Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Objekty PS » PS různé » Signálka a čára překrytí v úseku roty Devínske Jazero
Předchozí 1 fotografie P.Šuran z 184 Další
Foto 1

Pohľad na bunker LO pred železničnou stanicou v Devínskom Jazere.

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18
Autor: P.Šuran | Pořízeno: 7.2012 | 18×
Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22 Foto 23 Foto 24 Foto 25 Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29 Foto 30 Foto 31 Foto 32 Foto 33 Foto 34 Foto 35 Foto 36 Foto 37 Foto 38 Foto 39 Foto 40 Foto 41 Foto 42 Foto 43 Foto 44 Foto 45 Foto 46 Foto 47 Foto 48 Foto 49 Foto 50 Foto 51 Foto 52 Foto 53 Foto 54 Foto 55 Foto 56 Foto 57 Foto 58 Foto 59 Foto 60 Foto 61 Foto 62 Foto 63 Foto 64 Foto 65 Foto 66 Foto 67 Foto 68 Foto 69 Foto 70 Foto 71 Foto 72 Foto 73 Foto 74 Foto 75 Foto 76 Foto 77 Foto 78 Foto 79 Foto 80 Foto 81 Foto 82 Foto 83 Foto 84 Foto 85 Foto 86 Foto 87 Foto 88 Foto 89 Foto 90 Foto 91 Foto 92 Foto 93 Foto 94 Foto 95 Foto 96 Foto 97 Foto 98 Foto 99 Foto 100 Foto 101 Foto 102 Foto 103 Foto 104 Foto 105 Foto 106 Foto 107 Foto 108 Foto 109 Foto 110 Foto 111 Foto 112 Foto 113 Foto 114 Foto 115 Foto 116 Foto 117 Foto 118 Foto 119 Foto 120 Foto 121 Foto 122 Foto 123 Foto 124 Foto 125 Foto 126 Foto 127 Foto 128 Foto 129 Foto 130 Foto 131 Foto 132 Foto 133 Foto 134 Foto 135 Foto 136 Foto 137 Foto 138 Foto 139 Foto 140 Foto 141 Foto 142 Foto 143 Foto 144
Autor: P.Šuran | Pořízeno: 8.2012 | 126×
Foto 145 Foto 146 Foto 147 Foto 148 Foto 149 Foto 150 Foto 151 Foto 152 Foto 153 Foto 154 Foto 155 Foto 156 Foto 157 Foto 158 Foto 159 Foto 160 Foto 161 Foto 162 Foto 163 Foto 164 Foto 165 Foto 166 Foto 167 Foto 168 Foto 169 Foto 170 Foto 171 Foto 172 Foto 173 Foto 174 Foto 175 Foto 176 Foto 177 Foto 178 Foto 179 Foto 180 Foto 181 Foto 182 Foto 183 Foto 184
Autor: P.Šuran | Pořízeno: 3.2013 | 40×
Sekce:
PS různé

Signálka a čára překrytí v úseku roty Devínske Jazero

(184 fotografií)

Snímky z průběhu bývalé SiS a čáry překrytí.


Vaše komentáře...

zásahy
peťo š. | 5.4.2013 20:18 | id 59339 | nahlásit

No Franto,nech premýšľam,ako premýšľam,(je to predsa už 29 rokov) my na VČP 1.prPS sme museli aspoň základne poznať úseky všetkých rôt 1.praporu,takže sa mi to môže po rokoch trochu pliesť,ale pamätám si na jednu previerku systému s pplk.Sitařom.Prešli sme autom z vnútrozemia,cca 100 metrov od Marcheggského mostu smer Dev.jazero,prebehli sme koľaje,výmetnicu,cestu,ihlany,prebehli KP,vytrhli z U-klincov drôty 9.-povesili na 8.,10.a 11.povesili na 12.,aby sme nenarobili galibu spojárom,prevesili rukávy,prevalili sa cez DZ,pospiatku prebehli vnútorný KP,a utekali smer Morava,Ako vieš,tam je najširší úsek od DZ k Morave na pravej strane,v polovici žitového poľa sme spravili dve veľké osmičky na precvičenie pátračky,a už sme videli chaos na ,,Ohybe trate".My sme počuli,len ako revú do RDST:Nerozumím,opakuj!Ale to už sme videli svetlá od roty-makala poplachovka!Ohyb SUPov nepustil,lebo Siťo reval na hliadku :Prověrka systému!A zasahovala iba poplachovka a ,,Ohyb" bez SUPOov!Marcheggský im to iba presvecoval s tými lumixovými delami,čo tam mali.Preto som usudzoval,že dole zasahoval ,,Ohyb"a ,,Most" mal na starosti trať a iba mostu svietil pri zásahu!Ale,ak príde na stretko Jožko Strempek,alebo Peťo Horinka,môžu nám to potvrdiť,alebo vyvrátiť!Nepriem sa,môžem sa mýliť.A za mňa na ,,Ohybe" bol klasický KSV 12.Drevenné už neboli nikde!P.
 
