| Předchozí | 1 fotografie O.Vítek z 242 | Další |

V těchto místech začínal (končil) úsek roty Šafov. Za zády máme první úsek roty Hájenka. Stojíme na silnici vedoucí od Vranova nad Dyjí do Stálek. SiS a KP byly hned vedle silnice nalevo. Obec Šafov je ta vesnice v pozadí.
Autor: O.Vítek | Pořízeno: 5.2008 | 198×
Autor: O.Vítek | Pořízeno: 9.2008 | 9×
Autor: M.Marek | Pořízeno: 7.2008 | 4×
Autor: O.Vítek | Pořízeno: 12.2009 | 27×
Autor: O.Vítek | Pořízeno: 22.5.1995 | 4×
Sekce:
Pohraniční roty 4. bPS
3. rPS - Šafov
(242 fotografií)
3. rota 1. praporu 4. brigády Pohraniční stráže v obce Šafov.
Rota se nachází na východním okraji stejnojmenné obce. Zřízena byla v polovině 50. let. Jedná se opět o typickou dvoukřídlou budovu PS, spojenou spojovací chodbou, v jejímž průčelí byl hlavní vchod. Svojí architekturou je podobná rotám Hájenka a Šatov.
Rota svému účelu sloužila až do konce roku 1990, kdy zde byly sneseny poslední úseky SiS. Od té doby je rota opuštěná a ponechána svému osudu. Její současný stav je velice žalostný. Celý areál je silně zarostlý náletovými dřevinami, sklepy jsou zatopené spodní vodou, budova skladů (které chybí střecha) hrozí zřícením a celý objekt je samozřejmě vyrabován. Vstup je bezproblémový, avšak na vlastní nebezpečí.
Rota se nachází na východním okraji stejnojmenné obce. Zřízena byla v polovině 50. let. Jedná se opět o typickou dvoukřídlou budovu PS, spojenou spojovací chodbou, v jejímž průčelí byl hlavní vchod. Svojí architekturou je podobná rotám Hájenka a Šatov.
Rota svému účelu sloužila až do konce roku 1990, kdy zde byly sneseny poslední úseky SiS. Od té doby je rota opuštěná a ponechána svému osudu. Její současný stav je velice žalostný. Celý areál je silně zarostlý náletovými dřevinami, sklepy jsou zatopené spodní vodou, budova skladů (které chybí střecha) hrozí zřícením a celý objekt je samozřejmě vyrabován. Vstup je bezproblémový, avšak na vlastní nebezpečí.
Okres: Znojmo
GPS: 48°51'51.023"N, 15°44'20.574"E
Související fotogalerie
Dobové foto
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
podzim 89-91
ahoj na vaší rotě jsem byl jen pár dní ,sloužil jsem na Lukově,potřeboval bych kontakt na marka banára byli jsme spolu ve výcviku jemnice a na čáře až u košic konec vojny,snad se někdo ozve bady,mario piješ ještě alpu.
VZPOMÍNKY
Ahoj Marku,pamatuji se na Tebe,ale už jen tak matně.Vím jen že ve vašem ročníku byl ještě Polúch,Rys,Dibelka.Jestli chceš napiš na emailovou adresu nebo jsem na facebooku.Fotku tam mám s bíglem.Zatím ahoj Petr.
1967
Není mezi vámi pamětník na 1965-67? Na rotě sloužil psovod Petr Niklíček. Jestli se nepletu, byl jsem tam jednou na výjezdu z brigády, dělal jsem s radistickým gazem spojení náčelníkovi štábu při jedné "mimořádce".Léto 1967. Byl tam v prudkém svahu k řece úsek se dvěma "špačkárnama" a mezi tím dřevěné schodiště v lesním průseku. Utekl jim tam za bílého dne kluk, který se proplazil maliním a přeskočil signálku i starý vypnutý ezoch. Stupl si na dřevěné zábradlíčko u schodiště a hup, byl na sloupku a saltem do lesa. Od spodu ho uviděli a vystřelili po něm, když stál na sloupku. Místo volání na rotu kluci utíkali k průchodu a chtěli ho chytit protože se trefili. Krev tam na zemi byla ale kluk v čudu. Prolítl lesem, přeběhl louku, přeplaval Dyji a byl fuč. Tři dny se všechno pročesávalo, ale nic. Než z roty udělali "clonu" stačil utéct. To byla jediná moje "ostrá" akce, kterou jsem proseděl u špačkárny v gazu a poslouchal držkování náčelníka štábu, který nadával, protože zrovna zastupoval brigoše a takovýhle malér. Kluci na rotě za to měli měsíc zaracha a "stovku" hotovost. Ten můj kámoš byl na umření, protože celé tři dny a noci lítal s čoklem v terénu a nesměli si ani na chvíli odpočinout.
Re: 1967
Zdravím Tě Láďo.
Nejsem sice pamětník z let které uvádíš, já jsem zde sloužil až 68-70. Jsi si jistý, že se tento příběh odehrál v Šafově? Nesedí mi tam totiž ta řeka Dyje. No a kdyby se to přece jen týkalo roty Šafov, tak si myslím, že bychom o této příhodě věděli i my, alespoň z vyprávění. Zkus to upřesnit. Měj se prima. Jarda.
Nejsem sice pamětník z let které uvádíš, já jsem zde sloužil až 68-70. Jsi si jistý, že se tento příběh odehrál v Šafově? Nesedí mi tam totiž ta řeka Dyje. No a kdyby se to přece jen týkalo roty Šafov, tak si myslím, že bychom o této příhodě věděli i my, alespoň z vyprávění. Zkus to upřesnit. Měj se prima. Jarda.
Re: Re: 1967
No malér je, že si skutečně nepamatuji rotu. Já se díval na satelitní mapu a jiná rota mi tam nesedí. Vzpomínám, že jsme tam fofrem jeli přes Vranov, nahoru k zámku a pak někam dál. Řeka tam určitě byla, protože to bylo v kaňonu. Naproti za lesem přes louku byly skály na rakouské straně. Grenčáci si tenkrát celou akci z těch skal filmovali a po třech dnech volali , že ho tam dávno mají. Zkusím se zeptat toho známého psovoda, jestli ještě žije, bydlel nedaleko. Já po těch rotách moc nejezdil tak si je po tolika letech přesně nepamatuji. Byl v Šafově nějaký úsek ve svahu, v lese? Jedna špačkárna dole v údolí , druhá na kopci, viděli na sebe. Hranice se tam stáčela podél údolí. Do toho údolí bylo z roty dost daleko, proto nestihli včas udělat clonu. Tam na těch rotách blízkých Vranovu měli kluci v létě napilno. Lufťáci to zkoušeli každý týden, ale po každé je chytili. Tohle bylo mimořádné, také kvůli té střelbě. V těch letechbylo malérů víc. Mikulov, Hatě. Toho léta také zastřelili kluka už nevím ze které roty. Celé léto byla stovka hotovost, protože po celém našem úseku stále někdo přebíhal, byl rok 67. Kluci jeli na véesce z akce, stavili se někde v hospodě a jeden bulík pak na korbě vystřelil "za pár". Našil to mezi ostatní a jeden znich to dostal do hrudi. než ho dovezli do nemocnice bylo po něm. Těch smrťáků mezi vojákama bylo tehdy dost. Pamatuji nejmíň čtyři, jeden přímo na brigádě. Kluk se picnul přímo na hlídce u klubu.
Re: 1967
OVES | 15.4.2011 21:01 | id 30216 | nahlásit
ZDE POPISOVANÝ USEK PASUJE NA STYK ROT VRATĚNÍN STÁLKY
Re: Re: 1967
Dík za upřesnění. Sháněl jsem toho kamaráda psovoda a je po smrti, takže jsem nic nezjistil. Díval jsem se ale na satelitní mapu a zdá se , že je to ono. To údolí a skály na rakouské straně i ten les ve svahu. No já v tom místě byl asi jen dvakrát, jednou jsem tam vezl stavěčům véeskou sloupy na nové tel. vedení a pak při té akci. Ten rok 67 stál za starou bačkoru. Všechno se uvolňovalo a lidi přebíhali jak na václaváku. Ani nějak neuvažovali že by po nich mohl někdo střílet. Už jsem se tenkrát báli, že nám prodlouží o dva měsíce vojnu. Dost nás s tím strašili. Naši bažanti to měli v 68 ještě horší. Mluvil jsem s nimi když se vrátili. Ještě jednou dík za opravu.
Re: 1967
Podľa opisu sa jedná o rotu Hájenka, bol tam presne taký úsek. Stano
Re: Re: 1967
No jo, ale chybí tam ta Dyje.....
Re: Re: Re: 1967
Tak přátelé, teď jsem se díval na fotky roty Hájenka a je to asi ono. Ta řeka tam nějaká je, asi nějaké rameno Dyje. Ten pohled do údolí mě to připomenul. Teď zkouším kontaktovat někoho z té roty a hlavně zroku 67. Já se tam musím letos podívat. Už je mi 65 a člověk nemá nic odkládat, protože zítra už nemusí být. Zajímavé, jak se ty dva roky vojenského života vryjí do paměti a vybavují se mi takové detaily, že bych mohl napsat knihu. Mrzí mě , že se ozývá tak málo pamětníku těch starších ročníků. Ono taky nás už tolik nepoužívá internet. Jsou tu většinou"kluci!" od roku 85.
Re: Re: Re: Re: 1967
Tak je to jasné, mám dokonce pamětníka, který v té době sloužil na Hájence a pamatuje si i tu událost.
Re: 1967
Ahoj Ps. áci , já patřím do generace , která sloužila v roce 1965- 1967 na Hájence, Petr Nyklíček byl můj kamarád , je sice pravda že dnes je již na pravdě Boží, takže k Vašim dotazům se žel Bohu již nemůže vyjádřit, ale jak občas sleduji celou debatu na blogu , tak nevím za jakým účelem Láďo hledáš podrobnosti celé akce, jestli je to jen nostalgie, a neb hledáš podrobnosti pro případné následné řešení problému , jsem na webu, tak se ozvi.
pamatuješ
Josef Suchon | 17.2.2011 17:54 | id 27040 | nahlásit
Ahoj sloužil jsem v Šafově v letech 1979-1981 jako řidič ,tak se ozvěte ....
Re: pamatuješ
Ahoj Jozef, pozdravujem ťa náhodou som našiel túto
stránku lebo som hladal či sa niečo nedeje ku dňu
pohraničnej stráže v Šafove. Podľa fotiek je to tam
katastrofa. Slúžili sme spolu v rokoch 1979-1981
a bol som spojár /skraťák/. Občas sa stretám s
pruserárom velitelom čaty Ferkom Mikušom ktorý nemohol isť spolu s namí do civilu kvoli pruséru vo Vranove tri dni pred civilom. Ak máš na niekoho z
našej partie kontakt ohlás sa.
stránku lebo som hladal či sa niečo nedeje ku dňu
pohraničnej stráže v Šafove. Podľa fotiek je to tam
katastrofa. Slúžili sme spolu v rokoch 1979-1981
a bol som spojár /skraťák/. Občas sa stretám s
pruserárom velitelom čaty Ferkom Mikušom ktorý nemohol isť spolu s namí do civilu kvoli pruséru vo Vranove tri dni pred civilom. Ak máš na niekoho z
našej partie kontakt ohlás sa.
Re: Re: pamatuješ
ahoj pamětníku ze Šafova,jaká shoda jmen se mnou sloužil pod Uherkem taky Fero Mikuš,jako psovod.je na fotu č.9 -dobové foto-Šafov stojící nahoře 3 z leva
s pozdravem Jara
s pozdravem Jara
přání a vzpomínka
Jara | 24.12.2010 15:18 | id 23938 | nahlásit
Přeji Všem bývalým pohraničníkům pěkné prožití Svátkú Vánočních,hodně pevného zdraví,hodně spokojenosti a pohody v Novém roce 2011,se vzpomínkou na naše tři kamarády z ročníku 71-73,kteří již nejsou mezi námi,Přeje Jara.
