Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (42)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Pecher) z celkových 20

Foto 1
Odpalovací zařízení 2P24 pro dvojici PL řízených střel 3M8 (zde jsou nabity cvičné střely 3M8M2 a 3M8M3).
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20

Autor: J.Pecher | Pořízeno: xxxx | Foto: 20 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
2P24
Franta | 21.12.2022 19:15 | id 169097 | nahlásit
Ty fotky 2P24 (odpalovací zařízení - puška - systém 2k11 Krug) je ve skutečnosti 2P24M1 nebo 2P24M2
Provedení 2P24 a 2P24M nemělo "sklopná" klepeta (sklápěla se v případě, že puška byla bez raket, tak aby nevyčnívala ale současně jejich zvednutý rám mohl sloužil jako ochrana lafety).
Jemčina - velitel
Svatopluk Zatloukal | email | 26.9.2022 15:28 | id 167270 | nahlásit
Zdravím rakeťáky. Sloužil jsem 73/75 v Jistebnici jako starší počtář. Náš velitel čety byl tehdy por. Jaroslav Málek. Ten potom , dle mých informací, sloužil jako velitel v Jemčině, pochopitelně už v jiné hodnosti. Máte někdo podrobnější info? Předem díky.
 
Málek - Jemčina - velitel
Špagi Honza | email | 14.8.2023 22:56 | id 173921 | nahlásit
Jarda Málek zvaný Kozel byl na Jemčině velitelem i v letech 1887-1988 v hodnosti pplk. V té době se snad i rozváděl, a co čert nechtěl, přes léto bydlel na chatě hned ve dle zámku. Nastávaly zajímavé situace, kdy dělal noční boro a bylo těžké soudit, která strana měla méně vypito.
krug
Mark H | 9.2.2018 05:42 | id 126170 | nahlásit
mate pravdu,za mne v r.1971 zde byly prostredky
Luna m.
Yahoo mail login https://www.just4dummies.com…
 
Re: krug
Pavel | 27.5.2018 16:06 | id 129114 | nahlásit
Zdravím
a mám na chlapi co sloužili na Jemčině otázku:
Jsem z Veselí nad Lužnicí a dost často do okolí Jemčiny vyšlápnu na kole.
Při jednom vyletu zavolala příroda a nutně jsem si musel odskočit. Poblíž silnice Cikar - Jemčina jsem objevil dva malé bunkry (vše pod úrovní terénu) a nějakou "kapličku" s odvětráním nějakého podzemního prostoru.
Údajně to byly bunkry 1+2 (furťák, radista a ostraha), ale víc jsem nezjistil.
Neví někdo víc?
Děkuji za odpověď.
 
Re: Re: krug
Jarmax | 27.5.2018 16:28 | id 129116 | nahlásit
Zdar,samostatny raketovy oddil Jemcina byl soucasti nasi 4.tankove divize Havl.Brod.....byl vyzbrojen m.j.taktickymi raketami Luna...
 
Re: Re: krug
joe | 24.12.2019 17:36 | id 143013 | nahlásit
v Jemčině jsem sloužil v 85-86 roce jako radista. Žádné služby mimo objekt kasáren se nesloužili, tudíž vámi udávané objekty nebyly v té době vojáky obsluhovány. Nevím jestli v dřívějších dobách, ale nevím k jakému by byly účelu.
 
Záložní prostor
Špagi Honza | email | 14.8.2023 22:46 | id 173920 | nahlásit
Reaguji náhodně po sto letech: jednalo se o podzemní objekty záložního prostoru, kam se v případě poplachu měla přesunout sekce velení útvaru. Pro palebné oddíly byly připraveny pouze lesní okopy ve vzdálenostech několika km od tohoto místa. Ty už si příroda vzala zpět. Lokality byly propojeny telefonní linkou.
Doplnění
Ivanov | email | 28.12.2017 13:44 | id 124602 | nahlásit
Pánové a znali stě nějakého p. Duchovně rok služby asi 1961?????? Děkuji za upřesnění.
Info
Ivanov | email | 28.12.2017 13:42 | id 124601 | nahlásit
Pěkný den pánové ale nikdo se tam dostat nemohl a k ruce byly také Rusa i nebo tam jenom odjížděli rok 1980az 1989 děkuji VU 3022....
dodatek p.Jozefovi
vojak z Jemciny | 15.7.2017 19:06 | id 119230 | nahlásit
Za mne byl hl.inzenyrem mjr.Vondrusek,jeste jej nekdy
potkavam,manipulace s raketometem na vozidle P V3S
uz byla asi nebezpecna.Jinak z naseho rocniku nas bylo
nekolik/13-16/ kluku z okruhu 20-25 km kolem kasáren
a proto ta výhoda pro vojaky ZS v navaznosti na nedelni
vycházky do Jindr.Hradce.
 
Re: dodatek p.Jozefovi
jarmax | 16.7.2017 15:31 | id 119264 | nahlásit
Povolani vojaku ZS z okoli bylo asi proto,aby se to moc nerozkecavalo po republice......zkuste me doplnit ...zdar
 
Re: Re: dodatek p.Jozefovi
Pilgrim | email | 20.11.2017 17:43 | id 122651 | nahlásit
Já tam byl 75 - 77. Přibližně polovina kluků zvs byli Pražáci a polovina z Moravy z oblasti kol. Olomouce a Hranic na Moravě. Z blízkého ani širšího okolí tam nikdo nebyl.
Za nález piva byť v uzavřené lahvi byla degradace na vojína a basa. Potkalo to i voj. MUDr. a JUDr.
Ze slavných tam sloužil Aleš Kovanda z filmu Občanský průkaz.
Wurm byl sice jen podpraporčík, ale stříbrnou hvězdu a stříbrnou výložku si přetíral zlatěnkou a dělal ze sebe majóra.
S Brojírem tam byl ještě Macnár. No a s raketama byli kluci 1976 až v SoSoSoRo, na pití dostávali jen melouny a tak kvůli ouplavici nemohli ani cvičit a po příjezdu byli několik měsíců v karánténě. Nakazili celý útvar a posraná byla celá kasárna.
 
Re: Re: Re: dodatek p.Jozefovi
Formánek | email | 11.9.2018 15:13 | id 131733 | nahlásit
..jojo, pravda, já tam přišel po PŠ Přáslavice v dubnu 1974 jako spojař...jednou jsme vyrazili do Novosedel do putyky a donesli v noci do kasáren 40 piv..hned nás polapili, zavřeli do basy a druhej den jsme je před nastoupeným útvarem vylejvali na buzerák do trávníku..byly tam drobný šarže, kterejm vzali jednu pecku, ale největší pikantností bylo, že s námi chlastal též Slovák, čt.abs.ing Hvezda, tehdy chemický náčelník, a tomu sebrali všechno a nechali mu jen kolejničky a titul ing a dali ho chrápat na velitelskou k vojákům...no, a co udělil soudruh pplk.M mě? *21* No, jestli si chcete oživit vzpomínky, můj mejl je ufovrazdva.cz
 
Re: Re: Re: Re: dodatek p.Jozefovi
Jaromír Křemen | email | 19.3.2024 13:00 | id 177624 | nahlásit
Jsem z Prahy. Pamatuji Brojíra i Macnara. Sloužil jem na Jemčině září 1965 až 15. únor 1966 jako hlavní lékař. Měl jsem tu výhodu,, že jsem byl druhý po veliteli. Nemohl na mě ani politruk Macnar, příšerný *****. Přišel za mnou na ošetřování s tím, že budu mít PŠM = politické školení mužstva. Když jsem několikrát odmítl. Tak na mě zařval "Doktore to je rozkaz" a já mu odpověděl: "Soudruhu major s tímto rozkazem tak můžete jít do pr." Vyletěl z ošetřovny jako blesk I
 
Sloužící z blízka
Špagi Honza | email | 14.8.2023 23:05 | id 173922 | nahlásit
Přes polovinu prezenčně sloužících byli kluci z Třeboňska a Hradecka. A z této množiny část i přímo ze sousedních vesnic. Hlavní důvod dle mého bylo to, že na Jemčině bylo uloženo jedno kompletní technické vybavení pro záložní útvar. A ten se měl rekrutovat ze záložáků (bývalých záklaďáků) blízko bydlících, časově dostupných, techniku i terén znalých.
 
Re: Sloužící z blízka - pro Špagi Honza
Jan | 15.8.2023 18:23 | id 173929 | nahlásit
Že tam sloužili kluci z okolí, je celkem logické až na to, že na Jemčině žádné protiletadlové rakety nikdy nebyly. Byl tam umístěn oddíl taktických raket, který náležel 4. tankové divizi v Havl. Brodě. Jednalo se o taktické rakety Luna M s doletem 40-70 km a byly určeny výhradně k ničení pozemních cílů.
 
Re: Re: Sloužící z blízka - pro Špagi Honza -doplnění
Jan | 15.8.2023 19:04 | id 173931 | nahlásit
Tento typ raket v podstatě nahradil dalekonosné dělostřelectvo. Disponovaly jimi všechny divize pozemního vojska a rakety mohly nést i taktickou jadernou hlavici,
 
Re: Re: Sloužící z blízka - pro Špagi Honza
bývalý voják | 16.8.2023 11:05 | id 173936 | nahlásit
Vážený pane Jane,uvedl jste perfektní vyádření ,vojáci zákl.služby až na několik vyjímek neměli
přístup do některých prostor parku /NZ/ i když jsme byli všchni v režimu PT ZD.Např.v této části
byly 1x přepravník a 1x odpalovák LUNA M .Děkuji.
 
Re: Re: Re: Sloužící z blízka - pro Špagi Honza
Jan | 16.8.2023 11:27 | id 173937 | nahlásit
Vypadá to, že pocházíte někde z blízkého okolí. Na Jemčině je to nádherné a před umístěným útvaru ČSLA do objektu to bylo vyhlášené výletní místo pro lidi z J.Hradce, Stráže n.Nežárkou, Třeboně a dalších míst. Můžete napsat co se tím zámečkem stalo a co je tam dneska ? Děkuji.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Sloužící z blízka - pro Špagi Honza
bývalý voják | 16.8.2023 15:14 | id 173940 | nahlásit
Pro Jana,máte pravdu,jsem z okolí zámku,v našem nástupním termínu jsem dle fota napočítal
cca 18 osob,šlo to tak daleko,že se sešli i kluci,kteří spolu chodili do školy,učení,stdium,a také jak
jinak proháně lepší polovinu,to pouze pro odlechčení.,takže vycházky v neděli,ne každá se vydařila,do J.Hradce,pak domů.Všichni to věděli,nikdy se nestal žádný průser typu pozdního návratu
atd.
Zde již nelze dále reagovat
pro p. Jozefa
vojak z Jemčiny - ZVS od 04/71 | 15.7.2017 14:49 | id 119218 | nahlásit
Samozřejmě píšete o zamku Jemčina,některé jmenovane
dustojniky si pamatuji , panove Prochazka,Brojir,,velitel
Miškovsky,Prajzner,za mne už mjr.Srbecky,Wurm a td.
Možna pro některé dust. a praporčíky to nebylo zrovna
idealni zařazeni,naopak pro nekteré vojaky zákl.voj.sl. to
bylo výhodne,vzhledem k jejich trvalemu bydlišti-
sloužil jsem zde
Jozef | email | 14.7.2017 19:21 | id 119202 | nahlásit
Moc hezké vzpomínky na to nemám. Všude, jak je známo, měli hlavní slovo politruci. O mladé důstojníky se moc nestarali, ani jim nezabezpečili bydlení na svobodárně. Velké čistky a převracení kabátů nastalo při stranických prověrkách za normalizace. Většina mladých důstojníků raději armádu rychle opustila. Vydrželi tam jenom lidi s ohebnou páteří a kačením žaludkem. Tito lidé byli základem dnešní České armády. Jinak okolí zámečku bylo pro milovníky přírody opravdu hezké. Vojáci se v okolních vesnicích navyváděli. Z holek, které vzpomínali, vévodila tzv. Dlouhá Vlasta z Novosedel nad Nežárkou. Nedaleko Vesnice Plavska, se naši vojáci vybourali, když jich bylo v autě celkem 7. Byli i mrtví. Bylo těžké udržet vojenskou kázeň v této divočině i proto, že armáda se řádně nestarala o zázemí mladších velitelů, kteří v podstatě tvoří páteř každé armády.
sloužil jsem zde
Jozef | email | 14.7.2017 19:06 | id 119200 | nahlásit
Zde jsem nastoupil podle rozkazu, po ukončení školy, dne 24.7.1967. Útvar byl součástí 4. tankové divize se sídlem v Havlíčkově Brodě. Divize byla součástí 4. armády se sídlem v Písku. Tato armáda patřila pod velení Západního vojenského okruhu se sídlem v Táboře. V té době byl velitelem útvaru pplk. Miškovský, náč. štábu pplk. Prajzner, hlavní inženýr a můj přímý nadřízený mjr.Valach. Kromě jiných, zde také sloužili mjr. Urbaniec, npor. Jedlička, por. Výborný, por. Oberthor, mjr. Štěrba, prap. Steiner, rtn. Jasenčák, mjr. Procházka, mjr. Brojíř, kpt. Srbecký, mjr. Stejskal, manželé praporčíci Würmovy, aj. Oddíl měl asi 100 vojáků. Velitelem divize byl gen. mjr. Veselý, zvaný Franta Rámus. Přiletěl vždy vrtulníkem a lampasáci před ním utíkali do lesa. Gen. Veselý skončil jako velitel okruhu. Útvar byl v režimu PT-ZD (přísně tajné zvl. důležitosti). Oficiálně jsme byli raketometný oddíl a cvičili s raketomety 130 mm vz.51. Ve skutečnosti jsme měli taktický raketový komplex 9K52 LUNA M, v kódu NATO FROG 7, který se skládal z 2 ks odpalovacích zařízení 9P113M, 2 ks přepravníků 9T29, všechno na podvozcích ZIL 135 LM. K tomu patřilo další vybavení pro výpočet, topografii a meteorologii, samozřejmě také rakety. ZIL135 LM je poháněn dvěma nezávislými motory Ural 375, každý o výkonu 135 kW. Prázdný dosahuje rychlosti až 100 km/hod. Spotřeba v terénu 2 l/km, na silnici 1 l/km. Má systém odpouštění, nebo nafukování pneumatik, posilovač řízení. Pohyb raketnice a manipulace s jeřábem je prováděna elektrohydraulicky. Na přepravníku je možno přepravovat 1-3 rakety. Jaderná hlavice se musí během přepravy udržovat v tepelném režimu.
 
Re: sloužil jsem zde
jarmax | 16.7.2017 13:54 | id 119262 | nahlásit
Zdravim ,Frantu Ramuse trochu pamatuji z Jemnice a Znojma,byl to postrach vsech....zdravi del.topograf cet.v.v......9108 Znojmo.
 
Re: sloužil jsem zde
grayman | email | 11.8.2017 18:57 | id 119966 | nahlásit
Ahoj Jozefe, podle tvého nástupu bych tě měl znát. Já jsem odcházel místo 3.8 až 27.9.67. A ty by jsi měl pamatovat ještě velitele Jána a Luny 2K6.
Zatím zdravím V.P.
zámek jistebnice
mila mares | email | 12.7.2016 12:34 | id 106522 | nahlásit
Sloužil jsem tam 68-70 okupace palach ostré střelby někde za Levicemi místo dopadu se nenašlo kvůli nespočetným kráterům.
zamek Jistebnice
... | 22.6.2016 10:29 | id 105981 | nahlásit
Omlouvám se,samozřejme Luny M tam byly do něja-
keho data,pak přislo přezbrojeni.Totež plati i pro
Terezín.díky.
zamek jistebnice
... | 21.6.2016 13:05 | id 105964 | nahlásit
ano,zde sidlil voj.utvar s výzbrojí stejnou jako na
zamku Jemčina,tedy Luna M,v kodu NATO FROG 7.
 
Re: zamek jistebnice
Jan | 21.6.2016 17:31 | id 105970 | nahlásit
VÚ 3834 Jistebnice, jinak 9. samostatný raketový oddíl, který náležel k 9. tankové divizi v Táboře.
Raketové oddíly měly ve svých sestavách všechny divize ČSLA bez výjimky(tankové i motostřelecké). Zajímavostí může být, že 9. raketový oddíl, společně s 1. raketovým oddílem 1. tankové divize, byly v polovině 80.let, přezbrojeny na výkonné a přesné taktické raketové komplety známé jako 9K79U Točka (v kódu NATO známé jako SS-21 Scarab-B). K přezbrojení dalších útvarů již nedošlo.
 
Re: Re: zamek jistebnice
MARIAN | 13.11.2019 17:00 | id 141818 | nahlásit
Služil som tam v roku 1986 1988 ako vodič velitela Vu
pro: Jan
vojak z Jemciny | 18.1.2016 10:24 | id 100377 | nahlásit
Jednalo se o 4.samostatny raketometny oddil,nebo
take 4.oddil vojskovych raket VU 3022 Jemčina,janak
zamek a okoli opravdu velmi krasna mista.Na zákl.
vojenskou službu v tomto miste , hlavne NEDALEKO
od sveho bydlistě,parada.Co vychazka do J.Hradce,
to navštěva domova,nebyl zapotřebi ani opuštak.
rakety
vojak z jemciny | 17.1.2016 16:26 | id 100343 | nahlásit
Ano,VU 3022 sidlil v zamku,velitel utvaru byl pan.pplk.
Myškovský,nač.štabu pan pplk.Prajzner Jar.,zást.pro
tyl byl pplk.Vlček.Mym velitelem byl asi mjr.Srbecky,po
nem rtm....,myslim,že žíje,proto bych nerad uvadel.
 
Re: rakety
Jan | email | 29.4.2021 22:20 | id 156255 | nahlásit
Sloužil jsem v roce 78/79 . Velitel útvaru kpt Hrivňák. Jinak hrozná pakárna (a jsem byli BZP)
pro"jarmax:
vojak vu 3022 jemcina | 17.1.2016 16:04 | id 100341 | nahlásit
doplneni:prostor autoparku-pokud si zajemce nastavi
satelitni mapu,tak prostorová orieentace:vlevo od
vjezdu budova dozorciho autoparku,mala kancelar
primo proti vjezdu:4 nebo 5 remiz velitelske baterie,
zde byl 1 ks OT 810,1 ks fug,nekolik V3S,asi 3 T 805
Třinec,1 ks 805 se spec.vybavou pro oddilove družstvo
počtaru,GAZ .Vpravo od vjezdu asi 5 remiz pro
prostredky,t,j,odpalovaci zařízeni a přepravniky v
provedeni Zilu 135.Vojaci byli ubytovani: velitelska
batarie v přízemi,palebna bat.a ČTZ v patře nad
nimi.
pro"jarmax:
vojak vu 3022 jemcina | 17.1.2016 15:40 | id 100340 | nahlásit
mate pravdu,za mne v r.1971 zde byly prostredky
Luna m,nazev utvaru 4.samostatny raketometny oddil,
nevim lo úkrytech v lesich,ale prostredky byly přímo v
prostorach kasaren
 
Re: pro"jarmax:
jarmax | 17.1.2016 16:12 | id 100342 | nahlásit
Nebyli jste tam na nejakem zamecku....v lese...
2K11 Krug
Jan | 17.1.2016 14:24 | id 100337 | nahlásit
Jednalo se o raketový systém středního dosahu, určený k přímé PVO pozemních vojsk. S příchodem raket Persching byl postupně nahrazován moderním systém PVO S 200 a S 300.
Taktické rakety Luna M a Točka byly součástí výzbroje každé motostřelecké a tankové divize. Někdy se používal také název "dělostřelecké rakety" Měly dostřel od 14 do 100 km. Dále ve výzbroji ČSLA byly operačně taktické rakety 9K 72 s doletem až 300 km.
 
Re: 2K11 Krug
jarmax | 17.1.2016 14:43 | id 100339 | nahlásit
Nase divize,havlickobrodska,mela v letech 67_69,raketovy oddil taktickych klacku v Jemcine....ukryty v lesich mezi rybniky...
 
Re: Re: 2K11 Krug-pro Jermax
Jan | 17.1.2016 18:46 | id 100355 | nahlásit
Ano znám. 4. raketový oddíl Jemčina náležel ke 4. tankové divizi v Havl. Brodě. Byl na Jemčině umístěn asi od roku 1964. Jemčina je krásné místo, uprostřed lesů a rybníků mezi Třeboní a Jindřichovým Hradcem. Jedná se o zámek, který je dneska po rekonstrukci a slouží ke komerčním účelům a rekreaci.
rakety
jarmax | 17.1.2016 13:15 | id 100333 | nahlásit
Meli jsme pekne klady,a to i takticke rakety......nemecky nacek mel plne kalhoty.....
 
Re: rakety
jarmax | 17.1.2016 13:21 | id 100334 | nahlásit
Mam kamarada,ktery slouzil v 60 tych letech v Jistebnici u Tabora,delal SDZ v Martine.....pak je russti instruktori ucili ty klacky obsluhovat....byly to takticke rakety na kapalne palivo.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Protiletadlový raketový systém 2K11 Krug

Pozemní samohybný protiletadlový raketový systém středního dosahu 2K11 Krug (v kódu NATO SA-4 GANEF). Výroba SSSR, existuje více verzí. Býval ve výzbroji ČSLA, v letech 1975-1992 ho měla ve výzbroji 82. protiletadlová raketová brigáda Jihlava.
A2015-12-31 22:33:41 TG0