Vojensko.cz

Objekty bývalé PS a ČSLA

Nacházíte se: Různé » Uniformy, odznaky, řády, ... » Uniformy Pohraniční stráže
Předchozí 1 fotografie xxxx z 30 Další
Foto 1

Služební stejnokroj příslušníka OPK (oddělení pasové kontroly) - 80 léta. Stejnokroj byl stejný jako uniforma SNB, se třemi knoflíky, avšak bez červených nárameníků.

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16
Autor: xxxx | Pořízeno: xxxx | 16×
Foto 17 Foto 18
Autor: P.Sudík | Pořízeno:  | 2×
Foto 19 Foto 20 Foto 21 Foto 22
Autor: T.Paál | Pořízeno:  | 4×
Foto 23 Foto 24 Foto 25
Autor: R.Zbín | Pořízeno:  | 3×
Foto 26 Foto 27 Foto 28 Foto 29
Autor: Š.Mátis | Pořízeno:  | 4×
Foto 30
Autor: | Pořízeno:  | 1×
Sekce:
Uniformy, odznaky, řády, ...

Uniformy Pohraniční stráže

(30 fotografií)

Uniformy příslušníků Pohraniční stráže


Vaše komentáře...

Re: Bunda PS
jozef | 17.8.2014 19:26 | id 78217 | nahlásit

mám dojem, že takú mám,pošlem foto pekný deň Jozef
Re: Zimna bunda PS šuštaková
jozef | 17.8.2014 19:21 | id 78216 | nahlásit

asi mám,pošlite mail na davlpa@post.sk pekný deň Jozef
Zimna bunda PS šuštaková
Štefan LEHOTSKY | 11.8.2014 21:52 | id 78046 | nahlásit

Zdravim zo Slovenska, zhaňam zimnu šušťakovu bundu Pohraničnej Stráže na vyšku 175, obvod hrudnika 90, aj z prislušnou zateplovacou vložkou na zimne obdobie, nikde to nemôžem zohnať. Za skoru (e-mail) odpoveď vopred ďakujem z pozdravom Štefan zo Slovenska
stejnokrojPS
Jenda | 30.7.2014 19:07 | id 77624 | nahlásit

Voj. z pov. a v dal.sl. PS nosili od roku 1966 (po převedení do gesce FMNO) až do roku 1979 na náramenících armádní skřížené palcáty.V roce 1979 rozkazem MV č.3/79 byly zavedeny pro PS a VMV odznaky příslušnosti k FMV odznaky VMV ( ratolesti s rudou hvězdou a zkratkou složky stylizované obdobně jako SNB,ZNB). Nevím však kterým rozkazem byly u PS zavedeny nové nárameníkové odznaky PS. Předpokládám, že byly zavedeny ve stejném období jako odznaky FMD - pro SOOL a SOOŽ a bez označení (pouze ratolesti a rudá hvězda) pro SNV. Trochu mě překvapila vzpomínka bývalého důstojníka PS, který tvrdí, že v roce 1974, kdy od armády přešel do PS si na nárameníky připínal zmíněné odznaky PS, které v roce 1979 vyměnil za VMV a v polovině 80. let opět měnil na odznaky PS. S touto informací jsem se setkal poprvé a vím, že bývalý péesák, velmi inteligentní a vzdělaný člověk, netrpí poruchami paměti. Osobně jsem se začal zajímat o uniformy Vnitřní stráže. Pomůže mi někdo s komunity badatelů stejnokrojů československých bezpečnostních sborů.
Re: Re: Re: uniforma ps
Pavel Bartoš | 17.6.2014 20:52 | id 76114 | nahlásit

Máte ještě tu brigadýrku vel.55?
Re: Re: Re: Re: Koupím brigadýrku PS
Pavel Bartoš | 17.6.2014 20:38 | id 76112 | nahlásit

Dobrý den,mám zájem o brigadýrku PS.Můžete mi poslat kontakt na toho výrobce? S pozdravem Bartoš tel.
606756907
Re: Bunda PS
vladimir kmeťo | 8.6.2014 19:08 | id 75687 | nahlásit

Dobry den ja zhanam to iste ale na vysku 175 az 180 cm ak viete o niecom takomto dajte mi prosim vediet dakujem
PS:ak mate kontakt na niekoho kto to vie zohnat poprosim podelte sa somnou o tel cislo alebo mail
Bunda PS
Ondřej | 4.6.2014 18:54 | id 75538 | nahlásit

Dobrý den,
sháním jednu šusťákovou bundu PS pro vojáky základní služby i s zimní vložkou ( pro sběratelské účely ) Pro výšku postavy cca 185 cm. Cena dohodou. 728 599 394.
Re: SHÁNÍM UNIFORMU
Ludva | 3.6.2014 13:54 | id 75484 | nahlásit

Uniforma PS i ČSLA byla na prodej na burze v TCHO-
ŘOVICÍCH v sobotu. Včetně čepic. Příští burza je 28.6.
SHÁNÍM UNIFORMU
Marie | 1.6.2014 18:10 | id 75394 | nahlásit

Dobrý den, sháním uniformu ČSLA nejlépe vz. 63.Kdyby ji někdo chtěl prodávat prosím napište a já se pak rozhodnu.
Re: Re: Koupím brigadýrku PS
Stanislav Kulich | 6.5.2014 22:59 | id 74379 | nahlásit

Dobry vecer.
Mohol by som poprosit o kontakt na toho pana,tiez som zberatel PS a velmi rad by som sa s nim spojil a kupil,alebo vymenil nieco od PS.
Dakujem pekne.
Kulich Stanislav.
Kupim cokolvek od PS a cenu respektujem.Prosim piste na mail axel1406@azet.sk
Prosba - uiforma Pohraniční stráže
Karel | 2.5.2014 10:08 | id 74167 | nahlásit

Všem hezký den a mám dotaz. Nevíte někdo o nějaké půjčovně, kde by byla možnost zapůjčit uniformu Pohraniční Stráže?
Díky Karel
Re: Prodej uniforma
Pavel Antonín Sedláček | 1.5.2014 08:54 | id 74139 | nahlásit

rád bych znal velikost a stav.děkuji.
Čepice PS
Jirka | 24.4.2014 06:22 | id 73870 | nahlásit

Sháním pro kolegu z práce čepici důstojníka Pohraniční stráže ze 70. let.
Kdybyste někdo měl, pište na mail: jici@email.cz
Děkuji
Re: Re: Re: Re: Kupa
Luboš z Prahy | 10.4.2014 17:51 | id 73284 | nahlásit

Zdravím Jirko,
prosím Tě dej mi do e-mailu o jaký druh pavézek se jedná,zda ty starší (60léta),nebo už ten novější typ.
Se psíkem na klopě zdraví
Luboš
Re: Re: Re: Re: Koupím brigadýrku PS
JIRKA RELICH | 9.4.2014 19:54 | id 73242 | nahlásit

AHOJ,URČITĚ BUDE ZAJEM,JA MÁM HNED 3 ZAJEMCE.DEJ VĚDĚT.AT JE DĚLÁ NA ZAKÁZKUNAPI MI NA MEILA.TEL.728316947
Re: Boty pro PS
JIRKA RELICH | 9.4.2014 19:50 | id 73241 | nahlásit

NO TO JSOU LETNI,JA V TOM BĚHAL A CHODIL I NA PRUBĚŽKY DO KYNŽVARTU.ALE BYLI PĚKNĚ MĚKKY.
Re: Re: Re: Kupa
JIRKA RELICH | 9.4.2014 19:46 | id 73240 | nahlásit

AHOJ LUBOŠI,TAKY BYCH MĚL ZÁJEM O VYSTROJNI VĚCI.PEJSKY NA KLOPY MOHU MIT,HALDY.MÁM KLUKA CO JE MÁ.ALE TY PAVEZKY TO JE TAKY PROBLEM.NĚJAK SE SPOJIME A DOMLUVIME SE.DIKY JIRKA ZE STAREHO MOHELNA.TEL.728316947.NEBO E=MAIL.DIKY.
Re: Re: Kupa
Luboš z Prahy | 8.4.2014 19:38 | id 73187 | nahlásit

Zdravím Štefane,
sako,kalhoty vz.62,nebo 62,košili,boty a dokonce i ponožky si můžeš objednat na ARMATEX,Valašské Meziříčí,(nalezneš ve vyhledávači),klopové pavézky mohu zajistit.Jen je problém se psíky na klopy a brigadýrkou.Ta by se dala sehnat přes Viktora Osičku.
S pozdravem
Luboš z Prahy
Re: Kupa
Štefan | 8.4.2014 17:56 | id 73186 | nahlásit

Zhanam uniformo PS- praporcicku hodnost kompletku. Dakujem
Re: Re: koupím brigadýrku od PS a další věci
VL. Guričan | 10.3.2014 10:10 | id 71950 | nahlásit

Nemám zberatelské veci ale mám otázku, slúžil si na K.Pláních? Ak ano ozvi sa.
Re: KOUPÍM COKOLIV OD PS
Pavel | 9.3.2014 17:36 | id 71938 | nahlásit

Ponúkam na predaj oteplovačky vz.80 k bunde PS vz 80
brigadýrka
véesák | 9.3.2014 16:42 | id 71936 | nahlásit

Před zavedením PS brigadýrek (1952) příslušníci PS SNB a později PS nosili k nově zavedeným uniformám se zelenými výložkami a novými nárameníky čepice se štítkem se starým znakem ( se skříž.meči). Podle černobílých fotek nebyly však s červeným okolkem SNB dříve používané útvarem 9600. Byly to čepice celé khaki armádního vzoru bez lemování, s lemem a jaké barvy, nebo se zeleným okolkem dříve používané celniky ?
Re: Re: Boty pro PS
marčelo | 20.2.2014 09:11 | id 71120 | nahlásit

Sloužil jsem 85-87 a letní kanady byly jednoduché,lehké,kožené a nízké bez výstelek.Připomínalo mi to pracovní boty.Ale chodilo se v tom dobře.Zimní byly vysoké s kožíškem.Klasické kanady jsme sice měli,ale nenosili jsme je.
Prodej uniforma
Lucia Oravcová | 13.2.2014 13:01 | id 70797 | nahlásit

Uniforma SNB 80 léta,hodnost nadporučík,v původním stavu.Uniforma obsahuje:gate,opasek,obušek,košela,kravata,sako,ča pica.cena4000kč foto zašlem na mail.
Re: Re: Re: Koupím brigadýrku PS
Jarda III | 24.1.2014 21:50 | id 69807 | nahlásit

Tady na aukru je jedna aukro.cz/cepice-ps-i…
Re: Re: Boty pro PS
Vladimir Trneny | 24.1.2014 20:00 | id 69804 | nahlásit

Vazeny Bohousi,
dovoluji si Vam sdelit malou korekturu.
Osmdesata leta znamena obdobi 1980-1989.
To co uvadite pasuje na stoleti,
kdy treba 19.stoleti zacinalo 01.01.1801 a koncilo
31.12.1900.
S pozdravem
Vladimir
P.S. Taky jsem nosil mundur vz.60.....
Re: Uniforma čsl armády
Jaromír Olič | 18.1.2014 17:11 | id 69545 | nahlásit

Prosím o zdělení velikosti,mám vážný zájem..
Uniforma čsl armády
Nikita | 7.1.2014 19:51 | id 69034 | nahlásit

Prodám uniformu čsl armády odhadem ze 70. let, ve velmi dobrém stavu. Momentálně mám kalhoty, sako + lehčí kabát, v případě zájmu můžu přivézt i čepice a zimní kabát. Fotku pošlu mailem. Cenu nabídněte. Uvítám rychlé jednání - Praha.
Re: Re: Pordám uniformu s brigadýrkou a spoustu odznaků
Jaromír Olič | 2.1.2014 18:27 | id 68745 | nahlásit

Mám zájem o zakoupení uniformy a čepice PS..Jsem četař v.v z roku 1961 a chtěl bych si pořídit vzpomínku..Za info předem děkuji.
Re: Brígadýrka PS
Jaromír Olič | 2.1.2014 18:17 | id 68742 | nahlásit

Mám stejný požadavek na č.58.Tak tě prosím o eventuální kontakt v případě další čepice....Děkuji..
Re: Re: Koupím brigadýrku PS
Jaromír Olič | 2.1.2014 18:11 | id 68741 | nahlásit

Jsem četař PS v.v.a slloužil jsem v roce 1961.Mám velký zájem koupit čepici či celou uniformu PS na výšku 186 cm.Cenu respektuji.Upozornění na koupi ocením..Děkuji.....Domažlická brigáda...
Re: Pordám uniformu s brigadýrkou a spoustu odznaků
Vladimír Cintula | 23.12.2013 17:52 | id 68119 | nahlásit

Uvedte prčosím o aký typ uniformy sa jedná či je to z rokov 60- tych teda modrá alebo niektorý druh čo sa nosil neskôr teda oliva zelená alebo čo sa používa dodnes, prípadne dajte foto a uvedte aké veci či knihy ešte máte. Ďakujem, mám vážny záujem.
S pozdravom Cintula
Re: koupím cokoliv od PS
Fanda | 21.12.2013 08:06 | id 67948 | nahlásit

Ahoj.
Mám plaketku i s pouzdrem, nějaké odznaky a takový šátek. Foto můžu poslat na email.
Ahoj Fanda
Re: Re: Re: Boty pro PS
Fanda | 21.12.2013 07:59 | id 67947 | nahlásit

Ahoj. To jsme měli jen polokanady letní a zimní s kožíškem. Kanady jsme měli jen ve výcviku.
Re: Pordám uniformu s brigadýrkou a spoustu odznaků
Vladimír Cintula | 20.12.2013 23:32 | id 67943 | nahlásit

Kúpim 2 ks bragadýrky modrej farby teda VB, SNB používané v pätdesiatich rokoch, Velkosť čiapok podľa možnosti 57-59.
Tiež mám záujem o nohavice 2 ks k tejto uniforme modrej farby velksti č, 53 a 56-58.Za informácie a mabídky vopred ďakujem. Tel. č. 00421905 854 811 Cintula V,
Re: Dunajska pohranicni straz uniforma kupim 30 000 CZK
Jaroslav Kozolka | 8.11.2013 20:50 | id 66289 | nahlásit

Dobrý večer.
Mám jednu voľnú uniformu DPS. Ide o čiapku DPS - vojaka prezenčnej služby äso stuhou bez šiltu), námornícke tričko, nohavice, blúzu a plášť vz. 70 - DPS (modrošedý), do ktorého sa dávala vložka, ale plášť nemá písik (plátený opasok).
Ak by ste ešte stále mali záujem, napíšte a ja Vám urobím fotky. Uniforma má len jednu chybu, je potrebné ju vyžehliť, inak je ako úplne nová.
Mám k dispozícii aj sako generálmajora PS, ide o čistý originál, má na hrudi aj stužky vyznamenaní (napr. aj colnícke, ma´darské a pod.).
S pozdravom
Kozolka
Re: Re: Re: Re: Koupím brigadýrku PS
Vladimír Spišák | 30.10.2013 20:50 | id 65905 | nahlásit

Prosím o zaslanie adresy výrobcu brigadýrok PS a prípadne telefonneho čísla. Vopred ďakujem.
Slúžíl som u PS na 13.pohraničnej rote Rusovce, 11pohr. brigáda Bratislava roky 1969-1971
Ďakujem
Uniforma SNB
Ondřej | 30.10.2013 20:45 | id 65903 | nahlásit

Zdravím,
mám příspěvek, který se týká uniformy SNB, ale snad by někdo mohl poradit. Např. někteří psovodi mohli po vojně přejít k SNB. Na fotkách z demonstrací roku 89 jsou vidět psovodi, kteří mají odlišné zimní bundy, než jaké nosí příslušníci pořádkové jednotky. Nemá plyšový límec ani kapsy. Věděl by někdo oficiální název této výstrojní součástky ? Nejlepší by bylo foto. Díky.
Re: Pordám uniformu s brigadýrkou a spoustu odznaků
planka milan | 25.10.2013 21:53 | id 65760 | nahlásit

dobrý den,
měl bych zájem odkoupit něco z toto co nabízíte,
pošlete emailem nabídku věcí a také cenu za které by jste chtěl prodat.
s pozdravem planka
Maskáče pro FPP - koupím, či vyměním za jiné věci od vnitra
Miraf | 29.9.2013 12:49 | id 64891 | nahlásit

Koupím, příp. vyměním za jiné věci z PS, SNB, čet, policie maskáče pro FPP. Jedná se o maskovací stejnokroj zmiňovaný zde v příspěvcích z počátku 90 let. Příp. jakékoliv textové zmínky o tomto, dobová fota, předpis, zmínky o zavedení, svého času vyšel o nich článek snad v časopise Signál. Děkuji za nabídky, cena nerozhoduje.
miraf@seznam.cz
Re: Re: Pordám uniformu s brigadýrkou a spoustu odznaků
jarda veverka | 31.8.2013 21:20 | id 64010 | nahlásit

VZAL BYCH TOHO ČETAŘE
Re: Pordám uniformu s brigadýrkou a spoustu odznaků
jarda veverka | 31.8.2013 21:16 | id 64009 | nahlásit

cena a co máš za velikost . sunku PS BUNDU ... DÍK JARDA
Re: Podivné uniformy PS
Petr Pokorný | 31.8.2013 10:35 | id 63999 | nahlásit

No máš tzv.půl pravdu,ta uniforma je fakt zplantanina,ale odznaky VH,VzP,třídnost,....mohli,pokud je získali nosit i pohraničníci z povoláni(furtáci).Chemik
Re: Pordám uniformu s brigadýrkou a spoustu odznaků
řezník | 30.8.2013 20:01 | id 63993 | nahlásit

Prosím pošlete mi fotografie uniformy a brigadýrky. Moc Vám předem děkuji.
Re: Pordám uniformu s brigadýrkou a spoustu odznaků
václav | 26.8.2013 08:22 | id 63857 | nahlásit

Prosím o zaslání foto odznaků nebo Váš mail.Děkuji,přeji zdraví.V.
Re: Re: Re: Cepice PS
lena | 24.8.2013 14:40 | id 63814 | nahlásit

take vlastnim brigadyrku - je to jeden z poslednejsich modelu, v perfektnim stavu, mel byste jeste zajem?
Pordám uniformu s brigadýrkou a spoustu odznaků
Leni České Budějovice | 24.8.2013 14:07 | id 63813 | nahlásit

Prodám uniformu a brigadýrku v perfektním stavu - jedna se o pozůstalost - dle odhadu bude uniforma jedna z posledních typů. Nabidněte cenu a mužeme se domluvit, v případě většího zájmu mohu na e-mail zaslat další fotky odznaku a vyznamenaní, knih, přírucek a fotografii a mnoho dalšího.
Re: Re: Re: Re: Re: Koupím brigadýrku PS
Miloš Mýtina 71-72 | 22.8.2013 12:34 | id 63757 | nahlásit

Zdravím, dám tu adresu na tuto stránku , kdyby ještě mněl někdo zájem, at to nemusím psát dokola. adresa- Viktor Osička školitel,Elektrometall s. r. o. Ke Kasárnúm 730 / 9 35301 . Mariánské Lázně. Tel. 352 538 152 . E mail vosicka@autoelectric. de. Já se s pánem domluvil po telefonu to je nejlepší. Zdarec Miloš
Re: Boty pro PS
Beda | 21.8.2013 10:49 | id 63734 | nahlásit

slouzil sem 88-90 a tydle (letni) boty dostavali kluci co byli o trosku mladsi, my dostali nizsi bez vystelky v horni casti vzadu a uvnitr byla slaba veprova kuze, podrazku meli stejnou, zimni byli trosku vyssi a meli kozisek
at se dari Beda
Re: Re: Re: Re: Koupím brigadýrku PS
Láďa | 21.8.2013 07:54 | id 63728 | nahlásit

Pošli mi tu adresu na můj e-mail,který najdš po jménem.Dík
Re: Re: Re: Koupím brigadýrku PS
Miloš Mýtina 71-72 | 19.8.2013 12:21 | id 63667 | nahlásit

Zdar Chlapi, našel jsem pána který zavedl výrobu brygadýrek PS , tak kdyby byl zájem , tak tady dám jeho adresu. cena je 700 kč. Je to replika ,ale vypadá dobře, viděl jsem foto. Tak zdarec ,veterán hranic.
Re: Re: Koupím brigadýrku PS
vlada krob | 18.8.2013 21:47 | id 63652 | nahlásit

nemáš zástavu 15 brigády? budějovice, nebo něco z velitelské???
to byla elita ale říkali tomu odpad. jsem hrdý, že jsem tam byl.
Podivné uniformy PS
Jožo | 18.8.2013 18:09 | id 63640 | nahlásit

Tak jsem si prohlédl uniformy PS na výše uvedených snímcích a zdají se mi poněkud podivné. Sloužil jsem o nějaký ten rok dřív než se dostalo označení PS na výložky. Tehda měli voj.z povolání na výložkách zkřižené palcáty. Najde se někdo ,kdo by mi to vysvětlil,nebo jsou to pouze omyly sběratelé uniforem. Na obrázcích autora xxxx má nadrotmistr Vzorného pohraničníka,velitelé hlídky a 2 třídu, to přece nosili pouze pohraničníci základní služby a ještě je to na obrácené straně.To se nosilo nad pravou kapsou. Plukovník musela být plukovnice,že by byla u PS? Má ženské zapinání. Pokud je to pouze obrácený negativ tak to jsou všechny medaile obáceně. Nebo to tak bylo v těch posledních létech ? My jsme měli takzvané tesiláky v klasické khaki barvě,ale naši mladí zobáci přišli v nových o poznání zelenějších uniformách snad z nějakého úpletu či co to bylo. Ale asi to byl nějaký experiment,protože za pár let jsem viděl pohraničníky zase v tesilkách,akorát na rukavě už neměli ten trojúhelník,ale pavézku s nápisem Pohraniční stráž. Tim souhlasím i s příspěvkem od "Hraničář"
Re: Boty pro PS
Petr Pokorný | 5.8.2013 17:16 | id 63255 | nahlásit

Sloužil jsem v letech 85-87 a řekl bych že boty jme nosili jiné,podle mého přesvědčení neměli výstelku v horní části vzadu a vnitřek boty byl tmavší,hnědý?Chemik
Re: Re: Boty pro PS
Tomáš | 5.8.2013 13:11 | id 63240 | nahlásit

80. léta myslím 1980 - 1989
Re: Boty pro PS
Bohouš z Hraniček | 5.8.2013 12:44 | id 63235 | nahlásit

na začátku 80let jsme měli kanady, tj. boty myslím vz. 60, pak gumové holinky a filcáky. Osmdesátá léta chápu jako období od začátku r. 1971 :-)
Boty pro PS
Tomáš | 5.8.2013 12:05 | id 63232 | nahlásit

Zdravím pánové, chtěl bych poprosit o radu. Ti, kteří sloužili u PS v 80-tých letech, nosili kanady letní vzor 80 a zimní vzor 82? Přikládám odkaz na aulbum, jedná se o boty vzor 80 určeny pro PS?
reinholdtrain.rajce.…
Re: Uniforma PS.
Pavel | 22.7.2013 08:06 | id 62880 | nahlásit

Zdravím PS, mám na predaj šustákové nohavice PS vz 80/úloženky /V prípade záujmu sa ozvite
Re: Re: Koupím brigadýrku a výložky PS z 50. let
Dušan | 18.7.2013 20:43 | id 62809 | nahlásit

Zdravím. Je tá brigadírka ešte na predaj?
Čepice PS - koupím
Petr | 27.6.2013 07:12 | id 62241 | nahlásit

Koupím čepici PS pro vojáky ZVS (kopřivák). Cenu respektuji. Jsem sběratel. Děkuji.
Re: Koupím brigadýrku PS
Aleš Orlík | 26.6.2013 12:32 | id 62220 | nahlásit

Ahoj vím o člověku co má hodně věci od PS samozřejmě legálně a není překupník,sběratel PS i železnice.napiš mi email: aldaaldo@seznam.cz dám ti na něj kontakt.On má snad schované i bojové zástavy všech brigád kdyby ještě byli potřebné a doma má i muzeum ale napiš mi nejprve a domluvíte se Aleš.
Koupím brigadýrku PS
Tomáš | 23.6.2013 01:33 | id 62087 | nahlásit

Zdravím, koupím brigadýrku PS z 50-tych let, v co nejlepším stavu, i zelené výložky. Cenu respektuji, nabídnu nejvíc. Srdcová záležitost. Děkuji
Re: Re: Re: Koupím brigadýrku a výložky PS z 50. let
Zdeněk Šmída | 10.4.2013 18:57 | id 59644 | nahlásit

ta zpráva je pro mě, ne pro vás kolego :-)
Re: Re: Koupím brigadýrku a výložky PS z 50. let
Stanislav Macejko | 10.4.2013 14:24 | id 59633 | nahlásit