Re: zásahy
folfran | 5.4.2013 23:47 | id 59355 | nahlásit

Peťo, mezi Marcheggským a Ohybem byl ještě Čtvrtý, za mojí éry jsme tam měli radar.
 
Re: Re: zásahy
Stanislav | 5.4.2013 23:59 | id 59356 | nahlásit

Franto jak to Peťa popisuje, tak za něj už SiS vedla v jiných místech než v době, kdy jsme tam válčili, protože jinak by po překonání drátů skončili v tom jezírku (mláce)
 
Re: zásahy
Petr | 6.4.2013 21:07 | id 59419 | nahlásit

Zdravím, Peťo trochu to poopravím. Za mě ohyb zasahoval s jedním psem, žádní supi tam nebývali. Slůžíval tam pes Cézar, Hektor atd. Mezi ohybem a mostem bylo ještě stanoviště bunkr, kde se sloužilo jen při zesílené. Jinak to mýval na starosti pátrač. Most zasahoval směrem k nádraží a směr Děvínská Nová Ves při signálu ke styku sa volalo na 8rPs, kde zapínali světelnou bariéru. Supi tam za mě nebyli, aspoň si nevzpomínám. Snad se na tom srazy sejdeme a zavzpomínáme. Na mostě bylo světlo, kterým se prosvěcovalo okolí a pozdíš tam dali infradalekohled. S pozdravem Petr H
 
Re: Re: zásahy
folfran | 6.4.2013 21:15 | id 59421 | nahlásit

Petře, v kterém roku jsi tam sloužil, já 71-73.
 
Re: Re: Re: zásahy
Petr | 6.4.2013 21:18 | id 59423 | nahlásit

ja 84-86 ješte k tomu zásahu u nádraží. Na signál tam vyjížděla i poplachovka a skupina překrytí.
 
Re: Re: Re: zásahy
peťo š. | 11.4.2013 02:45 | id 59664 | nahlásit

Franto,Peťo je môj ročník!Boli sme spolu vo výcviku.Sľúbil,že príde do DNV.Tam to skonftrontujeme!Alebo sa ,,skonfrontujeme"?Vidíš,dobre si pamätám,že po nás tam vtedy nešla hliadka zo stanovišťa!Ale veď to je konieckoncov jedno.Stačilo,keď zdrhli z Vysokej pri Morave Orlík a Kukan,a už sa všetko menilo.A na celej brigáde.
 
Re: Re: zásahy
peťo š. | 11.4.2013 02:38 | id 59663 | nahlásit

No.keď sa zadarí,my sa stretneme už o nejakých 10 dní!Ja Ťa niekde na tom poli vymáknem!Napred Ti samozrejme pošlem SMS!
 
Re: Re: zásahy
Igor Kramár | 1.9.2014 21:20 | id 78686 | nahlásit

Petr presne si to opísal 83-85 som na Ohybe služil zo psom Hektorom a Dano Dado s Cezarom.
 
Re: Re: Re: zásahy
ZEMBO | 19.4.2016 20:59 | id 103864 | nahlásit

Presne tak Igorko :D tak si spomenieš ešte na Doda Ž. ktorý tam slúžil s tebou a Cézarom.Bol som jeho prvý psovod na rote.Napíš mi na mail ;)
 
Re: Re: Re: Re: zásahy
Jozef Orolín | 11.12.2016 10:14 | id 111020 | nahlásit

Dodo,aj ja a na Igora tiež ešte pametám.
PARÁDA
folfran | 12.3.2013 23:23 | id 58041 | nahlásit

Peťo špica, už jsem myslel, že to tu nebude.
Jako obvykle jsi nezklamal :-)
 
Re: PARÁDA
Stanislav | 13.3.2013 23:26 | id 58082 | nahlásit

Podle fotek objekt roty včetně budov je jakoby sešlý-opuštěný - zarůstá křovinami a úsek roty dle popisu je zkrácený - zde končí Marchetským mostem a za mě když jsem končil zvs v r. 1972 byl ještě úsek levá 1 a 2 za ním směrem k DNV a to v délce cca jeden km a SiS U60 tehdy nevedla kolem cesty k nádraží DJ.
 
Re: Re: PARÁDA
folfran | 14.3.2013 06:45 | id 58083 | nahlásit

Stando, SiS vedla až k Ohybu kolem cesty, potom už se odkláněla doprava, levá 1 a 2, to máš pravdu, Peťo se asi spletl, však přijeď 6.7. na sraz do DNV a omrknem to.
 
Re: PARÁDA
peťo š. | 18.3.2013 02:45 | id 58309 | nahlásit

Čau Franto!No je pravda,že to trochu trvalo,ale výsledok je zaujímavý,že?Ano,s tým stykom je to tak,že bol cca dva podúseky smerom do DNV.A hliadka na stanovišti ,,Ohyb trate"zasahovala ešte na svojom úseku za Marcheggským mostom smerom k DNV.A rotu som musel nafotiť aj z vnútra areálu,lebo som tam dorazil z Vysokej pri Morave,a keď uvidíš,čo som nafotil tam,tak podobne ako mne Ti pôjdu slzy do očí!Ten pohľad nemôžem rozdýchať ani dnes.Onedlho by sa to malo zjaviť na Vojensku.
 
Re: Re: PARÁDA
folfran | 18.3.2013 16:38 | id 58329 | nahlásit

Peťo, hlídka z Ohybu ne. Hlídka z Marcheggského mostu. Za mých času tam byl "piket" maringotka, nevím, jak potom. Ohyb byl myslím druhé stanoviště od roty směrem k nádraží.
 
Re: Re: Re: PARÁDA
Stanislav | 18.3.2013 19:51 | id 58337 | nahlásit

Franto máš pravdu a pokud se jedná o stanoviště tzv levá strana na drátech, tak od roty směrem k DJ a DNV bylo první Stupavský(spálený) most (kovový špak), Ohyb tratě (dřevěný špak), Čtvrtý přechod (dřevěný špak + piket-starý železniční vagon) a poslední Marcheggský most (dřevěný nízký špak + piket-maringotka) a pokud se jedná o tzv pravou stranu, tak bylo stanoviště Malina most (dřevěný špak) a ještě byl jeden dřevěný špak v objetu roty pro strážného roty.
 
Re: Re: Re: Re: PARÁDA
Venca | 3.1.2014 15:50 | id 68784 | nahlásit

Ahoj Stando. Ještě tě upřesním Já sloužil 67-69 a to ještě rok na stanovišti Čerpačka za Malinou pak to přebrala 6 pr. Jinak stejný. Ahoj ženista Plzen jih.
 
Re: Re: Re: Re: Re: PARÁDA
Stanislav | 4.1.2014 18:24 | id 68838 | nahlásit

Ahoj Venca koukám, že stejný výcvik - já též ženista
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: PARÁDA
tonyk | 22.6.2013 18:37 | id 62079 | nahlásit

Ahojte.V roce 1980 to bylo přesně tak.Na mostě strážili dva a dole pouštěl auta jeden.V noci sloužili se psem.Za mně to byl většinou pes Apel.
 
Re: Re: Re: Re: PARÁDA
Stanislav | 4.1.2014 20:29 | id 68845 | nahlásit

Zdravím "tonyk" když jsem tam sloužil /1971-72/ tak na Marcheggském mostě sloužili přes den dva bez psa a v noci čtyři + pes (při signálu dva zůstali na stanovišti a dva poklusem se psem na volno za dráty). Jinak na tomto stanovišti se střídali asi dva psi (nevím to již jistě). Úseky levá 1, 2, 3, 4. Signální stěna U60 vedla v té době u mostu vlevo (směrem k DJ) mezi jezírky a vpravo směrem k ke styku s 8 rotou DNV před jezírky.
 
Re: Re: Re: Re: Re: PARÁDA
Folfran | 5.1.2014 07:14 | id 68868 | nahlásit

Stando v noci tam myslím byli 3. Pokud si dobře pamatuju tak jeden pes byl Judo, tzv. televizní pes. Tam byl celkem veget. Maringotka byla dobře vybavená, co já tam sežral topinek.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: PARÁDA
Zdeněk Šmída | 5.1.2014 09:08 | id 68871 | nahlásit

Franto, proč televizní pes ?
Zde již nelze dále reagovat
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky