme ve Chvalovicích u Hrušků a pak jsem to vzal přes Dyjákovičky po asfaltečce, která vedla kdysi podle signálky. Bylo to dost "hustý", protože po dešti na několika místech byla silnice v rybnících, místy jsem musel po strništi. Těsně před Jaroslavicema byl ostrý kopeček v lesíku a tam ze silnice trčely betonové panely. Sotva jsem s Oktávkou projel. Stavoval jsem se na zámku. Ten už je napůl rozpadlý, má ho nějaký rakušák a chce z něho udělat sanatorium. Jinak místní posedávají před hospodou a popíjí pivo. Práce asi není žádná, jen samé "hampejzy". Jel jsem potom přes Mikulov až do Lednice, ale už mi to nic neříkalo. Projel jsem všechny roty od Vranova až po ten Mikulov. Stavoval jsem se také na tankové Mašovické střelnici za Znojmem. Tam to celé koupil nějaký pražák a chová tam koně. Bydlí v kontrolní věži. Snažil jsem si vrátit vzpomínky, ale nějak to nefungovalo. Těch skoro padesát let je přeci jen dlouhá doba.
Po 30 letech
Pavel Večeřílek | email | 4.8.2011 22:29 | id 34598 | nahlásit
Tak jsem navštívil Jaroslavice po 3O letech. Prošel jsem si celý úsek a jako by se tu čas zastavil. Jen dvě nové silnice do Rakouska, od roty a ze šestatřicítky a obnovený meruňkový sad na Volze.
Jinak tam chybí pouze signálka a všechno mi připadá stejné jako před těmi 3O lety. Rota vypadá také velmi slušně. V Jaroslavicích to je už trochu jiné, není tam jen jedna hospoda jak bývala. Nově otevřený penzion Podzámčí, kde jsme byli ubytovaní mohu jen pochválit. Víno je v Jaroslavicích stále výborné jak bývalo a lidé přátelští, prostě paráda. Morava je prostě Morava.
Rota PS Jaroslavice
Petra | email | 2.2.2011 14:18 | id 26064 | nahlásit
Dobrý den,
hledám někoho, kdo sloužil cca v roce 1952 na rotě PS Jaroslavice.
Můj tatínek (81 le) zde vojančil - o půl roku jim prodloužili vojnu - a rád by se sem ještě podíval a zavzpomínal.
Za případné kontakty či radu děkuji.
Petra
 
Re: Rota PS Jaroslavice
Libor Malášek | email | 22.12.2012 14:41 | id 53797 | nahlásit
Můj tchán sloužil přibližně v těchto letech v Jaroslavicích
Jmenuje se Josef Kučera z Moravských Kninic
mimořádka
JanM | 9.1.2011 00:08 | id 24831 | nahlásit
Pánové pamětníci , chci se zeptat zda jste měli v 80tých letech na této rotě mimořádku?Postřelený voják na střelnici.Můj otec byl technikem na vojenské prokuratuře a k tomuto případu jsem s výjezdovkou jel ale museli mě "odložit"na rotě , protože dál už bylo pásmo.Podle fotek se mi zdá že jsem byl "odložen" právě zde....Byla tam perfektní parta .
 
Re: mimořádka
schaba | 18.4.2012 09:05 | id 45038 | nahlásit
Stalo se to na stanovišti "Piket",200 m od SH v r.1973.
 
Re: mimořádka
Láník Vladimír mladší | email | 5.8.2015 15:42 | id 93395 | nahlásit
Na která střelnici , sloužil jsem na rotě v roce 1977 a rota měla jen střelnici malorážkovou .Mohlo se jednat o postřelení ve službě na bývalé střelnici ta byla na styku směrem k Ječmeništi. Za mne velel rotě major Malina Josef vynikající člověk.
 
Re: Re: mimořádka
Ignác Maslík | email | 29.11.2018 12:25 | id 133304 | nahlásit
Sloužil jsem pod npr.Malinou r.74-76,byl to opravdu skvělý člověk,což se o Dietrichoví říct nedalo.Pamatují si ještě takového malého natrotmistra,staršiny roty,říkali jsme mu ,,Punťa".
Služba v Jaroslavicích 88-podzim 89
Jiří Veselý | email | 16.12.2010 21:42 | id 23497 | nahlásit
Čau spolubojovníci!jmenuju se Jiří Veselý(Joffrey) a sloužil jsem v Jaroslavicích po výcviku v Jemnici od zimy 88 do podzimu 89.Na kamarády vzpomínám jenom v nejlepším.Byli jsme tam já, Helmut,Kompiš,Surmič, Mejzl, Gajda,Leyzr a další na které už si pořádně nevzpomenu.Nejlepší akce byly když jsme jeli se Slupákama hrát fotbal.To potom bylo vždycky vína až nám bylo blbě.Nebylo to tam vůbec špatný.Jak psal pan Krutiš tak ten postřelenej kluk se jmenoval Gajdůšek a ten co ho postřelil Švec,kterej mimochodem dostal před 2 lety milost.Škoda že jsem nenašel tuhle stránku dřív mohl jsem přijet letos na sraz.Mějte se všichni a dofám že se někdy uvidíme!
 
Re: Služba v Jaroslavicích 88-podzim 89
Leyzer (Jara Lazar) | email | 6.1.2011 23:53 | id 24705 | nahlásit
Zdar Joffrey,hned jak jsem viděl tvůj příspěvek a tvoje jméno,tak mě naskočilo jméno JOFFREY. Kdyby jsi měl náhodou kontak na Surmiča rád bych ho měl,už si jenom pamatuji že byl myslím ze Šumperka a ty z Olmiku vid? Čus Leyzer.
 
Re: Re: Služba v Jaroslavicích 88-podzim 89
Jiří Veselý | email | 23.2.2011 16:54 | id 27420 | nahlásit
Čau Leyzr!Dobře si vzpomínáš že jsem z Olomouce.Ty jsi z Brna-Komína,že jo?Na Surmiča bohužel nemám žadnej kontakt.Po vojně jsem mluvil akorát s Helmutem?když jsem byl na Znojemsku na dovolené,tak jsem se u něho stavil.Doufám že bude v létě sraz a když mi vyjde dobře datum,tak by jsme se tam mohli vidět.měj se!
 
Re: Re: Re: Služba v Jaroslavicích 88-podzim 89
Vagaský Pavol | email | 11.1.2015 21:15 | id 83958 | nahlásit
Ahoj chlapi pamatam sa na vas v rokoch 1988 az 1990 som tam robil provijantaka spolu s kuchtom Martos,Mates,Milda
1965-7
Láďa | email | 10.10.2010 18:10 | id 21084 | nahlásit
Na Jaroslavice mám dost vzpomínek, ne tedy na rotu, tam jsem byl jen jednou. Ztrávil jsem tam v roce 65 měsíc na zámku, likvidoval jsem tam s nasluhovačema přijímač. S véskou jsem odvážel sklady na brigádu. Příští rok jsem tam byl jako instruktor jízd, dva měsíce přijímače. Bylo to tam super, v parku jsme měli auťáky a pod mlýnem jsme v náhonu auťáky myli. Pamatuji na věži hláskaře, s těmi jsme chodili do hospody na návsi. Také si pamatuji brigádnice, které sklízeli zeleninu a spaly pod zámkem v ubytovně. Kvůli nim byly stálé problémy, protože za nimi kluci lezli. Taky vzpomínám na letní kino, které promítalo dole ve statku. Seděli jsme ve vikýři stodoly a "lamcali" "druhák" litr za pět korun. Taky jsem si z družstevního sklepa kupoval od zaměstnanců dva demižony vína na svatbu. Na jejich poukaz stálo sedm kaček litr a bylo dobré. Jel jsem tam jednou koncem sedmdesátých let o dovolené, abych rodině ukázal kde jsem byl na vojně. Nechali jsme auto na návsi a z MNV někdo čučel, kdo to přijel. Než jsme po schodišti došli nahoru, už jsem viděl od roty vyjíždět gaza. Jen jsem upozornil rodinu, že nás jedou zkontrolovat a taky jo. Z gaza vylezl kuchař v bílé haleně a omlouval se, že volali z vesnice aby nás někdo prověřil. Na rotě nikdo volný nebyl, tak poslali jeho. Aspoň jsem si mohl trochu pokecat a zavzpomínat. Před sedmi lety jsem si projel zkratkou z Hatí mezi poli a lukami po hraniční asfaltečce, která kdysi vedla vedle signálky. Byl to zvláštní pocit, jet někde, kde to kdysi bylo zcela nemožné. Vesnice se mi ale nelíbila, v šedesátých letech tam bylo živo a všude byla obdělaná pole a vinice, teď roste všude lebeda. Na návsi bývalo živo, hospoda pravidelně o víkendech narvaná a teď tam nepřeběhla ani kočka.
 
