# Objekty PVOS

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (49)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (V.Mareš) z celkových 17

Foto 1
Horní Planá a příjezdová cesta k hlásce...
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8

Autor: V.Mareš | Pořízeno: 2015 | Foto: 8 fotek

Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17

Autor: V.Mareš | Pořízeno: 2016 | Foto: 9 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Králíci na 251 pozooor !!!
Elo | 23.7.2022 09:42 | id 166048 | nahlásit
Jako, na každé snad co druhé hlásce, jsme měli králíky. Klasicka kralikarna jim sloužila jako kasárna. V kralikarna jsme měli králíky pojmenované.... po oficirech. Normálně to tak nevyznělo, snad když králík jménem Benda dostával +porce pomalu servírované na porcelánovým talíři s příborem. Kdo sloužil na Sv. Tomáši ví jak to bylo v jídelně. Mužstvo a oficíři seděli v jedné velké jídelně, ale oficíři byli oddělení "stěnou" ze svarovanych trubek a roksoru (stavební železo) na kterých byly donice s všelijakými květinami. Oproti mužstvu tam měli dlouhý stůl s bílými ubrusy, kořenky s pepřem solí paprikou a paratky. No jako v Interhotelu. A tak králíci u nás na hlásce taky. Králík politruk Novotný byl pohublý, protože jeho jmenovec na rotě byl svině a králík často dostával menší porci nebo jen vodu. No atd. Fligr, pošt'ací... n. praporčici Ondra a Džusbery, rotní Gal a Pohančanik... všechny jsme je měli v kralikarna. :))
 
Re: Králíci na 251 pozooor !!!
Elo | 23.7.2022 09:55 | id 166049 | nahlásit
A nejlepší byly popravy, teda zabijačky. Na podzim stál před "popravčí četou" politruk Novotný, na počest odchodu supraka do civilu (zabíjel jsem já, Ladinek sloužil a ti dva šašci se krve štitili). Musel jsem ho ke konci trochu vykrmit, protože hladem "sotva stal na nohou". Na vánoce šel "ke katovi" Benda, na Velikonoce další atd. Samozřejmě jsme stav doplňovali mladými nebo jsme je měnili s "návštěvama" hlásky (to když mladej Kroupa někde ukradl králíka, dostal za něj jiného - a toho pak Kroupovic familie sežrala doma).
 
Re: Re: Králíci na 251 pozooor !!!
Elo | 23.7.2022 10:13 | id 166052 | nahlásit
Jak jsem se později dozvěděl, z místních kluků kteří nás navštěvovali (krom slušných děti z dětského domova v hotelu, kam jsme se chodili koupat a které nám nosily zbytky pro psa), malý Kroupa se chytil fetu a časem se ufetoval, blonďák Papoušek si prý hodil mašlu, Janka se vdala "někam na druhou stranu" Pošumaví (a taky pak zemřela), Janky sestřenice (měly německou národnost) měly odejít ještě v 90. letech do Německa... protože místní češi jim tam dělali hodně problémy (snad v době privatizaci). Jména dětí z domova si nepamatuji ale byly to velmi hodne dětí - neporovnatelně s těmi místními.
 
Re: Re: Re: Králíci na 251 pozooor !!!
Elo | 23.7.2022 10:28 | id 166053 | nahlásit
Měli jsme tam také nějaké slípky a kohouta. Kohout byl statný Kůr červeného plemene. Když slepice napadl jestřab, kohout se pustil "do duelu" s jestřábem. A několika ranami zobákem jestřábovi do hlavy, jej omráčil natolik, že jestřáb nebyl schopen vzletnout a jen s roztaženými křídly běhal po trávě za kralikarnou.... s kohoutem za zády. Byl jsem na věži a viděl jsem to na vlastní oči. :))
 
Re: Re: Re: Re: Králíci na 251 pozooor !!!
Elo | 23.7.2022 10:38 | id 166056 | nahlásit
Pak se jestřábovi podařilo přeskočit mezi dráty, plotem okolo hlásky, a chvíli jej ještě kohout hnal přes louku než se jestřabovi podařilo od země odrazit a vzlétnout. Odletěl tak 100 metrů a zas sednul na zem. Kohout se však "se vztyčenou hlavou" vracel zpět a do večera "takto parádně" chodil kolem hlásky. :))
 
Re: Králíci na 251 pozooor !!!
Ota Ševčík | email | 25.12.2022 12:11 | id 169252 | nahlásit
Ahoj, jen se připojuji k debatě. V březnu 1992 když jsme to měli za 4 dny do civilu, nás naložili na korbu V3S a jen v košilách, jelikož už jsme měli teplé oblečení odevzdané, vezli na tuto hlásku abychom už jen doladili úplnou likvidaci. V životě na to nezapomenu, jaká nám byla zima.
 
Re: Re: Králíci na 251 pozooor !!!
Krátký | 10.1.2023 23:55 | id 169876 | nahlásit
Tam vždy dost foukalo od vody.
Vánoce 84/85
Taaaka ryba | email | 2.7.2022 19:07 | id 165545 | nahlásit
Kurňa, že jsem si tak zrovna spomnel na ty Vánoce roku 1984. Každému z nás došel z domu balík. Mne s babovkou, řízky, faširkama a ještě něčím sladkým. To se u nás v rodině tradičně posílalo balíky na vánoce klukům na vojně, i za války bratrům mých babiček, kteří sloužili u Wehrmachtu na východním frontě. Chlast jsme si kupovali v zelenině na náměstí v Plané, rum a piva, bowle nebo nějaké ovocné víno tam paní měla (manželka oficíra PS). Kdo chtěl něco víc, musel do samosky přes náměstí. Mě tenkrát došly prachy "na přilepšenou" na poštu a tak jsem měl za co koupit vodku. Z rumu mne pálí žaha dodnes, ten nepiju. Ta vodka, na rozdíl od rumu, ve sněhu nezamrzla a tudíž nehrozilo, že flaška zapíchnutá ve sněhu praskne. Velitel s ještě s někým nám dovezl vojenské balíčky a pogratuloval nám. A pak jsme se chytli koštování... smažení kapra, řízků, dělání salátu atd. K večeru telefon z kopce ze sálu. Pohančanik - pošťák a východňar na dráte, vzal to můj mazák a "chce tebe".... já jak už jsem byl chycený, mu odpovídám pěkně po ostravský "kur.va co chceš" ? Ten začal do telefonu ječet.... dostal odpověď "kur.va neřvi bo zavařiš dráty".... nakonec vyhrožoval, že dojede. Tak jo, no.... a pustil jsem ho z hlavy. Sváteční týden jakž takž, ticho po pěšině. Silvestrovské odpoledne.... ten, co sloužil na věži volá, jede sem Gaz.... rychlé všecko do cajku, dopsat dokumentaci, srovnat spacáky na posteli, uklidit flašky, otočit anténu směr ČR a precvaknout na české kanály a uvázat psa. A už z Gazu leze jakýsi oficír (možno Ladžon nebo Fligr.... ale nebyl to ani Benda a ani Politruk Novotný) a zezadu vyskakuje.... ten šašek Pohančanik. Kontrola na alkohol !! No fajn.... Velitel bledý jak stěna s oficírem zapadli dovnitr a Pohan už ukazuje ve verande "otevřít poklop do sklepa" a hups dovnitř.... hledal ale "chu.ja" našel, dále prohrabal kuchyň, našel "to samé", pak tahá ze stolu vysílačku R109, jestli za ní ve stole něco není, pak prohrabal cimru naší i velitele.... i vzadu kumbal. -----
 
Re: Vanoce 84/85
Cha... | 2.7.2022 19:19 | id 165546 | nahlásit
------ pak ještě "lustroval" králíky v králíkárne. NIC. Důstojníkovi už asi bylo blbě ze samotné té kontroly nebo měl v plánu jiný program, a tak už pochodoval do Gazu a skleslý Pohančanik za ním. Ještě jsem za nima volal, soudruzi.... ještě latrinu máme u plotu !! Pohanem to trhlo ale oficirovi došlo, co tak se asi skrývá v ty latrine.... společně s papírem. :)
Když odjeli, silné pobledlý velitel se mě ptal, kde jsem to vlastně schoval. Snad ne v ty latrine. Tam ne, ale k psovi do boudy si nikdo z nich netroufl. A kdyby ji chtěli kontrolovat, musel bych pustit psa. A to by fakt asi skončilo "nakousnutou prdeli".
 
Re: Re: Vanoce 84/85
Cha... | 3.7.2022 10:36 | id 165554 | nahlásit
Ona plná velká polní (rukzak), naložena pivem a flaškami chlastu, stála u dveří místnosti s kadečkami. Tam jsme chlast běžně měli schovany. Ten rukzak ksem chytil do rukou a vykoukl z dveří verandy ven. Gaz už bylo slyšet, už dojížděl k hlásce, protože mladý Ládin na věži asi podřimoval a zaregistroval ho pozdě. Tak jsem rychle těch pár metrů přeběh ku psovi a "plnou polní" na silu nasoukal do boudy, a zasunul ji vpravo "za roh". A hned jsem taky chytil psa, který už vztekle štékal a cenil zuby "na přijíždějícího lumpa" a já mu ještě dotahoval jinak uvolněný obojek (ten jsem mu vždy "o dírku" povolil aby ho moc neškrtil - byl to kamarád a pes uměl ten obojek taky rychle zhodit). To už ale Gaz zajížděl k bráně a náš velitel běžel "uvítat vzácnou silvestrovskou delegaci", nevědíc kde ten rukzak s chlastem vlastně je. Vyšlo nám to jen tak tak, "o fousa"..... :-)
 
Re: Vánoce 84/85
Pavel | 3.7.2022 11:13 | id 165556 | nahlásit
Zdravím
Zážitek podobný 88
 
Re: Re: Vánoce 84/85
Cha... | 3.7.2022 12:40 | id 165560 | nahlásit
V boudě v právo až u stěny, jsem měl udělaný z měděného drátu
koš na dvě nebo tři láhve 0,7 litru a ve kterém vždy nějaká ta plná nebo poloprázdna lahvička byla. Když sovětští soudruzi tak nemilosrdně pili, proč bych já nemohl. :))
 
Re: Re: Re: Vánoce 84/85
Cha... | 11.7.2022 21:17 | id 165822 | nahlásit
Když jsem narychlo odjížděl z hlásky na podzim 85 roku, byla tam netknutá flaška borovičky. Když jsem se pak na hlásku dostal někdy na podzim 90. roku (ještě tam kluci sloužili), schválně jsem
nakoukl psovi do boudy. Nebyla tam ani flaška a ani kousek drátu. Buď to vybral někdo z kluků (nikomu jsem to neřekl) nebo to vychlastal pes.
 
Re: Re: Re: Re: Vánoce 84/85
Tyčka | 11.7.2022 22:22 | id 165827 | nahlásit
Ten pes to vykecal a hláskaři vycucli.
Na hlásce by neměla být pes.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vánoce 84/85
Tyčka | 11.7.2022 22:23 | id 165828 | nahlásit
Neměl.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vánoce 84/85
Elo | 18.7.2022 18:14 | id 165954 | nahlásit
Když jsem na 251 přišel poprvé, byl tam pes a kocouři. Mikeš (což byla vlastně kočka) a čtyři nebo pět mladých. Ty sr.aly denně za skříň, pod postel a kde to jen šlo. Smrdelo to jak šlak. Kurna kdo to měl čichat a furt uklízet ? Tak jsem si připravil plátěný pytel na brambory a před odchodem, když ještě všichni spali, jsem do něj strčil mladého kocoura. A šup s ním do polní, do rukzaku. No a v Plané na náměstí jsem ho pustil. Starý ty kocoury snad miloval, protože když je nenašel, podezříval tchoře nebo kunu. Během týdne, deseti dnů, už hovínka nebyly. Pak jsem do pytle strčil Mikeše. Ještě než jsem došel z města zpět, už byl Mikeš na hlásce. Chvíli se mě vyhýbal ale pak dostal kousek salámu a... byl v pytli zas. To už jsem věděl, že ho v Plany pustit nemohu a chtěl jsem ho zanést na nadrazi, že ho šoupnu do vagónu nebo přivážu z druhé strany vlaku ke klice i s pytlem..... a pojede do Kájova nebo do Volar. Naštěstí u Lyry stala lesacka Tatra se dřevem a tak jsem Mikeše šoupl mezi klady i s pytlem. A už byl od něj klid. :)
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vánoce 84/85
Dolfi | 19.7.2022 10:41 | id 165960 | nahlásit
Elo,jak ses starej,tak ses blbej...tak se dělá kocickam, ty starej vole...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vánoce 84/85
Elo | 20.7.2022 01:06 | id 165988 | nahlásit
Kdybys měl 3x denně uklízet smradlavý hov.na po kočkách, taky bys uvažoval jak to řešit. Čím byly kočky větší tím byly i ty srance větší. Normálně bych je nacpal do pytle všechny a vyhodil dole u VL do trávy ať si je sežerou kane, kterých tam lítaly snad desítky. Odnést je do města bylo humánnější. Normálně nesnáším kocoury v baráku. Jediné napít mlíka u vchodu a kočky patří do chliva.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vánoce 84/85
Galapetr | 20.7.2022 07:11 | id 165989 | nahlásit
Lepší než kočky je poradny hafak,něm.ovcak...
Zde již nelze dále reagovat
hláska Horní Planá
Pavel | email | 31.3.2021 02:10 | id 155335 | nahlásit
Bavíme se o hlásce v Horní Planí na břehu Lipenské nádrže.
Tato hláska byla částí roty PVOS na Sv. Tomáši (1977-8)
Pouze zajímavost: Sloužil jsem na Sv, Tomáši a Světlíku 1977-8 a slyšel, že právě při návratu z hlásky v H. Plané velitel roty mjr. Křivulka (?) na cestě přes Jestřábí - Černá v Pošumaví náhodou chytil přílet vrtulníku pilotovaného Barry Sheennem (civilního vrtulníku z půjčovny) na louku u Jestřábí pro východní Němce. Protože náhodou jeli z hlásky v H. plané, měli s sebou samopaly v. 24 a náboje, proto velitel roty zahájil palbu a zranil pomocníka pilota (ostaním členům skupiny snad samopaly vz. 24 selhaly - ? šlo o střelbu na skupinu východněmeckých civilistů). Zraněn ý pilot s částí pasažerů uletěl do Nměcka (přes cíp Rakouska). Tolik k střelbě na vrtulník "narušitele" v r. 1975.
 
Re: hláska Horní Planá
Honza | 3.4.2021 16:34 | id 155444 | nahlásit
To jsou bláboly na kterých je pravda pouze rok a křestní jméno pilota a střelba.
Celá akce je nejspíš popsaná ve stati rota.
 
Re: Re: hláska Horní Planá
Lada | email | 3.4.2021 17:07 | id 155447 | nahlásit
Musim Vam dát za pravdu tato hlaska se obnovila až po tomto incidentu tak ji major Krivulka nemohl kontrolovat ja jsem sloužil na sále jako záklaďák v Třebotovicích
 
Re: Re: Re: hláska Horní Planá
Honza | 3.4.2021 19:56 | id 155466 | nahlásit
Kolego, s hláskou to bylo tak, že po pátečním přeletu velení rozhodlo, že se vybuduje hláska. V sobotu se vše rychle připravovalo. Materiál, stahovali se hláskaři z hlásek, připravovala se dokumentace. V neděli se na Vltavici sešlo hejno vojáků a oficírů. Postavila se dřevěná věž a když vše bylo hotovo a pomalu se všichni rozjížděli přiletěl vrtulník. Čekající dederoni se cítili asi už na druhé straně, že si nevšimli, že od nich párset metrů se něco děje. Hláska zahájila oficielně činost v 17.00 a vrtulník přiletěl asi pět minut nato.
 
Re: Re: Re: Re: hláska Horní Planá
Lada | email | 4.4.2021 04:26 | id 155475 | nahlásit
Kolego ja jsem napsal že po prvnim incidentu se hlaska obnovila a proto ji major Křivulka nemohl provadět kontrolu když zatim defakto neexistovala Ty jsi mi to vlastně teď potvrdil ja jsem jako vojak zvs ktery sloužil na sále v Třebotkách v tu chvili moc informaci neměl
 
Re: Re: Re: Re: Re: hláska Horní Planá
Honza | 5.4.2021 14:39 | id 155539 | nahlásit
Když jsme zabrousili do tématu vrtulníku, tak by jsi mohl napsat co se dělo na sále. Tam bylo asi pěkné haló.
Já jsem se na Vltavici dostal až bylo dávno po všem, ale ještě jsem viděl pomocníka pilota, s klepety, který vraždil pohledem a postávající starou bábu. Asi pamatovala Ádu, takže ani nebyla nijak vyděšená.
A k tomu pomocníkovi pilota. Někde jsem se dal do řeči s nějakým bachařem, slovo dalo slovo a z něho vylezlo, že eskortoval do Prahy toho pomocníka. Plival na ně a nadával jim. Oni se mu pomstili, že když chtěl čurat, dělali, že mu nerozumí a tak ho do Prahy dovezli pochcaného.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: hláska Horní Planá
Johann | 5.4.2021 18:32 | id 155548 | nahlásit
Že ten bordel tam vůbec tenkrát fungoval. Dyt ti amici museli o Sv. Tomáši něco vědět, když se tam s vrtulníkem pustili. Nebo si myslíte že ne, že to byla náhoda ?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: hláska Horní Planá
Elo | 22.4.2021 10:58 | id 156083 | nahlásit
K tomu pomocníku pilota: Pokud se narodil v Polsku, hrozilo mu zřejmě vydání do Polska a kdo ví co by ho tam čekalo.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: hláska Horní Planá
Jan Brchel | email | 17.12.2021 18:43 | id 160604 | nahlásit
Já sloužil na Sv.Tomáši 73-74. Velitel mjr Jánský. V létě 74 přeletěl americký vrtulník také pro dederony . Ale letěl přes Lipno směrem na H. Planou. Nebýt toho, že to nahlásili domorodci, tak by se to ani nevědělo. Ani my, ani PS , nikdo to neviděl.
 
Re: Re: hláska Horní Planá
Elo | 30.4.2022 14:11 | id 164015 | nahlásit
No, ona služba tenkrát a o deset let později se asi o moc nelišila.
Já měl v zimě, když pořádně mrzlo, na věži lihový vařič a "dělal jsem si v pytli z atombordelu saunu pro nohy". V horoucím létě jsem se na věži opaloval, jen tak v zelených trenkach, na očích tmavé brýle. Jednou mě tak "vymakli" piloti Albatrosu L-39. Už pomalu točili druhé kolo kolem věže, když jsem se probral "z letargie" a začal jsem je teprv "dávat". Nedá se zapomenout na ty dvě od ucha k uchu vysmate hlavy v haubnách se sundanymi choboty. Viděli, že chrapu.... tak udělali dva kolečka dost natěsno kolem věže. Operačnímu pak bylo co vysvětlovat, proč jsem to nedával dřív. Ale byla tam "připravena" vysvětlivka o vadném spojení. Piloti fajn.... nenahlasili to. :))
 
Re: Re: Re: hláska Horní Planá
Elo | 3.5.2022 11:20 | id 164078 | nahlásit
No a je třeba napsat, že dole pod věží běhal a řval vyděšený velitel hlásky (bali se pruseru a buzerace zhora) a dokonce i telefonista. :)) .......... Předpřipravenou výmluvou "spadl mě telefon a vytrhly se z něj dráty" (telefon býval nahoře na prkně, opřen o železa koše - stačil neopatrný pohyb), jsem velitele a svýho mazaka, se kterým jsem sloužil i operačního uzemnil. Stalo se, dyt' se přeci neposeru. Kdo sloužil na hláskách ví, že jsme byli širší součástí "obrany socialistického bloku" a podléhali jsme přímo velení v SSSR. Podobně prusery "odnesli" velitele hlásek a nižší důstojnictvo (zhruba do hodnosti kapitána) na rotě. Tuto výmluvu šlo použít pouze jednou... bojová taktika. Na další průser jsem měl předpřipravené jiné výmluvy..... a taky byly použité. :))
 
Re: Re: Re: Re: hláska Horní Planá
Elo | 3.5.2022 11:29 | id 164079 | nahlásit
No a o tom jak vypadalo "sovětské velení v praxi" (teď ruské), si teď můžete číst na internetu a v médiích = válka na Ukrajině.
rok 1968
Jaroslava | email | 12.5.2016 00:11 | id 104573 | nahlásit
dobry den, prosim ozve se nekdo kdo slouzil v roce 1968 v Horni Plane? vzpomel by jsi nekdo co se stalo 2 dny pred silvestrem1968-69? dekuji jarka
6162
Bobo | email | 5.5.2016 22:41 | id 104452 | nahlásit
Mariánské lázně - Hamerníky 6162
Napište, kdy jste kdo byl na vojně - Já léta 1974 až 1976 u PVOS v ČTZ
SPOLUBOJOVNIK
RADEK DOSTAL | email | 28.11.2015 17:46 | id 98202 | nahlásit
ZDRAVIM TIMTO POZOROVACI HLASKU PH 251-HORNI PLANA U MARIANSKYCH LAZNI,KDE PRAVE U VOJSKA OBSLUHOVALI TUTO RADIOTELEKOMUNIKAC NI STANICI MOJI DRIVEJSI PRICHOZIVSI VOJACI Z MEHO RODNEHO MESTA+I JINI OVSEM VOJACI POVO LANI PRAVE SEM ASI ZA UCELEM OCHRANY STATNI HRANICE ZA HLUBOKE TOTALITY V KOMUNISMU.ODK ROUTILI SI STEJNE JAKO I JA TO CO MUSELI.A ZDRA VIM TED TOUTO CESTOU SAMOZREJME I VSECHNY JI NE VOJAKY,KTERI PRAVE PROSLI TIMTO UTVAREM V TE DOBE,KDY TO TADY JESTE PLNE FUNGOVALO.CAO.
 
Re: SPOLUBOJOVNIK
mike | 30.12.2015 19:48 | id 99588 | nahlásit
MARIÁNSKÉ LÁZNĚ??
 
Re: SPOLUBOJOVNIK
Petr | email | 12.5.2016 08:59 | id 104575 | nahlásit
Horní Planá se nachází na brěhu Lipenské přehrady,na poloviční cestě mezi Českým Krumlovem a Volary.Že by byla ještě nějaká u Mariánek nevím,jinak nedávno byla na jejím místě vybudovaná dřevěná vyhlídková věž trochu tvarem připomínající PSácký tzv.Špak.Petr-11rps.České Žleby-85-87
 
Re: SPOLUBOJOVNIK
Venca M. | 12.5.2016 09:52 | id 104577 | nahlásit
Planá u Mariánských Lázní,plzeňský kraj okres Tachov
550 rtr Kříženec
 
Re: Re: SPOLUBOJOVNIK
Petr | email | 12.5.2016 13:29 | id 104583 | nahlásit
To jo Planou u Mariánek znám,jezdim tam docela často,(do firmy Maso Planá/Brejcha)ale v předchozím příspěvku bylo Horní Planá u M.Lázní a fotky jsou z prostor bývalé vidové hlásky z Horní Plané u Lipna,proto to moje drobné upřesnění,mám tam chaloupku a nedaleko jsem sloužil.Petr
 
Re: Re: Re: SPOLUBOJOVNIK
stano | email | 12.5.2016 16:12 | id 104591 | nahlásit
Peter, píšeš že má tam chaloupku teda bude ti známe aj okolie. Ja som bol na hláske v Hornej Planej (pri Lipne) v roku 1964 iba kratšiu dobu zakladal som základy pre novú oceľovú pozorovaciu vežu. Neviem či bola niekedy dokončená? Keď zrušili hlásku zlikvidovali aj vežu?
Spomínam, že na pivo sme chodili na Karlák bolo to niekde nablízku nepamätám kde to bolo.
Spomínam na Karla Heřta, ten ma naučil variť vepřo, knedlo, zelí...
Krásne spomienky na prekrásnu krajinu.
Stano
 
Re: Re: Re: Re: SPOLUBOJOVNIK
Petr | email | 12.5.2016 19:34 | id 104601 | nahlásit
Ahoj Stano.Vdobě Tvojí služby jsem ještě nebyl na světě,jsem ročník 1966,ano,znám to tam opravdu dost dobře,jezdím tam jak nejčastěji můžu od roku 1985.Věž dostavěná byla včetně zázemí.Vše bylo zlikvidováno začátkem devadesátých let,nevzpomínám si přesně,ale o víkendu tam jedu tak se kamarádů zeptám.V nedávné době na jejím místěvyrostla dřevěná vyhlídková věž(pokusim se ti poslat foto na mail)Karlák je odtamtud kousek,z kopečka dolů směr Hůrka-Černá v Pošumaví.Jméno Tvého učitele vaření mi nic neřiká,ale zjistím a dám vědět.Odkud jsi ze Slovenska?já jsem Pražák.Měj se hezky a ozvi se.Petr
 
Re: Re: Re: Re: Re: SPOLUBOJOVNIK
stano | email | 12.5.2016 22:50 | id 104617 | nahlásit
Ahoj Peter, ďakujem za odpoveď. Bývam na Slovensku okres Trnava. VZS som vykonával ako radista u VÚ1738/H - Hůrky u Nové Bystřice.
Pred vojenčinou som pracoval na stavbe mládeže ETU elektrárna Tušimice a pracoval som na výškových prácach a to ma určilo na výstavbu oceľových veží.
Niekde tu na stránkach Horní Planá mám niekoľko komentárov o mojej činnosti Stano Kučík.
Spomínaný Karek Heřt bol tiež z Prahy, jeho pani predávala vstupenky do chrámu Sv. Víta. Už dávno nič o ňom neviem. Zatiaľ ahoj - Stano
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: SPOLUBOJOVNIK
Venca.M | email | 12.5.2016 23:17 | id 104618 | nahlásit
Zdravim pány Stana a Petra,
V roce 1964 jsem se narodil a v roce 1984 jsem v Horní Plané sloužil.Byl jsem tam jen asi tři měsíce,ale nedá se zapomenout a rád se tam vracím.Mám vyfocenou vyhlídkovou věž která tam nedavno vyrostla a už jsem to poslal na vojensko.
Mějte se fajn
Venca M
 
Re: Re: Re: Re: Re: SPOLUBOJOVNIK
Petr | email | 13.5.2016 17:25 | id 104628 | nahlásit
Ahoj Venco Jsme zhruba stejně mladí,tak snad tykání nebude vadit?Jezdíš do Plané často?Já se tam snažím být co nejčastěji,jak jen to povinosti dovolí,je to takový můj druhý domov už moc let.Petr
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: SPOLUBOJOVNIK
stano | email | 13.5.2016 18:24 | id 104631 | nahlásit
Ahoj Venca, dostal som fotky novej rozhľadne. Veľmi pekne ďakujem moc som sa potešil, že môžem vidieť krajinu kde som slúžil.
Pozdravujem.
Stano
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: SPOLUBOJOVNIK
Maroš | email | 8.3.2021 11:57 | id 154541 | nahlásit
Ahoj ,
slúžil som na hláske v Hornej Planej z jari v roku 1985,
tiež len pár mesiacov. Prevelili ma z kopca na Svatým Tomáši. Pozdravujem všetkých dobrých kamarátov, ktorým vojna zkomplikovala život.
Maroš - Trnava
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: SPOLUBOJOVNIK
Venca.M | email | 13.5.2016 18:55 | id 104634 | nahlásit
Ahoj Petře.Já byl na vojně ještě v Horním Dvořišti na PH 255 a rota byla na Svatém Tomáši.Musím si najít čas a zajet všude.Jsem z té druhé Plané u Mariánek.Jednou do roka si tam tu cestu musím najít.
Venca
 
Re: Re: SPOLUBOJOVNIK
pepo | 12.5.2016 21:02 | id 104606 | nahlásit
malik
 
Re: Re: Re: SPOLUBOJOVNIK
Petr | email | 12.5.2016 21:28 | id 104609 | nahlásit
Co je prosím-malik?
 
Re: Re: Re: Re: SPOLUBOJOVNIK
pepo | 13.5.2016 21:01 | id 104643 | nahlásit
Priezvisko Vencu vojaka z križenca do civilu išiel jesen 82.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

PH 251 - Horní Planá

Okres: Český Krumlov

GPS: 48°45'38.706"N, 14°2'38.384"E

Najít na mapě

Pozorovací hláska PH 251 - Horní Planá, byla součástí 53. radiotechnického praporu Třebotovice (VÚ 1738).

Hláska se nacházela asi kilometr JV od centra města a byla elektrifikovaná. Věž měla výšku 8 m (stará klasická Upol) a jako domek sloužila chata s typovým označením H7. Pro vodu se muselo docházet.

Hláska byla zrušena v roce 1992 a v současnosti se zde již kromě stromů a elektrického vedení nedochovalo nic. V roce 2015 byla nedaleko hlásky postavena malá dřevěná rozhledna.
 
Sousední hlásky: východ (nalevo) PH 252 - Dolní Vltavice, západ (napravo) PH 210 - Želnava.

Takový malý hláskařský sestřih fotek z místa naleznete ZDE.

A2015-06-09 10:10:32 U2016-05-13 09:53:28 TG437