Pekne a radostné sviatky
Kajo.G | 23.12.2010 20:27 | id 23861 | nahlásit
Krásne sviatky vianočné,veselé cesty polnočné,pod stromčekom velký dar,na Silvestra pekný bal.Na tom bale ľahký krok,potom štastný Novy rok2O11 praj všetkým PSakom Kajo. Rožňava
Pěkné svátky.
Večer plný překvapení, pocit který jindy není.
Dobré jídlo do bříška, bohatého Ježíška.
Tohle všechno na Vánoce a pevné ZDRAVÍ v novém roce.
Všem veteránům PS přeje Jarda Novák.
Dobré jídlo do bříška, bohatého Ježíška.
Tohle všechno na Vánoce a pevné ZDRAVÍ v novém roce.
Všem veteránům PS přeje Jarda Novák.
Re: Pěkné svátky.
Kerel | 8.3.2011 17:46 | id 28202 | nahlásit
Nazdárek
Jarda Žaloudek.Vzpomínal jsi na něho.On to podepsal?
Karel
Jarda Žaloudek.Vzpomínal jsi na něho.On to podepsal?
Karel
Pro Karla.
Zdar.
Vzpomínal, ale Jarda Žaloudek to určitě nepodepsal. Na tuty šel s námi do civilu. Ty jej znáš?
A kterej pak Ty seš. Známe se? Jarda.
Vzpomínal, ale Jarda Žaloudek to určitě nepodepsal. Na tuty šel s námi do civilu. Ty jej znáš?
A kterej pak Ty seš. Známe se? Jarda.
Re: Pro Karla.
Karel | 8.3.2011 19:22 | id 28211 | nahlásit
Čago,my se určitě neznáme.Já jsem 89/91.Ale znal jsem majora Žaloudka,tak jsem se chtěl zaptat.
Re: Re: Pro Karla.
Jarda Žaloudek, který sloužil se mnou, tak bydlel (po odchodu do civilu) v Břeclavi. A ten major, sloužil kde?
Re: Re: Re: Pro Karla.
Karel | 8.3.2011 19:31 | id 28213 | nahlásit
Ten major sloužil na 10.R.Bratislava.To je taková náhodná shoda jmen.
Karel
Karel
Zde již nelze dále reagovat
Help!
Ahoj! Is there anyone on this site that speaks English? I am a Swedish student writing a book about the border and you former border guards. I would love to hear what your life as border guards was like. I am especially interested in Hájenka or Šafov but any information would be great! Write to me on anna.mcwilliams@sh.se. Unfortunately I do not speak Czech but I can understand some German if that is easier. Looking forward to hear from you!
Luděk K.
Sloužil jsem v letech 1980-1982
Velitel: maj. Zdeněk Chaloupka
politrok: maj. Vikus
staršina: prap. Jedlička
vel druž: ppor. Balog
byla to super rota ale co sní zbylo je hrůza až k slzám
jezdím tam každý rok a vždycky mě to chytne za srdce
byly to dva roky na které se nedá zapomenout dnes to mladým klukům určitě chybí nemaj na co spomínat.
Velitel: maj. Zdeněk Chaloupka
politrok: maj. Vikus
staršina: prap. Jedlička
vel druž: ppor. Balog
byla to super rota ale co sní zbylo je hrůza až k slzám
jezdím tam každý rok a vždycky mě to chytne za srdce
byly to dva roky na které se nedá zapomenout dnes to mladým klukům určitě chybí nemaj na co spomínat.
Re: Luděk K.
prosím tě já jsem sloužil v roce 75-76 odkud byl Jedlička děkuji
Re: Luděk K.
Ahoj Luděk,
spomínaš na náš ročník ??
Máš kontakty na ďalších ??
Ja chodím tiež každý rok do Šafova, totiž z Lančova mám manželku - je to nostalgia. Budem rád, keď sa nám podarí dať niečo do hromady. Skús posunúť info ďalej, ak máš na niekoho kontakt. A ozvi sa
S pozdravom Milan
spomínaš na náš ročník ??
Máš kontakty na ďalších ??
Ja chodím tiež každý rok do Šafova, totiž z Lančova mám manželku - je to nostalgia. Budem rád, keď sa nám podarí dať niečo do hromady. Skús posunúť info ďalej, ak máš na niekoho kontakt. A ozvi sa
S pozdravom Milan
Re: Re: Luděk K.
Vlastimil Štěpanovský | 2.4.2011 13:13 | id 29616 | nahlásit
Čau Milane, Jak se máš, co děláš? Byl jsem na Slovensku, stavil sem se za Cabanem, ale bohužel nebyl doma, tak sme spolu mluvili pouze telefonicky. Ve středu se chystám do Košic, tak se Cabanem zkusim stavit. Jinak mám radostonou zpávu, S Balogem sem v rodině :-D
S pozdravem Vlasta
S pozdravem Vlasta
Re: Re: Re: Luděk K.
Ahoj Vlasto, to je dosť, že sa už niekto ozval, okrem teba sa ozval aj Klofy - pamätáš na neho ?
S Bohušom som bol asi dva krát, alebo tri v poslednej dobe. Ja inak celkom ujde, chodíme z času na čas aj do N.Petřína k Turečkom - a vy?
Ozvi sa keď pôjdeš okolo Nitry.
A pozdravuj Baloga :-D
S Bohušom som bol asi dva krát, alebo tri v poslednej dobe. Ja inak celkom ujde, chodíme z času na čas aj do N.Petřína k Turečkom - a vy?
Ozvi sa keď pôjdeš okolo Nitry.
A pozdravuj Baloga :-D
Re: Re: Re: Re: Luděk K.
Zdravím Ťa Milan, aj ja som bol v Šafove na vojne ale v r. 1984-86. Píšem napriek tomu, že nepoznám Vaše ročníky je to rozdiel 3 roky, ale som rád že som z okolia niekoho našiel, kto slúžil v Šafove.
Tak sa ozvi. Čau
Tak sa ozvi. Čau
Re: Re: Re: Re: Re: Luděk K.
Ahoj Vlado, a odkiaľ si ??
kde žiješ, čo robíš ???
kde žiješ, čo robíš ???
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Re: Luděk K.
Ahoj Milan ja som služil v Šafove v r.84-86. Ty si z Nitry, ja pochádzam z Hosťoviec od Zl. Moraviec. Aj tu bývam. Tak sa ozvy ahoj
re
ahoj ps veterani urcite jiz mate fofo z naseho setkani rad bych se podival a urcite mnoho dalsich
Re: re
Zdar Milane, poslal jsem Ti nějaká fota na email. Časem pošlu i další. Tak se všichni mějte prima.
1982 - 1983
Ahojte chalani - Bohuš Caban, Vlasto Štepanovský, Zdenek Zvonek, Svato Borak, Jozef Vanya, Vlasto Žákovský, Jano Tkáč, Vlado Polák-klofi, Milan Antal a všetci ostatní, na ktorých v tejto chvíli som nepomyslel (prepáčte) = ozvite sa !!!!!!!!!!!!!!
Čo len náš ročník nezažil tie pekné chvíle v zelenom...?
Tak prosím aj tých, čo poznajú hore menovaných - nakopnite ich (ale poriadne.......) nech sa ozvú = ďakujem
Aj ročníky, ktoré snami spolu bojovali (či už ako starší, alebo mladší ) zareagujte.
Ja chodím často do týchto končín - lebo som si priniesol do civilu aj "vojnovú korisť" = manželku a verte je to strašné vidieť to spustošenie.............myslím, že aj tie fotky sú celkom výstižné. Počas celej doby sa mi podarilo skontaktovať len s Bohušom Cabanom (a to dnes - ten ma upozornil aj na túto stránku, a s Vlastom Štepanovským mám spoločné vojnové zisky = manželky. Ostatní ako by ich zem pohltila.............
Tak neváhajte ...........čakáme a tešíme sa
S pozdravom Milan
Čo len náš ročník nezažil tie pekné chvíle v zelenom...?
Tak prosím aj tých, čo poznajú hore menovaných - nakopnite ich (ale poriadne.......) nech sa ozvú = ďakujem
Aj ročníky, ktoré snami spolu bojovali (či už ako starší, alebo mladší ) zareagujte.
Ja chodím často do týchto končín - lebo som si priniesol do civilu aj "vojnovú korisť" = manželku a verte je to strašné vidieť to spustošenie.............myslím, že aj tie fotky sú celkom výstižné. Počas celej doby sa mi podarilo skontaktovať len s Bohušom Cabanom (a to dnes - ten ma upozornil aj na túto stránku, a s Vlastom Štepanovským mám spoločné vojnové zisky = manželky. Ostatní ako by ich zem pohltila.............
Tak neváhajte ...........čakáme a tešíme sa
S pozdravom Milan
Re: 1982 - 1983
Ahoj Milan
Tak sa ozývam, je to veľmi dlhá doba čo sme sa videli. Z tvojho textu som pochopil že už sme z ročníka traja ktorých si skontaktoval, zdravím Bohuša a Vlastu
Zdraví Vlado Polák
Tak sa ozývam, je to veľmi dlhá doba čo sme sa videli. Z tvojho textu som pochopil že už sme z ročníka traja ktorých si skontaktoval, zdravím Bohuša a Vlastu
Zdraví Vlado Polák
Setkání po letech.
Zdravím bývalé péesáky, zvláště ty ze Šafova. O minulém víkendu se uskutečnilo setkání bývalých vojáků, ročníků 1967-69 a 1968-70. Myslím si, že setkání se vydařilo a i po tolika letech jsme si měli co říci. Také jsme si prohlédli rotu a se smíšenými pocity jsme ji opustitli. Navštívili jsme také bývalého výkonného praporčíka /staršinu/. Těší se dobrému zdraví. No a ve Vranově jsme se volně bavili. Jsem rád, že se setkání vydařilo i dle mínění všech zúčastněných. Byl bych rád, kdybychom se někdy v budoucnu ještě setkali.
Stretnutie
Kajo | 13.7.2010 21:28 | id 18367 | nahlásit
Ahojte chlapi,ja som už popísal spolubojovníkom, zajtra posielam 14násť obálok a som zvedavy kolko nás dojde.V Šavove bola večšina od Brna a okolia.Stretnutie som napísal na toho 4,5.9.2O1O ako bolo dohodnute,teším sa s vama,pozdravujem vás všetkych na stretnutie sa teším, Ahojte pozdravujem so Slovenska.Kajo
Re: Stretnutie
jara | 25.7.2010 20:54 | id 18703 | nahlásit
ten sraz bude 4.nebo5.9.2010 jaksi mi to uniká,aby to nebylo jak v Silvestrovské scénce -Včera ,dnes a zítra zdarec Kajo s humorem jde všechno líp
Re: Stretnutie
Ahoj Kajo v roku 1971-73 som tiež služil v Šafove vieš už kto pride na to stretnutie?
Byvam na vychode Slovenska je to dost daleko ale za spolubojvnikmi by som sa rad pozrel.
Byvam na vychode Slovenska je to dost daleko ale za spolubojvnikmi by som sa rad pozrel.
K zrazu
Kajo.G | 14.6.2010 11:45 | id 17155 | nahlásit
Ahoj Jardo,k tomu zrazu len tolko,aj ja sa k tomu pripájam a už začnem písať spolu služiacím,zatial som kolo toho nerobil nič.Teras idem do papierníctva kupiť obálky a už zajtra ich pošlem,možno niktori sa ozvu a urobíme ten zraz v tom istom termíne.Stretli by sme sa vo Vranove,ja dojdem autobusom a vi iste niektori pojdete autom a vo Vranove by sme sa stretli v rešstauracii Kantri.Na tuto stranku napíš termín a treba písať,dátum ako že mesiac tak:11až13.9.2010 lebo som už skoro zabudol po česky Mesiace,myslím ze zaži je 9 mesiac.Verí,alebo nie na noteboku som už nebol skoro od silvestra,budem končiť,pozdravuj doma a dufam že na stretnutie príde aj Jado Pilát tešim sa Kajo,Ahoj
Příprava setkání po letech.