Re: 1965-7
Dalibor Krutiš | 13.12.2010 00:04 | id 23370 | nahlásit
Láďo, vy máte problémy se podepsat? Proč? Někoho jste zabil?
Váš příspěvek působí jako flusnutí do rybíka z jedoucího vlaku...
DK
 
Re: Re: 1965-7
Láďa | email | 5.4.2011 11:23 | id 29743 | nahlásit
Dalibore nemám problém napsat celé jméno. V tomto příspěvku se jenom zmiňuji, že Jaroslavice znám, ale bohužel mne těžko někdo z roty znal. Byl jsem jen dva měsíce jako instruktor řidičů na zámku, v přijímači. Znal jsem jen kluky z věžní hlásky na zámku, se kterými jsme chodili na pivo. Mám ale hezké vzpomínky. Jinak moje jméno se dá lehce zjistit z jiných příspěvků, týkajících se hlavně brigádní spojovací roty z roku 65-67. Zabít jsem nikoho nemohl, protože na čáru jsem se prakticky nedostal, několikrát při celobrigádní "stovce", kdy nás vytáhli i z brigády. Většinou na pročesávání terénu, Ruské domky, Vranov. Taky jsem byl na vaší rotě se spojařskou PADkou, myslím že s nadpraporčíkem Křenkem, který dělal revize stanic R105 -108. Jinak na Jaroslavice mám hezké vzpomínky i když jsem tam moc nepobyl. Dokonce jsem tam jel několikrát o dovolené, ukázat rodině kde jsem "sloužil" na vojně.
 
Re: Re: Re: 1965-7 - pro Láďu
Jan | 5.4.2011 11:57 | id 29745 | nahlásit
Jak jsem se tady dočetl, tak ten Dalibor byl ve druhé polovině 80. letech u PS mladým oficírkem a v době , kdy jsme tam my sloužili jako záklaďáci (já sloužil v letech 1967-69, si tedy můj supermazák) , tak on maximálně tahal dřevěnýho kačera na provázku (pokud v té době ještě "nechodil po houdbách"). Ten člověk nemá o té době ani "páru", natož o našich pocitech, takže přeji hodně zdraví a zachovej klid..
 
Re: Re: Re: Re: 1965-7 - pro Láďu
Láďa | email | 5.4.2011 19:42 | id 29765 | nahlásit
Jo tak tyhle "kluky" jsem měl rád. Měli jsme na spojrotě půl roku "absíka". Většího h***líka jsem neviděl. Byl to četař absolvent, ale chytrej byl jak major. Taky na nás věčně bonzoval, ale byl tak blbej, že jsme si s ním vždycky vytřeli zadek. Myslel si že mě dostane do basy, ale udělal ze sebe akorát vola. Mrzí mě, že nemůžu pořádně naskenovat staré fotky abych je sem poslal. Jsem tady na těch stránkách každý den, protože začínám být děsně sentimentální a jak mě vojna štvala, tak teď po 44. letech vzpomínám na každý detail. Ať si dnes říká kdo chce co chce, péesáci byli elita a v té době jsem byl na to i dost hrdý. Už kvůli té uniformě s tmavozelenou brigadýrkou. A to jsme měli ještě vycházkové "kopřiváky". Tesilky zavedli později. Myslím, že by dnes mladým neškodilo nějakou dobu ztrávit na vojně. naučili by se aspoň disciplíně. Já jsem vojnu "prošvejkoval" ale naučil jsem se uznávat autority. To dnes mladí neumí. Letos jedu do Znojma na dovolenou, kámoš tam má penzion, tak si s vnuky projedu i Jaroslavice. Chci to vzít po rotách od Slavonic, po Ruské domky.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1965-7 - pro Láďu
Jan | 5.4.2011 20:22 | id 29771 | nahlásit
Jo jo, tak to máme úplně stejné pocity a mluvíš mi z duše. Já sloužil na poslední rotě Č.B brigády , tehdy to byla 23. rPS Staré Město pod Landštejnem a Slavonice byla tehdy 1.rPS , 4. brigády Znojmo. Byli to naši sousedi na levém styku, často jsme se tam potkávali a vždycky jsme "hodili" řeč. Do Slavonic jsme taky dost často chodili na vycházky, byly tam na náměstí dvě restaurace (možná to byly i hotely) ALFA a HRANIČÁŘ, dost často jsme tam s klukama ze Slavonické roty seděli u piva. No, rád na to vzpomínám, hlavně jsme byli mladí.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: 1967-69 - pro Jana
Zdeněk Bouda | email | 29.3.2013 20:49 | id 58987 | nahlásit
Ahoj Jendo, nedělal jsi provianťáka roty,já jsem byl řidič....
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1967-69 - pro Jana
Polický Jan | email | 5.1.2015 11:52 | id 83601 | nahlásit
Zdeňku, pokud si vzpomeneš na provianťáka, tak jsem to já. Naiš na email.
Zde již nelze dále reagovat
 
Jaroslavicee: Re: Re: Re: Re: 1967-69 - pro Jana
Miroslav | 28.8.2018 19:33 | id 131422 | nahlásit
Ahoj kluci , pamatujete si někdo na Miroslava živného?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: 1965-7 - pro Láďu
Dalibor Krutiš | 12.2.2015 21:59 | id 86147 | nahlásit
Jene, pokud tedy ještě žiješ, to víš, že jsem byl mladým oficírkem. To víš, že jsem v roce 1969, kdy mi byly tři roky, tahal kačera. To víš, Jene, že o té době nemám keine ahnung...
Ale sakra dobře si pamatuju léta 1987-89 na čáře a propagandu politruků, kteří do nás tlačili p******y.
Ale to je Tobě fuk, že? Mně ne.
Každopádně, tady jsou zajímavé osudy.. jene. mrtvý jene...
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1965-7 - pro Láďu
Dalibor | 12.2.2015 22:03 | id 86148 | nahlásit
Tohle nebyla reakce na Jana Polického, to bych si nedovolil...
Omlouvám se.
dk
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1965-7 - pro Láďu
Láďa | email | 16.2.2015 07:53 | id 86293 | nahlásit
Dalibore, jestli jsi byl v roce 87 oficírem, tak prosím tě nepiš o propagandě politruků. Pokud si pamatuji, tak by se na čáru, jako důstojník, nedostal nikdo prověřený. Všichni byli partajníci a většinou zelený mozky. Dnes jsou z nich děsní pravičáci, chodí do kostela a hlavně využívají bývalých kontaktů na současné podnikání. My obyčejní záklaďáci jsme na čáru museli, prostě nás tam odveleli. Lampasáci tam šli dobrovolně. Je vidět, že jsi byl asi pěkný fracek, podle tónu jaký používáš ještě dnes, k člověku, který by mohl být tvým fotrem. Je o dvacet let starší. To víš že Honza ještě žije, není nám ještě ani sedmdesát a nebyli jsme žádní rozmazlení poserkové.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 1965-7 - pro Láďu
A.K. | 16.2.2015 15:55 | id 86316 | nahlásit
Dalibore. já sloužil na čáře v letech 1965-1967 hned vedle Jaroslavic, kde jsem byl v r. 1965 v přijímači. Pokud ty jsi byl skutečně důstojník PS, tak to jsi tedy byl a jsi pěkný parchant. Snažím se používat jenom mírné přirovnání. Poznal jsem za tu dobu na čáře, kdy jsem sloužil na dvou rotách trochu více důstojníků, dobrých i méně dobrých, ale žádný z nich nebyl takový hňup, jakým se jevíš ty. Proč ses tedy k armádě cpal, když teď na ní pliveš. Doufám, že tě vypráskali zavčas pryč a teď se živíš rukama, protože hlavou jak vidno, určitě ne, na to nemáš.
Zde již nelze dále reagovat
Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Voštiar Miroslav | 15.8.2010 00:57 | id 19337 | nahlásit
Zdravím všetkých veteránov z Jaroslavíc.Môja fenka sa volala Floty,tak si na mňa možno
lachšie spomeniete.. Nejaký čas som nám tiež zohrieval tým uhlím vodu a krmil naše prasiatka.
Fotky roty sú neuveritelne, aj to že budova tu ešte stále je.
Dávno zabudnuté spomienky sú tu a ukazujú sa ako naozaj živé.Ináč ako v dobrom sa zrejme ani
spomínať na časy ked nám bolo 20 a dva roky v zelenom nedá. Niet sa čo čudovať. Vážený
priatelia ešte raz Vás všetkých velmi srdečne pozdravujem a želám všetko dobré. Miro Voštiar
alias caida .
 
Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Peter Grajzeľ | email | 15.8.2010 18:20 | id 19357 | nahlásit
Ahoj caida. ja si na teba a na Flotu pamätám, bol som v Jaroslaviciach ako záložák jeseň 87,neviem či si aj ty spomínaš párkrát sme boli spolu na KH a stanovišti na styku z Ječmeništem,myslím že sa menovalo Strelnica ak sa mýlim tak ma oprav. Na Jaroslavice mám len dobré spomienky a pozdravujem aj Dalibora Krutiša, keď ako mladý ppor. nás bral Gazom na oboznámenie sa z úsekom a skončili sme v sklípku v kopcoch smerom na Slup...
 
Re: Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Dalibor Krutiš | 26.2.2011 19:53 | id 27644 | nahlásit
Fakt, Peťo?
To si nepametám. Škoda, že nebol foťák...
Aj tak sa maj!!!
DK
 
Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Dalibor Krutiš | 15.9.2010 22:01 | id 20248 | nahlásit
Zdravím, pán Voštiar!
Som veľmi rád, že ste si spomenul a že žijete.
Spomínam na poctivých chlapov, ako ste bol vy!
DK
 
Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Dalibor Krutiš | 13.12.2010 00:15 | id 23372 | nahlásit
Pán Voštiar,
kde žijete? Keď pojdem na Slovač, rád by som Vás stretol. Prosím, ozvita sa! moj tel: *420724324209
DK
 
Re: Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Leyzer (Jara Lazar) | email | 7.1.2011 00:01 | id 24706 | nahlásit
Ahoj Dalibore,je to asi rok a půl jsem ti psal svoje číslo,že bychom se sešli v Brně až budeš mít cestu. Zatím k tomu nedošlo,ale neva. Tak ještě jednou 724 299 666 kdyby nahodou,ahoj Jara L. Leyzer.
 
Re: Re: Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Dalibor Krutiš | 26.2.2011 19:47 | id 27643 | nahlásit
Ahoj a sorry,
fakt mám dost práce a přestože mám v Brnisku nejlepší přátele, už asi rok jsem je neviděl.
Jak to půjde, ozvu se!
DK
 
Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
borek | email | 14.3.2013 21:29 | id 58142 | nahlásit
zdravím všechny spolubojovníky. Našel jsem zajímavý odkaz, kde je pro některé z nás i náznak vysvětlení, či pochopení, stačí se podívat na:
drevojan.blog.idnes.…
 
Re: Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Dalibor Krutiš | email | 12.2.2015 20:59 | id 86141 | nahlásit
Ahoj lidi, nevím, kdo pod jménem Borek zveřejnil předchozí příspěvek, ale všichni, kdo byli v Jaroslavicích v době, kdy jsem se tam ocitl také já, moc dobře vědí...
Ale pokud se chcete nechat mást lidma, jako byl dnes již zesnulý bloger, vaše věc...
Dalibor Krutiš, 12.2.2015
Hodně štěstí všem lidem dobré vůle...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Jarda | 7.6.2015 17:05 | id 90966 | nahlásit
V té době bylo možné napsat na kohokoliv cokoliv. Již zemřelý pan Dřevojan byl nechvalně znám jako stalker a vyděrač. Jeho soudní proces bavil celý region. Dalibora znám ze základní školy i z působení na Jaroslavické rotě v letech 87 - počátek roku 1988. Úplně jiné myšlení a přístup ve srovnání např. s tehdejším velitelem mjr. Peterou. Dnes se pan Krutiš živí jako novinář. Jeho práce má hlavu a patu a nevím, že by někomu chtěl záměrně ubližovat.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Jeseň 86-88 oktáva 11.rota Jaroslavice
Milan Rosa | email | 23.10.2017 15:42 | id 121781 | nahlásit
Zdravím. V roku 87" som na rotu chodil pre obedy z hlasky. Kde som maľoval tie unimobunky. To bolo schodov k zámku! Odvtedy som bol iba na Vranove. Bolo to divné bez drátov. Vždy sme vám nejaké vínko doniesli menili sme aj prádlo u Vás. Vtedy bol veliteľ hlasky Průša. Fajn chalan.
Zde již nelze dále reagovat
Jaroslavice 1959-1960
Václav Gans | email | 6.8.2010 13:34 | id 19032 | nahlásit
Ozve se někdo,kdo tam v té době sloužil?Velitel roty byl kpt.Novák,por.Hájek,kpt.Vostrejš.politruk kpt.Novotný,rot.Dittrich,rot.Hrňa.
 
Re: Jaroslavice 1959-1960
M.Kutáč | email | 25.2.2011 16:03 | id 27546 | nahlásit
Zdravím,sloužil jsem v roce 59-6O,vojna byla krutá,hlavně prodloužení až do 24. prosince. Ozvi se .
 
Re: Re: Jaroslavice 1959-1960
Václav Gans | email | 1.3.2011 14:38 | id 27840 | nahlásit
Jsem z Příbora.Ozvi se nebo pošli foto.Nosil jsem jediný brýle a promítal jsem na rotě filmy.Nebyl jsi někde od Ostravy?
 
Re: Re: Re: Jaroslavice 1959-1960 gans vaclav
vojta | email | 2.3.2011 19:37 | id 27908 | nahlásit
vašku ja jsem od fulneku nastoupil jsem do znojma 1965 pak jaroslavice . pak k k radistum Tísova .., pak brigada znojmo pak prapor hrušovany 1966 pak jaroslavice
Dik kapitanovi Berankovi ze znojma jsem zůstal u ps a nemusel jsem jit k armadě od roku 1966 zrušení ps praporu.
 
Re: Re: Re: Re: Jaroslavice 1959-1960 gans vaclav
Vaclav Gans | email | 2.3.2011 20:00 | id 27910 | nahlásit
Můj bratranec ,bydlí teď ve Fulneku,sloužil jako záklaďák u zubařů na brigádě ve Znojmě jako laborant.Neznáš ho náhodou?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Jaroslavice 1959-1960 gans vaclav
A.K. | 17.2.2015 11:23 | id 86356 | nahlásit
A co brácha "Ady"? Bydlí pořád v Klokočově ? Ten byl taky u PS, sice o 4 roky později a v Grabštejně, ale z toho Příbora bylo u PS chlapů více.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Jaroslavice 1959-1960 gans vaclav
Láďa | email | 14.4.2011 14:23 | id 30154 | nahlásit
Vojto, prosím tě kde jsi v roce 65-66 na brigádě sloužil? Jestli jsi byl u spojařů, tak jsme se museli setkat. Beránka jsem dobře znal. V roce 66 přešlo k armádě mraky kluků. Pamatuji, když čekali na brigádním nádvoří na odvoz. Šli i od spojařů. Jestli jsi byl v přijímači v roce 1965 ve znojmě, tak jsi musel být na Loukách. Taky jsi asi znal kpt. Kozáka, velitele radistické čety. Já tedy znal jen jednoho Vojtu, ale to jsem už psal. Ten byl ale z Prahy. Byl u směráků. Pár kluků jsem ještě do roku 80 potkal, ale teď nevím o nikom. Je to škoda, máme přeci jen stejné vzpomínky na mládí.
 
