Objekty PVOS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (37)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
30 foto (MČ,LP,OV) z celkových 109

Foto 30
... která byla zde. Dle stáří stromů to tak vidím na 50-60 let staré. Co se zde nacházelo? Nějaká obrana ještě z války, nebo výcvikový prostor buď PS, nebo armády?
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91 Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97 Foto 98 Foto 99 Foto 100 Foto 101 Foto 102 Foto 103 Foto 104 Foto 105 Foto 106 Foto 107 Foto 108 Foto 109

Autor: MČ,LP,OV | Pořízeno: 4.2014 | Foto: 109 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
hledám
PACHLOVÁ MARIE | email | 30.6.2021 09:01 | id 157464 | nahlásit
Hledám VLASTU UHLÍŘE z TŘEŠTĚ A TAKÉ KLUKY KTEŘÍ SLOUŽILI NA HLÁSCE V PODMALÍ -RÁDA BYCH UDĚLALA MUŽI RADOST PROSÍM OZVE SE NĚKDO .DĚKUJI
obrázek 110
Bořík Milan | email | 7.4.2015 17:23 | id 88828 | nahlásit
to není kolo od nějakého pásáku ale je to obyčejné uzávěrové kolo nějakého šoupátka tak se prosím kroťte ve svých fantaziích.Milan
PH 208
FM | 14.1.2015 12:55 | id 84083 | nahlásit
Mozem poskytnut informacie k fotke 74,75,76.Pod hlaskou bol este jeden objekt, ktory patril pod VU 2502 Wimperk kde chodili sluzit vojaci z radiovej roty Volary.Sluzilo sa tam nonstop.Tieto roty boli od Asu az po Polednik a posledna bola na Zlebskom kopci.Chatka mala rozmer asi 5 krat 6 m.Tieto kable boli pravdepodobne z antenoveho systemu.Sluzili tam 4 vojaci jeden lampasak .Tak ako aj oni aj mi sme chodili pre stravu na PS C.Zleby.A tie kosy mi sme kosili luku v nasom objekte lebo lampasci boli polovnici.Nase vztahy s chlapcami z hlasky boli velmi dobre . Casto sme si v nedelu isli pozriet z hlasky futbal v Bischosfreute a v jeseni bol prekrasny pohlad na ALPY.A ta studnicka mozno sme tam chodili po vodu.Dakujem za pekne fotky a mozno hoci nepriamo som Vam pomohol.S pozdravom F M
České Žleby rok 65-67
Dupkala Jozef | 21.8.2014 17:33 | id 78334 | nahlásit
Ahoj všetci, je tu niekto z roku služby 65-67 z hlásky České Žleby?
 
Re: České Žleby rok 65-67
Miroslav Burian | email | 16.11.2014 18:03 | id 81209 | nahlásit
Ten den21.8 ale v 1968 jsem stál na dřevěné věži,asi 6m vysoké.Pikovaly na nás 2Lichtingy od západu,tedy z NSR.Zdálo se že to už nemůžou zvednout.Ozbrojeni jsme byli pumpičkama vzor 26.Když to zvedli tak jsme viděli jiný imatrikulační znaky než NSR.Taky nám došlo že to nebyli Lichtingy...Zdá se,že ve Žlebech jsi byl když tam byl velitel Pavel Brabec.Se mnou sloužil na VH 203.Taky jsme byli spolu v PŠ ve Zvoleni...Rád bych si s Tebou popovídal na SKYPE.Nejdřív napiš.Děkuji M.Burian
České Žleby vidová hláska 208
Bořík Milan | email | 12.6.2014 17:30 | id 75865 | nahlásit
Ahoj Františku a Jirko.Na 208 jsem sloužil 69-70.Jen bych doplnil že mi už jsme si vařili sami,žádná PS rota,bydleli jsme nad krámem ve vsi.Celé horní patro.Měli jsme výborný přísun lahváčů.Do vsi jezdila pojízdná masna.Vidovou hlásku jsme chodili přes závoru PS roty která tam stojí dodnes.Za závorou cca 200m jsme uhnuli do prava do lesa a stoupali jsme asi 1 km kolem průzkumáků kteří hlidali éter,byli kousek pod hláskou.Bouda nahoře nebyla vůbec zateplená tak jsme používali ty dlouhé kožichy a samozřejmě jsme si topili v těch kamnech co tam našli .Šlo a kamna CLUB.Věž měřila 28 m a nejblišší vesnice za čárou byla,napišu to foneticky,Hajdmile.Bylo tam nějaké lyžařské středisko.A PRO VOJENSKO BYCH MĚL JEDNU ZÁSADNÍ VĚC NESLOUŽILI JSME NA POZOROVACÍCH HLÁSKÁCH(PH) ALE NA VIDOVÝCH HLÁSKÁCH.Všechny zdraví Milan Bořík
 
Re: České Žleby vidová hláska 208
JardaM | 12.6.2014 21:37 | id 75874 | nahlásit
Souhlasím s předposlední větou. I my armáďáci ve vnitrozemí jsme dostávali informace z hlásek, o kterých s mluvilo jako o vidových. A ještě dotaz pro hláskaře: víte co znamená zkratka JVL?
 
Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Tifosi | 17.7.2014 14:16 | id 77164 | nahlásit
Rád Ti Jardo na tuhle zákeřnou otázku odpovím. Zkratka vznikla na PH (nebo VH) 201 Hraničář. Jejich hlášení při vozduchu bylo: Já viděl letět . . . a pak nahlásili co. (letadlo, labutě ap). A do deníku to zapisovali jako JVL. Stačí to na vysvětlenou?
 
Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
JardaM | 17.7.2014 14:40 | id 77165 | nahlásit
Jako fór dobrý, ale my armáďáci jsme to znali jako signál "Jsem vlastní letoun" a vydávalo je latadlo při přeletu nad vlastními jednotkami. Signál se denně měnil, např. jeden den třikrát zasebou rozsvítit a zhasnout palubní světla, druhý den vystřelování světlic atd.( Mimochodem, v praxi si to vůbec nedovedu představit...) Myslel jsem si, že s tím hláskaři také pracovali, aby věděli, jestli neletí nepřítel.
 
Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Luboš Poustka | 17.7.2014 16:40 | id 77170 | nahlásit
O něčem podobném,co by hláskaři používali nevím.Hláskař když letadlo,vrtulník viděl,tak ho musel rozpoznat.Když ho neviděl,tak by mu nějaké poblikávání nebylo nic platné.Když neviděl,tahal hukot(proudový,turbo,obyčejný).Jen snad na PH 202 Hojsova stráž to měli ošéfované.Vlak jedoucí směr Železná Ruda u Zelené Lhoty o sobě dával vědět trojitým zahoukáním,aby se (opět)nestal obětí právě sloužícího hláskaře.
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
JardaM | 18.7.2014 09:53 | id 77193 | nahlásit
Dík za odpověď. My jsme signál JVL používali při cvičeních kdy se nacvičovala činnost při válečném konfliktu, v dobách míru to asi nebylo potřeba. Teď mně napadá otázka, měli jste určenou činnost v případě napadení republiky a v případě válečného konfliktu? To by asi vidové (pozorovací) hlásky byly mimo hru.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
milan červenka | 18.7.2014 14:05 | id 77204 | nahlásit
Lubko, ty hukoty jste tahali z klobouku? :-) U nás se i hukoty dávaly !!!! A je to tu zase... :-))
To musela bejt dobrá komunikace se sálem....u nás - dej mi ten hukot ....u vás-vytáhni mi ten hukot....to je prča
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Luboš Poustka | 18.7.2014 14:28 | id 77205 | nahlásit
Mildo,hukoty se tahaly:Proudový-z hlasivek,obyčejný z bránice a turbo až z paty :-D
Když sálista řekl-dávej,tak jsem dával.Když se v tépéčku ozvalo-potáhni-tak jsem tahal :-) Podle vkusu sálisty.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Tifosi | 21.7.2014 13:04 | id 77288 | nahlásit
Hláskař ano Vilíku, hláskař ano, ale to se z Hraničáře asi nikoho netýkalo.
Pouze pro znalce!! Ještě tady chybí hukot noční - to když v noci zazvonila signálka, tak nastal takovej hukot v chajdaloupce, že to nedokážou ani včely v úlu a hukot Vyhlídkový a Poštovní - to když bylo v lokále na Vyhlídce nebo Na poště nahuleno tak, že nebylo vidět a pustili větrák. No a pak snad ještě hukot v . . .
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Tifosi | 18.7.2014 11:47 | id 77197 | nahlásit
Čau Jardo, když to tady tak čtu, tak by jsi báječně zapadl mezi zoufalce z PH nebo VH 201. A je úplně jedno, jestli jsi hláskař nebo bigoš polní, vzduchem chlazený. Tohle by fakt nevymysleli ani tam. Ale nic si z toho nedělej, my jsme (PH - VH 202) taky jednou málem vyhlásili válku imperialistům. No jo! Byla mlha a PSáci si orali ten pruh mezi signálkama. No a ten Albatros tam lítá asi dodnes.
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
JardaM | 18.7.2014 12:32 | id 77199 | nahlásit
Ta diskuze mně baví, nedá mi to abych nereagoval. Moje vojenská odbornost byla kreslič-pátrač. Takže moje zbraň při cvičeních byl prvním rokem dalekohled TZK a druhým rokem vosková tužka používaná k zákresu na planžet ve štábáku. Celkem veget. A když bylo cvičení, tak nás vždy imperialisté napadli tzn. nacvičovalo se napadení ze západu, my jsme se přesouvali někam na východ na Moravu, ale pak jsme je zadrželi a posléze hnali až někam do Německa.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Miloš | email | 19.7.2014 17:49 | id 77233 | nahlásit
O tom Albatrosu nic nevím tifosi mohli jsme ten traktor poslat na 201 at si taky u žijí ;-)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Luboš Poustka | 19.7.2014 18:34 | id 77235 | nahlásit
Miloši,na 202 jste se krkali o wozduchy,ztráceli jste je nám až když byly u 200 Svatá Kateřina a najednou byste nám půjčovali traktor??Tomu nevěřim......leda byste ho ztratili až za Nýrskem :-)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: České Žleby vidová hláska 208
snsnajpr | email | 17.7.2014 11:04 | id 77159 | nahlásit
Jasně, že to byly VIDOVÉ HLÁSKY. Nikdy jsem neslyšel o pozorovacích hláskách. Dokonce byla na tyto hlásky koncem 80-tých let i vojenská specializace a tzv. třídnost. Já jsem specialista 2-hé třídy ,,vidový a chemický pozorovatel". Hlásky pokrývaly prostory, které špatně braly radary PVO a já jsem byl na jedné, ze které šlo běžně tvz. vyčítání, tedy hlášení o situaci do velittelské místnosti s planžetami, kam se zapisoval celkový přehled situace. Takže se dal z vidové hlásky vyhlásit letecký poplach. A startovaly hotovostní Migy a MI-24.
 
Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Luboš Poustka | 17.7.2014 13:06 | id 77160 | nahlásit
A neni to jedno?Já teda sloužil na PH(ne VH) 201 a byl rád,že jsem daleko od některých gumových mozků :-)
 
Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Bořík Milan | email | 19.12.2014 18:29 | id 82593 | nahlásit
Tak Lubošku už mi došla trpělivost je podstatný rozdíl mezi pozorováním a viděním.Pozorovat můžeš krajinu kde se pasou Jelení a nebo jde nějakej pašerák třeba Galapetr.Jenže vidět znamená že v tvém zorném poli koukáš a VIDÍŠ to co máš v našem případě ÉRA.V případě že je mlha tak nevidíš ale naší povinností bylo slyšet.Proto bych Vojensku navrhl aby nás přejmenovali na VSH což znamená VIDOVĚSLYŠÍCI HLÁSKA.A na tom trvám na příštím srazu dám o tom hlasovat.A běda jak budeš proti,nedostaneš ani hlt píva. Milan
 
Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Luboš Poustka | 19.12.2014 19:13 | id 82597 | nahlásit
No že jsi teda Milane 5 měsíců skřípal zubama..:-) Vy jste VIDĚLI,ale my jsme POZOROVALI a konzultovali mezi sebou,jestli to co vidíme,neni nějaký přelud-v tom by mohla něco naznačit hláska v naší době aspirující na number one :-) Ano-je to 202 o oranžový vrtulník,kroužící kolem věže a vzápětí mizející v BRD :-) ano-bez sebemenšího povšimnutí hláskařem.. :-) Ta paralelní linka 201-202 nic neodpustila :-)
P.S.-Milane-jako Plzeň je Plzeň-tak PH je PH :-D
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
O. Vítek | email | 19.12.2014 21:44 | id 82607 | nahlásit
No jistěééééééé Lubo, nedej se! :) PH a APN:)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Luboš Poustka | 20.12.2014 08:34 | id 82619 | nahlásit
A ve vojenské knížce mám černé na bílém-POZOROVATEL,tak jsem pozoroval :-)Vidíte?Vida!-wozduch! :-)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
milan červ. | 20.12.2014 09:41 | id 82621 | nahlásit
Vy jste pozorovali maximálně netopýry a to vám zůstalo :-)))
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
milan červ. | 20.12.2014 09:50 | id 82622 | nahlásit
A teď vážně !
Když jsem byl sem-tam na nějaké akci na sále v Budějkách, tak jsem tam slýchával na place operáků dost často: "VIDOVÉ hlásky DÁVAJÍ vrtulník KIOWA v oblasti..." apod.
Ono se to i líp říká- zkus to....A v každodenním telefoním poučení do služby bylo...sledovat vzdušné a pozemní cíle v prostoru viditelnosti hlásky. To mě zní v uších pořád. Ale tohle je pro vás drozdy historie. Vy jste pozorovali a tahali :-)))
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Luboš Poustka | email | 21.12.2014 13:47 | id 82693 | nahlásit
Mildo-ke každodennímu poučení.To probíhalo následovně:Ráno po 8 hodině zazvonilo tépéčko,v něm se ozval sálista z roty,že bude poučení od operačního z praporu,abysme vydrželi(paralelní linka 201 a 202).Za chvíli sálista říká:"201" ? a já jen vyslovil jméno velitele hlásky,že je jako na drátě :-)To samé 202.A v tépéčku nastalo ticho,páč operačního nebylo skoro nikdy slyšet,tak si nemůžu pamatovat,co říkal.Když jsme se sálisty ptali,co operační říkal,tak nám jen řekl,abysme čuměli,aby nám nic neulítlo :-)
K TAHÁNÍ-budeš se muset smířit s tím,že my jsme někdy tahali a někdy dávali-sálista si vždy řekl,jak už jsem někde psal-podle vkusu každého sálisty :-) Já mám zase v uších sálistu Honzu V.-JEDNA(201)-POTÁHNI :-D
A když byl třeba špatný mikrofon ve sluchátku a v hlášení nastal prostoj,tak sálista zase někdy řval:KU.VA DÁVEJ :-)
Když se koukneš semhle: www.vojensko.cz/ph-1… ,tak jak vidíš-ve druhém odstavci-Roman TÁHNUL miga :-) a to je zase historie od Tebe :-)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Milan č | 21.12.2014 15:06 | id 82697 | nahlásit
Tak my jsme měli poučení z našeho sálu na Tomáši. Dávali nám to 3 hláskam dohromady, co jsme měli společnej prostor.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Luboš Poustka | 21.12.2014 19:35 | id 82712 | nahlásit
Mildo-dal jsem si práci a sehnal kontakt na Honzu V.-sálistu na Poleni-moje číslo a ten mi potvrdil právě teď.........................že máš pravdu.....-( Že prý určitě DÁVEJ! ale že se tam nakecalo kravin :-)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Tifosi | 17.7.2014 14:09 | id 77163 | nahlásit
My si teď zpětně vyčítáme že jsi to nedotáhl na specialistu 1. třídy, případně přeborníka okresu.
 
Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Bořík Mlan | email | 7.4.2015 17:14 | id 88827 | nahlásit
Tak snajpře jestli máš třídnost 2 tak já měl 1 a žádné vyčítání ale odjaktěživ to byl WOZDUCH.Tady nad 208 se sešlo tolik nesmyslů že to nejde ani komentovat.Vy všichni kteří sem píšete až na vyjímky(Luboš, Milan atd)
přijeďte na sraz HLÁSKAŘŮ a tam si to můžem vysvětlit.Netušil jsem že po objevení hlásky 208 se najde tolik d***lních názorů ale nikdo před tím ani nevěděl že existovala.Kdybych se snad někoho dotkl tak se omlouvám ale tahle diskuse by měla být věcná a cílená a to se na mě zlobte nebo ne ale zatím to tak nevypadá.Ještě snajpře za mou existenci se mig 15 objevil nad 207 jednou ale vrtulník MI 24 vůbec ani tento typ neznám a nebo jsem ho ještě neviděl pošli foto. Milan
 
Re: České Žleby vidová hláska 208
PePaXY | 21.6.2016 12:11 | id 105963 | nahlásit
Tak nevím, všude byly používány zkratky PH číslo, tady na Vojensku.cz je také všude napsáno Pozorovací hlásky, tak co je špatně?!?
 
Re: Re: České Žleby vidová hláska 208
Milan Bořík | email | 2.12.2021 12:10 | id 160158 | nahlásit
určitě špatně je PH ano ve voj.knížce jsme měli pozorovatel jak píše Luboš P.V jednom komentáři se objevil výraz kreslič s mastnou tužkou za mě tobyl ZNAČKAŘ.
PH-208
Jirka | email | 26.5.2014 16:27 | id 75135 | nahlásit
Jak tady píše pamětník František tak bych také něco přidal ze svých chatrných pamětí k této hlásce.
Sloužil jsem také 64-66 a to u PVOS VÚ 1738 Č.B. v praporní spoj. dílně a tak jsme všechny hlásky 2x ročně objížděli.Podotýkám,že to byly hlásky od Nové Bystřice až po Č.Žleby a tak si jistě dovedete představit kolik jich bylo! Tato hláska ale v těchto letech už přecházela pod Zhůří. Na tuto si ale celkem pamatuji i když mi jich po těch letech dost splívá.
Na tom kopci bylo ovšem,tenkrát, jen stanoviště hlídky která sloužila a byla tam taková dřevěná bouda. Vlastní základna se vším vybavením byla dole ve vesnici tuším,že to bylo vedle PS ale to si již přesně nepamatuji a tak bych byl rád kdyby to nejen mně František upřesnil. Ti kluci se opravdu stravovali u PS a tak s vařením neměli moc starostí
ale zase byli ochuzeni o erární finance za což se na hláskách dalo koupit cokoli jiného na přilepšení!
Nahoru na kopec se tenkrát nechodilo tak jak to zde popisuji autoři fotek ale tuším,že kolem hřbitova,také už jsi nejsem jistý, byla vyšlapaná pěšina až nahoru a to byl opravdu krpál! s tím si jistý jsem protože jsme nahoru opravovali telef.vedení abyl to zážitek proto si tuto hlásku tak pamatuji. Byl odtamtud nádherný výhled do Bavor a nejbližššího Bischofreuthu,protože ty stromy které jsou tam dnes tam tenkrát nebyly a celý vršek byl odlesněn aby při špatném počasí kdy se nesmělo na věž byl přehled.
To se psalo jaro 1965 a pak už definitvně spadla pod
Zhůří a tak jsem se tam mohl podívat až 1992.
To už byly Žleby o něčem jiném a o dnešku ani nemluvě.
A tak díky mému odbornému zařazení u tohoto VÚ jsem mohl procestovat opravdu kus republiky a to i do míst kam se tenkrát normální smrtelník nedostal.
Doufám,že je tady nějaký pamětník který mně doplní a upřesní!
Po zrušení EZOH a vybudování SiS těsně nad vesnicí
by byla hláska už za,dráty, a tak byla zrušena ale kam byla přemístěna se mi zatím nepodařilo dopátrat snad mi to někdo upřesní.
Pamnětník
František Šalda | email | 21.5.2014 22:47 | id 74997 | nahlásit
Sloužil jsem na PS rotě České Žleby 1962-64.Vaše pátrání po hlásce je přesné věž byla asi 14metrů vysoká s krásným rozhledem až na panorama Alp.Dole se nacházela dřevěnná zateplená chatka kde byl prostor pro službu. Vybavení hlásky radiostanice,Tépéčko a po stromech vedení 220V.Stravování bylo zajištěné na naší rotě která je již zbouraná. Děkuji Vám za krásné fotky.
Činky
Dan | email | 21.5.2014 12:02 | id 74970 | nahlásit
Ahojky. Na obrázku 65 a 96 je kolo z DT-54. Jedná se o jedno ze čtyř kol z podvozku zmíněného DT, což je označení sovětské techniky hojně používané u nás. Bohužel s armádou to má společné jen to, že si z nich udělali vojáci činky. Důvěrně ty kola znám, z mého mládí, jsem totiž opravář zemědělských strojů a mnohokrát jsem proklínal opravy těchto strojů. Už tedy prozradím, že se jedná o známý pásový traktor velice rozšířený v zemědělství, stavebnictví i v jiných odvětvích. Středy těchto kol měly velice složitý systém třecích kroužků a pružin, aby netekl olej ven a zároveň voda dovnitř. Na každém traktoru jich bylo 16 a demontovaly se jen palicí speciální stahovák byl málo účinný, při zpětné montáži se povedlo poškodit třecí kroužky, podvozek tekl a mohlo se začít znovu. Dan
 
Re: Činky
O. Vítek | 21.5.2014 12:11 | id 74971 | nahlásit
Dík Dane, já si říkal, že je mi to nějaké známé:)


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

PH 208 - České Žleby (stará hláska)

Okres: Prachatice

GPS: 48°52'31.0296"N, 13°45'59.76"E

Najít na mapě

Hláska se nacházela asi 700 metrů vzdušnou čarou od centra obce České Žleby, nedaleko samotného vrcholu kopce Žlebský vrch (1080m n.m.).
Hláska patřila pod rotu Zhůří - VÚ 8060/D. Její vznik není znám, ale pravděpodobně se již jedná o druhou hlásku na této lokalitě - podle vyjádření pamětníků se ještě starší věž nacházela nedaleko této věže novější.

Její zrušení proběhlo v roce 1980, kdy se hláska (asi díky posunuté signálce ocitla za dráty) stěhovala blíže ke Strážnému (lokalita nám zatím není známa).

Na této hlásce nebyla obytná buňka hláskařů, ale jen jakási dřevěná bouda, kde vykonávali svoji službu. Ubytování kluci měli dole ve Žlebech, v první budově na křižovatce (nyní penzion), odkud docházeli na kopec do služby.

A2014-05-20 14:13:19 U2023-10-23 12:02:52 TG406