Zdravím bývalé peésáky, zvláště pak ty, kteří sloužili na rotě v Šafově. Připravujeme setkání po čtyřiceti letech. Pravděpodobně by to bylo v měsíci září, 11.-12. ve Vranově n/D. Rád bych, aby jste se vyjádřili k termínu, nebo navrhli jiný. Mám předběžný příslib od cca deseti účastníků roč. 1968-70 a zatím čtyři roč. 1967-69. Daší můžeme domluvit emailem, nebo po telefonu. Můj mobil: 602 808 147. Tak pište a hlaste se další, ať zavzpomínáme na léta vojenská.
Re: Příprava setkání po letech.
Nikdo se zatím k termínu setkání nevyjádřil a tak, vzhedem ke konání Znojemského vinobraní, opravuji termín setkání po letech, na 4.-5. září 2010. Tak se vyjadřujte a hlaste! Možnosti: Zde, Emailem, telefonem, který jsem uvedl v minulém příspěvku a nebo po Skype: novinar33 A pozor! čas plyne.
Re: Re: Příprava setkání po letech.
Hlásí se vám další účastník setkání. Sloužil jsem v Šafově 1967 - 69. Jsem velmi rád, že se našel někdo kdo nás po letech dá dohromady a na sraz se už moc těším. Pokusím se kontaktovat další spoubojovníky.
Všechny zdravím
Jindra Daněk
Všechny zdravím
Jindra Daněk
Nostalgie - vzpomínky zůstanou . . .
Zdravím všechny co kdy sloužili na rPs Šafov.Asi budu nejstarším pamětníkem historie této roty,protože jsem zde sloužil v roce 1962 až 1964 ve funkci starší spojař.Prožil jsem zde období tzv"Kubánské krize" (říjen 1962) kdy to na "čáře" nebylo vůbec jednoduchý,ale i tak rád vzpomínám na vojenská léta a kamarády z vojny.Byl bych velice rád,kdyby se našel někdo z mých spolubojovníků,ačkoliv vím,že jen málo z nás "starších"surfuje na webu a zvládá obsluhu PC.Já tento webový portál sleduju už delší dobu,ale neodvažoval jsem se vstupovat do diskusí.protože jsem tam nikoho z vrstevníků nenašel.To co jsem spatřil na fotodokumentaci k r.Ps Šafov se dá jen těžko pochopit.Za nás se totiž pravá část tzv. "velitelská"právě stavěla a my jsme byli prvními uživatli tohoto objektu.Levá část to byly jen ložnice,kuchň+jídelna byly mimo nový objekt a štáb sídlil ve staré budově,která je dnes opravená a není již součástí roty.Velitelem roty byl npor. později kpt.Jar.Uherek,zvp. npor. Vlastík Erban,(Atík) vel.1.čety npor. Kohút,staršina prap.Vašek Rác,provianťák rtn.Protivný a velitel družstva psovodů byl rtm.Karel Bareš. Na Celňáku v té době bydleli zvp.Erban a velitel družstva psovodů Bareš. V této době jsem jako spojař a ( v civilu provozní elektromontér) měl velice dobrou znalost místních obyvatel ne jenom Šafova,ale i Starého a Nového Petřína a Jazovic,kde jsem chodil na opravy a kontroly tel.linek k PPS.Pokud tento portál také někdo ze spolubojovníků navštívíte,tak se prosím ozvěte Jarda M.
Re: Nostalgie - vzpomínky zůstanou . . .
Zdravím Tě jmenovče a vítám mezi námi veterány PS. Můžu Tě ujistit, že hledání bývalých kolegů na tomto webu je velmi složité. Jak jsi uvedl, jsme v letech /i když já jsem o něco mladší/, většina z nás "kompem" moc nevládne. Jestli můžu poradit, tak zkoušej třeba přes Facebook a nebo Skype. Mně se takhle podařilo pár kontaktů sehnat. Já jsem sloužil v 1968-70 a většina těch vojáků z povolání tam byla i za mé služby. Jen ty hodnosti byly o něco vyšší. Přeji hodně úspěchů v hledání.
Re: Nostalgie - vzpomínky zůstanou
Byl sem na setkani a bylo nas 15,sloužili sme v roce 1967-1970 spominky velice emotivni a zmeny neuvěřitelné ,byl sem psovod a Bareš mi dělal velitele a šeriv byl Uherek ,Kohut byl stejny magor tak jak za tebe , bylo nafoceno hodně fotek ze šafova i ze Vránova , měli by tam byt umistěny.
s pozdravem neprojdou když nepujdou Milan.M
s pozdravem neprojdou když nepujdou Milan.M
Re: Re: Nostalgie - vzpomínky zůstanou
Bol len vas rocnik napis nieco blisie
Re: Re: Re: Nostalgie - vzpomínky zůstanou
Dovolím si odpovědět. Jak jsem uvedl ve svém minulém příspěvku, setkání byli přítomni dva ročníky a to 1967-69 a 1968-70. Já patřim, mezi Ty mladší. Při prohlídce bývalé roty jsme se potkali s několika mladšími kolegy, tuším 1972-74, se kterými jsme prohodili pár slov. Zbytek jsme pak probrali ve Vranově ve SportClubu a bylo to fajnové. Škoda, že se nás nesešlo víc, ale je to přece jen dlouhá doba, co uplynula od odchodu do civilu. "Tož" asi tak. Jarda Novák.
Re: Nostalgie - vzpomínky zůstanou . . .
Pišu za otce, ktery sloužil v Šafově v letech 1963-1965 jako psovod.Jmenuje se Abert Balhar.Často vzpomíná na zážitky a spolubojovníky z vojny i na Jardu Malinu.Rád by se dověděl kudy se rozešly cesty spolubydlících se kterými sloužil celé 2 roky.
Re: Re: Nostalgie - vzpomínky zůstanou . . .
Ahoj bývalý spolubojovníku. Podle toho co píšeš tak jsme spolu prožili minimálně jeden rok na r.Ps v Šafově,já jsem tam sloužil 62-64. Jméno Balhar si pamatuju,ale podobu po těch 47 letech ne. To však nic nemění na tom,abychom si dnes tochu upřesnily naše bývalé pozice.Nejsem Jarda Malina jsem Jarda Mazal st. spojař.Malina byl Zdeněk a byl to psovod,tak jako Míra Mareš,Zbořil,nebo Juhász, Šrobár. (tak jako fenky Cedra,Iluša,Bety,Regina atd.) Mým mladším kolegou byl " Hanýsek " Honzík Nohavica ml.spojař.Nevím jestli si ještě ta jména vybavuješ,ale i tak jsem rád ,že se někdo s kým jsem prožil kus vojny našel a ozval já se o to snažím už hodně dlouho,ale moc se nedaří - rád pokecám na e-mailu nebo na Skajpu - můj e-mail : majanavy38@centrum.cz s pozdravem Jarda M.
Re: Nostalgie - vzpomínky zůstanou . . .
Pro Jardu M.V letech 62-64 slouzil na Safove,muj
soused,kamarad Josef Vlk-psovod,z Jiz.Cech,ktery
bohuzel,2roky pote zemrel.Oznamuji to z ucty,k nemu.
Slouzil jsem u PS na Sumave,z nasi roty nezbylo nic, zdravi psovod.
soused,kamarad Josef Vlk-psovod,z Jiz.Cech,ktery
bohuzel,2roky pote zemrel.Oznamuji to z ucty,k nemu.
Slouzil jsem u PS na Sumave,z nasi roty nezbylo nic, zdravi psovod.
Re: Re: Nostalgie - vzpomínky zůstanou . . .
Ahoj Sando,psovode.Dekuji Ti za ne radostnou zpravu o osudu naseho kamarada z vojny Pepika Vlka,ktery v letech 62 az 64 slouzil na r.Ps. v Šafově.Byl neprehlednutelnou postavou celeho naseho rocniku 1943.Vsichni jsme jej dobre znali pod přezdivkou "VLČÁK" nebo "doktor VLK" byl totiz nejen psovodem,ale take zdravotnikem a lecil nase drobne urazy a nemoci.Na jeho osobyty pristup k lecebnym metodam si vzdy vzpomenu kdyz vidim pohadku " Dařbuján a Pandrhola".Pepík byl dobrym kamaradem se kterym jsem prozil cele dva roky pri sluzbe na hranici.Škoda dobreho kamarada a přilele z vojny.Čest jeho památce. Jarda M.
Re: Nostalgie - vzpomínky zůstanou . . .
Příteli , jen dotaz . Byl za tebe v Jazovicích na hajence /hajný/ p. Julinek Josef Díky
Re: Nostalgie - vzpomínky zůstanou . . .
no tak to jsem se kousek od roty zrovna narodil. O pár let později jsme měli v pionýru za vedoucího bezva vojáka od PS, my děcka jsme byly MSH a užili jsme si s vojákama dost srandy. S Uherkovic holkama jsem vyrůstal a chodil do školy, byl mi na svatbě, už to má za sebou. Párkrát jsem se šel podívat na svou rodnou vesnici z druhé strany čáry od Langau a Riegersburgu. Ty kopřivy za patníkem na české straně jsou ostuda.
Re: Re: Nostalgie - vzpomínky zůstanou . . .
Nemáš takhle náhodou sestru Soňu???
PR Šafov
Zdravím pohraničníkov, ktorý slúžili v Šafove za veliteľa maj. Janigáča jeseň 1984-86. Prosím ozvite sa z tohto obdobia. Rád si s Vami zaspomínam.
Prajem príjemný večer.
Prajem príjemný večer.
Re: Re: PR Šafov
Zdravím Jarda
slúžil so mnou Pavol Béger, ale nie do konca vojny.
Potom bol pravdepodobne niekde prevelený, už si
nepamätám. Prosím Ťa napíš celé tvoje meno, lebo
neviem kto si.
Ďakujem a zdravím.
slúžil so mnou Pavol Béger, ale nie do konca vojny.
Potom bol pravdepodobne niekde prevelený, už si
nepamätám. Prosím Ťa napíš celé tvoje meno, lebo
neviem kto si.
Ďakujem a zdravím.
Re: PR Šafov
Ahoj já jsem sloužil od ledna 1986 do podzimu 1987 jako spojař, Šnek byl mazák.
Štipčák Josef
Štipčák Josef
Re: Re: PR Šafov
ahoj Jozef som rád že sa ozval niekto na koho si pamätám. Ja som slúžil ako strelec, z tvojho ročníka si ešte pamätám Šubrta, Škvažila, Šnek ten bol maska s nim si si užil. Všetko dobré, tak sa ozvi. Vlado
Re: Re: PR Šafov
Ahoj Štipo, zdravím Tě a občas vzpomínám jak to dřív vše bylo, jsme byli spolu na stavění zákopů či čeho na sousední rodě Stálky, na MÁRIO ITALA, na glgačku na Podhradí nad Dyjí a pak jak vyhlásili pohraniční poplach a potom mě i povýšili se všema "poctama" .A taky na toho nenažranýho polytruka co nám sebral všechny bedle... žije???
Jestli chceš... bnapišš Fusek
Jestli chceš... bnapišš Fusek
PR Šafov
A máš nějaký kontakty na kluky?? A jak dopadl Poláček s Fargašem???
Čus Bus
Čus Bus
Přihláška mezi spolubojovníky.
Tak už máme třetího do mariáše. Vojta Kudláček- absik. Přihlásil se na Dobové foto. Jen houšť.
