Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Objekty PS » Kasárna 15. bPS » 15. brigáda PS - České Budějovice
Předchozí 1 fotografie V.Cinkl z 19 Další
Foto 1

Pohled na budovy bývalé českobudějovické brigády PS od řeky Malše

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18 Foto 19
Autor: V.Cinkl | Pořízeno: 3.2010 | 19×
Sekce:
Kasárna 15. bPS

15. brigáda PS - České Budějovice

(19 fotografií)

Areál 15. bPS České Budějovice (VÚ 5343) se nacházel v jižní části Českých Budějovic, při železniční trati na Kaplici, na Plavské ulici, ve čtvrti s okolní vilovou a zahrádkářskou zástavbou.

Celý reál je dodnes majetkem MV a je aktivně využíván Policií ČR, fotografovat uvnitř vám tedy nejspíše nikdo nedovolí...

Okres: České Budějovice


Vaše komentáře...

ženijni rota
Jaroslav Pejřimovský | 29.7.2014 22:07 | id 77595 | nahlásit

Ozve se někdo ze ženijni roty 1969--71 ? Pepa Rendl Pepa Šedivy Mira Hublík atd
zr ČB
RUDA | 4.3.2014 19:56 | id 71771 | nahlásit

ZDRAVÍM
SLOUŽÍL JSEM V LETECH 1974-1976 NA ZAB.ROTĚ KTERÁ BYLA NAPROTI ŽENISTUM NEUMIM SEHNAT NA NIKOHO KONTAKT ,PŘÍTOM TAM BYLO HODNĚ KLUKU Z OSTRAVSKA VELEL NÁM MAJ. FABIAN A OD ŽENISTU SI VZPOMÍNAM NA ČURAJE VÍM ŽE BYL Z HATĚ NA OPAVSKU. DÍK ZA KAŽDOU INFO. DLE FOTEK TAM STOJI TETKA DOMKY
PS 5343 České Budějovice 82-84
Tomáš | 21.1.2014 11:33 | id 69680 | nahlásit

Zdavím Vás mázové. Nastoupil jsem do ČB k ženijní rotě. Velel tam tomu Moša. Byl tam taky Kapalko,Žák,Matuška. Potom jsem byl převelenej na Dolní Dvořiště. Tam jsem sloužil taky s Milanem Vychodilů. Byli jsme oba od Soběslavi. Byl bych rád kdyby se někdo ozval bud z ženijní roty a nebo z Dvořiště z tohoto období. Zdraví voj. Tomáš
PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
VÁCLAV ČAPEK | 27.8.2013 18:18 | id 63905 | nahlásit

Navazuji na muj dnešní email a to u velitele spojroty majora RAUERA,nadp.ZBORNÍKA,por.KOTIZY,por.KROBA jako řidič. V prvním roce u 2čety radiovozu T-805 a druhým roce u 3 čety P-V3S.To byl právě rok 68 bez vycházek a nakonec prodloužení vojny na neurčito. Ale byl to hezký rok, když jsem vozil kluky stavěcí roty pod vedením velitele por.KROBA a stavěli jsme telefonní vedení k rotám. Byl to supr velitel.Pocházel z Vyššího Brodu, vozil jsem tam jeho rodičum dřevo.Vzpomínám na něj i proto, že jsem se tu dočetl, že major v.v. Alois KROB zemřel v dubnu 2012. Mám ještě jednu smutnou zprávu. V družstvu s námi sloužil Áda Janeček který zemřel víc jak před 10 roky. Čest jejich památce. Vzpomínám hlavně na řidiče B.Coufala, F.Hanuse, Z.Kukrála, M.Blažka, K.Hrbka a všechny z roty co vidím na táblu a fotkách které mám.Několikrát jem se byl podívat i na brigádě v Č.B.,projel pohraniční roty od Lipna až po Suchdol n.L, kde jsme jako stavaři se pohybovali.Ale, nic už ztoho nezbylo,jen zničené roty a vzpomínky.Bylo by hezké,se sejít a zavzpomínat.Zdravím kluky a hodně zdraví přeje Vašek.
 
Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
Bohuš Vlček | 27.8.2013 19:07 | id 63906 | nahlásit

Zdravím Václave,prosím tě vzpomeň.Sloužil v té době na spojrotě jako radista Bubla?Byli jsme v roce 1967 ve výcviku v Tisové u Březové u Sokolova.Potom nás rozhodili na brigády PS.Já byl v Bratislavě.Poručík Kotiza nám velel a potom šel do ČB.Máš přehled jak se mu vedlo dál,zůstal u PS i po r. 1968?Máš-li fotky pošleš je sem?Díky a Zdar
 
Re: Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
Václav Čapek | 7.9.2013 11:59 | id 64201 | nahlásit

Zdravím tě Bohouši.
Bubla ? pravým jmenem Fiala Ludvík se mnou byl v 2. četě.
On jako radista a já jako řidič. Velitele nám právě dělal por. Kotiza. Byl fajn chlap.
Já jsem druhým rokem přešel k 3. četě a pohyboval jsem se více po čáře. Poručík Kotiza tam byl i po roce 1968 a než jsme odešli do civilu, tak byl povýšen na naporučíka. Bohouši, pokusím se poslat fotografie na tyto stránky, ale nevím zda se mi podaří.
Zdráví tě Vašek.
 
Re: Re: Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
Bohuš Vlček | 7.9.2013 14:02 | id 64202 | nahlásit

Nazdar Václave. Dík za odpověď.Mám před sebou foto z výcviku.Je to četa radistů.V druhé řadě uprostřed je právě por. Kotiza.Vedle něho svobodníci-velitelé družstev nu a pak my,vyplašení bažantíci mající před sebou ještě 25. měsíců služby i s proslaveným rokem 1968.S tím jménem L. Fiala jsi mě pomohl je to opravdu tak.Musím se pokusit s pomocí vnučky tento snímek umístit na adresu Tisové. Buď zdráv a ještě jednou dík. Z Moravy - Val Meziříčí Bohuš.
 
Re: Re: Re: Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
r.67-69 | 13.9.2013 16:24 | id 64420 | nahlásit

bohuš hovorí Ti niečo meno Illaš Jozef.
 
Re: Re: Re: Re: Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
Bohuš Vlček | 13.9.2013 19:32 | id 64424 | nahlásit

Zkouším propátrávat v makovici zasuté informace,ale zatím nic nedocvaklo.Na jména moc velký borec nejsem.Od roku 67. je to přece jen nějaký ten čásek. Zdravím B.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
Václav Čapek | 13.9.2013 21:23 | id 64432 | nahlásit

Bohuši -reaguji na jméno Illaš Josef. Já jsem s pepou byl prvním rokem na pokoji. On jako radista a tak byl s Tebou asi v Tisové ve výcviku.Zdravím Vás oba a jestli jsi josef nezapomněl tak se ozvi. VAŠEK ČAPEK
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
Jirka | 12.9.2013 18:19 | id 64388 | nahlásit

Ahoj Bohuš,reaguji na Tvůj příspěvek ohledně por.Kotizi.Bohužel už nežije zemřel.Sloužil u PS do roku 72 a potom musel nuceně odejít,po roce 89 se vrátil do aktivní služby na spoj rotu v Č.B.Končil někdy v r.92.Já jsem také sloužil u PS a to v roce 81-83.Znám ho protože to byl můj tchán,byl to supr člověk .
 
Re: Re: Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
Bohuš Vlček | 12.9.2013 22:13 | id 64399 | nahlásit

Jirko moc děkuju za zprávu.Je mi opravdu líto,že tchán je už na druhém břehu.I když jsem s ním pobyl jen dva měsíce v Tisové z paměti mě nevymizel.Byl to férový a rovný chlap.Já jsem teď shodou okolností v Bratislavě kousek od kasáren na Košické ulici.Tam jsem si před 46. léty odkroutil vojnu.Buď zdráv a ať se ti daří přeje Bohuš
 
Re: Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
Václav ČAPEK | 21.9.2013 21:42 | id 64670 | nahlásit

Bohuši zdravím Tě. Otevři si -Dobové foto -spojovací rota 67-69
Fotky už tam jsou. Na tablu určitě poznáš Bublu a možná i další co s Tebou byli v přijímači.Já jsem na 3fotce -jako dozorčí roty na silvestra 68 -v pravo. Tak zdar Vašek.
 
Re: Re: Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
Bohuš Vlček | 22.9.2013 11:55 | id 64695 | nahlásit

Vašku dík za upozornění.Už jsem se kouknul,ale na noťasu se moc nedá poznat.Budu si muset pořídit véélký monitor.To víš jestřábí oko už je v propadlišti času.Dobrou chuť k obědu přeje Bohuš
 
Re: Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
Emil Kmiť | 29.12.2013 17:43 | id 68539 | nahlásit

Bohouši zdravím,nadpor.Kotyza ešte v roku 1970-1972 tam služil,ja som vtých rokoch tam bol ako telefonista na ústredni a dalekopise.
 
Re: Re: Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
Bohuš Vlček | 29.12.2013 18:23 | id 68540 | nahlásit

Emile, dík za upozornění. O kousek výše je odpověď zeťáka por. Kotizy Jirky. Sloužil na spojrotě právě do r. 1972.Potom musel odejít-jako spousty ostatních po tehdejších čistkách. Vrátil se ještě po r. 1989 a sloužil do r. 92. Jak píše Jirka,je už bohužel na pravdě boží. Emile byl jsi taky ve výcviku v Tisové? Já tam pobyl v r. 1967 na podzim a potom v Bratislavě na spojrotě jako radista. Do nového roku Ti přeju štěstí a pevné zdravíčko. Bohuš z Moravy-Val. Mezu. Zdar všem Peésákům
 
Re: Re: Re: Re: PS5343 Č.B.-spojrota rok 67-69
Emil Kmiť | 29.12.2013 18:44 | id 68542 | nahlásit

Bohouši,ale si nejaky rýchly,ked hned reaguješ. Ano v tej Tisovej som taktiež bol 6 mesiacov. Veliteľa čaty mi robil por. Safranek Peter.Vroku 1984 sme sa stretli v Tesle Stropkov on bol u nás na služobnej ceste a vtedy robil spojovacieho načelnika celej PS v Prahe už ako plukovník.Tak sme sa skamaradili ,že mi zariadil šteňa s chovnej stanice.Taktiež všetko dobré v novom roku aj všetkym Peésakom.
PS5343 Č.B. spojrota rok67-69
VÁCLAV ČAPEK | 27.8.2013 17:11 | id 63902 | nahlásit

Zdravím Vás-jestli v duchodě taky občas zabrouzdíte na internet a zavzpomínáte na pohraniční léta. Já jsem v letech 67-69 sloužil u spojroty v Č.B.u velitele majora RAUERA
spojrota rocnik86/88 podzim
ladislav pulen | 28.7.2013 22:27 | id 63031 | nahlásit

Zdravim byvalich spojarov z Budejovic.
Ja som sluzil na spojrotte 86/88 podzim pod Homerom,bolvelitelom. spojroty nadporucik,na konci uz kapitan.. Ak dobre my pamat sluzi zo sslovenskaa tam bol vtedy Vlado Kovalcik,Jano Kubina Miro Gendiar Peter Ozgyn a dalsi. Dodnes obcas si pisem s Lubosom Hojnym.ak mate nielto kontakty na ostantnych PS akov tej doby,poslite mi to mailom,potesilo by. s pozdravom, "Uj Szo".....
 
Re: spojrota rocnik86/88 podzim
stevo kovacik | 9.8.2013 09:38 | id 63370 | nahlásit

Zdravim ta Laci,mozno si ma budes pamatat,bol som tiez na spoj rote iba trosku skor.Sedel som na radiu spolu s fernetom, kettym,dudym,marsikem pepom a tiez s hrubantem,zopar adries mam a ak byvas este v Moldave a navstevujes Kosice tak sa ozvi mailom.Zatial sa maj a ozvi sa mame na co spominat.
DEN PS !!!!
Aleš Orlík | 24.6.2013 21:38 | id 62160 | nahlásit

Setkání Veteránů PS v Ostravě ke dni Přijetí zákona o ochraně Státních hranic se koná 26.7.2013 v 17 hodin v rastauraci "U Havránka . Dostavení v uniformě vítáno . S vlčákem na klopě.... Láďa Nekvapil
---------- Původní zpráva ----------
Žádost o informace
Michael Manolevski | 9.2.2013 18:12 | id 56462 | nahlásit

Dobrý den, v současné době pracuji na diplomové práci ve které komparuji
střelecký výcvik v letech 1918- 1945, 1945-1989 a v současnosti. Z
těchto důvodů sháním veškeré střelecké předpisy, písemné přípravy a
metodiku střeleckého výcviku v prvních dvou obdobích. Jsem sice ve
spojení s policejním muzeem, archivem PČR i Archivem bezpečnostních
sborů, ale k těmto předpisům jsou váce než macešské. Vojenský
historický archiv se v současné době připravuje na velkou rekonstrukci a
obdržet od nich nějaké relevantní informace je skoro nemožné. 15 března
musím práci odevzdat, takže se dostávám do tvůrčí krize. Obracím se
proto na Vás se žádostí o jakékoliv informace, Pokud by někdo z vás měl nějaké přípravy, podle kterých jste stříleli, popřípadě by měl v paměti nějaká střelecká cvičení, byl bych moc vděčen. Jedná se především o krátké palné zbraně. Díky Michael Manolevski mail Manolevm@seznam.cz
podzim 87-89 později cetvinský tygr
miroslav horký kapr | 22.12.2012 20:41 | id 53829 | nahlásit

na brigádu jsem přišel po Pš.Na RTZ jako frajtr,a po silvestru 88 jsem odešel za odměnu na Cetviny.Jezdil jsem z uazem hotováka.Pokud si pamatuju tak velitelem RTZ v té době byl major Vacek a po něm major Kinčl.kluky z mýho čísla si vybavuju dost matně.Ryklík, Kočí,Bula.Sváb, a z mazáků Macha.Kočajnara,po něm sem zdědil jeho bagr.Teda lžíci.Vté době vládlo na brigádě pěkný dusno.Mně se podařilo se zůčastnit většiny z nich.I když někdy jen pasívně.Jeden příklad kterej se na brigádě stal až legendární.Požární družstvo.Furtáci to tehdy pěkně nafoukli ale později jim ta bublina pěkně splaskla.V létě se kluci dohdli že se udělá požární cvičení u malše.Všechno se ohlásilo a ráno v sobotu mi za uaz zapřáhli stříkačku.Blbě.Takže po vyjetí z autoparku se vyhákla,klukům co na ní seděli se naštěstí nic nestalo.Po dojetí k Malši jsem jako mladej musel hlídat vozidlo,a mazáci se šli koupat.Velel tomu apsik a bylo nás kolem 12.Po příjezdu na brigádu to začalo.Okamžitě nástup na dévetárnu.Přišla totiž hláška že jsme všichni na šrot a že sme dělali bordel.Někdo s furtáků byl asi u vody.Dali nám všem dejchnout. Dělali výslechya prý o nás nevěděl operák.Drželi nás tam do večera a pak to splasklo.nadejchal jenom apsik,a kluci měli jen jedno pivo.a to už vyprchalo.Takže nakonec to bylo jen to koupání který bylo zakázaný.Poasi deseti hodinách nás konečně pustili na rotu,a zarazili akorát vycházky,ale mluvilo se otom ještě půl roku.Spozdravem neprojdou když nepůjdou.
 
Re: podzim 87-89 později cetvinský tygr
Dalibor | 16.1.2013 21:53 | id 55115 | nahlásit

Sloužil jsem v roce 78-80, kdy vel.roty byl mj.Masaryk a vel.aut.čety kapt.Vacek,který jak vidím se stál velitelem.Co se stalo s mj.Masarykem? po těch cca 8 letech od našeho odchodu do civilu.
 
Re: podzim 87-89 později cetvinský tygr
Jarda Novák | 9.5.2013 08:23 | id 60570 | nahlásit

Tak to bych si tě měl pamatovat, přišel jsem v létě 88 ze Žofína a Ryklík, Bula, Jirka Kočí, tatrovák Šváb atd. byli kluci z mého ročníku. Samozřejmě i gumu Kynčla si pamatuji. Tak zdravím
 
Re: Re: podzim 87-89 později cetvinský tygr
miroslav horký kapr | 5.8.2013 20:33 | id 63268 | nahlásit

mám pocit že si tě vybavuju.,ale jistej si tím nejsem.z Bulisem sem seděl v kanclu .Ryklík jezdil s tatrou jako šváb.Kočí jezdil z volhou a vozil Pohanku brigiho.pak tam byl kluk co jezdil s bagrem zdědil přezdívku po mazákovi Kaše.jinak si nemůžu na nikoho vspomenout.
 
Re: Re: Re: podzim 87-89 později cetvinský tygr
Jarda | 2.3.2014 22:23 | id 71692 | nahlásit

No jasně, vzpomínám si na tebe, jezdil jsem s Š1203 a byl na Pentagonu na zbrojním. Pak tam byl malej Bango, ale hodně jmen se mi taky nevybavuje, musím sem dát nějakou fotečku, fotili jsme se v autoparku u nějaké T815, možná tak si i ty
 
Re: Re: Re: Re: podzim 87-89 později cetvinský tygr
Petr David | 3.3.2014 00:11 | id 71699 | nahlásit

Ahoj kolego.Byť jsme se neznali,já rovněž jezdil přesně v té době se Š 1203 ale pod výcvikáčem v Suchdole na místní motostř.rotě.Na Banga si pamatuji,jezdili jsme občas k němu s o.p Novákem pro něco do skladu,byl tam toho skladu náčelník ne myslím?Jenou jsem jel se samotným "týlařem" Pohankou.Tak zdar!
 
Re: Re: Re: Re: Re: podzim 87-89 později cetvinský tygr
Petr David | 3.3.2014 00:12 | id 71700 | nahlásit

Jen ještě malý dodatek a oprava- sloužil jsem jaro 87-89.
Zde již nelze dále reagovat
Kurz kuchařů a PVP podzim 1971 Č.Budějovice
Václav Rygl | 25.11.2012 20:46 | id 52625 | nahlásit

Vzpomíná někdo na ty chvíle a hlavně na mládí.Velitel mjr. Kadlec , mjr.Šmidrmajer ,rtm.Malina.Švejnoha,Snítko,Dunajčík ? ,Švestka ,Šmat ,Hojda a jeden chlapec,nevzpomenu na jméno říkal,už viem po česky vole,vole.Přeji pohodu
 
Re: Kurz kuchařů a PVP podzim 1971 Č.Budějovice
Jožo | 6.1.2013 16:13 | id 54662 | nahlásit

Kurz staršich kuchařu se různě opakoval. Já byl v březnu 1973 a pak na rotách .Za těch 40 let si pamatuji Šmidmajera,ale hlavně rotmistra Brhela s tím jsem si vyměňoval názory jak se co vaří. Mohli bychom znát společné kamarády jako Jan Janovský,Štefan Maslíž,Jan Kládek,Hejtmančík,Luboš Studený,Vaněk. Kiss,Štencl
 
Re: Re: Kurz kuchařů a PVP podzim 1971 Č.Budějovice
Václav | 6.1.2013 22:04 | id 54686 | nahlásit

Ano Hejtmančík,vedle něho jsem spal.Ostatní jména si nevzpomínám.Byly jsme tam 2 skupiny,já byl kurz PVP ,s kuchaři jsme měli praxi.Mjr.Kadlec a nrtm. Malina tam za Tebe nebyli?Byl tam ještě nějaký rotný,jméno nepamatuji.Jo a staršina ,myslím praporčík,bezva chlap.A Ty jsi byl z povolání?
 
Re: Re: Re: Kurz kuchařů a PVP podzim 1971 Č.Budějovice
Jožo | 13.1.2013 16:54 | id 54992 | nahlásit

Nebyl jsem furťák i když se mě snažili přesvědčit. Byl jsem jen v kurzu tedy asi měsíc a za těch 40 let mi už vypadlo z paměti mnoho jmen . Zůstala jen těch s kterýma jsem měl něco více.
 
Re: Re: Re: Re: Kurz kuchařů a PVP podzim 1971 Č.Budějovice
václav | 14.1.2013 19:08 | id 55022 | nahlásit

Nikdo nezmiňujete rtm. Malinu,na něho se nedá zapomenout.Sloužil beze zbraně a ty jeho historky.Třeba znal pekaře který v sázce snědl kilo salámu,opilý přišel domů dlouho po půlnoci ,nešel spát a zadělával těsto,přišlo mu těžko a nab... do těsta,napekl housky a lidi se ho potom ptali kdy bude zase péct ty dodré housky se salámem.A Hejtmančík nešel na rotu?Já po kurzu dělal prvianťáka v Žel.Rudě na praporu.S opušťáky nebyl problém.Přeji pohodu.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Kurz kuchařů a PVP podzim 1971 Č.Budějov
Jožo | 12.3.2013 16:32 | id 58017 | nahlásit

Hejtmančík šel na rotu Dolní Dvořiště a tu mi dělal provianťáka. Dostal pecku a dělal vedoucího oddílu Mladých strážcu. Byl od Štramberské trůby,kdo ví kde je mu konec. Jan Janovský,Štefan Maslíž, Jan Kládek- kouzelník od Prašné brány, Josef G? byli jeho kuchaři. Josefa pak hodili"za odměnu"na Cetviny a místo něj přišel z Cetvin Jarda Štencl pozdější VP a svob.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Kurz kuchařů a PVP podzim 1971 Č.Budějovice
Rostislav Mraček | 7.1.2013 08:45 | id 54694 | nahlásit

Vzpomínám: domek papírák, kouřící kamna, teplá voda jen v sobotu. Velitel mjr. Kadlec - řezník, mjr. Schmidtmaier - silný kuřák, rotný či rotmistr Koželuh, skvělý staršina jehož jméno mi nenaskakuje. Brhel si v roce 75 dodělal vysokou školu a povýšil na podporučíka. V roce 74 jsem byl v kurzu starších účtovatelů, tak se jmenovali provianťáci. Za dva roky první a jediný opušťák, za -4 z jakéhosi testu. Ten druhý byl za úspěšné závěrečné zkoušky, vybrat jsem si ho měl na Cetvinách, ale mjr. Slezák ho zrušil: ,,Mali vás pustit z Budejovíc!" Je zajímavé, že mi utekla jména spolubojovníků. Pouze Spišiak a snad Vaculík a Musil. Dík za připomenutí té doby!
rtz 1983-4 gogo,masaryk,vacek...
robert | 28.9.2012 20:20 | id 50413 | nahlásit

jazdil som na 1203-ke pre veterinu u pplk.Šebeka.velitel hospodarskej čaty bol gogo-grabmiller.autičkarov mal kpt Vacek a šéfoval tomu mjr.masaryk alias mektavý kozel.chodili sme na brigády do budvaru,na pivo do masných krámu a pod.chalani ročník 83-4 ozvite sa!
 
Re: rtz 1977 jaro až1979 /A gogo,masaryk,vacek...
Milan Pociel | 20.8.2014 09:46 | id 78271 | nahlásit

Ahoj kluci,jmenuji se Milan a sloužil jsem na RTZ jako zbrojíř.Také jsem hrál v hudební kapele RTZ. Tímto zdravím své kamarády z kapely Drahuše Bačevského,Michala Bokšanského,Čtveráčka a další kamarády z RTZ jaro 77/79. Velitelem byl super chlap mj.Toninger.velitel čety byl také gogo,Vacka také pamatuju.Pak byl nový velitel kpt.kuva normálně Masarrryk.(bundáku neserr.nebo,Tě zavřu až zčernáš).Kámoši,kteří to čtete ozvěte se . Milan z Ostravy PS.at žije HAČAVA.
ženisté 1959-1961
Jenda | 22.6.2012 21:21 | id 47027 | nahlásit

Ve Vyšším Brodě nás ženistů bylo tehdá 45.Velitelem byl kpt.Lathner,Dvořák,Říha a poddůstojníci,bylo jich víc.Za těch 29 měsíců jsme prošli skoro všech 27.rot,celou jižní Šumavu.Rád vzpomínám na tyto chvíle,napsal jsem o tehdejší době knížku/druhé vydání/,jsou to nevyzpytatelné chvíle tehdejší doby,z kolegů,co jsme narukovali,udržuji styk jen ze dvouma,doufám,že se mně kluci ozvete,i když toto oslovení by patřilo do minulosti.Dnes už jsme dědečkové,důchodci a vojna je pro dnešní generaci prý jen nějaký název nebo slovo patřící do historie.Knížka, jak už jsem kdysi-u prvního vydání uvedl se jmenuje,,Smrt v Hadí zatáčce",můžu ji zájemcům zaslat též na CD, příští měsíc na dobírku.Chlapi,ozvěte se.Dík .
Smutná zpráva
Hrubý Vl. | 30.4.2012 14:56 | id 45397 | nahlásit

Dnes 30.4.2012 zemřel major v.v.Alois Krob.Na Silvestra mu bylo 80 let.Zemřel ve voj.nemocnici v Budějicích.Sloužil na spoj.rotě 1.praporu PS Lipno do roku 1967 a potom až do penze u spojařů na velitelství 15.brig.PS v Budějicích.Byl prima kamarád,každý rok jsme se scházeli v Budějicích ,já naposled 19.4.bohužel už ve špitále.Kdo jste s ním,nebo pod ním sloužili u PS vzpomeňte si na něj.
Vláďa Hrubý-pípák Lipno 1960-62
 
Re: Smutná zpráva
VÁCLAV ČAPEK | 24.11.2013 19:03 | id 66932 | nahlásit

VLÁDO -vzpomínám na nadporučíka Aloise Kroba z let 68-69 když mi dělal velitele čety na brigádě - spojroty v Č.B. Tuto smutnou zprávu jsem se dočetl v Tvém příspvěvku. Prožili jsme spolu jeden rok a to hlavně na čáře od Spáleniště až po Suchdol. Prováděli jsme s četou opravy telefonního vedení a já je vozil s V3S a maringotkou. Byl to opravdu dobrý velitel a taky rád na něj vzpomínám. Ale to už je vlastně vše co mužem dělat. VLÁDO -zdravím tě a přeji pevné zdraví. VAŠEK.
 
Re: Re: Smutná zpráva
Hrubý vl. | 24.11.2013 21:23 | id 66945 | nahlásit

Vašku,když mě pošleš mejlovou adresu,pošlu tě fotky ze špitálu.Neb tel. 315681418.Vláďa pípák Lipno 60-62
 
Re: Re: Re: Smutná zpráva
VÁCLAV ČAPEK | 25.11.2013 18:31 | id 66965 | nahlásit

VLÁDO- to je velmi špatná zpráva. Přeji Ti brzké uzdravení.Moje meilová adresa - kepacvali@seznam.cz Když si zadáš v pravo na liště Č.B. spojovací rota r.1967-69 ,jsou tam fotky odemne.Na tablu je i Krob ale to bys musel mít lupu. Zdraví Tě VAŠEK,
Ženisti 75-77
Emil | 23.2.2012 13:03 | id 42743 | nahlásit

Ahoj Pavle.Na to jsem uplně zapomněl. Pravidelně jezdíme s manželkou a děckama do Rožnova na Janošikův dukát a v té kovárně jsem Jirku potkal. Jirka mně nepoznál,tak jsem se musel ozvat já a byl z toho dost vykulený.Tak jsme trochu pokecali a dokonce mi darovál tam ty jeho výtvory co vyrábí.Jo a asi v roce 87 jsem potkál v Olomouci Mirka Smítala,ale to jsem ještě jezdíl po vlastéch českých a slovenských.Dnes už bych nikoho nepoznál.Pavle tak se tam mějte krásně a zase se někdy ozvi.Ahojky Emil.
Příležitosti k setkání
Vašek z hor | 24.1.2012 01:29 | id 41241 | nahlásit

Kluci,jestlipak víte,že je možné setkat se s příslušníky 15.bPS na akcích,které pořádá Klub českého pohraničí? V tomto klubu je m.j. i sekce býv.ochránců SH.Klub již řadu let pořádá některé,dnes už tradiční,akce: V Trocnově se schází pohraničníci vždy o nejbližší sobotě ke Dni PS.Letos to bude 7.7.ve 14 hodin. Setkání u památníku Stráže obrany státu(SOS) v prostoru býv.roty Peršlák bude 27.9.Další akcí je setkání u pomníčku voj.Adama Ruso v prostoru býv.roty Krabonoš(suchdolský prapor) v lese nedaleko přechodu Halámky. Letos to bude 29.9. ve 14.hodin.
PS5343 90-91
Vitezslav Novak | 9.1.2012 19:36 | id 40499 | nahlásit

Podzim 90 az 91 Ceske Budejovice, prijmac Suchdol nad Luznici 3 rijna 1990 po prijmaci odchod zpet Ceske Budejovice velitel major Homer u spojaru vic si nepamatuji pak jsem byl odvelen do Prahy, super lidi v CB :) kdo ma nejaky fotky atd. at se ozve byl tam borec z Orlove a tak ruzne, jmena si fakt nepamatuji, vsichni mladi byli Supove (C.B.= Hacava) gumova frasna a podobne hlasky :)
 
Re: PS5343 90-91
Vitezslav Novak | 9.1.2012 19:57 | id 40502 | nahlásit

jo a te vysoke budove se rikalo Pentagon :)
 
podzim 90
Boban Řepa | 6.11.2012 20:37 | id 51869 | nahlásit

Ahoj narukoval jsem na podzim 90, následně transport do výcvik. stř. Suchdol, po příjímači zpět do ČB - RTZ - npor. Červ, Pribela... byla tam spousta báječných kluků zejména z Moravy! Bohužel jsem byl na podzim 91 odvelen do Libějovic a stratil jsem kontakty.
rtz-1991
Marek Jedlička | 31.12.2011 01:04 | id 39977 | nahlásit

Kurňa tak tady jsem ztrávil poslední chvíle těchto kasáren-na podzim roku 9ě nás zrušily a dosluhovali jsme rozeseti po všech koutech Čech-mě dali do Bučovic u Vyškova.Je tu někdo kdo byl se mnou?Moc si nepamatuju jména tak doufám,že je tu někdo na tom líp jak já.Četař v záloze Marek Jedlička:-)) Byl jsem na pokoji s provianťákem Petrem Pacíkem,Pavel?Amler,Petr Žídek a omlouvám se jestli jsem na někoho zapoměl.Pisněte jedlickamarek@centrum.cz
Patra Josef
Josef Machú | 5.11.2011 20:00 | id 37703 | nahlásit

15pohranicni brigada mv roky 1957-59 autorota
zn. cisterna. Velitel roty npr.Venca Pohanka.
Prosim mate-li nekdo zajem o kontak ozvete se.

Zdravi Josef.
 
Re: Patra Josef
Petr David | 5.11.2011 20:54 | id 37706 | nahlásit

Dobrý den!Chci se jen optat...,ten Venca Pohanka,není to náhodou pozdější (kolem mého působení (87-89) velitel brigády pro věci týlové?Byl z Č.Budějovic..
 
Kaplice-Mostky
Jan Masopust | 22.6.2012 07:50 | id 47003 | nahlásit

Dobry den,muj otec slouzil v te dobe na vojne
na zamecku Pernlesdorf,ne tedy na zamecku
ale vedle byla ubytovana jejich rota,ktera spadala
pod budejovickou brigadu.
Prosim jestli bude nejaky pametnik cist tento vzkaz
at se ozve na muj Email,otec by si s nim rad popovidal.Diky J Masopust ml.
 
Re: Kaplice-Mostky
Jan Masopust | 22.6.2012 07:56 | id 47004 | nahlásit

Jednalo se o roky 1957-59
 
Re: Patra Josef
Arti J ozef | 24.4.2013 09:22 | id 60108 | nahlásit

Skončil jsem v roce 1970 ,tehdy velitel RTZ-ky byl mjr.TONYNGR a načelník tylu ppl.POHAHKA.
5343 České Budějovice 72-74 velitelská rota
Milan Holubec | 25.10.2011 22:24 | id 37360 | nahlásit

Najde se ještě někdo, kdo jako já jezdil na velitelský od r.72-74 nejprve Gaz 69, Moskvič407, Volha, PV3S, T111,T138 nakonec RTO po Šumavě od Kyselova po Novou Bystřici? Bylo nás tam v tý dřevěný boudě u Malše snad 25 řidičů! Pod velením dobráka kpt.Ťoukálka. Ozvěte se ať se pobavíme nad starýma fotkama, mám jich někde spoustu.
 
Re: 5343 České Budějovice 72-74 velitelská rota
Ladislav Tvrzický | 2.12.2012 22:56 | id 52969 | nahlásit

Ahoj Milane,já jsem tam byl 76-78,rotní mechanik,volha,PV3S,tatrovky,gazy ,uazy a nakonec můj miláček š706 RTO B 130 056.Pár fotek taky mám,tak se ozvi. Láďa.
 
Re: 5343 České Budějovice 72-74 velitelská rota
Arti J ozef | 25.4.2013 00:58 | id 60129 | nahlásit

Na foocbuku je strana 15 brigady PS.Ceské Budejovice su tam aj fotky .
 
Re: 5343 České Budějovice 72-74 velitelská rota
alena Ťoukálková | 27.6.2013 21:47 | id 62291 | nahlásit

díky za toho "dobráka", tatínek by byl pyšný, měl Vás všechny rád jako svoje děti.....
hurka pri č.budejovicach
marian jakubik | 24.10.2011 09:00 | id 37314 | nahlásit

ahojte chalani ozvite sa ktori ste služili v rokoch 1980 1982 na hlaske hurka u spojarov.Tahlaska sa nachadzala medzi obcami stare hodejovica a nova ves.
 
Re: hurka pri č.budejovicach
robo | 14.9.2014 21:54 | id 79104 | nahlásit

čau MARIAN.určite si z bn a pochádzaš z KLáTOVEJ N.VSI? v linei-d si robil sbs-kara?
pasovka-velenice 68-70
Frata RUPRICH Ruda n Morave | 9.9.2011 21:05 | id 35992 | nahlásit

Hledám kamarády,kteří sloužili na pasovce v Českých Velenicích v roce 1968 - 70
a to Míra Mišun,Petr Novotný a všechny ostatní.
Prosím,ozvěte se na výše uvedenou emailovou adresu, příp. na můj tel. 736 151 331,
Všechny zdraví Franta
Ženisti75-77
Emil | 12.8.2011 10:28 | id 34899 | nahlásit

Sloužil jsem u ženijní roty jako řidič TATRY 813 v roce 75-77. Velitel roty mjr. Valenta, politruk kpt. Picka, technik roty kpt. Vacek, staršina jmeno si nepamatuji,ale pochazel ze Stropnice dale nprap Červa,por. Kvietok,ppor.Hřebecky,rtm. Paprsek.Zaklaďáci Vitasek Pavel, Bolek Boleslav,Zámečnik Jiří,Lapaček Pavel,Šlapak Petr,Nevřela Pavel,Bolgár Vojtěch,Briatka Marian,Smítal Mirek,Gerat jmeno si nepamatují a mnoho dalších.Byl bych rád kdyby někdo reagoval.Ahoj STARÉ PAKY.
 
Re: Ženisti75-77
PAVEL | 14.10.2011 20:11 | id 37065 | nahlásit

Byl jsem tam ale trošku pozdějc,83-85..velitel roty mjr.Moša a nprap Červa byl na Rudolfově ve skladu, jináč žádné jméno mi nic neříká...
 
Re: Re: Ženisti75-77
Emil | 4.11.2011 10:55 | id 37632 | nahlásit

I když Tě Pavle neznám tak Ti moc děkuji,že jsi reagoval na moji výzvu.V té době jak jsi narukoval tak už asi byl mjr.Valenta v důchodu a kpt.Picka také. Já stále doufám,že se někdo z mého ročníku ozve.V létě tam chceme zajet.Znám několik kluků,ale mladších co tam také sloužili. Ne u ženistů,ale různě po rotách.Z pozdravem Neprojdou...
 
Re: Re: Re: Ženisti75-77
PAVEL | 21.11.2011 20:18 | id 38216 | nahlásit

jj už prošli a co tu zůstalo??a to zelené mi tak nějak zůstalo...za nehty...a s tatrou není problém se přijít povozit...
ktvhavirov.wz.cz/
 
Re: Re: Re: Re: Ženisti75-77
Emil | 28.11.2011 11:23 | id 38468 | nahlásit

Ani tak nejde o ježďení nějakou tatrou, 20 let jsem jezdil na nákladní dopravě takže mi to nechybí.Spíše jde o to potkat někoho, kdo tam v té době sloužil, trochu pokecat a zavspominat na staré dobré časy. Vtom,že prošli máš pravdu a jak to dopadlo všichní dobře víme.Tak se měj krásně a humor ať tě neopouští. Ahoj.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Ženisti75-77
Pavel | 4.2.2012 14:23 | id 41858 | nahlásit

Ahoj Emile,Ty stará vojno,náhodou jsem narazil na tyto stranky,je neuvěřitelné jak si pamatujěš ty jména.Já bych si na některé nevzpoměl ani náhodou.
Zatím Tě zdravím,určitě se ozvu Pavel Vitásek
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Ženisti75-77
PAVEL | 27.2.2012 22:49 | id 42931 | nahlásit

to je Pavel č. dvě..
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Ženisti75-77
Radek | 9.2.2013 12:02 | id 56446 | nahlásit

Ahoj PAVLE,
absolvoval jsem zelena leta 83-85 u zenistu pod mjr Mosou, museli jsme slouzit spolu, ale at vzpominam jak vzpominam nemuzu se upamatovat...
Byl jsem z Opavy, slouzil jsem spise sluzby v autoparku, rotu, posledni mesice prevelen na RTZ.
Mel jsem pod palcem elektrocentraly, stejne jich moc potreba nikdy nebylo..
Vzpominam na satnu-drevenici na dvorku...to byla kosa prevlikat se v zime.
Mam doma nekde jeste fotky z autoparku, mozna snad vyhrabu i malovanou tristovku.
Z Opavaku si pamatuju Standu Prokse a Heinze...jmeno vypadlo
Jestli si vzpomenes, ozvi se...
Zdravi Radek Nezdařil
 
Re: Re: Re: Ženisti75-77
Tomáš | 29.11.2013 10:54 | id 67125 | nahlásit

Ahoj Pavle sice si na tebe nepamatuju ale v roce 82 na podzim jsem přišel k ženistum a na podzim 83 jsem šel na rotu do D. Dvořiště. Mošu jsem měl taky za velitele.Za mě tam byl taky ppr. Kapalko, npr. Zˇák. Ozvi se mi na email.Máš spojení na ostatní kluky? Ahoj Tomáš Melichar.
melda64
 
Re: Ženisti75-77
Melničuk Rudo | 31.1.2012 21:10 | id 41658 | nahlásit

Služil som na žofine 77-79 chodili sme po všetkych rotah stavali sme nove špaky a stavali nov e signalky velitel roty bol kpt. Jira bol tam aj kpt Picka jeho nadavku si dodnes pametam-mordie pisek kam ten pisek vezou. Bol tam aj Vacek VKR aj staršina zo Strpnice ale šiel na dochodok. Zamoček bol zdevastovany sušili sme tam huby a vedla sme mali autupark. Mam aj nejake fotky žofin,autopark aj barak pri ceste kde sme byvali.Nemam kontakt na nikoho s kym som služil nech sa ozvu.Hromada z kaplic Bartko z Važca Cikanek, Kever a mnoho dalšich
 
Re: Ženisti75-77
Pavel | 4.2.2012 14:07 | id 41857 | nahlásit

Ahoj Emile,Ty stará vojno,náhodou jsem narazil na tyto stranky,je neuvěřitelné jak si pamatujěš ty jména.Já bych si na některé nevzpoměl ani náhodou.
Zatím Tě zdravím,určitě se ozvu Pavel Vitásek
 
Re: Re: Ženisti75-77
Emil | 5.2.2012 09:42 | id 41890 | nahlásit

Ahoj Pavle.Mám nesmírnou radost, že se konečně někdo s našeho ročníku ozval.Už jsem ani trochu nevěřil,že by se to povedlo,myslel jsem si,že už snad ani nikdo nežije.Pavle kde bydlíš? Vím, že jsi kdysi bydlel v Ostravě-Zábřehu.Jestli tomu tak je tak by nebyl problém se potkat. Občas tam jezdím za segrou,ale většinou jenom v letě.Já bydlim pořád v Hnojníku jestli víš kde to je.A co se tyče těch jmen tak se mi jich vybavuje daleko víc a rád na ty kluky vzpomínám i když to nebylo vždycky idealní,ale na to špatné se zapomene a vzpomína se jenom na to dobré.Jinak o sobě ti mužu říct,jsem ženatý,mám dvě vdané dcery a zatím jednu vnučku.Pavle napiš jestli můžeš také něco o sobě a jestli nemáš kontakt na někoho z našého ročníku.Tak se zatím měj krásně a snad se brzy setkáme i když si nejsem jistý jestli se po tolika letéch poznáme.Čau Emil.
 
Re: Re: Re: Ženisti75-77
Pavel | 22.2.2012 18:21 | id 42719 | nahlásit

Ahojky Emile,jo jo žiju pořád v Ostravě a určitě nebude problém se v letě setkat.Jinak jsem za celou dobu potkal pouze našeho kovářského,který předvádí své umění v Val.muzeu v Rožnově.Jo a pak mě oslovil nějaký kluk,prý náš mladý ale toho jsem za prvé nepoznal a už jsem zase bohužel zapoměl jeho jméno.
Jinak taky mám dvě dcery a dva vnuky.Zatím Ahojky.
 
Re: Ženisti75-77
Jachym | 5.2.2012 12:28 | id 41903 | nahlásit

rtm Paprsek nás měl jako velitel čety ve výcviku jaro 76. To bylo dílo :)...Zapálil dokonce Blata a my kopali kanály na přehrazení hořící rašeliny :) Dneska už jenom to dobré :) hojte staré mázy :)
 
Re: Re: Ženisti75-77
Pavel | 22.2.2012 18:26 | id 42721 | nahlásit

Ahoj,kde jsi pak sloužil,byl jsi taky u ženistů v Č.B.Jo rtm Paprsek to bylo vojenské eso,sním máme taky dost zážitků -:).
 
Re: Re: Re: Ženisti75-77
Jáchym | 22.2.2012 20:10 | id 42726 | nahlásit

Ahoj. Já šel na 19 rotu Hájnici. Výcvik byl pěkný záhul , ale rota v pohodě, protože to byl vedlejší směr tak docela klídek :) Brigádou nás pěkně strašili jaká tam není mazácká vojna a jestli tam Paprsek došel tak si určitě užil :) My táhli 5 protitankových dvě protipěchotní miny ...někteří už padali do příkopu a když viděl nějaké žáby tak nám dal zpívat Prší prší :) to byly radovánky :) čus :)...naše četa nějak mlčí :)
 
Re: Re: Ženisti75-77
jiří Somerlik | 6.12.2012 20:45 | id 53183 | nahlásit

Složil jsem na spojrotě 74-76.Paprska si pamatuji i ze Suchdola,bylo to eso. My měli ppor.Rous a ten byl ještě lepší.Takové velké děcko. Měl strach i z velitele družstva. Velitelem spojroty byl major Rauer,nadával nám do skurvených partyzánu. No a s ženistama jsme stavěli na rotách signálky takže jsme se většinou znali.čus
 
Re: Re: Re: Ženisti75-77
Vaclav VALICA | 10.7.2013 16:46 | id 62587 | nahlásit

Ahoj Juro, setkali jsme se ve výcviku od 30.9.74 v Suchdol nad Luž., s námi byl ještě Jura Vasznowski z Karviná- Ráj. Já jsem z Karviné 6. Ozvi se na maila.
 
Re: Ženisti75-77
Viktor | 11.5.2012 20:25 | id 45705 | nahlásit

Čau 75/1 až 77/1
jsem Vás vozil sanitou brigádní ošetřovna můj vel. podpl. Toufar prýma chlap. Viktor.
 
Re: Re: Ženisti75-77
Emil | 13.5.2012 10:46 | id 45757 | nahlásit

Ahoj Viktore. V té době na ošetřovně sloužil i nějaký Jindra Brys z Třince. Myslím,že tam také jezdil sanitou,ale mám dojem, že byl ročník 74/2 - 76/2,ale my jsme byli spolu určitě v Suchdole ve vycviku. Toho Jindru občas potkávám. Cau Emil.
 
Re: Re: Re: Ženisti75-77
Viktor | 13.5.2012 17:11 | id 45766 | nahlásit

Jo ten šel do civilu o půl roku dříve než mi. Hulil jak sadrový ježek pořád nervozní protože byl ženatý staral se co se děje doma. Měl mašinu myslím Jawu Bizona. Tak ho pozdravuj. Viktor
 
Re: Re: Re: Re: Ženisti75-77
Viktor | 13.5.2012 17:15 | id 45768 | nahlásit

Ještě v tom Suchdole byl jsem v 4 četě.Tenkrát jsem vyhrál ty závody s Pragou V3S Jak po mě velitel řval že mu málo tisknu ruku při přebírání te peněženky za první místo. Viktor
 
Re: Re: Re: Re: Re: Ženisti75-77
Emil | 14.5.2012 09:30 | id 45788 | nahlásit

Ve které jsem byl četě si už bohužel nepamatují,ale vím,že tam nějaké ty soutěže byly.Doufám, že sis vyhru schovál a máš jí do dnes.Co se tyče Bryse mám dojem, že narukovál svobodný a oženil se teprvé jako voják. Tu motorku opravdu měl a byl na ni patřičně hrdý na tu dobu to byla dobrá mašina.Nevím kdy ho potkám, ale tvůj pozdrav určitě vyřídim.Ahoj Emil.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Ženisti75-77
Mikulas Zolcer | 20.8.2014 04:04 | id 78268 | nahlásit

Ahoj Emile. moje meno je Mikulas Zolcer a služil som na rote 12 r PS Šejby ročník 1975- 77 jeseň. Vjtech Bolgár bol z našej dediny bohužial už neni medzi nami, mal len 50 rokov ked odisiel. Napíš mi na stránku "12 r PS Šejby" ročník 75-77 Miki
Ahoj Emile pozdravujem Ťa.
Český Heršlák
Franta. | 12.8.2011 08:43 | id 34895 | nahlásit

Já sloužil v roce 1967-69 a mám za to, že Rubáš měl hodnost plukovníka. Myslí že byl fanda do jachtingu na rybníku Bezdrev u Č. Budějovic. Pak si ještě vzpomínám na podplukovníka Pince. Ten jezdíval po rotách, přezdívku měl cikán, když se měl dostavit byla rota vzhůru nohama. Doufám že se nepletu...
Cetvinsky Tygr 59- 61
LadikKurz | 5.8.2011 19:10 | id 34632 | nahlásit

Za nás byl velitelem p.Rubáš jakou měl hodnost si nepamatuji. velel 15.brigádě C.B. Tak ahoj .
 
Re: Cetvinsky Tygr 59- 61
Standa Štok | 5.8.2011 20:27 | id 34635 | nahlásit

Když jsem sloužil na 3 rPS Spáleniště 66-68 PS Ütvar 53 43 České Budějovice - tak Rubáš byl pplk.
 
Re: Cetvinsky Tygr 59- 61
milan zacharda | 23.2.2013 17:04 | id 57206 | nahlásit

Pan Rubáš v roce 1964 hodnost plukovníka.
Oslava
Milan | 2.7.2011 11:22 | id 33111 | nahlásit

Ahoj všichni bývalí pohraničníci, dne 9.7. od 14.hod. se koná v Trocnově oslava 60. výročí PS. Jsou zváni všichni co sloužili u 15. brigády Č. Budějovice.
RTZ 1978-1980
Dalibor | 22.6.2011 16:04 | id 32750 | nahlásit

Čau kluci, najde se někdo z té doby?jo je to let, ale právě proto, Hrál jsem na kytaru na RTZ v kapele Dalibor,velitelem byl mjr Masaryk, kpt Vacek-načelnik aut.služby...
 
Re: RTZ 1978-1980
Jirka | 28.7.2011 22:32 | id 34296 | nahlásit

Ahoj všem. Sloužil jsem na RTZ od nového roku 1984 do podzimu 1985. kpt.Vacek byl náš velitel automobilní čety. Náčelník aut.služby býval tenkrát myslím pplk Květoň. Takže kpt Vacek povýšil? A co mjr Masaryk?
 
Re: Re: RTZ 1978-1980
Pavel | 21.11.2011 20:22 | id 38217 | nahlásit

Jirko asi jsme sloužili vedle sebe možná se i někde potkali...byl jsem dole ve stejné datum jak píšeš jen u ženistů...a zasírali vám každý víkend rampu bahnem...z těch bažin...
 
Re: Re: Re: RTZ 1978-1980
Jirka | 29.11.2011 18:59 | id 38535 | nahlásit

Zdravím tě Pavle. Tak o tom nepochybuji, že jsme se určitě potkávali. Byl jsem u mechaniků v dílnách . Pokud si byl u řidičů tak jsme pravděpodobně zakusili společně i blata v Suchdole...
 
Re: RTZ 1978-1980
Pavel | 11.10.2013 23:46 | id 65272 | nahlásit

zdarec, já byl na RTZ 04/79-03/81, Gogo mě neměl rád :) ... jinak jsem byl ve zbrojním skladě .. je fakt, že většina jmen mi vypadla ..
spojrota 80 - 82
Bartošek Jaromír | 26.5.2011 18:31 | id 31674 | nahlásit

Zdravím všechny, kteří sloužili na spojovací rotě přede mnou i po mě.já tam sloužil jaro 80 - 82 pod Sborníkem jako radiodálnopisec.to špatné se vymazalo a v hlavě zůstaly jen ty veselé zážitky.hledám někoho,kdo tam sloužil se mnou.nejen pípáci, ale i řidiči a stavěči.díky
 
Re: spojrota 80 - 82
Jožko | 16.8.2011 19:47 | id 35049 | nahlásit

Ahoj, v tom období som robil telefónneho mechanika.Pamätám si ťa.
Jožko M.
 
Re: Re: spojrota 80 - 82
Bartošek jaromír | 22.8.2011 13:46 | id 35236 | nahlásit

Ahoj, taky si Tě vybavuju.Byl jsi tam o půl roku dřív a byl jsi pořád rozesmátý.Platí to i dnes?Jak se ti daří?Jarda
 
Re: Re: Re: spojrota 80 - 82
Jožko Maslík | 22.10.2011 15:55 | id 37274 | nahlásit

Mám dojem ,že ty si tam bol o pol roka skôr. Ja som rukoval na jeseň 80. Tvoji spolubojovníci boli : Zelenka,Smolka,Pipta,Chládek,Svoboda ?..........
Mazáci boli-Milan Čepec, Milan Konečný, tuším Kotyra Kostelecký a další. Ďalekopisec bol Chládek či?Mal som dojem že Ty si bol radista ale je to dosť rokov tak sa asi mylim, vlastne radista bol Knoflíček. Keď tak sa ozví na môj mail. Sem chodím iba občas. Úsmev mi nezmizol ani dnes v čase krízy.-:)
Jožko M.
RTZ 85 - 87 Č. Budějovice
Roman Korytar | 26.5.2011 01:09 | id 31658 | nahlásit

Nazdar Petře ozvu se ti co nejdříve na telefon a domluvíme setkání. Pozdravuj Sagvana Tofiho. Máme na co vzpomínat Roman Korytar. K 162
 
Re: RTZ 85 - 87 Č. Budějovice
Michal | 21.6.2011 15:45 | id 32712 | nahlásit

Romane pořád bydlíš v Křišťanovicích?
 
Re: RTZ 85 - 87 Č. Budějovice
tofi | 24.1.2013 00:50 | id 55510 | nahlásit

cau romiku. dnes jsem nahodou narazil na tvuj prispevek. napis jak zijes.zavolame pokecame
 
Re: RTZ 85 - 87 Č. Budějovice
Jozef Mertoš | 17.9.2014 08:37 | id 79163 | nahlásit

Kamarat mi dal typ na tuto stranku, a konečne mam čas si ju pozrieť.Ahoj Roman, spomeň si kto ležal vedla teba na izbe č.4, a jazdil na bielej Škode 120GLS.
Som aj na fotke RTZ r.1986-1988.
Ahoj Jozef.
Výzva
Petr | 29.4.2011 23:55 | id 30790 | nahlásit

Ozve se někdo z DDŠ ročník 76-78
Odpoveď Oldovi za dňa 20.3.2011
Fero | 20.3.2011 21:54 | id 29117 | nahlásit

Oldo v Tvojej reakcií miešaš hrušky s jablkami. Na jednej strane píšeš, že pravdu má Petr, ale v Tvojej reakcií daváš za pravdu mne, že furťák to odskakal za vodiča. Jeden rozdiel je ešte v tom, že v Petrovom prípade rozvodoval vojenský súd v Tvojom prípade nadriadený toho furťáka. Domáce väzenie je totiž disciplinárny trest, ktorý nebol rozsudkom žiadneho súdu, ale asi veliteľa brigády.
 
Re: Odpoveď Oldovi za dňa 20.3.2011
Petr Kucera | 20.3.2011 22:55 | id 29120 | nahlásit

Bud jsi furtak nebo nevis nic.nevis nic
 
Re: Re: Odpoveď Oldovi za dňa 20.3.2011
Fero | 21.3.2011 13:28 | id 29134 | nahlásit

Furťákom som bol už som na dôchodku a od Teba sa nechám poučiť. Mne nejde o vyvolavanie vášní medzi furťákmi a záklaďakmi. Vážil som si prácu jedných aj druhých, ktorí služili na štátnej hranici. Jední bez druhých by v náročnej službe nedokázali nič. Ale Tebe asi museli moc ubližiť, keď si na nich tak zanevrel. Ale to mne neprislúcha riešiť, len som myslel, že trocha súdnosti nezaškodí nikomu z nás. Maj sa pekne.
Najde sa nas viac?
pista z ke jar 87-89 | 10.3.2011 17:42 | id 28308 | nahlásit

Tak važeni pani spojari,moja snaha snad oslavi uspech,k dnešnemu dnu sa mi podarilo najst dosť spolubojovnikov,ktori su ochotni a vlastne aj nedočkavi stretnuť sa po 22 rokoch.Stretnutie sa uskutočni v dňoch 15.16.04.2011,priamo v českych budejoviciach na žel.stanici.Samozrejme tam sa len stretneme,zbytok programu bude upresneny na mieste.Ak by sa do tohto terminu našiel niekto koho som ešte nekontaktoval,resp.by sa niekto zo spojarov chcel pridat bude vitani.Poznavacie znamenie-dobove foto,voj.knižka,civilna placka,OP z "TEJTO"doby a pod. tak zatial..... a mmmmmaaaaasssssllllooooo???? llllleeeeeoooo.
 
Re: Najde sa nas viac?
Leo | 10.3.2011 20:33 | id 28321 | nahlásit

Zdar Pišto a všichni sněhuláci spojroty 87-89. Doufám, že se nás sejde víc pánů civilistů, než se nám ozvalo, že nás některý spojař překvapí a naváže spojení s naší skupinou:-). Pišto, zapomněl jsi napsat, že čas nástupu je 08:00-10:00 ráno na stanici-navrhoval bych u bufetu nebo přímo v něm(pokud tam je).
Mimochodem, Pišto, máš ještě civilní placku? Mě visí nad ponkem doma v dílně:-) a kousek metru tam taky někde je.
Tak 15.dubna v Budějicích!
 
Re: Re: Najde sa nas viac?
pista z ke jar 87-89 | 11.3.2011 11:57 | id 28347 | nahlásit

Pre lea-dik za upresnenie casu-tak 15.4.2011-medzi 8.00-10.00h "bufete"na žel stanici v Č.B.
PS 5343 1960
Hrubý Vladimír | 28.2.2011 20:02 | id 27803 | nahlásit

Narukoval jsem do Budějic 16.8.1960 a protože jsem byl výpravčí a na dráze se používala morseovka,skončil jsem u radistů.Byli jsme v těch dřevěných barácích proti brigádě,které sloužily za války jako středisko pro lidi práce se štítící a ne pro vojáky PTP.Ve starých barácích po Němcích byly sprchy,sklady,kuchyně.U Malše byla velká stodola a tam jsme si museli nacpat štrůzoky.S náma tam byli autaři,telefoňáci a my radisti.My tam byli nejdéle,až do listopadu a sice v dlouhém baráku nejblíže k pivovaru.Byl jsem tam nedávno a stojí tam pěkné bytovky.S Lipenským pozdravem Mr dup.Vladimír nyní Neratovice
 
Re: PS 5343 1960
Jenda | 14.3.2011 21:46 | id 28484 | nahlásit

Do Budějovic jsem narukoval 16.8.1959-byla to neděle,na druhý den jsme odjeli do Vyššího Brodu,kde jsem absolvoval základní střelecký výcvik.Jako nováčci-ženisté jsme šli na praxi Nové Hrady-Pernárec-Staré město.Na brigádu jsme se vrátili začátkem prosince 1959 k absolvování ženijní školy.Ubytování bylo v dřevěných barácích-lágrech po němcích.V té staré stodole byla tělocvična a různé haraburdí,také sláma na nacpání strožochů.Chtěl jsem se zeptat zda si někdo pamatuje ten starý hřbitov přes silnici a tu nedalekou hospodu,a kino.dík.
 
Re: PS 5343 1960
Vašek z hor | 24.1.2012 01:07 | id 41240 | nahlásit

Vláďo,tak to jsme narukovali spolu.Já taky k radistům 16.8.1960.Určitě Ti něco řeknou jména Láďa Dražan,čet.Růžička,kpt.Pavlík.Já jsem se tam byl podívat když baráky ještě stály,prošel jsem si barák kde byli spojaři.Byly to(už i za nás) přízemní zděné baráky.Nejsem si jist,ale kuchyně s jídelnou byly dřevěné.Vedle našeho baráku byla překážková dráha a velký volný prostor,kde jsme na celtách rozebírali a čistili zbraně a vyhřívali se na sluníčku.Hodně jsme cvičili na polích a lukách u Malše a taky jezdili na pohraniční a taktické cvičiště u obce Úsilné.A na rozcvičky běhali po silnici směr Roudné.Mám na dobu služby u PS hezké vzpomínky,i na spolubojovníky a velitele.Vzpomínáš? rdst RDM,skříňová Tatra 805 Beruška,směrová Duha.Já jsem pak čas sloužil na brigádě jako poslední náčelník spoj.uzlu brigády-záklaďák.Před odchodem do civilu jsem byl na spoj oddělení v Suchdole.Ozvi se.
 
Re: Re: PS 5343 1960
Vladimír Hrubý | 24.1.2012 19:59 | id 41291 | nahlásit

Ahoj.Doufám,že odpovídám tomu správnému.Všechny jména si pamatuji,Úsilné a hlavně pochod tam a zpátky,za což jsem dostal 5 po službě.Já jsem šel na Lipno s Jirkou Klimešem a dodnes se stýkáme s zást.velitele Lojzou Krobem každý rok v Budějicích.Dražan myslím,že byl z Brna,čet,Růžička byl ze Slovenska?Napiš,kde se nacházíš,vlak mám zadara,rád přijedu.Já jsem v Neratovicích.Mrdup-za pár Vláďa
 
Re: Re: Re: PS 5343 1960
Jaroslav Pistora | 7.6.2012 11:35 | id 46532 | nahlásit

Dobrý den jmenuji se Jaroslav Pistora pokavad myslíte pana Jaroslava Růžičku tak je to bratr mojí babičky a bydlí v jižních čechách ve městě Nová Bystřice
 
Re: Re: Re: Re: PS 5343 1960
Pohl Václav | 7.6.2012 15:21 | id 46536 | nahlásit

Když si najedete na 14.rPS Nový Vojířov,tak tam najdete několik jeho fotografii,jak kynologa tak jako důchodce.
 
Re: PS 5343 1960
Šolc Stanislav | 28.1.2012 13:37 | id 41454 | nahlásit

Dobrý den.
Chci se Vás zeptat,zda si nepamatujete na Vojtěcha Šolce
Byl řidič a hrál v tuto dobu na kytaru - i v kapele
Děkuji za odpověď
 
Re: Re: PS 5343 1960
Vladimír Hrubý | 28.1.2012 15:38 | id 41463 | nahlásit

Stando na Vojtu si nepamatuji,šel jsem v prosinci na Lipno.A vojáci Ps si tykají bez ohledu na věk.Tolik pro příště a s lipenským pozdravem Mrdup za pár Vláďa-pípák vv.
Budějovická spojovací rota září 87-89
Standa Málek | 11.1.2011 20:38 | id 24986 | nahlásit

Hledám někoho ze spojovací roty. Nastoupil jsem na podzim 1987,hned do Suchdola, potom na PŠ do Tisové (stavěč) pak zpět do Budějovic,pracovka na čáře.Moc jmen si nepamatuji,ale pár ksichtíků mám na fotkách.Pokud bude mít někdo zájem pošlu je.Ozvěte se
PS5343 RTZ CB
Petr Kucera | 19.11.2010 17:32 | id 22406 | nahlásit

Kdyz kliknes na moje jmeno tak s ti objevi email.dik budu moc rad.
PS5343 RTZ CB
Petr Kucera | 14.11.2010 15:58 | id 22200 | nahlásit

Zdrav vsechny vojaky z CB Brigady.Slouzil jsem podzim 85-87 na RTZ jako ridic.Druhym rokem jsem jezdi s autojerabem.S jedinym vojakem s kterym jsem v kontaktu z naseho obdobi je dilnak Martin Janku.Kamaradi ozvete se,treba si vzpomeneme.cau
 
Re: PS5343 RTZ CB
Ivan Bures | 18.11.2010 21:47 | id 22378 | nahlásit

ZDAR BORECKU. SI TE MOC DOBRE PAMATUJU. NAPIS TVUJ E-MAIL A MUZU TI ZASLAT PAR FOTEK KDE JSES I TY. IVAN
 
Re: PS5343 RTZ CB
milos | 22.11.2010 08:34 | id 22539 | nahlásit

Ahoj Peto na teba a Martina si spominan,ja som tam tiez sluzil ako vodic jar86.z mojho cisla som este nenasiel nikoho.neviem kde vsetci su!
 
Re: PS5343 RTZ CB
Honza pátrač 84-86 | 4.1.2011 14:05 | id 24534 | nahlásit

ahoj narukoval jsem do budějovic z Rychvaldu u karvine ještě s jednim kemarádem on sloužil pak u ženystu a už se nevrátil přejela ho udajně tatra rád bych se dozvěděl jak to opravdu bylo udajně tomu tehda velel nějaky Moša hodnost nevim dik zacokoli dlouho jsem to těšce nesl bylt i spolužák už ze školy
 
Re: Re: PS5343 RTZ CB
Petr Kucera | 20.3.2011 15:48 | id 29086 | nahlásit

Jo to si pamatuju dokonce jsme byli v kinosale povine kdyz probihal soud.Ridic byl slovak a velitel vozu nejakej ten lampasak,jmena nevim.Makali nekde na care v noci a ten tvuj kamos tam spal u cesty.tatra couvala a velitel vozu nevylezl s auta a tak se to stalo.Bylo to hrozny.Samo ze to odsral ridic.Myslim ze dostal podminku ale okamzite ukoncil vojnu a nechal se naverbovat na uran.doly.Docela nas to dostalo,byla to prasarna mel to odsrat ten furtak.Zatim cus Petr Kucera
 
Re: Re: Re: PS5343 RTZ CB
Fero | 20.3.2011 16:11 | id 29088 | nahlásit

Veľmi sa mi "pači" Tvoj rozsudok, že to mal odniesť furťák, ale prečo to už nepovieš. Ten vodič pokiaľ dobre nevidel mal požiadať vel. vozu o zaistenie cúvania. Ja pôjdem s Tebou v aute, ktoré riadiš, niekoho zabijš a odniesť to mám ja ? To sa "hrdinom" ako ty pačilo najviac my záklaďaci niečo naschval zanedbáme a nech to odnesú gumy. Zažil som aj také prípady, že na rote došlo k prerývu, veliteľ roty na dovolenke a po návrate z nej odvolany z funkcie, lebo jeho pohraničník niečo pohnojil a preto nezadržal narušiteľa. To sa ti zdá ferove ? Takže chlapi je treba aj trocha súdnosti a spravodlivosti.
 
Re: Re: Re: Re: PS5343 RTZ CB
Petr Kucera | 20.3.2011 21:01 | id 29112 | nahlásit

Tak se mi zda ze jsi nikdy neslouzil.Vubec nevis jak to v praxi probihalo,nevis nic.S tebou se vubec nema cenu bavit,nevis nic.
 
Re: Re: Re: Re: Re: PS5343 RTZ CB
Fero | 20.3.2011 21:14 | id 29114 | nahlásit

Možno keď som ja bol na vojne ty si sa hral v uhliaku na baníka a ťahal kačera na pieskovisku, ale to nie je tvoja vina a preto sa nechám poučiť. Čo bolo skôr vajce alebo sliepka ?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: PS5343 RTZ CB
Olda | 20.3.2011 21:37 | id 29116 | nahlásit

Petr má pravdu. Tak to skutečně bývalo. I já znám jeden případ, kdy boural svojí hloupostí řidič (voják ZVS) Pragy V3S a velitel vozu (voják z povolání) za jeho "jezdecké umění" dostal trest domácího vězení.... Vojáček si totiž zapomněl vypnout přední náhon a Pragovka po vyjetí z levotočivé zatáčky prostě jela stále doleva. Prorazili svodidla a pádu do rokle jim zabránil vzrostlý smrk, o který se opřeli a který tam naštěstí rostl. Jinak by byli težce pomlácení (v tom nejlepším případě).
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: PS5343 RTZ CB
Viliam | 19.11.2011 21:13 | id 38146 | nahlásit

Slúžil so s Ivkom. Bol fajn.Bola to tragédia .Nerát si na to spomínam. Bola to pravda. Stalo sa to v noci pri prácach na ŽTZ.
 
Re: PS5343 RTZ CB
Roman Korytar | 13.3.2011 19:09 | id 28428 | nahlásit

Nazdar Kačere zdravý tě tvůj spolubydlící na RTZ
Roman Korytar ( želva ) jezdil jsem z ostrowkem K 162. Martin Janků mi volal ale stratil jsem jeho číslo telefonu. Napiš mi ho a i svoje zavolám už se těším.
k***a to byly časy hodně si toho pamatuji od Krabonoše PS 10 a pískovny až po převrácení jeřábu na Rudolfově. čáu kluci
 
Re: Re: PS5343 RTZ CB
Petr Kucera | 20.3.2011 16:09 | id 29087 | nahlásit

Ty vole cau Romane to je bomba.To jsem rad ze jsi se ozval.Tebe bych chtel videt.Samozrejme ze nejlepsi cast vojny byl Krabonos.Vubec se mi tenkrad nechtelo zpatky do CB.Tam jsme se meli dobre.tel c ti poslu na email.Nebo se podivej na www.panskydvurmiroti… Tofim jsem v kontaktu porad naposled jsme spolu byli na silvestra.To byl mazec.zatim se mej cus.Petr Kucera
RTZ-88-90
Zdenek Hanousek | 3.11.2010 20:20 | id 21773 | nahlásit

zdar,neslouži někdo z vás na ertézetce nástupní ročník podzim 88.
 
Re: RTZ-88-90
Petr Jeřábek | 16.6.2011 02:13 | id 32559 | nahlásit

Zdravím, já jsem sloužil v kuchyni. Jméno lampasáka (podporučík) si už nepamatuji, ale měl přezdívku "lobogo" (pamatuji si že měl dělat v nějaké cukrárně). Říká ti něco jméno Prokša? To byl číšník který obsluhoval gumy nahoře v jídelně. Dál si vzpomínám na Radek Bušina (starší kuchař) a byl to můj starý a já jeho mladej. Vzpomínám na skladníka a zásobovače, říkali jsme mu Pepa (měl rozpor s lobogem a musem odejít na jinou rotu). Na prasečáku sloužil Matějovský asi ze Zlína (no myslím že se nějak tak jmenoval). Tebe si nějak matně vybavuji, ale nejsem si 100% jistý. Snad jsem si vzpomněl správně kdy jsem byl na vojně, jestli se pletu tak tohle ať je považované za omyl.
 
Re: Re: RTZ-89-91
Ludvík Petřek | 3.1.2012 17:53 | id 40199 | nahlásit

Ahoj,já jsem dost často sloužil v kuchyni dozora a s klukama z kuchyně jsem byl dost kámoš.Hlavně z Radkem Bušinou a taky kocourem.Petře nejseš ten kuchař jak předváděl ty taneční kreace? Jestli máš kontakt na Radka tak mi ho pošli , díky moc ,jo a byl jsi tenkrát taky pařit na lampasáckém baru?
 
Re: Re: RTZ-88-90
Boban Řepa | 6.11.2012 20:49 | id 51870 | nahlásit

Wow! Peťo zdravím!!!
jj, můj přímej nadřízenej - ppor. Svoboda - "lobogo"
Dan Prokša nakonec zakotvil v CB natrvalo a nyní vlastní picerii na Husovce, na lampasácké kychyni byl skvělej kuchař z Tábora. Radek Bušina z Brna nezvykle spolehlivej! U výkoňáka Pribeli byl Honza Rott z CB... Ještě s námi byla spousta báječných kluků (nejen) na RTZ z Moravy, ale bohužel jsme měl drobné neschody s Lobogem a byl jsem odvelen na podzim 91 do Libějovic!
Boban - provianťák
 
Re: Re: Re: RTZ-88-90
Aleš-kotloš | 11.12.2012 09:55 | id 53352 | nahlásit

Nazdárek Bobane, Honzík Rott jezdí s PPL, často se vídáme na silnici v ČB, jinak jsme se chtěli už opakovaně sejít, například se Šébou z psovodské sekce a s některými řidiči, jenže vždy do toho něco vlezlo..Jinak Lobogo vaří na krajském úřadě v ČB, vydává jídlo, kdo ho chce "potěšit", může...neplísnil jsem ho, dokonce jsem mu podal ruku, i když byl šílenej..Červ dělá u ochranky v supermarketu, takže oba dopadli, jak dopadli...měj se
 
Re: Re: Re: Re: RTZ-88-90
Anonym | 9.5.2013 08:38 | id 60571 | nahlásit

Tak koukám, taky nějaký kluci z RTZ-ky. Jen upřesním, lobogo uškrtil svoji manželku a zahrabal někde v lese, jen se mu to bohužel neprokázalo a zůstal na svobodě (byl to můj soused tak vím co bylo) No co si budeme říkat, on byl pěkná svině a když zjistil, že si jeho stará našla někoho jiného, tak ji uškrtil. Omlovám se že se nepodepíši, ale jistě pochopíte proč
 
Re: Re: Re: Re: RTZ-88-90
Boban - provianťák | 24.6.2014 22:00 | id 76369 | nahlásit

Ahoj, díky za info! Nějaké nápady pro realizaci srazu? Díky!
 
Re: RTZ-88-90
Petr Jeřábek | 1.9.2011 23:41 | id 35647 | nahlásit

Zdravím, mám ještě pár jmen kteří, asi, sloužili s námi: Gold Petr-Mořkov, Jan Bubrle-Prachatice, Kříženecký Laďa-Benešov,Novák Pavel-Kamenice n. Lipou,Vojtíšek Tonda-Bakov n. Jizerou,Blafka Petr-Tábor,Slezák Josef-Před Kláštěří,Svoboda Václav-Blatná,Mašek Dušan-Rudolfov,Buščík Miro-Havířov,Petřík Marián-Bánovce n. Bebravou,Huvar Petr-Nový Jičín,Knajbl Jan-Olomouc,Beran Mirek-Brno,Goldanstein Marek-Bobrovníky,Dostálek Pavel-Lhoty u Potštejna,Mach Karel-Čičenice,Hazuka Aleš-Jindřichův Hradec,Ivan Radek-Zlaté Hory,Indrák Martin-Tovačov,Požár Antonín (soptík)-Trstěnice,Peťovský Marek-Zlín,Finík Miroslav-Větřní,Harok René-Orlová Lutyně,Nedbal Zdenek-Přerov,Frubauf Radeh-Třeboň,Dvorník Pavel-Jeseník,Petroušek Jan-České Budějovice,Hába Hynek-Rožnov p. Radhoštěm,Hubáček Luboš-Oslov,Došek Radek-Perná okr. Vsetín,Švarc Josef-České Chalupy,Kopáček Martin-Letovice,Prečan Vít-Vrbno p. Pradědem....... Tak to jsou lidé které mám napsané v seznamu, když jsme odcházely. Nevím 100% jestli tito lidé tam ještě bydlí, určitě se oženili a přestěhovali se (zjistit jejich současnou adresu tak to bude fuška). VÝZVA - kdokoliv si to přečte a pozná nějakou osobu nebo má na ní tel. číslo, prosím, o jeho zaslání na email hruska11@seznam.cz, chtěl bych se pokusit udělat sraz!!!!!!!!!!
 
Re: Re: RTZ-88-90
Boban - RTZ - provianťák | 14.5.2014 13:12 | id 74681 | nahlásit

Peťo, díky, díky za výčet jmen, většinu si vybavuji! Ještě by to chtělo kontakty. Sraz by mohl být zajímavý!
 
Re: RTZ-88-90
Karel Palacký | 12.8.2013 15:32 | id 63454 | nahlásit

Ahoj Zdenku! Já narukoval 87 podzim a pak jsem byl na RTZ. Myslím že si tě pamatuji...Taky pátrám po lidech z té doby...Karel
 
Re: Re: RTZ-88-90
Jarda Novák | 18.6.2014 18:47 | id 76145 | nahlásit

Ahoj Karle, přišel jsem ze Žofína a byl na RTZ až do civilu podzimu 1989, tak bych si tě měl vybavit, ale nevím. Jezdil jsem na zbrojním s Š1203 a sídlil na pentagonu ve 4.patře. Samozřejmě spolubojovníci, Šváb, Bula, Ryklík, Jirka Kočí a další. S čím si jezdil ty, třeba se upamatuju
Jarda
PS: přidal jsem jedno foto z autoparku, tak koukni
ps 5343 Česke Budejovice
Jozef | 2.11.2010 18:17 | id 21742 | nahlásit

Pametate si niekto na maďara ? nastupný ročník : 89-1 ženijná rota
 
Re: ps 5343 Česke Budejovice
Marian | 3.11.2010 23:51 | id 21779 | nahlásit

Jánoš Micski, alebo Tatar ???
 
Re: ps 5343 Česke Budejovice
Radek | 22.12.2012 17:27 | id 53810 | nahlásit

pamatuju Josef Herda,byl jsi na kurzu na grejdra byla s tebou neskutečná p***l
 
Re: Re: ps 5343 Česke Budejovice
Jozef Herda | 13.10.2013 21:32 | id 65343 | nahlásit

Radek Zatorský-ženista,ak ma pamäť neklame.
fasa chalan!
 
Re: Re: ps 5343 Česke Budejovice
Jozef Herda | 13.10.2013 21:35 | id 65344 | nahlásit

Radek Zatorský-ženista,ak ma pamäť neklame.
fasa chalan!
 
Re: ps 5343 Česke Budejovice
Dušan (Žolik) | 14.9.2013 08:46 | id 64439 | nahlásit

Byl jsem u ženistů jaro 90 podzim 91 vel. por. Kapalko.
Můj starý byl slovák Dodo ale nevím jméno. Kdyby měl někdo kontakty moc děkuju. Měli jsme na rotě i smrťák, náš starý Honza Duben zemřel při nehodě v ženijním autoparku :-(
 
Re: Re: ps 5343 Česke Budejovice
Jozef Herda | 13.10.2013 21:41 | id 65347 | nahlásit

Ahoj dušan!
ja som bol pritom smrťaku dozorči parku
a tvoj starý bol DoDo Bujna
 
Re: Re: Re: ps 5343 Česke Budejovice
mirouš | 21.8.2014 13:47 | id 78323 | nahlásit

Byl jsem v tu dobu už v civilu.Řekl mi to Stano Halecký,když jsem tam volal a chtěl s nima mluvit. Do civilu jsme šli 2.srpna 90.S některejma klukama z našeho čísla jsem se viděl a jsem v kontaktu.Jinak pakárna tam byla jak prase.
stretnutie po 22 rokoch
pista z ke jar 87-89 | 24.10.2010 22:08 | id 21512 | nahlásit

Zdravim znova vsetkych,a zaroven Vas prosim o neake to info.Rad by som zorganizoval stretnutie po 22 rokoch a hladam spojarov rocnika jar 87-89,ktori sluzili na spoj rote,mena som uz spomenul vcera,tak ak sa najde niekto komu tie mena nieco hovoria nech ho odkaze na tuto stranku.vopred Vam vsetkym D A K U J E M ! ! ! D A K U J E M !!! D A K U J E M !!!
 
Re: stretnutie po 22 rokoch
Trumtul | 30.12.2010 12:00 | id 24235 | nahlásit

Ahoj Pista.
Bol som tam, 88-90, trocha si ta pametam,pochadzam z tej istej dediny ako marian juhas hhhh,na černocha si spominam najviac z vasho cisla,bol tam najdlhsie ....
 
Re: Re: stretnutie po 22 rokoch
stefan kovacik | 30.12.2010 16:35 | id 24260 | nahlásit

Zdravim ta,som rad ze sa nasiel niekto dalsi,no neviem kto si,ak budes nahodou s uazom pozdrav ho a odkaz ze som uz nasiel dalsich ps akov.Zatial sa maj pekne v novom roku len to naj... a vsetkym hlavne vela ZDRAVIA.
 
Re: Re: Re: stretnutie po 22 rokoch
trumtul | 30.12.2010 17:22 | id 24264 | nahlásit

Zdravim ja ta tiez nepoznam snat podla fotky,ked sme prisli na rotu zo suchdola,jeden z nazho cisla bonzoval a asi 3 z vasho cisla prevelili aj uaza a cernech dostal aj basu ked dobre pametam,ked tam nadsluhoval tak som ho lutoval hhh,ja som bol šmirak hhh hned v prvych dnoch na rote som nacuval v parku do novej cervenej avii patky hhhh
 
Re: Re: Re: Re: stretnutie po 22 rokoch
pista z ke jar 87-89 | 31.12.2010 11:41 | id 24293 | nahlásit

Zdravim ta uz si trochu spominam,hlavne ked si spomenul to zacuvanie.Je to uz 22 rokov no tych "bonzakov ani teraz nemusim,kto si na nich spomina vie o kom pisem.Tak v novom roku len to naj.pozdrav uaza a odkaz mu ze vsetko okolo stretnutia sa dozvie vcas.
 
Re: Re: Re: stretnutie po 22 rokoch
Petr | 10.3.2011 09:49 | id 28281 | nahlásit

ahojky . Štefan Kovačík. ty jsi byl na spojrotě 89-90 v ČB, tak to musíš být moje číslo, byl jsi řidič VS,
? pokud ano tak stebou jezdil ještě dědek a brácha Franta , Máca spol? Kožušník , Kuba,
 
Re: Re: Re: Re: stretnutie po 22 rokoch
pista z ke jar 87-89 | 10.3.2011 17:22 | id 28301 | nahlásit

Zdravim ta asi doslo k neakemu omylu,bol som na spoj rote ale v rokoch 87-89,ako "pipak",mozno je to len zhoda mien,ale som rad ze po tolkych rokoch si niekto "oživuje "pamat,zatial ahoj !!!
 
Re: Re: Re: Re: stretnutie po 22 rokoch
trumtul | 23.3.2011 14:20 | id 29231 | nahlásit

ahoj na niektore mena si trocha spominam,Kuba,dedek,.. boli pol roka mladsi asi,ja som rukoval jesen 88 to bolo ale uz tak davno.zdravim vsetkych.
ps 5343 spoj rota
pista z ke jar 87-89 | 23.10.2010 08:59 | id 21457 | nahlásit

ahojte spomienky na ps 5343 ma prinutili vyhladat neake tie mena takze jar 87-89.Ištuk jirko,Krajčovič vlado,Zahorec peter,Juhas marian,Cernicky martin,Pisinger miroslav,Sulc pavel,Prochaska petr,Hruska petr,Kovacik stefan,Bártik dalibor,Hulka jozef,Rohaček roman.S tymito chalanmi by som sa rad stretol ved je to uz 21 rokov a dovolim si tvrdit za sme boli ako rodina tak ak by ste tie mena poznali odkazte ich na tuto stranku.samozrejme aj s ostatnymi by som dal neaky ten samson na spojke,tak dalsi,JAR 86-88,Petrzela dusan,Kettner jiri,Skiba petr,Sucak milan,Cobr zdenek,Kučeravy jozef,Večera,jiri,Nohavica milan,Broškovič zsolt,Krbeček kamil,Paar pavel.jesen 86-88 Dudys česlav,Maršik roman,Hrubant martin,Pejcha jiri,Janko jaroslav,Rakušan milan,Rapčani bohuslav,CHumchal gustav,Tejml radek,Masek milan ak som na niekoho zabudol sorry.zatial sa majte
 
Re: ps 5343 spoj rota
Pišta z Ostravy | 18.12.2010 00:55 | id 23543 | nahlásit

Ahojky našel jsem tuto diskuzi a poslušně hlásím byl jsem tam a jsem zvědav kolik se nás tady ještě najde. Mám celkem dost fotek z tehdejší doby a nějakému setkání se vůbec nebráním.
 
Re: ps 5343 spoj rota
Roman Maršík | 23.12.2012 18:19 | id 53899 | nahlásit

Ahoj Pišto
Náhodou jsem narazil na tyto stránky a jsem rád, že si taky někdo vzpomněl. Rád bych se taky setkal se svým ročníkem - podzim 86 -88 ( spojrota PS Č. B.)samozřejmě i sváma. Doufám, že se někdo ozve. Přeji pěkné svátky aj na Slovensku.
Roman
 
Re: ps 5343 spoj rota
ps 5343 velit.rota | 19.1.2013 01:48 | id 55222 | nahlásit

Zdravím, neznám Vás osobně ale! Sloužil jsem na velit.rotě a s některými Tvými kamarády jsem hrál fotbal. Mašek Milan hraje za Blesk Klikov, Hruška Petr dělá obch.zástupce výrobců tmelů a malt WEBER Č.Budějovice,tak to zjisti tam.Snad Ti dají další kontakty.
p.Bango
Petr David | 21.10.2010 22:05 | id 21394 | nahlásit

Ještě se mi vybavuje že mého působení -jaro 87-89 byl na brigádě tuším že byl na brigádě hodností pprap.Bango,byl to rom,myslím že ho určitě kdo v těch letech tam sloužil znáte.Dělal myslím tam ve skladech,náčelník či co a také dělal do fotbalu,bývalá Rudá hvězda Č.B.Já jezdil občas autem ze Suchdola na brigádu pro něco s jedním obč.pracovníkem(p.Novák)a tak jsme s ním přišli občas do styku...
 
Re: p.Bango
kučera františek | 6.5.2013 19:03 | id 60455 | nahlásit

dobry den na p.Banga si dobře pamatuju byl to výborný chlap. Nevím jestli je ještě živ. Já jsem byl u stavební roty podzim 83-85 a hrál jsem fotbal za rudou hvězdu s pozdravem F.Kučera
 
Re: Re: p.Bango
Pavel | 12.9.2013 22:18 | id 64400 | nahlásit

kpt. Bango.Zažil jsem ho u VU 5136 v Chrudimi 90-91Docela zajímavá postavička...
 
Re: Re: Re: p.Bango
pavel | 11.10.2013 23:31 | id 65271 | nahlásit

ne ne .. Bango, o kterém je tady řeč byl hodností nadpraporčík, náčelník stavebního skladu .. cigán a šmelinář Do fotbalu tam fušoval ještě s Gogem
 
Re: Re: Re: p.Bango
Bob Fürst | 19.10.2013 21:08 | id 65573 | nahlásit

Tak kpt.Banga pamatuju, byl to velitel naší roty u VÚ 5136 - Zbraslav u Brna, pak druhý rok v Chrudimi... Zoušim najít i další kontakty - pár kluků jsou dodnes kámoši s kontaktem - i ze Slovenska.... Byl jsem po čase u lopaty písař na štábu, zkoušim dát dohromady pár lidí i některý pohodový VZP... Ale nějak se nemůžu dopátrat.:-(
 
Re: Re: Re: p.Bango
Bob Fürst | 19.10.2013 21:10 | id 65574 | nahlásit

Jo - byl jsem u 107.silničního stavebního - VÚ 5136 - od ledna 1988 do prosince 1989
 
Re: p.Bango
Arti J ozef | 19.10.2013 22:01 | id 65579 | nahlásit

sloužil jsem v letech 68-70.na rtz-ke jako ridič T111-ky .p Bango rotny delal ve skladech.a byl tam taky civylista, myslim menem Kral.
 
Re: p.Bango
Vladimír | 26.7.2014 16:24 | id 77493 | nahlásit

Je možné, že by to byl Bango, který nastoupil do střediska v r. 1959 a následně tuším absolvoval poddůstojnickou školu v ČB? Byl to inteligentní kluk, mezi námi oblíbený. Tuším, že byl v 1. střelecké rotě, kam pak se pak dostal nevím.
Velitel brigády.
Staňa | 21.10.2010 21:29 | id 21390 | nahlásit

Nevíte někdo kdo byl velitelem PS 5343 Č.B. brigády koncem 80-tých let?Nemůžu si spomenout.Díky.
 
Re: Velitel brigády.
Petr David | 21.10.2010 22:00 | id 21392 | nahlásit

Sakra já za boha také ne!Byl to plukovník to vím...,jinak si pamatuji že pro týl byl na brigádě pplk.Pohanka,ale velitel brigády?Vím že jezdil občas(snad 3-4 krát)byl u nás ve výcvikáči v Suchdole,jezdil takovým tuším bílým autem myslím...,fakt se mi jméno vypařilo...
 
Re: Re: Velitel brigády.
Petr David | 21.10.2010 22:07 | id 21395 | nahlásit

Sakra nebyl to náhodou pplk.Kroupa?Už mi trošku začíná svítat.Ale možná že se mýlím,ale ta paměť mi snad slouží dobře(cha,cha)...
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
Rasťo | 21.10.2010 22:22 | id 21397 | nahlásit

I mně to vypadlo,no tenkrát jsme to věděli jako otčenáš.
 
Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
anonym | 22.10.2010 06:13 | id 21408 | nahlásit

nebyl to plk. Svoboda
 
Re: Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
Jarda | 18.6.2014 18:50 | id 76146 | nahlásit

Byl to plk. Kroupa, plk. Dvořák byl náčelník politického a ppl. Svoboda byl náčelník štábu...jako by to bylo včera
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
peter "gogo" | 22.10.2010 07:41 | id 21409 | nahlásit

Ahoj Peťo, Ty si toho pamatáš dosť, nevolal sa ten
plk. Englmajer? vozil ho Peter Zukriegel z našeho čísla
z PŠ-ky na tej parádnej Volge. Raz prišiel do Suchdolu keď som mal pomocníka DÚ, nestihol som mu dať hlásenie a to bol potom iný poj...
 
Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
Petr David | 22.10.2010 07:46 | id 21410 | nahlásit

Nazdar Péťo!Ty nechci se hádat cha,cha,ale takové jméno mi nic neříká,já to tady někde už vzpomínám,tuším že se jmenoval Kroupa,Svoboda či tak nějak...Englmajer,to asi ne...Jo Volha to byla,máš pravdu
 
Re: Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
Staňa | 22.10.2010 22:15 | id 21449 | nahlásit

Vel.brig.se mohl jmenovat plk.Soukup.Dočet jsem se to z komentáře Pistu z ke.On tam tenkrát sloužil.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
Petr | 10.3.2011 09:07 | id 28280 | nahlásit

peter gogo, nebyl jsi na spojrotě ročník 89 -90?
mi jsme tam měli kluka ze Slovenska a říkali jsme mu gogo byl to fajn kámoš a dříč? jsi to ty?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
peter "gogo" | 10.3.2011 13:33 | id 28289 | nahlásit

nie som to ja, tiež mi hovorili gogo, ale som ročník jar 87-87 a bol som u vodičov v Suchdole. Ahoj
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Velitel brigády.
nn | 31.10.2010 16:02 | id 21676 | nahlásit

Alois Kroupa 87-89určite.
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
Pavel | 12.5.2012 14:49 | id 45728 | nahlásit

Sloužil jsem 73-75 na Cetinach a vel.brigady byl pplk Soukup,načelnik štabu byl mjr Pražan.
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
Jan | 3.12.2012 07:15 | id 52977 | nahlásit

Byl to pplk.Fogl.
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
Vašek Průcha | 11.2.2013 21:27 | id 56587 | nahlásit

Sloužil jsem u PS 5343 v letech 1987 až 1989 na ženijní rotě, a velitel brigády byl v té době plk.Kroupa.
 
Re: Re:PS 5343 Ženijní rota 1987 - 1989
Vašek Průcha | 11.2.2013 22:03 | id 56591 | nahlásit

Našel jsem náhodou tyhle zajímavý stránky.Já jsem sloužil u ženistů, tehdy se říkalo u Kobyl.Velitel roty byl tehdy rozporuplný mjr.Moša,pak tam sloužili Novotný, Kučera,Lichvar,Kapalko,Kozubek..Vozil jsem tehdy se svým Uvazem 469B nejvíc mjr.Žáka, kpt. Kopála, tu a tam mjr.Mošu.Můj mazák byl tolik oblíbený Jarda Horký z Vyššího Brodu.Nedávno jsem doma našel několik zajímavejch samozřejmě černobílých fotek, který jsem tehdy osobně pořídil v autoparku.Je na nich spoustu kluků..Vybavuju si všechny, ale jména jak křestní, tak příjmení mě vypadávají.Vzpomínam si např. Broňa Šajch,Vlado Tvarožek,Dokoupil, Dočkal,Jančuš,Klimeš alias Kalimbo,,Rosťa Stalmach alias Conan,a další kluky mam na jazyku.Někde doma mám takovej sešítek z vojny, kde bych měl mít všechny jména včetně adres.Určitě ho najdu.Nebyl by špatnej takovej menší sraz po letech , a zavzpomínat..Jediný s kým jsem občas v kontaktu je Venca Poláš z Třince.Kdyby něco, kontakt na mě PruchaV@seznam.cz
 
Re: Re: Re:PS 5343 Ženijní rota 1987 - 1989
Vašek Průcha | 7.2.2014 00:04 | id 70480 | nahlásit

Kamarádi,spolubojovníci ze ženijní roty v Č.B podzim 87 - 89,pomalu se to začíná rýsovat..ozvali se mě Venca Poláš,Radek Vidourek a Karel dokoupil..Mám z toho radost..kluci, kdo si tohle přečtete,dejte o sobě cokoliv vědět, případně i o druhých..Dostalo se mě ale i bohužel velmi smutné zprávy..Jarda Kšiňan ,,Budulínek,, již není mezi námi..Čest jeho památce.Jinak nechal jsem vzkaz i na stránkách armyburza.cz Můj.tel.775681968, případně jsem i na Faceboku.Zdravím všechny
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
F | 31.3.2013 11:44 | id 59059 | nahlásit

Ano byl to Kroupa a po něm po "rehabilitaci" tuším Pinc .
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
Tomáš 82-84 | 30.11.2013 20:40 | id 67183 | nahlásit

Byl to Kroupa.
 
Re: Re: Velitel brigády.
Dalibor | 22.6.2011 15:54 | id 32748 | nahlásit

byl to Kvídera, byl uz za mne 1978-1980
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
johan | 22.6.2011 19:52 | id 32762 | nahlásit

otázka znela... koncem 80.tých let , ty co spomínaš jsou konec 70.tých let
 
Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
Jarda.N | 22.6.2011 20:33 | id 32763 | nahlásit

Osmdesátá léta začínají 1971....
 
Re: Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
Jaro | 22.6.2011 21:06 | id 32766 | nahlásit

Jardo, to sa trochu mýliš, osemdesiate roky začínajú rokom 1981.....
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
Jarda N. | 22.6.2011 21:19 | id 32767 | nahlásit

Sorry nějak jsem to domastil, 70-79 jsou sedmdesátá léta a osmdesátá jsou 80-89.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
Jan | 12.5.2012 17:32 | id 45738 | nahlásit

V roce 1978 už Soukup působil jako kantor na katedře vojenské přípravy na VŠ SNB v Praze a byl plk.
 
Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
Josef | 3.12.2012 13:38 | id 52987 | nahlásit

Jo ta paměť, přikláním se k plk.Soukupovi, v době, kdy byl na brigádě v Č.Bu, tak právě tehdy, pokud mi paměť neklape, byl na Lipně ten průšvih s přeletem vrtulníku. Na VŠ SNB v Praze se mu přezdívalo proto "vrtulník". Měl na starosti také nácvik na přehlídku /v letech 82-86/, nevím již rok, bylo na to
na starém letišti v Praze kolem 04.00 hod., byl hrozný vítr a zima a on velel z korby V3S, aby jej bylo vidět. Ve větru mu však ulétla brigadýrka a lítala po celém letišti a bylo po nácviku. Zdraví Josef Ž.
 
Re: Velitel brigády.
Marián | 23.10.2010 20:45 | id 21483 | nahlásit

takže trošku na pravú mieru si dovolím uviesť vtedajšie personálne zloženie :-)
veliteľ brigády - plk. Alois Kroupa
náčelník štábu - pplk. Antonín Svoboda - obaja na funkciách až do Veľkej sametovej....
a ďalší hlavní... Pohanka, Dvořák, Květoň.......
 
Re: Re: Velitel brigády.
pista z ke jar 87-89 | 23.10.2010 22:55 | id 21491 | nahlásit

super pamat,neviem ktory si rocnik,vlastne je to jedno len preto ze jedneho mariana sme mali v "cisle",niesi to nahodou ty a nepochadzas od michaloviec?snazim sa totiz najst rocnik jar 87-89 na pripadne stretnutie.
 
Re: Re: Velitel brigády.
Peter Konečný | 1.11.2010 08:49 | id 21701 | nahlásit

Soudruh Svoboda mně jednou nečekane navštívil na muničáku.Mněli jseme celkem štestí.
 
Re: Re: Velitel brigády.
Pavel | 20.7.2011 17:18 | id 33983 | nahlásit

Ahoj sloužil jsem 85- 87 a vozil jsem náčelníka štábu pplk.Antonína Svobodu s pozdravem Pavel Kápl
 
Re: Re: Re:Veliteľ veliteľskej roty
Mária Beličková | 11.1.2012 21:47 | id 40616 | nahlásit

Pozdravujevm ,pamätáte si na mňa?Žijem už 20 rokov v Banskej Bystrici.pplk.v.v.Jozef Belička.
 
Re: Re: Re: Re:Veliteľ veliteľskej roty
PAVEL | 24.5.2012 22:26 | id 46094 | nahlásit

jasně super chlapík-byl jsem naproti u ženistů tam byl šéf mjr.Moša a Belička na velitelské.kpt
 
Re: Re: Re: Re: Re:Veliteľ veliteľskej roty
jaro kendra | 19.6.2013 20:44 | id 61978 | nahlásit

v ktorom roku si služil u ženistov?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re:Veliteľ veliteľskej roty
Ladislav Juhás | 18.8.2012 22:45 | id 48978 | nahlásit

Pamätáme a hlavne že v dobrom poručík Belička toho času.Srdečne Vás pozdravujem,bol som na V.R. v r.77-79 ako vodič veliteľa brigády plk.Kvideru.Niekde som čítal,že ste vystriedali Valdesa a por.Hvězda? kpt.Ťoukálek?Sú to pekné spomienky.Veľa zdravia
 
Re: Re: Re: Re: Re:Veliteľ veliteľskej roty
ján mizerák | 20.9.2012 16:45 | id 50160 | nahlásit

Dobrý deň,
pozdravujem Ta Laco.
Náhodou som našiel túto stránku. Slúžil som u kontrašov ako vodič v rokoch 77-79. Pamätám si aj na
p. Toukalka, Hviezdu, Novotného atd
Boli to pekne časy. Všetko dobré.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re:Veliteľ veliteľskej roty
Ladislav Tvrzický | 2.12.2012 23:14 | id 52972 | nahlásit

Ahoj Jozef,pamatuju se na tebe velice dobře a budu rád když se mi ozveš. Láďa.
 
Re: Re: Re: Re:Veliteľ veliteľskej roty
vel.rota 87-89 podzim | 19.1.2013 02:01 | id 55224 | nahlásit

Stálé zdraví! Byl jste velitelem vel.roty. Za mého působení major. Rovný chlap,nebyl jste tak profanovaný a dobou omámený! Rád na vás vzpomínám. Sloužil jsem a hrál fotbal za RH.
Výk.praporčík Pravda, politruk kpt. Majer, technik roty maj.Schvarz a jeho pes Bak. Nepletu se?
PS:kontakt viz email Třebíč
 
Re: Re: Re: Re: Re:Veliteľ veliteľskej roty
Radek Flášar | 2.12.2013 23:59 | id 67295 | nahlásit

Já sloužil na velitelské rotě jaro 86-88 u pátračů,jezevčík patřil Kpt.Majerovi a jmenoval se Pajda.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re:Veliteľ veliteľskej roty
Vladimír Konig | 11.12.2013 23:50 | id 67599 | nahlásit

Zdravím Vás , sloužil jsem na velitelské rotě 1988-1990 . Byl jsem řidič , pomocník technika roty mjr. Schvarze.
 
Re: Re: Re: Re: Re:Veliteľ veliteľskej roty
Pavel Němec | 10.3.2014 20:58 | id 71966 | nahlásit

Ahoj! Já si Tě pamatuji velmi dobře. Je to sice nějaký ten rok, ale na jména mám celkem paměť. Hrál jsem fotbal za RH. 2.8.2013 jsme se sešli po 23 letech v Č.Budějovicích, přišlo nás celkem dost. Táhli jsme to celý den a noc. Zahráli jsme si fotbal a pak vzpomínali!
Mimochodem, ten pes mjr. Švarce, se jmenoval, tuším, Bak. Pajda byla přezdívka politruka kpt. Majera . Nepletu se? Klidně se ozvi. 603 815 180 Pavel
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
Zdeněk Barabáš | 21.10.2012 16:57 | id 51224 | nahlásit

Pavle,zdar právě jsem se vrátil se Suchdola ozvi se a vzpomínal jsem na naše kamarády,
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
Zdeněk | 21.10.2012 18:54 | id 51225 | nahlásit

Pavle ozvi se 603582706
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
Belica | 30.12.2012 20:10 | id 54275 | nahlásit

Ja som vozil Svobodu nacelnika stabu v rokovh 1982-84, poznal som vsetkych vtedajsich pohlavarov, boli to krasne roky. Rad by som urobil stretnutie vsetkych vojakov, ktory boli na velitelskej rote ako vodic v tych rokoch.
 
Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
krob vláďa | 16.12.2013 12:30 | id 67748 | nahlásit

ahoj Luboš, tady chvíli pátrač na spoj rotě a pak střelec na velitelské, stejnej ročník. mám jediné spojení na Brouska -jiří Brus taky náš ročnák a taky ještě je naživu, holt nemládnem, ha hahahaaa.
naše baráky u Malše jsou fuč. a co ty, jezdíš taky s VOLHOU??? Dnes asi jiné auto. ahoj.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
jelen | 16.12.2013 13:47 | id 67749 | nahlásit

Zdravím. Mám dotaz. Nepocházíte z Plané u.M.L??
Díky za odpověď
Zde již nelze dále reagovat
 
Velitel brigády.
vlada krob | 16.12.2013 23:03 | id 67770 | nahlásit

pro JELENA - nejsem z Plané
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Velitel brigády.
Belica | 10.8.2014 22:54 | id 78009 | nahlásit

Ahoj Vlada, ja si na teba velmi nepamätam. Bol som vela krat pri nasej velitelskej rote. Viem uz tam davno stoja bytovky. Ale vzpomienky zostali a tu dobu krasne. Je smutne ze nik z vodicov z rokov 82-84 sa nehlasi. Rad by som sa stretol s niekym kto tam v tom case sluzil.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
Venca | 25.1.2013 21:13 | id 55611 | nahlásit

Ahoj Pavle, náhodou jsem zabrousil na tyto stránky a našel tady tvojí informaci. Já jsem vozil Průšu a sloužili jsme spolu na velitelské 85 - 87.
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
pecák | 20.6.2013 07:33 | id 61986 | nahlásit

V spomínám si byl jsi takovej osmahlej.
 
Re: Velitel brigády.
Ladislav | 21.6.2011 11:13 | id 32706 | nahlásit

Začátkem 80 - tých let plk. Kvídera, koncem 80 - tých let do roku 1990 plk. Alois Kroupa, 1990 - asi 1991 rehabilitovaný osmašedesátník plk. František Pinc, 1991 - asi 1993 pplk. Zdeněk Petr.
 
Re: Re: Velitel brigády.
DAlibor | 24.1.2012 23:10 | id 41301 | nahlásit

Jo přesně tak to bylo.Kvídera byl za nás v roce 1975-80
 
Re: Velitel brigády.
DAlibor | 24.1.2012 23:07 | id 41300 | nahlásit

KLuci nebyl to náhodou pl.Kvídera? Myslím, že ano
 
Re: Velitel brigády.
Pavel | 4.9.2012 11:20 | id 49614 | nahlásit

Sloužil jsem na RTZ v ČB 03/81-03/83 ... na Banga si dobře pamatuju, dělal náčelníka stavebního skladu ... mě drtil Grabmüller pod vedením mjr. Kuwa Masaryka :)) ... a nebyl náhodou šéfem brigády Profous?
 
Re: Re: Velitel brigády.
robert | 28.9.2012 21:48 | id 50416 | nahlásit

bango bol cigán.ja som bol na rtz-tke 83-4.robil som vodiča na 1203-jke na veterine u majora a neskor pplk.ŠEBEKA.krásne časy až na toho goga...
 
Re: Re: Velitel brigády.
libor | 23.10.2012 23:29 | id 51302 | nahlásit

Přesně tak, byli už za nás 78-80 .Na Masaryka se nedá zapomenout ,,kuva mě neser"
 
Re: Re: Re: Velitel brigády.
pavel | 11.10.2013 23:14 | id 65270 | nahlásit

.. my dva se asi museli znát, já byl na RTZ 04/79-03/81 ... skladník ve zbrojním skladu. ještě nikdo nevzpomněl k***la Kohouta ... Rapanta :-)
 
Re: Velitel brigády.
ps 5343 vel.rota | 19.1.2013 01:51 | id 55223 | nahlásit

Za mne (podzim 87-89) byl velitelem "šedý vlk" plk.Kroupa. Snad se nepletu.
 
Re: Velitel brigády.
Michal Štěpánek | 22.8.2014 14:53 | id 78355 | nahlásit

Plukovník Kroupa. Sloužil jsem na Velitelské 81-83
ps 5343
pista z ke | 21.10.2010 18:43 | id 21381 | nahlásit

Zdravim Vas znova vsetkych,nechce sa mi verit ze z byvalej CSSR sa nenajde niekto kto by sluzil na spoj rote v rokoch jar 87-89 pripadne vedlajsich rocnikoch,starsich, mladsich,to je uplne jedno ide len o kontakt a neake tie spomienky,hlavne aby sme sa nasli.tuto stranku snad navstevuje aj niekto kto tych ps akov pozna.alebo sa za to hanbite (stydite)?
 
Re: ps 5343
milos | 22.10.2010 08:51 | id 21412 | nahlásit

Ahoj ja som sluzil vedla na RTZ-ke v86-88roku.Zatial som tu tiez nenasiel niekoho znameho.
 
Re: Re: ps 5343
pista z ke | 22.10.2010 14:05 | id 21425 | nahlásit

ahoj,na RTZ sme mali kamosa,ten bol u nas ked ste mali "pakaren" bol kotolnik a tusim sme ho volali vekslak,pamatas si ho ?
 
Re: Re: Re: ps 5343
kubo | 22.10.2010 14:41 | id 21427 | nahlásit

Pista hovorí ti niečo meno des.Horký?Slúžil na brigáde,kým ho pre nejaký průser neprevelili na Cetviny k nám.
 
Re: Re: Re: Re: ps 5343
pista z ke jar 87-89 | 22.10.2010 17:46 | id 21436 | nahlásit

ahoj nieco mi to meno hovori ale vies je to uz viac ako 20 rokov,mozno keby som ho videl,ale inac som rad ze sa to trochu rozbehlo,dufam ze sa najdeme.A odkaz do diskusie nevolal sa ten velitel brigady plk SOUKUP ?Len tak mi to meno zapasovalo.zatial sa majte a hladajme sa dalej,niesme predsa "MONGOLI"
 
Re: Re: Re: Re: Re: ps 5343
kubo | 22.10.2010 21:59 | id 21448 | nahlásit

Ten des.Horký nebol tvoje čislo,on bol ako ja jeseň 87/89.Asi preto si nespomínaš a ešte kto vie kde na brigáde presne slúžil.Bol to pohodový človek.Na Cetvinách sa objavil niekedy koncom zimy 88/89 a hovoril,že je z budej.brigády a tu je za "odmenu".Neviem už čo bol v Budejoviciach,ale u nás bol strelec.Vždy keď sme si išli zapáliť cigaretku,tak hovoril,že už zase deš zatlouct další hřebík do rakve.A mal umelecký talent na maľovanie obrazov.VR ho poveril namaľovať areál cetvinskej roty aj s kostolom na obraz s rozmermi asi 2 krát jeden meter.Maľoval ho vo voľnom čase niekoľko týždňov.Bol s ním i na nejakej voj.výstave.Ten obraz potom mal vysieť v bare.Inak čo sa týka mena veliteľa brigády,tak asi máš pravdu,veď si tam slúžil.Zdravím.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: ps 5343
Leo | 22.10.2010 23:44 | id 21450 | nahlásit

Kotelník, nebyl to klučina , který je na fotkách z vlákna" Suchdol n. L. - výcvikové středisko r. 1987-89", s vypláznutým jazykem? To byla asi jeho image, protože na fotce z baru spojroty ho mám podobně zobrazeného.Byl na spojrotě buď krátce, nebo často z RTZ, a pak zmizel.Zdravím sněhuláky spojroty 87-89.
 
Re: Re: Re: Re: ps 5343
pista z ke jar 87-89 | 23.10.2010 08:26 | id 21454 | nahlásit

ahoj leo mas pravdu,je to vekslak,tie fotky z baru mam aj ja.ak by si to vedel daj tie fotky na ps 5343 ja tam idem popisat neake tie mena.odkaz pre kuba o tom umelcovi ako si ho opisal mi uz zacina trochu svitat.ak si dobre pamatam bol na brigade ako "aranzer" ale niesom si isty na 100%
 
Re: Re: Re: Re: ps 5343
Petr David | 23.10.2010 08:42 | id 21456 | nahlásit

Ten klučina co si myslíte že byl kotelník je Martin Rosendorf tenkrát z Tábora a byl to řidič(tatrovák..),jelikož jsem s ním byl na světnici..
 
Re: Re: Re: ps 5343
milos | 23.10.2010 07:41 | id 21453 | nahlásit

toho kotolnika si nepametam,ale ked bola u nas ta pakaren tak nam velyl kpt Vacek.taky maly a ostry chlap.potom dostal majora.
PS - 5343 - Č.B. - Spojrota
Spojár - J. I. - Prešov | 21.10.2010 07:14 | id 21362 | nahlásit

Narukoval som 1.10.1972 k PS - útvaru 5343 v Českých Budějoviciach. Zaradený so bol k spojárom
a na spojrote sme absolvovali 6-mesačný kurz na spojárov pohraničných rôt. Bola tam pohoda, cvičili sme okolo Malše, chodili na pivo a vegetovali.
Veliteľom spojroty bol mjr. Rauer, ZVT - kpt. Zborník, ZVP - kpt. Krob, vel. 1. čaty - npor. Kotysa,
2. čatu tvorili stavači a na rotu prišli len v zime.
My - zobáci sme tvorili 3. čatu - vel. rtm. Konečný.
Vel. - 1. družstva - des. Fenyk, 2. družstva - des. Bočiak a 3. družstva - slob. Pártl.
A my vojaci: David, Novotný - zo Sedlčan, Vlček, Beran - z Mohelnice, Balák, Šibal, Košatka, Senko - od Michaloviec,Pastirčák - od Bardejova, Horňák, Berezňák, Pospíšil, Lacina - z Opočna, Csolle,Deneš, Liščinský - z Lipian, Beliš - zo Šar. Michalian, Chomjak, Kuzmík, Chaloupka, Bilý, Gála, Grman,Galo, Milan - z Liskovej, Struška, Myslivec,Megis, Plavčan - z Vranova, ....ešte asi 10 chlapcov, na ich mená si už nespomeniem,...no a ja - Ján Ivanecký - od Prešova.
Spoj. načelníkom brigády bol kpt. Končok a jeho zást. pplk. Micka. Veliteľom brigády bol plk. Soukup.
V marci 1973 sme vykonali záverečné skúšky a rozdelili nás na jednotlivé pohraničné roty. Mňa a Mira Lacinu odvelili na 13. rPS - Nové Hrady.
Pokiaľ by niekto zablúdil na tieto stránky a ozval sa ,určite by ma to potešilo. Veď už prešlo odvtedy skoro 38 rokov.
Ján Ivanecký
 
Re: PS - 5343 - Č.B. - Spojrota-pro Spojár J.I.
Jan | 21.10.2010 21:09 | id 21388 | nahlásit

Vašeho bývalého velitele brigády jsem měl možnost osobně poznat koncem 70.let, kdy již v té funkci nebyl kvůli nějakému maléru v prostoru Lipna ( šlo o nějaké tajné přelety vrtulníku z NSR a zpět za účelem odvozu občanů NDR z našeho území) a když se to provalilo, tak on byl za trest z funkce odvolán . V letech 1978-79 a později, působil na katedře vojenské a bojové přípravy na tehdejší VŠ SNB v Praze (dokonce mám dojem, že byl vedoucím této katedry) a sám vyučoval organizaci a členění naší armády, cizích armád ,bojovou taktiku pozemních jednotek, pěchotní zbraně a vedl ostré střelby z těchto zbraní. Objektivně musím říct, že těmto věcem rozuměl a a veškeré přednášky a cvičení s ním nebyly nudné.
Pořád chodil v uniformě PS a někdy na přednáškách , když se "rozpálil", zcela nepokrytě a veřejně dával najevo jak s ním zametli a bylo zřetelné, že odvolání z funkce velitele brigády těžce nesl. To bylo docela pochopitelné proto, že měl být zrovna povýšen do generálské hodnosti.
Na mne působil dojmem seriozního a slušného chlapa a na rozdíl od některých jeho kolegů z katedry , kteří se snažili dělat z této školy "kadetku", nic nepřeháněl . K nám, bývalým příslušníkům PS, měl vztah velmi přátelský i když nám také nic neodpustil. Největší radost měl když jsme byly na ostrých střelbách a ti nejlepší střelci byli bývalí PS. Bylo nás tam dost a on nás také pořád hecoval. Na palebné čáře nám klackem bouchal do přilby a říkal:" jestli jako bejvalej péesák nenastřílíš , tak vo tebe ten klacek přerazím ".
 
Re: Re: PS - 5343 - Č.B. - Spojrota-pro Spojár J.I.
pista z ke jar 87-89 | 23.10.2010 23:07 | id 21492 | nahlásit

super pani je obdivuhodne ako si to este vsetko pamatate,je to fajn,kamarati na "vojnu"nikdy nezabudnu.vsetko dobre vsetkym!
 
Re: PS - 5343 - Č.B. - Spojrota
Michal Berezňak | 25.3.2011 19:27 | id 29316 | nahlásit

Ahoj Jano, sem som teda zablúdil iba náhodou a ajhľa kolko známych mien!
A na Teba si pamätám - chodil si na elektro do Prešova, ale z ktorej dediny pochádzaš si už nespomínam. Ja pochádzam z Choňkoviec.
Na niektoré tváre z tých čo píšeš si nespomínam, ale niektoré mená sa mi pletú po jazyku tých, čo tam s nami boli, ale nepíšeš o nich. A s niektorými som sa dokonca aj stretol.
A bohužiaľ Mira Megisa z Ložína už nestretneme, zomrel asi pred 20-timi rokmi.
Ja som potom bol na 23 r.PS - Staré Město pod Landštejnem, a predstav si že na prvé manévre som bol asi 15 km odtiaľ na 3 r.PS Znojemskej.
Ja som bol na vojne iba 18 mesiacov.
K tým, čo nespomínaš:
1. Pišta z Markoviec
2. maďar,čo bol furt s Gabim Csollem, taky počernejší
3. bratislačan, čo sa musel ženiť po tom, čo boli doma na Vianoce ( ja som nebol, tu bola karanténa krívačka a slintačka/.
4. Ignác z Lúčok pri Ružomberku nie je náhodou ten Milan o ktorom píšeš že je z Liskovej ?
Keď napíšeš budem rád, poprípade tu je môj mobil: 0905584174.
 
Re: Re: PS - 5343 - Č.B. - Spojrota
Michal Berezňak | 29.3.2011 20:49 | id 29482 | nahlásit

Doplňam:Pišta z Markoviec - Štefan Mikulka,
druhý maďarik po Csollem - Szabó,
bratislavčan Béla Harinok, alebo Harynok
a nespomína sa tu Bartoš, ak si ešte dobre pamätám, mal by byť zo severnej Moravy
 
Re: Re: Re: PS - 5343 - Č.B. - Spojrota
Ján Ivanecký | 1.5.2011 18:37 | id 30855 | nahlásit

Ahoj Michal,
som rád, že si sa ozval a upresnil a doplnil chýbajúce mená. Mikulka - ako by som ho teraz videl pred sebou, no meno mi úplne vypadlo. Jasné - Bartoš, bol vo vašom 2. družstve, aj Ignác Milan od Ružomberka.
Máš dobrú pamäť - priemyslovákov nás tam bolo len zopár - ty z michalovskej priemyslovky, Struška z frenštatskej a ja z prešovskej. Ja som z obce Kokošovce, je to 10 km od Prešova, 650 obyvateľov.
Na Nových Hradoch bolo celkom fajn, celý druhý rok som bol st. spojárom a bol som sa tam odvtedy trikrát pozrieť - raz aj v ČB na brigáde. Naposledy v r. 2009 - zorganizoval som zraz - a stretlo sa nás 7 plus traja z veliteľov. Má to čosi do seba, stretnutie po toľkých rokoch. Foto je zavesené - rota N. Hrady.
Tak okrem Megisa je v pohraničníckom nebi aj Pospíšil, bol tiež v 2. družstve, napísal to jeden vojak z roty, kde so Šibalom slúžili - asi Tokániště.
Zavolám Ti na Tvoj uvedený mobil, môj mobil: 0904703240.
"Kto neprežil neuverí, kto prežil nezabudne." Ahoj!
Ján Ivanecký
 
Re: Re: Re: Re: PS - 5343 - Č.B. - Spojrota
Michal Berezňak | 23.6.2011 13:01 | id 32783 | nahlásit

S Mirkom Pospíšilom som sa stretol viackrát od r. 1976 - vtedy som bol v Mohelnici v MEZ-e na zácvik, Mirek robil na prevádzke č.4, a potom ešte niekoľkokrát, chodil som tam na služubné cesty a Mirek potom robil majstra. Že je po smrti ma teda fakt prekvapuje.
 
Re: Re: Re: Re: Re: PS - 5343 - Č.B. - Spojrota
gustav | 23.6.2011 15:14 | id 32788 | nahlásit

Nazdar Michale,jestli chceš můžeš mi napsat na meila.S Mirkem -Pasparem jsem byl na jedné rotě a na podzim 1974 jsme šli společně do civilu.Mezi různými věcmi jsem našel doma i pár adres kluků z roty. Mezi nima byla i adresa Mirka Pospíšila. Bydlel v Bezděkově,pošta Bouzov v okr.Olomouc.Tak jsem napsal na obecní úřad,okdud odepsali,že je již po smrti. Ale jedna z veselých vzpomínek mi něj zůstala.Jednou byl Mirek namydlený pod sprchou a pískli nějaký nástup pátračky nebo poplach,kde Mirek jako spojař musel být.No a ten vyběhl jen tak namydlen ze sprchy na chodbu a volal, co má dělat.Všichni jsme se smáli a někdo mu poradil,ať se nejříve utře a obleče a pak ať nastoupí.Pamatuji si na něj jako na veselého usměvavého kluka,který byl pro každou srandu.
Zde již nelze dále reagovat
PS 5343-České Budejovice
Peter Konečný | 18.10.2010 21:18 | id 21298 | nahlásit

Chcel by som poprosiť všetkých čo vlastia dáku fotku z obdobia osemdesiatych a devädesiartych rokov, aby
neváhli a uverejnili ich.Nostalgické spomienky sú naj.
ps 5343
pista z ke | 18.10.2010 18:24 | id 21288 | nahlásit

vdaka za tie fotky,ja som tam travil cas jar-87-89 na spoj rote ako radista.ak by sa nasiel niekto z mojho rocnika ozvite sa,po tolkych rokoch by sa hodilo neake to stretnutie co vy na to?Zdravim ta leo!
 
Re: ps 5343
Leo | 19.10.2010 08:14 | id 21313 | nahlásit

I já Tě zdravím, Pišto! A také zdravím všechny sněhuláky ze spojroty 87-89:-)
 
Re: ps 5343
Petr | 10.3.2011 09:03 | id 28279 | nahlásit

tak to musel být tvůj mladý Krejčí nebo Kocian. Krejčímu jsme říkali třpitka, to byl můj starej já tam byl 89-90 taky na spoj rotě , nejdřív PŠ Tisová a pak ČB. kdy by jsi měl nějaké fotky tak mi je pošli , já něco málo aky mam ,ale ty nás asi nbudeš znát , jen to prostředí na radiu a bedně tel.
 
Re: Re: ps 5343
Franta | 31.3.2013 11:55 | id 59061 | nahlásit

Třpytka,Ital,Mára ...? pošli prosím nějaké foto,já nemám vůbec nic. :-( A co Kocour Míra Mikeš,J. Balis,Herbert K.,M.Sváča,P.Atlas,Mára,Jestřáb ti tam taky byli na bedně či dálnopisu,ne? Ty jsi který Petr?
PS 5343 Č.B.
kubo | 15.10.2010 23:18 | id 21200 | nahlásit

Č.Budějovickú brigádu PS 5343 som za mojej služby podzim 87/89 navštívil 4-krát.Prvýkrát pri narukovaní září-87.Ráno sme po vystúpení z vlaku stihli vypiť posledné civilné pivo v bufete pri stanici a potom sme smerovali do kasární.Potom to už poznáte:uvítanie a prednáška vyšším dôstojníkom v kinosále,strihanie,vyzlečenie civilu,modré tepláky,sprcha,lekárske vyšetrenia,horúca injekcia,rtg pľúc v maringotke,v sklade vychádzková uniforma,kufor s vecami,730-kový guľáš v jedálni a autobusom smer Suchdol.Po predchádzajúcej prebdenej noci sme všetci v autobuse driemali ako batoľatá.Druhý raz:po polroku návrat z PŠ do Budějovíc březen-88,povýšenie na slobodníka,oznámenie kto kam na roty,ja Cetviny,no ešte predtým odchod do Suchdolu do výcvikáča ako VD.Tretí raz:ako mladý frajter na začiatku výcvikáča prelom březen/duben 88 znovu do Budějovíc pomáhať pri narukovaní nováčikov.Bol som pridelený na balenie civil.oblečenia do vriec.Pri tom som zažil šok,keď sa predo mnou objavil kamoš z rodnej obce,spolužiak z triedy zo ZŠ,SŠ, futbalový spoluhráč z obecného klubu Ľ.M.V Suchdole sa dlho neohrial,odišiel na PŠ.Štvrtý raz:listopad 88,návšteva budějovickej brigády z roty Cetviny,konkrétne návšteva zubára.Vojenský zubár mi boľavý zub rozvŕtal,vytiahol nerv,dal vložku a kázal mi ešte zasa prísť.No zub ma už nebolel,tak som budějovickú brigádu piaty krát už nenavštívil.Už neviem presne meno vtedajšieho veliteľa brigády,ale stretol som sa s ním aj na streľbách na cetvinskej strelnici.Vtedy sme sa tam všetci mali na pozore.Aj furťáci boli z neho na mäkko.Myslím,že mal hodnosť plukovníka.Bol to už vtedy starší pán,možno okolo šesťdesiatky,taký dedko.Z Budějovicami mám ako kaprál ešte jednú skúsennosť,keď ma zbalila voj.hliadka pri návrate z opušťáku na autobus.stanici a odviedla na posádku.Bolo to kôli úzkym vyložkám na bundoške.Po zápise do vych.knižky ma pustili.Mal som asi dva mesiace do civiluZdravím.
 
Re: PS 5343 Č.B.
Petr David | 21.10.2010 22:17 | id 21396 | nahlásit

Tak to také musím reagovat..,jelikož jako Budějovičák jsem dorazil na brigádu pěšky,pamatuji si příchod na bránu,párek v jídelně,pak ostříhání,injekce,doktor,sprchy,vyfasování věcí,první svobka na buzeráku,následně převléknutí,pak zabalení věcí do pytlů a pak nějaký pohovor atd...a večer hurá autobusem do Suchdola,kde jsem strávil prakticky celý zbytek vojny.Jinak jak píšeš v jiné části jsem si vzpomněl že velitel brigády se myslím jmenoval Kroupa(plk.).
Byl jsem na vojně vletech jaro87-87.Jinak jsem se do bývalých míst podíval ještě jednou někdy 97 roce,kdy jsem šel na současné místo vyšetř.policie na výslech svědka...,kdybych si byl pomyslel tenkrát,co tam bude...A ještě něco,v učení někdy v roce 84-85 jsme na brigádě v nově postavěné prádelně zaváděli přívod vody k obr.pračkám,vše bylo myslím nové..,tak na to si také vzpomínám,na pprap.Banga,koho určitě budou ostatní znát.Tak ahoj a pokud někdo napíše k tomuti tématu něco-budu rád!Zdar!
5343
HoNzA | 15.10.2010 18:56 | id 21189 | nahlásit

Tak sem jsem narukoval na podzim 88. Potom na Kamennou. Pak jsem tady ještě týden ležel na ošetřovně. To už bylo veselejší. Měl jsem totiž 10 dní do civilu.
 
Re: 5343
trumtul | 30.12.2010 17:12 | id 24263 | nahlásit

ahoj honzo

na kameni sluzil tiez moj kamarat Marian Mraz poznas ho?spolu sme rukovali a este tam bol sofer z presova taky malicky meno nepoznam uz,ja som bol na spoj rote
 
Re: Re: 5343 PS 3 KAMENNA
Jano Antal-MAXO 88-90 | 12.1.2012 12:49 | id 40634 | nahlásit

...tiež som slúžil s Marianom Mrázom,volali sme ho MURCKO,na Kamennej bol kotolníkom.Ja som mal dielňu spojára hneď vedľa kotolne.Jeho si pamätám ako by to bolo včera...a pritom je to už 22 rokov! Halíř,Nechuta,Vojtěchovský,Špaček,Prudil,Roháček,J akl,Kovalík,Hamarčík,Mráz,Kovaľ,Sakara,Merva,Urda ozvite sa! VNUK volá kamenských psov!
PS 5343 - České Budějovice
Spojár - J. I. - Prešov | 15.10.2010 07:42 | id 21176 | nahlásit

Vďaka za tieto fotky. Narukoval som tam a na spojrote som bol od 10/1972 do 03/1973. Potom na 13. rPS Nové Hrady.
J.I. - Prešov
 
Re: PS 5343 - České Budějovice
Peter Konečný | 18.10.2010 21:11 | id 21297 | nahlásit

Musím tie fotky trocha poopraviť, tak tam čo sa prezentuje autopark nebol autopark ,ale velitelská rota a rota vojska VS. Bol som tam pozrieť pred voma rokmi.
 
Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
J.I. - Prešov | 19.10.2010 07:25 | id 21312 | nahlásit

Ahoj, máš pravdu, na druhej strane cesty boli drevené baráky /1972-74/ešte z čias PTP a mjr. Terazkyho. Bola tam ubytovaná Veliteľská rota a tzv. VS-áci. Autopark bol hneď za RTZetkou - napravo od cesty do Roudneho - zaberal koniec areálu brigády. Spojovacia rota bola pred RTZ - vedľa buzeráku.
J.I.
 
Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
Peter Konečný | 19.10.2010 20:01 | id 21332 | nahlásit

presne tak,bol som rok na velitelskej1985-86
 
Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
jiří Kučera | 20.10.2010 19:46 | id 21354 | nahlásit

maš pravdu byl jsem tam v roce1970 od dubna 1/2 roku jako spojař. na břech malše jsme chodily běhat v maskach.v těch velitelských baracích byli ivojandy pokud si dobře pamatuji.
 
Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
V.H.OSTRAVA | 4.12.2010 19:13 | id 23096 | nahlásit

V tomto arealu byly ženijní,velitelská rtz rota.Rtzka se tam přestěhovala když se stará rota zbourala a stavěla se nová budova. Velitelem rtz byl mjr. Toninger.
 
Re: Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
V.H.OSTRAVA | 5.12.2010 13:06 | id 23119 | nahlásit

v tomto arealu na levo u ženijní roty byla taky rota civilní obrany,napravo od roty řidičů byla dřevěná budova byla to doba 72-74
 
Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
JARDA P. Kladno | 5.12.2010 11:44 | id 23117 | nahlásit

Vedle brány do starého objektu u Malše, byl výcvik řidičů, dřevěný barák na pravo a na levé straně ve zděném byl výcvikáč kuchařů, patřilo to oboje pod RTZ. Přes malej buzerák, byla učebna, vedle velitelský roty. Byla to sedumdesátá leta..
 
Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
V.H.OSTRAVA | 6.12.2010 15:48 | id 23166 | nahlásit

RTZETKA se v roce 74 zbourala a na tom samém místě se stavěla nová budova ,která je na fotkách,byl jsem na rtezetce, bourali jsme ji a začali stavět novou,po tu dobu jsme byli přestěhování do spodní části kasáren.Na podzim 74 roku jsem šel do civilu a nová RTZ byla jen hrubá stavba.Velitelem RTZ byl mjr.Toninger ,řidiče měl kpt.Novák.
 
Re: Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
JARDA P Kladno | 6.12.2011 13:19 | id 38798 | nahlásit

Vašku zavolej mi na 604873816 nebo email jarokok@seznam.cz
 
Re: Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
Arti J ozef | 25.4.2013 00:44 | id 60128 | nahlásit

Byl jsem na RTZ-ke ,v roce 1968-70,ako ridič T111-valnik. Velitel roty mjr.Toningr,vel.čety ridiču-npr.Novak. byl ješte jeden npr. meno jsem zapomnel,a kp.Toukalek.Rotu jsme mneli hore vedle spojroty a autoparku.Na druhej strany pri Malše byla ješte rota RTZ. ženisti a rota vnutraku. Velitelem 15 brigady PS.byl pl.RUBAš. Načelnik tylu pplk. Pohanka.
 
Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
Dalibor | 22.6.2011 16:00 | id 32749 | nahlásit

bylo to tak i v roce 1978-80, sloužil jsem u Vsáků a pak mne převeleli přes cestu k rtz ce
Dalibor
 
Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
Pavel | 6.11.2010 22:18 | id 21892 | nahlásit

taky musím poopravit , pravda, že -vel. rota tam byla a taky vojska VS, ale taky my ženisti v těch dřevěných barácích..ale i zděných..(topilo se normálně na cimrách v kamnech a večer v nich muselo být prázdno) a samozřejmě v rohu spodních kasáren, kde jsou teď domky u Malše, jsme měli autopark i s ženijní technikou...foto je jinde...sloužil jsem 83-85 našim šéfem byl mjr.Moša
 
Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
Honza pátrač 84-86 | 4.1.2011 14:27 | id 24536 | nahlásit

ahoj čtu mjr.Moša pod jeho velením mi tam zabili kamaráda z Rychvaldu u Karviné viš o tom něco rád bych se konečně dozvěděl pravdu byli jsme jedini dva co jsme narukovali do budějovic jaro84 a prvni co jsme v PS 5343 poznali byla basa ale do civilu už jsem jel sám dlouho jsem se stim nemohl vyrovnat dik
 
Re: Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
Marian | 4.1.2011 18:47 | id 24551 | nahlásit

Ivo S. + október 1985, pri rekonštrukcii záložnej SiS niekde v priestoroch úseku rPS Nový Vojířov, nešťastná náhoda.
 
Re: Re: Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
Honza pátrač 84-86 | 6.1.2011 10:21 | id 24654 | nahlásit

to je stejne co mi tvrdili když mě chtěli uklidnit ale stejně dík
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
Radek | 25.12.2012 01:11 | id 54016 | nahlásit

plně s Tebou souhlasím sloužil jsem 89/1 až90
Mošu potom sesadili a velel tomu npor.Kapalko
děsná guma
 
Re: Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
Dušan (Žolik) | 14.9.2013 08:59 | id 64440 | nahlásit

tady je Kapalkův facobook :-) https://www.facebook.com/mar…
 
Re: Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
Tomáš | 29.11.2013 11:11 | id 67127 | nahlásit

Sloužil jsem tam v 83 pod Mošou a Kapalko tam byl t aky. Máš o něm plnou pravdu. melda64
 
Re: Re: Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
Tomáš 82-84 | 30.11.2013 21:26 | id 67186 | nahlásit

Můj meil.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
mirouš | 21.8.2014 13:37 | id 78322 | nahlásit

Byl jsem tam 88/2 a do civilu jsme šli v srpnu 90.Mošu sesadili díky nám a našim půlročákům.Tenkrát na něj každej nabonzoval na PVSce cověděl,vše se nahrávalo a už to bylo.Pak velel Kapalko.Všichni jsme byli rádi,že jsme doklepali civil,ani ruku jsme mu nepodali.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: PS 5343 - České Budějovice
Tomáš 82-84/9 | 30.11.2013 21:22 | id 67184 | nahlásit

Sloužil jsem tam taky a máš pravdu. Koncem roku 83 jsem šel na rotu D. Dvořiště. Velel tam Moša, Kapalko. S jeřábem tam jezdil Ruják Vacík a další. Jestli chceš tak se ozvi.
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky