| Předchozí | 1 fotografie T.Parkan z 38 | Další |

Rota Kamenná se nachází na jižní části poutního místa U Svatého Kamene (víceméně osady). Zde je hlavní brána roty.
Autor: T.Parkan | Pořízeno: 7.2008 | 31×
Autor: J.Al-Lami | Pořízeno: 8.2009 | 7×
Sekce:
Pohraniční roty 15. bPS
3. rPS - Kamenná
(38 fotografií)
3. rota 1. praporu 15. brigády Pohraniční stráže u poutního místa U Svatého Kamene.
Za popisky obrázků děkujeme svob. v zál. J.Dupalovi, který zde sloužil v letech 89-90 jako starší psovod se psem Nick.
Za popisky obrázků děkujeme svob. v zál. J.Dupalovi, který zde sloužil v letech 89-90 jako starší psovod se psem Nick.
Okres: Český Krumlov
GPS: 48°39'16.712"N, 14°29'36.018"E
Vaše komentáře...
Řazeno dle vláken | Seřadit dle času
Pre Honzu
Santus | 15.4.2012 07:05 | id 44899 | nahlásit
Ahoj,
chcem sa ťa opýtať, či si nepamätáš na meno nášho veliteľa roty zo Suchdola, mám nejaké okno... Zdravím,
Santus
chcem sa ťa opýtať, či si nepamätáš na meno nášho veliteľa roty zo Suchdola, mám nejaké okno... Zdravím,
Santus
Re: Pre Honzu
Bujaki Stefan | 15.4.2012 08:48 | id 44903 | nahlásit
ahoj, Santus- myslis vel.roty mjr. Faktor- ňaňo ?
Re: Pre Honzu
Nazdar Santus,
nějak jsem tu chvíli nebyl. Mjr Michalík? Nejsem si jistej. Ale náš velitel čety byl nrtm Sýkora. Toho si pamatuju dobře. Taky tu jeho hlášku: vojáci, neserte mě! Mladej borec, říkalo se, že ho k nám strčili za trest od nějakejch paragánů nebo co. Byl to férovej chlap.
nějak jsem tu chvíli nebyl. Mjr Michalík? Nejsem si jistej. Ale náš velitel čety byl nrtm Sýkora. Toho si pamatuju dobře. Taky tu jeho hlášku: vojáci, neserte mě! Mladej borec, říkalo se, že ho k nám strčili za trest od nějakejch paragánů nebo co. Byl to férovej chlap.
Pro Honzu
Čus Honzo pes Damm byl můj pes a měl P2. Jak si můžes pamatovat moje jméno to čumim a stím kousnutím máš pravdu bylo to u lomu. Pamatuješ si ješťě někoho z mého čísla? tak zatík čus Andy.
Re: Pro Honzu
No některý jména mi prostě utkvěla v hlavě :-). Tak z vašeho čísla hlavně Jarda Pokorný, řečený Pokec. To bylo éro. Párkrát jsem ho potkal v civilu, ale to už bude takových 18 let. Měl psa Atose. Jeho oblíbená hláška byla: Atos je unavený... Pak Libor Hruška, taky psovod. Sebrali mu psa a dostal mladý štěně, se kterým mohl sloužit leda h***o, tak se z poplachovýho psovoda stal čůrkovej král. Ten jeho pes se jmenoval snad Birk? Z psovodů ještě Petr Turoň, zvaný Daxon. To bylo podle nějaké kapely odněkud od Ostravy, kde bydlel. Když jsem jel do civilu (společně s Martinem Štěbrou a Petrem Duškem, co měl Ajaxe po Pavlincovi), tak jel vlakem s náma. Nějak přijel na návštěvu nebo co a tak jsme se všichni ještě naposled s chutí ožrali. A pak ještě Martin Potůček, zvaný Blesk. Šmírák, se kterým bylo celkem o hubu jezdit poplachovky, protože měl takový svoje úlety. Ale to sem nepatří. Byl blázen do Kiss a tahal na rotu videokazety s jejich koncertama. Tak, už mě bolí prsty :-) pokračování asi příště :-)
Re: Re: Pro Honzu
HoNzA | 2.3.2012 21:45 | id 43110 | nahlásit
Jo, z psovodů ještě Petr Lesák, zváný Láslo. Měl Framma. K němu do kotce vlezl jen on a Martin Štěbra, řečený Lahváč a můj zásadní kamarád. Doteď jsem nepochopil, jak to dělal. Když byl Láslo na opušťáku, tak ho krmil a pouštěl ven a to jsem vždycky mazal z kotců pryč:-) Teď si vzpomínám - Daxonův pes se jmenoval Mik a daly se s ním sloužit leda průzkumy nebo Valy, poplachovky ne. k***a, já má ale paměť!!!!!!!!!! :-)
Re: Re: Re: Pro Honzu
Andy | 9.3.2012 16:28 | id 43481 | nahlásit
Cus Honzo dík za připomenutí jmen. jo prosim tě nevíš jak se jmenoval kámoš moje číslo byl to Slovák a chodil jako tajny v civilu dik.a prosim tě máš skype ja mam skype DEDEKCZ tak když budeš chtít tak zavolej cus
Jaro86-88
Zdravím všechny Kamenáky.byl jsem v kuchyni a říkali mi anděl,pamatuji si jmenoval se Folenta byl od východu.zatím čau a ozvěte se.
jaro 1983
Kdo sloužíl na Kameni jaro 83-85?
PF 2012
Všem starým Kamenským psům, psovodům, šmírákům, ženistům, spojařům, střelcům, furťákům a hlavně mému miláčkovi Nickovi (RIP) přeje vše dobré v novém roce starší psovod Honza Dupal 88/2
...vnuk,vnuk, Dupal hlás sa!