Přihláška mezi spolubojovníky
Jsem další z těch, který v Šafově sloužil v roce 1968 až 1970. Na jména, která se objevují v předešlých komentářích si vzpomínám. Obtížněji by bylo bývalé spolubojovníky poznat. Sloužil jsem jako psovod . Mým věrným kamarádem byl pes rotwailer GROF.
Re: Přihláška mezi spolubojovníky
Vítám Tě Pepo mezi námi, tak už jsme z našeho ročníku dva. Doufejme, že se to zlepší.
Re: Přihláška mezi spolubojovníky
Ahoj spolubojovniku,citam ze si mal tiez naseho Grofa
ja som ho dostal na jesen 1971 a mozem povedat ze mi dal zabrat. A nikdy nezebudnem ked sme utekali po
care a on sa stale za mnou obzeral ci som mu v patach.
A apetit mal stale este aj moju svacinku som mu dal tak mu chutilo. Predtym ho mal myslim Pepo zo Sumperku spravny chlap.
Zdravim a prajem hodne zdravia.
ja som ho dostal na jesen 1971 a mozem povedat ze mi dal zabrat. A nikdy nezebudnem ked sme utekali po
care a on sa stale za mnou obzeral ci som mu v patach.
A apetit mal stale este aj moju svacinku som mu dal tak mu chutilo. Predtym ho mal myslim Pepo zo Sumperku spravny chlap.
Zdravim a prajem hodne zdravia.
Velikonoce.
Přeji všem "péesákům" krásné a hlavně ve zdraví prožité, velikonoční svátky.
"Celňák"
Zdravím. Jak tak prohlížím ty nové fotky, například budovu "celňáku", rád bych věděl, jestli tam po roce 1970 někdo bydlel. V 70tém roce tam bydlel ZVP roty kpt. Švanda. Tato otázka je směřována k těm mladším kolegům. Např. Jara P.,Karol G, Václav H, Jiří Č. Díky za odpověď a mějte se.
Re: "Celňák"
Jiří Čuřík | 16.2.2010 16:48 | id 12029 | nahlásit
Ahoj Jardo tak toto je pro mé číslo úplně neznámé jméno . Za nás tady byli jen kolem 40 let důstojníci a ZVP měl snad 35
Re: Re: "Celňák"
Zdravím Tě Jirko. A bydlel za Tebe na tom celňáku někdo? Tenkrát mohl mít kpt. Švanda také kolem 40ti let jenže stejná doba uplynula....
Re: "Celňák"
zdravím nevím jestli je ten monogram můj my se známe já si myslím že tam nikdo nebydlel vedle roty za nás bydlel podporučík Tekel ty jsi sloužil kdy v kerém roce díky
Re: Re: "Celňák"
Zdravím Tě. Z vojny se určitě neznáme, já jsem sloužil v letech 1968-70. Vedle roty tenkrát bydlel výkoňák podprap. Protivný. Přeji hezký den. Jarda N.
Re: "Celňák"
pro Jardy N. kpt.Svanda v našem ročníku alias Dudys,Dudák z dnešního pohledu velmi příjemný a veselý pán se odstěhoval z Celnáku asi v roce1971-72 již si přesně nevzpomenu do Znojma od té doby jsme o něm neměli žádné informace, údajně odešel do civilu
Re: Re: "Celňák"
Dokonce mě jednou utrhl "cenťáček" z mazáckého metru, když jsem toto opomenul a on si toho všiml, když jsem jej někam vezl. Metr jsem měl zasunutý pod štítkem na palubní desce /Gaz 69/. Jaro, vzpomeneš si na nějaká jména řidičů, Tvých mazáků, nebo pramazáků?
pra-mazáci,až romotám
Ahoj,na někteý si vzpomenu ale kdo byl řidič to nevím Ttrombík,Bobčík,Gerža,čet.abs.Smutný,Janeček,Sláva Volný-psovod,Famfulík,Berka-spoj.Kománek-zdrav.největší máááza Jožo Juhász,Cupl-kuchař,Miterko řidič,na víc si jich zatím nevzpomenu
Re: pra-mazáci,až romotám
Zdar Jaro. Nejezdil tam za Tebe taky Fiala, byl tuším ze Ctidružic od Znojma? Nebo Fajárek,někde od Kopřivnice?
řidiči
vzpomněl jsem si ještě na Bartoše a Luby Janče/ten ale sloužil až se mnou/
Zde již nelze dále reagovat
Bylo tam fajn
Ahoj všem . Sloužil jsem zde 1989 až 90 jako psovod s Kesi za nadpor. Hromady , jestli si nepletu jméno. Jak rota dopadla je hnus
Re: Bylo tam fajn
ZDRAVÍM POHRANIČNÍKY 89-90 psovod Jenda pesCHITA a tebe ČURDO zvlášť jak se máš ty draku
Re: Re: Bylo tam fajn
Honzo nemáš nějaký fotky z naší doby nebo kontakt na někoho kdo je má.1989-90
Re: Re: Re: Bylo tam fajn
Ahoj Juro .Nevím , jestli si na mě vzpomeneš.Byli jsme spolu v Jemninici ve výcviku,a pak si nás Hromada vybral do Šafova. já byl taky psovod.Zdědil jsem nakonec Almu od Hedvičáka.To byl náš mazák.Tak pokud si vzpomeneš budu rád.A taky bych uvítal nějaké foto.Já nemám vůbec nic,ale vím že jsme se fotily....Jinak si na moc kluků nevzpomínám.... teda aspoň na jména ne...Vím že náš ročník byl ještě Eda, (Laski),Haluška -to byl řidič.... Tak se měj a vzhůru na remízek .... :-))) jo a náš ripák pyl Petr Veselý...
Re: Re: Re: Re: Bylo tam fajn
vermespetr | 28.8.2011 14:30 | id 35476 | nahlásit
Čau Vlasto. Nevím jestli si vzpomeneš.Jsem Petr Vermeš a mněl jsem Floty. Vaše číslo si pamatuju celkem dobře, Hdvičáka s Amou jěště líp.Jinak zdravím všechny pésáky ,kteří sloužily v Šafově.
Re: Re: Re: Re: Re: Bylo tam fajn
Marek Banár | 3.9.2011 23:24 | id 35748 | nahlásit
Čau Peťo mňa si asi nepamëtáš mal som Geru a potom Fanku ty bol môj starý Roman Veselý bol môj RIP a dusil ma ako malého chlapca.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: Re: Bylo tam fajn
NĚJAKÉ MÉM DEJ EMAIL JÁ TI TO POŠLU
dotaz
Safov 1971-1973 technik roty čet,později rotný Jan STRMEN jste v nějakém příbuzenském stavu? Jinak pozdrav pro oba dva.Mam takový dojem ,že úsloví ,,,ty draku,,,používal taky,ale již je to dlouho tak to může být jen ten dojem,
Vše nejlepší....
Přeji všem PSákům klidné prožití Vánoc. Hodně zdraví, štěstí, osobní a rodinné pohody v roce 2010. Jadra N.
doplnok
Kajo | 22.12.2009 07:31 | id 8842 | nahlásit
Jara,pozri si v dobovoé foto, Šafov r.1972/1974 tam mám fotky možno tam niekoho poznéš.ahoj
Nostalgie
Kajo | 22.12.2009 07:19 | id 8841 | nahlásit
Tak ahoj Jara,tak to už si treti čo sa prihlasil na tejto stranke,maj Uherek bol tiež za mojích čias.Do Šafova som prišiel v rok.1973 koncom července pred tím som bol na Hajenke stavali sme tam novu tilovku ako ženisti po vicviku,potom som prišel do Šafova. Za mna asi dva mesiace bol vel.maj. Uherek a jeho vistriedal maj. Březina.V roku 1974 tiež vik.prap.Protivny odišiel do civilu a robíl na JZD s pásakom (buldozerom) orál polia.Jaro Strmeň a Kubica bívali nad rotou v tom dvojdomku,Kubica ak sa pametám on bol čatár apsolvent a ak potpísal vojnu tak dostál rotného alebo rotmajstra.V lete keď som bol v Šafove tak som bol v Langau,šiel som pešo od roty po ceste ako sme chodievali na piket no a piket bol už zburany a ani som sa tám nedostal lebo to bolo calé zasiaté pšenisou a v Rakusku som si dal na zámku 2 piva za 7eur take je tam drahe pivo,hospodu v tej dedine som nenašiel.Inak všetkym Ps.ákom vesele prežitie vianočnych sviatkov,bohateho Ježiška a štastny novy rok 2010 praje Ps.ak Kajo
zmena
Jano Strmen byl četař z povolání a potom rotný,Kubica v te době byl kapitán a ZVP,Tománek byl ppor.
náhoda
náhodou jsem zavítal na tyto stránky sloužil jsem v;Šafově v roce 1971-1973 pod mjr. Uherkem s partou vyniklajících kluků a za CARA/to byl krásný černý vlčák/ Zvp kpt. ;Švanda potom npor.Kubica ,ppr.Protivný a čatár z povolania Jano Strmen z dnešního pohledu to byl mazec v dobrém slova smyslu přátelé a priatelia pokud to čtete tak něco připište třba se setkáme až nám bude 60. heslo----dalekohled na kostelní věži a Toptejl
Re: náhoda
Po dlouhé době další "šafovák", který náhodou zavítal na tyto stránky. Jen houšť. Tak Tě tady mezi námi vítám. Jména Uherek, Švanda, Protivný a Strmeň jsou mi hodně známá. Také jsem znal pana Topteje, za mého vojákování to byl správce rybníků a hodinář amatér. Jen by mně zajímalo, co má společného s dalekohledem na kostelní věži. Píšeš o případném setkání v 60ti letech. Přeji Ti, aby se to vyplnilo. Taky bych se rád setkal se svými spolubojovníky, ale zatím se nikdo z mého ročníku nehlásí. Ještě se Tě zeptám, jestli Ti něco říkají jména: Fajárek, Fiala, Šimek. Neslužili náhodou s Tebou?
pro Jardy N
k tomu dalekohledu ,mjr.Uherek sehnal na kostelní věž a nahlásky nějaký vyřazený dalekohledy a Uherek nás měl od Podmýče až po Stálky jak na dlani v jednom dni při rozkazu nějak moc průserů to nám bylo divný ,ten pytlačil,ten se opaloval na věži,další na rande s holkou místo pochůzky no a tak nám pan Toptejl jako správný PPS zavolal ,když si mjr.Uherek přišel pro klíče od věže tak jsme již věděli o co jde a když bylo otevřené okno na kostelní věži musela být služba na100%.od té doby byla spokojenost na obou stranách pokud by to někdo další potvrdil ,že to tak bylo byl bych jenom rád a jdu pařit
Re: pro Jardy N
Zdravím Tě Jaro. Ta emailová adresa je platná? Posílal jsem Ti "emila" ale je to nedoručitelné. Když tak písni prosím na můj email. Díky.
Spomienka
Kajo | 9.11.2009 19:32 | id 7489 | nahlásit
Ahoj O.Vitku, Dnes som si trochu pozrel kto čo píše no ale po takej dobe som si všimol že si myslel na mňa ,že sa chystám do Šafova.Píšeš že či som sa dostal do obiektu budovy,ano dostal som sa so zadu z učka,od kotcov,kde sme niekedy škrabali brambory.Do budovy keď som vošiel,tak to bolo hrozne ,tie mury popraskane a pivnice zatopené,no ale som si aspon celu rotu poobrerál aj cimru kde som spal.Bol som v prvej čate a cimru sme mali oproti kupelky.Na buduci rok sa chystám zase v lete kolo jula,augusta,to je 7alebo 8 mesiac a to na 100 %,možno že sa tám ešte z niekym stretnem,a zaspomíname si na dobré časi Ahoj. rok 1973/74
Re: Spomienka
Jojo, rota je v hodně špatném stavu. Je neudržovaná už skoro 20 roků. Ve sklepích, které jsou plné spodní vody, v zimě bruslily děcka..... Opravdu hrůza. Rotu jsem nafotil (viz fotky tady) a pravidelně okolo ní jezdím od roku 1990, tak vidím, jak se každý půlrok pomalu mění v ruinu. Držím Ti palce Kajo v hledání svých kamarádů, vždyť kvůli tomu tady tento web vzniknul. Určitě každý jednou zavzpomíná na svoje dva roky strávené u PS a do vyhledávače na netu zadá tu svoji rotu, na které prožil dva roky nezapomenutelného života. Ať už byl jakýkoliv...... Budeš-li něco potřebovat, tak mi napiš do mailu, rád Ti odpovím. Já sloužil v letech 88 - 90 na HS PS OSH v Praze.
Navšteva ŠAFOVA
Kajo.G | 30.6.2009 08:05 | id 4621 | nahlásit
Od.19 do 21Pochadzam z Nižnej Slanej.zav,bytom v
Rožňave.No ako som pozrel v počitači ako to na tej
rote vizerá tak som bol zvedavy a rozhodol som sa
tam poobzerať.Ubytovanie vo vranove,vsobotu ráno
som sa vybral o 8 hod.lebo ak som došiel v piatok
do Znojma tak od obeda do soboty rána pršalo v
kuse.Cesta do Šafova prebehla takto že pred
Šafovom v roku 1973 som služil od Aprila r.1973 na
Hajenke kde sme stavaly novu tilovu stenua a
ťahali nové draty a r.74 som bol v Šafove,vycvik
som apsolvoval v Oblekoviciach ako ženista. Z
Vranova som chcel apsolvovať všetko pešo a
pospominať, z Hajenky sme chodievaly do Vranova
pešo a keď končila vychadska tak prišiel pre nás
Gáz.Z Vranova som šiel pešo na rotu Hajenka s
tadial do Šafova zo Šafova som šiel do Rakuska od
našej roty po tej asvaltke,v Rakusku som nenašiel
žiadny hostinec a bol otvoreny kaštiel tak tam som
si dal 2 piva no ak som šiel platiť tak ma
zmrazilo čašnik povedal sumu za de piva 7.Eur,tak
som si v mysli,keď 7. tak som mu dal 8.Eur to boly
moje zatial najdrakšie piva v mojom živote. V
Šafove som ch cel hovoriť vik.praporčikom
Protivním no ale nebol doma a byva oproti kostola
pri pošte hneď v lao,škoda chcel som s ním sa kus
porospravať.V Šafove som sa pítal aj na Strmeňa a
Kubicu ale oni už v Šafove nebyvaju tak že som sa
tam z nikím nestretol,akurát mi povedaly že Kubica
dal zrobyť asvaltove tenisové hrisko,lebo my sme
hravali tenis na zeminatom podklade. Rotu som si
pofotil z vonku aj z vnutra,do vnutra som sa
dostal zozaduz učka,okna aj dvere su pozvarané kde
daly pletivo kari rohož aby sa tam nikto
nedostal.V budove su steni popraskané podlaha na
jednej strane klesa,prava strana v tej chodbe kde
sme mali izby takzvane cimry a kde bola ARMA a
spojari mali dielnu tak to je zatopené,asi 50
centimetrov vody.Ahojte s pozdravom Kajo
Rožňave.No ako som pozrel v počitači ako to na tej
rote vizerá tak som bol zvedavy a rozhodol som sa
tam poobzerať.Ubytovanie vo vranove,vsobotu ráno
som sa vybral o 8 hod.lebo ak som došiel v piatok
do Znojma tak od obeda do soboty rána pršalo v
kuse.Cesta do Šafova prebehla takto že pred
Šafovom v roku 1973 som služil od Aprila r.1973 na
Hajenke kde sme stavaly novu tilovu stenua a
ťahali nové draty a r.74 som bol v Šafove,vycvik
som apsolvoval v Oblekoviciach ako ženista. Z
Vranova som chcel apsolvovať všetko pešo a
pospominať, z Hajenky sme chodievaly do Vranova
pešo a keď končila vychadska tak prišiel pre nás
Gáz.Z Vranova som šiel pešo na rotu Hajenka s
tadial do Šafova zo Šafova som šiel do Rakuska od
našej roty po tej asvaltke,v Rakusku som nenašiel
žiadny hostinec a bol otvoreny kaštiel tak tam som
si dal 2 piva no ak som šiel platiť tak ma
zmrazilo čašnik povedal sumu za de piva 7.Eur,tak
som si v mysli,keď 7. tak som mu dal 8.Eur to boly
moje zatial najdrakšie piva v mojom živote. V
Šafove som ch cel hovoriť vik.praporčikom
Protivním no ale nebol doma a byva oproti kostola
pri pošte hneď v lao,škoda chcel som s ním sa kus
porospravať.V Šafove som sa pítal aj na Strmeňa a
Kubicu ale oni už v Šafove nebyvaju tak že som sa
tam z nikím nestretol,akurát mi povedaly že Kubica
dal zrobyť asvaltove tenisové hrisko,lebo my sme
hravali tenis na zeminatom podklade. Rotu som si
pofotil z vonku aj z vnutra,do vnutra som sa
dostal zozaduz učka,okna aj dvere su pozvarané kde
daly pletivo kari rohož aby sa tam nikto
nedostal.V budove su steni popraskané podlaha na
jednej strane klesa,prava strana v tej chodbe kde
sme mali izby takzvane cimry a kde bola ARMA a
spojari mali dielnu tak to je zatopené,asi 50
centimetrov vody.Ahojte s pozdravom Kajo
PŘIHLASTE SE HOŠI KTEŘÍ SLOUŽILI
V Šafově 1975-76
Re: PŘIHLASTE SE HOŠI KTEŘÍ SLOUŽILI
nikdo z Vás neznal velitele roty nadporučík Chaloupka pak tam byli podporučík Vikus,staršina Strmen,Chaloupka ,Jedlička poručik Tekel mám dojem že jsem ména nějak nepopletl
Re: Re: PŘIHLASTE SE HOŠI KTEŘÍ SLOUŽILI
Tak už jsi čtvrtý, ale zase ne můj ročník. Ale i tak Tě vítám mezi námi a přeji štěstí, aby jsi se dočkal a někdo se Ti ozval.
Já znám pouze Jendu Strmeně. Byl to můj mazák. V roce 1969 odešel do civilu. Po krátkém čase/cca půl roku/ se ale na rotu vrátil a zastával funkci technika roty.
Re: Re: PŘIHLASTE SE HOŠI KTEŘÍ SLOUŽILI
Chaloupku,Vikusa,Strmeňa,Jedličku,Baloga/ten potom v 80 rokoch prešiel na Hájenku/všetkých som poznal.Ako záklaďák som robil pomocníka výkonného práporčíka.Bolo to v rokoch 1977 až 1979.Môj vstup na rotu nebol šťastný.Hneď prvú službu na Červeňáku som bol napadnutý na prekrytí pri poplachu smečkou od skrytej hliadky.Mesiac som preležal v civ.nemocnici v Dačiciach.Ahojte.
Dejte vědět.
Jarda N. | 31.5.2009 13:19 | id 3845 | nahlásit
Chtěl bych touto cestou požádat Vás, kteří jste
sloužili u PS, nebo jste tyto stránky navštívili
náhodou a znáte někoho kdo sloužil na pohr. rotě
Šafov, upozorněte je prosím na tyto stránky. V
našich letech, už internetem moc nevládneme
(asi). Neříkají Vám něco tato jména? Pánové:
J.Sedláček, V Kudláček, E.Bezděk, A.Vyskočil,
M.Dvoran, K.Mlčoušek,L.Tobola, V.Fišer, V.Ševčík,
L. Podstavek, V.Uličný,J. Žouželka, J.Chovanec,
A.Kivader, F. Rybárik, J.Růžička, J.Krob,
J.Vašek M.Merjavý, J.Ambrož, M.Urbánek,
J.Žaludek, Š.Tabaka, F. Ravasz, J.Tužák. Taky si
vzpomínám na pár jmen našich mazáků, kteří mají
letos výročí 40 let odchodu do civilu. J.Kostrhun,
O.Buchtela, Z,Gajdoš, J.Melezínek, O.Špalek,
J.Kosík, P.Chaloupka, J.Starý, Pinkas
sloužili u PS, nebo jste tyto stránky navštívili
náhodou a znáte někoho kdo sloužil na pohr. rotě
Šafov, upozorněte je prosím na tyto stránky. V
našich letech, už internetem moc nevládneme
(asi). Neříkají Vám něco tato jména? Pánové:
J.Sedláček, V Kudláček, E.Bezděk, A.Vyskočil,
M.Dvoran, K.Mlčoušek,L.Tobola, V.Fišer, V.Ševčík,
L. Podstavek, V.Uličný,J. Žouželka, J.Chovanec,
A.Kivader, F. Rybárik, J.Růžička, J.Krob,
J.Vašek M.Merjavý, J.Ambrož, M.Urbánek,
J.Žaludek, Š.Tabaka, F. Ravasz, J.Tužák. Taky si
vzpomínám na pár jmen našich mazáků, kteří mají
letos výročí 40 let odchodu do civilu. J.Kostrhun,
O.Buchtela, Z,Gajdoš, J.Melezínek, O.Špalek,
J.Kosík, P.Chaloupka, J.Starý, Pinkas
Dejte vědět.
Jarda N. | 31.5.2009 12:50 | id 3844 | nahlásit
Chlapi, co jste se mnou sloužili v Šafově roku
1968-70 přihlaste se. Mohli bychom dát
"spicha", trochu zavzpomínat na léta
vojenská. Co říkáte pánové?
1968-70 přihlaste se. Mohli bychom dát
"spicha", trochu zavzpomínat na léta
vojenská. Co říkáte pánové?
Re: Dejte vědět.
Jarda N. | 19.8.2009 21:37 | id 5513 | nahlásit
Stále se nikdo nehlásí.
Nějak se mi nechce zdát, že by tyto stránky nenavštívil nikdo z ročníku 1968-70.
Bylo to za "velitelování" mjr. Uherka.
Tak se už někdo přihlašte!!
Nějak se mi nechce zdát, že by tyto stránky nenavštívil nikdo z ročníku 1968-70.
Bylo to za "velitelování" mjr. Uherka.
Tak se už někdo přihlašte!!
Spomienka
Kajo.G | 26.4.2009 18:26 | id 3166 | nahlásit
Ahoj Jardo,je nedela prave sme došli z chatky a
došiel meil že už mám fotky v dob.fotto.do Chebu
som poslal fotky aj z vicvikáča tie my tám
nedali.Chcem ti priblížit na ktorich fotkach som
na fotke č.4 som s vozikom kde vezieme piesok na
upravu chodniko v pravo v tych svetllych
trenkach,na fot.č 7a9 som v strede a na jednej z
nich je ta smečka lotvajlerov,oni chodievali
večšinou služit na piket,no a na table som hore v
lavej strane kde sedím na debne s dinamitom a
napis mám že Dinamit,dinamit uroby bum až dopiju
ten RUM, bol som ženista tak že každy čo bol na
vojne tak tam to mal znazornené,ten čo je aksi
všimneš dole čo je pod sprchou ten sa vobec
nesprchoval len umyval počas vojny tak sa tam
modli pod sprchu aby sa nemusel sprcovať,končí maj
sa dobre Ahoj s pozdravom Kajo.G
došiel meil že už mám fotky v dob.fotto.do Chebu
som poslal fotky aj z vicvikáča tie my tám
nedali.Chcem ti priblížit na ktorich fotkach som
na fotke č.4 som s vozikom kde vezieme piesok na
upravu chodniko v pravo v tych svetllych
trenkach,na fot.č 7a9 som v strede a na jednej z
nich je ta smečka lotvajlerov,oni chodievali
večšinou služit na piket,no a na table som hore v
lavej strane kde sedím na debne s dinamitom a
napis mám že Dinamit,dinamit uroby bum až dopiju
ten RUM, bol som ženista tak že každy čo bol na
vojne tak tam to mal znazornené,ten čo je aksi
všimneš dole čo je pod sprchou ten sa vobec
nesprchoval len umyval počas vojny tak sa tam
modli pod sprchu aby sa nemusel sprcovať,končí maj
sa dobre Ahoj s pozdravom Kajo.G
Spomienka
Kajo.G | 25.4.2009 01:20 | id 3137 | nahlásit
Ahoj Jardo.Ja neviem ale myslím že za nás už ten
vchod už tám bol,hned za vchodom do učka sme tam
maly pinponkoví stol,kde sme hráli pinec.Hore po
víše sme škrábaly po vašom brambory,ked´sme maly
havičko alebo školenie.Čo sa pítaš že rota Šafov
vtedy bola 3r.Ps to neviem ale tiež za nás bola
7r.Ps,Stálky 6r.Ps Hájenka 8r.Ps.V lavej časti ako
sme mali spálne,já som bol v 1.čate a spál som
hned o proti umyvárky, kde boly aj sprchy.Strmeň
neviem, ale škoda bol to dobry chlap, možno sa nám
niekedy prihlási na počítači.V dobovych fotto. si
vlavo alebo v pravo.Moje fotto bude asi už budéuci
tížden,poslal som do Chebu redakcii a včera
prišiel meil že už stiahly a buduci tížden už bude
v dob.fotto.Ahoj zdravím aj rodinku majte sa
dobre.Ráno idem do služby,popri penzii chodím na
TAXI,s Taxikom chodím od r.1996 Ahojte.Skajt
mám:kajoanca1 Ked možme aj cez Skajt komunikovať.
vchod už tám bol,hned za vchodom do učka sme tam
maly pinponkoví stol,kde sme hráli pinec.Hore po
víše sme škrábaly po vašom brambory,ked´sme maly
havičko alebo školenie.Čo sa pítaš že rota Šafov
vtedy bola 3r.Ps to neviem ale tiež za nás bola
7r.Ps,Stálky 6r.Ps Hájenka 8r.Ps.V lavej časti ako
sme mali spálne,já som bol v 1.čate a spál som
hned o proti umyvárky, kde boly aj sprchy.Strmeň
neviem, ale škoda bol to dobry chlap, možno sa nám
niekedy prihlási na počítači.V dobovych fotto. si
vlavo alebo v pravo.Moje fotto bude asi už budéuci
tížden,poslal som do Chebu redakcii a včera
prišiel meil že už stiahly a buduci tížden už bude
v dob.fotto.Ahoj zdravím aj rodinku majte sa
dobre.Ráno idem do služby,popri penzii chodím na
TAXI,s Taxikom chodím od r.1996 Ahojte.Skajt
mám:kajoanca1 Ked možme aj cez Skajt komunikovať.
Spomienka
Kajo | 6.4.2009 09:13 | id 2696 | nahlásit
Ahoj Jardo,no Jaro Strmeň bol už myslím
nadrodmajster a byval hore nad cestou myslim v
pravo a k nemu do dvoj domku sa nastahoval
aps.četar Kubica,on potpísal vojnu no ale on na
vojnu prišiel až za tebou.Jardo Strmeň potom
prebral sklad po vykonnom prap.Protivnom.V Stapom
Petřine aj v Novom Petřine mám tiež zname ktore
chcem pozrieť. To sme fakt netušily že sa budeme
mosť tak volne pohybovať v Rakusku no ale je
novádoba a je to tak dobre,som zvedavy či tam ešte
najdem Strmeňa,Kubicu a Protivného.Až teras som
sadol k počitaču,boly sme na zahradke piatok až do
nedele večera,mám tam velku chatku s kozubom v
podkrovy su 3 postele a far.televízor,dole izba s
kozubom far.televizorom a postetakže večinou
vikendy sme na zahradke.Majte sa pekne.Kajo
nadrodmajster a byval hore nad cestou myslim v
pravo a k nemu do dvoj domku sa nastahoval
aps.četar Kubica,on potpísal vojnu no ale on na
vojnu prišiel až za tebou.Jardo Strmeň potom
prebral sklad po vykonnom prap.Protivnom.V Stapom
Petřine aj v Novom Petřine mám tiež zname ktore
chcem pozrieť. To sme fakt netušily že sa budeme
mosť tak volne pohybovať v Rakusku no ale je
novádoba a je to tak dobre,som zvedavy či tam ešte
najdem Strmeňa,Kubicu a Protivného.Až teras som
sadol k počitaču,boly sme na zahradke piatok až do
nedele večera,mám tam velku chatku s kozubom v
podkrovy su 3 postele a far.televízor,dole izba s
kozubom far.televizorom a postetakže večinou
vikendy sme na zahradke.Majte sa pekne.Kajo
Re: Spomienka
Jarda N. | 18.4.2009 15:30 | id 2930 | nahlásit
Zdravím Tě Kajo!
Po 14ti dnech žádný nový
"kolega" ve zbrani. Honza Strmeň již v
Šafově nebydlí. Když jsem se na něj ptal, tak
nikdo neví kde nyní bydlí. Kajo, znovu jsem si
prohlížel fotografie a zaujaly mně fota č. 165 a
166. Je to hlavní vchod. Proti hlavnímu vchodu, je
vchod do zadního traktu. Za mně tam ten vchod
nebyl. Z hlavního vchodu se šlo vlevo k ložnicím a
vpravo k místnosti DDR, kancelářím,PVS,jídelně
atd. Zřejmě to bylo upraveno později. Taky jsem se
Tě chtěl zeptat, když jsi v Šafově vojákoval, tak
to už byla 3. rota PS ? Za mně to byla 7. rota.
Měj se! Jarda N.
"kolega" ve zbrani. Honza Strmeň již v
Šafově nebydlí. Když jsem se na něj ptal, tak
nikdo neví kde nyní bydlí. Kajo, znovu jsem si
prohlížel fotografie a zaujaly mně fota č. 165 a
166. Je to hlavní vchod. Proti hlavnímu vchodu, je
vchod do zadního traktu. Za mně tam ten vchod
nebyl. Z hlavního vchodu se šlo vlevo k ložnicím a
vpravo k místnosti DDR, kancelářím,PVS,jídelně
atd. Zřejmě to bylo upraveno později. Taky jsem se
Tě chtěl zeptat, když jsi v Šafově vojákoval, tak
to už byla 3. rota PS ? Za mně to byla 7. rota.
Měj se! Jarda N.
Spomienka
KAJO | 30.3.2009 11:32 | id 2573 | nahlásit
Ahoj Jarda,nemá čo robiť tak som sa rozhodol že
niečo napíšem.Prečital som si čo sme si
pisaly,takčo si popísal tie mena furtakov tak s
tych tam bol akurát technik Jarda Strmen a
vik.prap Miloš Protivny dufam že ešte žije,chcel
by som sa sním kus porospravať.Dal som si ako
www.šafov.cz a našiel som tam že v červenci
18.7.maju fodbal.turnaj ostarostu obce Šafov tak
neviem či nepôjdem až v červenci a budem tam
piatok až do pondelka v pondelok potom do Ostray
ku brachovy.Do rakuska pojdem na to pivo,ja som
totiš pivar palenku vypijem len tak sviatočne no a
v Langau je aj velke kupalište tak si beriem aj
plavky nech to stoji za to.Jardo napiš kde
byvaš,ja som byval v Nižnej Slanej a po vojne
r.1976 som sa odsťahoval z rodinou do Rožňavy.Tak
pekny den maj sa dobre praje Kajo
niečo napíšem.Prečital som si čo sme si
pisaly,takčo si popísal tie mena furtakov tak s
tych tam bol akurát technik Jarda Strmen a
vik.prap Miloš Protivny dufam že ešte žije,chcel
by som sa sním kus porospravať.Dal som si ako
www.šafov.cz a našiel som tam že v červenci
18.7.maju fodbal.turnaj ostarostu obce Šafov tak
neviem či nepôjdem až v červenci a budem tam
piatok až do pondelka v pondelok potom do Ostray
ku brachovy.Do rakuska pojdem na to pivo,ja som
totiš pivar palenku vypijem len tak sviatočne no a
v Langau je aj velke kupalište tak si beriem aj
plavky nech to stoji za to.Jardo napiš kde
byvaš,ja som byval v Nižnej Slanej a po vojne
r.1976 som sa odsťahoval z rodinou do Rožňavy.Tak
pekny den maj sa dobre praje Kajo
Re: Spomienka
Jarda N. | 4.4.2009 16:57 | id 2665 | nahlásit
Zdravím Tě Kajo!
Tak jsem se po delší době
dostal na net. Přes týden mám omezené možnosti
/nemám notebok/. Jak to taty vydím, tak stále nic
nového, nikdo nový nepřibyl. Jak píšeš o
technikovi roty Jendovi Strmeňovi, tak to byl můj
mazák. V roce 1969 šel do civilu a rok nato se
vrátil. Bydlel tuším u silnice za rotou v tom
dvojdomku. Nyní si nemůžu vybavit jeho hodnost,
snad rotmistr? Ani nevím kde nyní je a co dělá.
Pocházel ze Slovenska někde od Komárna. Třeba se
někdo přihlásí, kdo bude vědět více. Co se týče
mně, tak já jsem po vojně, až do roku 1973 bydlel
v Holešově. A teď od roku 1975 bydlím ve Vyškově.
Tak, že do Šafova to nemám daleko. S manželkou
jezdíme do Starého Petřína, máme tam společné
známé. Šafov občas také projedeme. Někdy také
projedeme hranice z druhé strany. To jsme v
letech voj. zákl. služby ani netušili, že to
jednou bude možné. No časy se změnily. Měj se
hezky. Jarda N.
dostal na net. Přes týden mám omezené možnosti
/nemám notebok/. Jak to taty vydím, tak stále nic
nového, nikdo nový nepřibyl. Jak píšeš o
technikovi roty Jendovi Strmeňovi, tak to byl můj
mazák. V roce 1969 šel do civilu a rok nato se
vrátil. Bydlel tuším u silnice za rotou v tom
dvojdomku. Nyní si nemůžu vybavit jeho hodnost,
snad rotmistr? Ani nevím kde nyní je a co dělá.
Pocházel ze Slovenska někde od Komárna. Třeba se
někdo přihlásí, kdo bude vědět více. Co se týče
mně, tak já jsem po vojně, až do roku 1973 bydlel
v Holešově. A teď od roku 1975 bydlím ve Vyškově.
Tak, že do Šafova to nemám daleko. S manželkou
jezdíme do Starého Petřína, máme tam společné
známé. Šafov občas také projedeme. Někdy také
projedeme hranice z druhé strany. To jsme v
letech voj. zákl. služby ani netušili, že to
jednou bude možné. No časy se změnily. Měj se
hezky. Jarda N.
Spomienka
Kajo | 22.3.2009 17:49 | id 2393 | nahlásit
Ahoj Jarda, prave sme prišli z Popradu,boli sme
vyplatiť tu dovolenku čo ideme v máji 28mého na
tie 2 tíždne no a potom ako som písal chcem isť do
Znojma na Vranou kde sa vyspím v kempe a budem
prezerať okolie kde sme služily.vieš to je už
dávno 35 rokov no ale ešte aj teras popíšem všetke
miestnosti na rote.Kus o v. pprap. on my aj
pomohol na jeden opuštak a za mna kolo červenca
odišiel robiť do drustva a začal robiť na pásaku a
oral polia s pásakom.Chcem aj jeho poZrieť kus sa
s ním porospravať.Máš ešte dobru pameť ked sa
pametáš na jeho meno,Ďakujem tak ahoj Kajo
vyplatiť tu dovolenku čo ideme v máji 28mého na
tie 2 tíždne no a potom ako som písal chcem isť do
Znojma na Vranou kde sa vyspím v kempe a budem
prezerať okolie kde sme služily.vieš to je už
dávno 35 rokov no ale ešte aj teras popíšem všetke
miestnosti na rote.Kus o v. pprap. on my aj
pomohol na jeden opuštak a za mna kolo červenca
odišiel robiť do drustva a začal robiť na pásaku a
oral polia s pásakom.Chcem aj jeho poZrieť kus sa
s ním porospravať.Máš ešte dobru pameť ked sa
pametáš na jeho meno,Ďakujem tak ahoj Kajo
pokračovanie
Kajo | 21.3.2009 01:28 | id 2349 | nahlásit
na pivo užked sme sa tak stražily.Spominan u roty
sme mali dreveného špaka a u stiku s Hajenkoua so
stikom Stálka tam bol špak kovovy,no ale za každu
cenu siurobym vilet a potom pojdem stadial do
Ostravy tam mam brachu.Dufam že sa dovtedy niekto
ešťe nahlasi,maj sa Kajo. Ešte si pospominame a za
nás zábavy boli super.No teras som si spomenul,
neviem už ako sa volá, to je jedno ale ten vikonny
praporčik ten tam bol aj za teba,on aj teras tam
byva tam hned na rohu ako sme vchádzaly na rotu.
ahoj Kajo
sme mali dreveného špaka a u stiku s Hajenkoua so
stikom Stálka tam bol špak kovovy,no ale za každu
cenu siurobym vilet a potom pojdem stadial do
Ostravy tam mam brachu.Dufam že sa dovtedy niekto
ešťe nahlasi,maj sa Kajo. Ešte si pospominame a za
nás zábavy boli super.No teras som si spomenul,
neviem už ako sa volá, to je jedno ale ten vikonny
praporčik ten tam bol aj za teba,on aj teras tam
byva tam hned na rohu ako sme vchádzaly na rotu.
ahoj Kajo
Re: pokračovanie
Jarda N. | 22.3.2009 16:30 | id 2391 | nahlásit
Dřevěný špak byl taky na piketě. A ten výkoňák, co
bydlel hned vedle roty, se jmenoval Miloš
Protivný. Když jsem šel do civilu, tak měl hodnost
pprap. Taky na rohu stála garáž pro poplachovku,
bylo to mimo areál roty. Nyní, už tam ale
nestojí. Hezký den přeje Jarda N.
bydlel hned vedle roty, se jmenoval Miloš
Protivný. Když jsem šel do civilu, tak měl hodnost
pprap. Taky na rohu stála garáž pro poplachovku,
bylo to mimo areál roty. Nyní, už tam ale
nestojí. Hezký den přeje Jarda N.
spomienky
Kajo | 21.3.2009 01:01 | id 2347 | nahlásit
Tak ahoj Jardo, som rád že si sa aspon ti
ohlásil,ja inak pochádzam zo slovenska byval som
pred vojnou v Nižnej Slanej-zavod pracoval som tam
aj vbani železorudnej a som už ako banik v 55tke
na duchodu a toho roku budem mať 56 rokov.Toto že
si možeme takto píssť ja som sa dozvedel od švagra
o tej to stranke apozrel som si aj dobové foto.cez
švagra som si aj ja poslal fotky na dobové foto
ale už je od vtedy tížden a ešte tam ich nemám.Iná
notebok mám od vianoc dostál som ho od
sina,pracuje v praha ako vodič električky alebo
ako v ostrave hovoria lokalka.Jardo inak už som
písal žé v červnu by 18tého veče v piatok by som
si pozrel Znojmo,daťsi pivo u MEDVEDA tam som
chodieval na pivo ked som bol v Oblekoviciach vo
vicvičáku ako ženista.V Máji 28mého idem s
manželkou do Grecka na 2 tíždne dovolenkovať no a
potom do Znojma ,na noc si by som šiel do chatovej
oblasti Vrano nad dii,tajm je to len za 100 Kč.
možnosa aj dohodneme na stretnuti a chcel by som
isť so Šafova do tej dediny v rakusku
ohlásil,ja inak pochádzam zo slovenska byval som
pred vojnou v Nižnej Slanej-zavod pracoval som tam
aj vbani železorudnej a som už ako banik v 55tke
na duchodu a toho roku budem mať 56 rokov.Toto že
si možeme takto píssť ja som sa dozvedel od švagra
o tej to stranke apozrel som si aj dobové foto.cez
švagra som si aj ja poslal fotky na dobové foto
ale už je od vtedy tížden a ešte tam ich nemám.Iná
notebok mám od vianoc dostál som ho od
sina,pracuje v praha ako vodič električky alebo
ako v ostrave hovoria lokalka.Jardo inak už som
písal žé v červnu by 18tého veče v piatok by som
si pozrel Znojmo,daťsi pivo u MEDVEDA tam som
chodieval na pivo ked som bol v Oblekoviciach vo
vicvičáku ako ženista.V Máji 28mého idem s
manželkou do Grecka na 2 tíždne dovolenkovať no a
potom do Znojma ,na noc si by som šiel do chatovej
oblasti Vrano nad dii,tajm je to len za 100 Kč.
možnosa aj dohodneme na stretnuti a chcel by som
isť so Šafova do tej dediny v rakusku
Re: spomienky
Jarda N. | 22.3.2009 16:23 | id 2388 | nahlásit
Zdar Kajo.
Jak píšeš, že bychom se mohli sejít
ve Znojmě, tak to nemohu slíbit. I když mi letos
bude 60, tak jsem stále ještě v pracovním procesu.
Když se na stavbách šturmuje, tak pracuji i o
víkendu. To víš, my soukromí dopravci si nemůžeme
moc poroučet. Ale samozřejmě, když to bude možné,
tak se s Tebou rád sejdu abycho si mohli vyměnit
zkušenosti z šafovské roty. Co se týče těch fotek,
tak nezoufej a vydrž, admin toho má hodně. Měj se
hezky. Jarda N.
ve Znojmě, tak to nemohu slíbit. I když mi letos
bude 60, tak jsem stále ještě v pracovním procesu.
Když se na stavbách šturmuje, tak pracuji i o
víkendu. To víš, my soukromí dopravci si nemůžeme
moc poroučet. Ale samozřejmě, když to bude možné,
tak se s Tebou rád sejdu abycho si mohli vyměnit
zkušenosti z šafovské roty. Co se týče těch fotek,
tak nezoufej a vydrž, admin toho má hodně. Měj se
hezky. Jarda N.
Spomienka
Kajo | 16.3.2009 12:49 | id 2219 | nahlásit
Ahoj Jardo ked sa aj nepoznáme tak si mozme
pospominnať už ked sme služily na jednej rote.Na
rote som svužil dozorčího a večšinou
poplachovkyale aj v tom kolotoči po poplachovke
služby na špaku, nočné stanovištia a sem tam aj na
pikete.Spomínam že pilinák sme mali len na pikete,
to z lavej strany sme mali sklad na tie
piliny.Spominam ako sme to plnily,plnily sme to
von,po bokoch to malo ručky a k tomu nám trebalo
len dva hlatké koliky so spodu jeden a v strede
kde sme to fest natlačily a potom sa pomali kolíky
vitiahli v pikete sa dál vrchny poklop a s predu
sa len s kuskom papiera zapalilo a sem tam sme si
robyli topinky.Na pikete sme sa ak pametáš
striedali po 2 hod.neviem či za teba ste mali
stražnich psov smečku,vieš mali sme aj
lotvajlerov,k jedném doniesli jeho brata a s tích
bratov bola dobra smečka ,tí lotvajlery boli
visoky a jednéh sme mali od nych menšieho ten s
nama služil poplachovky a ja som bol velitelom
poplachovky v 1rvej čate,služil som r.1974 tak
Ahoj a odpíš Kajo
pospominnať už ked sme služily na jednej rote.Na
rote som svužil dozorčího a večšinou
poplachovkyale aj v tom kolotoči po poplachovke
služby na špaku, nočné stanovištia a sem tam aj na
pikete.Spomínam že pilinák sme mali len na pikete,
to z lavej strany sme mali sklad na tie
piliny.Spominam ako sme to plnily,plnily sme to
von,po bokoch to malo ručky a k tomu nám trebalo
len dva hlatké koliky so spodu jeden a v strede
kde sme to fest natlačily a potom sa pomali kolíky
vitiahli v pikete sa dál vrchny poklop a s predu
sa len s kuskom papiera zapalilo a sem tam sme si
robyli topinky.Na pikete sme sa ak pametáš
striedali po 2 hod.neviem či za teba ste mali
stražnich psov smečku,vieš mali sme aj
lotvajlerov,k jedném doniesli jeho brata a s tích
bratov bola dobra smečka ,tí lotvajlery boli
visoky a jednéh sme mali od nych menšieho ten s
nama služil poplachovky a ja som bol velitelom
poplachovky v 1rvej čate,služil som r.1974 tak
Ahoj a odpíš Kajo
Re: Spomienka
Zdravím Tě neznámý příteli.
Souhlasím s Tebou,
že i když se neznáme, tak můžeme zavzpomínat na
vojenská léta. Já jsem v Šafově sloužil od září
1968 do září 1970 jako řidič, viz dobové foto a
později jako starší řidič. Tak poplachovku a
vechtra u roty máme společné. Velitelem roty byl
mjr. Uherek. Politruk npr. Špaček, potom kpt.
Švanda. Dále si pamatuji na kpt. Kohúta,
podpraporčíky Protivného a Bareše. A taky na Jendu
Strmeně to byl technik roty. Jak píšeš o těch
psech, tak v prvním roce jsme tam měli jen Německé
ovčáky a ve druhém roce Tebou zmiňované
Rotvajlery. Na piketě jsem taky vechtroval, ale
jen když bylo málo lidi na OSH. Kam jste
chodili na vycházky? My do hospody u Karla, nebo
do Starého Petřína. Na hraniční volno /24 hod/
většinou do Vranova. Tak pro dnešek už toho
bylo dost. Měj se. A když tak zase něco napiš.
Jarda. Třeba se někdo přidá.
že i když se neznáme, tak můžeme zavzpomínat na
vojenská léta. Já jsem v Šafově sloužil od září
1968 do září 1970 jako řidič, viz dobové foto a
později jako starší řidič. Tak poplachovku a
vechtra u roty máme společné. Velitelem roty byl
mjr. Uherek. Politruk npr. Špaček, potom kpt.
Švanda. Dále si pamatuji na kpt. Kohúta,
podpraporčíky Protivného a Bareše. A taky na Jendu
Strmeně to byl technik roty. Jak píšeš o těch
psech, tak v prvním roce jsme tam měli jen Německé
ovčáky a ve druhém roce Tebou zmiňované
Rotvajlery. Na piketě jsem taky vechtroval, ale
jen když bylo málo lidi na OSH. Kam jste
chodili na vycházky? My do hospody u Karla, nebo
do Starého Petřína. Na hraniční volno /24 hod/
většinou do Vranova. Tak pro dnešek už toho
bylo dost. Měj se. A když tak zase něco napiš.
Jarda. Třeba se někdo přidá.