Re: Re: Jaroslavice 1959-1960
Jaroslav Jahnický | 10.4.2011 13:40 | id 29973 | nahlásit
Ahoj Míro, tady Jarda Jahnický,sloužil jsem v Jaroslavicích v roce 1959 - 1961 a byl jsem tvůj velitel družstva. email nemám dostal jsem se k tomu náhodou, když tak zanech tvojí adresu.
Bydlím v Karlových Varech.
ufffff
Dalibor Krutiš | email | 23.7.2010 00:29 | id 18616 | nahlásit
Tak teď jsem projel fotky a řeknu vám, žádná p***l. (Tohle automat taky vytečkuje, že jo?).
O některých fotkách něco vím, pane Vítku. Některé mne ale úplně zaskočily.
Musím říct, že s řadou v Vás bych si rád někdy pokecal. Rád vzpomínám třeba na Zambiho, Janka Voštiara, Pepu Němce (ale toho potkávám často ve Znojmě), těch jmen faj kluků je moc a já na ně, sorry, zapomněl. Zpětně viděno, je mi dobře po duši, když si uvědomím, že nikdo z vás nebyl vyloženej h***lík a vlezdopdelka. Mrzelo mne třeba, když ten spojař (asi byl) mi nepodal ruku při odchodu do C, když se nám stal ten malér se střílením a proryvem do zahraničí, jak se tomu říkalo. Gajdošík? pamatuju si dobře? k***a, já po něm nestřílel... Byl jsem na plese se špatnou ženou, kterou znal Surma...
To be continued?
DK
Je fajn, že vzpomínáte v dobrým
Dalibor Krutiš | email | 23.7.2010 00:05 | id 18615 | nahlásit
Zdarec pánové bývalí vojáci!
Přiznám se, že mne trochu Radek "Petrucha" rozhodil, když mne pozval na vaši slezinu. Musím se přiznat: Kdybych byl býval jedním z vás, asi bych neváhal ani chviličku. Jenže to bylo jinak a vy víte jak. Je zajímavý, že jsem ani v jednom z vašich příspěvků nenarazil na politiku a bývalý režim. Svědčí to, podle mého názoru, o jediném: Vy jste to opravdu nebrali jinak, než jako vojnu.
Já to zpočátku bral jako práci. Jenže časem jsem se dostával na jiné myšlení a přesvědčení. A potkávat se teď s bývalými kolegy (nemyslím vojáky, myslím gumy), to opravdu nehodlám.
Je fajn, že jste nikdo, ale skutečně nikdo ani slůvkem nenaznačil, kdo jaký vlastně byl. Ani já to tady neudělám.
Však vy víte nejlíp.
Na některé z vás rád vzpomínám. Byli jste fajn kluci a já byl mladej b***c.
Dnes je to jinak. Jsem b***c středního věku...
Tak se držte v tomhle kolotoči a mějte se!
DK
Sraz veteránů
Radek Petříček...Péťa | email | 2.7.2010 13:09 | id 17998 | nahlásit
Sraz se koná 10. července. Kdo se chce zúčastnit, nechť se dostaví v 15hod, před dům Václava Mariánuse. Zatím účast potvrdilo asi 10 bývalých pohraničníků, kteří šli do civilu v rocích 1987-88. Zván je samozřejmě každý. Zdarec Péťa
 
Re: Sraz veteránů
Petr Najzar | email | 9.7.2010 11:49 | id 18189 | nahlásit
Zdrvím všechny veterány z Jaroslavic!!Bohužel na sraz nemůžu přijet.Už jsem o tom Péťu informoval.Taky jsem si z nostalgie projel Jaroslavice a okolí roty.Je super,že někdo takový sraz zorganizoval!!!Tak si to pořádně užijte a zapijte.Příště se srazu určtě taky zůčastním.
Mějte se krásně.
Psovod:Mety,City,Týny a občasný ulejvák z bedny.ČAU PETR
Vzpomínám...
Jarda Klempa | 29.4.2010 16:34 | id 15474 | nahlásit
Na všechny, na někoho s úsměvem, na druhé i s lhostejností. Byli tam také h***líci, ale většina dobrých kluků. Začínal jsem s Vojtou Miklošíkem od Rožňavy. Pamatuji, jak jsme se jednou ostříhali na velmi krátkého ježka. Petera z nás div neudělal agenty západních mocností. Dobří kluci - Vojta, Radek, Bohouš, Pepa, Petr, Zdena, kotelník Šaňo... Často nám tam doslova hrabalo...
 
Re: Vzpomínám...
Radek Petříček...Péťa | email | 10.5.2010 21:16 | id 15850 | nahlásit
Nazdar Jardo, to je dost, že se taky ozveš. Před 14dny jsem Ti poslal dopis. Žádná reakce, možná už neplatí ta adresa, zavolej nebo pošli e-mail. Telefon 605 781 185.
Starého leoparda zdraví Péťa
 
Re: Vzpomínám...
Petr Najzar | email | 9.7.2010 11:55 | id 18190 | nahlásit
Jo, byli jsme dobrá parta a vzpomínky už nám nikdo nevezme!!Nikdy nezapomenu na Šaňa jak nás naháněl s hasičskou sekerou a řval jeho oblíbené Boha já ťa zajebem!!!Ještě teď se tomu směju!!!!
 
Re: Re: Vzpomínám...
Dalibor Krutiš | email | 23.7.2010 00:35 | id 18617 | nahlásit
Petře, mluvíte o Alexandrovi Palcu? Jestli jo, tak to je jeden z mých nejoblíbenějších vojákŮ. Dodnes pamatuju, jak hlásí Peterovi: "Súdruh majór, tu vojak Palcu. Dovolte mi do vás prehovorit. Ja som si na Vás urobil čas..."
nO PROSTĚ PARÁÁÁDA.
dk
 
Re: Re: Re: Vzpomínám...
Honza Dvořák | email | 30.7.2010 20:23 | id 18863 | nahlásit
Nezapomenutelné Šaňovo hlášení ,, Sůdruh major tu vojak Palcu na osumnáctka Kubica za dráty němá propustka něpustim, něpustim! " Jo, na něj se opravdu nedá zapomenout.
 
Re: Re: Re: Vzpomínám...
petr najzar | email | 9.8.2010 10:20 | id 19134 | nahlásit
Ano,mluvím o Alexandrovi Palcu.Na začátku s náma nechtěl ani mluvit,protože neuměl ani pořádně slovensky(a nebo nechtěl mluvit).Vzpomínám jak jsme u škrábání brambor z něho páčili jak mu máme říkat nebo jak mu říká doma mamka.Zamyslel se a pak z něho vypadlo jen Šaňo.
 
Re: RONY
Radek Petrucha | 24.7.2010 18:03 | id 18661 | nahlásit
ZDRAVIM VŠECNY KLUKY CO DORAZYLI NA SRAZ DO JAROSLAVIC.JA JSEM NEMOHL DOJIT SNAD NĚKDY PŘÍŠTĚ.VELICE MĚ TO MRZÍ,ALE DOVOLENA SE NEDALA ODLOŽIT.
Letí to...
Jarda Klempa | 29.4.2010 16:27 | id 15473 | nahlásit
Vzpomínám na Peteru, to byl ale chudák. Běhunčík se mě ptal, co říkám na Perestrojku... Už tenkrát měl zřejmě obavy z dalšího vývoje. Ale byl rovnější než jeho kolegové. Malafa mě lapl služební kalhoty a pak mě je nabízel za 2 stovky. Vzpomínám na praporní soutěže. Šli jsme tam s Pepou Němcem, o Voštiarovi jsem prohlásil, že si nepmatuje letopočty a tak tam šel Pepa. Sice si na nic nevzpomněl, i tak jsme skončili druzí. Byl jsem z PŠ-ky, tak jsem dělal veldra. Vzpomínám na politické aktuality... Ještě dnes se usmívám.
 
Re: Letí to...
Honza Dvořák | email | 4.5.2010 21:18 | id 15634 | nahlásit
Jo léta letí. Na Pepu Němce si pamatuju a na Tebe Járo taky. Tvoje vysoká postava to se nedá. Mám pravdu. To jméno Voštiar to byl Cajda psovod jo.Když tak mě oprav.- Čau Bobeš
rota před přestavbou
Vojta | email | 10.4.2010 18:34 | id 14719 | nahlásit
Vážený příteli foto ,Vítku ,u foto č 29 ze 107 byl vchod do roty přímo z tohoto schodiště, vlevo okno bylo z místnosti Dozorčího roty ,mistnost byla přepažena a byla tam ustředna signálky .Vpravo okno by dozorčí roty a byly tam zbraně do služby ,dalekohledy ,světlice atd. Pokud je v tvých silach prosím zjisti kdy byla rota přestavěna .V roce 1967 když jsme šli do civilu nás verbovali že máme podepsat že se bude rota modernizovat .Ovšem kdy se rota přestavovala nevím, Jinak je to dle tvojích foto uplně jinak než uspořadaní místnosti původně bylo. Zdravím Vojta.
 
Re: rota před přestavbou
Vojta | email | 11.4.2010 15:19 | id 14768 | nahlásit
Doplňuji , vlevo okno Dozorčího důstojnika roty.
 
Re: Re: rota před přestavbou
Oldřich Vítek | email | 11.4.2010 21:15 | id 14798 | nahlásit
Díky Vojto za komentář. Ty bývalé dveře tam jsou dobře vidět, viz ten schodek dole. Já osobně rotu znám již v té podobě, jak jsem ji nafotil. Kdy byla udělána přestavba já nevím, ale pokusím se to zjistit. Jen jestli najdu ještě někoho, kdo by si to mohl pamatovat. Další možnost je, že se ozve někdo, kdo tu přestavbu na vlastní kůži zažil. Takže uvidíme. Opatruj se. Olda
 
Re: Re: Re: rota před přestavbou
Honza Dvořák | email | 4.5.2010 20:59 | id 15631 | nahlásit
Ahoj. Reaguju na popis roty a fotky. Sloužil jsem Jaro 86 až podzim 87, Rony byl můj kamarád no prostě moje číslo. Pokud dobře pamatuju po projití chodby,byla v pravo bedna (sig.přístroj). doní se chodilo přez místnost DDR,naproti byla zbrojírka. Pak průchod k kancelářím VR a velitelu čet. Vlevo místnost Kamrdlík DR kuchyňský blok a jídelna jsou popsány dobře. V prvím patrě proti schodům poplaška a vedle kancl staršiny, ložnice mužstva. Nahoře v druhým patře sklady arma a klub a PVS. Doufám, že jsem to nepopletl. Čau
 
Re: Re: Re: Re: rota před přestavbou
Honza Dvořák | 14.5.2010 21:46 | id 15994 | nahlásit
jPár slov k suterénu vedle schodů byla myslím spojařská dílna a zdrojovna pak šatna se skříňkama. Dál ženijní dílna a sklad. Místnůstka na čištění zbraní . Nalevo od schodů sprchy pak sušárna bot a kotelna místnost nebo plac na škrábání brambor.
 
Re: Re: Re: Re: Re: rota před přestavbou
Radek Petříček...Péťa | 15.5.2010 14:46 | id 16010 | nahlásit
Máš pravdu bylo to přesně tak jak povídáš v letech 86-88, před a po to mohlo být jinak. Pamutuji si, že místnůstka na čištění zbraní byla jediné místo na rotě, kde jsme mohli jako supi kouřit.
Zde již nelze dále reagovat
 
Honza Dvorak
RONY | 16.5.2010 21:04 | id 16078 | nahlásit
ZDAR HONZO.OMLOUVAM SE ZE JSME SE JESTE NESPOJILI TELEF.ALE ASPON SI POSILAME NA VANOCE A SVATKY POHLEDY.TO MAS PRAVDU ZE TO BYLI SUPER LETA VOJENSKA A HLAVNE JAK JSME SPOLU SLOUZILY BEDNU A TY DOZORCIHO.TED BYDLIM V HRUSKACH v RD.ALE STEBU A JARU KLEMPU TO BYLY SUPER SLUZBY.KDYZ NE DOZORCIHO TAK VENKU V TERENE.DOFAM ZE SE SEJDEME V JAROSLAVICICH A PORADNE TO OSLAVIME A ZASPOMINAME NA TY STARE CASY.TAK ZATIM CAU ZDRAVIM VSECHNY KAMOSE! Zpozdravem..RONY..
 
Re: Honza Dvorak
Honza Dvořák | 17.5.2010 21:56 | id 16132 | nahlásit
No nazddar. Jsem rád,že si se ozval. Teď jsem zrovna mluvil z Petříčkem jestli nemáš spojení na kluky z tvého okolí Jako byl Levča z Trkmanca a pod,že by je taky oslovilovil . Můj tel 737813232 Honza
 
Re: rota před přestavbou
Ignác Maslík | email | 29.11.2018 12:40 | id 133305 | nahlásit
Sloužil jsem 1974-76 jako kuchař.Rok 74 jsme ještě s kolegou vařili pod stanem,do konce téhož roku,pak jsme se začátkem roku 1975 nastěhovali do nové kuchyně,i pěkné nové roty.
Služba 1989- 90
Petr Žák | email | 28.3.2010 13:19 | id 14254 | nahlásit
Zdravím všechny PSáky, kteří bránili svoji vlast:-) Kdo si na mě pamatujete ozvěte se! Petr Žák. Oženil jsem se a še jsem domu o pár měsíců dříve. Moje největší blbost v životě:-)
Jinak si pamatuju nejvíce na Mirka Stiborka, Stana a další. Běhounka, Peteru, Krutiše...
Vzpomínám na kantýnu:-) a na gramofón:-) A pak přišla revoluce a začalo to:-) Tak zdar a doufám, že se mi alespoň jeden z vás ozve!
 
Re: Služba 1989- 90
Ivo | 28.3.2010 13:35 | id 14255 | nahlásit
Co? Že jsi se oženil, nebo, že jsi šel dříve?????
 
Re: Re: Služba 1989- 90
Petr Žák | email | 31.3.2010 08:22 | id 14330 | nahlásit
No prvně jsem se oženil a pak byla slavna sametová revoluce a šel jsem dříve domů. :-)
 
Re: Re: Re: Služba 1989- 90
Milan Matuška | email | 20.7.2012 19:35 | id 47968 | nahlásit
Jéééjda až teď jsem přišel na tyto stránky.Dřív jsem se díval jen na h***lov,ale Jaroslavice mě napadli až teď.Můj otec sloužil u Prášilského potoka a koukám,je tu asi vše!Byl jsem v Jaroslavicích 2krát,hospodský mě tam nechal zadarmo přespat.Býval tam ,,KARNEVAL,,a sešli se tam,staří a mladí.Je to ješťe? Matůš
 
Re: Služba 1989- 90
Marián Stanko | email | 27.1.2011 19:10 | id 25686 | nahlásit
Pozdravujem Vás všetkých čo slúžili 88-90. Moja prezývka bola Sančes a psa som mal Citu. Petr na teba si spomýnam a ešte na Jaroslav Soukup /Efa/, Jaro Kotelník-Čert, ženista Radek, Peter Mačkovič- spovod. Je to už zopár rokov tak na mená si nespomeniem, ale tváre si pamatám. Mám aj nejaké foto. keď bude čas doložím. Som rad, že túto stránku som našiel lebo už pár rokov chcem Jaroslavice navštíviť a neviem sa s nikým skontaktovať. Moj telefon 0905 50 2000, mail: stankova9@post.sk a niekto sa mi ozvyte! Čakám.
"S Efom sme slúžili obdeň, šofér + psovod"
 
Re: Re: Služba 1989- 90
Lubomir Cizmar | email | 3.7.2012 00:13 | id 47317 | nahlásit
Ahoj Marian ..neviem ci si na mna pametas .som Lubo z Michaloviec.psovod pes Asta..pametas si na Tatku z Brna?? aj na Ripa??Pozdravujem vsetkych co sluzili v Jaroslaviciach..Krasne spomienky..na zle sa zabudlo..Heslo : Kdis nepridou tak Neprejdou..caw Lubo
 
Re: Re: Re: Služba 1989- 90
Marán Stanko | email | 9.1.2013 19:31 | id 54832 | nahlásit
Ľubomír veľmi dobre si Ťa pamätám aj Tatku aj Ripa. S Ripom sme sa v Jaroslaviciach stretli po roku. V auguste 2012 som tam bol pozrieť s rodinou. Budova je obnovená, ale ostatné je schátralé. Mohol by sa niekto toho chytiť a zorganizovať stretávku. Kto si na mňa spomenie nech napíše. Pozdravujem všetkých čo tam slúžili: Sančes psovod City
 
Re: Re: Re: Služba 1989- 90
Vagaský Pavol | email | 11.1.2015 21:21 | id 83959 | nahlásit
Ahoj pamatam sa na vas rovil som tam vtych rokoch provijantaka spolu s kuchtom Martosom, Matesom certom a Mildom
 
Re: Služba 1989- 90
Lubomir Cizmar | email | 3.7.2012 00:15 | id 47318 | nahlásit
TATKO si to TY ??
 
Re: Re: Služba 1989- 90
sances stanko marian 1989-90 | email | 24.12.2014 22:26 | id 83002 | nahlásit
som to ja LUBO prajem ti stastne a vesele velmi dobre si nateba spominam a aj na ostatnich pozdravujem
 
Re: Služba 1989- 90
J.Bárek | email | 27.3.2015 18:30 | id 88215 | nahlásit
Ahoj. Tebe si pamatuju, nepřišel si z pšky? Já tam byl leden 1989 až spen 1990 jako spojař. Řikali mi Barezi.
Vidová hláska PVOS
Michal P. | email | 17.2.2010 08:53 | id 12062 | nahlásit
Pozdravujem všetkých pamätníkov. Mám takú jednu otázku, v priestore okolo Jaroslavíc sa nachádzala aj vidová hláska PVOS. Môže mi niekto upresniť polohu? Ďakujem. perco11@yahoo.com
 
Re: Vidová hláska PVOS
Peter Grajzeľ | 17.2.2010 09:14 | id 12063 | nahlásit
Ak sa dobre pamätám tak hláska PVOS bola umiestnená na kopci nad Jaroslavicami smerom na Slup.
 
Re: Vidová hláska PVOS
Vojta | email | 17.2.2010 17:41 | id 12076 | nahlásit
Zdravím , původní hláska byla když ja sloužíl v r 1966 umístěna na střeše věžíčky na zámku ,když jsem byl v Jaroslavicich v r 1977 byla již přemistěna jak popisuje kolega u cesty na Slup jak se vyjíždělo ze zámeckého parku, často jsme kluky na věžičce navštěvovali. Byla tam udělána na jednom boku taková plošinka a byl tam umístěn velký dalekohled.Vojáci bydleli v místnosti jak je umístěn ochoz. Patřilo to pod Vú Božice.
 
Re: Re: Vidová hláska PVOS
Láďa | email | 31.12.2012 21:51 | id 54355 | nahlásit
Vojto, moc by mě zajímalo, jestli jsme se nepotkali. V roce 65-67 jsem sloužil na spojrotě. Jak píšeš, tak jsi musel nastoupit k radistům pod kpt. Kozáka.Já byl u por. Doležala u směráků. Koukni na fotky z brigády. Jsou tam radističtí naši mazáci i bažanti. Popisuješ v Jaroslavicích hlásku. na zámku.Já tam sloužil v přijímači jako instruktor jízd v roce 66. K hláskařům jsme na věž chodili na pivo. Měli tam hezkou cimřičku a nahoře hlásku s dalekohledem. Hezky tam vyfukovalo. Byl jsem tam vloni a zámek má nějaký rakušák. Chtěl jsem se podívat dovnitř,ale vylíta na mně smečka rotvajlerů.Jinak jsem jel od Hatí zadem po hraniční asfaltce a před Jaroslavicema jsem zůstal viset na vyvrácených panelech. Docela mně ty vzpomínky vzaly. Je to 46 let a jsme dědci.
 
Re: Re: Re: Vidová hláska PVOS
jan novy | 20.2.2013 18:59 | id 57059 | nahlásit
ahoj lado.jmena nam nic nerikaji ale ty jsi byl mojim instruktorem jizd.na zamku.1 ceta 1 drustvo.zdravim te z mikulova honza
 
Re: Re: Re: Re: Vidová hláska PVOS
Láďa | 18.9.2013 21:22 | id 64584 | nahlásit
Ahoj Honzo, na ten Jaroslavický přijímač nikdy nezapomenu. Nadělali jsme se tam kravin a hrozně jsme před bažanty machrovali. Vzpomínám, že jste měli zrovna na nádvoří zámku kontrolu výstroje a my instruktoři jsme si všichni vlezli do cvičného gaza a projížděli mezi řadami vašich svršků. Byl to jediný Gaz, který byl tmavě zelený, ne khaki. Měl ale velkou nevýhodu, že mu udělali vedlejší pedály s masívní hřídelí k vedlejšímu sedadlu. Mezi plynem a brzdou byla široká příčka, která vadila při brždění. Narvaný Gaz se rozjel na plný kule přes dvůr a vlevo v podloubí byla betonová kašna do které se házely zbytky z kuchyně. Smrdělo to jak bolavý nohy. Na plný kule ten kdo řídil nedobrzdil a my vlítli do té nádrže. Ta praskla a sranděry se vylily na dvůr. To bylo něco pro vás. d***lové instruktoři se tak blbě odbourali. Vzpomínám jak jsme vám na první četě večer vlítli na cimru a museli jste si v pyžamech nasadit přilby se zapálenými svíčkami. K tomu se muselo hromadně vrkat a přednášet " Páni mazáci máte to za pár, ó jak vám závidíme." Taky jste dostali štokrdletem "miksnu".V nejlepším vlítl na cimru Baďura a všechny nás nakopal do zadku. Podkávám v Trutnově kámoše, který pocházel ze Žacléře a vždycky si na to vzpomeneme. Kdyby to šlo, hned bych se do těch let vrátil.
 
Re: Vidová hláska PVOS
Radek Petříček...Péťa | 22.2.2010 16:06 | id 12335 | nahlásit
Hláska stála, když se podíváš na fotografii číslo 17 tak v levo od zámku, na horizontu. Vojáci z hlásky k nám na rotu chodili pro obědy, občas fungovali též, jako dodavatelé vína od místního civilního obyvatelstva, za což jim patří velké poděkování. Bohužel tváře ani jména už si nemohu vybavit
 
Re: Re: Vidová hláska PVOS
Petr Najzar | email | 9.7.2010 10:15 | id 18186 | nahlásit
Péťa má pravdu.Na hlásku vedly i schody přímo z náměstí.Taky jsme se z nich pěkně kutáleli když jsme slavili s hláskaři narozeniny.Pila se slivovička z hrnku na čaj!!!(plných!!)
 
Re: Re: Vidová hláska PVOS
Dalibor Krutiš | email | 23.7.2010 00:40 | id 18618 | nahlásit
jO. jEDNOU JSEM tam s někým, vylez. Dolů to už nešlo...
Dodnes tam visím...
DK
 
Re: Vidová hláska PVOS
Ambroz Mastalsky | 17.10.2013 23:13 | id 65515 | nahlásit
Hlaska PVOS sa nachadzala pred rotou na ihrisku.
sluzil som v roku 1970-1972 ako Zvc moj velitel
bol npor. Dittrich.
RONY
RADEK PETRUCHA( rony) | 12.2.2010 19:45 | id 11781 | nahlásit
Nazdar peto ty spolubojovniku to je ale doba co jsme se nevidely.Moc dobre si na tebe pamatuji hlavne jak jste dojeli jako novacci na rotu a ja jsem zrovna mel sluzbu dozorciho.A kuriozni to bylo kdyz jte jako mladi sli do terenu s politrukem Behuncikem a ja jsem dal avizo kluku ze jde kontrola.A jsem dal upozorneni ze jde SANDOKAN DO TERENU a potom si na me trochu zasednul politruk Behuncík.Kdyz si nato spomenu tak se musim tomu dnes aj smát.tak zatim na brskou schledanou=776189408.
 
Re: RONY
pavol pelak | email | 22.11.2016 02:59 | id 110476 | nahlásit
Ahoj Rony
Na Sandokana v terene si dobre pamatam
Pelak
Rony
Radek Petrucha | email | 3.2.2010 16:20 | id 11093 | nahlásit
Zdravim stara vojno.slozil jsem v roce 1985 az 1987.velice si dobre pamatuji na cele veleni a kluky co semnu sluzili a mam i nejake fotky.jednu jsem se tam byl podivat ale to je uz asi dobrych 18.roku.za tu dobu se tolik zmenilo.zdravim vsechny kluky co tam slouzily.
 
Re: Rony
Radek Petříček...Péťa | 5.2.2010 20:57 | id 11254 | nahlásit
No konečně se někdo ozval, koho pamatuji zdravím starého vlka z Poštorné. Tak chlapče v příštím komentáři vyplň kolonku Email, nebo napiš číslo telefonu a připrav si jeden volný víkend v červenci. Já už jsem mluvil z Rozmarýnem a Klapalem, oba jsou pro, aby jsme se po létech setkali, takže doufám, že taky přejedeš. Jestli jsi z někým v kontaktu z naší roty, tak mu o tom řekni. Teď začínám pátrat trochu po Slovensku, myslím, že jsem našel adresu Vojty Miklošíka, tak mu budu psát dopis, aby sehnal nějaké chalany ze Slovenska.
Octáva 228 na příjmu Péťa
 
Re: Rony
Honza Dvořák | email | 4.5.2010 20:34 | id 15628 | nahlásit
Zdar Radku!
Zdravím,Tě a taky moc vzpomínám na léta vojenská. Jak napsal Jára Klempa často z úsměvem. Doufám, že se zadaří a opravdu se sejdeme v Jaroslavicích. Taky jsem tam byl kouknout. Pravda je , že se změnily. Vzpomínám na kluky i na ty ostatní. No uvidíme. Čau Bobeš
1986-1988
Radek Petříček...Péťa | email | 30.12.2009 01:16 | id 9178 | nahlásit
Zdravím všechny veterány z Jaroslavic, po dobu mé přítomnosti na rotě velel major Adam po něm Petera, další furťáci byli Marianus, Malafa, Běhunčík,
Krutiš a Kadlec. Z mého ročníku vzpomínán jména
Najzar, Krygel, Klapal, Bartůněk, Kel, Března, Miklošík, Palcu, Kašpar a jeden kamoš z Prostějova na jméno si za boha nemůžu vzpomenout. Ty jsi Leyzere byl asi můj zlaťák, bohužel na váš ročník se už nějak nemohu upamatovat, ale to neznamené, že by jsme se někdy nemohli v Jaroslavicích sejít. Samozřejmě Vladka Vošťara si pamatuji velmi dobře. Sloužil jsem převážně poplachovky, nejvíce s mými bunťáky Gajdošem a Dubovcem (oba správní chlápci). Myslím, že bychom mohli někdy zavzpomínat a udělat sraz.
Omlouvám se jestli jsem nějaké jméno zkomolil, ale už je to pár let. Jinak mám pár dobovývh fotek, tak jestli je najdu, tak se je pokusím umístit na tyto stránky. Asi před pěti lety jsem se byl v Jaroslavich podívat, projel jsem si celej náš úsek od Ječmeniště až po Dyjákovice, bez těch drátů jsem to tam nemohl skoro poznat, ale lepší by bylo se tam podívat svými spolubojovníky. Takže kamarádi dávejte se pomalu dohromady v létě se sejdem. Já bych se mohl spojit asi s pěti kámoši, samozřejmostí je, že nebudeme rozlišovat ročníky to už v našem věku nemá smysl, prostě, kdo si chce trochu zavzpomínat, ať přijede.
Můj e-mail. radek.petricek@centrum.cz
Všechny zdraví
Péťa
Sl. psi 11 rPS 81-83
ŠARKÁN | 4.12.2009 11:54 | id 8194 | nahlásit
Když jsem tam sloužil v době 1981 -1983, tak zde byli sl. psi - feny VRONA, HEXA, KAŤA, FLORA, ASTA, SÁRA, MEKA, TÁŇA, HALPA, černá RIZENA, vic si již nepamatuji. Zdravím všechny POHRANIČNÍKY.
 
Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
VOLANSKY jeseň 80-82 | 5.4.2010 21:28 | id 14568 | nahlásit
Halpa-zajíc s krátkym chvostom? Teba si vybaviť nemôžem,Môžeš pridať nejaký detail,alebo viac mien s tvojho ročníka?
 
Re: Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
MB | 6.4.2010 16:51 | id 14584 | nahlásit
Možná náhoda...nemáš bráchu který složil na Č B brigádě ?
 
Re: Re: Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
VOLANSKY jeseň 80-82 | 10.4.2010 21:47 | id 14736 | nahlásit
je to náhoda,asi menovec
 
Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
Pavel Večeřílek | email | 15.6.2011 23:13 | id 32555 | nahlásit
Sloužil jsem 79 -81 dobře si vzpomínám na Astu byl to v té době nejlepší pes - a její nejlepší psovod Petr Klieštik výborný kamarád. Ostatní pesany jsem taky znal máme s nima krásne fotografie. škoda, že z našeho ročníku jsem tu nikoho nenašel. Je to už moc let, ale v Jaroslavicích bylo krásně a parta výborná.
 
Re: Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
Zástřešek Květoš | 4.1.2014 22:58 | id 68856 | nahlásit
Ahoj Pavle byli jsme spolu na jednom pokoji .Dělal jsem řidiče a na Petra Kleštika a jeho Astu vzpomínám,byl to výborný pes
 
Re: Re: Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
Pavel Večeřílek | email | 13.6.2014 14:18 | id 75904 | nahlásit
Nazdar Květo,
tak alespoň někdo se ozval, já jsem tu hrozně dlouho nebyl až dnes mě to nějak napadlo. Byl jsem V Jaroslavicích 08-2011 po 30 letech a i jsem to tu popsal. Moc zdravím a rád na všechny vzpomínám, moc to letí. Nejsem už s nikým v kontaktu tak jsem rád , že jsi se ozval. Ahoj , moc zdravím a případné kamarády také pozdravuji. Pavel
 
Re: Re: Re: Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
jaromír hofman | 23.1.2021 20:38 | id 152932 | nahlásit
zdravím také, pamatuji Tě jako staršího proti mě, já byl mladý ,,zkrat,, Květoše pamatuju jako super řidiče také zdravím
 
Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
Jiří ˇSpacek | email | 5.10.2015 21:57 | id 95589 | nahlásit
Ahoj ˇSarkáne,úplně se mi ty jména psů vybavila,byl jsi můj mazák,sem tam se pracovně vídám s Plšákem z vašeho ročníku
 
Re: Re: Sl. psi 11 rPS 81-83
Šarkán | 11.10.2015 22:30 | id 95839 | nahlásit
Jiři, na tebe si přesně pamatuji, řidič UVAZu, byl jsi často v dílně ženistů, a pozdravuj Plcha, rotního svazáka, jinak jsem rád, že jsi si vzpomněl, měj se pěkně, ahoj.
leden 1988 - září 1989
Roman | 22.11.2009 21:44 | id 7824 | nahlásit
...výkoňák se jmenoval Malafa a byl nadpraporčík ale jinak křivák.
Zdravím všechny a hlavně Jary Leyzra.
Roman "Mejzl".
 
Re: leden 1988 - září 1989
Peter Grajzeľ | 22.11.2009 22:16 | id 7826 | nahlásit
Mám pekné spomienky na Jaroslavice, bol som tu na cvičení ako záložka tri týždne, podzim 1987. Veliteľom bol mjr.Petera a po príchode na rotu (prišli sme štyria) mladý podporučík nás zobral GAZem na oboznámenie sa z úsekom roty, išli sme hore smerom k Sloupu do sklípka a po dvoch hodinách nám už bolo jedno kade vedie demarkačka. Ochrana SH sa výrazne zmenila,spočívala iba v KH, kontrole SiS a KP,už sa nechodilo za dráty iba pri púšťaní JZD-ákov.Pametám na kuchára s ktorým sme neustále drvili pinec a na psovoda Voštiara, ktorý mal fenu Flotu.
leden 1988-březen1989
Jara Lazar ......LEYZER | email | 7.11.2009 15:16 | id 7405 | nahlásit
Zdravím všechny kdo tam kdy sloužili. Za mě tam byl vel.roty maj. Petera, politruk Běhunčík, pop. Krutiš (myslím), a jeden krpatec výkonak na jméno si nevzpomenu ale byl tak malej až se mě to jednou nevyplatilo,tím že jsem ho neviděl. Ale jinak dobrý. Tak pánové zdar...Jara LEYZER z Brna.
 
Re: januar1981-september1982
Ján Volanský | 1.12.2009 02:12 | id 8070 | nahlásit
Pozdravujem všetkých,
Ked som tam slúžil vykoňak bol prap.Behunčik V.Č.npor.Petera, velitel roty mjr. Malina "Bulo",býval pod rotou.
 
Re: Re: januar1981-september1982
Roman | email | 8.7.2012 19:22 | id 47507 | nahlásit
Ahoj Janko,máš pravdu,ale hlavně paměť.Na(pátrače)si taky pamatuješ?"z moravy-Napajedla" Zdravím všechny!!! Jano napiš na Email roman-j@seznam
.cz
 
Re: Re: Re: januar1981-september1982
jaromír hofman | 23.1.2021 20:39 | id 152933 | nahlásit
zdravím spolubojovníky, já dělal zkrata a oba Vás pamatuju, jeden poddůstojník a druhý ztratil pistolku :-)))
jak se vede ?
j.
 
Re: Re: Re: Re: januar1981-september1982
jan volansky | email | 8.7.2023 22:49 | id 173277 | nahlásit
Ahoj Jardo, s Romanom som bol v kontakte, ale nejako sa odmlčal tak neviem. Pozdravujem všetkých.
 
jak se velelo v Jaroslavicích rok 1966
Vojta | email | 5.3.2010 18:59 | id 13186 | nahlásit
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
Re: jak se velelo v Jaroslavicích rok 1966
Vojta | email | 5.3.2010 19:09 | id 13188 | nahlásit
JAROSLAVICE 1966- vel. roty mjr. Vostrejš, zvp. kap. Novotný , velitel 1,2,3, čety kap. Hájek, por. Ditrich , kap. Novák, staršina rtm. Behunčík, kynolog roty nadprapor. Pavlačka. Jak to bylo dále kdo ví. Atˇnapíše.
Jak to bylo v r.1966 upřesnění foto.
Vojta | email | 27.8.2009 11:25 | id 5605 | nahlásit
foto č.8 Z místa před vchodem do roty stala budova, nahoře seník pro koně dole pak chlívky kde se chovala ptasata. Kdo si vzpomene na číslo roty Jaroslavice v roce 1965 už si přesně nevzpomenu snad 15 či 16 patřila pod prapor Hrušovany, Znojemská brigada snad začínala 1 rotou Slavonice.
 
1959-1960
Václav Gans | email | 25.9.2009 13:13 | id 6288 | nahlásit
Bylo to trochu jiné.Na střeše byla malá pozorovatelna s dalekohledem 100x25 s otáčecí židlí pro denního strážného.Na dvoře byly stáje,kuchyň pro psy,později chlévky pro prasata.Před rotou byla dřevěná závora.Rota asi č.15 ,prapor Znojmo.
 