Dobrý deň za koľko predávate brigadírku PS.
S pozdravom Stano
PS.: Poprípade mi pošlite foto Ďakujem
Re: Koupím brigadýrku a výložky PS z 50. let
Pavel | 2.4.2013 18:39 | id 59187 | nahlásit

Mám jednu brigadýrku na predaj alebo výmenu, napíšte meil adresu, ozvem sa
Koupím brigadýrku a výložky PS z 50. let
Zdena Šmída | 2.4.2013 17:17 | id 59181 | nahlásit

Koupím brigadýrku Pohraniční stráže v bezvadném stavu z 50. let a výložky Pohraniční stráže z 50. let. Popřípadě další historické součásti výstroje Pohraniční stráže z 50. let. Jen seriózní jednání. Nejsem sběratel, ale chci si udělat památkou výstavku (měl jsem dědu na rotě Horní Silnice v 50. let, rota je přidána v kategorii Zaniklé roty 10. brigády Volary)
Dunajska pohranicni straz uniforma kupim 30 000 CZK
Kulich Stanislav | 2.4.2013 10:49 | id 59159 | nahlásit

Kupim uniformu Dunajskej pohranicnej straze,podla stavu do 30 000 CZK,aj osobitne kusy,brigadyrku DPS podla stavu do 7000 CZK,plati stale.Som sukromny zberatel.Vasu cenu respektujem.
tel.0044 7983 723 397 axel1406@azet.sk
Re: Re: Brigadyrka Dunajska Pohranicna Straz Kupim
Kulich Stanislav | 13.3.2013 22:39 | id 58081 | nahlásit

Rspektujem Vasu,pokial je v dobrom stave.Mozte mi na mail poslat tel cislo a zavolal by som Vam.Dakujem
Re: Brigadyrka Dunajska Pohranicna Straz Kupim
Lubos | 3.3.2013 00:45 | id 57567 | nahlásit

Mám originál vo veľmi dobrom stave. Slúžil som 1986 až 1988. Zobral som si na pamiatku úplne novú.
Na koľko si ju ceníš???? Aká by bola ponuka????
KOUPÍM COKOLIV OD PS
Leoš Król | 21.2.2013 17:14 | id 57101 | nahlásit

ahoj lidi koupím cokoliv od PS pokud budete něco mít tak mi pište na e-mail leos.krol@seznam.cz
Re: Re: Bunda PS
Palo 15 rPS Všeruby | 10.2.2013 11:15 | id 56507 | nahlásit

Mal by som o jednu bundu záujem,aká je cena?Buď
Re: Re: koupím brigadýrku od PS a další věci
Josef Málek | 6.2.2013 18:22 | id 56287 | nahlásit

Zdravím kolegu v boji - rád se spojím, ale jsem na začátku, takže zkoumám možnosti a rozhazuji sítě.
Můj e mail je malek.josef@seznam.cz,tel.604581354
Re: koupím brigadýrku od PS a další věci
František Friš | 4.2.2013 13:14 | id 56147 | nahlásit

Vážený pane, sloužil jsem u PS v roce 1974-1976 a mám stejnou zálibu. Možná bychom se mohli spojit a navzájem si nějak pomoci. S pozdravem friš
uniformy OPK
Bývalý přísl.OPK | 4.2.2013 10:37 | id 56138 | nahlásit

Ještě další detaily na uniformach, mimo těch,ktere jsou již popsany: knofliky : SNB-hvězda,PS - meče,
SNB: chybí zelený podklad,vččetne psa.Někteří přísl.
PS byli překvapeni informaci,že přísl.OPK nejsou přísl.
pohr.stráže,ale ve služebním poměru SNB.Asi tak do
srpna 1974 přísl.OPK byli zařazeni pod příslušnými
KS SNB, tudíž uniformy včetně nárameníku a čepic červené.Poté změna na zelené čepice a výložky. S
tím byla spojena i personální pravomoc,od té doby
ji mel velitel brigády PS.Toto vše dle mezinárodní smlouvy( na hranicnich přechodech neboudou sloužit
policisté),Rakousko,SRN,NDR a další,viz pořekadlo
vlk se nažral,ale koza zustala cela.Příkl r.1974 na HP
s Rak.CSSR:SNB a Clo,Rak:.ZOLL a Policie( nikoliv
Gendarmerie.Poté CSSR: přísl.SNB v podřízenosti PS(včetne zelených cepic a nárameníku) a přísl.CLA
Rak.: všichni v uniformach ZOLL,ale jen několik z
nich dělalo praci klasických celníku, včetne ostrahy SH ,ostatní se věnovali bezpečnostní problematice.
Jen doplněk:V Rak.-Policie pusobila v tzv.statutár-
ních městech , např.Vien,Linz, včetně hraničních
přechodu,GENDARMERIE pusobila na celem teritoriu
mimo výše uvedených statutárních měst.V rokach
před II. svet.valkou na uzemi CSR byl ten samý
princip- Policie - PRAHA.LIBEREC atd., četnictvo ostatni uzemi.
Re: koupím brigadýrku od PS a další věci
Josef Málek | 3.2.2013 21:39 | id 56121 | nahlásit

ještě raději telefon 604681354
Re: Re: Re: Re: nášivka a odznaky PS
štefan | 3.2.2013 21:20 | id 56119 | nahlásit

srdečný pozdrav Pavle.dnes som objavil tvoj príspevok,možno reagujem pozde.ZVS 70-72 teraz skladám fotografie sodznakmi,su ešte psíky na klopy? C.tel.je pevná do čr.,alebo mobil?
koupím brigadýrku od PS a další věci
Josef Málek | 3.2.2013 20:53 | id 56112 | nahlásit

Zkouším to i touto cestou, jako bývalý voják u PS v letech 75-77 sbírám věci týkající se pohraničníků...
K stáru je člověk nějak víc sentimentální a na to špatný zapomíná , holt to jsou fajn vzpomínky.
Brigadyrka Dunajska Pohranicna Straz Kupim
Kulich Stanislav | 12.1.2013 19:59 | id 54946 | nahlásit

Kupim brigadyrku Dunajska pohranicna straz,cenu respektujem,len original.Plati stale.
Re: Uniforma PS 1951-53
Zdeněk Parůžek | 5.1.2013 16:26 | id 54592 | nahlásit

Bohužel my jsme nosili jen uniformy bez výrobního lístku a kopřivovýho kabátu. Ceny uniforem budou asi hodně tvrdý.Čau
koupím cokoliv od PS
Leoš Król | 27.12.2012 13:10 | id 54117 | nahlásit

protože je tu hodně komentářu tak bych se chtěl zeptat které z těch věcí ještě máte
Re: Bunda PS
vladimír lacina | 29.11.2012 08:18 | id 52782 | nahlásit

pokud máte zájem,mám doma dvě úplně nové i s vložkou.můj telefon je 602 626 678
Bunda PS
Ondřej | 12.11.2012 18:42 | id 52038 | nahlásit

Zdravím, koupil bych bundu PS i s vložkou. Tel: 728599394.
Re: KABÁT
jiri koza | 5.11.2012 20:41 | id 51828 | nahlásit

Taky ho sháním, ale nikde jsem na něho nenarazil. Máš o něm nějaké informace?
Re: Boty PS
Radek | 26.10.2012 17:42 | id 51401 | nahlásit

V r. 1989 jsem nafasoval dvoje vysoké boty, tzv. polokanady. Jedny letní a jedny zimní, oboje stejně vysoké, jenom zimní měly vevnitř chlup.
KABÁT
Aleš Předinsky | 25.10.2012 20:35 | id 51365 | nahlásit

Prosim Vás ,sháním strážní kožich který se nosíval jak na hranicích tak i do normální stráže v 80.letech.Prosim vas o jakou koliv informaci a nebo nějakou adresu kde se informovat.
Re: Re: Boty PS
Jirka | 4.10.2012 18:41 | id 50675 | nahlásit

No a starší ročníky je nosili zimní kanady celoročně.
Re: Boty PS
LIZANEC RADEK | 4.10.2012 14:06 | id 50670 | nahlásit

Letní boty ,byly velice lahké,kotníkové,ale odlisné od pracáku tvarem.Zimní,byly jako kanady bez horního přehýbacího lemu a přezek a schlupatinou uvnitr,a taky byly težší
bunda PS
Lubino | 1.10.2012 15:42 | id 50517 | nahlásit

Zdravím, měl bych zájem o tu bundu i výměnou.Novotný
Re: Boty PS
Jarda III | 30.9.2012 17:43 | id 50468 | nahlásit

Letní kanady byly nízké asi jako pracovní boty a zimní byly vysoké s šedým chlupem.Když byla zima opravdu krutá,tak jsme ještě přes kanady nosili válenky z plsti.Kanady byly myslím vzor 80.Kdy přišly do oběhu nevím.
Boty PS
Pigula | 28.9.2012 15:52 | id 50401 | nahlásit

Zdravím, chtěl bych se zeptat na boty PS. Šlo o obuv vz.80 nebo 82 ? Ví někdo čím se tyto dva vzory lišily ? Ještě jednu věc, věděl by někdo, kdy přišel tenhle vzor do oběhu ? Otec sloužil v roce 84-86 v Sedleci u Mikulova a tvrdil, že letní obuv co měli, byla o dost nižší než ta zimní. Mě podle fotek ale příjde, že kanady 80 byly stejně vysoké a lišily se jenom chlupem venitř. Díky za odpověď.
hľadám
Dalibor Šimár | 1.9.2012 23:01 | id 49542 | nahlásit

Doteraz sa mi nepodarilo naviazať s nikym kto rukoval v r.1952.Ja som slážil na 5947 Bratislava
Re: Re: odznaky
Dalibor Šimár | 1.9.2012 22:58 | id 49541 | nahlásit

Dodávam že nárameníky boli zelené až do času kedy
PS prešlo pod MO čo považujem za chybu.Hodnosti boli tz.nudle,rotný široká páska a staršiny Téčko.Dyzláci mali žlté.
Re: Re: a co kanady
Dalibor Šimár | 1.9.2012 22:15 | id 49540 | nahlásit

Politráky prišli pozdejšie zo začiatku ame mali bagandže a na nohavicách spinky.
V 1952 sme mali tie pláteňáky a chlapci ich mali tak prepotené že pod pazuchámy medzi nohámi a na chrbáte boli biele od vypotenej soli jebo sme rulovali v najhorúcejšich dňoch 1.5.1952
Re: Re: Re: uniforma ps
jan | 31.8.2012 13:12 | id 49477 | nahlásit

kupim uniormu ps velkost 57
cepice
kuba | 29.8.2012 23:54 | id 49402 | nahlásit

Koupim brigadyrku PS velikost 60, cenu respektuji. Nejsem prekupnik c.tel. 721455429
Re: Re: Re: Re: člun pohraniční stráže GSB 075"Pohranič
Jiří Hofman | 27.8.2012 20:36 | id 49318 | nahlásit

Tak Jendo moc díky tak to byla trefa .Moc Ti děkuji za informace. Zdravim Jura
Re: Re: Re: člun pohraniční stráže GSB 075"Pohraničník&
Jan | 27.8.2012 19:21 | id 49315 | nahlásit

Tak už jsem také se svými radami u konce. Jen bych Tě chtěl poinformovat, že předmětné čluny se stále těší velkému zájmu v Holandsku, kam jich bylo po rozpadu NDR odprodáno velké množství. Zde jsou stále hojně využívány k plavbám , zejména po tamních vodních cestách (kanálech) a to hlavně díky poměrně malému ponoru a manévrovacím schopnostem. Pro majitele, provozovatele a nadšence těchto zajímavých plavidel zde existují nekomerční webové stránky: www.grenzboot.nl, kde se mimo jiné nabízí k prodeji za cenu 22,50 Euro technická dokumentace, včetně výkresů a lodní knihy. Dokumentace je v NJ , v digitalizované podobě ve formátu PDF na CD. Komunikace na webu je v holandském, německém a anglickém jazyce .
Zdravím.
Re: Re: člun pohraniční stráže GSB 075"Pohraničník"
Jiří Hofman | 27.8.2012 17:14 | id 49308 | nahlásit

Moc Ti děkuji za informaci,to jsem si našel ale tam mi chýbí alespon něco bližšího jako náhled, půdoris víš co myslím, jinak moc děkuji. Jura
Re: člun pohraniční stráže GSB 075"Pohraničník"
Marián Benedik | 27.8.2012 10:52 | id 49297 | nahlásit

Skús pozrieť www.ddr-binnenschiff…
Ja som na nich ešte jazdil.
Re: Re: člun pohraniční stráže GSB 075"Pohraničník"
Jiří Hofman | 26.8.2012 18:40 | id 49277 | nahlásit

