Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA - fotogalerie, texty, vzpomínky pamětníků

Nacházíte se: Objekty PS » Pohraniční roty 15. bPS » 2. rPS - Dolní Dvořiště
Předchozí 1 fotografie T.Parkan z 24 Další
Foto 1

Pohled na západní část roty Dolní Dvořiště. Rota se nachází při stejnojmenném hraničním přechodu, při mezinárodní silnici E55 (ta na snímku to není).

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 7.2008 | 16×
Foto 17 Foto 18 Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24
Autor: Jarda | Pořízeno: 1994 | 8×
Sekce:
Pohraniční roty 15. bPS

2. rPS - Dolní Dvořiště

(24 fotografií)

2. rota 1. praporu 15. brigády Pohraniční stráže v obci Dolní Dvořiště.

Z části areálu roty je udělán noční podnik, severní část areálu využívá Policie ČR.

Okres: Český Krumlov

GPS: 48°39'2.53"N, 14°27'14.95"E

Najít na mapě

ČR

Vaše komentáře...

kronika
Tomáš Ťopka | 1.5.2012 11:33 | id 45422 | nahlásit

Nevíte někdo,kde by se mohla dohledat kronika dolňácký roty? Nejlépe můj ročník 1973-75?
 
Re: kronika
Bob Malý | 1.5.2012 14:02 | id 45427 | nahlásit

Ahoj Tome, já jsem sloužil na DD v roce 1965-67 a po letech/asi 45/ jsem se vrátil na místo činu a navštívil jsem také Svatý kámen, kde hospodu provozuje pan Moša a ten mi rád ukázal kroniku Dolního Dvořiště. Ale nevím po který rok jsou tam údaje, ale zkus to, je tam zajímavé počteníčko. Také jsem se tam našel. Zdravím tebe a všechny bývalé PS Dolního Dvořiště.
ZDRAVÍM DOLNÍ DVOŘIŠTĚ
HNÁTEK LADISLAV | 14.2.2012 18:29 | id 42322 | nahlásit

SLOUŽIL JSEM NA DOLNÍM DVOŘIŠTI 79-81.BYL JSEM NA ŮSTŘEDNĚ A TAK JSEM MĚL O VŠEM PŘEHLED,PAMATUJI SI JAK JMÉMA VELITELŮ,VOJÁKŮ,PSŮ I NÁZVY VŠECH STANOVIŠT I SIGNÁLY VYSÍLAČEK.MĚL JSEM PŘEZDÍVKU BAKARAT 107
 
Re: ZDRAVÍM DOLNÍ DVOŘIŠTĚ
Bob Malý | 14.2.2012 20:12 | id 42327 | nahlásit

Ahoj Ladislave, jsem rád, že se ozval někdo z Dolňáku, já jsem tam sloužil v roce 1965-67 a přesto bych našel všechna stanoviště, včetně hraničních mezníků. Začínáme 3-21 přes 3-28 Hovorka, konec 3-33./Možná mě někdo opraví/ Co mě mrzí, je, že je odstraněna pozorovatelna Šibeňák, škoda je krásného výhledu na Šumavu a Novohradské hory.
Vyhlas pohraniční poplach a jsem k dispozici.Měj se dobře, přeji hodně zdraví tobě a všem ostatním příslušníkům PS.
 
Re: Re: ZDRAVÍM DOLNÍ DVOŘIŠTĚ
HNÁTEK LADISLAV | 17.2.2012 13:25 | id 42461 | nahlásit

ZDRAVÍM,HRANIČNÍ MEZNÍKY SI MYSLÍM,ŽE SEDÍ.JE PĚKNÉ,ŽE PO TOLIKA LETECH SI TO PAMATUJETE,JÁ MÁM FOTKY HOVORKŮV POMNÍK III28,ŠPAK.ZBRASLAV,CIPÍN,ROTU I KOPEC GRIL A STAROU VESNICI ZBRASLAV.VÁŠ ROČNÍK MOHU ZNÁT JEDINĚ Z KRONIKY PS KTEROU JSEM ČASTO NA BEDNĚ,,ŮSTŘEDNĚ,,LISTOVAL.MĚJ TE SE PĚKNĚ,LADA,
 
Re: ZDRAVÍM DOLNÍ DVOŘIŠTĚ
Vašek | 15.2.2012 19:31 | id 42375 | nahlásit

Ahoj, to jsme se tedy museli vídávat, já jsem sloužil 78-80. Pavel Vávra z mého ročníku byl operák
( bednista ) jako ty. Psal jsem zde již víckrát. Bydlel jsem na sev. Moravě, nyní ( čtvrtý rok ) jsem s manželkou v Praze. Sloužil jsem většinou na křižovatce, ale i jinde. Rád vzpomínám, ozvi se.
 
Re: Re: ZDRAVÍM DOLNÍ DVOŘIŠTĚ
HNÁTEK LADISLAV | 17.2.2012 11:34 | id 42455 | nahlásit

AHOJ,NA PAVLA VÁVRU SI VZPOMÍNÁM BYL TO MŮJ MAZÁK NA BEDNĚ.NA KŘIŽOVATKU JSEM CHODIL TAKÉ NE SICE MOC ČASTO TAK I NA JINÁ STANOVIŠTĚ.ALE JÁ JSEM BYL NEJRADĚJI PO BOKU MAJORA MOŠU,TAM JSEM SE NEJVÍCE NASMÁL A POBAVIL A DODNES SI VYBAVUJI JAK JSEM PŘIŠEL V NOCI ZE SLUŽBY A MAJOR MOŠA MĚ ZJEBAL,ŽE... HNÁTEK MÁCHÁ ČUNU V POLÍVCE GULAŠI...NEBYL JSEM JEDINÝ KDO MA TAKOVÉ VZPOMÍNKY ŮSMĚVNÉ,LADA.
 
Re: Re: Re: ZDRAVÍM DOLNÍ DVOŘIŠTĚ
Vašek | 18.2.2012 19:12 | id 42529 | nahlásit

Ahoj, tak na mjr. Mošu si také často vzpomínám, nevím, zda ještě, ale donedávna měl hospůdku na Sv. kameni. Dobře jsem se tam ještě s kolegou nedávno ( cca 3 roky "zrubal" ) - sloužil jsem 30 v Opavě , nyní dělám dopravní přestupky v Praze na MHMP.
 
Re: ZDRAVÍM DOLNÍ DVOŘIŠTĚ
Ilja Drahonínský | 15.2.2012 20:19 | id 42382 | nahlásit

Zdravím muže tohoto jména, byl takový "malý drobný" sotva do dveří se vešel. Hezky vypisoval Pk . ěj se fajn a co nejlépe.
 
Re: Re: ZDRAVÍM DOLNÍ DVOŘIŠTĚ
HNÁTEK LADISLAV | 17.2.2012 11:16 | id 42453 | nahlásit

ZDRAVÍM A PAMATUJI SI,NA PSANÍ POH.KNIHY JSEM BYL KADET.RÁD NA TO VZPOMÍNÁM A MÁM SPOUSTU FOTEK,LETOS BYCH SE TAM RÁD PODÍVAL JIŽ SI TO ŘÍKÁM PŘES 32 LET.NENÍ MOŽNÉ,ŽE TO TAK ULETĚLO A PŘI TOM JSEM MĚL MOŽNOST CESTOVAT A V PAMĚTI SE MI VYBAVUJE DOLNÁK.OZVAL SE MI I VILKO ŠAFÁŘ MŮJ VELITEL ČETY.MĚJ SE PĚKNĚ ILJO,ZDRAVÍ DRAŽBA,BAKARAT LADA.
 
Re: Re: Re: ZDRAVÍM DOLNÍ DVOŘIŠTĚ
Ilja Drahonínský Bakarat 82 | 7.3.2012 11:52 | id 43366 | nahlásit

Láďo, já se zdržuji v Třeboni,tak dej vědět až pojedeš sem na jih Čech. Jo, je to dlouho to už se ty zatracený dráty v prach rozpadly.
Cetviny pohranicna rota budejovicka brigada 1971-1973
Jan Mingac | 4.2.2012 18:25 | id 41865 | nahlásit

kontakt na mna je cislo 00421 944 007 580, alebo na mejl majkyy112@azet.sk
dufam ze sa najdu nejaky.
Cetviny pohranicna rota budejovicka brigada 1971-1973
Jan Mingač | 4.2.2012 18:22 | id 41864 | nahlásit

Ziadam vsetkych mojich priatelov co sluzily v roku 1971-1973 na rote Cetviny aby sa ohlasily na cislo alebo mejl,fotky mam nejke ale chcel by som sa skontaktovat z viacerimy aby sme to tam doplnily nejake foto a chcel by som aj nejake stretnutie po rokoch ak by to slo , porozpravaly o nasich zazitkloch z vojenskej sluzby.tak uz len cakam ze sa niekto ozve zatial sme v kontakte 5 . tak ak sa niekto najde co tam sluzil snamy tak sa ozvite ,dakujem
ozvěte se
František Vaněček | 25.1.2012 12:39 | id 41312 | nahlásit

Čau,sloužil jsem Dolňák 1972.Pořád tady žiji, mám tu tři děti.Ozvěte se.724167591
Dolní Dvořiště 1965/1967
Květoš | 20.11.2011 17:51 | id 38176 | nahlásit

Zdravím všechny z našeho ročníku,
byl jsem jako ženista a stavěli jsme signalizaci směrem k šibenáku.Po dokončení jsem zustal sloužit na rotě. V té době byl velitelem rotv mjr. Paur dobrý člověk. Velitelé čet byli kpt. Gregor, npr. Pavlíček, por.Hnup ale to nejsem jistý,politruk kpt. Mareš a staršina Zdeněk Blabla. Ten mne překlapil protože jsem se dočetl že byl u kontrášu a uměl donášet.Jinak se divím že jsem se dostal k Ps protože jsem nebyl z rodiny která zrovna fandila režimu, no zřejmě měli v tom pěkný bordel. Ozvěte se kdo v té době sloužil na Dolnáku.
 
Re: Dolní Dvořiště 1965/1967
Jiří Pitrman | 5.1.2012 18:20 | id 40317 | nahlásit

Reaguji na tvůj příspěvěk, já jsem sloužil na Dolním Dvořišti v letech 1964/1965, za mne byl velitel roty Paur, ale v té době byl ještě kapitánem. Já jsem sloužil pod npor. Pavlíčkem a to ve 3. četě. Pokud navštěvuje někdo tyto stránky z ročníku 1964/1965 tak se mi prosím ozvěte.
 
Re: Re: Dolní Dvořiště 1965/1967
Květoš | 11.1.2012 17:58 | id 40594 | nahlásit

Zdravím,
já jsem také sloužil pod npr. Pavlíčkem ve 2 rotě.To bys měl znát Pavla Cilečka on byl náš mazák a velitel družstva.Já jsem na Dolní Dvořiště přišel až v roce 1966 z Přibrání. Stavěli jsme týlovou signalizaci od roty směrem na šibenák.
Měj se krásně a hlavně zdraví.
 
Re: Re: Dolní Dvořiště 1965/1967
Bob Malý | 4.2.2012 16:36 | id 41860 | nahlásit

Ahoj Jirko, jsem tvůj zlatý bažant i když teď už trochu opelichaný. Velmi často vzpomínám na kamarády z Dolňáku Žitňák, Fidra, Eizner a na ostatní a na exoty Petr Švec, Jindra Vyroubal a kpt. Kelíšek. Teď se nám to kecá, jsme v teple. Ale vzpomínám rád na to dobré i špatné. Zdravím všechny Dolňáky i ostatní příslušníky PS.Jsem z okresu KM.
 
Re: Re: Re: Dolní Dvořiště 1965/1967
Květoš | 6.2.2012 18:14 | id 41969 | nahlásit

Ahoj Bobe,
zastavte se, mohli bychom něco podniknout v létě pokud budeme v cajku.
Květoš
četa OPK
ostravák | 31.8.2011 17:31 | id 35588 | nahlásit

V roce 1973 byla založena samostatná četa OPK.
Spadala pod velení velitela OPK majora Cirhana.
Valitelé družstev, sloužili pro rotu dozorčí roty, hlavně noční služby, ostatní hlavně stojky na lehké a těžké závoře.
 
Re: četa OPK
v950 | 5.9.2011 22:50 | id 35859 | nahlásit

Bol som tam 1978/79
Cetviny 59-61.
LadikKurZ | 12.8.2011 18:01 | id 34911 | nahlásit

Hledám kamarády co se mnou sloužili tak můžete napsat,já jsem měl psa SATO. Tak AHOJ.
Pes SATO Cetviny 59 az61 TYGR
lLadikKurz | 18.7.2011 14:31 | id 33887 | nahlásit

A si vroce 60 nebo 61 jsem dostal psa sato ktery slouzil na Dolnaku vzpmene si nekdo ktery psovod mel predemnou DIKY
87-89
Milos Dzvonik | 3.7.2011 22:37 | id 33195 | nahlásit

tiez som sluzil 87-89 opk na dolnakoch zdravim cely rocnik
Kovaři miloši
Radim | 3.7.2011 04:23 | id 33139 | nahlásit

Miloši kovaři jsem kocur tak nekomol a piču viš o mjr.kralovi tak drž pysk sam byl pruserař cype nechal mi zavřit tatu do dolů.d***le.
 
Re: Kovaři miloši
Jiří | 30.7.2011 13:59 | id 34346 | nahlásit

To by jsi nesloužil na čáře, frajere
Rok 1967-69
Franta | 26.5.2011 08:51 | id 31661 | nahlásit

Ahoj.
Sice jsem v těchto letech sloužil na rotě v Horním Dvořišti (vlastně Český Heršlák). Při pročítání jsem na těchto stránkách neviděl příspěvek někoho z tohoto ročníku. Třeba jsem to přehlédl. Ale vzpomínám, že v těchto letech byl v Dolňáku velitelem roty kapitán Gregor. Byl to takový poděs.
Tak kdo si vzpomene na víc....
 
Re: Rok 1967-69
Vlasta | 14.6.2011 19:09 | id 32517 | nahlásit

Ahoj.
Sloužil jsem na Dolňáku v letech 1968-1970.
V
 
Re: Re: Rok 1967-69
Láďa | 5.2.2012 21:28 | id 41938 | nahlásit

Pamatuješ na spojaře Honzu Kapuciána?
 
Re: Rok 1967-69
Vlasta | 14.6.2011 21:14 | id 32522 | nahlásit

Ještě jednou ahoj.
V letech 1968-1970 byl velitelem roty major
Jaroslav Pour. Velice slušný člověk.
Myslím že pocházel z Velešína.
Kapitán Gregor byl velitel čety. Pamatuji na
jeho velice silný hlas. Když přicházel na rotu,
bylo ho slyšet už z pasovky.Později sloužil
na CHlumu.
Ještě v té době si vzpomínám na praporčíka
Blablu a kapitána Mareše.
Zdravím všechny pohraničníky. Vlasta.
 
Re: Re: Rok 1967-69
cetviňák Zdeněk | 14.6.2011 21:39 | id 32523 | nahlásit

Blabla dělal v 80-tých letech ZVP na Cetvinách už jako major.Zdravím.
dolnak jaro 87-89 opk
Roman.Kotala | 22.2.2011 18:45 | id 27358 | nahlásit

Roman Kotala
Sloužil jsem v letech 87-89
Pes: Dak
Skype: big-shock199 rád pokecám ;)
Zdravím svůj ročník AHOJ
 
Re: dolnak jaro 87-89 opk
andris | 3.3.2011 19:52 | id 27947 | nahlásit

ahoj ten rocnik súm sluzil
 
Re: Re: dolnak jaro 87-89 opk
Jarda | 8.6.2011 13:32 | id 32258 | nahlásit

Zdravím, taky jsem zde sloužil 87-89
 
Re: Re: Re: dolnak jaro 87-89 opk
andris | 4.3.2012 20:02 | id 43230 | nahlásit

ahoj jardo ........mano to ty?
 
Re: dolnak jaro 87-89 opk
andris | 4.3.2012 20:04 | id 43231 | nahlásit

ahoj roman to ja andris .patrac
DOLŇÁK- PODZIM 84/86
BODO | 18.2.2011 17:31 | id 27112 | nahlásit

Čte někdo tyto stránky z ročníku podzim 84-86 DOLNÍ DVOŘIŠTĚ?!(BLAŽKO,FIKEJZ,ČOUDEK,DANKO,SEBERA...) Dejte o sobě vědět!!!!!!!!!!!!!!!!!! Většina starých adres už nefunguje!!!
 
Re: DOLŇÁK- PODZIM 84/86
Drahonínský | 20.2.2011 19:15 | id 27248 | nahlásit

Já se na tyto stránky dívám a Sebera to byl kuchtík jestli se nepletu. S pozdravem
Doktor
 
Re: Re: DOLŇÁK- PODZIM 84/86
Pokorný | 5.4.2011 10:04 | id 29741 | nahlásit

Doktore taka se můžeš ozvat a nejen chlastat v Praze
 
Re: Re: Re: DOLŇÁK- PODZIM 84/86
BODO | 12.4.2011 21:30 | id 30098 | nahlásit

Vy jste nestříhali metr jako my?! Že se nepletu!!!
Věřím že odpověď bude pravdivá! Dík.
bodo
 
Re: Re: Re: Re: DOLŇÁK- PODZIM 84/86
Vašek | 13.4.2011 17:59 | id 30126 | nahlásit

Ahoj BODO, to víš, že jsme také stříhali metr. Já například 79- jaro 8O. Ale skutečně nemám důvod, jen nadávat, vzpomínám na chvilky, kdy jsme s klukama dělali kraviny. Jenom takové základní vztahové problémy u armáďáků byly řešeny velmi rozdílným způsobem. U nás těchto prvků mazáctví bylo málo ( kromě rajonů, nejmladší běhal na poslední značku překrytí při narušení plotu a pod. ). Jinak, alespoň dle mých zkušeností, jsme spolu vycházeli velmi dobře. Samozřejmě i v rámci "ponorkových nemocí" a podobně. Jediná pravda je, že já vzpomínám na srandu a na to dobré. Někdy, když se s chlapama bavím u pivka nebo kdekoliv, armáďáci na tom byli skutečně hůř, i včetně vyvařování a podobně. Zdravím všechny kolegy Ahoj. Vašek
 
Re: Re: Re: Re: Re: DOLŇÁK- PODZIM 84/86
BODO | 14.4.2011 10:05 | id 30145 | nahlásit

Ahoj.Ty jsi mě nepochopil! Podle příjmení jsem si myslel že jste furťáci, protože stejná,nebo hodně podobná příjmení na Dolňáku figurovala!!!!Jinak máš zcela stejné zážitky jako já. Mazácká vojna se kterou souhlasili tehdejší velitelé roty(KRÁL.POKORNÝ a HÁJEK ten byl nejlepší)byla i za nás. Kdo byl vzpurný tak ho čekalo "vykusování"všech psů co zrovna byli na rotě,včetně psovodů a to platilo na všechny!Také já, jako psovod, jsem to zažil na vlastní kůži! A naši mazáci když šli do civilu(z OPK),tak brečeli jako malí kluci! Taká jsme byla parta.Léta utíkají ale ty krásné vzpomínky zůstanou! Ahoj BODO
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: DOLŇÁK- PODZIM 84/86
v950 | 5.9.2011 22:59 | id 35860 | nahlásit

spominam si ako Pokorny boxoval do ddrakov
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: DOLŇÁK- PODZIM 84/86
drahoninsky.d@seznam.cz | 19.4.2011 21:14 | id 30403 | nahlásit

BODO nestříhali jsme metr, my jsme měli na kilometry, ale sranda byla. Neměl jsi toho psa co hlásil na Zbraslavy, že jsme vyšli z Cipína?
 
Re: Re: Re: DOLŇÁK- PODZIM 84/86
Ilja Drahonínská | 14.4.2011 16:02 | id 30158 | nahlásit

idrahoninsky@seznam.cz, klidně napiš. Já v Praze moc nechlastám, ten svůj rybník jsem vypil s tebou v kiosku na dolňáku a při "spanilých" jízdách se ŚEVČOU. Většinou trávím čas v Třeboni. Zavolej 775021956 ., nebo napiš.
Čao a měj se fajn
Doktor Drak
 
Re: Re: Re: DOLŇÁK- PODZIM 84/86
Drahonínský | 13.9.2011 14:10 | id 36098 | nahlásit

není problém jsem na jihu blíž u tebe než si myslíš!!! Ozvi se 775021956 napiš SMS.
Ilja
Dolnák
Bohouš Ira | 17.2.2011 13:46 | id 27012 | nahlásit

Ahoj. Zdravím všechny spolubojovníky z Dolního Dvořiště. Sloužil jsem v letech 89-91,Jako kuchař,střelec. Mám v paměti spoustu vzpomínek na tyto léta. Velitele dělal Belovič po sléze myslím Lovaš. Pepa Liščák byl výkoňák před ním tam byl Mihaly dále vzpomínám na Jirku Kuzdřála a Mlátilíka. Z kluků Míra Dvořák, Vena Fusek, Petr Činátl,Fanda Juzek,atd. - Když by si někdo vzpoměl tak napište, léta nám přibývají ale vzpomínky zůstávaj. B.I
 
Re: Dolnák
andris | 17.2.2011 19:15 | id 27051 | nahlásit

bol som rok pred tebou ....belovica poznam
 
Re: Re: Dolnák
Petr David | 28.5.2011 15:05 | id 31728 | nahlásit

Ahoj...,za mého působení(jaro 87-89)by Belovič můj velitel roty na výcvikáči v Suchdole u 2.roty (řidiči..)
 
Re: Dolnák
Mihaly Karel | 26.2.2011 17:32 | id 27633 | nahlásit

Ahoj Bohouši.Lezu po internetu a náhodou jsem našel tvůj článek.Také vzpomínám na některé kluky kteří sloužili na Dolním Dvořišti.Tvůj příchod na rotu byl pro tebe docela náročný,starší kuchaři se k tobě nechovali zrovna zdvořile.Jednou jsem jel autem s tebou k vám domu pro nějaké řeznické nářadí.Pokud budeš mít zájem zavolej mi na mobil jsem stále u Dolního Dvořiště postavil jsem si RD. mobil:723160565 KM.
 
Re: Dolnák
Ludvo | 2.4.2011 12:39 | id 29615 | nahlásit

Ahoj Bohouši, pamatuji tě od léta 1990, to už se sloužilo bez drátů. Dokonce bylo po tobě pojmenováno stanoviště hlídky u HM III/25 na bývalém překrytí.
Ludvo
Zdravím pohraničníky
Vašek | 31.1.2011 14:25 | id 25947 | nahlásit

Zdravím všechny slušné kluky, ať už záklaďáky nebo "furťáky", kteří sloužili na PS rotě Dolní Dvořiště. Sloužil jsem tam 78 - březen 80. Velmi rád vzpomínám. Myslím, že platí heslo a to nejen na vojně, že vše špatné se zapomíná. Pokud se nejedná o vyložené podrazy. Vzpomínám skutečně jen na to dobré. VR mjr. Moša, politruk npor. Kozojed, ppor. Pokorný, nprap. Kiral, kpt. Černý,
z kluků si pamatuji zejména na Petra Cibuláka, Juru Krobota, Pavla Vávru, Pavla Szolonyho, dále Svoboda, Spišiak, a další a další- kdyby se připomněli, určitě odpovím. Pivko na Rybníku, v hospodě na Dolňáku v době hraničního volna, návštěvy ve škole - ředitelka Svatava Bulantová, chlapi ze statku Hovorka a pod. Zkuste se někdo ozvat. Jsem patriot severomoravského kraje, třicet let po vojně jsem ještě sloužil u "Sboru", nyní žiji dva roky s přítelkyní v Praze, několikrát jsem se tam byl podívat, přiznávám - slzy v očích, ale jsem hrdý na to, kde jsem sloužil, byť je nyní spolitická situace zcela jiná. I s grenčákama jsem se vždy pozdravil. Ahoooj
 
Re: Zdravím pohraničníky
I.Nemčok | 31.7.2011 19:51 | id 34413 | nahlásit

Slúžil tu v tomto období i Rasťo Piško,neviete niekto?
 
Re: Re: Zdravím pohraničníky
Milan | 17.10.2011 20:53 | id 37132 | nahlásit

Rasto slouzil na 6.rote a v Kaplici 1981-83
 
Re: Re: Zdravím pohraničníky
Vilko | 22.12.2011 06:38 | id 39497 | nahlásit

Nevím jestli je shoda jmen ,ale Alexander Pyško sloužil na 10.rPS Pohoří na Šumavě jako signalista střelec 1977-79
 
Re: Zdravím pohraničníky
HNÁTEK LADISLAV | 17.2.2012 15:50 | id 42466 | nahlásit

ZNÁM JEM,JSEM MOŠOVÉ DÍTĚ
 
Re: Zdravím pohraničníky
LARRY | 17.2.2012 16:12 | id 42467 | nahlásit

´POHRANIČNÍKU JÁ ZNÁM VŠECHNY,MOŠA
 
Re: Zdravím pohraničníky
LARRY | 17.2.2012 19:34 | id 42487 | nahlásit

ZNÁM JE JMÉNEM VŠECHNY.SLOUŽIL JSEM NA BEDNĚ 79 - 81,LADA
januar 1997-semtember 1998
andris BARMAN-PATRAC--STRELEC | 7.1.2011 21:19 | id 24748 | nahlásit

zdravim pohraniciari
 
Re: januar 1997-semtember 1998
andris | 17.2.2011 19:11 | id 27049 | nahlásit

ahojte pomylil om si datum......januar1987-september1988 ........manis,olbert ........
 
Re: januar 1997-semtember 1998
ander | 17.2.2011 19:13 | id 27050 | nahlásit

caute datum je zly mal tam bit 1987-1988-----vsetin.oravska lesna bufeteri ozvite sa
foto 2008
terr | 8.7.2010 01:40 | id 18155 | nahlásit

Bohužel,už ani celnice nevypadá stejně jako v roce 2008.Byla odstraněna střecha,která kryla celní prostor.Stará budova celnice byla předělana na ubytovnu pro zaměstnance kasína.Budova přistavěná později je v této době přestavována na stomatologickou kliniku.Jelikož jsme se učastnil přestaveb jak byvalé roty ,tak i těchto budov.
služba 59-61
Jarda Maršík | 12.6.2010 19:07 | id 17100 | nahlásit

Zdravím včechny čtenáře.. Když jsem otci ukázal tuto stránku, nemohl odtrhnout oči od starých míst ve vzpomínkách.. Je to v podstatě celá 15 rota. Chystáme se v srpnu 2010 navštívit celou oblast kde sloužil, ale je to složité, bo je mu 70 a paměť - no znáte to všichni né?? :))
Není zde někdo kdo by zde sloužil ve stejném období, aby mohl s někým poklábosit? Na pár jmen si vzpomíná - Peterka, Hájek, Janík - víc jsem si já nezapamatoval.. Možná to nejsou jména tady z Dvořiště, ale kdyby jste na ně narazili, dejte vědět. Dík
 
Re: služba 59-61
Libor 2512 | 13.6.2010 20:22 | id 17129 | nahlásit

Jardo, díky, že jste tatínkovi ukázal tyto stránky. Je mi skoro 60 let a velmi rád bych od něco starších pohraničníků slyšel, jak se sloužilo za jejich doby a jaké mají vzpomínky na dobu, co republice darovali více jak dva roky svého nejkrásnějšího života. Jardo, popros za mě tatínka, ať nám vzpomene, jaký měla oficiální název pohraniční rota v D. Dvořišti v dopbě jeho služby (číslo roty, praporu a brigády), kde jejich rota měla v Dolním Dvořišti sídlo, jak vypadala vesnice Dolní Dvořiště, zda už byla osídlená a plná života, jako za nás a nebo se čekalo na osídlence, jak byli na rotě zásobováni proviantem, zda si vše museli sehnat sami, nebo už bylo zásobování na úrovni, že jim základní potraviny jako chléb, mouku, maso a další dovezla "Jednota" ?
 
Re: Re: služba 59-61
Libor | 13.6.2010 20:32 | id 17132 | nahlásit

Pokračování:
Jardo, Váš táta sloužil ještě na "EZOCHU", což byl životu nebezpečný "ochranný systém", ale byl a nikdo s tím nic nenadělal a musel danou situaci respektovat. Já pamatuji celou trasu "EZOCHU" od III/33 až po III/21 i s dřevěnými pozorovatelnami (co jsem se tam najezdil a naběhal při překrytí u našich zátarasů), ale systém jeho služby jsem nikdy neznal a nikdy mi ho nikdo neřekl. Pamatuji pozorovatelnu na "BORU", ta byla z naší roty jako na dlani, ale byly i daší dvě nebo tři ve směru na Horní Dvořiště. Jardo, pokuste se, až bude mít tatínek krásný den, ať vzpomene, jaký byl tehdy systém ochrany "státní hranice ", kde byly rozmístěny hlídky pohraniční stráže, jaké měly úkoly
 
Re: Re: Re: služba 59-61
Libor | 13.6.2010 20:39 | id 17134 | nahlásit

Pokračování:
jak často se chodila demarkace, zda při ní "Grenčáci" odpověděli na pozdrav, ale vyhnuli se nám do jejich vnitrozemí, do jaké hloubky do našeho vnitrozemí se chodily průzkumy, jaké tehdy měli pomocné signální zařízení před "EZOCHEM"?. Televizi asi neměli, ale zda jim dělali nadřízení takový problém jako nám, že nesměli mít naladěnou jinou stanici, než československou. Kam chodili v hraničním volnu (bylo ho určitě málo) na pivo, do "MALŠE" v D. Dvořišti, nebo do zájezdního hostince (byly v něm v prvním poschodí hotelové pokoje, hvězdiček tehdejší třídy naproti nádraží ČD
 
Re: Re: Re: Re: služba 59-61
Libor | 13.6.2010 20:48 | id 17137 | nahlásit

Pokračování:
v Rybníku? Já jsem sloužil na rotě podle fofo č. 1,17, tehdy 7. rota kpt. Černého (kam se dnes poděla, když o ní nikdo nic nenapíše, bylo nás tolik a myslím, že se nemáme za co stydět), ale bez 2. poschodí a čtyř oken na pravé straně. Místo "dnešní kuchyně" (foto č. 6), byly kotce a terčík k nabíjení zbraní ve směru ke kotcům. U foto č. 19 si myslím, že je chyba a má být "pravá 7", protože v pravé "8" byla vrata s ježky z obou stran na piket Cipín a už nevím, která z kamer systému "BC". Pane Jardo, za všechny informace od tatínka moc a moc děkuji. Libor.
 
Re: Re: Re: Re: Re: služba 59-61
Jarda | 14.6.2010 16:22 | id 17163 | nahlásit

Zdravím Libore.
Celou korespondenci přetisknu a předám.. Jak jsem psal v srpnu se chystáme "na průzkum" a budem tam asi celý víkden, ale to je jen můj odhad. Kdo ví jak dlouho se tam zdržíme :)) . Jarda
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: služba 59-61
Jarda | 18.6.2010 14:45 | id 17338 | nahlásit

Tak jsem tvoje psaní a vytiskl a předal, a zároveň jsem přivezl fotky. Musím je oskenovat a udělat nějaký popisky.. Jenom nevím kam je uložit aby byly vidět - asi na rajče a sem dám odkaz. Zatím..
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: služba 59-61
Libor | 18.6.2010 16:16 | id 17339 | nahlásit

Zdravím Jardo.
Můžeš mi vše poslat na adresu: Libor2512@seznam.cz
Děkuji.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: služba 59-61
Jarda Maršík | 22.6.2010 22:25 | id 17515 | nahlásit

Ahoj, posílám vzpomínky v PDF co jsem zpracoval na tvůj mail. Doufám že to nebude nějak zneužito ;)
Termín "Expedice ŠUMAVA" zatím není znám, ale mělo by to být po 17.7. na 3 dni s tím že budem spát někde venku. Zatím..
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: služba 59-61
Václav Uhlík-Viktor | 12.7.2011 22:08 | id 33652 | nahlásit

Ahoj,
sloužil jsem 74-76 stanoviště Zbraslav pes Viktor,
/já Václav Uhlík Ostrava/.Byl jsem v kurzu psovodu v Libějovicích se psem Kazanem/ten byl na nic protože byl tři roky na vyštěkávaní u Malše/.V libělovicích jsem dostal černéh Bleska.
Škoda že už nemám ani jednu fotku,měl jsem kotce,hodně kolegů,skoro všechny psy.
Byli jsme 7.rota /vzorná zvaná trysková/ za kpt. Černého.
Jestli to někdo bude číst,pak si vzpomínám na řidiče z Cipína Karel Dojčán,řidič pořád na poplachovce Libor Jelen,další na poplachovce Lastomirkský/ten vletěl na mostě přes Malši do drátu-odtud přezdívka Fitipaldi/,
pátrač pes Brony
V době kdy jsem sloužil přeletěl vrtulník na Lipnu,na Cipíně se objevili důstojníci z NDR/omylem se vrátili zpátky protože ztratili směr v Rakousku/celá hlídka šla do basy anebo jen velitel hlídky-už si nepamatuju.V té době u nás sloužili záložáci.Jednu dobu jsme chodili do služby s granáty a spoustou nábojů,už nevím proč.
Nejsmradlavější pes u pohraniční stráže-už si nemůžu vzpomenout jak se jmenoval,ale měl ho borec,který mě dostal na starost když jsem se vrátil z basy.Se mnou v base byl velitel hlídky voj.Bér-ten pařil se dcerou velitele praporu-ti bydleli přes pole hned u roty.
On se pak na rotě ukázal za půl roku co šel do civilu a přinesl kufr sýrů.Myslím že byl podbača nebo co.Jestli se někdo ozve tak mi pošli mail:uhci5@volny.cz
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: služba 59-61
ludvo | 15.8.2010 12:03 | id 19342 | nahlásit

EZOH ne EZOCH
Elektrický Záchytný OHradník....
 
Re: Re: Re: Re: služba 59-61
Petr9600 | 19.8.2010 00:33 | id 19448 | nahlásit

Myslím,že Elektrické Zařízení Ochrany Hranic...
 
Re: služba 59-61
Zdenek | 6.8.2010 22:55 | id 19056 | nahlásit

Ahoj jsem také pohraničník,ale sloužil jsem v Mikulově.
Můj strejda sloužil v Horním Dvořišti jako psovod asi v těch letech jmenoval se Jenda Zonek byl to skvělí chlap.Třeba si tatínek vzpomene ale možná se vůbec neznali.S pozdravem Zdeněk Vorlický Znojmo
 
Re: služba 59-61
Kučera Jan | 7.8.2011 21:09 | id 34704 | nahlásit

Zdravím, můj táta v těchto letech sloužil u PS. Půl roku sloužil na rotě v Dolním Dvořišti, ale většinu si odsloužil na praporu v Kaplici jako řidič. Následně se po vojně oženil na Kaplické nádraží a nastoupil k SNB do Budějovic. Nyní je v pohodě a užívá si důchdu. Jmenuje se stejně jako já, Jan Kučera a pochází od Sušice. Třeba jméno Tvému otci něco řekne. Máme doma řadu fotek. Ahoj.
Kronika DD
Petr9600 | 26.5.2010 16:49 | id 16435 | nahlásit

Tak se ta kniha dostala už i ke mně,jsou to spíš vzpomínky jednoho kluka na svoje dva roky,ale lousknul jsem to na jeden zátah,doporučuji všem s vazbami na DD nebo jen celkově se zájmem o PS.
1974 - 1976
Jaroslav Mikoláš | 19.3.2010 17:06 | id 13973 | nahlásit

Ozvěte se, kdo sloužil v období 1974 - 76 v Dolním Dvořišti. Uděláme sraz ještě před důchodem?? Tel.: 732 524 608
 
Re: 1974 - 1976
Jaroslav Mikoláš | 19.3.2010 18:58 | id 13975 | nahlásit

e-mail: mikin712@seznam.cz
D.D. 1973-75
Tomáš Ťopka | 5.2.2010 12:02 | id 11229 | nahlásit

Najde se někdo z tohoto ročníku? OZVĚTE SE !!!
 
Re: D.D. 1973-75
Pavel Šroub | 5.4.2010 18:37 | id 14554 | nahlásit

Ahoj Tomáši,
ozývám se na Tvůj článek.Asi se neznáme ale já jsem byl u PS také v letech 1973-1975.Sloužil jsem u 15.brigády PS České Budějovice na 10 rPS-Pohoří na Šumavě a na 8rPS-Svatým Kamenu.
Jestli chceš,ozvi s zavzpomínáme.
Přeji hezký den
Pavel Šroub
M:739561272
 
Re: Re: D.D. 1973-75
Tomáš Ťopka | 23.5.2010 21:52 | id 16358 | nahlásit

Ahoj. Máš pravdu ,že se neznáme ale mohli bysme zajít na pivo a pokecet,pokud jsi někde z okolí Prahy
 
Re: Re: Re: D.D. 1973-75
Vašek | 31.1.2011 19:00 | id 25963 | nahlásit

Jsem z Prahy 5 - Barrandov, sice " naplavenina",sloužil jsem na Dolňáku tři roky po Tobě. 78 - březen 80. Většinou na křižovatce, demarkačka, Cipín, Zbraslav, Hovorka a podobně. Pokud máš chuť někdy na pivko, nebyl by problém pokecat. Vašek
 
Re: Re: Re: Re: D.D. 1973-75
Drahonínský | 1.2.2011 21:03 | id 26037 | nahlásit

Tak vítej v Praze já jsem na druhým konci na černým mostě, t.j. předměstí Krkonoš. Stejně ale to českokrumlovský pivko bylo hnusný.
 
Re: Re: Re: Re: Re: D.D. 1973-75
vašek | 2.2.2011 15:26 | id 26071 | nahlásit

A kdy jsi tam sloužil, v kterém roce?
Já už mám taky slabší paměť, ale na kraviny, kterých jsme se tam nadělali, to mám dobrou.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: D.D. 1973-75
Pokorný | 5.4.2011 10:02 | id 29740 | nahlásit

Najednou a že ti na Dolňáku chutnalo
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: D.D. 1973-75
Machus Petr | 12.5.2011 20:08 | id 31234 | nahlásit

Ahoj Tomáši!Náhodou jsem zabrousil na stránkyPS normálně čumím a vzpomínám.Na Armína a všechny ostatní.Mamina říkala ,ty toho vojáka znáš?Já na to:no jistě!Stará vojna.Frenzi je asi už šestý pes a já jsem stále psovod ,ale jen sám pro sebe.
 
Re: Re: D.D. 1973-75
Tomáš Ťopka | 10.4.2012 20:56 | id 44691 | nahlásit

Ahoj Petře. Jsem moc rád,že ses ozval. Letos v létě se chystám na Dolňák. Nechceš se přidat?
 
Re: D.D. 1973-75
Foldyna | 5.1.2012 16:55 | id 40304 | nahlásit

Tomáši,
našel jsem tyto stránky čirou náhodou.
1. Vše nej do letošního roku.
2. Vzpomínám na posezení na 9.
Zdravím a dej mi kontakt
kniha o Dolnáku
kilian | 30.1.2010 20:18 | id 10847 | nahlásit

konečně vyšla kniha o životě na rotě D.D.v počátku osmdesátých let a něco z kronik roty D.D.pokud máte o ní zájem volejte na tel.731 891 889
na tomto čísle je možno také objednat knihy o PS,které nejsou k sehnání v knihkupectví,takže neváhejte a pokud si chcete zavzpomínat na službu na čaře,tak brknite
 
Re: kniha o Dolnáku
kocur radim | 6.2.2010 01:05 | id 11262 | nahlásit

ahojda 10.85-10.87.za mjr.Krále bude tam nějaká zmínka v tomto období,<Jaká je cen knihy a jak ji dodáš poštou?mam celoživotní spomínky.díky a tel-605148574
 
Re: kniha o Dolnáku
kakov | 7.2.2010 01:20 | id 11313 | nahlásit

a nemá prosím vydavatel nejaky web??? dekuji
 
Re: Re: kniha o Dolnáku
Julo | 18.9.2010 20:52 | id 20326 | nahlásit

Ja mám záujem o tieto knihy, teda ktoré nemám. Existuje aj zoznam týchto kníh a hlavne nejaká www. stránka k bližším informáciám. Cez telefón je to na dlhé lakte. Ďakujem.
ZAN
ZAN | 10.12.2009 14:25 | id 8370 | nahlásit

Na Dolním Dvořišti,na statní hranici........Když jsem tam sloužíval,samopal nosíval............. Jo ,Jo taky jsem sloužil v DD a všechny Vás zdravím.Chlapi měl bych prosbu a moc Vás prosím jestli si někdo nevzpomene co se stalo s mým psem ZANEM.
 
Re: ZAN
adrajs | 4.11.2010 18:44 | id 21806 | nahlásit

Ahoj, náhodou jsem se dostal na tyto stránky a můžu ti podat o Zanovi celkem vyčerpávající informace. Byl jsem jeho poslední psovod na Dolňáku (89-90) a vzal jsem si ho samozřejmě do civilu. V roce 1995 bohužel zemřel, bylo mu 12 let, má u mne na zahradě krásný hrobeček. Ještě jestli se jedná o stejného psa, napiš jestli si vzpomeneš, jaké měl znamení na nose. Pokud budeš chtít další info, tak mi napiš na adraj.s@seznam.cz a můžeš mi napsat něco o sobě, kdy jsi sloužil a pod. Dík adrajs
osh
kilianzlipoltova | 28.9.2009 19:51 | id 6364 | nahlásit

zdravim dolnacké hraničáře,pokud si rádi zavzpomináte na staré časy z čáry,tak bych doporučil knihu pana Jana Krrátkého-Kluk z Polenského zámku na hranicích vlasti,kde se píše hlavně o Cetvinách,Krabonoši,ale i o Dolnáku,jak to bylo v padesátých a šedesátých letech,lepší kniha o čáře zatím není,pokud o ní máte zájem zavolejte na mobil-vydavateli 731 891 889
d.d.
terr | 8.9.2009 22:13 | id 5899 | nahlásit

pročítam komentaře a vzpomínam jak jsme jako malí klucí lítali do pasma kopat ostrou munici co zbyla hluboko v zemi z 2s.v.jednou nas dokonce honila i poplachovka a jelikož se za nama pěkně proběhli ,pěkně nam nadavali , Jinak táta na dolnaku sloužil jako ženista .Já jsem sloužil 86-88 na 3 rotě ps Sušicky brigady Debrník, jako psovod. j inak Kral zemřel je to asi dva roky.Dělaval vratnyho v sts Kaplice
 
Re: d.d.
terr | 13.9.2009 18:35 | id 6016 | nahlásit

zrovna dnes jsem se s tatou bavil ohledně těchto stranek a jeho služby na D.D.Chtel bych uvést do pořadku omyl ktery se stal shodou jmen.Zemřel J.Kral ktery sloužil na praporu v Kaplici a později v Č.B na brigadě.Jeho jmenovec z roty D.D by měl bydlet v Rybníku.Táta sloužil v letech 62-64.Nějaky čas v 63 byl mimo rotu.Byl na ruznych mistech kde se stavěla S.S a 21.12.63 se vratili zpet na D.D
 
Re: Re: d.d.
m | 3.10.2009 09:37 | id 6454 | nahlásit

je to tak, D.Král bydlí v Rybníku a J.Král bydlel v Kaplici
Rybník
Marek | 28.8.2009 23:25 | id 5637 | nahlásit

Pamatujete se někdo na děti co provokovaly chozením v pásmu u mostu přes trať v Rybníku těsně vedle věže a vrat? Tak Vás po letech opět zdravím :-)
Výročie
Jožo | 6.6.2009 13:35 | id 4001 | nahlásit

Ozve sa niekto čo narukoval na jesen 87-89 a
sluzil v D.D.
 
Re: Výročie
Jarda | 17.7.2009 13:33 | id 4948 | nahlásit

Narukoval jsem na podzim 87 a v D.D. jsem byl od
ledna 88, sloužil jsem se psem TEXEM
 
Re: Re: Výročie
jožo | 2.8.2009 19:03 | id 5241 | nahlásit

Ahoj Jardo ako sa mas možno si spomenieš na
spojara.Som rad že si sa ozval snad este popišeme.
 
Re: Re: Re: Výročie
Jarda | 4.8.2009 06:26 | id 5267 | nahlásit

Nazdar Jozef, myslel jsem si to ,že jseš to ty,
známý spojař z Popradu nebo okolí. Zrovna včera
jsem jel přes DD, tak jsem si opět vzpomněl. Pošli
e-mail.
 
Re: Re: Re: Re: Výročie
jožo | 4.8.2009 17:23 | id 5277 | nahlásit

Sakra Jardo pamäť máš velmi dobrú.Nezastavil si sa
na bývalej rote?ambroz111@szm.sk
 
Výročie
Jarda | 5.8.2009 06:35 | id 5283 | nahlásit

Ne, nezastavil, do bordelu nechodím.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Výročie
Andris | 12.12.2011 19:46 | id 39046 | nahlásit

ahoj jozo tu andris z michalovec si to tyco si cvicil?
 
Re: Re: Re: Re: Výročie
jožo | 12.2.2012 17:07 | id 42236 | nahlásit

čau Ondrej.Ano cvičil som.Bol si strelec-pátrač a bol si starši ročník-mazák.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Výročie
andris | 4.3.2012 20:07 | id 43233 | nahlásit

cau jozo kde si teraz?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Výročie
jožo | 16.3.2012 18:05 | id 43752 | nahlásit

Ako mysliš,kde som teraz?
 
Re: Re: Výročie
Boženka | 4.5.2010 22:02 | id 15641 | nahlásit

Ahoj, Texíku, Nedá mi to, abych Tě taky nepozdravil, moc vzpomínám, teď už jen na to dobré. Byl jsi a věřím že stále jsi fajn chlap.
 
Re: Výročie
Jim | 22.7.2009 12:41 | id 5040 | nahlásit

Sloužil jsem v DD v těch letech, byl jsem převelen
ze Slavonic na DD na jaře 88 jako provianťák místo
Mánka, který musel odejít, pak jsem byl normální
střelec, a nakonec jsem pro neshody s Belou musel
na jaře 89 odejít dosloužit do Kaplice na prapor.
Jinak zdravím Jardu Palíra, se kterým jsem strávil
na Cipíně nejeden den :-)
 
Re: Re: Výročie
Boženka | 4.5.2010 21:56 | id 15639 | nahlásit

Ahoj Jene, nemám pochyb o Tvé identitě, však jsme si toho užili a gumy měly štěstí, že jsme šli domů, jinak jsme to vyhráli na body. Míra B. se Ti neozval ?
P.S. můj syn je také Jan.
 
Re: Re: Výročie
Jarda "Tex" | 7.5.2010 07:11 | id 15710 | nahlásit

Nazdar Jime, koukám, že se nás tady začíná objevovat trochu více, na Boženu si pamatuju, pohodovej flegmatik, kterej měl gumy na háku.
 
Re: Re: Re: Výročie
Jim | 26.6.2010 22:50 | id 17690 | nahlásit

Ahoj kluci, pěkně se nám to rozjíždí, což takhle naplánovat nějaký sraz :) Jim
 
Re: Výročie
JARO.V | 4.12.2009 14:26 | id 8197 | nahlásit

Na tento web som natrafil až so súvislosťami 20 výročia - teraz.
Chlapi tiež som slúžil na D.D v 89 ako psovod (z Liptova)-pes OLAF , hovorili mi Drábek alebo Jihočech pretože som okamžite ako slovák hovoril v kontakte s čechmi jihočesky.
naš ročnik končil 01/90 predčasne. Na dosť ludí si spomínam aj ked je to už nejaky rôčik. Stretol som sa žial len s Danom.O (pes Hasan) v Ostrave a dalej s nikym.
Preto som rad že som našiel aspon takyto kontakt. Jožo na ktoreho si spomínam myslim že sme ho volaly ,,Kenťák" sa my zda že z Popradu a dúfam že si to ty. Mám ešte odloženy vystrižok s Obrany lidu - sme tam spolu na foto pri signalnej stene. Jarda Palír spominam čau. zravím Vas.
Boli to nezabudnutelné časy.
 
Re: Re: Výročie
Jarda P. | 6.12.2009 17:35 | id 8269 | nahlásit

Kdo si, nějak si tě nemůžu vybavit, Olafa měl Pepa Kianička, ale kdo po něm si nemůžu vzpomenout.
 
Re: Re: Re: Výročie
JARO.V | 9.12.2009 17:09 | id 8345 | nahlásit

Do Dolňáku som nastupil po 3 mes.primači zo Suchdolu N/Lužnici . Myslim že 06/1988 dostal som hned na vycvik mladeho 7.mesačneho psa BREKA a po mesiaci som odišiel spolu s Danem Olšakem a jeho HASANOM na výcvik do Libějovic odkial som sa vratil po 3 mesiacoch.
No a kedže neskôr šiel Pepa Kianicka do civilu OLAFA som prebral ja. Nevadi že si nespominaš ja si tiež moc ludi mimo mojho terminu narukovania nepamätám.
Skusim sa ti pripomenuť s fotom z roty na vaz-e s OLAFOM a pátračom Nesrstom.
poslem ti to na tvoj mail seznam-u ked foto naskenujem. mail mam. caffff
 
Re: Re: Re: Re: Výročie
jožo | 24.12.2009 16:02 | id 8932 | nahlásit

myslím,že si pochádzal s okolia Ružomberka,alebo sa mýlim?Kenťak nie som,zrejme si ma mýliš s Kentošom bol asi tvoj ročník pochádzal od Vranova,ale či sa volál Jožo to asi nie.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Výročie
JARO.V | 25.12.2009 15:32 | id 8950 | nahlásit

ČAU JOZEF. že nie si "Kenťák" som si uvedomil až keď som obdržal mail od Jardu Palíra.
"Kenťak"- Kentoš presne si trafil : bol z Vranova nad Toplou a volal sa Jozef. To že som z Ružomberka si pamätáš velmi dobre lebo na webe som to presne nespomenul. Teba som hneď spoznal a vybavil na vašom fote s metrami a stovkou vo vrecku čo mi Jarda poslal. Na tej fotke ste cely vaš ročnik a aj ked Jarda nepopisal kto je kto, skoro všetkych som spoznal. Na niektore mena som si síce nespomenul, je to už predsa len nejaký rôčik. No na teba samozrejme "že spojar Jožo z Popradu" ---veď nezabudnem na tu svalovicu čo som mal po prvych drepoch s poriadne naloženou činkou tebou v posilke. Zajtra mám mať naskenovanych mojich par foto z roty aj keď nie v bohvieakej kvalite ale slubil som Jardovi Palirovi že mu to pošlem nech si aj on oživí spomienky. Môj mail je na tomto webe - alebo ti ho môže dať Jarda ak chceš - popišeme. Zatial Vas všetkych zravím a mimochodom prajem príjemné sviatky.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Výročie
jožo | 26.12.2009 15:59 | id 8995 | nahlásit

čau Jaro
Reagujem tu,lebo nižšie sa nedá.Teraz si už spomínaš lepšie.Vidíš mne vyfučalo,že Kentoš bol Jozef.Môžeš poslať fotky z vašej stovky,až ste sa fotili.Moju adresu nájdeš o pár riadkov vyššia,alebo nižšie.Písal som ju Jardovi,tam si ju môžeš opísať.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Výročie
JARO.V | 26.12.2009 16:06 | id 8996 | nahlásit

cau Jozef. tvoju @adress som tu nasiel. Foto na stovku sme robili ale ja na nej nie som. Mal som službu a chalani boli radi že stovkove foto im urobil vodič praporneho kinologa ktory bol akurat na rote. ale prepošlem ti iné foto čo mam ja. Tiež by som to naše stovkove foto niekde rad zohnal. Ale nemam kontakt na nikoho z nášho čísla.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Výročie
jožo | 26.12.2009 16:12 | id 8998 | nahlásit

tak napíš na mail
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Výročie
Jožo | 26.12.2009 16:10 | id 8997 | nahlásit

nazdar Jaro
Teraz si si spomenul lepšie.Mne zas vyfučalo,že Kentoš sa volá Jozef.Môžeš poslať vašu stovku,až ste sa fotili.Adresu nájdeš o pár riadkov vyššie,alebo nižšie.Písdal som ju Jardovi,tak nemáš problém si ju opísať a poslať nejaké foto.
 
Re: Re: Výročie
ludvo | 9.3.2010 16:33 | id 13446 | nahlásit

Ahoj Joro!
Já nastpupil na D. Dvořiště v roce 1990 a byl jsem tam do roku 1995. Od roku 1990-1991 jsme tam měli ještě pár vojáků základní služby, nicméně psy jsme si rodzělili sloužili s námi.
Jmenovalo se to Obvodní oddělení OSH Dolní Dvořiště a střežilo.....spíše mělo na starosti úsek SH III/19-III/33. Jenalo se o pochůzkovou službu přímo na hranicích a v bodech střežení na Hovorkově pomníku a Bušteleru.
Velitelem byl pplk. Slezák a k němu parta 15-17 bývalých vojáků z povolání z Českých Budějovic, Horňáku, Dolňáku a Kaplice.
Olafa měl přiděleného nstržm. Dany Liščák, a tuším v roce 1993 si ho vzal k sobě na dožití někam k Netolicům, neboj, měl se na stáří dobře ve svém psím důchodu.
Breka dostal nprap. Matějka z Kaplice, Tyl sloužil s Ivanem Minaříkem a se mnou, na ostatní psy si nepamatuji.
Hasan sloužil s ppor. .....? a pak si ho vzal nějaký voják sebou do civilu, jeden z posledních.
Touž byla jiná kapitola z hranic.
 
Re: Re: Re: Výročie
Tomáš Ťopka | 23.5.2010 21:56 | id 16359 | nahlásit

nprap. Matějka sloužil jako praporní kynolog už za mně. To je v letech 1973-75
 
Re: Re: Výročie
jozef ken | 3.4.2010 07:04 | id 14457 | nahlásit

no serus drábik
 
Re: Re: Výročie
jozef kentoš | 23.7.2010 23:41 | id 18642 | nahlásit

jaro ahoj spomienky su pekné ale ozaj nie je od veci niečo dat dokopy partiu čo ty nato
 
Re: Re: Re: Výročie
JARO.V | 4.10.2010 08:27 | id 20861 | nahlásit

No nazdar chlapi. Už dlhšiu dobu som na tento web nenakukol, ale pozerám a pretieram oči, nemôžem tomu uveriť že sa nás tu tolko zišlo. Všetkých vás samozrejme pozdravujem. Tebe Jozef Ken posielam mail tak si ho pozri a samozrejme kto bude mať chuť môže mi napísať, budem rád a určite odpíšem, prípadne vymením nejaké foto. Písal som aj s Romanom "Kopsíkom" aj keď ten tu príspevok nemá. Takže nateraz sa "majte" :-) J.V.
 
Re: Výročie
Jirka " Boženka " | 4.5.2010 21:50 | id 15636 | nahlásit

Srdečně zdravím a moc vzpomínám. Náhodou jsem našel tyto stránky a jako bych tam zase s Vámi byl... Sháněl jsem kontakt na " Palečka ", je asi pořád někde v Litovli. Taky vzpomínám na Harase, to byl suprpes.
 
Re: Re: Výročie
Jarda "Tex" | 7.5.2010 07:07 | id 15709 | nahlásit

Ahoj "Boženo",
ješte si pamatuješ, jak si se ztratil za drátama?
 
Re: Re: Re: Výročie
Boženka | 7.5.2010 10:28 | id 15715 | nahlásit

Tosi piš, ha,ha, na to se nedá zapomenout, i když ono těch " zážitků " bylo tolik a jeden lepší než druhý. Ale to je na dlouhé povídání.
 
Re: Re: Re: Re: Výročie
Jožo | 8.5.2010 07:30 | id 15749 | nahlásit

čau ,,Boža"ešte si zahráš na gitare?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Výročie
Boženka | 8.5.2010 09:20 | id 15757 | nahlásit

Srdečně zdravím, Jožko. Na kytaru jsem hrál několik let po vojně s jednou místní kapelou, no a dodnes si rád zahraji jen tak s kamarády někde u ohýnku, nebo když se rožní čuník, to je pak někdy do rána.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Výročie
andris | 7.1.2011 21:22 | id 24749 | nahlásit

bol som tam jar87-jesen88
vzpomínky
Kilián z Lipoltova | 17.5.2009 11:02 | id 3557 | nahlásit

Zdravím dolnácké hraničářské psy a bylo by dobře
se sejít a zavzpomínat na Cipín,Zbraslav
Lipoltov.Na rotě by byl sraz poněkud
nevhodný,protože vlhká Vilma by pro nás hraničáře
neměla asi pochopení a tak navrhuji září na
Kameni.Termín později.
OPK
Ladislav | 16.5.2009 13:54 | id 3539 | nahlásit

Ještě tam byla samostatná četa OPK.Kapitán Černý
to by bylo na román.Pamatuje si někdo na psa
Bena.Taky plánuji v létě návštěvu.
 
Re: OPK
T.Ťopka | 16.5.2009 19:21 | id 3544 | nahlásit

V jakých letech jsi tam byl?
ročník 73-75
T.Ťopka | 23.3.2009 21:48 | id 2426 | nahlásit

Já si zase pamatuju skoro všechno. Taky na
velitele kpt.Černého. Strašnej b******t. Ještě že
jsem měl bezva psa,nejlepšího na brigádě ve své
kategorii Armína
 
Re: ročník 73-75
Libor | 5.1.2011 21:40 | id 24633 | nahlásit

Ahoj Tomáši.
Já se pokusím rozebrat Tvůj příspěvek z 23.3.2009 a příspěvek "OSTRAVÁKA" ročník 72-74 z 14.3.2009. Můj názor je že OSTRAVÁK, ročník 72-74 se sekl o jeden rok a správně mělo být podzim 71-73. To usuzuji z pozdravu "Jozefe P., pytláku Řího a další. Komu přesně říkali pytlák Říha, už si nemohu vzpomenout, ale odcházeli do civilu v září 1973.
Tomáši, myslím si, že jsi s Armínem nejvíce sloužil na "Levé 9". To byly jen noční hlídky pod plechovým přístřeškem, kdy z pravé strany svítila naše pasovka a z prava zezadu svítila pasovka ve Wullowicích. Při zkratu na levé 8, 9, 10, nebo na kamerách AB 1-10, jsi s Armínem vyběhl na prověření a když zachytil stopu, byl puštěn na volno k útoku a podle světýlka na jeho obojku jsme jej následovali. Dělat Armínovi figuranta nebyla idylka. Byl to "PAN PES" a i přes rukáv dovedl udělat modřiny.
Tome, napiš mi zda mám pravdu, nebo jsem úplně mimo a už to mám vše popletené.
Prosím, na e-mail mi napiš fumkcionáře roty. Já už si po těch letech všechna jména nepamatuji. Napiš mi i něco k nprap. Zdeňku Blablovi. On byl myslím u nás staršina a bydlel v domě vedle brány k rotě. Na Cetvinách k němu chválu nepíší-byl to snad on?
Libor podzim 72-74
 
Re: Re: ročník 73-75
Libor | 5.1.2011 21:46 | id 24634 | nahlásit

Tomáši, podle mne ten "OSTRAVÁK" Ti toho Armína před odchodem do civilu předával.
Libor
 
Re: Re: Re: ročník 73-75
Tomáš Ťopka | 10.4.2012 21:12 | id 44692 | nahlásit

Ne,ne. Mně předával Armína Petr Machus.
 
Re: Re: ročník 73-75
Machus Petr | 12.5.2011 20:39 | id 31237 | nahlásit

L9 to bylo naše potěšení.Byl tam kpt.Černý,maj.Dvořakanaaa,zvaný DOBRÁK BEŠN,abs.Svaťa Drnek,nadpr. Blabla,šéf psovodů,ale hlavně vojáci ,odhodlaní položit život.Armím byl č.1,osobně to znám.Namátkou vzpomínám na jména jako Mikulík,Tono Bakoš,Slivka,Pala,Sleha,Říman poplachovka,a já jsem bral Armína po sv.Zbarazovi,východňar jak poleno,ale dobrý chalan.Tak končím .Ahoj
 
Re: Re: ročník 73-75
Machus Petr | 15.5.2011 11:13 | id 31293 | nahlásit

Ja myslím že ten ostravák byl Kupka
 
Re: Re: ročník 73-75
¨Tomáš Ťopka | 20.4.2012 20:12 | id 45122 | nahlásit

Ahoj. Nejsi mimo. Jsem to já:)
 
Re: roÄŤnĂ­k 73-75
M. Kováčik | 13.2.2011 20:40 | id 26761 | nahlásit

Ahoj Tomáš, dĂşfam, Ĺľe sa na mĹ?a pamätáš, spolu sme hrali v kapele a sem tam sme spolu aj slúžili. Najviac mi ostala v pamäti noÄŤná sluĹľba v zime keÄŹ bolo mĂ­nus 29 stupĹ?ov na skrytej hliadke, keÄŹ nám pes zohrieval kolená a spomĂ­nali sme na civil. KeÄŹ si to ty, tak sa mi ozvi. Slúžil som 72-74. Ahoj Milan
 
Re: Re: roÄŤnĂ­k 73-75
M. Kovacik | 13.2.2011 22:16 | id 26777 | nahlásit

Ahoj Tomas, dufam, ze si na mna pamatas, spolu sme hrali v kapele a sem tam sme spolu aj sluzili. najviac mi ostala v pamati nocna sluzba v zime ked bolo minus 29 stupnov na skrytej hliadke, ked nam pes zohrieval kolena a spominali sme na civil. ked si to ty, tak sa mi ozvi. sluzil som 72-74. ahoj Milan.
ročník72-74
ostravák | 14.3.2009 21:01 | id 2174 | nahlásit

Tenkrát jsme byli mladí kluci a prožívali jsme tu
své osudy daleko od rodin,a dneska to někteří
rádoby historikové,překrucují.Oni tam nebyli,oni
to neprožívali.Já si nepamatuji přesně jednotlivé
akce.Pamatuji si na dobré kamarády.Proto Tě
zdravím Jozefe P,pytláku Rího a další.Snad se
ještě ozvu.
Díra na Jandláku
Kilián z Lipoltova | 17.2.2009 19:11 | id 1483 | nahlásit

Dne 13.7.1977 došlo u roty k proryvu,když v
dopoledních hodinách došlo k signálu na P-4 a
P-5.Přijely hlídky z Cipína a Zbraslavi k
prověření signálu.Liknavostí přehlédli stopy v KP
a kusu oděvu na drátech.Svedlo se to na
zajíce,který vyběhl z drátů.Tři východní Němci z
Lipska se krčili opodál v křoví.Po odjezdu hlídek
šli kolmě k hranici a tu přešli v úseku roty H.D.
u HM-III/18.Rota měla zas po dlouhé době větší
průser,který odnesli všichni.
smrt na EZOHU
Kilián z Lipoltova | 15.2.2009 15:49 | id 1426 | nahlásit

Dne 22.5.1953 vyslal velitel roty voj.Holoubka,aby
provedl zapojení proudu ve vodičích EZOHU,když
předtím v prostoru pravé strany kousek od silnice
do Rakouska,kde vedl EZOH a později zde vedla
cesta překrytí,zapnul hlavní vypínač proudu do
DZ.Vojín Holoubek při zapojení byl zasažen prouden
a byl ihned mrtev.Varovný případ pro ostatní měl
být ponaučením,přesto dál docházelo k dalším
úrazům a úmrtím na EZOHU.Pohraničníci si dosti
oddechli,když byl koncem roku 1965 proud v DZ
vypnut.O tomto případu se moc nevědělo a málokdo
si na něj vzpomene,měl zůstat zapomenut v tehdejší
době.
služební psi v roce 1982
Kilián z Lipoltova | 10.2.2009 17:29 | id 1272 | nahlásit

supi-L-7/10-IRAN a IRON,L-1/3-VOR a BERT,CÉZAR a
VULKÁN-utraceni v r.82,DAR-civil 82/2,BRIX-civil v
r.83,ARES-v r.82 na
OPK,BRIT, ZIN,GRIT,ARIN,NORT,FLEK,LEX,LOM,IRUS,
DIK a hlásič na Malši vlčí špic BRONKO,který v
roce 1983 náhle zmizel a již jej nikdo nikdy
nespatřil. Psi v D.D. patřili mezi nejlepší na
kaplickém praporu
 
Re: služební psi v roce 1982
Jiří Domaník | 20.2.2009 22:14 | id 1551 | nahlásit

sloužil jsem v roce 79-81,psovod supu Vor a
Bert,hlásiče Bronka a Sarpo.Druhej psovod Joža
Antaš.Umřel tragickou smrtí 3 měsíce po vojně.byl
bych rád když se někdo ozve z té doby,musíte uznat
jsme bráchové rád na vás všechny vzpomínám,snad tu
najdu nějakéj kontakt. pište Jirí Domaník
 
Re: Re: služební psi v roce 1982
Marian Lukač | 15.10.2009 20:46 | id 6803 | nahlásit

..služil som roku 77-79 ako spojar
 
Re: Re: Re: služební psi v roce 1982
Juhás Ladislav | 8.3.2010 20:49 | id 13404 | nahlásit

V tom období som slúžil na brigáde na velitelskej rote,ale kamarát Kaško Štefan bol ako vodič na vašej rote pamätáš si ho? a aj Spišák ? z východu
 
Re: Re: Re: Re: služební psi v roce 1982
Lukač Marian | 28.3.2010 20:52 | id 14273 | nahlásit

Jasne,máš na nich kontakt? že pozdravujem
 
Re: Re: služební psi v roce 1982
kilianzlipoltova | 11.1.2010 19:17 | id 9741 | nahlásit

zdravim supáka ,já jsem sloužil na Dolnáku 81-83 a na Vora s Bertem si moc dobře pamatuji,po tobě jich měl Jan Bernát ,muj suprák,ja byl jen bednista a supy jsem se supákama jako mladý chodil často zavádět,nad OPK byli Iran s Ironem,Vor s Bertem skončili v r,1983 na jaře ,do Dolnáku se chystám letos,dávám dohromady vše o D.D.měl jsem taky půjčenou kroniku roty,ozvi se mi na mejl kilianzlipoltova@email.cz
 
Re: Re: služební psi v roce 1982
Jan Bernat | 11.1.2011 16:07 | id 24972 | nahlásit

zdravym ja viem ze odpovedame trocha neskoro ale moj otec si to precital az teraz Jan Bernat a chcel aby som vam odpisal sluzil v rokoch 1980-82 ako psovod poznal aj joza antasa ma stej doby aj nejake fotky posielam vam mail ak by ste este nieco chceli fotky alebo nejake otazky staci napisat martin.bernat2@gmail.com
 
Re: Re: Re: služební psi v roce 1982
Jiří Ocelák | 26.2.2011 17:33 | id 27634 | nahlásit

Zdravim, patrně jsem sloužil s tebou rok 80-82 jako psovod VULKÁNA. na patru strašně rád vzpomínám.
Kdyby jste chtěli navštívit mjr. Mošu tak má na SV. KAMENI hned vedle bývalé roty krásnou hospůdku.
 
Re: Re: Re: Re: služební psi v roce 1982
Vašek | 16.3.2011 08:08 | id 28837 | nahlásit

mjr. Moša má na S. Kameni opravdu příjemnou hospůdku. Navíc je rozdíl se s ním bavit po třiceti letech v civilu, je fain. Dále tam chodí Bulant, hajný z DD, dokonce i rakušáci na pivko. Dobře jsme se tam s kolegou pobavili ( samozřejmě včetně "mírného draku ").
 
Re: Re: Re: Re: služební psi v roce 1982
Drahonínský (kpt.v.v.) | 5.4.2011 09:13 | id 29738 | nahlásit

Na tvé jméno si vzpomínám a jsem rád, že alespoň někdo se sem vrací. Však se tam i užila sem tam nějaká sranda. Ještě , že to včas skončilo.
 
Re: Re: služební psi v roce 1982
Drahonínský | 26.1.2011 09:57 | id 25599 | nahlásit

Tak na tebe si pamatuji, protože s tvým bráchou jsme dělali školu v Holešově . Na d.d jsem byl ZVR a šéfoval ¨tam Moša, mne tam dali na převýchovu. Bohužel se nepodařila. Měj se fajn a pozdravuj kluky
Drak
 
Re: Re: služební psi v roce 1982
jaro | 3.6.2011 11:50 | id 32026 | nahlásit

Jozo Antaš prebral odo mňa psov Vor a Bert. Vor bol vychovaný u Mošových dcér. ja som robil kinologa v rokoch 77-79. tieti psi boli v oznacení SUP
 
Re: Re: služební psi v roce 1982
Vařák Josef | 16.9.2011 11:01 | id 36196 | nahlásit

Ahoj Juro Domaník. Máš staršího bráchu Ivana původně z Branné?
 
Re: Re: služební psi v roce 1982
Ilja Drahonínský | 2.10.2011 20:06 | id 36673 | nahlásit

Pamatui si, na tebe. A to proto, že jsem poznal tvého bráchu v Holešově. Ty jsi již byl ženatý a kamarádi ti dali přezdívku !Táta "? Pozdravuj bráchu. Na D.D. jsem přišel v r.80 a byl jsem ZVR.
 
Re: Re: služební psi v roce 1982
Vilko | 14.12.2011 10:39 | id 39115 | nahlásit

Zdraví a vzpomínám na aktivizačky na supy a zásahy s poplachovkou tehdy npor.Šafář.
 
Re: Re: Re: služební psi v roce 1982
Ilja Drahonínský | 14.12.2011 21:14 | id 39145 | nahlásit

Nazdar Vilko,

Zdravím tebe a tvou rodinu, přeji vše největší pohodu v období vánoc.Jestli používáš Facebook , tak pokecáme . Ahoj Ilja
 
Re: Re: Re: služební psi v roce 1982
Václav | 15.12.2011 19:03 | id 39185 | nahlásit

Zdravím, sloužil jsem na DD jaro 1978- jaro 198O. Na npor. ( tehdy por. ) Šafáře si velmi dobře vzpomínám, pokud se nejedná o shodu jmen. Velitele roty dělal mjr. Moša, nedávno ( 2 roky )jsem se s ním "zrubal" v jeho hospůdce.
Rád si vzpomenu nejen na ty horší chvilky, většinou se vzpomíná na to dobré co na rotě bylo. Většinu času jsem strávil na křižovatce před DD. Do civilu jsem vlastně ani nešel, hned v 80 roce jsem nastoupil ke "Sboru" odloužil 30 let, nyní pracuji na Magistrátu hl. města Prahy. Pokud někdo budete mít zájem dát řeč u pivka v Praze, rád se zúčastním. Ahoj Vašek
 
Re: Re: Re: Re: služební psi v roce 1982
Vilko | 16.12.2011 16:28 | id 39229 | nahlásit

Bohužel v Praze jsem byl minulý týden a tam jsem se dozvěděl o těchto stránkách.Jinak do roku 2007 jsem sloužil na Bartolomějské zavolej 724 540 813
 
Re: Re: Re: Re: služební psi v roce 1982
Ilja Drahonínský | 19.12.2011 22:11 | id 39372 | nahlásit

Tak to jsme se tam mohli potkat. A v Praze na magistrátu taky.
S pozdravem
Bakarat 82
 
Re: Re: Re: Re: Re: služební psi v roce 1982
Vašek | 21.12.2011 11:06 | id 39431 | nahlásit

V každém případě děkuji za reakce, přiznávám, že na službu u PS rád vzpomínám, včetně různých lidí, ať už civilních v DD nebo příslušníků. ( Kiral, Kozojed, Moša, Pokorný, Bulantová, z OPK a pod. )
O tehdejším politickém systému, včetně jeho bezpečnostních složek si každý myslí své, ať už správné nebo nesprávné - ne vše bylo jen špatné a jen dobré - to však plně platí i v současné době - proto se ozvěte v případě cesty do Prahy, dáme řeč u pivka. Já jsem tady teprve čtvrtým rokem, pocházím ze se. Moravy. Ahoooj Vašek
Zde již nelze dále reagovat
 
supi vroce 1984-86
klos | 10.11.2009 22:04 | id 7509 | nahlásit

byl jsem SUPAK v D.D 84-86 supi- OMAR-ODON, DIK-FLEX další supák muj pulročak Laco ze Slovenska .Poslední půlrok jsem odešel na šachtu NOSEK KLADNO Jestli to bude nekdo číst ztohoto ročníku ať se ozve NEPROJDDOU
 
Re: supi vroce 1984-86
Ehrenberger | 23.11.2009 18:02 | id 7844 | nahlásit

Tak tě zdravím Klofinku,spolu jsme parkrat šlapali stopu pro poplachovku a nikdy nás nenašli,zvlášt když psovoda dělal Chren.Jeho pes baštil své lejna.Vzpomínáš? A na spoj.dílnu jak se tam báječně chrápalo.Tak se ozvěte kluci Jaro 84-86. Eroš
 
Re: supi vroce 1984-86
Peter Konečný | 25.12.2009 21:18 | id 8967 | nahlásit

Klosi nebol si náhodou na colnici zo psom Tarzan.
 
Re: Re: supi vroce 1984-86
Peter Konečný | 26.12.2009 08:55 | id 8981 | nahlásit

Tak ted se mi rozsvítilo Tarzana mnel Lux.
 
Re: Re: Re: supi vroce 1984-86
Jan Sukač | 19.4.2010 10:57 | id 15136 | nahlásit

Nazdar!
Tebe si nemužu vybavit!!! Klose,chudého blondáka s opaskem skoro až na patách a Ehrenbergra,malého,černovlasého,pihovatého s "menším"pivním mozolem v pohodě a spousty jiných nejen z vašeho ročníku!!! já jsem byl 84-86 ale podzim. Vzpomínky jsou super!!!!!
Čau- "BODO"
PS:Nebyl jsi náhodou spojař,štíhlý též trochu pihovatý !?
 
Re: Re: Re: supi vroce 1984-86
Sukač | 25.4.2010 20:25 | id 15361 | nahlásit

Lux měl psa Irona který by nenašel ani slona!!!!!
 
Re: Re: Re: Re: supi vroce 1984-86
Peter Konečný | 25.4.2010 21:38 | id 15363 | nahlásit

Kdo zdedil stařičkého Tarzana? Sloužil jsi na OPK?
Nevzpomínam si trochu se mi připomeň.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: služební psi v roce 1982
ilja | 13.10.2011 17:52 | id 37018 | nahlásit

Nechci se hádat ale ten vlčí špic "chudák malej", zahynul statečnou smrtí, kdy ve snaze zběhnout ze služby (z hladu)nešťastnou náhodou zahynul. A to tak kdy ve snaze přeskočit plot, se zachytil obojkem o vrch plot a udusil se !!!
Čest jeho památce byl to hrdina.
PS, Jestli kecám ať se propadnu do Západního Německa.
 
Re: služební psi v roce 1982
Foldyna | 5.1.2012 17:11 | id 40310 | nahlásit

Vulkán měl na SUPu bráchu Verika ten omarodil 75, co se s nim stalo pak ?
Bronka přivedl na rotu mjr. Špok
no užili jsme si s nim srandy a hlavně průseru
D.Dvořiště
Leo | 3.2.2009 09:38 | id 1134 | nahlásit

Na této rotě jsem se naučil pít kafe. Na baru jsme
s kolegou Rakim hráli kulečník tak dlouho, až jsme
museli hrát o něco-o kafe. Byli jsme na rotě týden
na pravidelné ošetření spojovací techniky-a jako
nezavedení jsme nesměli na poplachy.Podotýkám, že
byl únor a falešné poplachy byly několikrát za
noc. Rota byla prázdná a my mohli jen hrát
kulečník o kafe.Napoprvé jsem vypil 8! silných káv
a nespal jsem dva dny...
Návštěva
M.Krása | 2.2.2009 17:24 | id 1124 | nahlásit

tuhle rotu jsem několikrát navštívil coby pionýr.
zapomenutý pomníček
Kilián z Lipoltova | 2.2.2009 16:50 | id 1122 | nahlásit

Pokud se dostanete k SH v D.D. u HM-III/28 se v
křoví nachází zapomenutý pomník dozorce finanční
stráže Františka Hovorky,který byl v těchto
místech 10.6.1920 zastřelen a vrah nebyl
vypátrán.Pomník je neudržován a mélokdo už si na
něj vzpomene.Byl to první pomníček ochránci hranic
v té době,který mu věnovala Národní jednota
Pošumaví vDolním Dvořišti,jejíž byl členem.
 
Re: zapomenutý pomníček
Jirka | 14.3.2010 17:17 | id 13774 | nahlásit

Ahoj Kiliáne, sloužil jsem na Dolňáku od roku 92 do r. 01 a k Františkovi Hovorkovi mohu doplnit následující. Je pochován na Dolňáckým hřbitově vlevo od brány, na pomníku je i jeho foto v uniformě, kdo bude hledat určitě ho najde. Jinak se o jeho smrti vykládá krásná romantická legenda. Prý chodil do Rakouska kousek za čáru za nějakou fešnou rakušandou. Ta byla ale vdaná a její starej na to přišel. Tak si jednoho dne na Hovorku počkal a ze zálohy ho zastřelil. Je-li to pravda nevím. Tohle mi vyprávěl jeden starší kolega.
 
Re: Re: zapomenutý pomníček
roamer | 18.7.2010 21:21 | id 18505 | nahlásit

zdar kluci neco na tom bude - tuhle historku o hovorkovi jak chodil do rakous za jednou panickou jsem slysel taky a to v letech 82 - 84
ke psum vor a bert, tak ti slouzili jeste za me, tak ze v 83roce nemohli zkoncit - to bylo za vr. kapitana panskeho
 
Re: Re: Re: zapomenutý pomníček
Ilja Drahonínský | 26.1.2011 09:59 | id 25600 | nahlásit

Jo to byly doby utrpení a smíchu.
osh
luk von kourovstein | 1.2.2009 10:59 | id 1096 | nahlásit

Rota D.D. střežila SH od HM-III/21-III/33 s délkou
7.150 m SH a délkou ŽTZ -5.104 m.Celkem 24.úseků
ŽTZ.Pikety a špaky byly na Zbraslavi P-2, na
Cipíně P-11 a na Bludově,Boru a u roty.Vrata v ŽTZ
byly na Jandláku P-5,Cipíně P-11 a u roty.Rota
byla součástí ŽTZ,a na SH to bylo od roty
800m.Proryvy byly 5.8.1987-2..občané NDR a
13.7.1977 3.občané NDR. Připravuje se kniha o
životě roty v 80.letech.
 
Re: osh
jozokto | 10.5.2009 18:32 | id 3416 | nahlásit

kto ju pripravuje kedy vijde a kde ju kupim.Sluzil
som v D.D vrokoch 87-89.
 
Re: Re: osh
Jarda | 17.7.2009 13:15 | id 4947 | nahlásit

Taky jsem zde sloužil v letech 87/89
 
Re: osh
jozo | 10.5.2009 18:33 | id 3417 | nahlásit

kto ju pripravuje kedy vijde a kde ju kupim.Sluzil
som v D.D vrokoch 87-89.
 
Re: osh
kocur Radim | 12.5.2009 15:05 | id 3451 | nahlásit

ahojky sloužil jsem 85-86.velitel major
Kral.dodnes si spomenu na makačku i na kluky měly
jsme psa olafa norta no ten proryv v srpnu 87.na
pravé kratke straně byl rano v 7h už jsme mely po
křižovatce a noční pes tahnul ale strhly jsem ho
jak jsme došly na rotu byl phranuční takže proryv
byl naš ale žadny mimořadky kromě vkr nebyly spiš
zdrav dov,ale major Krl pěkná svině.tak zdravím
všechny ze slovenska i z čech kteři v 85-87.držely
jak cipín těžkou i lehkou zavoru pasovku a zdarně
si zasloužili civil,ja +13 v kaplicich
nadsloužil.tak ahojte sloužival jsem hodně
křižovatku dozorčí a sem tam cipín taky levé i
pravé kapička a čendovi na bednu jsme davali
skušebí ještě jsem tam neby za 22.roků ale chystam
se tam možná i letos
 
Re: Re: osh
kocur Radim | 12.5.2009 15:07 | id 3452 | nahlásit

oprava služba rok 1985-1987 řijen.
 
Re: Re: Re: osh
jozo | 12.5.2009 17:29 | id 3454 | nahlásit

za mna Kral koncil a velitel roty bol nadporucik a
neskor kapitan Belovic.l
 
Re: Re: Re: Re: osh
R. Ľudovit | 12.5.2009 18:07 | id 3457 | nahlásit

Neviem ci ide otoho mjr M. KRALA lebo mne v roku
1970 na Žleboch robil velitela roty a spominam nan
len vdobrom a hcem sa onom nieco dozvediet
poprosim FOUSAČA ako sa ma poznal som aj jeho
rodinu. ĽUDOVIT Slovensko.
 
Re: Re: Re: Re: Re: osh
Miloš | 24.4.2011 21:27 | id 30576 | nahlásit

Ahoj, sloužil jsem s Kocourem na Dolňáku po přijímači 86-87 do podzimu. Král byl super, tak jak píše, byli jsme se s pár klukama na rotě podívat už jako civilové na Mikoláše v 87. Vzal nás na rotu, dali jsme kafe a mladý s námi pustil na pivko. Kocour byl průserář, tak asi jedinej má na něj jiný názor. Jinak Král má prý postavený domeček v Dolňáku. Pokud to čte někdo z tohoto ročníku, ozvěte se!!!! Miloš Kovář zdraví Čendu, Kopřivku, Blechtíka, Jožu z Oravy, Šimiho, Kuchťu....a všechny ostatní
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: osh
Petr David | 12.5.2009 21:56 | id 3464 | nahlásit

Ha..,por.Belovič...-toho jsem měl ve výcviku v
Suchdole-jaro 87,coby velitele 2.roty(řidiči)!
 
Re: Re: Re: Re: Re: osh
jozo | 13.5.2009 15:02 | id 3473 | nahlásit

...a priblizne februar 88 uz bol v D.D...
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: osh
andris | 19.7.2011 21:00 | id 33947 | nahlásit

ahoj kocur.....sluzli sme spolu ,ty si bol mazak a ja mlady
 
Re: Re: osh
PetersonCB | 15.1.2010 01:31 | id 9901 | nahlásit

Radime,možná se pletete,ale v letech 85-86 velel na DD kpt.JUDr.Petr Novotný,jsem si tím jistý a některé četě velel npor.Trachta,Novotný byl potom i na vedlejším útvaru HD ve stejné funkci,Trachta zase v Suchdole.S pozdravem NEPROJDOU!
 
Re: Re: Re: osh
radim kocur | 6.2.2010 01:27 | id 11263 | nahlásit

ano novotny tak ale 87tam byl mjr.Dušan Král jel pomě jak svina byl jsem politicky převelen z praporu ze suchdola od mjr.pipka kde jsem byl svazák praporu.a kralovi jem dšlal na byvalé rotě dusno přes uv-ssm.pak byl incident s rotným děbnarem a me daly na dolnák.Novotný byl zvp.s brylema.tak jo díky
 
Re: Re: Re: Re: osh
Peterson CB | 6.2.2010 21:35 | id 11304 | nahlásit

Ne,Novotný šel pryč na konci1986,pak tam byl jako velitel čety npor.Ševčík,no a brýlatého ZVP toho jména nepamatuju,zdravím.
 
DOLŇÁK
BODO 84-86 podzim | 9.11.2010 16:41 | id 21991 | nahlásit

A kpt.HÁJEK nedělal také velitele roty v roce 86? Myslím si že jsme šli za jeho velení na podzim 86 do zlatého civilu!!! Ještě nás přišel v den odchodu zprdnout do"hudebny" v druhém poschodí nalevo od schodů. A tak jsme mu zazpívali hájku háječku hájku zelený... ale vzal to sportovně. A TRACHTA nedobrovolně odešel po prúseru když ukradl z mercedesu rádio,který jsme "zadrželi" na pasovce a který stal za pravou malou brankou na proti roty,která nešla odemknout. Pak se našlo v jeho VOLZE po stížnosti majitele mercedesu. Jestli se pletu z HÁJKEM, tak mě opravte!
Zde již nelze dále reagovat
 
osh
Ilja Drahonínský | 26.1.2011 10:06 | id 25601 | nahlásit

Tenkrát nás tam rozehnali jak vrabce na střeše velitelstvo. Napráskal nás nějaký snaživý vojáček. Parta Ševčík, Pokorný, Hájek neměla chybu nezapomenu jak jsme učili Pavla Pánského pít Budvar na kiosku s Pačandou. Pan Pačanda mimo jiné vycvičil psa brita a ten jej po letech vždy poznal a poslouchal.
Zde již nelze dále reagovat
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky
Úvod | Mapa stránek | | Login | Nahoru^