Spomienka
Kajo | 14.3.2009 22:21 | id 2177 | nahlásit
Ahojte kamarati a spominajuci na krasnu rotu
Śafov,ja som tam služil v roku 1974. Velitel sa
bol major Bžezina bol to dobri velitel. v roku 72
som bol vo vicvikáču v Oblekovicich ako ženista
potom som bol preveleny na Hajenku kde sme
prerábali novu tilovku, tam som bol asi 4
mesiace,potom som služil 2 mesiace v Bžezi u
Mikulova. V roku1974 som bol caly rok v ŠAFOVE kde
som služi dozorčího a večinu poplachovky.Radiatori
vtedy tam fakt neboly,nabijali sme pece s pilinamy
a aj na pikete sme maly pilinák kde sme si robily
topinky.Ak som pozeral fotky ako keby to bolo
dneska,len je to strašne zarastene.Chcem isť a to
určite sa pozrieť do ŠAFOVA v piatok si pozriem
Znojmo a vicvičak v Oblekoviciach,tam sa v
Motoreste vispí a v sobotu ráno pojdem autobusom
smer ŠAFOV.chlapi s mojho ročníku ozvite sa na
tejto stranke že sa dohodneme konečne na stretnuti
Rožńava Kajo
Śafov,ja som tam služil v roku 1974. Velitel sa
bol major Bžezina bol to dobri velitel. v roku 72
som bol vo vicvikáču v Oblekovicich ako ženista
potom som bol preveleny na Hajenku kde sme
prerábali novu tilovku, tam som bol asi 4
mesiace,potom som služil 2 mesiace v Bžezi u
Mikulova. V roku1974 som bol caly rok v ŠAFOVE kde
som služi dozorčího a večinu poplachovky.Radiatori
vtedy tam fakt neboly,nabijali sme pece s pilinamy
a aj na pikete sme maly pilinák kde sme si robily
topinky.Ak som pozeral fotky ako keby to bolo
dneska,len je to strašne zarastene.Chcem isť a to
určite sa pozrieť do ŠAFOVA v piatok si pozriem
Znojmo a vicvičak v Oblekoviciach,tam sa v
Motoreste vispí a v sobotu ráno pojdem autobusom
smer ŠAFOV.chlapi s mojho ročníku ozvite sa na
tejto stranke že sa dohodneme konečne na stretnuti
Rožńava Kajo
Re: Spomienka
Myslím, že už si to nestihneš přečíst, ale rota
Šafov je již podle nových cedulek u silnice
soukromý pozemek a veškeré vstupy do všech budov
jsou zadělané!!!!! Tak ať nejsi překvapený, že se
do vnitřku roty asi nedostaneš. I když věřím, že
si skulinku určitě najdeš. Pak dej vědět, jak jsi
dopadl.
Šafov je již podle nových cedulek u silnice
soukromý pozemek a veškeré vstupy do všech budov
jsou zadělané!!!!! Tak ať nejsi překvapený, že se
do vnitřku roty asi nedostaneš. I když věřím, že
si skulinku určitě najdeš. Pak dej vědět, jak jsi
dopadl.
Nostalgie
Karol Gábrik | 14.3.2009 20:01 | id 2173 | nahlásit
Vložil;G.Kajo 14.3.2OO9 No chcel by som sa
vijadriť k tej fotoke vedla kuchiny v pravo,ta
mala miestnosť.Ta miestnosť je ta kde vojaci ktori
maly chuť na jedenie tak tam sme mali vo varnich
konvicach čiernu meltu kávu alebo čaj a na jedenie
tam sme mali stále masť po česky
sadlo,chlieb,cibulu a nejaké rybacie
konzervy.Miestnosť bola pre vojakova a nie pre
dôstojníkov.Som rád že som to mohol ja vysvetliť s
pozdravom Kajo
vijadriť k tej fotoke vedla kuchiny v pravo,ta
mala miestnosť.Ta miestnosť je ta kde vojaci ktori
maly chuť na jedenie tak tam sme mali vo varnich
konvicach čiernu meltu kávu alebo čaj a na jedenie
tam sme mali stále masť po česky
sadlo,chlieb,cibulu a nejaké rybacie
konzervy.Miestnosť bola pre vojakova a nie pre
dôstojníkov.Som rád že som to mohol ja vysvetliť s
pozdravom Kajo
Oprava texstu k 14.3.2oo9
Kajo | 17.3.2009 06:54 | id 2243 | nahlásit
K tej malej miestnosti len tolko,ja som sa pomylil
lebo tu hore som napísal že vedla kuchyne,to je
vedla jedálne v pravo tá podlhovastá miestnosť kde
sme mali stále jedlo na više ako
chlieb,sádlo,cibulu,džem,sem tam nejaké rybie
konzervi a bielé porcelanové pohare na čaj alebo
kávu a oproti je to tam aj vidieť bolo umyvadlo
kde sme si umyvali poháre a ruky,zatial len tolko.
lebo tu hore som napísal že vedla kuchyne,to je
vedla jedálne v pravo tá podlhovastá miestnosť kde
sme mali stále jedlo na više ako
chlieb,sádlo,cibulu,džem,sem tam nejaké rybie
konzervi a bielé porcelanové pohare na čaj alebo
kávu a oproti je to tam aj vidieť bolo umyvadlo
kde sme si umyvali poháre a ruky,zatial len tolko.
Nostalgie
Čau Jardo, tak když jsi ty vojančil, tak já se tak
nějak narodil, dobrý :-) V Jemnici byl prapor i za
mě, pamatuju si, že ti kluci tam měli vcelku
veget, rozhodně větší než vojáci na čáře! Jinak na
krajzák do Znojma jsem z Hevlína jezdil často.
Dnešní stav Krajzáku ve Znojmě ani praporu s
výcvikáčem v Jemnici neznám, ale určitě bude lepší
než stav rot v pohraničí. Většinou z toho města
dělaj bytovky, nebo tj. jiné komerční využití
atd... do Jemnice se chci podívat, to město se mi
moc líbilo! J.
nějak narodil, dobrý :-) V Jemnici byl prapor i za
mě, pamatuju si, že ti kluci tam měli vcelku
veget, rozhodně větší než vojáci na čáře! Jinak na
krajzák do Znojma jsem z Hevlína jezdil často.
Dnešní stav Krajzáku ve Znojmě ani praporu s
výcvikáčem v Jemnici neznám, ale určitě bude lepší
než stav rot v pohraničí. Většinou z toho města
dělaj bytovky, nebo tj. jiné komerční využití
atd... do Jemnice se chci podívat, to město se mi
moc líbilo! J.
Re: Nostalgie
Z Krajzáku ve Znojmě je již zase věznice.
Re: Nostalgie
PS útvar v Jemnici srovnán se zemí v březnu 2009.
Nostalgie
Nazdar jmenovče, koukám, že se na komentáře nikdo
nechytá!? :-( já sloužil v Hevlíně 89-90 a na
stránky tam taky nikdo nechodí, nejspíš je ani
spousta PS-áků nezná, já je našel jen náhodou,
když jsem si sám něco o rotě zjišťoval a
zabrouzdal jsem dál, než jsem chtěl. Kontakty na
kamoše z vojny nemám, tak je to spíš o
štěstí!!...pamatuji si, že z výcviku v Jemnici,
kde jsem byl v KŘK byli nějací kluci do Šafova
naveleni, ale ty jsi byl nejspíš trošku starší
ročník!? Jinak stav pohraničních rot je všeobecně
žalostný a obce si s nima neví rady. PR Hevlín,
ikdyž v pěkným místě na trase do Laa, kde jsou
termálky aj..nikdo nechce a realitní kanceláře se
o prodej pokouší už roky, natož pak zapadlá rota v
Šafově. Jinak fotky na mě zapůsobily dost
emotivně, obzvlášť pozůstatky signálky. Mohlo to
tady bejt zajímavý, třeba nám ještě někdo
poví??....jinak se chystám na jaře projet celou
znojemskou brigádu na kole. Podyjí je krásný a
alespoň si trošku zavzpomínám, zatím Jara
nechytá!? :-( já sloužil v Hevlíně 89-90 a na
stránky tam taky nikdo nechodí, nejspíš je ani
spousta PS-áků nezná, já je našel jen náhodou,
když jsem si sám něco o rotě zjišťoval a
zabrouzdal jsem dál, než jsem chtěl. Kontakty na
kamoše z vojny nemám, tak je to spíš o
štěstí!!...pamatuji si, že z výcviku v Jemnici,
kde jsem byl v KŘK byli nějací kluci do Šafova
naveleni, ale ty jsi byl nejspíš trošku starší
ročník!? Jinak stav pohraničních rot je všeobecně
žalostný a obce si s nima neví rady. PR Hevlín,
ikdyž v pěkným místě na trase do Laa, kde jsou
termálky aj..nikdo nechce a realitní kanceláře se
o prodej pokouší už roky, natož pak zapadlá rota v
Šafově. Jinak fotky na mě zapůsobily dost
emotivně, obzvlášť pozůstatky signálky. Mohlo to
tady bejt zajímavý, třeba nám ještě někdo
poví??....jinak se chystám na jaře projet celou
znojemskou brigádu na kole. Podyjí je krásný a
alespoň si trošku zavzpomínám, zatím Jara
Re: Nostalgie
Také Tě zdravím.
Máš pravdu, že na tyto stránky
chodí velmi málo bývalých pohraničíků. Taky jsem
je objevil náhodou. U mých vrstevníků je to asi
nasnadě. Já jsem sloužil v letech 1968-70. KŘK
spolu s příjimačem jsem abslovoval ve Znojmě na
krajzáku. Jak jsi psal o Jemnici, tak tam jsem byl
v KŘK jako instruktor v roce 69. Byl to prapor
znojemské brigády. Ani nevím co je tam
dnes. Jsem zvědav, zda se někdo z mých
spolubojovníků ozve. Tři kámoši, se kterými jsem
byl v kontaktu, už bohužel nejsou mezi námi. Měj
se hezky. Jarda
chodí velmi málo bývalých pohraničíků. Taky jsem
je objevil náhodou. U mých vrstevníků je to asi
nasnadě. Já jsem sloužil v letech 1968-70. KŘK
spolu s příjimačem jsem abslovoval ve Znojmě na
krajzáku. Jak jsi psal o Jemnici, tak tam jsem byl
v KŘK jako instruktor v roce 69. Byl to prapor
znojemské brigády. Ani nevím co je tam
dnes. Jsem zvědav, zda se někdo z mých
spolubojovníků ozve. Tři kámoši, se kterými jsem
byl v kontaktu, už bohužel nejsou mezi námi. Měj
se hezky. Jarda
Vzpomínka
Jak tak koukám na ty fotky, tak vidím, že tam bylo
i ústřední topení. My jsme topili pilinovými
kamny. "Nabíjet" ty vložky pilinami,
to byl docela zážitek. Doufám, že se ozve někdo
další, kdo zde sloužil. Rád bych si pokecal,
alespoň po netu. Jarda.
i ústřední topení. My jsme topili pilinovými
kamny. "Nabíjet" ty vložky pilinami,
to byl docela zážitek. Doufám, že se ozve někdo
další, kdo zde sloužil. Rád bych si pokecal,
alespoň po netu. Jarda.
Nostalgie
Na této rotě jsem strávil 24 měsíců svého tenkrát
mladého života. je to škoda, že stavení takto
skončilo. Dalo se využít jinak.
mladého života. je to škoda, že stavení takto
skončilo. Dalo se využít jinak.
Re: Nostalgie
Jarda | 21.3.2009 06:51 | id 2351 | nahlásit
Tak takhle to dopadlo v DEMOKRACII.
Teď musíme
počkat, až přijde někdo jako v r.1939 , a řekne:
teď tu poroučím JÁ . Vy budete poslouchat! A
my jsme tam před 40 lety mrzli
počkat, až přijde někdo jako v r.1939 , a řekne:
teď tu poroučím JÁ . Vy budete poslouchat! A
my jsme tam před 40 lety mrzli
Re: Re: Nostalgie
Jarda N. | 22.3.2009 16:10 | id 2387 | nahlásit
Zdravím Tě Jardo.
Kterej pak Ty seš? Když jsi
před 40ti lety v Šafově mrzl, tak bychom se měli
znát. Jarda Krob, nebo Jarda Žaludek? A nebo někdo
úplně jiný? Kápni božskou. Hezký den přeje Jarda
N.
před 40ti lety v Šafově mrzl, tak bychom se měli
znát. Jarda Krob, nebo Jarda Žaludek? A nebo někdo
úplně jiný? Kápni božskou. Hezký den přeje Jarda
N.
