Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (67)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (xxxx) z celkových 75

Foto 1
Rozhodnutí majora Lamače. Autor Josef Milec, vydalo nakladatelství Magnet v roce 1981.
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5

Autor: xxxx | Pořízeno: xxxx | Foto: 5 fotek

Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13

Autor: M.Červenka | Pořízeno: xxxx | Foto: 8 fotek

Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23

Autor: reprofoto | Pořízeno: xxxx | Foto: 10 fotek

Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29

Autor: J.Ženíšek | Pořízeno: | Foto: 6 fotek

Foto 30 Foto 31 Foto 32

Autor: M.Dolejší | Pořízeno: | Foto: 3 fotky

Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41

Autor: T.D. | Pořízeno: | Foto: 9 fotek

Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45

Autor: M.Blaha | Pořízeno: | Foto: 4 fotky

Foto 46

Autor: xxxx | Pořízeno: | Foto: 1 fotka

Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51

Autor: A.Novotný | Pořízeno: | Foto: 5 fotek

Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70

Autor: Radka-pátrač | Pořízeno: | Foto: 19 fotek

Foto 71

Autor: R.Čermák | Pořízeno: | Foto: 1 fotka

Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75

Autor: A.Hajro | Pořízeno: | Foto: 4 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Knižka zo služby v PS
Pavol Beláň | email | 8.12.2018 21:17 | id 133544 | nahlásit
Vážený spolubojovníci z PS. Aj ja mám pre vás svoju knižku: " Poviedky z hranice Pasečná 1970 -72"
Pokiaľ máte o ňu záujem, objednávky na: belaupav@mail.t-com.sk
Alebo tel.: +421915132778
-Zatiaľ s pozdravom: Psovod služobného psa TULA!
Dolní Dvořiště 1982 - 84
Tomáš Melichar | email | 20.6.2017 11:55 | id 118311 | nahlásit
Rád vzpomínám na tyto časy. Jestli jste někdo sloužil v této době tak se mi ozvěte. Šumava je moje srdeční záležitost. Email melda64@seznam.cz
doplnenie
julo | email | 6.12.2015 19:33 | id 98459 | nahlásit
Zdravím priatelia, chýba tam kniha z Magnetu " Let do súhvezdia pavúka" autor Milan Grúber.
 
Re: doplnenie
julo | email | 6.12.2015 19:57 | id 98461 | nahlásit
Ešte doplním, že dej pripomína prípad Barešových s Pomezí s kombínáciou preletu v rogale. Dej je v prostredí OPK Strážný.
 
Re: Re: doplnenie
Tonda | email | 6.12.2015 20:29 | id 98463 | nahlásit
Mimo jiného, možná bych našel i další, ale z těch starších chybí Květoslav Matějka, Magnet 79 "Pásmo života a smrti", volné pokračování Magnet 80 " Přízrak Smrčiny" od téhož autora.
 
Re: Re: Re: doplnenie
Zděnek | 13.12.2015 19:39 | id 98691 | nahlásit
Obě knihy mám a už jsem je četl několikrát.
 
Re: doplnenie
Administrátor | email | 7.12.2015 18:15 | id 98481 | nahlásit
Díky za info. Pokud zmíněné knížky máte, neváhejte oskenovat (nebo vyfotit) titulní obálku. Dále připojte co nejvíce údajů (autory, rok vydání, nakladatelství, edici, apod.) a vše nám pošlete na náš email. Pak se to objeví zde. Platí stále !!! Děkujeme předem :-)
 
Re: Re: doplnenie
Julo | email | 7.12.2015 21:19 | id 98490 | nahlásit
Ja mám tieto knihy všetky tri, keď sa trochu uvolním, tak sa vynasnažím to zrealizovať.
 
Re: Re: doplnenie
Radka- pátrač | email | 14.12.2015 18:40 | id 98710 | nahlásit
Zdravím administrátory Vojensko.cz
Jsem takový ten pátrač a tak jsem vypátrala ve svém knižním archívu několik knih s tématikou střežení hranic, které tu ještě myslím nejsou zveřejněné. Některé možná ano ale není k nim nic podrobnějšího popsané. A tak prosím o zveřejnění do sekce Knihy, časopisy, povídky - knihy o ochraně státních hranic. Všechny PS zdraví Radka-pátrač
 
Re: Re: doplnenie
Miroslav Mišák | email | 3.2.2017 00:56 | id 113131 | nahlásit
Ahoj všem. Trochu odbočím. Když jsem byl v přijímači v Aši (podzim 77), tak někdy po přísaze nás z kasáren Východ odvedli do nějakého kinosálu.(zapoměl jsem kam) přijelo tam několik papalášů s asi 6 velice velice tlustými koženými aktovkami, a z nich, z každé, vyndali takových 30-40 složek s dokumentací jednotlivých případů "narušení" státní hranice již někdy od padesátých let až do tehdejší současnosti. Každá složka obsahovala popis případu a bohatou fotodokumentaci. Vzpomínám, že tam byly případy "narušitelů" kteří zahynuli na stěně s vysokým napětím. Různé případy pokusů s obrněnými vozidly. Také nějaké zřícené letadélko. Narušitel, který spáchal raději sebevraždu, když zjistil , že neunikne. Vše i s fotodokumentací z patologie a lékařskými zprávami. Nejvíce mě zaujaly dvě složky když naši PS zadrželi dvě skupiny po asi 6 vojácích US army na našem území. Jeden případ se stal u jakéhosi opuštěného nádraží. Bylo uvedeno , že sice amíci tvrdili, že zabloudili, ale byl to prostě průzkum. Byly to samé takové mexické typy, v jejich tehdejších maskáčích s nášivkami. Líbila se mi fotka, kde náš důstojník PS předává náruč plnou M 16 A1 nějakému důstojníkovi západoněmecké celní správy.(či kdo to byl) Myslím , že to by bylo dnes velmi hodnotné počteníčko.
 
Re: Re: doplnenie
Miroslava | email | 8.12.2018 19:29 | id 133539 | nahlásit
Dobrý den.Chtěla bych prosím sehnat knihu ,,Pásmo života a smrti.Tady jsem ji objevila ale nikde nemohu sehnat.Díky za info
 
Re: Re: Re: doplnenie
Jan | 8.12.2018 20:02 | id 133540 | nahlásit

Tento titul je nabízen na : www.trhknih.cz asi za 20,--Kč
 
Re: Re: Re: Re: doplnenie
Miroslava | 8.12.2018 22:30 | id 133546 | nahlásit
Děkuji za info... objednáno.
Khiny o pohraničnících
Zděnek Reindl | email | 20.4.2015 21:24 | id 89410 | nahlásit
Sloužil jsem na trojmezí v letech 73-75 a následně jsem začal sbírat knihy s tématikou státní hranice a pohraničníci. Mám knihy, které tady nejsou uvedené jako např. Kdo je Antal ? , Přízrak smrčiny. Pásmo života a smrti.
Jinak dále sháním ještě další knihy, neboť některé ještě nemám.
 
Re: Khiny o pohraničnících
Jitka Vávrová | email | 20.4.2015 22:07 | id 89411 | nahlásit
Vážení,
nepíšu ohlas na žádnou knihu-jen se ptám-ve sloupci knihy je kontakt na p. Vašátka,u kterého je možno si některé knihy objednat-bohužel,na uvedeném čísle se nikdo neozývá,poněkolikáté se snažím objednat si některé tituly a pokaždé výsledek O.Není toto tel. číslo neplatné??Má někdo správné číslo?Uveďte je na stránkách Vojensko.cz Děkuji
 
Re: Re: Khiny o pohraničnících
Jarda B. | 21.4.2015 08:16 | id 89424 | nahlásit
Milá Jitko. Před nějakou delší dobou jsem objednával a následně zakoupil knihy, uvedené v nabídce na těchto stránkách. Nejprve jsem volal p. Vašátkovi, který mne ale pouze odkázal na knihkupectví v Prachaticích, které se mnou moji objednávku ochotně vyřídilo a vybrané knihy zaslalo na dobírku. Takže pan Vašátko přímo knihy neprodával. Protože už je to téměř dva roky, tak si přesně nepamatuji kontakt na to knihkupectví. Myslím ale, že to bylo na tomto (?) mob. čísle.
777 888 411
Pokud se mýlím, tak se omlouvám. A možná (pokud to nebude správně) vás posunou správným směrem.
Je mi líto, že vám nemohu jinak pomoci. Mějte hezký den a přeji úspěch.
 
Re: Re: Re: Khiny o pohraničnících
Erny | email | 21.4.2015 09:50 | id 89427 | nahlásit
Ahoj Jitko
Některé knihy , které byly vydány v poslední době, s touto tematikou, se dají sehnat v Nakladatelství Futura Praha.
Blíže si to zjisti na netu.
S pozdravem Erny
 
Re: Re: Khiny o pohraničnících
Pepa G | 26.4.2015 18:10 | id 89597 | nahlásit
pan Vašátko je viceméně distributor a tak některé knihy už nemá skladem ,ale některé ano. Zavolejte 731891889 , ale bydlí v takovém místě kde někdy nelze chytit signál.
vystrel z hranice
vladimir | email | 18.3.2015 14:08 | id 87827 | nahlásit
dobry den da se sehnat kniha vystrel z hranice pokud ano tak kde dekuji
 
Re: vystrel z hranice
Zdena Šmída | email | 18.3.2015 15:15 | id 87832 | nahlásit
Je teď na aukru! Za 80 Kč aukro.cz/vystrely-z-…
Knihy o státních hranicích
Zdena Šmída | email | 8.3.2015 13:26 | id 87369 | nahlásit
Knih, které se výhradně dotýkají státních hranic je jako šafránu - zdeneksmida.bloger.c…
okupace americke armady
ernest | 25.2.2013 18:59 | id 57312 | nahlásit
pre agitatorov: amici okupovali zapadni čechy,? a sověti osvoboditele 2 x,1945,1968,to je čteničko..
b
77-79 provianták D.N.V. Bratislava
Ferdinand Kubanik | 9.2.2013 20:53 | id 56479 | nahlásit
Nečetl jsem ani jednu knížku o PS, ale určitě dobré počteníčko to je.Já kdybych měl napsat knihu o 8rps, tak by to byly příbéhy, taky až na hraně. Co mě kluci z naší roty znali, tak by to potvrdili.První služba na hranici-Milan Vyvíjel kynolg a já. Nácvik služebních psu, neboli aktivizačka.První jeho slova po rozkazu, máš pajcku.Já jsem myslel, že se ta služba platí, ale po chvíli bylo vše jinak.Mě poslal pro 2 litry vína a on šel sehnat 2 baby. To byla moje první služba na čáře.Jinak se také věci opakovaly, zdravím všechny péesáky, vzpomínky fantastické i přesto,že někdy nám bylo i smutno.Unás byla dobrá parta.Ahoj příště.
Literatura o Pohraniční stráži a ochraně státních hranic.
Pohraničník Bloguje | email | 27.8.2011 20:13 | id 35439 | nahlásit
Hranice?to bylo téma! Síla skutečnosti?nikoliv kašírovaná přítomnost, předstírající putování k vysněnému cíli ukrytému už už za nejbližším horizontem.Magická, temná, krásná, divoká, drsná
Šumava. Konec světa. Lidé odříznutí od trosek civilizace, od přátel,lásek, rodin, v mlhách, dešti a zrádných bažinách, překonávající nakoních, na lyžích či brodíce se po pás přívaly sněhu, s věrným psem po boku, velitelé s ostře řezanými rysy, neokázalá přátelství, soudržnost,chlapáctví ? tolik klukovské, londonovská romantika připomínající
aljašské prospektory...
ČLÁNEK: pohranicnik.bloguje.…
 
Re: Literatura o Pohraniční stráži a ochraně státních hranic
levap | email | 28.12.2011 17:57 | id 39854 | nahlásit
Právě jsem dočetl knihu Smrt krále Šumavy.To jsem si zase naběhl.Taková slátanina se jen tak nenajde.Ten spisovatel by měl být za takové knihy potrestán.
Hačava
Stanislav Klepáč | email | 8.2.2011 20:25 | id 26480 | nahlásit
Kniha Hačava je nadnesená, ale sú tam niektoré skutočnosti, ktoré sa stávali na rotách. Ja som slúžil na Hájenke v rokoch 198O-82, ale vzťahy boli väčšinou priateľské. Preto sa aj stretávame. Pozdravujem peesákov z Hájenky. Stano
Rastislav Piško - HAČAVA
Maťko | 3.2.2010 12:24 | id 11078 | nahlásit
Tento mesiac vyšla vo vydavateľstve IKAR celkom zaujímavá kniha " HAČAVA " - spomienky peesáka, autorom je Rastislav Piško. čítal ju niekto:??
 
Re: Rastislav Piško - HAČAVA
čARLI | 21.2.2010 20:54 | id 12305 | nahlásit
JE TO TAKA KNIHA AKO RASTO PIšKO ROBí SI Z PS p***l
 
Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Milan | email | 22.3.2010 22:49 | id 14105 | nahlásit
Ja som bol s Piškom v prijímači v Suchdole nad Lužnicí a môžem potvrdiť, že to čo v týchto kapitolách opisuje, je fakt!
Aj náš veliteľ Čaty bol Cigán, volal sa Makula a to, čo predviedol na "perzskej tyči" som na vlastné oči videl.
Ďalej neviem, ja som slúžil v Suchdole, ale myslím, že tá pasovka čo opisuje, je Dolní Dvořište, takže asi slúžil na prapore v Kapliciach.
Mne sa knižka páčila. Myslím, že Rasťo ju písal tak, aby ju mohlo čítať širšie publikum, nielen vojaci PS. Teraz ju číta môj syn a ja mu dopĺňam informácie.
 
Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Jozef | 23.3.2010 18:55 | id 14120 | nahlásit
K Jozefovi som dostal túto knižku,tak som zvedaví čo je to zač.V ktorom roku tam Piško slúžil,a kde?Ja som bol v prímači v SnL. jar 80.A slúžil som na pasovke v Dol.Dv.80-82
 
Re: Rastislav Piško - HAČAVA
J | 21.2.2010 22:17 | id 12308 | nahlásit
Knihu "Hačava", odporúčam prečítať, keď pre nič iné,
aspoň pre zaujímavosť, nie som tiež sympatizantom
R. Piška a ani jeho satiry, a snáď práve preto som ju
začal čítať. Je tam určite veľa vecí nadnesených, ale
celkom dobre sa mu podarilo vykresliť charakteristiky
(aj keď väčšinou záporné) hlavných postáv, ale veď
od Piška sa ani iné čakať nedá. A všetci, ktorí sme poznali viac alebo menej problematiku pohraničnej stráže, po prečítaní by sme určite zistili, že aj my sme
sa aj keď nechtiac, stretli aspoň z niektorými hrdinami
Piškovej "HAČAVY"
 
Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Maťko | 14.3.2010 16:05 | id 13762 | nahlásit
Musím súhlasiť ..... ktorí sme vojenčili u pohraničnej stráže sme sa veru obrazne stretli s hrdinami románu. Ale bolo to dosť nadnesené s prvkami sci- fi hlavne ten záver príbehu. Ale zaujímalo by ma na ktorej rote PS sa odohrával dej románu
 
Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Fousáč | 14.3.2010 16:19 | id 13764 | nahlásit
Měl jsem tu čest včera krátce ale opravdu jen velmi krátce nahlédnout něboť jsem ji od kamaráda předal dalšímu kamarádovi, kdyby byla k prodeji v ČR tak sem s ní to že je ve Slovenštině mi vůbec nevadí alespoň jsem si osvěžil někerá slovíčka, ano to je kniha která se dá číst jedním tahem
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
J | 14.3.2010 16:45 | id 13770 | nahlásit
Žiaľ, sme už asi posledná generácia, ktorej táto jazyková bariéra nevadí, ja tiež nerozlišujem či je kni-
ha v českom alebo v slovenskom jazyku, podstatný
je jej obsah. A s tým, jedným ťahom máte tiež pravdu.
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Milan | 14.3.2010 19:01 | id 13780 | nahlásit
Srdečně Tě Tondo-Fousáči zdravím. Jen chci zareagovat na téma literatury o PS. Nedávno jsem četl knihu "Stůj, finanční stráž" od autora Oty Holuba. Je zde velmi podrobně popsán ozbrojený střet hlídky Pekař+Mutínský v prostoru Českých Žlebů. V současné době se mi dostala do ruky kniha " Příběhy věrnosti a cti". autorů Oty Holuba a Aloise Císaře. Zde jsou zase ( krom jiných, vnitrozemských střetů, kdy ochránci zákona položili životy ) podrobně líčeny příběhy Václava Císlera a Josefa Maršálka. V místech, kde jsou jejich pomníčky, jsme Tondo ještě poměrně nedávno spolu působili. Takže nostalgické vzpomínky. Měj se fajn a ahoj - Milan.
 
Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
J. | 14.3.2010 16:33 | id 13765 | nahlásit
Autor v rozhovore (počas krstu tejto knihy), sám po-
vedal, že dej románu nemá konkrétne miesto, väčšia
časť je autobiografická z jeho zápiskov, z doby pred
tridsiatymi rokmi( nepovedal ale priamo, že by slúžil
u PS). Ak by to tak aj bolo,predsa p. Piško to asi ne-
prizná verejne. Ono sa to totiž už dnes nenosí, hlavne
v kruhoch jemu blízkych
Len podotkol, že sa to všetko odohrávalo na Šumave!!!
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Fousáč | 14.3.2010 16:58 | id 13772 | nahlásit
Je dobře že není konkretizováno místo, sám autor uvádí že je to zčásti popis jeho zážitků z výkonu vojenské služby, alespoň čtenář může dosatit za jména své přátele, známé a kamarády ale i taky některé naše velitele, proto , opakuji je dobře že není konkretizace ale můžeme si sami fiktivně dosazovat.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Jozo NR | 14.3.2010 20:48 | id 13793 | nahlásit
dnes mi ju syn daroval knihu hacava tesim sa v 1982 -84 som na Hačave sluzil vlasti u PS bud. brigada
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Jozo NR | 14.3.2010 20:50 | id 13794 | nahlásit
dnes mi ju syn daroval knihu hacava tesim sa v 1982 -84 som na Hačave sluzil vlasti u PS bud. brigada
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Rastislav Piško - HAČAVA
spojar z roty Nove Hrady | 21.3.2010 21:12 | id 14058 | nahlásit
Prave som docital Piskovu knihu Hacava. Nemyslim si, ze byvalych PSakov moze niecim uputat. Opisovane udalosti su na mile vzdialene od reality, ale to bolo asi cielom tejto knihy. V knihe som sa obrazne nenasiel a nenasiel som ani nikoho z chlapcov, ktori so mnou sluzili. A nasi velitelia boli tiez normalni. Tym nechcem tvrdit, ze vsetko na nasej rote bolo idealne.
Je to kniha na sposob Svandrlikovych Cernych baronov, ktora sa dobre cita, ale aj tam bola skutocnost asi trochu ina, no neboli sme tam. No my, ktori sme u PS boli urcite vieme,ze tak ako to Pisko napisal, urcite nebolo.
Spojar z 13. rPS Nove Hrady 1973-74
 
Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Julo | email | 6.6.2010 22:07 | id 16937 | nahlásit
Ahoj! Ja som tú "Hačavu" pre istotu prečítal dvakrát. Číta sa to dobre ale pre človeka ktorý slúžil u PS málo hodnoverná. Vie si niekto predstaviť negramotného cigána, ktorý má naviac otca v base za príživníctvo, či súdne trestaného lampasáka za ťažké ublíženie na zdraví u PS? Nemožné. A je tam aj viac prehnaných pasáží. Pre kolegov z Čiech, tá kniha je písaná" Česko-Slovensky".
 
Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Maťo | 7.1.2012 01:24 | id 40380 | nahlásit
Ja som ju tiež čítal dvakrát . Akurát dnes som ju dočítal. Vie si niekto predstaviť, že by si vojak na pikete dovolil upiť sa na smrť..... alebo že by pátrač z nejakej roty kilometre vzdialenej z ČB tam chodil slúžiť na nádražie.... alebo hliadka na vrátach by si dovolila pustiť za drôty lesného robotníka bez toho aby ho skontrolovala ... no nemožné. A tiež mi nepripadá normálne aby sa v tej dobe dostal vojak slúžiť v mieste svojho bydliska - resp. pár km od domu ...Ale inak niektoré pasáže by mohli byť reálne zo života vojakov PS
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
péesák | 7.1.2012 07:59 | id 40382 | nahlásit
Knížku jsem nečet,ale divil by ses,ty vzorný vojíne co se všechno na rotách PS mohlo stát.Nikde se to nepíše,nikdo to nevypráví,všechno zůstalo utajeno,jen ve vzpomínkách cosi zůstalo,když se to neprofláklo a nebyl průser,tak šel život dál.
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Peter | 7.1.2012 08:45 | id 40383 | nahlásit
Mal som bedňu ,skrat za skratom.Po vyslani poplachovky sme zistili že naš psovod je na signalke a antenou od vysielačky dava skraty ,ja som ich potom musel zašiť.Ten psovod bol opity na mol.Nikto sa o tom nedozvedel,vedeli sme o tom len par ľudi...no nemožne?
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Luboš | 7.1.2012 08:48 | id 40384 | nahlásit
Maťo musím Ti oponovať, v tej knihe Piško zďaleka nenapísal všetky tie absurdity, ktoré sa na čiare udiali - keby som písal ja o mojich zážitkoch z hraničnej roty Chlum u Třebone , tak Čierni Baróni sa nechytajú a asi by to ani nik nemohol uverejniť.
Bol som aj na čiare, aj Pátrač´, to čo Ty píšeš ako nemožné veci ( PS áka sme mali chalana 30 km od jeho bydliska, lesných robotníkov sme za sud piva puštali za draty veľmi ústretovo... a kde som si ja ako pátrač, a aj moji kolegovia pátrači odbiehali od základne by si asi neuveril, tak len dúfam že si tú vojnu veľmi nežral...keď sa tak tomu divíš , lbo náš veliteľ roty by Ti zobral všetky ilúzie ako to mal na háku, a to už v období keď bol režim na spadnutie 87-89) A na margo knihy - tam nebolo cieľom vysvetlovať konkrétne veci z PS, kniha má voľné pokračovanie a opisuje Piškovu situáciu po návrate z vojny do civilu až po politický prevrat v r.89
Pozdravujem všetkých PS-ákov ktorí sa v tej knihe na Hačave našli...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Fero | 7.1.2012 18:32 | id 40410 | nahlásit
Ja len chcem poznamenať,že Rasťo Piško slúžil pravdepodobne začiatkom 80-tých rokov aj na rote Šejby,lebo tam ho v jednom príspevku spomínajú.Ahoj.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
ritchie | 26.7.2012 23:31 | id 48180 | nahlásit
Vojín z sloužící na Nových Hradech a bydlel v Borovanech.Když měl hlídku na motorce tak jezdil domů.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Tonda | email | 9.12.2015 20:36 | id 98565 | nahlásit
Nyní jsem zjistil, že je zde rozebírána kniha Hačava. Její autor sloužil na 1. praporu Kaplice, ne na rotě. Funkcionáře přejmenoval, mnoho věcí si silně upravil, např. PchH nikdy na praporu nebyla a už vůbec nemohla zasahovat na SiS, lov zvěře - prapor byl za tří
stran v zástavbě a na čtvrté straně betonový plot a za ním E 55. Spíš je to takové povídání poplatné době, kdy ji psal, nebo chtěl napodobit Haška, nevím. Někteří pohraničníci co s ním sloužili, jak jsem slyšel se o něm zrovna moc lichotivě nevyjadřovali.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Rastislav Piško - HAČAVA
Raskod | email | 30.7.2013 16:49 | id 63068 | nahlásit
Tiež som slúžil u PS a môžem potvrdiť, že Hačava je určite reálnejšia kniha ako tie Kalčíkove komunistické s****y.
Kniha /Stráže na pomezí/
Láďa | 31.1.2010 15:29 | id 10901 | nahlásit
Vlastnim knihu, Stráže na pomezí ,autořiJaroslav Zíma-Rudolf Kalčík.Tato kniha ukazje na mnoha fotografiích budování nové sestavy a život na pohraničních rotách.Byla vydána k 10.výročí trvání PS a zobrazuje tvdou službu pohaničníku od Aše až po Komárno.Tuto knihu povžuji za obrovský soubor dobových fotografií na kterých je možno spatřit a udělat si úsudek kolik odříkání a tvrdé práce museli ti kteří v tu dobu sloužili zažili.Mých 26 měsíců odslouženýc v letech 62-64 i když to nebylo vždy lehké považuji ya krásnou šumavskou dovlenou.
 
Re: Kniha /Stráže na pomezí/
Martin | 3.2.2010 12:42 | id 11081 | nahlásit
Taky jí mám doma. Rok vydání 1958. Snad na každé obálce veliká fotografie. Moc hézké dílo.
 
Re: Kniha /Stráže na pomezí/
víta | 20.2.2010 19:13 | id 12214 | nahlásit
Taky si ji ochraňuji. 26 měs. 62-64 3 r. ROZVADOV.
 
Re: Kniha /Stráže na pomezí/
františek Friš | email | 23.2.2010 12:16 | id 12393 | nahlásit
Vážený pane, je mě 57 a byl jem pohraničníkem jako Vy i když později. Mám na ten čas pěkné vzpomínky, hlavně kamarády vojáky. Již několik let se snažím sehnat všechno dostupné po pohraničnících. Mám uniformy, čepice, medajle,odznaky,nádobí s psí hlavou a různou literaturu. Znám uváděnou knihu, ale nemohu ji nikde sehnat. Proto prosím, kdybyste náhodou někde zavadil dejte vědět. Jsem z Postřekova, okr. Domažlice. tel. 724182364. Děkuji Friš
správa
mikuláš tóth | email | 11.1.2010 15:55 | id 9734 | nahlásit

Dobrý den !
Pozdravujem Vás zo Slovenska. Kde sa prosím
Vás dajú uvedené knihy zaobstarať na Slovensku.
Ďakujem !
S úctou
Mikuláš Tóth
bývalý pohraničník na 11.bratilavskej brigáde
Pohraničnej stráže útvar 59-47 slovensko-
rakúsky úsek 9.rps Devín v rokoch 1976-
1978.
 
Re: správa
anonym | 11.1.2010 17:59 | id 9737 | nahlásit
zkus antikvariáty,nebo se ptej,kde budou vyřazovat knihy z knihoven
 
Re: Re: správa
mikulas toth | email | 14.1.2010 13:10 | id 9868 | nahlásit

Dobrý deň !

Prosím Vás neviete kde by som mohol zaobstarať
časopisy POHRANIČNÍK a STRÁŽ VLASTI ktoré
boli vydávané do roku 1989.
Ďakujem !
S pozdravom
Mikuláš
 
Re: Re: Re: správa
Radas | 15.1.2010 14:59 | id 9928 | nahlásit
Všechny noviny a časopisy by se měly nacházet v "časopiseckém oddělení Národního muzea v Praze" více na jejich webu :
www.nm.cz/knihovna-n…
Pepa Jedlička
Zdenál | 27.3.2009 08:26 | id 2523 | nahlásit
Pepo co nejdříve zavoláma hodíme řeč. Jinak vše
směřuj na PS Folmava, na co odvál čas se Folmavák
nechytne zdraví Zdenál.
Pepo Jedličko
Zdenál | 18.3.2009 02:15 | id 2275 | nahlásit
velice mě to potěšilo, že se vůbec někdo ozval z
PS Folmava mám zájem do budoucvna připravit kolem
hranic sraz!!! Pokud máš zajem dej kontakt. Já
jsem šel do civilu až na podzim 73. Kubát byl můj
ročnik, dokonce jsem byl u něho v Praze jako
zakládak.Přidávam další jména našeho ročniku Dunaj
psovod Klusáček, oba z Brna Ivančic Břeclav. Od
vojny mám kontakt pouze s Jirkem Beštem osobní i
písemný.Pepo někdo se musí obětovat!!! 2013 to je
po 40 letech není to snad pozdě? udělejme to letos
kontakty na můj ročník mám,piš brzy!!!!!! Zdenál.
 
Re: Pepo Jedličko
Josef Jedlička | email | 24.3.2009 22:48 | id 2449 | nahlásit
Moc díky, že jsi se ozval. Jak jsem ti psal, tak
jsem doma pak prohledal album a našel jsem
cenou věc fotografii celého našeho ročníku cca
8 hod.před civilem a ještě pár fotografií. Až bude
čas tak je naskenuji a pošlu Ti je snad někoho
znáš poznáš. Dokonce jsem našel i zápisník ve
kterém mám jmenný seznam celého ročníku mimo
jednoho kluka, ale bůh milej ví jestli na
uvedených adresách ještě bydlí. Já se osobně s
nikým nesetkal. Jak minule psal ještě o jednom
npor. tak jsem si vzpoměl jmenoval se Matyáš.
Osobně se srazem souhlasím. Můj kontakt je 604 184
940, adresa Horní Slavkov, Poštovní č. 664/15, 357
31 Horní Slavkov.
Re-Re co odvál čas
Tomáš | 17.3.2009 15:55 | id 2249 | nahlásit
Vím žě každý máme asi jiný vkus ,ale co se týká
knihy Přestřelka o které píše Jan,bych já napsal
pravý opak.Poutavých bych tam označil z asi 350ti
stránkové knihy tak 50 stran,o průběhu akce v
prostoru soutoku Dyje a Moravy,jinak samá omáčka
která svými kapitolami nepříjemně vstupuje do
napínavého příběhu. Krom toho mála které zajímavě
popisuje akci zadržování narušitelů i prostor ve
kterém se vše odehrává,se čtenář doví spoustu
nezáživností (alespon pro mne)jak ve městě někdo
pro někoho jede nebo na něj čeká a on přijde nebo
ne a co ten či onen dělal nebo bude dělat v
civilu;tohoto je tam moc a rozvláčně -nezáživně
napsáno.Pozor též na knihu Mraky nad Zelenou
hůrkou- to samé v bledě modrým ale bez toho
zajímavého mála. Naopak mohu doporučit knihy
Výstřely z hranice nebo Na hranici ; to jsou věci
co se čtou jedním dechem a vycházejí ze skutečných
událostí nebo je přímo popisují.To vše výše
napsáno je ovšem jen moje zkušenost a názor který
se nemusí nutně shodovat s názorem jiným:-)
 
Re: Re-Re co odvál čas
Jan | 17.3.2009 20:01 | id 2264 | nahlásit
Pozor !!! "Přestřelka "není akční,
ale tzv. společenský román, který by byl uměleckou
dramatizací skutečného příběhu. Není to ani pokus
o remake "kalčíkovského" typu a trochu
se tak popravdě vymyká z rámce knih zde
prezentovaných. Popsaná akce na soutoku Dyje a
Moravy je podružná(mimo jiné je vymyšlená od A až
do Z) a V SAMOTNÉM ROMÁNU JDE OBJEKTIVNĚ ŘEČENO O
NĚCO ÚPLNĚ JINÉHU. Z tohoto pohledu tedy může být
"Přestřelka"knihou skutečně nudnou.
 
Re: Re: Re-Re co odvál čas
Tomáš | 18.3.2009 07:38 | id 2276 | nahlásit
>Jan v tomto s tebou souhlasím.Já jsem spíš
pokud možno na skutečné události a rekonstrukce
případů,tak proto mě Přestřelka neoslovila, krom
té popisované akce , třeba to je fabulace ale
dobře udělaná.
 
Re: Re: Re: Re-Re co odvál čas
Vladimír Čapka | email | 7.4.2012 16:48 | id 44502 | nahlásit
Vlastní příběh je sice možná vymyšlen, ale autor sám sloužil jako absolvent u znojemské brigády PS. Vlastní pohraniční akce se odehrává na Břeclavsku a popisuje poměrně věrně přírodní podmínky u rod Poštorná, Lány a Doubravka.
co odvál čas
zdenál | 15.3.2009 23:14 | id 2213 | nahlásit
zdravím všechny pésáky, několik techto knih
vlastním a i po letech je to počteníčko.Sloužil
jsem v letech 1971-1973 na Folmavě pod kpt. Fuskem
tak jsem trochu v obraze a kladu si otázku proč
jsem to tehdy nepodepsal k celňákum. Dnes bych byl
vysmátý důchodce!!! Pánové z let 71-73 ozvěte se!
Naše heslo Rabušic, Pavlíček,Pičmunda, Ryška
,Trecha ,Revilak, Kubát, Uher atd. Zdravím a
doufám , že se někdo ozve.
 
Re: co odvál čas
Jan | email | 16.3.2009 20:05 | id 2234 | nahlásit
Sloužil jsme u PS v letech 1967-1969. Někdy v roce
1964 poprvé vyšla od známého spisovatele Jana
Procházky tehdy velmi slavná kniha
"Přestřelka", jejíž děj se odehrává v
50. letech, v prostředí tehdy nedávno vzniklé
PS. Asi proto, že autor podává celkem
objektivní ob raz tehdejší doby, byla kniha v době
normalizace zakázána. I přesto, že se nám mohou
některé popisované děje dnes zdát sebevíc podivné
a v současné době nepochopitelné, jde stále o
velmi poutavý román o veliké lásce, odvaze,
strachu i obyčejné lidské hlouposti. Podle mého
osobního názoru může objektivnímu a nezaujatému
čtenáři též pomoci pochopit dobu a osvětlit proč
lidé mysleli a jednali tak jak tehdy mysleli a
jednali. Román mohu všem bývalým pohraničníkům
vřele doporučit. Jestli se nepletu kniha vyšla
naposled v nakladatelství Naše vojsko někdy v 90.
letech a neměla by tady chybět
 
Re: co odvál čas
Josef JEDLIČKA | email | 16.3.2009 23:44 | id 2241 | nahlásit
Jsem přesně účastníkem uvedených let
strávených u pésáků na Folmavě. Pod velitelem
kpt.Fuskem,který už bohužel není mezi námi a
ostatních velitelů jak uvádíš.Jen na doplnění
Pavlíček námi tzv. Šarik. Ještě byl jeden veltel
čety npor.Byl jsem psovodem se psem pod jménem
Harry - taková černá hladkosrstá bestie. Velitelem
psovodů byl četař Provazník a později tebou
jmenovaný des. Kubát. Jeho otec byl velvyslancem
ve Vietnamu. Se mnou byl psovod Slovák Standa
Hodorovič a půl roku před námi byl Chmelík, který
měl psa Rolfa. Poslední půl roku jsem strávil jako
psovod poplachovky, nábo na piketu, různé
trenýrovky a vařením pro psy. Do civilu jsem šel
koncem března 1973. Dne 1.4.1973 jsem nastoupil k
Polici ČR u které pracuji dosud v Sokolově. Již
přesluhuji,ale jen do doby než se postaví Krajská
správa v Karlových Varech. Rota vypadá pěkně je
tam sídlo PČR. Vůbec nelituji tam doby strávené.
Na dobré rád člověk vzpomíná a na horší zapomene.
Byli jsme přeci 7.rPS později tyt čísla se měnili.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Knihy o ochraně státních hranic

Různé knihy, jejichž téma se dotýká ochrany a ostrahy státních hranic.

A2009-03-15 19:40:15 U2019-08-26 12:39:40 TG0