Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (96)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
9 foto (P.Bartoš) z celkových 18

Foto 9
Kostel - foto ze střechy roty
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18

Autor: P.Bartoš | Pořízeno: 1985 | Foto: 18 fotek



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Tygri
Doubek | email | 15.6.2024 11:56 | id 178866 | nahlásit
Paráda vidět tady ty vzpomínky docela bych se tam jel kouknout
 
Re: Tygri
Pepa G | 16.6.2024 10:55 | id 178872 | nahlásit
Vítej dalši Tygře. Jestli tam pojedeš , tak si zavzpomínej na ty časy, protože jinak budeš zklamaný. Rotu z kopce od Tiché už není téměř vidět. Příroda je mocná čarodějka. Rota i stáje jsou v rozvalinách (jedíně, že by se za poslední 2 roky něco zmněnilo) To jde najít ve fotogaleriji Cetvin, tady na vojensku. To příjde člověku velice líto. Kostel opravili rakušáci. Starý celňák je po rekonstrukci na velký rodinný domek Stejně tak i stará Přibránská rota. . V naši době to byla paráda. Sice na konci světa, všude daleko., ale správná parta kluků. Šikana ttéměř nulová. Velitelský kádr v pohodě. VR Krokodyl (mjr. S******k J.) politruk Hombré, ,VČ poslední američan por.K...... a další. Narušitelé se Cetvinám zdaleka vyhýbali. Když tak jen zrádci PS. S pozdravem Cetvinský Tygr z 1972-74 svob. v zal. Josef G........
cetvinšti tygři
Roman Gal | email | 15.2.2012 08:27 | id 42343 | nahlásit
Ahoj sloužil jsem 84_86 mněl jsem Bera ozvěte se
 
Re: cetvinšti tygři
Sukač Jan | email | 22.2.2012 14:30 | id 42704 | nahlásit
Reakce na CETVINY 85-87
 
Re: cetvinšti tygři
Vráťa Matějka | email | 23.1.2015 20:20 | id 84624 | nahlásit
ahoj Romane,tady Vráťa já měl Ciruse a po odchodu do civilu jsem dostal Cipra....jak je????
Fotky proTygry z Cetvin 59-61.
LadikKurz | 3.10.2011 09:44 | id 36693 | nahlásit
Je tam pár fotek z 9 roty Cetvin. Věřím že se najdou kámoši a na fotkách se poznají. L.K.
 
Re: Fotky proTygry z Cetvin 59-61.
SIMECEK PAVEL | 1.1.2012 08:35 | id 40052 | nahlásit
Na foto c 16 jsou Knut, Vrican, Hrdina, Simecek, Huraj, Rumancik, rocnik 73 75 Ja mam podobnou , ale sedime na gazu zezadu ve stejnem slozeni. Ahoj Pavel
 
Re: Re: Fotky proTygry z Cetvin 59-61.
jan kunc 74az76 podzim | 6.11.2012 19:26 | id 51863 | nahlásit
ahoj na fotce nemuzou byt v te dobe tam byly jen GAZY a ne uazy byl jsem na cetvinach letos v cervenci no proste katastrofa jak to tam vypada kostel a celpak spraveny proste kazdy rezim neco hani a rozbiji jinak pepa kollar technik roty je mrtvy nemel ani 50let delal vtatre tak jsem ho obcas vidaval ahoj
 
Re: Re: Re: Fotky proTygry z Cetvin 59-61.
Pavel | email | 21.12.2012 05:57 | id 53743 | nahlásit
Ahoj.Maš pravdu že na rotě byli jen gazy.Ty uazy byli praporni ařidič nam ho ukazoval.Jestli se dobře pamatuji ,tak na cetvinach měli gazy čisla B 150 731až 733.Však jsi musiš pamatovat na traktoristu Hrdinu-Geroj na fotce uprostřet,Vričan-nahoře v pravo a já vlevo dole.My jsme šli do civilu na podzim 75.Ahoj a štastne a vesele vanoční svatky a vše nejlepší do nového roku všem TYGRUM přeje Pavel
Cetviny 59-61.
LadikKurz | 12.8.2011 17:42 | id 34909 | nahlásit
Hledám kamarády co se mnou sloužili.Tak napište bud jen rád. Já jsem měl psa SATO. Tak AHOJ.
Cetvinští tygři 88-90
Hynek Cakl (Canke) | email | 11.6.2011 22:17 | id 32407 | nahlásit
Zdravím všechny Cetvinský tygry.Hledém někoho koho jsem mohl na Cetvinách ve službě potkat.To znamená teoreticky ročníky 86-90.
 
Re: Cetvinští tygři 88-90
kubo 87/89 | 11.6.2011 23:05 | id 32409 | nahlásit
Ahoj Hynek.My sme sa asi na Cetvinách stretli,ja som už reagoval na tvoj komentár na obecných komentároch.Pozri si ho.Zdravím.
 
Re: Re: Cetvinští tygři 88-90
Hynek Cakl (Canke) | email | 11.6.2011 23:46 | id 32412 | nahlásit
Ahoj Kubo.Nevím jaké máš příjmení.Jsem rád,že ses mi ozval.Vůbec jsem v to nedoufal,že se mi někdo ozve.Jméno Tvrdoň si vybavuji,ale nevím jestli bych někoho poznal.Tebe zatím takě nevím kam zařadit.Určitě si vzpomenu na pár jmen jako např. kuchař Miro Poláček,Nováček ten býval na střelnici,Vavrečka psovod,Petr a Pavel Komárek také psovodi hodně si jich vybavím,ale nevím jestli bych je poznal.Ty na ten sraz 3.-4.9.2011 pojedeš?
 
Re: Re: Re: Cetvinští tygři 88-90
Kubo 87/89 | 12.6.2011 22:01 | id 32443 | nahlásit
Ahoj Hynek.Mňa volali Kubo,no bol som des.Kubičko.Čatára som kôli pár prešľapom nedostal.Každý tretí deň som mal DR,pár krát i DDR.S vašou várkou zo Suchdola prišiel myslím slob.Grnáč v lednu 89.Na dvojčatá Komárky si začínam spomínať,ďalej kuchar Polaček bol môj krajan zo susednej obce z okresu Prešov.Hrávali sme dokonca proti sebe futbal v okresnej súťaži,on bol útočník,ja obranca.Spomínam si i na ďalšieho kuchára typu vojak Švejk,volal sa Vecko.Keď šiel prvykrát do služby,tak sa naňho prišla pred hlavný vchod dívať skoro celá rota.Bolo to komické.No neviem či nebol od vás pol roka starší.On zabudol poslať vtedy raz na strelnicu k obedu polievku a já ako DDR som musel na príkaz VR ju odniesť v hrnci peši s ním na strelnicu.Bolo to tiež komické,no aj na môj účet.VR npor.Klícha sa asi chcel blysnúť originalitou trestu pred bývalým VR mjr.Lovašom,ktorý bol vtedy s vojakmi z praporu na streľbách.No už som veľmi odbočil.Spomínam si veľmi dobre na jedného vojaka z vášho čísla,keď mi ako DDR ráno okolo piatej oznámil,že jeho rovesník nebol celú noc na pokoji a stále ho niet kvôli pokusu šikanovať ho svojim mazákom.Ten mazák bol Vosa.Tak si myslím no bomba ešte to mi chýbalo.Tak som bol v zápätí na Vosu nakričať,že čo robí blbosti s tým mladým,nechcem spolu s ním predsa dostať prokurátora.Dal mu vraj zberať ústami papieriky zo zeme.Nariadil som ho hľadať,zatiaľ bez oznámenia furťákom.Bohužiaľ ho nikde nenašli.Hlavou mi preblysli aj tie najhroznejšie scenáre.Nakoniec našťastie sa asi okolo pol siedmej objavil a povedal,že bol niekde v stájach.No neskôr mi jeden vojak povedal,že dotyčný mladý pohraničník prešiel bez signálu na rotnej Sis pri vrátach na J.Ves a utiekol do Hamernu,kde sedel na pätníku pri ceste v Rakúsku.A že si to potom rozmyslel a vrátil sa naspäť na rotu znova cez Sis bez signálu.Neviem,či bol ženista alebo spojár ale já som tomu neveril.Myslím si,že si to vymyslel aby nahnal strach Vosovy a dal už mu pokoj.Furťáci sa o tom horore vôbec nikdy nedozvedeli.
 
Cetvinští tygři 88-90
Hynek Cakl (Canke) | email | 12.6.2011 23:23 | id 32448 | nahlásit
Ahoj Kubo.Už si vzpomínám na tebe neměl jsi to jednoduché,ale to asi nikdo ty jsi to měl o to horší že jsi měl desátníka.Na Vosu si také vzpomínám byl to mazák každým coulem.Grnáč přijel opravdu se mnou ze Suchdola máš jak se říká sloní paměť.Vybavují se mi další jména jako např.Vlček,Kubišta,Bartoš,Vintrlík,Langer.Ze svých supráků si nejvíce vybavím myslím že se jmenoval Ševčík.Měl jsem s ním první službu a to pravé KP.Přijel jsem na rotu v lednu 89 jako psovod,ale na rotě nebylo tolik psů.Takže jsem dělal na rotě kotelníka a v terénu střelce.Po půl roce přišli další mladý a tentokrát zase chyběl psovod.Tak tedy po půl roce jsem začal dělat psovoda.Přidělili mi mladého psa jménem Sam.VR Klícha mi říkal létající Sam to proto že ten mladej pes měl tolik energie že když se rozběhl a ještě z kopce chvílemi to vypadalo jako když letím.Na konec jsem v roce 90 předal Sama do rukou dalšího psovoda a opět ze mě byl údržbář.Do civilu nás tenkrát pustili o 2 měsíce dříve.Od té doby jsem byl na Cetvinách asi 3x a vždy s nostalgií vzpomínal.Nemohl jsen uvěřit jak bývalá rota Cetviny vypadá teď.Byl to opravdu žalostný pohled na kdysi tak pěknou rotu.Bohužel zatím této bývalé rotě nikdo doposud nedal naději na rekonstrukci.Kubo měj se hezky a pokud potkáš Miro Poláčka pozdravuj ho byl to jeden z nelepších chalanů na rotě.
 
Re: Re: Cetvinští tygři 88-90
Santus | 29.6.2011 20:02 | id 32996 | nahlásit
Ahoj Kubo a nevolali sme ťa Floriš ? Zdá sa mi že tvoje meno bolo Florian, no môžem sa mýliť je to už viac ako 20 rokov. Pozdravujem Tigrov,
ahoj
 
Re: Re: Re: Cetvinští tygři 88-90
kubo | 29.6.2011 23:17 | id 33011 | nahlásit
Ahoj Santus.No konečne niekto kto má pozná po mene,nielen podľa prezývky kubo.Niektorí ma volali Kubo,iní zase Floriš.Je fajn,že si sa ozval a poznáš ma,no na vás naších mladých si spomínam bohužiaľ dosť matne.Meno Santus mi nejak nič nehovorí,no možno si ešte spomeniem i na Cankyho.S vášho čísla si spomínam na VD slobodníka ...neviem si spomenúť.Prišiel na Cetviny v júly 89 zo Suchdolu.Bol dosť takej spurnej a nervóznej povahy so zlostným výrazom v tvári.Dokonca kolegovia ho nechceli ani povýšiť na mazáka pár dní pred našim odchodom.Vtedy sa povyšovalo už len symbolicky rozopnutím gombíka,žiadne mlátenie poriskom ako nás mlátili.On na to kašľal a správal sa aj tak už ako mazák.Bol to drsný chlapík.S tých čo dobre poznám sa ozval v týchto komentároch akurát Turek tvoj polročák.Možno si spomenieme ešte na nejaké spoločné veselé či neveselé zážitky.Zdravím.
 
Re: Re: Re: Re: Cetvinští tygři 88-90
Santus | 30.6.2011 11:21 | id 33023 | nahlásit
Ahoj Floriš, matne si spomínam Veldra z môjho ročníka, mohol to byť Ličko, no on po vašom odchode bol prevelený, no už neviem na ktorú rotu. Tým krompáčom nám bohate stačilo na našu 500, aby sme mohli nosiť sumku frajersky. Ja som šiel na povýšenie ku kundovi, myslím že sa volal Masár. Vyššie si spomínal osobu z môjho ročníka ktorý bol drsným spôsobom šikanovaný, po tých dlhých rokoch môžem tipnúť či to nebol Brunclík, ktorého asi na tom základe prevelili na inú rotu, no zdá sa mi, že Vosa (Vosičko ? a?), ostal naďalej na našej rote, tak že ho nikto nebonzol
Zdravím Cetvinských tigrov
 
Re: Re: Re: Re: Re: Cetvinští tygři 88-90
Santus | 30.6.2011 11:27 | id 33024 | nahlásit
Ešte chcem reagovať na to , že si na mňa nespomínaš, mal som tam nového psa Rivala, ktorého som od januára 89 musel sám vycvičiť, lebo nevedel reagovať na žiadny povel, mal zlomené ucho, poslal som zriaďovateľovi stránky pár fotiek, ak ich vyvesí na stránku, tak si na mňa spomenieš..
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Cetvinští tygři 88-90
rovesník | 3.7.2011 17:04 | id 33170 | nahlásit
Ako dopadol rival máš ho doma?
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Cetvinští tygři 88-90
Santus | email | 28.6.2011 13:47 | id 32948 | nahlásit
Ahoj Canke, tiež sa mi podarilo otvoriť stránku Cetvin - fabriky na skutočných chlapov , aj keď v tom čase sme to chápali inak, každý si do civilu odniesol niečo iné, buď spomienky, alebo iné poznatky, znalosti a skúsenosti a najviac si cením to, že sme sa tam naučili správne rozhodnúť, aj v ťažkých situáciach a hlavne vydržať ! Som ročník 88/90 a mal som psa Rivala.
Pozdravujem tigrov...
 
Re: Re: Cetvinští tygři 88-90
Hynek Cakl (Canke) | 8.7.2011 22:22 | id 33445 | nahlásit
Ahoj Santus,jsem rád že jsi se ozval.Vzpomínám si na tebe velice dobře.Z ročníku 88-90 jsme zatím asi pouze dva,ale věřím že se brzy náš ročník rozšíří a další něco napíší.Určitě si na mne vzpomeneš měl jsem psa Sama.Zdravím všechny Cetvinský tygry.
 
Re: Re: Re: Cetvinští tygři 88-90
Santus | 9.7.2011 08:03 | id 33450 | nahlásit
Ahoj Canke,
Samozrejme, že si pamätám na Sama, veď mám niekde aj jeho foto, posielaj príspevky na našu stránku 88-90,
drž sa ,
skoro sa ozvi
My poslední na rotě Cetviny 90-92
MILAN PISTULKA | email | 28.2.2011 17:57 | id 27793 | nahlásit
Zdravím Tygry,
Přemluvil mě Erny Šutka,s kterým pracuju,abych taky napsal.Tak něco málo.
Náš ročník byl opravdu tím posledním ,který sloužil na Cetvinách.Dráty byly již odstraněny,a my jsme tam byli už jen asi ,aby se neřeklo.Byli jsme taková likvidační četa.
Vždyt´ nás tam bylo něco okolo 8.
Už si moc nevzpomínám, ale alespon´.
VR-KLÍCHA nyní mluvčí Pol. ČR V ČB
Lovaš a další mladí důstojníci
z VOJÁKŮ zs. Šafařík.Kazda,Klaban,Kuchař ,Klimánek a Nelson- asi přezdívka.
Třeba se někdo ozve. Zdar tygři Milan,Tábor
 
Re: My poslední na rotě Cetviny 90-92
Vojta 86/88 | 28.2.2011 22:21 | id 27810 | nahlásit
Ahoj Milan.A co dráty kolem roty,měli jste tam ještě?Lovaš se tam vrátil z Kaplic?Co všechno jste likvidovali a kam se to odváželo?Byli tam do konce i důstojníci Planieta,Sádovský,Jelínek a Žváček?A co Svatoň?Jaké služby jste sloužili?Zdravím.
 
Re: Re: My poslední na rotě Cetviny 90-92
Milan Pistulka | email | 6.3.2011 13:03 | id 28088 | nahlásit
Ahoj Vojto,
Dráty už nebyli nikde,z dustojníku tam sloužil jen
Lovaš.Rota fungovala normálně,demarkačku jsme chodili každý den a na jine stanoviště taky,jediné co jsme vyklízeli jsou stáje.když jsme odcházeli,tak rota byla v perfektnim stavu,kotce a psi taky.Pak jsem po dlouhé době potkal Ernyho,ten mi doporučil tyto stránky.To,co jsem tady po letech našel a hlavně fotky jsou žalostné.Ten ,kdo uvedl rotu do tohoto stavu by meli pověsit.
pro Cetvinské tygry
Honza pátrač 84-86 | email | 27.2.2011 10:11 | id 27671 | nahlásit
ahoj píšu na dotazy na rotu jestli se prodáva tak je na prodej majitel je rakušák a on ji tak nechal zdevastovat před čtyřma roky zaní chtěl 3 miliony a prosím vás dejte vědět datum kdy bude sraz já si myslím že by se mněl udělat a co nejdřív dokut ta naše rota ještě stojí řidič Hodina a psovod Petroušek vás zdraví
 
Re: Re: 81-83
Vlastimil Dokoupil | email | 28.2.2011 14:43 | id 27786 | nahlásit
Nazdar Honzo , díky za informaci, škoda že je tak stará(4 roky) pokus se sehnat novou cenu. Sraz Cetvínských tygrů se koná 3-4.9 2011 zdravím tygry Vlastik ,,Džumpapa,, psovod
 
Re: pro Cetvinské tygry
Vratislav Matějka | email | 8.2.2012 20:20 | id 42070 | nahlásit
ahoj Honzo, nejsem sice tvůj ročník,ale určitě jsme se tam potkali. Jsem Vráťa-psovod (měl jsem Ciruse a když šel s kynologem Fialou do civilu tak mě přidělili Cipra). Náš ročník se tady vůbec neukázal............................
cetviny 84-86
Honza pátrač 84-86 | email | 8.1.2011 12:27 | id 24779 | nahlásit
přidal jsem naši bankovku najdete ji na BANKOVKY A POSLEDNI POZDRAVY Z VOJNY ahoj snad se tam někdo najdete
Cetvinští tygři
Jan Jadviščok | 5.1.2011 17:45 | id 24610 | nahlásit
Ahoj kluci,Rosťo Mráčku,Luboši Slezáku a jiní,to víte,že si na Vás vzpomínám a to v dobrém.Vždyť to zas nebyly tak špatné časy,nějaká sranda a ta příroda....Vzpomínám na Lyčku,,Kufu,Chromíka,Ulehlu,Rumančíka,Boráka,Kolla ra,Mynarčíka a mnoho dalších-třeba velitelé Dvořák- Hombré,mjr.Slezák,Košťal-na něj mám zvláštní vzpomínky,ale to až někdy jindy.Kubo,pokud si vzpomínám ,tak rota byla oplocena a brány byly jak od Tiché,tak i od kostela,od Bělé.Rosťo díky za e-mail,jistě odepíšu,ale teď mám trochu problémy/různé/.Jinak bydlím ve Frýdku-Místku a tak občas bych mohl někoho od Ostrava potkat.Tak ahoj.
Cetvinští tygři 1974 - 76
Slezák lubomír | 26.12.2010 08:26 | id 24032 | nahlásit
Honzo Jadviščoku - co se týče kluků se kterými jsi sloužil na Ostravsku jsem potkával Karla Štekra a Pepu Ulehlu ti byli u Policie ČR. Dále jsam potkal Kynologa Rudolfa Kufu ten bydlí a pracuje v Třinci.Zajímal by mě osud Huraje a Knuta, určitě si vzpomeneš ,dostali prikurátora za to ,že odešli za holkama ve službě, složili na Janovce. Tehdy je načapal Košťál. Na Cetvinách jsem byl v roce 2007 a 2009. Mám pár fotek a ty chci dát na internet , snd tam někoho poznáš - ahoj Luboš
 
Re: Cetvinští tygři 1974 - 76
Vojta | 26.12.2010 12:11 | id 24041 | nahlásit
Zdar Lubomíre.Ti kluci Huraj a Knut co šli ze služby z Janovky za holkama,šli tam se samopalama,nebo jejich někde schovali?Byly jste na soud?Kolik dostali?
 
Re: Re: Cetvinští tygři 1974 - 76
Pavel | 20.2.2012 23:43 | id 42624 | nahlásit
Ahoj Vojto Byl jsem na Janovce pro Huraje s Knutem.Jeli sme tam jako poplachovka ve složeni DDR por.Koštal řidič Jarda Soukup a ja psovod s BRINOU.Kluci sedeli na posteli a sapiky měli viset take na posteli.Byli jsme u soudu jako svědci.Dostali Sabinov jeden 12 a druhy vel. hlidky 14 měsicu. Po odsezeni trestu udajně museli dosloužit v Budějovicich na brigadě.Víc nic nevim.Ahoj Pavel
 
Re: Cetvinští tygři 1974 - 76
Rostislav Mraček | email | 4.1.2011 18:43 | id 24550 | nahlásit
Luboši, kde jsou k vidění ty fotky?
Jsem ve styku s Tondou Kolouškem a Zdenkem Škárkem. Rosťa
cetviny
jirka 78 | 18.11.2010 15:22 | id 22352 | nahlásit
Dobrý den, zavítal jsem do Cetvin na výlet a naprosto mě dostalo co z Cetvin zbylo.... Procházeli jsme místa a snažili se pochopit, jak velké městěčko to bylo. Příroda je tam nádherná a dobové fotky dávají tušit, že v obci vládl čilý ruch. Dnes je to místo ticha....Překvapil mě hřbitov, kde je jen pár pomníčků. Nevíte v jakých místech byl původní, vždyt se tam pochovávalo přes cca 700 let, což muselo být daleko větší místo, než jaké je tam dnes. Na webových stránkách jsem se dočetl, že to bylo na místě skládky. Znamená to, že komunisti zničli i takové místo jako byl starý hřbitov?? Nechce se mi věřit, že by hřbitov a skládka byla nějak blízko sebe, natož v samotném skoro středu města. Nevíte něco o historii starého hřbitova a samotných Cetvin, co ještě nebylo napsáno. Lidé by neměli zapomínat na historii, Cetviny jsou dokladem toho, co komunisti dokázali. Díky a přeji hezký den. Jirka
 
Re: cetviny
cetviňák | 18.11.2010 19:42 | id 22366 | nahlásit
Otázka na cetvinských tigrov
Maťko | 11.11.2010 14:42 | id 22076 | nahlásit
Zdravím pohraničníci .....Chalani ktorí ste slúžili na tejto rote. Chcem sa Vás opýtať čo je na tom pravdy že na túto rotu sa vojaci umiestňovali za trest. Dlhé roky bežali rôzne legendy medzi pohraničníkmi v tom zmysle že kto sa tam dostal mal po pi..i Preto by som poznal váš názor ktorí ste tam slúžili . Ja som slúžil ako psovod na 12r. PS Jarovce Bratislavská bgrigáda
 
Re: Otázka na cetvinských tigrov
kubo | 11.11.2010 16:21 | id 22082 | nahlásit
Otázku preveľovania za trest na Cetviny sme už trocha rozoberali na hl.stránke cetv.roty.Skôr to bola fáma ako pravda,no niektorí tam boli prevelení za trest po nejakom průsere,asi preto,že to bola zapadlá varta.Pre vojaka,ktorý slúžil v meste a bol prevelený k nám,tak to bol ozaj trest.Keby sme tam boli všetci za trest,tak to by tam bola pekná zberba.Niečo pravdy na tom bude,lebo ako branec som nechodil na branecký výcvik a inštruktor mi povedal,že mi vybaví takú vojnu,že keď tam pôjdem tak budem do desať krát prestupovať a ešte naposledy pôjdem kravským povozom.Mal pravdu,prestupoval som 6-krát a ešte napokon som šiel peši.Sám som bol svedkom,keď prišiel na rotu z Budejovíc z brigády desiatnik a hovoril,že mal průser,bol pár dní v base a tak ho prevelili k nám.Mal ešte okolo 3/4 roka do civilu.U nás si to napokon chválil,že tu není toľko gum,nemusí veľa zdraviť,dokonca v areály roty sme furťákom vôbec nezdravili.Oproti iným rotám Cetviny boli 3km za drátami a ďaleko od civilizácie,kde líšky ako sa hovorí dávali dobrú noc,asi pár metrov od čiary.V ľavej časti úseku roty boli pred i za drátami hlboké lesy s ďalšími ruinami zbúranej vesnice Pohoří.Tam bolo od drátov pri Leopoldove po čiaru 6 km.Cetviny tým,že boli za drátami,tak mali aj vlastnú rotnú Sis okolo celého areálu roty.To znamemá,že sme boli až za dvoma plotami.Preto aj vychádzok bolo málo,ja som mal dva za 14 mesiacov.Na vychádzky nás vozili,peši to bolo asi 7-8km do Malont,lebo v Bělé,ktorá bola asi 5-6km od Cetvin nebola ani hospoda,ani diskosála,ani sa nehral súťažne futbal.K hrôzostrašnosti Cetvin pridávala aj polozrúcanina kostola,starý cintorín a ruiny múrov v kroví po blízku po bývalom městys Cetviny.Povrávalo sa,že v kostole straší.No ja som okolo neho chodil denne a nič som nevidel.A k tomu prehnane prísny VR mjr.Lovaš.Preto furťáci z iných rot strašili vojakov Cetvinami.A že ste to vedeli až pri Bratislave,tak to ma prekvapilo.Zdravím.
 
Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Maťko | 15.11.2010 23:07 | id 22249 | nahlásit
Ďakujem Kubo za vysvetlenie. Ja osobne som počul fámy o hrôzostrašnej rote Cetviny ukrytej hlboko v horách ďaleko od civilizácie, kde sa vojaci umiestňujú za trest v Malackách v príjmači. Tak ako si písal malo to určite aj svoje výhody, kedže rota bola za drátami a každá kontrola sa musela hlásiť na rote. .... Klobúk dolu pred vami chalani, my sme mali oproti vám raj na zemi .
 
Re: Otázka na cetvinských tigrov
Pavel Š. | 13.11.2010 17:12 | id 22159 | nahlásit
No já si taky myslím, že to byla jenom fáma, kterou rozšiřovali ti, kteří tam nesloužili. Nevím o nikom, že se tam objevil jen kvůli tomu, že udělal nějaký průser. Možná bych se přiklonil k tomu, že se to spíše týkalo "furťáků". Já jsem přesvědčen, že svým umístění "za dráty" měla rota fantastickou polohu. V podstatě nehrozily přepadovky, protože i prezident by se musel na Janové Vsi nahlásit, že se bude otevírat SiS :-). Možná někoho děsilo to, že vzhledem ke vzdálenosti do nejbližší civilizace (cca 12 km) se moc nechodilo na vycházky (já jsem třeba během 16 měsíčního pobytu na Cetvinách byl jen 1x). Komu by se taky chtělo znovu někam šlapat, když 3x týdně zmákl i 20 km. Neříkám, že to jinde bylo leháro, ale Cetviny byly náročné na fyzičku. Možná to byl v praminulosti důvod vzniku této fámy.
 
Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
kubo | 13.11.2010 22:44 | id 22186 | nahlásit
Skoro všetci vojaci čo išli na Cetviny,absolvovali výcvikáč v Suchdole.Neviem či ste to zažili všetci,ale už tam sa rozširovali fámy o službe na Cetvinách,ako o zlej hrôzostrašnej rote ďaleko od civilizácie v hlbokých lesoch,pri ktorej je strašidelná ruina kostola,v ktorom straší a dokonca sa v ňom sem tam vešajú vojaci,čo nevládzu vydržať to peklo pod velením VR,ktorý bol opisovaný ako prísny krutovládca.No proste niečo strašné.Priznám sa,že som z toho v Suchdole mal depku,že ja mám tam ísť.Keď nás tam prvykrát viezli,tak sme z korby V3S-ky všetci čumeli so zatajeným dychom,no nič hrôzostrašné neprichádzalo.Až na tú polozrúcaninu kostola,ktorá to trochu napravila.Až na Cetvinách som zistil,že to je z väčšej polovice výmysel.Aj budova roty bola pomerne moderná priestranná stavba a nie žiadny starý stredoveký zámok.I to privítanie bolo pomerne dobré.I velitelia furťáci neboli žiadné netvory.Možno najväčším adrenalínom v priebehu pobytu na Cetvinách boli nočné služby,nočné poplachy,psovodské a týlové prieskumy po tme za nepriaznivého počasia.A vychádzky mi vôbec nechýbali.Po odchode mazákov to už bola pohoda.Nachodiť sa bolo treba po KP,psovodských chodníkoch a týlových prieskumoch,kde pri daždivom počasí sme brali na nohy gumené čižmy,lebo niekde sa prechádzalo močiarmi,cez ktoré boli niekde aj mostíky rebríkového tvaru.A ešte bolo treba navyše šlapať cestu ku Sis z roty na J.Ves resp.na Tichú okolo 3.km,keď nešiel UVAZ.No mne to nevadilo,bol som športovo založený.Veď niečo podobné mali aj na iných rotách.
 
Re: Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Vojta | 13.11.2010 23:25 | id 22188 | nahlásit
Tím,že všechny roty čb brigády byli umístěné před dráty,jenom Cetviny byli 3km za drátami,tak už to vyvolávalo u vojáků hrůzu.Vyvolávalo to dojem vyhnanství na nějakém nehostiném místě,až dokonce to vyvolávalo dojem třestanecké roty se zpřísněným režimem,kde není přístup na vycházky.No prostě jako by to byla česká sibiř.Proto se šířili ty hrůzostrašné historky.Zdravím.
 
Re: Re: 81-83
Vlastimil Dokoupil | email | 13.1.2011 06:49 | id 25034 | nahlásit
Nazdar tygři, já si taky myslím, že to byla jenom fáma, že se na Cetviny chodilo za trest, to nebylo ani možné, vždyť jsme byly poslední rota za ŽO. Bylo by veliké ryziko že by někdo utekl. Když si vzpomínám na službu, tak se tomu dneska směju, předrím mi do smích tolik nebylo.Byl jsem Blablův a Lovášuv oblíbenec, proto jsem skoro pořád chodil KáPíčko.Brzo ráno se vyráželo směrem na Tichou, zavolat se muselo přes sousední rotu Kamen , aby naší furťáci viděli ,že jsme si to nezkrátili. Z Tiché jsme šli na Janovou Ves. Střelec po KP, psovod průzkumem.To byla radost, když na janovce stál UAZ,mohli jsme se jednou za čas svest na rotu. Jenom že tam byl taky Lováš, který na KP hodil pěrikorunu a čekal. Dal jsem mu hlášení a už jsem se viděl v autě. Ten se mi vysmál , ukázal na tu minci a poslal nás zpět na Tichou. Popříchodu na rotu si mě nechal zavolat, vyhrožoval basou, nastoupil jsem na rajony ,oblíbená byla barová chodba , ta byla stále mokrá, jeden skoncil a druhý začínal. Rychle jsme poobědvali a hurá pěšky do služby přes janovku.Vyšlapali jsme kopec směrem na Malonty a potom týlovou lyžnicí na Leopoldov až na styk se Žofínem( v zimě když bylo hodně sněhu tak jsem skoro celou lyžnici nesl psa na zádech). Po závolání přes sousední rotu jsme šli KP levou stranu a střed zpšt na janovku odtud pěšky na rotu. Přicházeli jsme dost pozdě, hodit do sebe večeři, nějaký rajon a spát. Druhý den to samé, proto že se rozkaz jenom opisoval. Za den jsem našlapal asi padesát kilometrů, tak jsme tomu říkali Cetvínská padesátka. Na vycházce jsem byl za celou vojnu jenom tři krát a do toho počítám i přísahu. Lováš neměl rád když se mu vojáček díval v hospodě do huby. Nám to nevadilo, díky pátračůk, kteří nás zásobovali alkoholem jsme to snášeli dobře, a komu by se ještě chtělo po Cetvínské padesátce šlapat z Janove Vsi do Malont a zpět pěšky. Na vycházku se šlo v 19 hod, než jsi přišel do hospody tak bylo 20 hod a v 22 hod se hospoda zavírala. Zdraví všechny tygry Džumpapa
 
Re: Re: Re: 81-83
šelma | email | 13.1.2011 11:52 | id 25042 | nahlásit
čau cetvinskej tygře, sloužil jsem 81-83 na Hajnici,byl k vám převelen Jílek, místo Jirky Pavla byl to řidič. Scháníme na něho kontakt.
 
Re: Re: Re: Re: 81-83
Vlastimil Dokoupil | email | 16.1.2011 21:27 | id 25194 | nahlásit
Nazdar šelmo, kontakt na Jílka už nemám, ale pokusím se ho sehnat, čus
 
Re: Re: Re: 81-83
Evžen Poltier | email | 14.1.2011 18:51 | id 25097 | nahlásit
Buď zdráv Vlastíku!!
Vím moc dobře jak sis poslední měsíce vojny "užíval" v terénu a obvzlášť po tom co jsem ti vzal Lorda.Jistě na něho vzpomínáš! Víš dobře,že Lovaš nikdy nemusel supráky,protože ti věděli o ochraně hranic daleko víc než on.Proto se zaměřil na to,aby jim vojnu alespoň znepříjemnil. Vzpomeneš si na psovody,kteří měli Lorda před námi?
 
Re: Re: Re: Re: 81-83
Vlastimil Dokoupil | email | 15.1.2011 09:18 | id 25116 | nahlásit
Nazdar Evžene,jak se daří v novém roce.Předemnou měl Lorda Schoulbauer, ten se tam někde oženil, ale už není mezi námi, aspoň to tu někdo už psal. Mám tu nějaké fotky, i Lorda, ale neumím je dát na net, ale budu se snažit je tam dát.Přidám jednu vzpomínku, jednou někdo volal na rotu, že hoří v lese někde u staré roty na Uhlířově.Já měl v té době velitele poplachovky, tak nás tam poslali. Lovaše poslali s námi. Vždycky byl chytrý jak baterka a jak jsme přijížděli k Leopoldovu tak říkal Dokoupil vy to tady znáte líp navigujte nás. Jak jsme se blížili k Uhlířovu, tak nás odvolali, že už je to v pořádku. Takoví to byli znalci hraničního úseku. Zatím čus.
 
Re: Re: Re: Re: Re: 81-83
Vojta | 15.1.2011 10:52 | id 25120 | nahlásit
Nazdar Vlastimil.Reaguji na tvou vzpomínku na požár lesa.Asi se tu vloudila nějaká chybička,nemyslel jsi náhodou starú rotu Ulrichov,západně od Pohoří?Nebo jsi měl na mysli Uhliště?To byla píla mezi Leopoldovem a Pohorskou Vsi,poblíž statku,nebo chalupy Terčí Dvůr,při styku s Černým Údolím.Neboť na Uhlířov si nevzpomínám.Nazdar.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 81-83
Bony ridic 81-83 | 22.2.2011 19:30 | id 27362 | nahlásit
Ahoj Vlastiku!Moc pěkně jsi to popsal.Jsem rád,že jsem si sTebou tu cetvinskou pajdu šlápl,místy v prašanu až po prsa a v těch místech ,jsi psa nesl na zádech.Mafi ze4.Hraničky ví ,jak dostat foto na net.pošlu Ti kontakt a děkuji za J.Kozubka už se domlouváme na sraz.Ahoj a buďmeTygřiBony
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: 81-83
Milan Janega | email | 19.11.2012 14:41 | id 52335 | nahlásit
Zdravím Cetvinský tyger,tak títo z**di tam boli až tak dlho?(Lovaš-Blabla)Nevieš nič o Mance Maříkové z Malont?Po vojne bola ešte tu u mňa na sestrinej svadbe,a potom sa po nej zľahla zem.Ja som slúžil na Cetvinách 76-78.jeseň.Zdravím Milan.
 
Re: Re: Re: Re: 81-83
kony | 1.2.2015 18:39 | id 85093 | nahlásit
CAu Milan,vzpominam si na tebe Kony-Stana Konvicka -smirak.
 
Re: Otázka na cetvinských tigrov
Pavel Bartoš | email | 19.12.2010 21:24 | id 23621 | nahlásit
Ahoj Maťko,
myslím si, že už podle dobových fotek, které jsen tady poslal, je vidět, že na Cetvinách zase taková pakárna nebyla, jak se traduje. A jestli se na tuto rotu chodilo za trest, těžko říct. Se mnou v ročníku byl psovod Michalík, syn majora Michalíka z výcviku ze Suchdolu, a ten tam byl těžko za trest. A když jsem se já vrátil z vojny, tak jsem se až potom dozvěděl. z kolika různých míst si armáda vyžadovala " moje hodnoceni". Podle mne tam spíše vybírali takové domácí typy, tedy takové kluky, kteří neměli a ani nejevili nejmenší o Západ. Snad kvůli poloze roty, vždyť do Rakouska bylo tak 50 až100 metrů a v Malši vody pod kolena.
A ještě k té strašidelnosti roty. Jednou v zimě jsme se vraceli v podvečer ze služby - KPDZ- směrem od Tiché na rotu. Stmívalo se a v dálce byla vidět silueta kostela, v oknech roty žluté světlo a z komímu stoupal kouř. Pohled jako na obrázek od Lady. Pro mne nezapomenutelný zážitek, nebo spíše překrásný okamžik, který se mi bude vybavovat do konce života! Uznávám ale, že to, co učaruje jednoho, pro někoho druhého neznamená nic. Měj se pěkně a pozdravuj Slovensko. Byli tu od Vás prima kluci. Pavel
 
Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Honza pátrač 84-86 | email | 4.1.2011 18:15 | id 24546 | nahlásit
ahoj pavle byli jste moji mazáci na otásku jestli ce codilo na Cetviny za trest dnes už múžu říct že ne pdkal jsem před pár lety jednoho bývaleho dustojnika kdo prošelvýcvikačem vSuhdole tak ho znal Profous a ten o mně vjeděl všechno odkud jsem kde jsem sloužil a jak jsembyl zařazeny na otásku jak to všechno ví tak mi řekl že už dávno před tím než jsem narukoval se rozhodovalo o nás tak nás opravdu jen strašili i ostatni ja na vychásky taky necodil bylo to opravdu daleko ja to mužu říct ja tam chodil do sližby 5krát do týdne ale mám otásku ty cikány u roty jsme chytli ještě za vas než jste šli dom byli jste fajn celej váš ročník jen vam nemužu zapomenout jak jste mi radili jak nejlíp navoskovat parkety jestli si to zapomněl tak ti to někdy popíšu zdrávím všechny cetvinské tygry
 
Re: Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Vojta | 4.1.2011 18:57 | id 24556 | nahlásit
O co tam šlo Honzo při tom chycení těch cikánů u roty?Zdravím.
 
Re: Re: Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Honza pátrač 84-86 | email | 5.1.2011 13:09 | id 24595 | nahlásit
bylo to na večer přešli někde u janovky a překrytí se dělalo hned u roty a našli je vlastně vlastně chytli řidič z vétřiesky a kuchař řidiče maš na fotce i toho kuchaře jak máte ty nácviky do civilu šli tam jen náhodou a uviděli je kouřit při výslechu řekli že ve tmě sis neviděli jenom svězla a mysleli si že jsou v rajchu u nějakého statku kluci pak za to dostali ještě hodinky ja jsem v te dobje dělal taky překrytí jen sme šli na pravo smerem na janovku a oni byli na tom kopečku na levo od brányale už nevím jestli byli dva nebo tři jen že je tam drželi než přijal Gejza z Malont ja sloužil s Jardou Hodinou řidičem
 
Re: Re: Re: Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Vojta | 5.1.2011 20:42 | id 24627 | nahlásit
Díky Honzo za vysvětlení.Tak přece byl na Cetvinách zaznamenán alespoň jeden klasický proryv přes ŽTZ.Dokonce se zdárnym zadržením cetviňáky.Narušitelé si mysleli jak píšeš,že jsou už v Rakousku,tak si zapálili cigaretku těsně před rotou a to jejich prozradilo.No kde byla poplachovka,co nechytila stopu,když jejich zadrželo překrytí?Gejza musel být zadržením nadšen.Možná že narušitelé se podhrabali na úseku 10 nebo 11,neboť za mé služby 86/88 byli tam pod signálkou v zemi dráty proti podhrabání.Říkalo se,že tam jsou kvůli nějakému proryvu s podhrabáním pod Sis z minulosti.Ahoj.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re:Proryv na Cetvinách.
kubo | 5.1.2011 21:35 | id 24632 | nahlásit
Nie som si istý,ale o tom proryve v polovici 80-tych rokov,s podhrabaním pri Janovej Vsi narušiteľmi ciganskej národnosti a zadržaním povyše roty sa písalo aj v cetvinskej kronike.Tie dráty proti podhrabaniu na úseku myslím 11 môžem potvrdiť.Ďalším technickým prvkom na Janovej Vsi boli snímače na fotobunku tzv.fénix.Boli dva,jeden pre vrátami a druhý napravo od vrat smerom k maštaliam,asi úsek 13-14.Boli nastavené cez orný pás vo vnútrozemí.Často skratovali pri hmle.Zdravím.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Honza pátrač 84-86 | email | 5.1.2011 22:21 | id 24638 | nahlásit
no kluci ja vám řeknu že už fakt nevím jestli se podhrabali ale ti dva co tam šli se sami přihlásili operákovi že tam pujdou že si myslí že je tam díra v překrytí a proto že to bylo u roty a my jsme dělalí překrytí pješky tak na rotě zůstali opravdu jen dozorčí operák kuchař řidič a samo ústředna a co sníma udělal Gejza to vím jen s vypravjeni těch dvouže jak tam došel tak se jich zeptal kam šli samo že řekli do rakouska pak odněj dostali a až se vyřádil tak řekl jsou vaši jo groteskní na tom bylo jak to popisovali že když tam šli tak šli jako opravdu vajáci co to mají kurevsky zapár a pak prohlasili co tu děláte tady nikdo nemá byt a když jim dlouho nikdo neodpovídal teprve nabíjeli ale že tak rychlej samopal nikdy nenabili mám pocit že operáka měl mafuko(planěta) jinak za moji služby se pokusilo projt asi osum lidí rád na to vspomínam i na ty moje průsery i nato jak jsem dělal opsluhu v armě (baru)jak jsem plnil kusovki sírou ja se tam už dostal jako mladej což nebylo zvykem myli to opravdu heské časy na to zlé se zapomína jen to pjekne si rád pamatuji a služba pátrače byla tky namáhava cau tygři chloubo národa
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Maťko | 3.2.2011 12:31 | id 26131 | nahlásit
Ďakujem Pavle, pozdravím. V ktorom období si slúžil na Cetvinách?
 
Re: Otázka na cetvinských tigrov
Milan Janega | email | 19.11.2012 14:28 | id 52334 | nahlásit
Zdraví jeden z mnohých slúžiacichna 9.rote.Mňa sem dali za tres-odmietol som nastúpiť ako tankista na VZS.3.-ku vodičák som im vrátil,musel som zaplatiť 3000.sk,jeden krpatý major v Ostrave,kde som makal,celí čas vykrikoval že to je vzbura,nechali ma čakať 5.hod,dali mi potom šek,a povedali že si to ešte užijem.Dostal som výcvikáč Suchdol n Lužnicí a potom najvetšiu riť v ČSSR.Služby 12.hod,prieskum,miesto postele rovno poplachovka(ako psovod)3-4x poplach i viac,takže denne som mal tak 3hod spánku-následkami trpím dodnes.O mazáctve ani nehovorím!Slále na drótoch,mokrý,hladný-kuchár bol od pásu z Martinova,v živote nevaril-jedine sviňe mali radosť.Ja som strielal srny,chytal no rúk pstruhy,žral hríby,čaj som si robil z ihličia,neraz som žral sucháre pre psov-Uva,Mida-odpustite...Mal som nejen krát chuť zdrhnúť o zastrelení sa ani nehovorím.Chorobi ma prenasledujú z podchladenia dodnes.Až si vydel film Motýlek,tak niečo podobné.Až toto bi som dokázal sfilmovať,tak bi som otvoril oči o kráse socializmu určite veľa ľuďom.No a moji kamaráti si to užívali možno i horšie.Bolo to miesto najhoršie aké som kedi poznal,i keď príroda bola krásna,no tvrdá.Milan Janega,Galanta.
 
Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Fero | 19.11.2012 22:56 | id 52357 | nahlásit
Ty si Milan živím dôkazom,že na Cetviny sa chodilo aj za trest.Dokonca to vedeli aj armaďáci v Ostrave.Cetviny považovali ako už tu niekto písal za takú akože českú sibír,kde mohli spurného vojaka poslať akože do vyhnanstva.I keď nechápem prečo si odmietol V3S-ku,veď sa na nej šoféruje lepšie ako na tanku,či nie?Ahoj.
 
Re: Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Psovod | 13.12.2022 14:37 | id 168861 | nahlásit
Jak moc je pravděpodobné, že by tankistu od armáďáků převeleli k pohraničníkům a zařadili ho k rotě, co je za drátama? Nevím, nevím, ale tento příběh se mi nějak nezdá.
 
Re: Re: Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Miki | 13.12.2022 16:35 | id 168863 | nahlásit
Jednoducho lebo nebol tankista. Iba povolanec ako tisíce ďaľších čo urobili branecký vodičák v Svazarme. A keď odmietol kurz vodiča tanku bol prevelení a zrovna k PS. Tankistom by bol až po kurze a hlavne po zaradení k tankovej jednotke. Zatiaľ bol povolanec na ZVS.
 
Re: Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Dolfi | 13.12.2022 23:29 | id 168872 | nahlásit
A Feri, kde vlastne on pise o PV3S? Cital som jeho prispevok 3x.. nenasiel som.
 
Re: Re: Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Miki | 13.12.2022 23:52 | id 168873 | nahlásit
Fero v druhom riadku to... VZS.3.-ku ..prečítal ako PV3S. Pritom je to koniec jednej a začiatok ďaľšej vety.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Otázka na cetvinských tigrov
Dolfi | 13.12.2022 23:54 | id 168874 | nahlásit
:-D vsimol som si ze necital pozorne a komentoval :-D
Zde již nelze dále reagovat
cetvinští tygři 1973-75
Jan Jadviščok | email | 2.11.2010 17:21 | id 21741 | nahlásit
Na cetviny chodím často-dost často.Možna ze sentimentu,možná z lásky k přírodě a tichu tohoto místa.Zkrátka vzpomínkytáhnou,ikdyž takynebylo vždy vše v pořádku...Přihlaste se někdo z našeho ročníku-moc jmen si už nepamatuji(MARTYNEK,ŠTEKR,MYNARČÍK,CAPKO HUJO,HILČER,ŠIMEČEK a.j.Co takle sraz?Ijiné ročniky...Tak Tygři ahoj.
 
Re: cetvinští tygři 1973-75
kubo | 2.11.2010 22:37 | id 21752 | nahlásit
Keď ty si Jan slúžil na Cetvinách,tak ja som ešte v MŠ ťahal gumeného káčera po dvore.Ja som tam slúžil až 88/89.Myslím,že z prvej polovice 70-tych rokov na hl.stránke nie je žiadny príspevok.Ty si prvý.Zaujímalo by mňa,aký úsek SH ste vtedy strážili,kde viedla signálka,aké služby boli,stanovišťa,špaky,velitelia,autopark a pod.My sme strážili SH od Hamernu až po Stadlberg pod Pohořím.Signálka za nás išla od Tichá-J.Ves,okolo strelnice,D.Přibrání,H.Přibrání,854,Leopoldov,Terčí dvůr.SH-22km,Sis-11km.Cetviny boli asi 2,5km za drátami a mali vlastnú rotnú signálku..Na D.Přibrání bola nepretržitá hliadka.Zdravím.
 
Re: Re: cetvinští tygři 1973-75
Jan jADVIŠČOK | email | 4.11.2010 23:22 | id 21815 | nahlásit
Ahoj Kubo.V roku 1989 to už bylo asi trochu jiné než za roky1973-5.Mám už slabší pamět,ale vím ,že se sloužilo na Horním Přibrání,kde byl styk s POHOŘÍM/koty si už nepametuji-snad jen 854,ale to bylo snad u roty.Dále se sloužilo na Přibrání,kde byl druhý piket.Na Janovce byl piket a dlouhé skryté hlídky.SIS-ka se táhla téměř stále kolem cesty.Pokud si vzpomínám u nás rota byla před signálkou,uroty byl špak ve směru na Tichou,to byla levá strana sis po styk s rotou sv.Kámen.Na Kámeni jsem se asi před 8 léty sešel se svým politrukem kpt.Dvořákem-fajn chlap.Taktéž v hospodě býval šéfem p.Moša/snad si to ještě pamatuji/.Pravděpodobně byvalý funkcionář roty na sv.Kameni.Rád se tam vracím...
 
Re: Re: Re: cetvinští tygři 1973-75
kubo | 5.11.2010 23:23 | id 21857 | nahlásit
Zdravím Jan.Takže Sis za tvojej služby išla poniže kostola,ako je to na týchto dob.fotkách,kde je už rotná Sis?Potom smer býv.osada Lhota,alebo Tichá a na druhú stranu smer J.Ves,D.Přibrání.A potom išla Sis dole blízko čiary okolo starej roty Ulrichov na Pohoří,alebo išla na H.Přibrání a až potom sa stočila dole,možno od 854(tj.križovatka ciest H.Přibrání-Leopoldov-Jednoty)smer južne na Pohoří?Ale za H.Přibráním to už bol úsek ako vravíš roty Pohoří,tak možno nevieš ako to ďalej išlo.Za nás rota Pohoří nebola a jej úsek pripadol Cetvinám,s tým,že sa Sis posunula na Leopoldov.Inak díky za popis vtedajšieho úseku.Zaujíma ma to,ako to bolo vtedy.No neviem,či vtedy rota,keď bola pred Sis,mala nejaké oplotenie a brány.Ešte raz díky za reakciu.
 
Re: Re: Re: cetvinští tygři 1973-75
Rostislav Mraček | email | 4.1.2011 18:36 | id 24549 | nahlásit
Dvořák - Hombré! Vy šlichťáci, říkával kuchařům.
Napiš!
 
Re: cetvinští tygři 1974 -76
Slezák lubomír | 26.12.2010 08:10 | id 24030 | nahlásit
Nazdar Honzo určitě si vzpomeneš i na mou maličkost byl jsem psovod se psem Bela. Dále v našém ročníku byli - kuchař Koloušek který to vzal po Tobě když jsi odešel do civilu. Před tebou byl kuchař Grobelný. Dále v našém ročníku byli psovodi Mudrák , Horák, Špárník ten odešel o půl roku spíš ( šel na šachtu na Kladno). O koně se staral Borák. Dále tu sloužili střelci - Huťan, Lička, Mičker SSM. Velitel byl můj jmenovec major Slezák, politruk kapitán Dvořák, poručik Košťál atd.
 
Re: Re: cetvinští tygři 1974 -76
Rostislav Mraček | email | 4.1.2011 18:05 | id 24545 | nahlásit
Lubošu: Bela - Skořic?! Nebo to byla Běla? A taky tam byla Anabella, řečená Punťa, psovod Rumančík.
A já? Rostislav Mraček, tenkrát jsem se psal Mráček, provianťák
 
Re: Re: cetvinští tygři 1974 -76
Jan Jadviščok | 5.1.2011 21:05 | id 24630 | nahlásit
Na Tebe Luboši nejde zapomenout a zase taková maličkost jsi nebyl.Vzpomínám na hodně kluků-třeba Horák"Tonička"atd.Honza
 
Re: cetvinští tygři 1973-75
Rostislav Mraček | email | 4.1.2011 18:30 | id 24547 | nahlásit
A co provianťák? Honzo pamatuješ na tvorbu jídelníčků? Já - Rostislav Mraček, tenkrát Mráček.
Vozka Pavol:,,súdruh major, pohraničná hliadka vojaci Ráček a Mráček" a Slezák se musel otočit, jak se řehtal!
další jména: Alois Vríčan, Dušan Dorňák, Josef Kollár, Josef Kapoun-abs., Karal-abs., Zdeněk Škárek-bufet
taky jsem byl,,Cetvinský tygr,,
JAN JADVIŠČOK | email | 30.10.2010 21:48 | id 21662 | nahlásit
Byl jsemtaky na čáře na Cetvinách,ale to byla ještě 9.RPS a bylo to v létech 1973-75 a to jako kuchař.Tak ahoj.J.
Reakcia na dobove foto
kubo | 1.7.2010 17:19 | id 17976 | nahlásit
Zdravím Pavel.Ja chcem povedať,že súčasné foto schátranej roty sa nevyrovná dobovému.Myslím tým,že dob.foto dýcha životom a emóciamy,vystihuje daný čas,keď to na rote žilo a čiara sa prísne strážila.I keď viem,že fotenie bolo pre veľké riziko,že sa to môže brať ako prezradzovanie voj.tajomstva veľmi obmedzené.Obdivujem odvahu prepašovať foťák na rotu.Dalo sa to len po dobrej znalosti pomerov,lebo nám po príchode z KOP kontrolovali kufrík,preto sa foťák musel skryť predtým.I z nášho ročníku 87/89 niekto doniesol foťák z opušťáku.Fotili sme sa cez víkend,keď bol na rote mladý podporučík niekde za kotcami,niektorí aj inde v službe.Keď sa pozerám na tvoje fotky roty,tak ma prekvapil vyšľapaný chodníček od roty rovno ku špaku,my sme museli ako str.roty najprv po nabití sapíku obísť a kontrolovať signálku od vrat na J.Ves, okolo stáji, kotcov, gorodku, muničáku a striedaný strážny zasa od vrat na Tichú okolo Sis pod kostolom ku vratam J.Ves.Mne sa na rotnom špaku pri službe str.roty prihodila zvlášna vec.Na rak.území kde sa Malša prudko stáča a vytvára ostrý cíp SH najbližší k rote, sa objavil muž,ktorý sa začal podozrivo prechádzať v tomto priestore a pokukovať po mne na špaku.V jednom momente pruko siahol do vrecka a priložil si niečo k očiam.V zlomku sek***y ma napadlo,že to môže byť zbraň,tak som rýchlo vliezol do búdky a pozoroval túto osobu.Po chvíli som zistil,že ten predmet je našťastie fotoaparát.Ihneď som volal na rotu.Sádovský,ktorý mal službu ma upokojil,že sa to sem tam stáva.Asi sa jednalo o novinára.Možno som bol na titulke nejakého rak.časopisu.Ďalej sa mi páčia tie koníky,za mňa už KP moderne prehrabával pas.traktor.Rozmýšľam či Puchna na nich aj niekedy nejazdil.Nám ostali zo zvierat len prasatá.Foto Leopoldova si asi fotil zo špaku pri vrátach 38?Ďalej foto z lúky mimo rotu,tam sú v popredí nejaké kotce?A foto keď lezieš na pozorovateľňu,museli ste špaky maskovať čečinou?Zaujímavé je foto pri hr.pätníku,my sme si tam len tak nemohli odbehnúť.
 
Re: Reakcia na dobove foto
Rostislav Mraček | email | 4.1.2011 19:00 | id 24557 | nahlásit
V r.75 byli na Cetvinách koně Bojar a Baron. Jezdili jsme je občas napájet k potoku, když jsme se vrátili, měli zase žízeň, jak jsme hnali. Bylo jen jedno sedlo, jeden musel bez něj. Vozkové té doby Piták, Pavol Raček, Ludevít Borák měli na starost i výkrm prasat. Zabijel Chromík. Pro proviant a poštu se jezdilo koňmi s vozem, občas autem či na Jawě.
 
Re: Re: Reakcia na dobove foto
Zdeněk | 5.1.2011 22:56 | id 24643 | nahlásit
Ahoj Rasťo.Rozdumuji k čemu všemu se koně na Cetvinách použivali.Nikdo nepíše,že by se sloužila jízdní hlídka,tak se asi užívali předpokládám na orbu KP kolem Sis,nebo na dovezení s koňmi a vozem nějakýho nákladu,např.proviantu,jak si se Rasťo o tom zmínil.I když na tu dobu to bylo poněkud staromódni.Předpokládám,že jste Bojara a Baróna chodili napájet do potoka resp.řeky Malše,neboť jinej potok poblíž Cetvin nebyl,nebo jo?A když do Malše,která je hraniční řekou,nebáli jste se že proběhnou do Raichu a vnikne incident?Asi jste je měli uvázané.Zdravím.
 
Re: Re: Re: Reakcia na dobove foto
Pavel | 5.1.2011 23:15 | id 24644 | nahlásit
Zdeňku,v první polovině 80-tých let měli na Cetvinách ve stájích kromě koní a prasat ještě i býky.Hotové malé mini JZD.Prý jednou býky utekly ze stájí a běhali po areálu roty.Dobře,že za mé služby 87/89 už býky nebyli,to bych se asi bál vyjít z roty ven,anebo projít kolem stájí.Nazdar.
 
Re: Re: Re: Reakcia na dobove foto
Rostislav Mraček | email | 6.1.2011 15:30 | id 24674 | nahlásit
Zdeňku,
koně byli na orbu patrně slabí. Pouze se s nimi rovnal /vláčil/ pás. Oral Zetor, v 75 r. vojín Hrdina řečený Geroj. Koně jezdily prakticky denně do Malont pro proviant a poštu. Mám i foto, ale neumím jej dát na internet.
Napájet se jezdilo k potoku, který tekl okolo Janovy Vsi a přes Dolní Příbraní za signálku nebo kam. To už paměť nechce vydat! Ale jistě tam byl. Když Borák zhotovil jakýsi malý vozík, v tom potoku jsme ztratili kolo a hlídka na Janovce se mohla uřehtat, jak jedeme po třech! Taky kdysi jely s obědy na piket Horní Příbraní. Nám to tehdy staromódní nepřipadlo a navíc byly věčně potíže s množstvím nafty. Nazdar.
 
Re: Re: Re: Re: Reakcia na dobove foto
Zdeněk | 6.1.2011 23:51 | id 24704 | nahlásit
Ono Rostislav všechno má výhody i nevýhody.S koňmi jste měli alespoň romantiku.My jsme koncem 80-tých let neměli koně ani traktor,nýbrž pasový traktor,který měl pod kapotou velký počet koní.Tím,že měl namísto kol pásy,tak neměl problém přebrázdit KP z obou stran Sis během 2 hodin.Bylo to asi 22km.A terén nebyl lehký,kopcovitý,někde se skalnatým křivým povrchem.Pamatuji jezdil na něm můj půlročák,který vždy moc pěnil,jakoby nenáviděl jízdu a přehrabávaní KP na tom stroji.Prý strašně v tom pasovem traktoru natřásalo,těžko se řídilo a hučelo v něm jako v letadle.Jednou jsem měl Janovku,on přijel tím pasovým traktorem k vrátům nazlobený a řekl,já se tu ve vrátech s tím tankem otočím a začnu ty dráty válet od Aše až po Bratislavu a bude klid.Máš pravdu,malý potůček tekl přes Janovku kolem chalup do rybníka,pak z rybníka směrem na Tichú.Na D. Přibrání totéž tekl z rybníka hlubokou roklí mezi Horním a Dolním Přibráním,pak pod Sis přes rouru s mříži do Rakouska.Já jsem myslel napájení koní poblíž stájí u roty.Tam je asi jenom Malše.Zdravím.
Cetvinští tygři
Pavel Pustka | email | 1.5.2010 19:38 | id 15527 | nahlásit
Ahoj Pavle,zdraví Tě nejmladší spojař z Tvého působení na Cetvinách.Já jsem přišel v létě 85,kdy ty už jsi se chystal na odchod do civilu.Párkrát jsem s Tebou byl na TH-čku i na motorce na které si jezdil.Pamatuju si,jak jsme spolu šli poprvé ve službě a na Horním Přibrání při západu slunce jsem Ti říkal:tady by bylo krásně,kdyby člověk nebyl na vojně.A tys mi řekl:počkej v zimě,až bude minus 20 a metr sněhu.Měl jsi pravdu,Bože to byla krása když mě ve tři ráno vzbudili,že někde zkratuje signálka,nebo jsme o hraničním volnu šli odhazovat
sníh od signálky a druhý den se v tom bořili po pás.Ale přežili jsme to a jak to již mnozí zmiňovali,v každém z nás to zůstane do smrti a pořád se budeme hlásit k Cetvinským tygrům i když to bylo dost tvrdé,zejména proto,že jsem byl Gejzovým největším ,,oblíbencem".Měj se,zdravím i ostatní tygry,hlavně jaro 85-87.
 
Re: Cetvinští tygři
Pavel Štěpánek | email | 3.7.2010 22:21 | id 18022 | nahlásit
Zdar Pavle, hlásí se k tobě další Cetvinský tygr 85 - 87 a zároveň taky spolubydlící z pokoje. Moc tě zdravím a jsem rád, že jsi se tady ozval. Ano, zažili jsme toho spolu všichni navzájem hodně. Konkrétně s tebou jsem zažil něco, na co nikdy nezapomenu. To jak jsme kecali schovaní na špaku na Janovce, když byla nějaká brigáda na SiS. V tom jsme vykoukli ven a na drátech se objevil Gejza. My jsme se potřebovali nějak nepozorovaně dostat z té vysoké "rozhledny" dolů, ale to opravdu nebylo lehké. Nakonec se nám to (dodnes nevím jak) povedlo, aniž by si toho Gejza všiml a ty jsi prohlásil "tak toto bylo to pravé pohraničnické mistrovství". Na to se nedá zapomenout. :-)))). Tak se měj a ozvi se. Pavel Š.
 
Re: Re: Cetvinští tygři
Pavel Pustka | email | 1.3.2011 16:57 | id 27847 | nahlásit
Ahoj Pavle Štěpánku,omlouvám se,že píšu po tak dlouhé době,ale tady jsem psal v době,kdy to byl samostatný oddíl a teprve dnes jsem našel tyhle odkazy.Samosebou si na Tebe dobře vzpomínám,vždyť si byl mým nejbližším nadřízeným.Já jsem byl na Janovce-na rotu nás pochopítelně nepustili,v létě 87 sbývalým pulročákem Petrem Vlčkem a Standou Buštou,kterého jsme navštívili vnedaleké Horní Stropnici apořádně jsme to zapili.Od té doby ale nemám o nikom žádné zprávy.Jak se daří Tobě,víš něco o klucích z našeho ročníku?Až budeš mít čas,tak se ozvi,zavzpomínáme na Toho maďarského zmetka či ostatní kluky a příhody.Měj se Pavel
 
Re: Cetvinští tygři
Pavel Štěpánek | 3.7.2010 22:26 | id 18023 | nahlásit
Jo a ještě se dívám na ty fotky, tak ten Kuhejda (křestní jméno jsem nějak zapomněl) byl náš mazák a byl s námi dokonce i na pokoji, že?
 
Re: Cetvinští tygři
Pavel Bartoš | 12.8.2010 21:02 | id 19279 | nahlásit
Ahoj Pavle,
jsem rád, že jsi se ozval. Abych byl ale upřimný, nemůžu si tě dost dobře vybavit, přece jenom jste byli dosti mladší, ale na tu historku-nebo spíše tu chvilku z Horního Přibrání si pamatuju dost dobře, taky mi to zůstalo v paměti. Pamatuju se, že jsem tam byl s nějakým mladým a mluvili jsme ta tohle téma, ale kdo to byl, to si nemůžu vybavit. Takže díky, že jsi se ozval a připomenul se mi! Měj se hezky, tygře!
Jo, a Kuhejda se jmenoval jménem Serafín, to je odpověď pro toho Pavla pod tebou! Ahoj!
 
Re: Cetvinští tygři
Roman Babinec | email | 4.11.2013 19:19 | id 66073 | nahlásit
AHOJ Pavle Pustko ozvi se i s ostatními z našeho ročníku.CHystáme s Honzou Paulíčkem cetvinskou slezinu na jaro 2014.Zdraví Tě Roman.
Cetviští tygři.
Poltier Evžen | email | 23.3.2010 21:20 | id 14130 | nahlásit
Pavle,dobře si tě pamatuju!Ja sloužil podzim 82-84, byl jsem starší psovod a několikrat jsme spolu táhli službu. Ty jsi byl takový smíšek a pohodář. Věřím,že ti to zůstalo do dnes! Je mi celkem líto jak cetvinská rota vypadá v současné době, protože ať si každý říká co chce byla to krasná rota, nádherná přiroda a pokud si měl vedle sebe kamarády na které ses mohl spolehnout daly se dva roky vydržet.
Zloba a nenávist časem odezní a v paměti zůstanou jen ty krásné vzpomínky. Měj se dobře! Vzpomeneš si ještě na Cetvinskou hymnu?
 
Re: Cetviští tygři.
Pavel Bartoš | email | 31.3.2010 20:38 | id 14353 | nahlásit
Ahoj Evžene, taky si Tě dobře pamatuju, alespoň doufám - menší, drobnější postava, ale o to větší Tvůj pes. Dokonce se mi vybavuje, že Ty jsi si bral na konci vojny svého psa s sebou do civilu. Ale úplně jistý si nejsem. A ještě k té rotě a přírodě. Jednou v zimě jsme se vraceli ze služby po silnici směrem od Tiché. Už se stmívalo, padal sníh. A když se v dálce objevila rota se siluetou kostela-nezapomenutelný pohled na žlutě svítící okna budovy roty, z komína stoupal kouř a do toho ten padající sníh, no protě nádhera, jako od Lady! Zážitek na celý život, alespoň pro mne. Ale pochopím taky, že pro jiného něco zcela bezvýznanmého. Jsem moc rád, že jsi se ozval. Měj se pěkně! Jo, na tu hymnu jsem si nevzpomenul!
 
Re: Re: Cetviští tygři.
Evžen Poltier | email | 6.4.2010 11:18 | id 14573 | nahlásit
Ano, pamatuješ si dobře. Lorda jsem si opravdu vzal domů.Ta hymna začínala slovy "Na Cetvinách na hranici rota stojí a v ní jako v kleci ptáček pláče malý cetviňáček" Ještě ti to nic neříká? Pamatuju si, jak jsme ji zpívali na V3S při cestě do Rybníka a pak ještě několikrát v restauraci ve Velešíně.Pak si toho po pravdě moc nepamatuji. Taky si,bohužel, moc nevzpomínám na kluky z tvého ročníku. Jenom tebe a toho řidiče.Měj se a zase se ozvi.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Cetviny r. 1983-85

Okres: Český Krumlov

Dobové fotografie z 4. rPS - Cetviny (Budějovická brigáda)
A2010-03-10 19:42:17 TG60