Moc dík za informaci Jura
Re: Re: člun pohraniční stráže GSB 075"Pohraničník"
Jiří Hofman | 26.8.2012 17:35 | id 49274 | nahlásit

Díky Ti za informaci.Zdravím Jura
Re: člun pohraniční stráže GSB 075"Pohraničník"
Jan | 26.8.2012 17:09 | id 49272 | nahlásit

Přesné informace o tomto plavidle najdeš na portálu www.plavba.net, v sekci Katalog osobních lodí, podsekce hlídkové čluny Dunajské PS. Ty údaje tam jsou sice v německém jazyce, ale jsou přímo od tehdejšího výrobce, nebo dodavatele.
Jednalo se o velmi dobré plavidlo, vyroba fungovala zhruba od roku 1974 až do roku 1990 a v různých verzích a variantách se jako hlídkový člun vyvážel do celého světa ,včetně Jižní Ameriky a Afriky.
Typ GSB 075 :
-délka : 9,75 m
-šířka : 3,20 m
Motor : původní verze 2x osmiválec ZIL ZMZ 41
Výkon : 2 x 140 HP .
Zdravím .
Re: člun pohraniční stráže GSB 075"Pohraničník"
Kučera Milan | 25.8.2012 08:48 | id 49214 | nahlásit

Ahoj. Skús prečítať diskusie k 1.PO zdá sa mi že, niekto spomínal že, má doma dokumentáciu. Aspoň dúfam. Kučera
člun pohraniční stráže GSB 075"Pohraničník"
Jiří Hofman | 24.8.2012 23:01 | id 49209 | nahlásit

Přeji dobrý den, stavím lodní modely a velmi mě zaujal typ hlídkového člunu GSB 075 "Pohraničník"
prosím o radu a nebo kde by se dal buť sehnat jaká koliv informace o tomto člunu a nebo sehnat podklady na stavbu modelu.Moc děkuji za jakou koliv odpověď nebo radu.
Děkuji Jiří Hofman Č.R.
Re: Re: uniforma ps
Pavel | 23.8.2012 15:40 | id 49154 | nahlásit

Mám na predaj brigadýrku PS vel. 55 oberstpavel@azet.sk
Brígadýrka PS
Sadílek Václav | 21.8.2012 20:08 | id 49070 | nahlásit

Brigadýrku velikost 58 koupím. telefon 605853094
Re: uniforma ps
Zdeněk | 17.8.2012 20:55 | id 48949 | nahlásit

Zdravím vás pánové!
Měl bych zájem o uniformu a vše co se týká PS. Kontakt na mě je 723 182 087...Na ceně se jistě dohodneme...Díky
Zdeněk Vyskočil
uniforma ps
roubíček david | 8.8.2012 12:17 | id 48652 | nahlásit

zdravím,mám dotaz,sháním uniformu ps na výšku 170cm,pas97,brigadýrku vel.60.nemá jtoto prosím někdo navíc? s pozdravem,roubíček david
Re: Unyforma PS 1951-53
Karel Staněk | 28.7.2012 23:40 | id 48250 | nahlásit

Dobrý večer pane Valeši,
zcela náhodou jsem objevil na Vojensku Vaši nabídku na prodej uniformy PS z let 1951-53 z března t.r.
Měl bych o ni zájem, ale domnívám se, že už je pozdě. Pokud jste ji již prodal, chtěl jsem se alespoň zeptat zda kalhoty PS měly v této době zelenou paspulku ve švech na nohavicích (lampasy).
Děkuji za jakoukoli odpověď.
Zdraví Karel Staněk
Re: Re: Re: Re: Ahoj
mohelno78 | 16.7.2012 21:15 | id 47848 | nahlásit

AHOJ.KOUPIL BYCH TU BRIGADYRKU PS.MAS JI JESTE NA PRODEJ A ZA KOLIK.DIK JIRKA LITOMERICE.
Re: Re: Re: nášivka a odznaky PS
mohelno78 | 16.7.2012 21:13 | id 47847 | nahlásit

DAM TI KONTAKT NA KAMOSE Z PS.TEN MA VSECHNO.JIRKA.
Re: nášivka a odznaky PS
mohelno78 | 16.7.2012 21:12 | id 47846 | nahlásit

JESTLI JSI NESEHNAL JESTE TY ODZNAKY DAM TI MEIL NA KAMOSE KTERY MA VSECHNO.JIRKA.
Re: Re: Re: Ahoj
Pavel | 10.7.2012 19:40 | id 47589 | nahlásit

Napíš meila , ozvem sa
Re: Re: Re: Ahoj
Pavel | 10.7.2012 19:37 | id 47587 | nahlásit

Predám bundu PS dostojnícku a brigadýrku PS č.55
Re: Re: nášivka a odznaky PS
Jarda Polak | 10.7.2012 15:48 | id 47570 | nahlásit

ahoj,taktéž sháním psíky na klopy se zelenýma podložkama a třidnost č.2,sloužil jsem v Březové u Sokolova 83-85 .díky za odpověď
Re: Re: Re: Ahoj
Pavel | 15.6.2012 18:01 | id 46825 | nahlásit

Ahoj, mám na predaj bundu PS /v prípade záujmu napíšte mailovú adresu- ozvem sa/
Re: Re: Re: Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
LIZANEC RADEK | 12.6.2012 13:21 | id 46697 | nahlásit

Ale pozor kluci,ja sloužil 83-85,na brigádě ve Znojmě,a tam panovala přísná ustrojová kázen,až šikana.Jako šmíráci z RTZ jsme klukumjen záviděli ty jejich šustákové bundy,na brigádě je měli jen lampasáci,Jinak my vijínovéa poddust,jsme chodili v pracovkach 63,svetr se nefasoval,ten nám museli posílat z domu.Zažil jsem mrazy -25,v lednu a unoru 85,měli jsme zpodnáky,košili,svetr,uniformu 63,zimní boty,a jinak jsme chodili vystlaní novinama pod tenkým pláštěm bez vložky,ale zato jsme měli chlupatý límec+ušanka,v těch hadrech byla děsná kosa.Takto chabě nebyl vystrojen ani německý wehrmacht
Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
Marián Benedik | 12.6.2012 12:18 | id 46694 | nahlásit

Slúžil som u Dunajskej PS a v zime keď na Dunaji plávali len ľadové kryhy sme slúžili na brehu. Nakoľko bola pri vode strašná zima a prievan tak sme nosili snáď polovicu výstroja, ktorý bol v skrini. Hýbať sa v tom síce dalo, ale o behaní by som nehovoril. Ten biely maskovací odev som u nás ani nevidel a UNI 60 sme síce mali, ale obliekal sa len pri BOPO. Pravda je, že cez Dunaj by v zime utekal len šialenec, alebo ľadový medveď.
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
HoNzA | 12.6.2012 07:33 | id 46690 | nahlásit

V r 89 na Kamenné to fungovalo podobně, jako píše Peter z Vašíčku - hlavně celá hlídka oblečená stejně. VR byl v tomto celkem rozumný. Trochu to utáhnul v momentě, kdy nějakej turista z Rakouska natočil maníka na špaku u roty, jak se tam povaluje v montérkách a pak to dal rakouské TV :-). 14 dní jsme museli chodit v kravatách i do postele, ale pak se to vrátilo do normálu.
Ohledně těch bílých maskáčů, co tady všichni popisujete - je zajímavý, že za celou dobu jsem to u nás na nikom neviděl a snad jsme to ani neměli vyfasovaný. Ještě že tak... :-)
Re: Re: Re: Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
Sobotka Libor | 11.6.2012 18:30 | id 46673 | nahlásit

Jo je to tak i spojaři chodili v Unách a na zkraty v zimě v bílým přehozu, byl plátěnej a pěkně savej, kapuca měla přez oči jako když gázu. Jen si nemůžu vzpomenout co jsme nosili na hlavě pokud jsme měli košili a jehličkový kalhoty. Musím najít založený fotky tam to bude. Tenkrát Keil fotil jak o život. Fotil tenkrát všude v celým úseku roty.
Re: maskáče vz.60 - některé zajímavosti
Sobotka Libor | 11.6.2012 18:15 | id 46672 | nahlásit

Zdravím, zajímavej článek, sloužil jsem v letech 72 74 na Starým Pochru, mám zkušenost, jako spojař bylo ve skladu těch infráků dost a baterek stříbro zinkových taky. Musely se nybíjet a vybíjet. Infráky do služby nikdo nenosil. Jednou jsem si ho vzal a šel se podívat na hlídku u roty. Stál jsem tak do deseti metrů od stanoviště, hovořil na hlídku a kluka neviděl. Až jsem na něj houknul, že tam není tak se pohnul a on pacholek ležel na zádech nohy opřený o ten hříbek pro případ deště. Mohu potvrdit, že krytí šedesátek nemá chybu.
Re: Re: Ahoj
palo | 8.6.2012 11:21 | id 46550 | nahlásit

Ahoj, kúpim ak ešte máš...
Brigadírka PS
Tomáš | 28.5.2012 22:11 | id 46221 | nahlásit

Zdravím, náhodou brigadírka PS by sa nenašla na predaj vo veľkosti 60? Dal by som za ňu slušný peniaz ak by bola v použitelnom stave...
Re: Opasek
Pavel | 14.5.2012 16:48 | id 45803 | nahlásit

Ahoj Milan dostal si moj e- mail? Palo
Opasek
Milan | 12.5.2012 19:35 | id 45744 | nahlásit

Palo zdravím email mil.luk@seznam.cz
Re: Pojítko--Opasek
Pavel | 12.5.2012 18:23 | id 45740 | nahlásit

Ahoj Milan napíš mi svoju e mail adresu a dohodneme sa ohladom tohto opasku dík Palo/ ja som ti mail adresu poslal no neozval si sa mi /
Pojítko--Opasek
Milan | 10.5.2012 18:25 | id 45667 | nahlásit

Zdravím pánové.Pojítko Ti klidně nechám a pro kolegu opasek taky.Opasek je kompletní.Můžeš ho taky mít.Posílám tč.602844380 Ahoj Milan.
Re: Pojítko
Pavel | 9.5.2012 20:32 | id 45648 | nahlásit

Ahoj Milan , mal by som záujem o ten opasok čo si našiel/ bol komplet aj s prackou?/Ozvi sa mi na e-mail
oberspavel@azet.sk dík
Re: Kupim PS ciapku
máza | 9.5.2012 08:12 | id 45633 | nahlásit

Koukej na Aukro.cz , jsou tam občas k mání. Zdraví Máza jaro 87-89
Re: Pojítko
Petr - SRUBY 80-82 | 8.5.2012 19:54 | id 45627 | nahlásit

Měl bych zájem o jedno pojítko, když tak se ozvi na email livapetr@seznam.cz
Pojítko
Milan | 8.5.2012 18:44 | id 45624 | nahlásit

Mám dvě pojítka. Jedno jsem našel když občas jdu po hranici s detektorem.Asi ho kluci ztratily když měli poplach. Je trošku v horším stavu ale barvu a kus kabelu má,Můžu ho postrádat.Opasek Rakouských grenzpolizei jsem našel taky. Taky bych ho dal aby měl někdo radost když sloužil na hranici.Milan
Re: Kupim PS ciapku
Petr - SRUBY 80-82 | 8.5.2012 14:56 | id 45622 | nahlásit

Mám doma jednu fungl novou čepici PS vel. 57, ale neprodám ji pouze vyněním za vel. 52. Kdyby měl někdo zájem, tak se ozvěte.
Kupim PS ciapku
roobert | 7.5.2012 21:07 | id 45600 | nahlásit

Zhanam PS brigadirku velkost 58,vie mi niekto prosim vas poradit? dakujem
Pojítko
Psák | 12.4.2012 21:15 | id 44794 | nahlásit

Koupím pojítko ps nebo jiné vjeci pište mi na vojtechvales@seznam.cz
Pojítko
Psák | 5.4.2012 19:59 | id 44411 | nahlásit

Scháním pojítko ps může být i v horším stavu pište mi na :vojtechvales@seznam.cz
Re: Re: Re: Re: Re: nášivka a odznaky PS
pavel 83 | 22.3.2012 18:30 | id 43948 | nahlásit

Zavolej na telefon protože nevím kam to poslat nemáš tam adresu.
Re: Re: Re: Re: Re: nášivka a odznaky PS
peter | 20.3.2012 21:26 | id 43891 | nahlásit

Pred 22-mi rokmi mi v službe na OPK Nová Bystřice rakušák ponúkal 150 šilingov za čapicu PS . Nepredal som , ale škoda , že som si ju nenechal na pamiatku a psíkov tiež .
Re: Re: Re: Re: nášivka a odznaky PS
Luboš | 19.3.2012 23:01 | id 43871 | nahlásit

Objevil jsem odpověď teprve nyní. Pokud jsi ochotný psíky /alespoň pár-levý a pravý/prodat, tak si urči cenu a pošli mě to prosím na dobírku. Díky Luboš.
Re: Re: Ahoj
Luboš | 19.3.2012 22:57 | id 43870 | nahlásit

Bundu PS jsem prodal prvnímu zájemci. Luboš
Brygoška PS
Psák | 16.3.2012 18:29 | id 43755 | nahlásit

Koupím Brygošku PS pište mi na vojtechvales@seznam.cz Děkuji za každý e-mail
Re: Unyforma PS 1951-53
Nekvapil L | 16.3.2012 17:26 | id 43750 | nahlásit

Měl bych zájem o Vámi nabízenou uniformu. Jakou máte představu o ceně ?
Unyforma PS 1951-53
Psák | 16.3.2012 09:24 | id 43730 | nahlásit

Nechtěl by někdo unyformu 1951-53 úplně nová kalhoty maj ještě vítobní lístek+kopřivoví kabát.
Pište mi na VojtechVales@seznam.cz a nemohl by mi někdo oznámit ceny těchto unyforem
Re: Re: Ahoj
biberle rudolf | 11.3.2012 12:25 | id 43547 | nahlásit

Ahoj. Měl bych zájem o bundu PS s kožichem, takzvaný Flaušák. Diky Biberle 603183779
Re: Re: Re: nášivka a odznaky PS
Pavel 83 | 4.3.2012 19:05 | id 43222 | nahlásit

Psíky na kolpy mám zavolej a domluvíme se.774490997.
Re: Re: nášivka a odznaky PS
Luboš | 1.3.2012 18:15 | id 43062 | nahlásit

Dobrý den, marně sháním psíky na klopy, popřípadě jiné symboly PS. Můj kamarád, který sloužil v šedesátých letech na ČB brigádě slaví kulatiny a chtěl bych mu udělat radost. Děkuji za odpověď.
Re: nášivka a odznaky PS
Pavel 83 | 28.2.2012 19:34 | id 42979 | nahlásit

Psíky na klopy ti můžu poslat zavolej a domluvíme se.Tel.774490997.
nášivka a odznaky PS
míla 81 | 27.2.2012 22:46 | id 42930 | nahlásit

Ahoj, sháním odznaky (psíky) PS na klopy uniformy vz.63, mohou být i se zelenou filcovou podložkou a dále nášivku PS na levý rukáv....
Milan, ŽR 5.br.PS Cheb, 81-83
Dotaz
Rei | 25.2.2012 22:48 | id 42846 | nahlásit

Ahoj , jsem sběratel uniforem PS , chtěl jsem se zeptat jestli někdo nemá na prodej čepici Dunajské pohr. stráže nebo uniformu. Děkuji za odpověď Rei
Re: Re: Re: Re: Ahoj
Jarda III | 24.2.2012 10:48 | id 42777 | nahlásit

Mužu se zeptat na velikost té bundy?
Re: Re: Re: Ahoj
Luboš | 24.2.2012 10:09 | id 42775 | nahlásit

Nevím, jakou to má na trhu cenu, ale myslím, že to pětistovka spraví. Nebo to vyměním za označení a odznaky PS, případně za jiné relkvie PS.
Re: Re: Ahoj
jan hublar | 23.2.2012 18:46 | id 42757 | nahlásit

dobrej, jaka je cena?
Re: Ahoj
Luspak | 23.2.2012 18:00 | id 42753 | nahlásit

Tuto bundu PS mám doma, můžu ji prodat, pokud ještě máte zájem.
Re: Re: Cepice PS
šOTNEROVÁ kATEŘINA | 20.2.2012 18:16 | id 42606 | nahlásit

Dobrý den,
měla bych zájem o brigadýrku pohraniční stráže jsem ochotna za ní dát 200,- Kč.
Prosím o odpověď
Děkuji
Re: Re: Cepice PS
roubíček david | 17.2.2012 11:54 | id 42457 | nahlásit

zdravím,jaká je to velikost?roubíček
Re: Re: Re: Cepice PS
+ + + | 13.1.2012 10:45 | id 40675 | nahlásit

Jaroslave. Klikni Janě na modré jméno a piš si sní.
Re: Re: Cepice PS
jaroslav prudil | 13.1.2012 08:42 | id 40670 | nahlásit

Mám zájem o koupi.Jakou cenu si představujete.
Dekuji
Cepice PS
Vakeš | 12.1.2012 12:52 | id 40635 | nahlásit

Zdraviim
Váš email ? Zašlu obratem fota brygadýrek ( k výběru ze dvou ks ). Kontakt na mne: tofre@seznam.cz .
Re: Cepice PS
Jana | 10.1.2012 11:49 | id 40533 | nahlásit

Prodám pohraničnickou brigadýrku.
Re: Re: Re: Re: Re: Cepice PS
Jarmila Fryčová | 8.1.2012 19:14 | id 40453 | nahlásit

Pozůstalost
Re: Re: Re: Re: Cepice PS
Adam Horyna | 8.1.2012 17:57 | id 40446 | nahlásit

Původ ???Pozůstalost,dar,důstojník,ZVS..
Re: Re: Re: Cepice PS
Jarmila Fryčová | 8.1.2012 17:57 | id 40444 | nahlásit

Pošlete mail adr. pošlu foto
Re: Re: Re: Cepice PS
Jarmila Fryčová | 8.1.2012 17:53 | id 40443 | nahlásit

Je ve velmi dobrém stavu, vel.55
Re: Re: Cepice PS
Adam Horyna | 8.1.2012 17:51 | id 40442 | nahlásit

3 000Kč,musí být v perfektním stavu.
Re: Cepice PS
Jarmila Fryčová | 8.1.2012 17:46 | id 40441 | nahlásit

Prodám pohraničnickou brigadýrku
Nabídněte cenu.
Děkuji
scháním zelené sako+kalhoty VB
venca | 25.12.2011 18:55 | id 39737 | nahlásit

scháním zelenou uniformu VB bez výložek na postavu 180cm hrudnik 112 pokud byste tuto uniformu na mě měli, tak se ozvěte.děkuju předem v případě nabídky muj tel.723951037
Ahoj
Tomáš | 24.12.2011 23:26 | id 39708 | nahlásit

Koupím bundu PS z 80 let šedivý kožich děkuji
xkulhanekt@seznam.cz
Re: Cepice PS
Karel Kovářík | 6.11.2011 19:29 | id 37728 | nahlásit

momentálně je jedna k prodeji na aukru
---
aukro.cz/brigadyrka-…
Cepice PS
Jan | 6.11.2011 14:59 | id 37721 | nahlásit

Koupim brigadirku PS.
koupim brigadirku a sako ps četař
Psak | 23.10.2011 10:20 | id 37289 | nahlásit

dobrej kolegove ps koupim sako a brigadirku ps dejte mi vedet na e-mail VojtechVales@seznam.cz
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
miro števlík. | 1.10.2011 20:40 | id 36631 | nahlásit

a čo šustiakové oteplovačky,nepohodlné ale teplé.
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
Vašek Dubina | 30.9.2011 13:13 | id 36590 | nahlásit

Ještě dodám že PSáci měli o proti bigošům bundokošile s přírodního materiálu , kdežto bigoši je měli z nějakého toho DDRonu . Zajímavá a zároveň oblíbená byla kombinace oblečení na léto bundokošile a maskovací kalhoty vz.60 s PS brigadýrkou .
Re: Boty 80 PS zimní
pavel | 29.9.2011 09:50 | id 36567 | nahlásit

pokud jsou to ty hnědé vysoké na zip? Jakou potřebujete velikost?
Re: maskáče vz.60 - některé zajímavosti
adrian | 1.9.2011 17:17 | id 35623 | nahlásit

Na podzim 1991 nám v rámci přísahy v Suchdole nad Lužnicí předvedli nové maskáče se kterými se počítalo do budoucna. Střih připomínal vz.85 , ale kamufláž připomínala skvrnité armádní celty jen s mnohem kontrastnějšími odstíny(bílá, hnědá, zelená). Později v roce 1992 nosilo několik policajtů na letišti v Ruzyni tyto maskáče v jakémsi "městském" provedení(světle šedá, tmavě šedá, modrá). Tam byli tehdy vůbec k vidění různé zkušební kreace (třeba od Teodora Pištěka). K zavedení těchto maskáčů nakonec nikdy nedošlo i když kluci ze Zbraslavského útvaru tvrdili, že je viděli ve skladech a původně jimi měla být vystrojena PS-Rota Ochrany Letiště Praha. Na jaře 1993 jsme odešli jako poslední PS a za náma se zavřeli brány.
brigadýrka PS
Tomáš | 19.5.2011 13:31 | id 31445 | nahlásit

Koupím brigadýrku PS vel. 56. Nabídněte. t_danek@email.cz
Re: Slavnostní čepice PS
Tomáš | 18.4.2011 10:13 | id 30320 | nahlásit

Ahoj EDA. Skús sa pozrieť www.aukro.cz nájdeš tam aj nové slávnostné čapice PS nepoužívané, vždy je tam nejaká na predaj, stačí sa len často pozerať
Slavnostní čepice PS
EDA | 16.4.2011 22:12 | id 30258 | nahlásit

Koupím slavnostní čepici PS,jen v perfektním stavu na velikosti nezáleží,za vaši cenu,je do sbírky,prosím nabídněte.
uniforma PS
Vlastimil Dokoupil | 29.3.2011 16:21 | id 29474 | nahlásit

Zdravím kolegové PSáci,
sháním uniformu PS z r.1981, na výšku 190cm +-
pokud by nekdo z Vás vědel ,nebo dokonce měl na prodej,budu rád, když mě budete kontaktovat
Dokup@seznam.cz
Mockrát díky.
Boty 80 PS zimní
Honza | 1.3.2011 23:06 | id 27875 | nahlásit

Sháním Polokanady boty PS vz.80 zimní s kožíškem,prosím nenašl by se někdo kdy by byl ochoten je odprodat? Přededem děkuji
maskáče vz.60 - některé zajímavosti
Jan | 28.2.2011 17:55 | id 27791 | nahlásit

O těchto maskáčích již tady toho bylo napsáno celkem dost, ale sluší se tady dodat, že na dobu svého zavedení do výstroje PS , tedy někdy v letech 1692-63, se jednalo o velmi progresivní maskovací oděv. Zajímavostí je, že během svého používání u PS a v jednotkách ČSLA (asi od poloviny 60.let) se vyráběl a také dodával v různých odstínech šedozelené barvy. Nebylo tedy ničím vyjímečným, že když bylo nastoupené družstvo , tak každý mohl mít na sobě maskáče jiného odstínu, nebo jiný odstín kalhot a jiný odstín bundy, či kabátu. Na první pohled to mohlo vypadat tak, že něco je více a něco méně seprané, tak to ale nebylo. Zejména první dodávky stejnokrojů v letech 1962-63, byly zhotoveny ve velmi světlém odstínu a je to patrné i z některých dobových fotografií (např. Zadní Chalupy 1963-1965). Je to možná dáno i tím, že na výrobě těchto stejnokrojů a materiálu , se v průběhu doby podílelo více výrobců, a to postupně,nebo i současně. Prvním finálním výrobcem byl n.p. KRAS a posledním n.p.OTAVAN. Zajímavostí je i použití i tzv. "flectarnových" maskovacíh prvků. To jsou ty nepravidelně rozmístěné, kulaté skvrny v tmavším nebo světlejším odstínu, které jsou pod tím "jehličím" pouhým okem obtížněji rozlišitelné. Tyto prvky však zčínají plnit svou významnou roli teprve v infračerveném spektru světla. Tedy jinými slovy řečeno, tyto skvrny při pohledu IR přístrojem pro noční vidění dokážou zdeformovat až neuvěřitelným způsobem obrys lidské postavy. Zejména na pozadí listnatého porostu, je lidská postava oblečená do tohoto stejnokroje, jen velmi těžce rozeznatelná. V tomto smyslu je též zajímavá ukázka na foru valka.cz - Záhada zelených teček.
Re: Re: Re: Re: a co kanady
Honza | 27.2.2011 22:52 | id 27765 | nahlásit

Sháním Polokanady boty PS vz.8é zimní s kožíškem,prosím nenašl by se někdo kdy by byl ochoten je odprodat? Předem děkuji
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
Charlie | 12.2.2011 09:46 | id 26657 | nahlásit

Když zašťourám v paměti: v mrazech se pod oblečení cpalo kdeco, pochopitelně především vložky do šedesátek, zvané humusky, spodky, tepláky... a když byly mrazy opravdu festovní, vyndal staršina ze skladu opravdický ovčí kožichy, co snad pamatovaly Stalingrad - a na to všechno bílý maskáče. Bylo docela zajímavý se v tom pohybovat, člověk měl snad o dvacet kilo víc.
Uniforma
Štefan Kopor | 10.2.2011 16:25 | id 26565 | nahlásit

Zdravím Páni
Zháňam uniformu PS-dôstojnícku alebo práporčícku komplet.
Valtice-R 87-89
Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
Sam 89-90 | 10.2.2011 10:26 | id 26551 | nahlásit

Za nás se nosila v zimě maskovací uniforma vzor 85. Měla být udajně zařazena jen u Sušické brigády, na zkoušku v náročných klimatických podmínkách. Na tuto se pak oblékala bílá maskovací uniforma, takzvané "zástěráky". Na hlavu ušanka. Na krk, šála kombinovaná. Ruce buď rukavice prstové, pletené, nebo tříprsté. Na nohy zimní kanady, což byly šněrovací kanady s kožíškem. V zimě jsme měli ještě k dispozici šněrovací boty na lyže, na vázání typu kandahár. Psovodi měli možnost mít klasické běžky, tak že ve skřínce bylo obutí i na tyto lyže. Pokud byla obleva, nebo deštivé počasí, či se muselo do mokřin, byly k dispozici nafasované holínky.
Oblečení na jaro, léto a podzim zde bylo již uvedeno. Jen snad, že se nosily polobotky, nebo letní kanady, vzor si ale už nepamatuji.
Pokud nás zastihl pohraniční poplach při práci v montérkách (což bylo u nás nejčastěji když se házelo uhlí) mohlo se na překrytí SH vyrazit i v této ustroji, jen se doplnila brigadýrkou :).
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
Jan | 9.2.2011 11:33 | id 26509 | nahlásit

Jiří, to je vyčerpávající odpověď ! Díky i všem ostatním .
Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
Peter z Vašičku | 8.2.2011 21:38 | id 26491 | nahlásit

Použivanie UN 60, aj ľudove obliekanie je aj na Dob.fot. Vašič. 79/81
Re: Re: Re: Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
Peter z Vašičku | 8.2.2011 21:14 | id 26489 | nahlásit

Ahoj Jan, tie 60 komplet, sa nosili u nas iba v zime. V lete tesilaky, moc teplo bundoška a v medziobdobi to bol zhluk,"čo zo skrinky vypadlo" /podmienka - obidvom v hliadke. V oblečeni hliadky sme mali voľnu ruku.
Opišem chlapa na foto 18, Dob.foto Vašiček 78/80: Jedna sa o funkcionara roty ZVS.
Vychadzame z čiapky, ta tomu oblečeniu davala smer.
Brigadyrka zelena, k tomu sa nosili vždy tesilove nohavice hnede (63). Horna časť v takomto pripade bola ľudovoumelecka činnosť : Bunda UNI (60) s kapucou.Kanady štandartne, alebo letne.
Ale mohol mať : 3/4 KONGO (60)
Tesilove sako (63)
Bundošku
Bundu PS
stale patril pod Vašiček.
V pripade žeby použil nohavice UNI (60) ,musela byť čiapka od UN
Kravata bola iba pre dozorou k 63, na hliadky sa použivala rozhalenka
Re: Re: Re: Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
Jirka | 8.2.2011 20:59 | id 26483 | nahlásit

V 8O-tých létech se do služby nosili uniformy PS vz.63,sako,kalhoty,zelená košile,kravata na gumičku,zelená brigadírka s černým šiltem.Služební kalhoty se od vycházkových líšili tím,že byli dolu zúžené s gumičkou.V léte se nosili rozhalenky bez kravaty anebo bundokošile.V zimě se nosila bunda PS,beranice na hlavě a bílé maskáče.Maskáče vz.60 s přilbou se oblékali při BOPO,střelbách, nebo taktické přípravě.Ahoj.
Re: Re: Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
Jan | 8.2.2011 19:32 | id 26477 | nahlásit

Jestli to dobře chápu, tak ve druhé polovině 80.let se i do služby v terénu v zimě i v létě nosily ty tesilový obleky co měli za nás prvně vyfasovaný naši bažanti jako vycházkový uniformy. Podle dobových fotek z té doby jsem zjistil, že se i do lesa k tomu nosily kravaty (šlajfky). Jak píše Peter z Vašíčku, my pořád chodili v těch UNách, čili maskovací oděv vz. 60, v zimě s oteplovací vložkou, v létě jen kalhoty od těch maskáčů a klasickou vojenskou košili s nárameníkama. Když byl v zimě velký mráz, tak jsme pod tou vložkou měli ještě takovou lehkou teplákovou soupravu, nebo se na ty tepláky navlíkly rovnou ty maskáče bez vložky. Bylo to lepší, protože ta vložka víc studila, než hřála a líp se v tom chodilo. Ve velkých mrazech nám ještě pod ty maskáče tolerovali silné civilní svetry, pokud to byl rolák ke krku tak musel být černý, tmavě šedý, hnědý, nebo tmavě zelený. Náš VR byl v tomhle rozumný a záleželo mu spíš na našem zdraví, než na nějaké podělané ústrojové kázni. Je docela zajímavý, že na ty naše maskáče si pamatují i Rakušáci, já se byl v roce 2009 podívat v obci Klein Taxen, která je těsně na hranici ( v polovině 60.let byla asi 100 m od signálky v úseku naší roty) a na návsi jsem narazil na pamětníky doby, kdy jsem tam sloužil. Jedna starší paní se smála a říkala, že nás vždycky s kamarádkou tajně pozorovaly (tehdy jí bylo 15-16 let), když jsme chodili okolo v těch svejch "dienstkleidung mit nadeln". Nicméně si myslím, že ty "šedesátky" byly asi ve službě pohodlnější než ten vycházkový "vohoz" a taky to mělo víc kapes. Faktem však je, že když byl sníh, tak bez bílejch maskáčů se nikdo nesměl jít ven pomalu ani vyčurat. Nosili jsme to všude a museli to nosit i spojaři. Děkuji za odpověďi.
Re: Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
Peter z Vašičku | 8.2.2011 16:10 | id 26460 | nahlásit

Ahoj.Počas mojej služby na rote 79/81 bol, da sa povedať ,dostatočny vyber oblečenia, aby si na hliadke nemrzol.
Už okrem spominanych novych, ale aj starych kožuchov, sme stale mali ešte UNI /ihličkače /,do nich vložky, KONGA ,takisto s vložkou, ktomu, ako ďalšiu vrstvu Biele maskače /asi ľanove /. Dalo sa dobre "zababušiť "
Na rote sa použivala, tak troch, ojedinelosť /na malo fotkach dob. inych rôt som to videl /: k UNam, či už horny diel, alebo KONGO sme mali stale pripnute kapucne, tak plecia boli viac chranene viď dob. fota z Vašičku.
V UNAch chodila cela rota v zime, v saku iba dozory.
Čo sa tyka bielych maskačov použivali sa iba na trvalych stanovištiach /vechtr ich nenosil /, na poplachoch na to nebol čas. Ahoj
Re: Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
kubo 87/89 | 7.2.2011 23:20 | id 26443 | nahlásit

Zdravím Jan.No tak v 80-tych rokoch na tu bundu PS,resp. sme mu hovorili kožuch,sme v zime,keď bol sneh navliekali biele maskáče,tj.bielu blúzu,ktorá sa navliekla cez hlavu.Bola bez rozopínania,široká,voľnejšia,s kapucou,pri krku sa viazala šnúrkou.Bola z tenkého šušťakového nepremokavého materiálu.Dole sme navliekali biele maskáče,šušťáky,tiež sa v páse viazali šnúrkou.Hlavne pri poplachoch to obliekanie trvalo minútku dlhšie.Na hlavu sme mali šedú baranicu.Na nohách kanady s teplou vložkou bez praciek.Na ruky šušťákové zateplené rukavice farby khaky,okolo krku šál zvaný kukla.A pod sakom ešte sveter z véčkom.
Dotaz na zimní oblečení v letech 1986-90
Jan | 7.2.2011 22:46 | id 26440 | nahlásit

Jako starý Péesák vznáším dotaz na ty mladší, co že jste to vlastně nosili v zimě ve sněhu do lesa (myslím do služby) za oblečení. Ta bunda, o které je tady dost příspěvků vypadal opravdu dost obstojně, ale nějak mi nejde na rozum, že by to šlo pod ty bílé maskáče. Co jste vlastně měli za oblečení a čepice na sněhu dejme tomu v letech 1986-90. Může to tady někdo prosím popsat ?? Díky.
Re: Re: Re: Re: Bunda
péesák | 7.2.2011 22:20 | id 26438 | nahlásit

Souhlas s Petrem z Vašíčku a s Igorem.Trochu jsem si do toho rejpnul,jaký jsou zkušenosti.Dnes by mi nevadila,kdybych ji měl doma,ale tehdá jako součást služebního stejnokroje byla naprd.A za tím si stojím.První zimu jsem měl pěknej a teplej kožíšek,pod zadek.Na ,,čurku'',nebo k závoře,nebo na křižovatku,nebo piket vynikající.Na jaře jsem ho odevzdal výkoňákovi,aby se neplet ve skříni.Proti dešti jsme měli peleríny.Složila se a dala na ,,p***l''za opasek,když pršelo,tak se převázala přez ramena a byla až k holinám,sapík a ostatní bylo chráněný před deštěm,když bylo mokro a někde se leželo,tak na peleríně.A todleto se stou bundou,kterou jsme pak vyfasovali nedalo dělat.V zimě to moc nehřálo a když se pak vyndala vložka a vzali si to na sebe,museli jsme si to přepásat a uzavřelo se to a nedejchalo.Šustila jak blázen a potencionální naruch o tobě věděl na kilometr.Při běhu jsi se během několika minut zpotil jak dveře od chlíva.Prostě si myslím,je to můj názor,praxí ověřenej,že tohle se výstrojním soudruhům nepovedlo.Bral bych to jako vycházkovou bundu místo toho i***tskýho kabátu.Ale do služby na pohraniční rotě to ne.Tak jedině někde na praporu,nebo u brigády na courání po městě.
Re: Re: Re: Re: Re: Bunda
Igor | 7.2.2011 20:04 | id 26418 | nahlásit

Aj my sme mali tie PS bundy ,ale ako náhle bolo viac ako -10 tak boli na velké gulové.A môže my tu niekto napísáť že to bolo inak.Mám s tím bohaté skúsenosti v nočních službách na sh .Len vtedy iné neboli tak boli dobré.Mám doma originál kožuch ktorí používala armáda v 60 tich rokoch pravá ovčia vlna, a to je úplne o niečom inom.Chodím s ním polovať aj dnes a nie je problém sedieť aj pri -2O a viac.
Re: Re: Re: Re: Bunda
vašek | 7.2.2011 18:40 | id 26410 | nahlásit

souhlasím s tebou , ale musím říci že vložky šedé barvy byly o dost kvalitnější než zelené,jako mazáci jsme do služby nosili kapucu narub,pochopitelně pouze šedé
Re: Re: Re: Re: Re: Bunda
kubo z Cetvin | 5.2.2011 21:46 | id 26307 | nahlásit

Tiež sme 87/89 PS bundy využívali po odopnutí vložky celoročne za daždivého počasia a na nočné služby.V zime v nich bolo teplo.My sme už dlhé kožuchy z barana nemali,ale pri väčších mrazoch sme mohli si obliecť na stojkách také hrubé látkové sivozelené kabáty-hubertusy dlhé až po zem. Boli v piketoch na dvoch stanovištiach.Boli strašne ťažké.Pri daždivom počasí sme mali dlhé pršiplášte-peleríny,boli tiež v piketoch a na rote pre strážneho roty.Raz v lete ešte ako mladý frajter som mal strážneho roty,keď sa strhla búrka.VR mi volal na špak,že mám ihneď zliesť dole a chodiť okolo rotnej Sis,že je riziko udretia blesku do špaku a že mi pošle pelerínu.Bola strašná búrka,lialo ako z konvy,hromy,blesky bili ako šialené.Kým mi tu pelerínu priniesli,tak som bol mokrý ako myš a neviem či by som v búdke na špaku nebol vo väčšom bezpečí pred bleskamy,ako pri chodení okolo Sis,veď špaky mali bleskozvody.Asi pri udretí blesku do špaku by som sa rozsvietil ako žiarovka.Sapík som potom musel rozobrať,vytrieť do sucha a namastiť,aby mi nezhrdzavel.Obišlo sa to našťastie bez zápalu pľúc,len s rýmou.Zdravím.
Re: Re: Re: Re: Bunda
Peter z Vašičku | 5.2.2011 17:38 | id 26287 | nahlásit

Ahoj. moja osobna skusenosť s "oteplovakmy PS " (tak sme ich volali) v zime 80/81, keď sme ich dostali, nebola moc dobra.
U nas v tej dobe na rote sme ešte mali staručke, poctive, prave kožuchy z barana. Dlhy, (až po zem) sa použival pre vechtra, a 3/4 na ostatnych stanovištiach. Aj filcaky.
Tie nohavice (šusťaky) som iba vyskušal a viac som ich neobliekal.Na rote nebol žiadny prikaz ich použivať,tak ich malo kto nosil.O oblečeni hliadky sme si mohli rozhodovať sami.Hliadka prichadzajuca v noci na striedanie bola skôr počuta ako videna ,čo šuchotali.
Bundy (ale aj kožuchy) sme nosili v rukach, až na stanovištiach sme si ich obliekali.Tym že boli až moc pogumovane, rychlo sa v nich človek spotil pri postupoch, a potom mal sedieť 4 hod. v kopke v mraze. Tym, že sme mali možnosť voliť si oblečenie , dalo sa to v zdravy prežiť
Re: Re: Re: Bunda
Pepa 85/87 | 5.2.2011 16:09 | id 26276 | nahlásit

I podle mně byla bunda PS supr.Byla nepremokavá s kapucí a s odopinatelnou hřejivou vložkou.My jsme ji používali po odepnutí vložky i v jarních a letních měsících v deštivém počasí a na noční služby.Zdravím.
Re: Re: Re: Bunda
Boko | 5.2.2011 14:05 | id 26266 | nahlásit

:) No myslim si, ze pisete blbost vy. V tomto kabatu (PSka) jsme s radosti chodili celou zimu a vnitrni vlozka se pouzivala na bezne chozeni po rote jako - rekneme - zupan. Donesl jsem si domu jednu celou a jednu podsivku a jsem rad, ze jsem si ji za ty jedny Petry od vystrojaka zakoupil. Jeste dlouho pak se mnou jezdila na vandry a doted ma cestne misto ve skrini.
Pochopim ale toho kdo ji doma nema, ze rika ze je k nicemu.
Ja osobne ji beru jako symbol PS pro 80 a 90 leta, protoze jasne odlisovala vojska ministerstva vnitra od obrany.
Bunda PS
Tomáš | 1.2.2011 09:46 | id 25996 | nahlásit

Zdravím chlapi, kúpim bundu PS vzor 80 takzvanú PS-ka aj bez zimnej vložky, za rozumnú cenu. SR aj ČR. Email reinholdtrain@gmail.com
Re: Re: Bunda
Honza | 28.1.2011 23:08 | id 25763 | nahlásit

Ano? To bych byl velmi rád.Můžem se domluvit po mailech? Můj je : J.Mindzal@seznam.cz
Re: Re: Bunda
péesák | 28.1.2011 22:31 | id 25758 | nahlásit

Klucí promiňte mi to ale tadle bunda byla, co se služby týče pěkná blbost.Včetně kalhot.Dokážu to posoudit,protože jsem první rok sloužil se starou výstrojí a druhý rok byla obměna.
Re: Bunda
Venca | 28.1.2011 16:44 | id 25737 | nahlásit

Nazdar Honzo, tuto bundu vlastním, má hnědý umělý kožíšek a je v pohodě. Protože ji nevyužívám, nabízím ji za tisícovku.
Re: Re: Re: Bunda
Honza | 27.1.2011 23:05 | id 25710 | nahlásit

Já vím,ale to je neskutečně předražené
Re: Re: Bunda
Fita 79 | 27.1.2011 14:33 | id 25670 | nahlásit

Re: Bunda
Fita 79 | 27.1.2011 14:29 | id 25668 | nahlásit

Zimní kabát pohraniční stráž tzv.PSka super stav
Tuto bundu můžeš najít na portálu AUKRO pod číslem aukce 1429088586 do ukončení pět hodin, momentální cena 2500,00
Bunda
Honza | 27.1.2011 11:01 | id 25659 | nahlásit

Ahoj. sháním bundu Ps. prosím nenašel by se někdo kdy by ji mohl nabídnout, Byl bych za to hodně děčný. děkuji
Re: Re: Re: a co kanady
Benedik Marián | 30.12.2010 12:52 | id 24240 | nahlásit

My sme tým kanadám bez praciek vraveli paraboty.
Jedny som si po skončení služby zohnal (vysoké, zateplené) a vydržali mi 17 rokov, menil som na nich len šnúrky. Tuším ich vtedy nosili aj policajti.
Re: Re: Re: uniforma PS
Peťa | 23.11.2010 11:00 | id 22569 | nahlásit

Zdravím. Sháním tuto bundu PS. Ozvěte se mi kdyžtak na maila- ilap@seznam.cz
Děkuji.
P.S. Jsem sběratel, né překupník!!!
Re: Re: Re: Stránka PS
Štefan Mátis | 12.11.2010 08:25 | id 22121 | nahlásit

Mám toho viac,aj o rotách a Poriečnych oddieloch.Mám a j od otca,on tiež slúžil u PS v 60-tych rokoch ako záklaďák ale aj ako z povolania.Dajte mi kontakt a poskytnem Vám to.Môj kontakt : stemat@centrum.sk
0908 602 308.
Re: Re: Stránka PS
Tomáš | 11.11.2010 20:00 | id 22105 | nahlásit

Ďakujem za upozornenie, upravil som to. Pokial by ste boli ochotný poskatnúť nejaké informácie ohľadom 2. poriečneho oddielu Komárno, kľudne mi to môžete napísať a ja to pridám na stránky do sekcie Objekty PS, ale poprosil by som presné informácie, lokalitu a podobne a taktiež by neboli na škodu aj súčasné fotografie, no môžete poslať aj Vaše dobové, ktoré máte doma. Ja ich tam môžem kľudne pridať ak by ste mali záujem
Re: Stránka PS
Štefan Mátis | 11.11.2010 19:25 | id 22099 | nahlásit

www.pohranicnistrazc…
Táto uniforma vojaka DPS je z 50-60 tych rokov.My sme mali trochu iné.Napriklad hodnostné označenie nebolo na rukáve a psíčkov sme vôbec nepoužívali.Onedlho poskytnem dobové foto z 50tych rokov v tej dobe II.Poriečneho oddielu Komárno.
Stránka PS
Tomáš | 10.11.2010 11:45 | id 22038 | nahlásit

Zdravím, spúšťam nový web zameraný na PS www.pohranicnistrazc…
Re: Re: uniforma PS
Petr | 5.10.2010 23:05 | id 20934 | nahlásit

Tak ten mám ještě někde doma.
Re: Uniforma PS
Tomas | 5.10.2010 10:26 | id 20897 | nahlásit

zdravim, ozvite sa mi prosim na e-mail reinholdtrain@gmail.com
Uniforma PS
Tom | 14.8.2010 12:59 | id 19318 | nahlásit

Koupím služební uniformu vzor 63.
služební uniforma
Tomáš | 13.8.2010 07:31 | id 19288 | nahlásit

nevíte kde by se dala sehnat služební uniforma vzor 63? předem díy
Re: Re: uniforma PS
xxx | 18.7.2010 18:40 | id 18495 | nahlásit

My jsme té bundě říkali "FLAUŠÁK"
jinak oficiální název byl sna "bunda PS" a byla ve výstroji i vojsk MV.
Re: uniforma PS
kubo | 18.7.2010 16:27 | id 18494 | nahlásit

Tu je ten štýlový šušťákový kožuch(bunda)PS s kapucňou a s odopinateľnou vložkou:www.vojensko.cz/hajn…
Re: Re: žádost
Hric M | 17.7.2010 14:07 | id 18465 | nahlásit

Omlouvám se za opoždění. email:hric.m@seznam.cz
Re: Re: žádost
hric.m | 17.7.2010 14:05 | id 18464 | nahlásit

Omlouvám se za opoždění. Tel: 737/613451
Re: Re: hviezda
xxx | 8.7.2010 00:06 | id 18154 | nahlásit

aktuálně na aukru za 29 Kč
www.aukro.cz/item109…
Re: hviezda
Martin Krása | 7.7.2010 18:59 | id 18144 | nahlásit

zkus zapátrat na www.aukro.cz, tam se v sekci Sběratelství najdou občas skvosty
Re: Re: hviezda
xxx | 7.7.2010 14:31 | id 18129 | nahlásit

tady je ta hvězda na čepici z 5Otých let.
www.policie-cz.eu/hv…
Re: hviezda
Havránek | 6.7.2010 23:05 | id 18113 | nahlásit

Pokud si dobře pamatuji, tak jsem tento odznak viděl v Muzeu policie v Praze.
uniforma PS
kubo | 22.6.2010 23:12 | id 17518 | nahlásit

Slúžil som 87-89.Mne tu chýba fotto uniforiem pohraničiarov zakl. služby,hlavne služobné,ktoré sme denne nosili do služby v 80-tych rokoch.Napr.unif.sako- zelená košeľa-kravata-nohavice,ktoré boli dole zúžené a na gumičku,kanady,ďalej zelená brigadírka s čiernym šiltom,letná bundoška,na zimu nepremokavý šušťákový trištvrťový kožuch s kapucňou,ktorý po odopnutí kožuchovej vložky sme nosili aj v letných mesiacoch v daždivých dňoch a na nočné služby.Ďalej na zimu baranica,rukavice a pri snehovej pokrývke biele maskáče.Uniformy dobre vidieť na videách:www.youtube.com/watc…
Re: hviezda
kakov | 21.6.2010 21:43 | id 17465 | nahlásit

ja jsem tuto brigadyrku s hvezdou videl parkrat na historické foto, jinak ne
hviezda
Dalibor | 21.6.2010 20:56 | id 17460 | nahlásit

Myslím že v roku1953 alebo 4 sme dostali prvé brigadírky ns ktorých bol odznak hviezda a na nej štátny znak.Dlho pátram po takomto odznaku ale doteraz som takýto odznak nezohnal.Nevie o takomto odznaku niekto?
Re: žádost
Novotný | 6.6.2010 11:28 | id 16913 | nahlásit

Zdravím, napište mi na email , myslím že bych něco měl...Novotný
Odznaky, nášivky a další
stepa | 26.5.2010 16:04 | id 16432 | nahlásit

Rád koupím odznaky PS, nášivky, čepici, výložky, sako aj. Děkuji za jakoukoliv nabídku. Pište prosím na email: stepaz@centrum.cz
Re: žádost
peso z pleša | 16.5.2010 16:49 | id 16059 | nahlásit

Napíšte č.telefonu zavolám Vám.
žádost
Hric M | 16.5.2010 16:16 | id 16056 | nahlásit

Prosím, koupím brygadýrku PS stráže, vzorný pohraničník, neprojdou, třídnost 2 , Klopové označení - praporčické(stříbrné) - vlčky - pravý i levý. Uveďte cenu. Děkuji.
Re: Žádost
xxx | 18.4.2010 18:56 | id 15105 | nahlásit

např. tady : www.aukro.cz
Žádost
jiri.malby | 18.4.2010 14:32 | id 15100 | nahlásit

Zdravím a prosím,neví někdo jak by se dala sehnat brigadýrka PS pro mého bratra k 50.narozeninám,sloužil na čáře a udělalo by mu to strašnou radost.
Díky Jirka.
Re: Re: a co kanady
xxx | 13.3.2010 12:41 | id 13693 | nahlásit

V tříměsíčním přijímači (1989) jsme sloužili ve vysokých kanadách co měli nahoře přesky. A po přijímači polokanady letní a zimní.
Re: a co kanady
miro števlík | 13.3.2010 11:36 | id 13689 | nahlásit

zimné tiež nemaly chybu.ja som si ich kupil do civilu za 350 kčs.
Re: a co kanady
Láďa | 13.3.2010 05:08 | id 13673 | nahlásit

PS veteráni sloužili v kopřivákách a v létě v plátěňákách a na nohou půlitry.
a co kanady
Milda | 12.3.2010 19:30 | id 13655 | nahlásit

Letní nízké kanady,pohodlnější boty jsem už třicet let neměl na nohou.
Re: Re: Re: Re: Uniforma ala námořník
Štefan Mátis | 28.2.2010 19:22 | id 12802 | nahlásit

Ahoj,asi Ta sklamem,tričko a čapica nie su na predaj.Je to moja pamiatka.
Re: Re: Re: Uniforma ala námořník
Rei | 28.2.2010 18:41 | id 12798 | nahlásit

Ahoj , jsem sběratel uniforem PS , chtěl jsem se zeptat jestli bys tu čepici neprodal nebo co ještě máš. Děkuji za odpověď Rei
Foto 11
m | 21.2.2010 20:37 | id 12301 | nahlásit

Pánové ten lvíček na opasku je mnohem hezčí než ta hvězda, zejména otištěný na čele jak se povedlo jednomu kamošovi na zábavě ve Sportu ve Volarech ,když nás napadla parta od PTP ale to čelo nepatřilo nikomu od PS
Re: Foto 11
Martin Krása | 21.2.2010 20:29 | id 12300 | nahlásit

Však se taky používal od šedesátých let
Re: odznaky
Láďa | 21.2.2010 15:47 | id 12275 | nahlásit

My veteránni kteří jsme sloužili do roku tuším 66 jsme měli jako poddůstoníci hodnostní označení červené stužky kolmo přez nárameníky na těch starých fotografiích je to možné spatřit.
Foto 11
Honza | 21.2.2010 12:19 | id 12250 | nahlásit

Dobrý den ve spolek přeji všem . I když jsem sloužil u Pvos , tak já měl v roce 1980 tu levou hvězdu .Takže bych asi posunul rok používání do roku 1982 určitě . Nevím jak u PS
Uniforma PS.
Peso z Pleša | 21.2.2010 11:26 | id 12249 | nahlásit

Páni ex Pohraničníci kupim PS bundu z 80 rokov može biť aj bez vložky ale nie furťácku a ťiež nohavice na výšku 175 cm a v pase 95 cm vopred Ďakujem.
Re: Dotaz na zelené barety u PS
Láďa | 21.2.2010 11:12 | id 12247 | nahlásit

Rota Kyselov 66-68 tam je fotka příslušníka PS v bareu
Re: Dotaz na zelené barety u PS
Standa ŠTOK | 26.1.2010 19:14 | id 10596 | nahlásit

Podáívej se na dobové foto 1rPS Kyselov v roce 66-68 a tam máš fotku mého kamaráda Vlada Ivana v bateru,já jsem sloužil 66-68 Spáleniště tak vím o čem je řeč.Měli jsme to pouze na zkoužku na půl roku a protože to i veřejnost odsuzovala,tak to stáhli,mi jsme také začali první nosit u PS bundošky,myslím celkově u PS.
Zelené barety
Láďa | 26.1.2010 17:40 | id 10589 | nahlásit

U PS jsem sloužil v letech 62-64 ve Volarech,Jsm budějčák a leta jsem bydlel poblíž velitelství brigády PS Č,Budějovice a na kluky v zelených baretech si velice dobře pamatuji.
Zelené barety
Láďa | 26.1.2010 17:32 | id 10587 | nahlásit

U PS jsem sloužil v roce 62-64 u brigády PS Sušice ale proto že jsem budějčák a dlší dobu jsem bydlel poblíž velitelství brigádyPS Č.Budějovice veice dobře si na kluky v zelených baretech pomatuji.
Re: Uniforma ala námořník
brano | 19.1.2010 20:36 | id 10161 | nahlásit

Nie, nie, nič sa ti nepletie-dobrý postreh. Ako mazák v 88 som bol prevelený z Dunaja na Lipno aj s dvoma člnmi. Bolo nás asi 12 ale len siedmi sme mali modré uniformi s ktorých nás asi po troch týždňoch vyzliekli. V modrom sme boli asi len raz na vychádzke.
Re: Re: Uniforma ala námořník
Štefan Mátis | 10.12.2009 19:44 | id 8383 | nahlásit

Ahoj.Ja som sluzil u Dunajskej pohranicnej straze na PO 1 v Bratislave.Mam rôzne veci co som si nechal na pamiatku.Foto,capica so stuhami,odznaky,tricko....Mozem poskytnut
Re: Re: odznaky
JIří Hammer | 8.11.2009 21:22 | id 7463 | nahlásit

Mazáci se rovněž rádí zdokonalovali svoje uniformy, např. na unách zůžené kalhoty,gumičky, mazáci pádlo, zapišité kšilty na čepicích, SA vz. 50 hlavní dolů atd. Ale to je už všem pryč-naše současné uniformy nekvalitní materiál,šije se Číně, kanady snad z papíru atd. .............
Re: Uniforma ala námořník
oldaster | 27.10.2009 06:45 | id 7071 | nahlásit

Mrkni na foto před bojovou zástavou.Dal jsem tam foto
Re: Re: uniformy pohr.stráže
pátrač. | 26.10.2009 16:48 | id 7056 | nahlásit

Tak rádi bychom si to poslechli,jak to s těma iniformama je.
Re: Uniforma ala námořník
oldaster | 24.10.2009 18:36 | id 7010 | nahlásit

Ahoj,jednalo se uniformy Dunajské pohraniční stráže.Sloužil jsem u nich v letech 1976-78.Mám ještě nějakou fotku,takže můžu poslat.
Re: uniformy pohr.stráže
jarda | 24.10.2009 17:36 | id 7009 | nahlásit

Nezlobte se, ale máte v tom dost velký zmatek. Skoro vše co tvrdíte je úplně jinak. Hezký den.
Re: uniformy pohr.stráže
Radas | 17.10.2009 22:29 | id 6876 | nahlásit

nějaké nárameníky z 50tých let jsou vidět na fotkách tady : www.kcprymarov.estra…
Re: Uniforma ala námořník
statšina | 17.10.2009 15:52 | id 6855 | nahlásit

podívej se na dobové foto různé a na posledním řádku je vzkaz učastníci přehlídky tak to otevři a uvidíš tu iniformu co jsi viděl na dovolené na Lipně,zatím zdar.
Re: odznaky
Radas | 28.8.2009 16:07 | id 5633 | nahlásit

Jako záklaďáci jsme měli na klopách psíky mořené, ale jako "mazácký výstřelek" jsme tam dávali zlaté :-)
Také přezky na opasku byly zelené, ale měli jsme je bez barvy a vyleštěné do stříbrna :-)
Ale jak říkám, pouze jako voják 2. ročníku.....
Uniforma ala námořník
Martin | 28.8.2009 09:39 | id 5621 | nahlásit

Když jsem byl někdy před 89 na dovče v okolí Lipna, tak jsem viděl námořnické uniformy... Byl to nějaký stejnokroj či uniforma PS co sloužili na vodě, nebo se mi to s něčím plete...??? Díky za odpověď i na mejl.
Martin
uniformy pohr.stráže
Petr | 15.8.2009 10:54 | id 5439 | nahlásit

Tyto uniformy byly uvedenu do výstroje vojsk (PS)
MV tehdejší ČSSR.až po roce 1960,tedy po vuhlášení
Českoslov.socialistické rerpubliky.Předtím se
používali uniformy základního střihu poplarné
českoslarmádě za 1.reubliky . Ty byly používány
mužstvem.Jen nárameníky byly zelené.Tam se
umisťovalo hodnostní označení v podobě červenách
proužků.U vojáků z povolání byly nárameníky
ozdobné (podobné nárameníků vojsk tehdejšího
Sov.svazu v barvě zlaté a stříbrné).Hodnostní
označední tvořili hvězdičky )náremeníky měly 1
nebo 2 tzv.průsvitky k označení nižších a vyšších
důstojníků.Zachovaly se někde obrázky v
fotografiemi uniforem důstoníků tehdejší
pohr.stráže.Jestli ano prosím o zveřejnění.
odznaky
hraničář | 28.7.2009 21:55 | id 5169 | nahlásit

Dobrý den, na hranicích jsem sloužil hodně dlouho
a nyní ještě chvilku sloužit budu i když na těch
vzdušných, takže vím o čem budu psát 1.) vojíni
a poddůstojníci - hodnostní označení pecky
stříbřité barvy, pejsci na klopové výložce moření,
odznaky vždy nad pravou kapsou, nad levou kapsou
případné stužky od vyznamenání, řádů atd. pouze v
případě většího počtu jak tří odznaků povoleno
jeden na pravé kapse 2.) rotmistři a praporčíci
- hodnostní označení na náramenících stříbřité
hvězdičky, příp. se sutaškou bílé barvy, cca od 80
let označení PS stříbřité barvy, nad levou
kapsou stužky od vyznamenání, řádů atd. nad
pravou kapsou třídnosti, v případě udělení velitel
hlídky 2 nebo 1 stupně(vzácně) na pravé
kapse 3.) důstojníci - hodnostní označení na
náramenících zlatisté hvězdy, příp. se sutaškou
zlatisté barvy, cca. od 80 let označení PS
zlatisté barvy, nad levou kapsou stužky od
vyznamenání, řádů atd. nad lpravou kapsou
třídnosti, případně odznak VŠ 4.) na klopách
levé i pravé kapsy bylo povoleno nosit miniatury
dárce krve, atd. v tomto byl chaos
odznaky
Vašek | 23.7.2009 15:02 | id 5057 | nahlásit

Ani odznaky, ani třídnost a navíc klopové označení
by mělo být stříbrné. (zlaté měli pouze důstojníci
a ne praporčíci). Odznaky, když už byly, tak na a
nad pravou kapsou. Sloužil jsem v letech 1971 -73
PS útvar 8941 Volary v APŠ.
Re: Odznaky
Honza | 21.7.2009 19:56 | id 5026 | nahlásit

samozrejme vzorný pohraničník ani VHčko tam nemajú
čo robit.
Dotaz na zelené barety u PS
Jan | 3.6.2009 21:47 | id 3940 | nahlásit

Sloužil jsem u 15.bPS (České Budějovice) v letech
1967-69. Myslím, že ještě v roce 1967, ale určitě
v roce 1968, náš ročník namísto tradiční klasické
brigadýrky PS, vyfasoval zelené barety. Jednalo se
o téměř identický zelený baret, který v současné
době nosí příslušníci některých pozemních jednotek
AČR. Tenhle baret byl experimentálně zaveden pouze
u našeho ročníku a pouze u 15.bPS. Dovede si každý
představit co to bylo za problém, když jsme se
někde v těchto čepicích objevili. Bylo hrozný,
když z naší roty (Staré Město p.Landštejnem) šla
skupina vojáků ve vycházkovém, při čemž polovina
měla na hlavách klasické brigadýrky (to byli naši
mazáci) a druhá půlka měla zelené barty. Navíc
mazáci nosili ještě staré "kopřiváky"
a my bažanti jsme už měli nové , nějaké tesilové
uniformy. Tenhle experiment samozřejmě přinesl
celou řadu různých problémů, a to i v civilním
prostředí, kdy lidé nevěděli o jaký druh vojska se
vlastně jedná, zejména ve chvíli, kdy jsme měli
jen bundokošile, na kterých nebylo nic jiného než
klasické armádní označení - taková ty křidýlka nad
pravou kapsou. Naštěstí naši mazáci to chápali
a pokud někdo z bažantů měl HV, opušťák, nebo
dovolenou, tak nám ty brigadýrky bezúplatně
půjčovali. Naši velitelé (až na některé opravdu
zelené výjimky)to z pochopitelných důvodů celkem
tolerovali. Myslím, že v roce 1969 už jsme měli
všichni zpátky svoje brigadýrky. Já vím, že to
zejména pro ty mladé může znít až neuvěřitelně,
ale skutečně to tak bylo. Bohužel já osobně s tím
baretem žádnou fotku nemám. Když jsme se chtěli
nějaké fotky pro holky, tak jsme si vždycky ty
brigadýrky půjčili, a pochybuji, že někdo z našeho
ročníku od 15.bPS se v tom baretu nechal vyfotit.
Dneska vydím, že to je docela škoda a byla by to
zajímavost. Byla s tím i spousta zážitků. Nicméně
doufám, že se najde nějaký spolubojovník, který by
fotku z baretem mohl mít, nebo se najde prosím
někdo kdo to alespoň potvrdí.
Odznaky
Havránek | 10.4.2009 11:09 | id 2786 | nahlásit

Předpokládám, že ty odznaky si tam majitel na sako
odpíchl, aby je naztratil, jinak kromě třídnosti
tam asi nemají co dělat.
Vložit nový komentář





 

Lze napsatznaků



  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nelze používat
  • URL adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky