Re: Re: Dotaz ke starším řidičům- Škoda 973
Jan | 20.9.2011 20:07 | id 36325
Ano, tohle jen ten vůz o kterém byla reč. Ze snímků je docela dobře patrné umístění prahů dveří, které jsou v v porovnání s jinými terénními vozidly této doby, nezvykle vysoko. Tahle "zvláštnost" tedy vyžadovala i zvláštní způsob nastupování a vystupování z vozu, kdy zejména řidič i další osoby se se musely nejprve "uplacírovat" na sedačce, nohy pak zdvihnout koleny až téměř k bradě a pak se tam "zasunout". Vystupování se pak dělo stejným způsobem, jenže v opačném ranku. Tohle zřejmě, mimo jiné, hlavně přispělo k tomu, že vozidlo nebylo přijato do výzbroje žádné armády i přes jeho nesporné kvality. Sověti pak argumentovali i tím, že v případě nenadálého napadení, nelze vozidlo rychle opustit a zejména řidič, v případě vážnějšího zranění, nemá bez cizí pomoci téměř žádné šance.
Já tady nemohu, ani nechci posuzovat, do jaké míry byly tyhle argumenty oprávněné, ale z hlediska objektivní informace, je třeba to tady uvést.
Nutno dodat, že ty "vysoké prahy" tam byly hlavně kvůli zesílení a zpevnění celé karoserie (vedly tudy výztuhy), protože vozidlo nemělo žádný nosný rám a karoserie byla bez těch výztuh náchylná na křížení a kroucení.