Ahoj, tak se taky přidávám do zdejší diskuze. Sloužil jsem tam od podzimu 89, respektive jara 90, po absolovování pé-ešky v h***love a výcviku mladejch v suchdole, pak návrat na rotu, ale ne na dlouho, pak nás rozdělili na ruzny policejni stanice a sloužili jsme u policie, jako výpomoc. civil jaro 91, ale na co nezapomenu, to kdyz jsem jako cetar mel zluty snury, a asi tak ve 3 rano, kdyz stary prisli z vychazky ,jdu na pokoj a v moji posteli spala nejaka baba. kterou si tam nekdo z vas dotahnul. ja v tu dobu nejvyssi hodnost na rote, a vse nastarost, jelikoz guma zadna nechtela slouzit, nechapu dodnes jak jsem toto mohl slouzit (zakladak), nicmene v posteli baba. ja myslel, ze me omejou. pamatujes nato, taky,,, :-)))) nastesti jste ji odtahnuli driv, nez vsichni (Pansky. ťava atd. dorazili do sluzby. slouzil tam taky porucik Pitel zapomel jsem jeho jmeno, furt vyrezaval z akatovy kury ruzny podobizny, ale hlavne se proslavil i jinak,,, ale to si necham pro sebe. treba to par lidi ví ,ale kdyby to cetl, nebylo by to košer.... tak to jsou moje vzpominky na Kamen. Loni jsem potkal v Rakousku na jednom turistickym vylete Jakla, on me nepoznal, ale ja jeho jo. Anti tebe taky pamatuju, byl jsi muj starej, jinak vzdy za rotou jsme hravali fotbalek, Pavel Nemec , ty a my mlady. no a taky vzpominam na medveda, ale toho obcas vídám v čb. i tak dobry vzpominky. cago.Pepík
Re: ...vnuk,vnuk, Dupal hlás sa!
b****s r***k | 22.1.2012 12:22 | id 41126 | nahlásit
jak nechápeš? od jara 90 mohla sloužit DDR cvičená opice. Hrozen 217
DDR-záklaďáci.
Jirka | 23.1.2012 23:24 | id 41234 | nahlásit
Ahoj.V 80-tých létech už běžně sloužili DDR-operáka-žluté šnoury záklaďáci-poddůstojníci po absolvování školení v Suchdolu v délce 5.dnů.Prostě desátník,nebo četař řídil rotu ve 24 hodinové službě,no pod dohledem vojáka z povolání.To znamená,že po odjezdu furťáků kolem 15-16 hodiny musel na rotě zůstat jeden voják z povolání,který držel tzv.hotovost a dohlížel na službu operáka a kontroloval chod roty.Furťák musel být nepretržitě přítomen i přes víkendy.Přes noc normálně spal a rotu měl na starosti jenom poddůstojník záklaďák ve službě DDR.Záklaďák poddůstojník vykonával službu DDR v plném rozsahu,vydával hlídkam rozkazy do služeb,vysílal poplachovky,troubil poplachy,rozděloval vojáky do překrytí,řídil zásahy hlídek v terénu atd.Své rozkazy a řízení chodu roty a zásahy v terénu mohl koordinovat s vojákem z povolání anebo voják z povolání mohl kdikoli převzít řízení a službu operáka.Jak tady čtu,tak po revoluci už mohl být přes noc přítomen jenom záklaďák,který sloužil DDR.No nevím,jestli se tak dal udržet pořádek na rotě?
Re: DDR-záklaďáci.
Pamatuju, že v koncem r 89 sloužíval operáka na Kameni záklaďák bez toho, aby na rotě byl přes noc furťák. Průser si pamatuju jen jeden. Na rotě spali ženisti z brigády, kteří orali KP. Protože tam nebyl furťák, tak se ožrali jak h****a a jeden z nich se ztratil a žačal se sápat na dráty. Hledali jsme ho tenkrát celá rota i se psama. Nakonec jsme ho našli. Nic se nestalo i když to smrdělo kolosálním průserem. Nikdo se nic nedozvěděl.
Re: Re: DDR-záklaďáci.
ANDY | 22.2.2012 10:24 | id 42689 | nahlásit
Sloužil jsem jako psovod 88-90 unor.ten pruser si taky pamatuju můj pes se jmenoval Damm.prosim ozvěte se kdo tam taky tak sloužíl v té době.
Re: Re: Re: DDR-záklaďáci.
Zdar Petře, byl jsi můj starší půlročák. Tady Honza Dupal. Byl jsem taky psovod a měl jsem Nicka. Damma si pamatuju velice dobře, byl jedinej pátrací pes na rotě. Neměl náhodou dokonce P-2? Pamatuju si taky, jak ho tenkrát kousla zmije do čumáku. Bylo to někde u Lomu, asi na úseku č.5. Hele, to jste byli vy, co při odchodu do civilu nechali na cestě z roty do kotců vyskládaný všechny polobotky? Taťku z toho druhej den málem trefil šlak :-)
Zde již nelze dále reagovat
Re: DDR-záklaďáci.
Záklaďáci sloužili DDR na Cetvinách sami již dříve. V r. 74-75 absolventi Josef Kapoun a (Miroslav?) Karal, desátník/četař/Kováč (řečený Anděl) a mám dojem, že nejméně jednou i staršina desátník Mlynarčík. Vojáci z povolání byli jen tři - velitel roty major Slezák bydlel v Kaplici, ZVP kapitán Bohuslav Dvořák na Sv. Kameni, velitel první čety poručík Košťál v Malontech.
Re: Re: DDR-záklaďáci.
cetviňák | 1.3.2012 21:08 | id 43079 | nahlásit
Po proryvech a zběhnutí vojáků na přelomu 70-80 tých let už byla služba bez přítomnosti vojáka z povolání na rotě Cetviny nemožná.Kromě toho rota byla za drátamy,proto nemohlo se to nechat přece jenom na vojáky ZS.Neumim si to dobře představit,vždyť by tam vznikl absolútní bordel a nekázeň.Ahoj.
Re: Re: Re: DDR-záklaďáci.
Od které doby byly Cetviny za dráty nevím. V r. 74-75 rota před SiS. Ta obcházela budovy kostela i roty z jihu. Ve fotogalerii r. 73-75 na č. 3 foto kostela, za nímž je viditelný sloupek SiS. Bohužel vidět je pouze na originálu, po přepisu do počítače se ztrácí na tmavém pozadí. Pouze budova starého celního úřadu zůstala za dráty. Za dráty bylo také úložiště odpadu, muselo se procházet brankou v SiS. To jsme v žertu volávali do okna ústředny: OTVOR KAPURU!, jak jsme odposlechli od pasáka dobytka Petko Angelova, Bulhara špatně mluvícího česky. Ten se staral o skot na Janovce, měl vlastní pojítko a těmito slovy si volával o otevření brány na D. Příbraní, šel-li pást za dráty. Tož tak.
Zde již nelze dále reagovat
Re: Re: DDR-záklaďáci.
V hlavě se rozsvítilo! Vzpomněl jsem si, že Košťál byl Vratislav.
Re: Re: Re: DDR-záklaďáci.
cetviňák | 4.3.2012 19:19 | id 43223 | nahlásit
Signálka se posouvala dále od čáry v roce 79 po zrušení roty Pohoří.
Zde již nelze dále reagovat
Re: ...vnuk,vnuk, Dupal hlás sa!
Do p***le, Josef, úplně jsem ti zapomněl odepsat! Dnes jsem na to náhodou přišel. Teď musím už letět, ale polepším se! :-)
stavěli jsme novou rotu
dobrý den v letech 83-85 jsem sloužilu PS u stavební roty velitel byl major KADLEC po něm major Žila v těchto letech jsme stavěly novou rotu na kameni velel major Kozojed ještě si pamatuji na Trachtu jestli bude číst tyto řádky nějaký muj spolubojovník at se ozve
Vzpomínky
Ahoj,začínal jsem za VR Mrázka a končil za VR Chovance.Sloužil jsem jako řidič,Farkaš byl můj ročník.Trachtu,Pokorného a Gajdůška si pamatuju.Ahoj kluci.Jsem rád,že jsem tyto stránky našel a taky,že Technik napsal,kde se dá vidět naše kronika.O stránkách mi řekl jeden,taky bývalý pohraničník.V okolí je taky pár bývalých pohraničníků,kterým o těchto stánkách povím.Třeba se taky ozvou,byla by to paráda se někdy setkat.Ahoj Zdeněk.
..vnuk,vnuk,kameňáci hláste príjem!!!
Ahojte všetci Kameňáci,na Kamenné som slúžil od januára 89 až do augusta 90.Príjmač som si odkrútil v Suchdol n/Lužnicí no o pár dní ma poslali na PŠ-ku do Tisovej u Sokolova-na tú dieru s elektrárňou sa nedá zabudnúť.S Peťom Nižníkom sme si tam "užili"!No asi po mesiaci nás oboch odtiaľ vyhodili-srali sme im na ich "pípanie"!Potom naspäť do príjmaču a v januári 89 na rotu na "KAMEŇ". Bol som tam spojár aj premietač kina."Vlasti slúžili"spolu so mnou aj Hamarčík Peter-FUNES,Sakara Milan-LOBO,Kovaľ Jožo,Mráz Marian-MURCKO,Urda Ľubo,Merva Jano-MERVIS,Jakl Luboš-KYSLIK,Roháček Pavel,Prudil Radek,Kovalík Jan,Halíř Jan,Nechuta Zdendo,Vojtěchovský Martin-KUCHŤO,ŠPAČEK Jan,DUPAL Jan,a z mazákov mi utkveli v pamäti tieto mená-Vrábel Peter,Eštok Martin,Belko Števo no samozrejme moji "osobný mazáci Gonda Vlado a Balco Jano.Na rote slúžili aj furťáci-rtm.Cais,kpt.Dubský-BUKVICA,velitel roty mjr.Pánský-TATA,mjr.Pokorný-ŤAVA,no nespominam si ako sa volal výstr. náčelník,mal asi hodnosť práporčíka a býval v Rychnov n/Malší.Mňa na rote volali Maxo (to podľa tej rozprávky Pehavý Max a strašidlá) Pozdravujem všetkých spolubojovníkov,ktorí tam so mnou vtedy "slúžili vlasti"a nech sa mi ozvú alebo napíšu. 0421915341615 alebo macko.69@azet.sk ....čaweeeees.....
vnuk, zde vnuk 227, slyším tě za 5!!!
Nazdar Max, pamatuju si na tebe velice dobře. Tady Honza Dupal. Byl jsem psovod se psem Nick. Trochu doplním tvoje vzpomínky. Z našeho čísla tam byl ještě Martin Štěbra, řečený Lahváč. Sloužil bednu. staršina se jmenoval Němčanský. Z našich mazáků si jich moc nepamatuju. Snad jen Honza Pavlinec - psovod, Strbačka, Poník - Lóšaď. Ovšem Gonda, řečený Traktor, to se nedá zapomenout :-).
Re: vnuk, zde vnuk 227, slyším tě za 5!!!
HoNzA | 19.9.2011 11:00 | id 36277 | nahlásit
A ještě z našeho čísla Petr Dušek - Dudu, byl psovod.
Re: ..vnuk,vnuk,kameňáci hláste príjem!!!
na všechny si pamatuješ a na mně ne jo
Cetviny 59-61.
LadikKurz | 11.8.2011 18:49 | id 34876 | nahlásit
Zdravím všchny Kamenáky sloužil jsem na Cetvinách 59-61.Měl jsem psa SATA. AHOJ.
Kameňáci
Karel | 27.7.2011 12:46 | id 34244 | nahlásit
Zdravím všechny Kameňáky.
Jestli někdo znáte někoho kdo na Kameni sloužil v letech 1971 - 73 , prosím napište.
Jestli někdo znáte někoho kdo na Kameni sloužil v letech 1971 - 73 , prosím napište.
Re: Kameňáci
Narotě Svatý kámen jsem sloužil od dubna 1971 do 1973 jako řidič
Re: Re: Kameňáci
Karel | 13.9.2011 09:45 | id 36089 | nahlásit
Já jsem rukoval v říjnu 71, takže tě podle jména neznám ale asi tuším kdo jsi. Z tvého ročníku si pamatuji na Vetyšku. Já sloužil v kuchyni z Pištou ( na příjmení si už nevzpomenu ). Ten byl taky tvůj ročník.
mjr. Panský
Nemáte někdo kontakt na mjr. Panského, posledního velitele na Kameni? Rád bych se tam podíval a při té příležitosti s ním prohodil pár slov. Díky.
Re: mjr. Panský
tygr | 22.6.2011 15:35 | id 32746 | nahlásit
mjr.Panský stále bydlí na Kameni a v nově zrekonstruovaném kostele dělá bývalej ZVP a VR kostelníka. Když jsem to viděl, tak jsem myslel, že se smíchy poseru. Prodává rakušákům svíčky svaté obrázky a má otlučené čelo, jak se za každé euro klaní k zemi. Raději jsem se k němu nehlásil. A aby toho nebylo málo, tak naproti ve své chalupě otevřel hospodu mjr.Moša. Toho si pamatuji, že ukradl na co přišel. Dokonce v zimě lopatu strážnému, který stavěl auta jedoucí na rotu nebo na Tichou. Teď okrádá soudruhy rakušáky pěkně ve svém a stále s úsměvem. Taky jsem se k němu raději nehlásil. A aby toho ještě nebylo tak jeden z VR z osmdesátých let, taky mjr. se rozvedl a několik let žije s přítelem v registrovaném partnerství. A k němu se raději taky nebudu hlásit.
Tak Honzo, jak pojedeš na rotu PS Sv.Kámen, tak přeji příjemné zážitky a nezapomeň se s náma podělit.
Tak Honzo, jak pojedeš na rotu PS Sv.Kámen, tak přeji příjemné zážitky a nezapomeň se s náma podělit.
Re: mjr. Panský
zdravím Panský byslí pořád vedle roty v tom baráčku
Kameňák
Zdravím všechny Kameňáky.Sloužil jsem tam od Ledna 88,sice jen pár měsíců,a pak mně převeleli k lopatám i když jsem si žádal abych tam mohl zůstat.Moc mně to bavilo.Velitel by mjr.KOZOJED,politruk mjr.Panskýa pak tam byl mjr.Pokorný a to byl éro.Měl před rotou škodovku ale mam dojem že neměl papíry.Ještě se chodilo sloužit do Rychnova stavět auta.Občas se tam dalo pokecat s holkama.Na Kmeni jsem naposled stál na lyžích,když se jezdila lyžnice .
čau
Sloužil jsem na SV Kamen v roce 1985-1987 jako spojař.Byl jsem se už dvakrát podívat i s rodinou na rotu a autem jsem projel demarkační čáru.(bývalé SKP) .Kostel je opraven z rakouských darů a kameny tam zůstaly stále. Setkal jsem se s bývalým politrukem mjr.Panským a mjr.Mošou. Pokud se chce někdo ozvat, kdo byl v té době na čáře, ať napíše.
Re: čau
pane kolego,
já jsem také sloužil na sv.Kameni.Bylo to o něco dříve v letech 1974/75.Za mě byl vel.,roty kpt.Moša a politrukem byl por.Vácha.V té době tam také sloužil Franta Kozojed(byl jako absík a dělal VČ),který potom byl také velitelem roty a myslím,že měl hodnost majora.
Pokud chcete,tak se mě ozvětě.
Přeji hezký den
Pavel Šroub
739561272
já jsem také sloužil na sv.Kameni.Bylo to o něco dříve v letech 1974/75.Za mě byl vel.,roty kpt.Moša a politrukem byl por.Vácha.V té době tam také sloužil Franta Kozojed(byl jako absík a dělal VČ),který potom byl také velitelem roty a myslím,že měl hodnost majora.
Pokud chcete,tak se mě ozvětě.
Přeji hezký den
Pavel Šroub
739561272
Re: čau
Čau Radime.Byl jsem se tam podívat před měsícem.Rota jako taková se moc nezměnila,ale to okolí-hlavně Tichá to je teda bohem zapomenutý kraj.Z Panského jsem teda docela vyřízenej,ještěže jsem ho nepotkal jinak bych se asi posral smíchy on a kostelník z tou jeho vírou v komunismus to je něco.Jinak jestli se tu ukážeš tak mi napiš na rsvrcina@gmail.com jestli jseš ještě v Ostravě tak to nemáme k sobě daleko.Tak ahoj Rosťa
Re: čau
Zdravím kameňáky,byl jsem tam od 86-88 v kuchyní a byls si můj mazák ale moc si nepamatuji.Tvoje číslo byl starší kuchař.Jak se jmenoval už si nepamatuji.DerdaJiri@seznam.cz.jestli chceš tak napiš.
Veselé vánoce
Všem veteránům od PS a hlavně starým Kamenským psům přeji klidné vánoce a úspěšný rok 2011 bez jediného výjezdu poplachovky.
Re: Cetvinský tygr
zdravím všechny Kamenské psy, sloužil jsem na Cetvinách 81-83. Jediné, co vám můžeme závidět je vaše krásně zachovalá rota.Když se podívate na naší rotu, co s ní zbylo ......Přeji příjemný den s pozdravem NEPROJDOU
Čau Péésáci
jarda 64 | 9.10.2010 03:22 | id 21045 | nahlásit
mrznul jsem na Valu se třema kamarádama a koukal jsem na Rakousko. a stejnak jsem šel v roce 1985 do ČECH jako b***c!Narodil se mi syn tak sem se vrátil.
Re: Čau Péésáci
Jenda | 9.10.2010 07:48 | id 21047 | nahlásit
Tak tvému příspěvku vůbec nerozumím.Možná je to tím,že jsi to psal o třetí ráno.Byl jsi v zahraničí,když jsi se od někud vrátil?Ten syn je tvůj,když jsi tady nebyl?Nebo manželka byla s tebou?Zdrhnul jsi do Rakous po koukání z Valu,nebo co?Možná b...c jsem já.Vysvětli to.Zdravím.
Re: Čau Péésáci
Sloužil jsem na Kameni v roce 1983-jaro-1985.A velitel roty byl kapitán KOZOJED.Měl jsem supy,Hájek a Var.
ročník 86-88 podzim Svatý kámen
Fotky jsou pěkný,jen to tam vypadá trochu jinak,měl jsem nastarosti údržbu roty a vodárnu,takže jak bylo řečeno,skvělá zašívárna.V tu dobu byl velitel mjr.Kozojed,politruk mjr.Panský,dál mjr.Pokorný též zvaný "ťava" taky rotný Cais,ten kostel teď vypadá fakt dobře,když jsem šel do civilu,byl na spadnutí,snad tam zůstaly i ty dva obrovský kameny.
Špak
Pániové, já jsem ročník 1946, sloužil jsem dávno před vámi (1965-66) u bigošů v Budějcích. takže péésáckou hantýrku neznám. Můžete mi vysvětlit, co to byly ty špaky? Jinak jsem z toho kaplického kraje a dělám do vojenské historie (ale před 2.svbětovou válkou). Kdyby vás někoho zajímalo, co se dálu na Dvořišťsku a Cetvinsku v roce 1938 - můlžu mailem poslat, mám i historické fotky.
Mějte se fajn
PJŠ
Mějte se fajn
PJŠ
Re: Špak
ŠPAK byla tzv. věžová pozorovatelna, původně byly dřevěné, ale v 70.+80.letech už pouze kovové, používala je i armáda a pravděpodobně i vězeňská správa
kovovej ŠPAK lez vidět zde: www.vojensko.cz/pak-…
nebo zde:
www.vojensko.cz/pak-…
kovovej ŠPAK lez vidět zde: www.vojensko.cz/pak-…
nebo zde:
www.vojensko.cz/pak-…
osh
kilianzlipoltova | 18.7.2010 21:16 | id 18504 | nahlásit
sloužil jsem na Dolnáku a zajímám se o historií Dolnáku,Cetvi n a Pohoří,rád uvítám jakékoliv informace na svém mejlu kilianzlipoltova@email.cz,díky
Re: Špak
Hezký den přeji.
Jsem jeden z těch ,kteří sloužili na Cetvinách.
Rád bych využil Vaší nabídky a požádal Vás o zaslání
Vašeho materiálu i dobových fotek Z Cetvin.
Sloužil jsem tam a rád se tam vracím.Příroda a to prostředí je opravdu nádhera.Chtěl bych vědět něco více i když na internetu je toho již dost.
Předem děkuji za ochotu,at´ se Vám ve vaší práci se shromaždováním dokumentace daří.
Díky ...Cetvinský Tygr Erny Šutka tč. Bechyně
Jsem jeden z těch ,kteří sloužili na Cetvinách.
Rád bych využil Vaší nabídky a požádal Vás o zaslání
Vašeho materiálu i dobových fotek Z Cetvin.
Sloužil jsem tam a rád se tam vracím.Příroda a to prostředí je opravdu nádhera.Chtěl bych vědět něco více i když na internetu je toho již dost.
Předem děkuji za ochotu,at´ se Vám ve vaší práci se shromaždováním dokumentace daří.
Díky ...Cetvinský Tygr Erny Šutka tč. Bechyně
Re: Špak
Dobrý den,měl bych prosbu,mohl Vás požádat o zaslání dobových fotek na:zdedoktor@seznam.cz,jsem taky bývalý Kameňák.Složil jsem v roce 82-84 jako řidič.Děkuji Zdeněk.
Kamenná
Ahoj,sloužil jsem na sv.Kámenu v letech 1974-1975.Ozvěte se někdo,kdo tam v té době byl.
Pavel
Pavel
rok 1979-8O
Někdo kdo sloužil na Sv.Mameni v letech 1979...?
Re: rok 1979-8O
ja som sluzil na svatem kameniv r.1978-1980,,velitel bol major slezak,,bol tam aj nejaky praporcik--jozin z bazin,politruka si uz meno nespominam...Vedla byval velitel roty dolni dvoriste mjr.Mosa starsina bol rotny Nedoba,,a este jeden mlady podporucik tam bol co dost nasaval neviem uz meno.........aj spak mi zhorel v Tichej,,,bola sranda.......ODPISTE.....Caute,,,,HACAVAAACI...
Re: rok 1979-8O
ja som sluzil na kameni 1978 1980 tak sme tam museli byt spolu ozvi sa ,,velitel bol mjr slezak,,,starsina sa volal Niedoba,,bol som s kuchyni,,kucharaz tvojeho rocnika sa volal Doskocil a este tam bol npr jozef Varhol,,,,jozin z bazin,politruk bol taky tlstejsi,,neviem si spomenut na jeho meno
Kámen
Kdzž jsem sloužil 1982-1984 jmenovala se rota
Svatý Kámen.
Svatý Kámen.
Re: Kámen
Ahoj když jsi sloužil na Svatém Kameni v letech
1982-1984 tak to jsme se tam museli potkat tvoje
jméno by mi řeklo víc ozvy se .
1982-1984 tak to jsme se tam museli potkat tvoje
jméno by mi řeklo víc ozvy se .
Re: Kámen
kozák | 1.2.2010 20:29 | id 10992 | nahlásit
ahoj já sloužil na Kámeni 1983-85.To ale byla ještě stará rota
Re: Re: Kámen
ahoj spojaři tady je bejvalej staršina s Kamene jak žiješ a kde žiješ
Re: Kámen
sloužil jsem s tebou sejný ročník.jsem supák psi byly Hájek a Var.chodily jsme Val.ty jsi byl pípátko!A velitel roty byl kapitán KOZOJED.
PS-Kámen
Kilián z Lipoltova | 30.4.2009 18:54 | id 3241 | nahlásit
Zdravím Kamenáky,letos v červnu se zas chystám na
Hačavu na čáru,jak je tomu každým rokem,kdy to
starého hraničárského psa táhne na čáru.Rád bych
zavzpomínal na staré časy,kdy byl v pohraničí klid
a v noci krajinu narušili sovy,občas na Boru a
Valu zavyli supi a sem tam jednou sem zabloudil
zmatený narušitel.Kroniky rot D.D. a Kamene a
Cetvin jsou na světě a jsou poslední vzpomínkou.
Hačavu na čáru,jak je tomu každým rokem,kdy to
starého hraničárského psa táhne na čáru.Rád bych
zavzpomínal na staré časy,kdy byl v pohraničí klid
a v noci krajinu narušili sovy,občas na Boru a
Valu zavyli supi a sem tam jednou sem zabloudil
zmatený narušitel.Kroniky rot D.D. a Kamene a
Cetvin jsou na světě a jsou poslední vzpomínkou.
Re: PS-Kámen
Kiliáne, byla by k nahlédnutí kamenská kronika?
Re: PS-Kámen
Cetvinskej tygr , zdraví Kamenskýho psa.
Ani snad neni nic divného, že se tam taky rád vracím ,sice ne každý rok ,ale občas ano.Zažili jsme tam dost ,kamarádství,zážitků a to nám
nikdo nevezme.Vzpomínky jsou parádní a bylo nám dvacet,no nebyla to paráda.
Jen se chci zeptat,kde bych mohl vidět onu Cetvinskou kroniku.?
Díky .ERNY
Ani snad neni nic divného, že se tam taky rád vracím ,sice ne každý rok ,ale občas ano.Zažili jsme tam dost ,kamarádství,zážitků a to nám
nikdo nevezme.Vzpomínky jsou parádní a bylo nám dvacet,no nebyla to paráda.
Jen se chci zeptat,kde bych mohl vidět onu Cetvinskou kroniku.?
Díky .ERNY
Re: PS-Kámen
I já patřím mezi bývalé pésáky.Na Svatém Kameni jsem sloužil 80-82 jako psovod.Rád bych nahlédl do kroniky této roty.Sdělte mi prosím Vás kde je tato možnost.
Re: Re: PS-Kámen
roman | 12.4.2012 00:54 | id 44747 | nahlásit
ja som sluzil na kameni jar 1978 a koncil som jar 1980,,ty si kedy nastupil
88/2
Jestli to tady bude číst někdo z našeho čísla, tak
jen malá informace - povedlo se mi vypátrat mého
zásadního kamaráda Lahváče. Už jsme se i viděli a
někdy v létě se opijem (budeme slavit 20 let v
civilu). Byli bysme rádi, kdyby se k nám někdo z z
Kamenskejch psů připojil.
jen malá informace - povedlo se mi vypátrat mého
zásadního kamaráda Lahváče. Už jsme se i viděli a
někdy v létě se opijem (budeme slavit 20 let v
civilu). Byli bysme rádi, kdyby se k nám někdo z z
Kamenskejch psů připojil.
OSH
Kilián z Lipoltova | 17.2.2009 19:20 | id 1485 | nahlásit
Zdravím Honzu,já su starý hraničářský pes sloužící
v Dolnáku a o čáru v Novohradkách se zajímám.Na
Kámen jezdím každým rokem a taky si projdu čáru na
Dolnáku.Na Kameni ještě pamatuju tu starou rotu.Ta
nová už není ono.Je to rekreace s Balneou.Tam psi
měli snad i ústřední topení v kotcích.Z
Kamenáckých vechtrů pamatuju na Jendu Bučka,který
byl správný kolík a byla s ním velká sranda.Chtěl
bych se s ním sejít a trochu si zabékat na PS a
opít se.
v Dolnáku a o čáru v Novohradkách se zajímám.Na
Kámen jezdím každým rokem a taky si projdu čáru na
Dolnáku.Na Kameni ještě pamatuju tu starou rotu.Ta
nová už není ono.Je to rekreace s Balneou.Tam psi
měli snad i ústřední topení v kotcích.Z
Kamenáckých vechtrů pamatuju na Jendu Bučka,který
byl správný kolík a byla s ním velká sranda.Chtěl
bych se s ním sejít a trochu si zabékat na PS a
opít se.
Re: OSH
Ahoj Kiliáne, je fakt, že rota byla nová a to bylo
pro nás dobrý... velký cimry, ústřední topení atd.
Vůbec nám nevadilo, že tam nebyly bojový podmínky
:-) Vždyť jsme to tam přišli přece jen
přežít... Píšeš, že jsi z D.D. To možná
pamatuješ našeho tehdejšího velitele mjr.
Panského? Bydlel v D.D.
pro nás dobrý... velký cimry, ústřední topení atd.
Vůbec nám nevadilo, že tam nebyly bojový podmínky
:-) Vždyť jsme to tam přišli přece jen
přežít... Píšeš, že jsi z D.D. To možná
pamatuješ našeho tehdejšího velitele mjr.
Panského? Bydlel v D.D.
Re: Re: OSH
A ten velitel bydlí na Sv. Kameni a dělá školníka
ve škole v D. Dvořišti. Hned vedle roty má hospodu
bývalý velitel major Mošo,ten co choval ovce v
kostele,jak hlásala tabule před hospodou při první
mši v roce cca90 nebo 91,bylo to i německy . A
hospoda byla poloprázdná znesvětil svaté místo...
ve škole v D. Dvořišti. Hned vedle roty má hospodu
bývalý velitel major Mošo,ten co choval ovce v
kostele,jak hlásala tabule před hospodou při první
mši v roce cca90 nebo 91,bylo to i německy . A
hospoda byla poloprázdná znesvětil svaté místo...
Re: Re: Re: OSH
Ty ovce v kostele ani mjr. Mošu jsem už nezažil,
ale ten bordel po nich tam ještě tenkrát byl
(89-90). Vedle roty byla jen dvě stavení - hned
naproti bráně a potom kousek bokem vedle kostela.
Ta hospa bude asi naproti bráně, ne? K tomuhle
stavení patřil seník (vedle cesty na Tichou), kam
jsme chodili v zimě ojebávat služby a v mrazech se
místo průzkumů zahrabávat do sena i se psama...
ale ten bordel po nich tam ještě tenkrát byl
(89-90). Vedle roty byla jen dvě stavení - hned
naproti bráně a potom kousek bokem vedle kostela.
Ta hospa bude asi naproti bráně, ne? K tomuhle
stavení patřil seník (vedle cesty na Tichou), kam
jsme chodili v zimě ojebávat služby a v mrazech se
místo průzkumů zahrabávat do sena i se psama...
Re: Re: Re: OSH
No jo Mjr Moša..byl ,mám pocit velitel Dol.Dvořiště.Měl dvě dcery a ty měli zakázané se bavit s vojákama a když to porušila nekterá s nich,musela si ve studni načerpat vodu do kbelíku a polívat plot roty.Byl to magor.Složil jsem tam jako provijanták,ale jen asi rok a pak jsem byl převelen do Kaplic.Nebyl jsem přispusoben k ochraně státní hranice.To tam dělal politruka Štepánek a velitele Mrázek.No a to se semnou táhlo až do konce vojny.Ale na Kámen vzpomínám v dobrém,jinak to stálo za prdlajs.
osh
Kilián z Lipoltova | 8.2.2009 20:20 | id 1225 | nahlásit
Rota PS KAMENNÁ začala střežit SH .25.2.1954,kdy
vyplnila mezeru mezi rotami D.D. a
Cetvinami,protože v tomto prostoru docházelo k
přechodům.SH střežila odHM-III/33-III/37,později k
III/38 s délkou SH 8.555 m a ŽTZ-6.693 m. Měla
27.úseků ŽTZ a špaky stála na Břízkách,Valu-P-3,u
roty,Dědek a u Tiché,dál zatím nevím. Poslední
proryv se stal v září 1989 a jinak byl na této
rotě docela klid.Kamenáci,ozvěte se...
vyplnila mezeru mezi rotami D.D. a
Cetvinami,protože v tomto prostoru docházelo k
přechodům.SH střežila odHM-III/33-III/37,později k
III/38 s délkou SH 8.555 m a ŽTZ-6.693 m. Měla
27.úseků ŽTZ a špaky stála na Břízkách,Valu-P-3,u
roty,Dědek a u Tiché,dál zatím nevím. Poslední
proryv se stal v září 1989 a jinak byl na této
rotě docela klid.Kamenáci,ozvěte se...
Re: osh
S těma špakama máš pravdu, ale byl tam ještě
jeden. U vrat v SiS těsně za rotou, odbočovalo se
tam z cesty na Tichou. Moc se to
nepoužívalo. Ten proryv pamatuju, protože jsem
měl zrovna PchH. Přelezl přes 1. úsek těsně u
styku s D. Dvořištěm. Na čáru to měl kousek. Jsem
rád, že když jsme se tam doplácali, tak byl za
čárou. Měl jsem tenkrát v gatích. Kdy tam jsi
sloužil?
jeden. U vrat v SiS těsně za rotou, odbočovalo se
tam z cesty na Tichou. Moc se to
nepoužívalo. Ten proryv pamatuju, protože jsem
měl zrovna PchH. Přelezl přes 1. úsek těsně u
styku s D. Dvořištěm. Na čáru to měl kousek. Jsem
rád, že když jsme se tam doplácali, tak byl za
čárou. Měl jsem tenkrát v gatích. Kdy tam jsi
sloužil?
Re: Re: osh
kubo z Cetvin | 12.5.2010 16:05 | id 15905 | nahlásit
Na ten proryv v zaři 89 si pamätám i ja.Mal som pár dní do civilu.Cetviňáci prekrývali od Cetvin smerom na Tichú niekoľko hodín.Vozili nám tam i jedlo.Hovorilo sa o diere v Sis a úteku niekoľkých osôb.Nechávali nás tam dlho,myslelo sa že sa predsa narušitelia nájdu a zadržia.
Re: osh
Ještě k těm špakům - na Břízkách jsem jednou měl 4
+ 4 hod. To bylo hnusný. Asi jsem zrovna něco
provedl. Nesl jsem si tam tenkrát balík časopisů
:-) Na toho Dědka bych málem zapomněl... je to
už 20 let...
+ 4 hod. To bylo hnusný. Asi jsem zrovna něco
provedl. Nesl jsem si tam tenkrát balík časopisů
:-) Na toho Dědka bych málem zapomněl... je to
už 20 let...
Re: osh
v ktorom roku si tam sluzil??Ja 1978 jar 1980. Kto tam bol velitel roty,,za teba??
roty
I když jsem nesloužil jako příslušník PS, pocházím
ze sudet "Domažlice" a proto mi toto
vše zajímá. Sleduji dlouhodobě všechny příspěvky,
ale tento je velmi dobře zpracován, popsán a vůbec
super!! Tak by všechny příspěvky měly vypadat.
Sloužil jsem v letech 1971 - 1973 v Plzni.
Pokračujte!!!
ze sudet "Domažlice" a proto mi toto
vše zajímá. Sleduji dlouhodobě všechny příspěvky,
ale tento je velmi dobře zpracován, popsán a vůbec
super!! Tak by všechny příspěvky měly vypadat.
Sloužil jsem v letech 1971 - 1973 v Plzni.
Pokračujte!!!
Díky za fotky
Zajímavé fotky. Tady jsem sloužil jako psovod v
letech 89/90 za mjr. Panského. Ani se to moc za
těch 20 let nezměnilo. Jen ten kostel byl v
hrozným stavu. Jak tak koukám, na místě kotců
se suší prádlo, tam, kde stál při rozkaze velitel
roty teď parkují civilní auta... Rád bych se
spojil s někým, kdo tam sloužil ve stejné době
jako já.
letech 89/90 za mjr. Panského. Ani se to moc za
těch 20 let nezměnilo. Jen ten kostel byl v
hrozným stavu. Jak tak koukám, na místě kotců
se suší prádlo, tam, kde stál při rozkaze velitel
roty teď parkují civilní auta... Rád bych se
spojil s někým, kdo tam sloužil ve stejné době
jako já.
...vnuk,vnuk, Dupal hlás sa!
Všetko čo opisuješ som zažil aj ja! ozvi sa. 0421915341615 alebo macko.69@azet.sk
Vzpomínky
Fotky pěkné.Jsem také bývalí pohraničník z roty
Kamenná.Tento oběkt se ale za mého působení stavěl
a když jsem v roce 1984 rotu opouštěl byl před
dokončením.Takže takhle ho vlastně neznám.Naše
bývalá rota jak koukám už nestojí. Rád bych se
pojil s někým z ročníku 1982-1984 všechny kontakty
jsou už stracené.
Kamenná.Tento oběkt se ale za mého působení stavěl
a když jsem v roce 1984 rotu opouštěl byl před
dokončením.Takže takhle ho vlastně neznám.Naše
bývalá rota jak koukám už nestojí. Rád bych se
pojil s někým z ročníku 1982-1984 všechny kontakty
jsou už stracené.
Re: Vzpomínky
Čau Mílo,nahodou jsem zabrousil na tuto stranku a jsem rád že jsem tě tu našel,ozvi se.Čus Jirka
Re: Re: Vzpomínky
Jarda 64 | 9.10.2010 03:31 | id 21046 | nahlásit
Zdravý tě tvuj o půl roku mladší Péésák Jára Přibáň.Psy byli:HÁJEK VAR(Supi na Valu)
Re: Vzpomínky
ferry | 21.2.2011 17:19 | id 27294 | nahlásit
Ahoj chlapi. Neříká Vám něco jméno " BOBAN". Měl tam v tu dobu také sloužit ? Byl od Nového Jičína. čau Franta
Re: Re: Vzpomínky
BOSTON | 21.2.2011 22:41 | id 27324 | nahlásit
on s.MOŠA ještě žije?hospodu ma ztoho svýho ranče?Naše rota byla GASTHAUS DES JOSEPH HMAK,kdo pamatuje?Každý rok se nápis přetíral a vždy byl viditelný to by byla hospoda pro Mošu.A že jeho dcery polevaly plot?Marcela určitě ne byla přívětivá.A co místní tancovačky kde jsme hráli solo Gejza Farkaš-bicí Kubík-basa Ernest jediná kapela v okolí,holky nás milovaly hlavně ty co se chtěly vdát.40 dnů jsem spal v botech na ppm.za solidarity nutili nas nosit po kapsách F1 což jsme odmítli tak řvali Sabinov!Jo za s.Mrázka to byly časy když nam prodal posledního koně a zůstaly nám jenom kuřata,prasata a kuchař Rumburak z hotelu Atom.30 let jsem tam nebyl asi tam zajedu ne s nostalgie,ale ten kostel mně zajímá oni soudruzi si přáli,aby spadl a zase nic a ještě Ti kapitalisti z Leopolschlagu jej opravili.Salute BOSTON bruin
Re: Re: Re: Vzpomínky
Zdeněk | 13.9.2011 20:25 | id 36114 | nahlásit
Sloužil jsem na starý rotě jako řidíč,Gejza Farkaš byl můj ročník.Kobíka,Rumburaka,Fialu si pamatuju.Jak vidím stará rota už není.Rád bych viděl kroniku roty.Je možnost ji někde k nahlédnutí?Čadu jsem potkal v Přerově.Ahoj.
Re: Re: Re: Re: Vzpomínky
Zdeněk | 14.9.2011 18:33 | id 36133 | nahlásit
Už špatně vidím,tenkrát to bylo lepší.Myslel jsem samozřejmě Kubíka.A Kony,taky řidič dělá v Hypernově -Přerov.
Re: Re: Re: Vzpomínky
Nazdar BOSTONE, mám takový dojem, žes můj bývalý řidič GAZU +UAZU. Zapoměl jsem sice Vaše jména kluci, ale vzpomínky jsou milé. Vzpomíná se tady pouze nová rota, ale my jsme spjati s rotou starou. Měl jsem řidiče,spojaře a ženisty. Hodně kluků, hodně jmen. Je těžké si ta jména vybavit. Ale tahle stránja mě některé připoměla. A ty patříš mezi ně. Dále Kubík, Farkaš a další. Začínal jsem za VR Mrázka - pěknej zjeb, vykopli ho tenkrát na VŠ do Holešova, já bych ho kopl do pr.... ještě dnes, další zasranec VR Chovanec, po létech až dnes jsem se dozvěděl, že byl u kontrášů, takže donašeč STB. Politruk Trachta, VČ Pokorný, VČ Gajdůšek - sviňa ještě doteď mi visí 3 tisíce za podvod s autem, který na mě udělal. No ač jsem byl vojákem z povolání, chovali se ke mě jako dobytci. Kromě staršiny jehož jméno si nemohu vybavit a politruka Trachty, i když i ten donášel.
Byl jsem několikráte již na Svatém Kameni, ale poznal jsem jen ten kostel a za ním domky. Projížděl jsem autem i SKP až na Cetviny - k nepoznání. Jinak jsem se zastavil i na pivko U MOŠI a v jeho restauraci se nachází kronika 3.roty PS.,1.praporu, 15. bPS. Jen z období mé služby je v ní žalostně málo. Zdravím Pavel.
Byl jsem několikráte již na Svatém Kameni, ale poznal jsem jen ten kostel a za ním domky. Projížděl jsem autem i SKP až na Cetviny - k nepoznání. Jinak jsem se zastavil i na pivko U MOŠI a v jeho restauraci se nachází kronika 3.roty PS.,1.praporu, 15. bPS. Jen z období mé služby je v ní žalostně málo. Zdravím Pavel.
Re: Vzpomínky
Nejsem si Tvým jménem jist, kdo byl technikem roty?
Že by já?
Že by já?
Díki
Pěkné fotky,člověk si připomněl,jaké to u nás v
kasárnách vypadalo.
kasárnách vypadalo.