Re: 1959-1960
Václav Gans | email | 14.5.2010 12:48 | id 15978 | nahlásit
Ve stájích byli 4 jezdečtí koně Lem,Kongo,Máňa a Kikina a 2 tažní koně Lumír sa Nafta.
Jak to bylo v r.1966 upřesnění foto.
Vojta | email | 26.8.2009 22:17 | id 5604 | nahlásit
foto č. 1 Jaroslavice měly 2 SIS.První byla Tylova a druhá před státní hranicí. foto č.2 tyto garáže tam nestaly byly postavený po rekonstrukci roty (neví v kterém roce).Pohled v pravo dvoje vrata stála konírna a garaž pro Gaz. Pohled vlevo dvoje vrata staly kotce pro psy - více pak vlevo cičiště pro psy. foto č.3 naproti rotě přes cetu byl muniční sklad a dále pak tzv. Opičí dráha pro vojáky. foto č 9 na střeše roty byla malá špačkarna kde se chodilo přiležitostně sloužit .foto č.12 pohled vlevo Tylova SIS asi 1 km v pravo tylova SIS až za cestu - Kadolecká asi 1-2 km.Hlavní SIS byla za vzdáleným větrolamem asi 10 m pak KP pak Ezoch, špačkárny stály mezi větrolamem a SIS.Vlevo k Dyjakovicím ,v pravo k Ječmeništi. foto č. 13 V Tylové SIS byly vrata které se chodily v létě otvírat pro STS aby tam mohli jet na pole.foto č .14 Tylová SIS až za cestu Kadolecká která vedla ke SH u drátu stál piket. Pohled od tylové SIS směr k rotě. foto č. 19 pohled od SH před větrolamem staly špačkárny pak hlavní SIS pak KP pak Ezoch v pořadí k SH ,v tomto úseku vedla SH po cestě - hraniční kamen střídavě vlevo - vpravo- prováděla se kontrola jejích umistění a značení. Vážený příteli pokud je v tvých možnostech zjisti kdy se prováděla rekonstrukce roty.
 
Re: Jak to bylo v r.1966 upřesnění foto.
schaba | 17.4.2012 10:18 | id 45003 | nahlásit
Opičárnu jsme stavěli v roce 1973, chtěl to "Duke", nadporučík Ditrich, byl to cvok ale bojovník, válečník, měl strašně rád bojové poplachy, byl by dobrej ve válce, v zákopech, možná i v útoku, liboval si když nás honil s plnou polní v kopcích u Jaroslavic , často po službě, já mu říkal "fronťák", třeba se snažil vyrovnat se Vostřejšovi, ale to byl starý zkušený financ. Také jsme jezdili na "Piket", tam když šli jezedáci za dráty, museli jsme odvalit ježky. Rád jsem chodil na "Motol", bylo to tam romantický a cesta rychle utekla. Když jsem přišel na podzim 72 z PŠ tak nás tam tak napůl vybral právě Duke. Měli jme tam vykopanou proti západnímu větru jámu,byla strašná zima, já ale Dukeho slyšel jak se prodíral křovím , mazák řekl že špatně slyším,chyba, Duke byl ale rychlejší, pak nechal tu jámu zasypat a my jsme v ledovém větru pak mrzli. Pamatuje tu někdo "Mazácký kámen" ve vinohradu na Kadolecké na Motol? Dole u Daníže , když se dělal průzkum Slupské stráně, stával "Mazácká strom" , když jsme šli okolo, tak ten kdo stříhal metr tam vsunul pod kůru své číslo. Nejhorší byla snad "Čula", neboli Slupská, nenáviděl jsem ty pasátní větry, Čula byla rozeschlá budka na samém okraji Slupské, z Ječmeniště ze styku k ní vedly schody, když jsme běhali na jedničku na styk bylo to o držkuse slabými okeními skly, vycpali jsme vatou, hadry prostě čímkoli kdejakou skulinu, marný, ten ledovej vítr z tebe dostal tvé teplo za půl hodiny a když jsi tam byl půl dne, lezl jsi dolů zmrzlý až na kost. Říkal jsem si tehdy, kdyby tam někdo šel k drátům po poli tak nejsem schopnej ani se rozběhnout natož toho agoše zadržet a to jsem byl dobrý, když se dělaly testy na čas na SH ze stanoviště byl jsem v čerstvé oranici 1. Zdravím všechny kluky co sloužili na 15 rotě,kluky z PŠ Zadní Chodov 1972 3.rota a ty mé z let 1972-74.
 
Re: Re: Jak to bylo v r.1966 upřesnění foto.
Václav Gans | email | 11.5.2012 19:56 | id 45704 | nahlásit
Ditricha pamatuji jako rotného r.1960,rád machroval a spadl z koně,zlomil si štítek na brigadýrce a dlouho nemohli sehnat novou,měl malé číslo.
 
Re: Re: Jak to bylo v r.1966 upřesnění foto.
Ambroz Mastalsky | 17.10.2013 23:52 | id 65517 | nahlásit
Na Culu sa neda zabudnut a ani na Piket sluzil som v
roku 1970-1972 ako zvc u Dukeho ale ja som s nim
vychadzal dobre. Duke hral na harmoniku a ja na
bicie. Najlesie som vychadzal s Pavlackom a
Puntom -Behuncikom .Stary ma mal rad chodil som s
jeho dcerou.Najkrajsie spomienky mam na vychadzky
v sklepoch.Este krajsie su spomienky na polovacky
najmä tie cierne. Super boli aj stretnutia s Rakuskymi
kočkami na Pernhofenskej.
 
Re: Re: Jak to bylo v r.1966 upřesnění foto.
Ambroz Mastalsky | 17.10.2013 23:58 | id 65518 | nahlásit
Na Culu sa neda zabudnut a ani na Piket sluzil som v
roku 1970-1972 ako zvc u Dukeho ale ja som s nim
vychadzal dobre. Duke hral na harmoniku a ja na
bicie. Najlesie som vychadzal s Pavlackom a
Puntom -Behuncikom .Stary ma mal rad chodil som s
jeho dcerou.Najkrajsie spomienky mam na vychadzky
v sklepoch.Este krajsie su spomienky na polovacky
najmä tie cierne. Super boli aj stretnutia s Rakuskymi
kočkami na Pernhofenskej.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

11. rPS - Jaroslavice

Okres: Znojmo

GPS: 48°45'3.562"N, 16°14'7.699"E

Najít na mapě

11. rota 2. praporu 4. brigády Pohraniční stráže v obci Jaroslavice.

Rota se nachází v jižní části obce Jaroslavice, na ulici Celní, 150 m od bývalé SiS a 1 km od státní hranice.

Budova roty bývala původně prvorepublikovou celnicí. Po likvidaci PS budova sloužila jako Oddělení pohraniční policie a pak Inspektorát cizinecké policie Jaroslavice. Jako jediná bývalá rota na okrese Znojmo zůstala nejdéle ve službě pro Ministerstvo vnitra.

Historie roty:
Historie se začala psát 29.8.1949, kdy zde byla dislokována četa PS SNB Znojmo. Rota PS jako taková zde vznikla 1.1.1951 a dostala číslo 11 (PSú-3668) a spadala pod 3.prPS Hrušovany nad Jevišovkou, vše samozřejmě součást PS-5688 Znojmo.
Dnem 24.6.1952 byly do hraničního pásma zahrnuty obce Slup (Čula), Jaroslavice a Hrádek. V tomto roce se zde zároveň budovalo minové pole, které se táhlo od rPS Ječmeniště až k rPS Mikulov.
EZOH se v tomto úseku začal stavět v prosinci roku 1952. Jaroslavice se tak staly první zkušební rotou, kde měl být vyzkoušen EZOH a jeho uplatnění jako takové u 4.bPS Znojmo.
Na podzim roku 1953 tak byla rota typu 61 a střežila 6200 metrů na státní hranici. V únoru roku 1954 dostává číslo 14 (typ 61). Po změnách v červnu 1955 má číslo 16 (3.prPS Znojmo).
Po přechodu pod MNO roku 1966, kdy došlo k zrušení 9.rPS Čížov dostává číslo 15. Takto to vydrželo do října 1978, kdy se od 4.bPS odloučily čtyři roty, které přešly pod 15.bPS. Rota se tak stala 11. rotou spadající pod 2.prPS Znojmo (typ 68) a střežila 8450 metrů na státní hranici.
Zajímavostí jistě je i fakt, že jako služební psi zde byly feny. 

V měcíci červnu 2010, byla budova za několik milionů zrekonstruována - nová fasáda (okrově žlutá), kompletní elektroinstalace, nové vnitřní omítky atd.

Od 1.1.2011 je budova opuštěna. Cizinecká policie ji v rámci "úsporných opatření" vyklidila. Takže veškerá loňská mnohamilionová investice byla její labutí písní. Celý areál bude nabízen k prodeji...

V měcíci březnu 2014 byla tato zrekonstruovaná rota prodána za 3.200.000 Kč.

A2009-08-03 19:29:58 U2023-08-16 08:29:10 TG103