Dobové foto

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (276)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
1 foto (J.Smutný) z celkových 3

Foto 1
Samohybné dělo SHD-100 při opravě v autoparku.
Foto 1 Foto 2 Foto 3

Autor: J.Smutný | Pořízeno: | Foto: 3 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Vysocany 17 45
Pavel Ivasienko | email | 18.3.2023 15:25 | id 171476 | nahlásit
Sloužil jsem 79-81 jaro-jaro. Pldvk velitel roty Curda, pak ppor Kiss- hodně velký ***** . Všem nám šéfoval major Babin. Byla to hodně velká pekárna.
Kadrnožka
Pavel Michalisko | email | 15.11.2022 17:35 | id 168297 | nahlásit
Ještě jednou Vysočany 4 rota 2.Prapor 1979/81jmena jako Jozef zmatek výkonný praporčík potom zdegradovany Petr Myška dostal prokurátora Kadleček Kordík Horvát Polka Jano číšník co dělal v lampasacke kantine u brány měl nemoc padusnici písař co s náma narukoval v 79 jaro potom byl na stabe kdo se ozve!!!
 
Re: Kadrnožka
Milan Štefánik | email | 13.11.2023 21:15 | id 175182 | nahlásit
Robil som kuchára na PDA v roku 1980 - 1982, veliteľ môj bol nadporučík Krempaský v kasárňach a na PDA major Petrík
Kadrnožka
Pavel Michalisko | email | 14.11.2022 13:40 | id 168273 | nahlásit
17/45. 1979/81 2.prapor 4.rota.Bigosarna.
Hladam chlapcov co somnou slúžili
Jozef Lacko | email | 4.2.2021 19:05 | id 153376 | nahlásit
Ahojte hľadám chlspcou... Co slúžili pod vedením kapitána kuchtu 1985-87
v.ů.1745
Pravomil Dřevěný | email | 27.11.2020 14:48 | id 150853 | nahlásit
Vážení spolubojovníci na FB.je založena samostatná skupina V.Ů.1745,přidejte se k nám.
 
Re: v.ů.1745
Mirek Rejmont | email | 25.1.2021 09:21 | id 152978 | nahlásit
Ahoj. Sloužil jsem v letech 1973-75 jako lapiduch u dělostřelců. velitel byl maj.Zdráhal
 
Re: Re: v.ů.1745
Zdenek pilat | email | 12.2.2021 15:24 | id 153716 | nahlásit
Zdravim js jsem slouzil 73-75 na 2 prapor 6 rota velitel pluku byl podplukovnik bizek je to tak
 
Re: Re: Re: v.ů.1745
Mirek | email | 22.2.2021 13:31 | id 154075 | nahlásit
Máš pravdu. pplk. Bízek mě jednou za pozdní nástup na rozdílení hrozil basou. Naštěstí jsem jel s tankány na Mimoň.
 
Re: v.ů.1745
Jozef | email | 17.6.2023 20:05 | id 172978 | nahlásit
Zdravim skupinu ,hladám Vlado Dubinák a Peter Macko ,prípadne dalši ,ktorý 2 roky stratili v r .69 - 71 .
 
Re: v.ů.1745
polach františek | email | 9.10.2023 20:08 | id 174682 | nahlásit
sloužil jsem 1974-1976 velitelská rota
 
Re: v.ů.1745
Roman Patroch | email | 7.1.2024 01:35 | id 176276 | nahlásit
Jaké je přesné označení skupiny v.ů.1745.
Našel jsem skupinu 1745 Bor u Tachova, tak nevím jestli je to ta o které je zde řeč. Díky Roman
 
Re: Re: v.ů.1745
Pravomil Dřevěný | email | 18.1.2024 21:16 | id 176498 | nahlásit
Ano je.
VU 1039 vysočany u Boru
Ružička | email | 30.10.2020 11:13 | id 150235 | nahlásit
Zdravím všechny sloužil jsem pod mj.Vacíkem.Vynikající člověk,žije v Boru,psal jsem si s ním.Byl rok 73 -74,přišel jsem z PSˇz kežmaroku,byl jsem písařem u Por Farného,jestli někdo ví .kde je,at mi dá kontakt,rád bych si sním psal byl to taky dobrý človek
Re: pan Drápal
Arpád Seffer | email | 20.2.2020 16:35 | id 144695 | nahlásit
Telefon na Jardu Novotného je 604752804
 
Re: Re: pan Drápal
František Drápal | email | 24.2.2020 23:04 | id 144792 | nahlásit
Díky za kontakt na Jardu
 
Re: Re: Re: pan Drápal
Vladimír Pastucha | email | 17.3.2020 22:40 | id 145236 | nahlásit
pozdravujem spolubojovnika z TOPKY ja sa chcem spýtať či to telefone číslo platí rád by som náčelníka Novotného po 40 r.počul pre mňa bol super chlap Ďakujem.
VU 1125
Václav Boura | email | 13.12.2019 20:19 | id 142557 | nahlásit
Zdravím všechny kteří sloužili v roce 1978-1980 do jara.Velitel oddílu major Hasala.Ozve se někdo?
Byl jsem u spojařů
 
Re: VU 1125
petr boháč | email | 31.10.2020 15:04 | id 150268 | nahlásit
čau, jsem jezdil s mašinou/rajčák/ 77-79, jsme se mohli potkat, mám pár fotek, na spolubojovnících je 5 borců co možná znáš.... mé jméno petr boháč čau ozvi se...
bohacx@seznam.cz
 
Re: Re: VU 1125
Jaroslav Ungr | email | 15.2.2023 20:34 | id 170784 | nahlásit
1973-75
Lapiduch
 
Re: Re: Re: VU 1125
Pravomil Dřevěný | email | 17.2.2023 21:29 | id 170843 | nahlásit
Ahoj,někdy se sem taky podívám a na FB je sam.skupina,jsou tam taky od vás,já od 1745 tank.pr.1971-73.
 
Re: Re: Re: VU 1125
Mirek | email | 6.3.2023 09:53 | id 171228 | nahlásit
Tak to by jsme se měli znát. Sloužil jsem také u dělostřelců 73-75 jako lapiduch.
 
Re: VU 1125
petr boháč | email | 31.10.2020 18:06 | id 150273 | nahlásit
https://spolubojovnici.armyburza.cz/detail-utvaru/592/38
 
Re: VU 1125
Mareček Jaroslav | email | 3.3.2023 10:08 | id 171172 | nahlásit
Lapiduch 1979_1981
 
Re: VU 1125
Lumír | email | 16.6.2024 14:14 | id 178881 | nahlásit
Tak já roky 1975-1977. Zašitý na ČTTZ.
odznaky
Miroslav Pavel | email | 10.11.2019 08:25 | id 141688 | nahlásit
Zdravím vás pánové, jsem mladší ročník, byl jsem na vojně až v roce 1995-96(vú Rokycany, 6. smíšený raketový pluk, ROT), pouze na rok, vzpomínky samozřejmě krásné, ale už jsem nezažil dobu co vy. Proč píšu, sbírám naše vojenské odznaky, prosím, kdyby náhodou někdo z vás něco měl a byl by ochotný mi to darovat či za rozumnou cenu prodat, budu vám vděčný, zejména sbírám vzorné(kulometník, spojař, hláskař, atd.), pohraniční stráž, prostě všechny vojenské odznaky ČSSR. Předem děkuji a doufám že nevadí že tu píšu, popřípadě jsem tu napsal můj kontaktní mejl, mockrát děkuji pánové a ať vám slouží zdraví. S pozdravem M.Pavel email - pavelmiroslav@email.cz PS: Kdyby se tu objevil nějaký spolubojovník z mé éry, nechť se mi také ozve na mejl, taky bych rád udělal sraz. Při všech fotkách tady, co tu koukám, mám hrozně zvláštní pocit, nostalgie, hrozně se mi líbí si prohlížet tady vaše fotky, opravdu moc hezký. Vlasti zdar!
Jaškovi
Josef Kryšpín | email | 5.12.2018 15:26 | id 133465 | nahlásit
Sháním kontakt:
V Boru u Tachova,nebo poblíž bydeli Jaškovi.otec byl zřejmě důstojník ve Vysočanech,s jeho syny jsem jezdil na vandry v roce 79-81.
Jeden byl v Pohotovostním pluku v Praze-zřejmě 1.ročník policejní školy,druhý byl tuším soustružník v Motorletu v Praze,kde i bydlel na ubytovně,na vojně byl v Borohrádku v nějaké výrobně panelů(fešácká vojna,jak civilka)dnes jim bude kolem 60 let.
Přišel jsem o všechny fotky z vandrů a i proto bych rád ty kluky našel.pomůže,poradí někdo?díky Pepa
 
Re: Jaškovi
Andrle Josef | email | 5.12.2018 18:38 | id 133472 | nahlásit
Bydleli Vysočany č.31 hned vedle mne.jejich otec ještě žije tam.jinak oba jsou v Praze Karel i Václav.na Vaška mám kontakt.napište mi na mail dám vám jeho mail.jinak Karel byl spolužák a Venca kamarád.ještě tedy mají bratra Jardu.tak napište.Andrle
 
Re: Re: Andrle Josef.
Pravomil | email | 11.1.2020 21:51 | id 143605 | nahlásit
Ahoj,někde jsem četl o třístovce 2.tank.roty,1972,mám dojem,já a kolega máme zájem a prosím Tě kap.Kout máš nějaké info?Nebo kontakt?Náš technik praporu naučil spoustu věcí která používám dodnes v civilním životě,např.vojáci odstraňujte i malé závady,vždy vznikne veliká.
 
Re: Re: Re: Andrle Josef.
Andrle Josef | 15.1.2020 16:42 | id 143710 | nahlásit
Zdravím,na tu třístovku se kouknu, měla by to být ona.Ale Kpt.Kout mi nic neříká,i když jsem v tu dobu znal téměř všechny důstojníky.až to najdu,ozvu se zatím Andrle.
 
Re: Re: Re: Re: Andrle Josef.
Pravomil | email | 16.1.2020 18:18 | id 143734 | nahlásit
OK,hodný-dreveny.pravomil@seznam.cz.Ten Kout technik tank.praporu.1970-1974,možná dél,menší postavy,měl hezkou ženu,údajně mu utekla,jeho kurva madrid pamatuji do dneška,jo a měl úraz asi na levé ruce zkroucené prsty údajně mu v ruce bouchl 100mm náboj.Ale v celku fajn chlap chodil po buzeráku s prvním dílem antény z tanku.
 
Re: Re: Re: Re: Andrle Josef.
Pravomil | email | 16.1.2020 18:21 | id 143735 | nahlásit
OK,hodný-dreveny.pravomil@seznam.cz.Ten Kout technik tank.praporu.1970-1974,možná dél,menší postavy,měl hezkou ženu,údajně mu utekla,jeho kurva madrid pamatuji do dneška,jo a měl úraz asi na levé ruce zkroucené prsty údajně mu v ruce bouchl 100mm náboj.Ale v celku fajn chlap chodil po buzeráku s prvním dílem antény z tanku.
Jinak koukni na 1970-1973,máme tam aktuální foto,kluci jak buci.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Andrle Josef.
Rudolf Kodalík | email | 16.1.2020 20:45 | id 143743 | nahlásit
Pozdrav z Boru, Mir. Kout asi v roce 1974 odešel na Karlovarsko, nějaký čas sloužil u VÚ Mariánské Lázně a pak dělal i mj. náč. TAI karlovarské divize. Zemřel před 4 roky. R.K.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Andrle Josef.
Andrle Josef | email | 2.2.2020 12:32 | id 144204 | nahlásit
Zdravím, tak jsem tu třístovku našel,r 1972 2.tanková rota tak pokud máte zájem, napište na mail.Andrle
 
Re: Re: Jaškovi
František Drápal | email | 12.2.2020 03:20 | id 144494 | nahlásit
Dobrý den,
zmiňujete se o Vysočanech, poptávám nějaký kontakt
na Jaroslava Novotného.Sloužil tam v roce 1975-77 na
TOP-autodílně pluku jako náčelník automobilní dílny.
Já jsem tam u něho na Topce sloužil jako záklaďák
v roce-1975-77.
Sháním na něho telefon,nebo adresu.
Drápal
 
Re: Re: Re: Jaškovi
Arpád Seffer | email | 14.2.2020 17:41 | id 144548 | nahlásit
Dobrý den. Na Jardu nemám kontakt ale jeho manželka je FB jako: Marie maruš Novotna.
 
Re: Re: Re: Jaškovi
Arpád Seffer | email | 14.2.2020 17:42 | id 144549 | nahlásit
Dobrý den. Na Jardu nemám kontakt ale jeho manželka je FB jako: Marie maruš Novotna.
 
Re: Re: Re: Re: Jaškovi
František Drápal | email | 14.2.2020 20:54 | id 144559 | nahlásit
Dobrý den Pane Seffer.
nemáte alespoň kontakt na Jardovu manželku Marii .
Děkuji
 
Re: pan Drápal
Arpád Seffer | email | 15.2.2020 17:27 | id 144567 | nahlásit
Telefon na ni nemám ale zavolejte na faceebok Marie maruška Novotná.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: pan Drápal
Arpád Seffer | email | 15.2.2020 17:53 | id 144569 | nahlásit
Jediný kontakt: email: novotna.m.88@centrum.cz
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Jaškovi
František Drápal | email | 12.2.2020 03:24 | id 144495 | nahlásit
Dobrý den pane Andrle,
zmiňujete se o Vysočanech, poptávám nějaký kontakt
na Jaroslava Novotného.Sloužil tam v roce 1975-77 na
TOP-autodílně pluku jako náčelník automobilní dílny.
Já jsem tam u něho na Topce sloužil jako záklaďák
v roce-1975-77.
Sháním na něho telefon,nebo adresu.
Drápal
 
Re: Re: Re: Jaškovi
Andrle Josef | 13.2.2020 16:44 | id 144528 | nahlásit
Zdravím,pane.četl jsem vaši zprávu, bohužel Vám asi žádné info k tomuto jménu nemohu dát,z Vysočan jsme odešli v roce 1974 v září,znal jsem téměř všechny důstojníky,ale toto jméno mi nic opravdu neříká, rád bych pomohl,ale opravdu nevím.Andrle.
 
Re: Jaškovi
Andrle Josef | 8.12.2018 10:07 | id 133529 | nahlásit
Já žádný mail u jména nevidím?¿?? Pište- josef2911@email.cz.dám vám mail na jednoho z nich.
 
Re: Re: Jaškovi
Josef Kryšpín | email | 17.3.2019 20:39 | id 136623 | nahlásit
našel jsem vaši odpověd až v posledních dnech.
napsal jsem vám na mail.snad odpovíte,píšu i sem,můj mail:josef.kryspin@seznam.cz
díky.Pepa
Nevím
Jan Vričan | email | 6.11.2018 19:54 | id 132855 | nahlásit
Ahoj abso:-),
toho si přesně nepamatuji, ale vím že tam nějaký magor byl :-D.
Měl jsem ted cestu kolem bývalých kasáren a tak mi to nedalo a nakouknul jsem...nadělal jsem nějaké foto a dokonce jsem se vplížil i do bývalé budovy TP.
Ta budova je v podstatě stejná..teda vlastně ted je víc zanedbaná...tenkrát bývala venku natřená i tráva :-).
Yperit
Marian Vanek | email | 20.8.2018 17:45 | id 131195 | nahlásit
Bor u Tachova 1745-1979-81 RCHO -VELITELSKA CATA vel.por.Esentier-podpr.Porazik .Ozvite sa co ste sluzily v tomto obdobi budem velmi rad dobre by bolo co najskor nejak to velmi uteka.
 
Re: Yperit
Miroslav Korf | email | 25.4.2020 13:42 | id 146242 | nahlásit
Na RCHO jsem přišel v září 1980. Velitelem byl por. Esentier, potom rtm. Lovecky a nakonec por. Pirnus. Ty jsi předal funkci chemického zbrojíře O. Šubrtovi, já jsem převzal výkonného praporčíka od V. Macáka. Pamatuješ?
Spolu sloužili - Trnka, Hoda, Harajdič, Molnár (!) a potom my trochu mladší.....
Prosba o poskytnutí fotografií techniky
Petr Doležal | email | 9.4.2018 10:54 | id 128079 | nahlásit
Dobrý den.
Spolu s kolegy chystáme publikaci o technice CSLA. Viz práce : www.capub.wbs.cz/His…
Mohu poprosit Vás majitele fotek tanků T-34, SD-100 a podobně o spolupráci a poskytnutí fotografií do publikace? Knihu Vám poté zašleme zdarma. Nikdo nikde nemusí být jmenován. Jde nám jen o techniku a fotky tanků, samohybek, motorek a pod. Děkujeme. S pozdravem Dolin
Škola důstoj.v záloze (ŠDZ) VÚ Kremnica
Vašek Novák | 3.3.2018 21:02 | id 126967 | nahlásit
vzpomínám na prožitá léta v ŠDZ Kremnica - četa těžkých kulometů v letech 1951-1952 a hledám - další pamětníky (pokud ještě žijí) o jejich vzpomínky.
PLB
Vlado | 18.2.2018 05:20 | id 126466 | nahlásit
Nazdar. Slúžil som 85 - 87 na PLB a bol som veliteľom dela 30 PLDVK. Kto vie ako skončil náš veliteľ batérie npor. Remias? A tiež tam bol veliteľ čaty, mladý poručík ktorého potom prevelili. (meno si už nepamätám.
Odkedy som odišiel do civilu som o nikom z nich nič nepočul.
Ozaj a pamätá si niekto na npor. Hegedúša? Chudý cca 40r. čierne vlasy, "zarytý bojovník proti alkoholizmu" (že vraj)
 
Re: PLB
miroslav Plaňansky | email | 12.6.2018 22:31 | id 129532 | nahlásit
ahoj Vlado,v té době jsem kamarádi s Beďou Remiasem,vlastně s ním kamarádim pořád.po zániku kasáren šel Remias do civilu,vrátil se do Opavy,odkud pocházel,později dělal ochranku v Praze.dneska dělá řidiče autobusu a jezdí v praze. já jsem dělal číšníka v Pražáku,takže jsme se snad i znali.
kasárna jsou dnes zbourana,a zůstala jen svobodárka a štáb,kuchyně a vystrojní sklad jinak je vše srovnané se zemí.ahoj
 
Re: Re: PLB
Palo | email | 17.6.2018 13:11 | id 129637 | nahlásit
Omyl. Zrovnané so zemou je iba PZH,Posádková väznica a Deväťáreň. Na 3.prapore sa vyrábajú autosedačky,taktiež táto firma postavila halu pred kasínom na bývalom parkovisku. Z 1. praporu,kde som slúžil pod Kmeťom aj Remiášom sú nájomné byty. S kinom je to špatné. Podnikateĺ ho chcel prestavať,ale nedokončil to. Na mieste fut. ihriska za buzerákom sú postavené dve výrobné haly. Jedna na priemyselné pružiny druhá neviem. Kotolňu a jej areál majú náckovia,zriadili z toho jedno z najváčších alebo aj je najváčšie paintbalove ihrisko v strednej Európe. Čo bola brána do autoparku z toho je hospoda. V parku sklady. Na tankárni boli cedule v nemčine,zrejme tam majú kancle. Z jedálenského bloku ubytovne,sociálna a robotnícka. V nej som aj naposledy prespal,po 30. rokoch.Kuchyňa je v ruinách ako aj PALPOST na kóte,kde som po tri krát bol v hotovosti čo by vodič OT batérie PVOS.Na štábe je INZO -industriálna zóna Vysočany. Z ošetrovne je polohotel-penzión. Aby nezabudnem dóstojnícku jedáleň,tam je teraz reštaurácia. Mám to 500 km ale bol som tam pozrieť 2013 aj 16 a tak píšem čo som videl a nemám vedomosti že by to bolo zrovnané. Jedny z mála socialistických kasární ktoré fungujú,ale na iný účel ako vtedy. Treba to vidieť. VÚ trištvrte na šesť 84-86.
GUMY
Odajs | email | 14.12.2016 18:21 | id 111130 | nahlásit
Zdar asfalti, sloužil sem ve Gbelích léta páně 03 v a velel mi tam mjr.Trebichalsky na Letce ochrany.. takovej podsaditej čobol co furt vyhrožoval hranicema se slovenskem :)) prej hlídat anténu:)) jinak sem tam pak skejs dalších 10 let... no.. moje chyba..no...:)))))
 
Re: GUMY
Palo | email | 25.12.2016 04:34 | id 111804 | nahlásit
Zdar.. Hej Trebichalsky alias Trebi no medzi nami co sme ho zazili ako politruka vo Vysocanoch jednoducho Soso.. Moj spolubojovnik je prezidentom Slovenskych hasicov. A Soso robi tiez v tej brandzi. Ale ceskej.
 
Re: Re: GUMY
Miro | email | 9.11.2017 23:50 | id 122317 | nahlásit
Já som slúžil v roku 82-84 nadporučík Opluštil ,Trebichalský,Kmeťo,vel.utvaru mjr.Záhora.3mspr.Pakáreň,ale vydržal som tam 2 roky.
 
Re: Re: Re: GUMY
Miro | email | 22.10.2019 21:26 | id 141342 | nahlásit
Ahoj.Neviem si ťa zaradiť a neviem Tvoje priezvisko.Skadial si.Já som v tej dobe bol presne,kde píšeš,že aj ty.Velitelia sedia presne.Já sa volám Miro Mihál a vtedy som mal funkciu nabíjač OT-64 so šoferom menom Klocner.Potom posledný rok som bol plukovný holič.Mal som na starosť sprchy a holírnu.Bol tam s nami vojin Smíšek,Pompa,Miro Domanický.Na prapore si určite poznal-npr.Hišpler.Ak môžeš Napíš.Miro
 
Re: Re: GUMY
Miro | email | 22.10.2019 22:01 | id 141344 | nahlásit
Písal som pred chvilov na meno GUMY.Prečítaš si omne.Napíš,ak sa ti dá.Miro.
Spominka z vojni
Frantisek Paksi | email | 8.11.2016 19:54 | id 109983 | nahlásit
Ahoj kluci... Narukoval som VU1745 Bor u tachova roku 1969-71 na 1HB velitel roti bol por.Vavra velitel odilu bol ppl.Marincak po absolvovani opticki skolenie som delal delostreleckej dielni ako Optik pluku nacelnikem bol npr.K.Vitak .Hladal som uz par kamarato aj TOP-ki ale zatial nikoho som nenasel mislim ze niekdo prihl
asi!!!
Dotaz
Milan | email | 30.4.2016 19:00 | id 104274 | nahlásit
Vie niekto kde skončil mjr. Zouhar- technik 2. praporu? Ja som bol technik 4. roty 82-83 na prapore u Jardu Vývleka .
 
Re: Dotaz
Rudolf Kodalík | 8.5.2016 09:56 | id 104493 | nahlásit
Pokud se jedná o mjr. Rudolfa Zouhara (nar. 1946), tak ten v loňském roce zemřel, oba jeho synové s rodinami bydlí v Boru. R.K.
 
Re: Re: Dotaz
Milan | 19.6.2016 23:34 | id 105908 | nahlásit
Dík za informáciu . Nemám síce na neho moc dobré spomienky , ale čo už . Nech mu je zem ľahká . V 2013 som bol v Bore . Snažil som sa ho zohnať , ale nezadarilo sa. Myslel som, že po tých rokoch si aj pokecáme a podáme ruky . No a už sa ani nezadarí.
 
Vzpomínka s blahopřáním
Šušmák | email | 31.12.2018 13:23 | id 134407 | nahlásit
RUDO, PŘEJI TI VŠE DOBRÉ V ROCE PŘÍŠTÍM, I V DALŠÍCH...... .
I. Š.
vodič-DTP-415
Vlado | email | 19.3.2016 21:19 | id 102889 | nahlásit
Vysočany r.78-80 u.1745 šofer OT-64 DTP na TOPKE automobilovej u popor.PINĎAKA načelnika autodielne Novotneho a iných veliacich dôstojnikov jazdil som dielnou a tie bojové rozdelenia každý piatok na buzeraku ako technicka pomoc č 1. a potom pri poplachoch na umyvacej rampe na to sa neda zabudnuť.Kmaratov šoferov na útvare som mal dosť či už pri oprave áut alebo keď sme chodily na strelby a cvičenia.Spominam na Doupov Śumavu Mimoň a ŽATVU 80 kde sme mali PV3S a ja som jazdil s PAD-1 po stredočeskom kraji.Zostali spomienky.AHOJTE.
 
Re: vodič-DTP-415
absa | 3.10.2016 15:06 | id 108881 | nahlásit
Zdar, v letech 85-86 už byl Pinďák kapitánem a velel ROTce. Dokonce začal studovat VUML, protože se chtěl stát politrukem a hlavně majorem...
 
Re: Re: vodič-DTP-415
vladimir pastucha | email | 16.4.2017 22:01 | id 116166 | nahlásit
Nazdar,keď som ja končil v 80 tak ešte bola Topka automobilova a Topka tankova samostatne potom ich spojili a premenovali na ROTKU.Ja som s Jožom bol v pohode tiež Novotný načelnik autodielne bol super chlap a mám na čo spomínať na tie cesty na Doupov po vlastnej alebo na Dobrú Vodu ako technicka uzavera to bola loteria kedy dorazime za kolonov,ak sa začali kaziť OT. Ale do života skusenosťi na na nezaplatenie najme šoferovanie to treba zažiť...
Ozve sa niekto kto slúžil vo VÚ 1745 v roku1974-76 na VR.
Ing. Belo Kočiš | email | 12.2.2016 21:43 | id 101380 | nahlásit
Zdravím všetkých, čo slúžili v Boru na veliteľskej rote - prieskumná a chemická čata. Odstupom času to hodnotím: Bolo tam dobré. Ja som mal funkciu nadvozný a vodič OT 65 Fug s vežou. Bol som na kurze v Jihlave a Praslavicích a som z Prešova. Slúžili som so: Jaroslav Zobal, Mičej, Lengyel,veliteľ Mikyska- jedol hady, Baláž,Belica, Skládal... Nádherná príroda, rybníky v okolí Vysočan, Tachová, Doupova, Kadane a pod. V roku 1975 sme cvičili spartakiádu v Prahe na Strahove. Nemám žiadne fotky, ale mám nádherné spomienky na spolubojovníkov. mail: belo55@pobox.sk
pakarna
Josef Slanina | email | 21.12.2015 14:57 | id 99015 | nahlásit
Čau sloužil jsem na vojně v roce 1978..198O u tan,praporu, Naš velitel byl Vacík. Vzpomínam Na Pepu Bubla, Saloki karel atd. Nerád vzpomínán na skurvené mazáky.
 
Re: pakarna
jindro kulich | 7.1.2017 00:29 | id 112294 | nahlásit
ja som sluzil v 1 tankovej rote v roku 79_81 veru ze mazaci snamy poriadne zatocily a este ten sukin syn Vlcek tech.praporu
 
Re: pakarna
ruzicka | email | 3.2.2017 11:12 | id 113136 | nahlásit
Ahoj,slouužil jsem u tankového praporu,velitel major vacík ,výborný chlap,pry dávno zemřel,
 
Re: Re: pakarna
peter | email | 6.6.2017 22:38 | id 117799 | nahlásit
Tak to bude strašný omyl. Ešte pred týždňom som si s Josefom písal.Peter
 
Re: Re: Re: pakarna
ruzicka | email | 24.7.2017 12:08 | id 119498 | nahlásit
Ahoj.jestli máš na majora Vacíka kontakt,pošli mi ho moc děkuji,je to super rovný chlap
 
Re: Re: Re: Re: pakarna
fredy | email | 7.1.2018 16:22 | id 125004 | nahlásit
Ahoj ja som sluzil pod Mjr.Vacikom a kpt.Vlcekom v rokoch 1976 az 1978 u druhej taknovej roty.je to 42 rokov ale na Vacika nikdy nezabudnem je.bol.super clovek z velkym srdcom.za kazde info o p.Vacikovy budem povdacny.byvaly velitel tanku 55m catar v zalohe hebert
 
Re: Re: Re: Re: Re: pakarna
ruzicka | email | 29.7.2019 11:34 | id 139695 | nahlásit
Ahoj,já sloužil 1972 až 1974 u mj.Vacíka,byl jsem písař na štábu,žije v boru několikrát bsem si s ním psal
byl to vynikající človek byl jsem písař u evidenčního dustojníka
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: pakarna
ruzička | email | 20.1.2021 10:18 | id 152820 | nahlásit
Ahoj,s p.Vacíkem si píšu žije v Boru a ma adreso
stolnitenis.bor
Zde již nelze dále reagovat
Duben 1988/ 1990
Jan Vričan | 16.12.2015 16:56 | id 98780 | nahlásit
Ahoj,
sloužil jsem u tankového praporu pod velením blázna Kpt. a pozdějí Mjr. Kuchty :-D. Sice to byl magor, ale dones si na něj vzpomenu.
Jména "spolubojovníků" mi moc v paměti neuzůstaly, ale přece jen něco ano :-D.
Václav Vrána (kafka)
Josef Drtina (drtikol)
Špinka
Miroslav Chatrný (tuleň)
Swartz (výkoňák)
Dušan Duriš
Pavel Kukla
Jan Prielomek
Ferdinand Magyar
Radek Olecký
atd .
Velitelem 1 roty byl myslím npr. Kučera (jazvec)
veliter útvaru mjr. Podhorec (opravdický kokos)
náčelník štábu útvaru mjr. Kepka
a spousta dalších nezapomenutlných lidiček :-)).
Tak jestli to někomu něco připomíná, tak dejte vědět :-D
 
Re: Duben 1988/ 1990
Jan Vričan | 16.12.2015 16:59 | id 98781 | nahlásit
Ještě jsem zapoměl na jeden kousek :-D
Kilián...politruk tankového praporu :-). Ten by trhal sledovanost, kdyby se podle něj natočil "Tankový prapor 2." :-D
 
Re: Duben 1988/ 1990
absa | 3.10.2016 15:33 | id 108883 | nahlásit
Ahoj, sloužil jsem 85-86 jako technik provozu na ROTce. Zaujal mne ten mjr. Podhorec, tvoje definice je zcela přesná, žral velmi a to dokonale.
Nejvíc ho vytáčelo, když mu nastoupený pluk na pozdrav "nazdar súdrohovja" odpovídal "zdar soudruhu veliteli" to řval dlouho, až do sípání ...
Na TP jste měli taky výstavního exota - technika praporu por. Žuža, v 86 přišel zrovna ze školy a byl to takový super mamlas ...
 
Re: Re: Duben 1988/ 1990
Jan Vričan | email | 6.11.2018 19:56 | id 132856 | nahlásit
Ahoj abso:-),
toho si přesně nepamatuji, ale vím že tam nějaký magor byl :-D.
Měl jsem ted cestu kolem bývalých kasáren a tak mi to nedalo a nakouknul jsem...nadělal jsem nějaké foto a dokonce jsem se vplížil i do bývalé budovy TP.
Ta budova je v podstatě stejná..teda vlastně ted je víc zanedbaná...tenkrát bývala venku natřená i tráva :-).
 
Re: Duben 1988/ 1990
Peter Krištof. | 21.11.2023 04:09 | id 175281 | nahlásit
1 tanková rota. Vel kpt Kuchta. Čís tanku 154. Pamietam. Fedora. Sovák. Starej v koňak. Vasil macejka.
Vysocany..ale nie tie v Prahe..
Palo | email | 18.9.2015 23:24 | id 95006 | nahlásit
Kurnik chlapi, nikto tu nepiše. A kolki sme tam boli a bojovali.Zabudli ste? Utvar tristvrte na sest.
 
Re: Vysocany..ale nie tie v Prahe..
Milan | email | 20.9.2015 12:48 | id 95045 | nahlásit
Ahoj,taky si říkám,,nikdo ani nepípne,je fakt že to málo kdo ví.Já to říkám všem.My jsme se našli a scházíme se již po třetí a trvalo nám to taky asi dva roky.Tak hodně štěstí,Já jsem tady každou chvíli a chystám se podívat na zbytky kasáren na vlastní oči.
 
Re: Re: Vysocany..ale nie tie v Prahe..
Palo | email | 24.9.2015 21:47 | id 95205 | nahlásit
Nazdar.Tuna bývala kedysi stránka založená v roku 2007,ale zakladeteľ ju zrejme stiahol. Tam bolo veľa príspevkov. Teraz bieda. Tiež tu často nazriem. Bol som sa tam pozrieť po 27. rokoch pred dvomi rokmi. Na tri dni. Toto leto som tiež chcel,ale stále mi to časovo nevychaádza.Ale chcem. A keď pozerám denne cez webkameru ČHMU ktorá je na Pŕimde na ten kraj,tam už je jasný podzim. Ak to máš blízko,pre teba nie je problém sa tam vybrať ráno, keď sa ukáže pekný deň. Ja to mám o niečo ďalej.Tak držim palce. A vyzerá to tam ,, líp" jak keď sme tam slúžili.Lebo my to budeme vidieť vždy tak ako sme to poznali , aj keď je to zmenené. ((inak kino je na zaplakanie,ako dopadlo) Palo Skoťák
 
Re: Vysocany..ale nie tie v Prahe..
peter | email | 11.10.2015 19:00 | id 95832 | nahlásit
Ahoj Paľo, tá stránka z roku 2007 bola vskutku dobrá, zanikla. Ako sám vidíš, ľudia stratili asi záujem, avšak sú tu aj iné stránky ČSLA , kde denne pribúdajú desiatky príspevkov. Ja sa opäť chystám na jesenné "vyvedenie" do Boru a k Paľovi J. Na dva- tri dni. Už sa fakt teším na tie ranné mlhy, ktoré sa začnú dvíhať a v diaľke zbadám Hoštku, ešte ďalej Přimdu. Samozrejme porobím pár fotiek a hodím Ti ich.
 
Re: Re: Vysocany..ale nie tie v Prahe..
Palo | email | 4.11.2015 00:15 | id 96815 | nahlásit
Peter Zdar. Chodím sem skoro pravidelne,ale čas na písanie som si ukradol až teraz. Škoda tej stránky,tam som čítal aj Vlada. Inak tí čo čitali tamtú stránku by mohli čítať aj túto.Škoda že chlapom netrkne dať do vyhľadávača VU trištvrte na šesť,keď sa preháňajú po nete. Takže si už možno absolvoval to jesenné vyvedenie do Boru. A áno hmly su tam také ako pred 30.rokmi. Ale keď sa vyjasni nádhera-.vidim to denne cez webkameru. Ak si tam bol iba závidím,a ak máš fotky pošli. Na zdarovie.
 
Re: Vysocany..ale nie tie v Prahe..
peter | email | 8.11.2015 19:24 | id 97110 | nahlásit
Ahoj Paľo, čakám,kým padne prvý sneh, do kufra reťaze, všetko pripravené so zimnými doplňakami a idem na 3- 4 dní do Boru a Tachova. Pípasal som aj Jozefovi Pinďákovi. Škoda, že ľudia sem už nepíšu. Peter
 
Re: Re: Vysocany..ale nie tie v Prahe..
Palo | email | 8.11.2015 21:05 | id 97115 | nahlásit
Ahoj Peter. Vidím že si to tuna zhruba pred poldruha hodinou zavesil. No veru sa tu málo píše už. Je to bieda. Tak Ti prajem pekné počasie tam a krásne zážitky. Pozdravuj Paľa odomña.a že niekedy tiež prídem.
Re 1984-86
Palo Koníčej | email | 14.7.2015 23:33 | id 92546 | nahlásit
Zdar. Trebiho alias Sosa som zazil aj ja. No a Bidmon ? Kto ho zazil,tak vie co to bolo za cloveka.
minulost
Jirka Racman | email | 1.7.2015 14:06 | id 92005 | nahlásit
sloužil jsem u tankového praporu 1745 Bor u Tachova Vysočany-z PŠ.kdo mi odepíše na jména-mjr Vacík por.Vlček,pplk Špitálník,Pánek- a kluci kamarád Vašek Nevšímal,Krupa,Jiří Pečený,Jirka Uhlík,kluci vzpomente na viliama Vyhlídal,Václave jestli tohle budeš číst,vzpomen si na Velké a Malé dvorce Maxu a Mamicu tehdy se psal rok 1978-1979.Byla to tehdy těžká léta,ale byly jsme mladí a někteří zaplatily tím nejcenějším..Kluci kdo jste sloužili v této době Pod tímto velením zavzpomínejte a napište co s kým je a jak se máte.Mé jméno je minulost,ale říkali jste mi Jurko a nebo Racek..Mějte se...................................
 
Re: minulost
Pravoš | 14.7.2015 11:39 | id 92516 | nahlásit
Ahoj,Pánka jsem zažil taky ale trošku dříve.1971-1973.
Rád dnes na tu dobu vzpomínám a dokonce jsme měli již 2krát spolubojovníci setkání po více jak 40letech.Bohužel někteří již nejsou mezi námi ale taky je nezapomeneme navštívit.
Ahoj.
 
Re: Re: minulost
Racek | email | 4.8.2015 06:43 | id 93335 | nahlásit
Ahoj-veterán..Děkuji..Jsi hodný,že jsi se Palo ozval..Měl jsem tam taky vynikajícího kamaráda Pala-silák a hodný kluk..Já nevím o nikom jako kdyby to nikdy nebylo..Tak mnohdy přemýšlím proč to vůbec bylo..K čemu?Byla taková doba-dnes už nemáme k sobě tak blízko-dříve ano..Jsem rád,že alespon někdo se ozval i když není z mé vojenské doby,ale z našeho útvaru..Nezapoměn..Ahoj..
 
Re: Re: minulost
Racek | email | 4.8.2015 06:53 | id 93336 | nahlásit
Dodatek..Myslím,že jsem zapoměl něco dodat Pravoš bylo jeho příjmení nebo tak nějak může to být náhoda..Proto ten Palo odcházel 1977-78 . Ale Vacíka by jsi mohl znát no nevím,přesto nezapomen tak se měj a ještě jednou ahoj..
 
Re: minulost
jozo medvecky | 23.1.2016 23:18 | id 100590 | nahlásit
prosim si tvoj kontakt alebo mi napis tvoje tel . cislo ahoj
Hledám řidiče OT-64 Bor u Tachova 3 četa, rok 84 -85
Dušan Želonka | email | 21.6.2015 13:26 | id 91545 | nahlásit
Hledám kluky jménem : Martin Staša, Jaromír Vaněk, Pavel Linhart. Já jsem sloužil jako řidič OT - 64 a rád vzpomínám na Šumavu :)). Ozvěte se !! Dušan Zelonka
 
Re: Hledám řidiče OT-64 Bor u Tachova 3 četa, rok 84 -85
Rosťa Novotný | email | 1.2.2017 21:21 | id 113103 | nahlásit
Nazdar spolubojovníci, sloužil jsem na 3.rotě, Jaromír Vaněk a Pavel Linhart a Dušan Želonka jsou mi známá jména. Jaromír a Pavel byli od Kyjova a Hodonína. Dušan mi něco říká, ale nevím odkud byl. Další jména pro připomenutí : Petr Ross, Miloš Večeřa, Luboš Kubát, Kpt. Vývlek, Major Zouhar, Petr Žák.
Snad to sladíme. Zdar a vzpomínáme 30let.
Rosťa Novotný Třebíč,
Vašíček
Palo | email | 4.4.2015 23:51 | id 88683 | nahlásit
Tak už som doma, Domažlická brigáda.Brat slúžíl vo Všerubocch. Do civilu šiel jar 1978.
Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
Mirek | email | 4.4.2015 16:47 | id 88654 | nahlásit
Rád bych se dozvěděl,kde skončil po rozpuštění DO v r.1975 velitel děl.oddílu maj. Zdráhal.
 
Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
Seffer | email | 5.4.2015 20:13 | id 88734 | nahlásit
mjr. Zdráhala dělal na vojenské katedře v Plzni.
 
Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
Lorenc | email | 29.11.2015 12:57 | id 98232 | nahlásit
mjr. Zdráhala byl velitele DO, po jeho rozpuštění odešel do Plzně, ten chlap byl zloduch, nezapomenu na jeho pročervenalý ksicht, jeho bylo - já vám dám sedm, a budete na to sám a budete na to mít celý týden. Po jeho odchodu zůstala jenom jedna houfnicová baterie, té velel kpt. Pospíšil, byl tam i nrtm. Fleischmann, na štábu byli přes dělostřelectvo npor. Donkocy (též zvany Docy) a sviňák pplk. Marynčák, ten mi dal 14 dní před koncem vojny čistit pisoáry, dělával jsem mu taky občas písaře, byl to zk***ysyn, neměl jsem ho rád. No a Docy, ten nebyl zlej ale byl to vůl. Přesto vzpomínám rád na ty roky.
 
Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
Pavel Polka | email | 22.12.2015 11:08 | id 99063 | nahlásit
a bol tam u húfnic aj kpt. Drchota , rotmajster Mráz , mjr . Bízek .atd ...ja som tam slúžil v rokoch 1971 až 1973
 
Re: Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
Milan | email | 22.12.2015 20:31 | id 99093 | nahlásit
Ahoj,můj spolužák sloužil taky u tzv.pytlíkářů ve ve tejném roce jak ty,mám dojem u třetí,mám kontakt.
 
Re: Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
František Bělíček | email | 31.1.2016 16:16 | id 100836 | nahlásit
Sloužil jsem 1971_1973 u DO oddílu pod kapitánem Bízkem jako miřič.Byl s náma na oddíle i žokej Josef Vana-Václav Zajíc u jednoho děla.Ozvěte se mám i foto.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
, Stanislav Škaloud | 7.11.2016 13:54 | id 109949 | nahlásit
IDOS jsem tvůj bažantVelitel Byl MilošJarušek První dělo, Tys tam byl 71 73Já sloužil 72 74Čau Standa
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
polach oldrich | email | 26.1.2017 17:36 | id 112908 | nahlásit
cau kolego z vojny muj velitel dela se jmenoval
misko byl to vychodnar miric se jmenoval vopat ja jsem byl nabijec jmeno strelce uz si nepamatuji casovac byl taky z vychodu jmenoval se nemcic
zokeje vanu si pamatuji byli jsme na jednom pokoji
velitel roty porucik bajuz
byl jsem v kasarnach pret 4 lety mam foto
jsem rad ze jsem nasel nekoho z vojny
zatím cau
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
Škaloud Stanislav | 3.2.2017 11:32 | id 113138 | nahlásit
Ahoj Oldo všechny jmenované znám. Myšák mi ještě do dnes dluží kilo. Je to už 45let ale stále na tu pakarnu vzpomínám! Vojna byla krásná ale krátká! HaHa! Na tebe si pamatuji byl klidnej mazak. Čau Standa
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
silvester szabo | email | 20.12.2015 18:12 | id 98981 | nahlásit
....tiež som slúžil vo Vysočanoch u DO, veliteľ mjr,Zdráhala,NŠ npor.Pospíšil, spojár npor. Vranka,VB1,npor Bajús, VB2 por.Marcin, VB3 nrtm.Mráz, technik DO npor.Drobný, ...čas plynie, negatívne odchádza, pozitívne zostáva ....bol tam aj Tomi Fleischman, Paľo Turis , z vodičov Oldo Novák, Ondro Gonos, Vlado Stromajer,...a mnohí daľší...ak tam ideš, daj vedieť kedy ...na jar - leto by som chcel aj ja ..
 
Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
lorenc | email | 18.2.2016 18:19 | id 101650 | nahlásit
ty jsi byl jako záklaďák nebo jako voják z povolání? pamatuji si na nadporučíka Szaba z DO!!
 
Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
lorenc | email | 18.2.2016 18:20 | id 101651 | nahlásit
Ty všechny které zde jmenuješ si pamatuji moc dobře, krom těch dvou řidičů Gonosa a Nováka
 
Re: Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
Ing.Silvester Szabó | email | 22.6.2016 12:34 | id 105985 | nahlásit
...voj.Oldrich Novák ( pochádzal z Vnsdorfu ). bol vodičom Paľa Marcina a jezdil na Gaz 69, Ondro Gonos bol vodičom PV3S,ťahal delo, asi u Mráza, ale možno sa mi zliali nástupné ročníky. ( Ondro Gonos bol z Jelšavy a ked bola na obed sviečková, zjedol 40 knedlíkov a polievkovú misu omáčky ). Po mne funkciu prevzal ppor. Král, Ďalej to bol vodič dieľne - Jarda Ujčík zo Zlína, mechanik Petr Ťupa a Krejčí. Mám aj nejaké cih fotky, ale neviem to zavesiť na sieť . Prepáč.Ahoj Silvo
 
Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
Mirek | email | 1.3.2016 08:03 | id 102155 | nahlásit
Ahoj. Nedělal jsi Szabo náhodou technika v hodnosti ppor. Jestli jo, tak si tě pamatuju. Byls docela férovej na ten blázinec kolem. Mirek
 
Re: Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
Tesař | 15.3.2016 20:17 | id 102735 | nahlásit

Ahoj, všechna jména vojáků z povolání si pamatuji. Sloužil jsem v DO v roce 1974-75 jako absík ve funkci velitele průzkumné a velitelské čety. PRŮZKUMÁCI OZVĚTE SE !!! Míra T.
 
Re: Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
Ing.Silvester Szabó | email | 22.6.2016 12:45 | id 105986 | nahlásit
...máš dobrú pamäť, delal. Asi to vtedy inak nešlo. Tiež som potreboval sa zorientovať a nájsť sever. Veľmi mi to ale pomohlo, lebo som presne videl aký nechcem byť ( Zdráhala, Marynčák ) a aký by som asi chcel byť ( Erben, Drobný, a iste ešte mnohý ďaľší ) Vždy mi ale záležalo na mojom vlastnom názore a zatým som si šiel ( preto som sa ako ppor. sťažoval na veliteľa okruhu F.Veselého a dostal som aj po hube ). Hovorí sa ,že všetko zlé je na niečo dobré, špatné spomienky odchádzajú, príjemné a pekné pretrvávajú ...asi to má tak byť. Rád by som sa ešte raz tam pozrel a možno sa aj stretol s ľuďmi, ktorí tam pôsobili....možno sa to raz podarí, pretože kto chce niečo urobiť, hľadá cestu, kto nnie, tak výhovorku ....ahoj ( a som rád, že si si spomenul ) Silvo
 
Re: Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
Ján Rozkoš | email | 3.4.2021 21:25 | id 155467 | nahlásit
Ja som tiež v roku 75 slúžil na DO všetke tie mená veliteľov poznám bol som na 3 baterii u nrm Mráza a Gonosa som poznal bol o rok starší ako ja išiel do civilu 3.75 .Daroval mi mazacku platenú kravatu .Ja som bol veliteľ delá a on bol môj vodič PV3S Zdrahalu poznám veľmi dobre pomocník dozorčiho sa nesmel pohnúť bez metly mal kanceláriu na našom poschodí A potom 1.10 75 som bol prevedený do Plzne poznám veľ del Havlik, Moskaľ Jano Jadro Jakl bohužiaľ veľa mien so už pozabudal
 
Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
Pavel Pupp | email | 29.1.2016 22:39 | id 100784 | nahlásit
mjr. Zdrahala skončil v roce 75 v Tachově v kasárnách, osobně jsem ho tam zažil poněvadž jsem tam jezdil. Sloužil jsem na velitelské rotě v roce 74-76 v Boru. Ahoj Pavel
 
Re: Re: Sloužil jsem 1973-75 jako lapiduch u DO
lorenc | email | 18.2.2016 18:16 | id 101648 | nahlásit
ano, na toho chlapa Zdráhalu si dobře pamatuji, byl to velitel houfnicového oddílu, jeho rčení bylo ... já vám bneude nádávat, já vám dám 7 a budete na to sám a budete na to mít celý týden.........., sloužil jsem na jedné baterii jako velitel děla.
Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
Petr Staněk | 18.3.2015 16:06 | id 87836 | nahlásit
Jako příslušník PS si vzpomínám na jednu mimořádku od vašeho utvaru.Snad léto 80 nebo 81--zběhnutí strážného ze služby i se sapíkem+municí.Na utěku vystřílel motorest někde meziBOREM aTACHOVEM, 5 mrtvých,odcizil auto zn. škoda 110R oranžové barvy.Byl předpoklak knásilnému přechodu SH za použití zbraně /jemu už asi ani nic jiného nezbývalo-5mrtvých/.CHebská a Domažlická brigáda totální poplach,výjezd OT do palebných postavích na příjezdu k rotám nebo k SH.Posílení hlídkových stanovištˇ o kulomet+ granáty.Naštestí to trvalo snad jen jeden den,zběha dostali příslušníci VB snad někde u Plzně.Pamatujete si to někdo z ročníku 80 nebo 81?? Spozdravem špion Petr Dylen 2/80-9/81.
 
Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
Václav | 18.3.2015 22:53 | id 87864 | nahlásit
Zrovna tuhle o tom v souvislosti se střelbou v Uh. Brodě psali:
plzensky.denik.cz/zp…
 
Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
Palo | email | 19.3.2015 00:32 | id 87868 | nahlásit
Zdar. Tak ako píšeš slúžil som tri roky po tomto incidente tam . V každých kasárňach sa niečo udialo,a tiež sa o tom roky potom ešte hovorilo medzi mužstvom.Ale o tomto čo spomínaš som od starých nepočul. Netvrdím že sa to nemohlo stať. Ale zas načo mám zdrhať na sever do vnútrozemia na Tachov keď čááru mám juhozápadne a pomerne blízko od Vysočan. My sme mávali často PS1 aPS2 písknuté a mazali sme na čiaru. PS-áci vedia že my sme robili iba clonu do vnútrozemia a Paravan alias Taras naložený všetkým možným tarasil cestu späť prípadnému narušiteľovi,ktorý sa opovážil zapochybovat o výhodách socializmu. A jeden z výjazdov bol,vlastne ani to nebol výjazd,lebo sme to otočílí na devätarni,(je už zbúraná,pozri fotky). Dvaja basmani na Boroch odzbrojili bachára,(Sa 58 plus 60 včeličiek),a držali na sídlisku v PZ v byte rukojemníkov. My v plnej zbroji v mašinách sme tri hodiny napáskovaní na bráne pri devätárni čakali na pokyn alebo rozkaz že čí ideme do Plzne alebo ich budeme haltovať pred hranicou. No a cez rozcvičku bol poplach odvolaný,chlapci sa vzdali štátnej bezpečnosti.Vtedy som to mal za 26 do civilu.
 
Re: Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
Petr Staněk | 19.3.2015 09:11 | id 87872 | nahlásit
Ahoj PALO ,dík za reakci na můj článek,ale tato událost se opravdu stala v létě 81!Já jen nevím,jestli v BORU u TACHOVA nebylo víc útvarů CˇSLA ajá svůj dotaz neumýstnil špatně.Otevři si komentář a odkaz od Václava na dobovou zprávu,zde se dozvíš mnohem víc.Je zde zminován mjr. CˇECˇEK/upravené jméno?? /,který ohlásil VB zběhnutí vojáka ze služby od útvaru v BORU.Zajímavý článek je i od bývalého policisty J.SOUKUPA,který tento případ vyšetřoval a později popsal ve své knize inspirované závažnými kriminálními činy v kapitole ,,Když plakala Kadrnožka,, /název motorestu kde k tragédii došlo/. Zajímavé čtení. Spozdravem špion PETR Dylen 2/80-9/81
 
Re: Re: Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
Milan | 19.3.2015 12:15 | id 87875 | nahlásit
Muselo se to stát v roce 1980. Sloužil jsem v té době na Vašíčku a dobře si na to pamatuji. Na podzim v roce1980 jsem šel do civilu.
 
Re: Re: Re: Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo
Palo | email | 3.4.2015 23:50 | id 88609 | nahlásit
Spomínaš Vašíček. To bola hláska alebo čo?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80
Milan | 4.4.2015 12:31 | id 88641 | nahlásit
1. rPS Vašíček - Domažlická brigáda
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
Palo | email | 3.4.2015 23:45 | id 88608 | nahlásit
Nazdar Peter. Tak som si teraz prečítal tie stránky čo uvádza Václav. A fakt zaujímavé a o tomto prípade som za môjho pobytu vo Vysočanoch zrejme nepočul.A na Dyleň by som sa chcel ísť pozrieť. Nevedel som o ňom,až tu na stránkach vojna.cz som ho spoznal. Palo
 
Re: Re: Re: Re: Mimořádná událost- léto80 ??
Petr Staněk | 5.4.2015 14:27 | id 88712 | nahlásit
AHOJ PALO,jestli chceš navštívit Dylen,záleží co máš namysli.Rota Dylen je přístupná stále na vlastní nebezpečí-velmi chátrající objekt odkázán k demolici.Objekt věže na Dyleni /určen k odposlechům západních imperialistů v době před revolucí/,je v soukromých rukouch,oplocen a uzavřen.Pouze při setkáních ke dni PS je tento objekt zpřístupněn.Letos je setkání naplánováno na 11.7.2015 po celý den,takže můžeš zavítat mezi PSáky a jejich přátele.Z věže je překrásný rozhled do krajiny-jak na naší stranu-Slavkovský les,Mariánky,Kynžvart,Stará Voda a dál adál,tak i pohled na západ.Občerstvení je ten den bez problému na místě.Vše najdeš na stránkách Dylene.Jestli se pojedeš podívat do BORU u TACHOVA na místa svého vojančení můžeš to spojit.Zatím AHOJ špion PETR Dylen 2/80-9/81
 
Re: Re: Re: Re: Re: Mimořádná událost- léto80 ??
Palo | email | 20.4.2015 00:02 | id 89378 | nahlásit
Zdar Petr. Viem že Dyleň je aj rota PS,aj veža z ktorej sa špiclovalo. Tu na stránkach som si to naštudoval, aj na mapách pozrel. A dík za pozvanie na zraz,no na ten dátum niečo už mám naplánované. Ale pozriem sa vtedy na vás cez webkameru ČHMÚ ktorá je umiestnená na veži,a cez ňu vidim aj kúsok Nemeckej krajiny. Ja plánujem návštevu Boru v auguste-srpni. Tak nech sa vám zraz vydarí.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
brada | email | 26.9.2015 09:21 | id 95259 | nahlásit
Jmenoval se myslím Bugár, utek ze služby na rotě. Mířil na Plzeň (asi chtěl domů-na Slovensko). Vystřílel Kadrnožku - byla to hospoda na křižovatce v lese - Tachov - Plzeň - Bor. Hospoda pozzději vyhořela a už po ní nic není. Jinak byl velký fofr protože v ten den byla v Plzni krajská spartaakiáda. Rozstříleli ho i s autem u Chotíkova. Tolik k tomu
 
Re: Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
jarmila Pánková | email | 2.2.2021 21:04 | id 153284 | nahlásit
On se zastřelil sám
 
Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
ing.Josef Macner | email | 24.10.2015 16:23 | id 96388 | nahlásit
Pamatuji se,stalo se to v restauraci Kadrnožka.jejichž personál vystřílel ještě před otevřením restaurace.Vedoucí restaurace přijel po otevírací době a všíml si.že auto servírky je ukradené,restaurace byla uzamčená,což mu bylo divné a tak nahlédl oknem a uviděl mrtvou servírku,nelenil,naskočil do auta a jel to nahlásit na bezpečnost do Boru,která okamžitě zalarmovaka kriminálku v Plzni,jelikož zběh se samopalem ujižděl v ukradené Škodě erku na Plzeň,Když ho policie obklíčila,tak se zastřelil.Restaurace již neexistuje,jelikož vyhořela.
 
Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
jindro kulich | 7.1.2017 00:36 | id 112295 | nahlásit
v tej dobe som sluzilv 1 tankovej rote a ten motorest sa volala Kadrnoska kde ten curak vystrielal personal
 
Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
Martin Zálešák | email | 24.9.2017 18:10 | id 121067 | nahlásit
Pamatuji si tuto událost velmi dobře. Vojín se jmenoval Myslovic
a byl ze Slovenska. Narukoval do Tachova. Byl ve stejném
přijímači, jako já.Spaval na posteli nade mnou. Při první stráží
utekl, měl bratra v Německu. V papírech měl napsáno, že nesmí
být stavěn do stráže.Chtel se dostat do Německa. Při útěku
Ještě postřelil dva z PS roty, darovala se pro ně krev. V útvaru
Naverbovali dobrovolníky, aby ho honili. Nakonec ho dostali,
byl postřelen, pro něho se krev naháněla. Všichni, kteří byli zasa_
ženi samopalem zemřeli.
Martin v té době základní voj. služby
 
Re: Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
palo | email | 24.9.2017 19:23 | id 121071 | nahlásit
aj sa pamätám na tu udalosť aj keď som nebol na tom istom útvare ako vy ,ja som v tom čase slúžil v Belej nad Radbuzou a hral som futbal za vtj BELA jeden krát sme zastavili na Kadrnoške bolo nejaky čas pred tou udalsťou tam sa hovorilo že sa zachránil iba vedúci ktorý niečo vybavoval v meste
 
Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
Marian | 24.9.2017 22:33 | id 121088 | nahlásit
Slúžil som na útvare 1979/81 u chemikov ten vojak bol zvedlajsej prieskumnej roty a tá hrôza sa naozaj stala ,poznal som ho osobne!
 
Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
Vladimír Franěk | email | 31.12.2017 21:43 | id 124778 | nahlásit
Na tuto událost se pamatuji jako dnes.Vystřílená restaurace se jmenovala Na Kadrnožce.Ihned bylo svoláno mužstvo a velitel praporu celou událost popsal.Sloužil jsem u VÚ 8015 Stříbro.
 
Re: Mimořádná událost-utěk ze stráže léto80 nebo81??
MilanLaštovička | email | 20.6.2020 17:05 | id 147600 | nahlásit
Tak tě zdravím, sloužil jsem tehdy v Boru u Tachova
Vysočanech,to byl mladej z východu,měl problém doma,
chtěl si to vyřídit s manželkou,ve službě v noci se ozbrojil a uskotečnil ten čin na motelu Kadrnožka.On byl zastřelen,projížděl jsem s OT-64 kolem auta,bylo v příkopě a prostřílená palubovka a krev po autě.Uzavřeno sebevražda.Sloužil na 2. rotě u bigošů
2prap.5msr rok 1981-83 vel.rozmara
franta-švejk | email | 20.2.2015 11:03 | id 86497 | nahlásit
zdravim všechny kluky ze slovenska,z moravy a z čech,ktery sloužili v tu dobu na 2praporu.Byli tam Šišlak,bratři Kovačove,Dula Kalay aj.Za těch 30let mi plno jmen vypadlo z hlavy ale nemohu zapomenout na nadp.Vyvleka, ktery byl vel.praporu a když měl dobrou naladu,byl i vtipnej.Naladu měl hlavně když odchazel z voj.bufetu.
 
Re: 2prap.5msr rok 1981-83 vel.rozmara
Jirka Škvor | 20.2.2015 16:11 | id 86515 | nahlásit
AHOJ.TAK TO JSME SLOUŽILI SPOLU.VŠECHNY TY JMÉNA CO PÍŠEŠ SI VELICE DOBŘE PAMATUJI.JÁ JSEM V KONTAKTU S JARDOU BERGMANEM A S LÁĎOU KOŤŮCHEM.NA TY SI TAKY MOŽNÁ PAMATUJEŠ. KDYŽ BUDEŠ CHTÍT TAK MŮŽEŠ NAPSAT NA jiriskvor62@seznam.cz. JÁ UŽ VÍCE JAK PĚT LET HLEDÁM KLUKY CO SI PAMATUJI,ALE ZATÍM SE MI TO MOC NEDAŘÍ.TADY NA TEPLICKU JE NÁS PÁR,KTEŘÍ SE VÍDÁVÁME (Kříž,Šmrha,Schoniger,Pleva) ALE TAKY MOC NE.JÁ BYL NA DRUHÉ ČETĚ.LÍTAL JSEM S LK A PAK NÁS JEDNOU VÝVLEK POSLAL DO KUCHYNĚ NA VÝPOMOC (já,Šišlák,Schoniger) A UŽ JSME TAM ZŮSTALI DO KONCE VOJNY.AHOJ.BUDU RÁD KDYŽ SE OZVEŠ.
 
Re: Re: 2prap.5msr rok 1981-83 vel.rozmara
Jirka Čermák | email | 10.7.2018 20:43 | id 130197 | nahlásit
Ahoj. Přesně v tu dobu jsem tam sloužil také. Nastoupil jsem do přijímače k motostřelcům a hned po něm jsem hnutím osudu dostal na marodce na starost kuchyň a marody.Mým nadřízeným byl tuším nadporučík Czelár nebo možná Čelár. Velmi dobře si pamatuji na Vývleka. Jinak mi celkem vše úspěšně vypadlo z hlavy. Občas se tam jedu podívat a zavzpomínat. Za mne bylo na marodce hodně živo. Hrály se tam s mazákama karty o peníze a kluci za mnou chodili taky hlavně pro jídlo díky mým dobrým kontaktům v kuchyni. Možná si mne bude někdo pamatovat díky mému obr průseru kdy jsem na marodku propašoval na celý víkend moji manželku a časem to prasklo.Taky jsme hodně řešili muziku a jezdili na burzy do Prahy.
 
Re: Re: Re: 2prap.5msr rok 1981-83 vel.rozmara
jirka | 8.11.2018 16:45 | id 132893 | nahlásit
AHOJ.TAK TO JSEM TUTOVE MUSEL ZNAT.JE TO UZ NEJAKY PATEK A JMENA SE S HLAVY VYTRACI.
 
Re: Re: 2prap.5msr rok 1981-83 vel.rozmara
franta r | email | 31.3.2019 13:05 | id 136959 | nahlásit
Jmena Vývlek ministr obrany sk.dědek pplk první barák po pravé straně za branou
jen vzpomínky
Zdravím kluky vojáky
Karel | 8.2.2015 20:09 | id 85964 | nahlásit
Sloužil jsem v Boru - Vysočany 1963 - 1965. Dělal jsem motospojku u velitelské čety pluku. Můj velitel byl kpt. Fr. Michal z Boru - velitel pluku pplk. Spálenský. Finančáka dělal kpt. Hála. Naši "cimru" jsme měli vedle budovy "lapiduchů", uvnitř vedle "pošťáků". Třeba se někdo ozvete.
Zdravím ze Znojma
 
Re: Zdravím kluky vojáky
lorenc | email | 18.2.2016 18:21 | id 101652 | nahlásit
v roce 75 měl Hála již hodnost majora, ríkali mu Bambas.
absové 1986
petr suk | email | 9.1.2015 12:27 | id 83794 | nahlásit
Byl jsem absou u 1 praporu npor Kmeťo a pak Remeš + náč. štábu Smetana. Kdyby se ozval někdo z kamarádů (Jožo Ujlacký, Martin Tomčík, Jura "Klička" atd bylo by to super. Říct si že člověk žil v takový pakárně může fakt jen pár jedinců. Jak říkal Kmeťo "súdruhovia stav našeho praporu je nasledovný absoloventi nevelia, velitela družstev majů v p**i a bigoši ležia na bidlách a revů pakáren"
 
Re: 2.rota SKOŤák 84-86
Palo | email | 16.1.2015 01:46 | id 84144 | nahlásit
Tí jedinci idú do desiatok tisícov od 1953 roku približne,keď tieto kasárne boli dobudované. Kmeťo bol hlavne chlap z východu,no a potom dôstojník čo plnil vôľu vyššie postavených ako sám bol. Dal mi plus 3 k dovolenke,a žabák mi za oneskorený príchod z tej dovolenky dal hneď na buzeráku rovných 7 v posádkovej,(je už dávno zbúraná zarovno s terénom). No a keďže som ich ani neodsedel-čo nebola moja chyba,idem ich tam v lete doslúžiť. Bor,Vysočany,kasárne, (na dozorčího parku sa teraz čepuje Chodovar )Labuť,Hošťka,Přimda,Bohuslav,Stráž,Radbuza,Rozvad ov,Waidhaus,a veľa ďaľších miest v tom kraji. A samozrejme Nové Domky.
 
Re: Re: 2.rota SKOŤák 84-86
Miro | email | 31.1.2015 20:29 | id 85055 | nahlásit
Sluzil som 82-84 bor u tachova 1 prapor 3 rota porOplustil bol tama aj npr Kmeto npr Hispler.Bol som strelec OT 64.
 
Re: Re: Re: 2.rota SKOŤák 84-86
Palo | email | 31.1.2015 23:36 | id 85060 | nahlásit
Ja som bol na 2.rote,mašina vežové číslo 529..Opluštil velil 3.rote aj za nás. Hyšplera sme nezažili,ten mal údajne nejaký prúser. Po ňom nastúpil Kmeťo.
 
Re: Re: Re: Re: 2.rota SKOŤák 84-86
Petr Vlažný | email | 27.7.2015 23:09 | id 92977 | nahlásit
Byl jsem jako eskorta s Frantou Maskem & spol. v Pribrami u soudíš Hysplerem. Degradace + 2 roky basy.....
 
Re: Re: Re: Re: Re: 2.rota SKOŤák 84-86
Orel | 22.9.2016 09:34 | id 108603 | nahlásit
Tak to kecáš, mě osobně Franta povyšoval na mazáka. Protože byl muj největší kámoš. Byl sice mazák můj, ale jaksi sme se spřátelili. Znám celu tu story o Hyšplerovi co Franta vyprávěl. Aco Honza Chadima, Vozár a Hamlík myslím znáte někdo ten příběh? Já jo protože Honza se semnou lůčil, mi umirál fotr na rakovinu tak mu říkám počkej chvílu. Nad ránem du na to. A šel!
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: 2.rota SKOŤák 84-86
Orel | 22.9.2016 10:10 | id 108605 | nahlásit
Ja byl i soudu, když šel do lochu Včelár ale v Plzni. Znal jsem toho kluka co ho tam dostal a vše mi vyprávěl. Jak ho mlátil ´, byl výkoný praporčík na 6 rotě u teho chuja. Já byl šofér Ot-64 Pešek zrzavý Zikmund, vyčistíte mi kanady. Asi nevíte s kým tančíte jsem mu řek, číslo hovoří máte tu na prácu mladé a 7 dni basy mi dal. Piča, stejně jsem to neodseděl, kámoši otevřeli hubu že mě jako zabasnul neoprávněněně. Tak mě vzali do kanclu u Kmeťa a Smetana mi dal sedm za kanady do kříža, neostříhanost a naušnice. Protože mi Franta Mašek tenkrát pichal uši, no a z nástěnky kradli špendlíky. Zkrátit a do ucha. Jinak o Sosovi /socialistická sůťaž nadpor politruk praporu Trebichalský bych moh vykládat legendy, jak nás chtěl s Frantu zavřet a pak jsme u ňho v kanclu pili. Za kámoše jsem mu řek, vyleju gořalku za Honzu Chadimu pod tvůj stůl.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: 2.rota SKOŤák 84-86
Orel | 22.9.2016 10:23 | id 108606 | nahlásit
Můžu říct že velitel 3 roty byl dobrý člověk. Co to neseš v kýblu, se mě zeptal ... denaturák chlast pro kámoše. Poď ke mně do kanclu. Kýbl dej bokem, já tě pohostím. Myslím, že mi řek že pocházá od Frýdku Místku. Ale byli ste záložní rota, veget. Já byl přes dveře naproti u "Vatrtových Senegalských střelců" 1 msr a Vatrt byl debil. Šahni na mě a rozbiju tě, pak věděl, jinak vojáky šikanoval a vím co dělal.Na mě by si to neskusil a asi ani Hyšpler. Vím svoje co dělali svině.
 
Re: Re: Re: 2.rota SKOŤák 84-86
Rudolf Fabiny | email | 29.8.2017 08:48 | id 120443 | nahlásit
Nazdar.V tom roku som bola aj ja na tretej rote pri spomínaných"šéfov"!!!Ja som bol najprv strelec OT,potom som bol prevelený k prieskumakom,a po troch mesiacoch som bol na 2.rote,ako guľometčík.Pamätaš na "Pepsona",alebo mjr.Babina???Cav,a ozvi sa mi!!!Ešte jedno by som mal...nevieš,čo sa stalo s Mirom Škovrankom???(ukradol zap.nemcom autobus,a havaroval s ním)NAZDAAAR!!!
 
Re: Re: 2.rota SKOŤák 84-86
peter | 8.2.2015 20:19 | id 85966 | nahlásit
Ahoj Paľo, aj sa som tam opäť chcel ísť na 3 dni, ale táto divná zima ma od toho odrádza. Na UAZ je to v zime strašne ďaleko. No a medveď so zadným náhonom nie je žiadna výhra. Stačí na svehu 5 cm kopeček a výkvet nemeckého autopriemyslu je v p***li ako poľný maršál Paulus na Východnom fronte. Včera som nevedel auto vytiahnuť von z PARKOVISKA.
 
Re: Re: Re: 2.rota SKOŤák 84-86
Palo | email | 1.3.2015 16:28 | id 87038 | nahlásit
Nazdar Peter. No na UAZe by to veru bolo na dlho. Ten je lepší s jeho chladničkou na leto pre prípadné občerstvenie. A pozerávam tam cez meteokameru na Primde a bola tam dva týždne v kuse hmla. Teraz je tam bez snehu už.
 
Re: absové 1986
Maroš | email | 28.3.2016 21:50 | id 103243 | nahlásit
Slúžil som 85-87 ako VKPR 1PTB a Jožka Ujlackeho a celu tu partiu som dobre poznal.
pozdrav
Friedl Franta | email | 6.12.2014 05:33 | id 81956 | nahlásit
Nebyl jse v Boru na vojně ale bydlel jse tam v Boru na náměstí jak byla obuv táta dělal vedoucího kina znám p.Babina,Deveru,SpálenskéhoSoustružník Jašek táta tam chodi často na olitický besedy to někdo budete znát ,mějt se
 
Re: pozdrav
Honza | email | 7.12.2014 19:17 | id 82028 | nahlásit
taky jsem rodák z Boru..všechny co píšeš znám..znal jsem Františku i tvího tátu..a tebe moc dobře..zdravím tě ,,H. Štíbr
 
Re: pozdrav
Vladimír Hartman | 19.12.2014 09:39 | id 82567 | nahlásit
Franto, prosím Tě, nemohl bys mi nějak sehnat kontakt na pana Babína? Hned po Novém roce (leden 2015) tam pojedu pořídit nějaké fotky, docela rád bych ho viděl. Bal to můj velitel praporu a musím říci, slušnej a férovej chlap. Když, tak mi raději můžeš dát zprávu přímo na: vladimir.m.h11@gmail.com.
Díky a hezký svátky.
Vladimír
 
Re: Re: pozdrav
JARKA HENDRICHOVÁ | email | 14.1.2015 00:16 | id 84056 | nahlásit
ZDRAVÍM,PAN BABIN BYDLÍ NA NÁMĚSTÍ V BORU S MANŽELKOU A DCEROU,OBCHOD S TEXTILEM GALAMODE.
 
Re: pozdrav
Andrle Josef | 25.10.2016 22:07 | id 109617 | nahlásit
Bydlel jsem od 60.let ve Vysočanech,do Boru jsem chodil do školy,znám jména většiny důstojníků ve Vysočanech,i Vašeho otce jsem znal,tuším pracoval v Osvětové besedě?prodejnu obuvi v Boru měli Holých,co si pamatuji,rodiče toho známého malíře Holého?jinak ještě další jména důstojníků-Machač,Šenek,Bízek,Komoň,Marynčák,Kuřil ,Chlebana,Brada,Rygal,náš soused,později známý generál,Petrák,Zeman,Dolinský,Holubovský,Greho,Šip kovský,Janáč,Kašák,Hála,Spálenský,Cálík,Pánis,Hend rych,Rousek,Mynařík,Kroupa,více už si nepamatuji,ale možná někdo z těch,co sloužili ve Vysočanech,si na ta jména vzpomenou.
 
Re: Re: pozdrav
Pravomil | email | 26.10.2016 22:27 | id 109637 | nahlásit
Major Šenek,náš politruk tankového praporu,1971-1973,kdoví jestli žije?
 
Re: Re: Re: pozdrav
Andrle Josef | 27.10.2016 00:29 | id 109640 | nahlásit
hezký den,mohu se zeptat jeho dcery Marcely,spolužačky ze školy,máme na sebe kontakt.
 
Re: Re: Re: Re: pozdrav
Pravomil | email | 29.10.2016 17:25 | id 109704 | nahlásit
Super,scházíme se pravidelně již čtyři roky,bohužel ne všichni.Příští rok máme zase sraz nedaleko Boru udělal bych kamarádům překvápko,,
 
Re: Re: pozdrav
Honza Marek | email | 15.2.2021 01:32 | id 153812 | nahlásit
Sloužil jsem v Boru u tachova u PL baterie, velitel npor. Růžička v letech 1958 až 60. V Boru bydlel i npor. Pahorecký, už nežije. Byl jsem se tam podívat před 4 lety.
Znal jsem důstojníky " kpt. Čepek, por. Šílený, kpt. Němec (hroznej vůl), npor. Habich,další vůl, mjr. paseka velitel pluku, kpt. martinský, kpt. Novotný, Hála písař pluku, por. Merunka, a jiní. neznáš?
1987 - 1989 - por.Bukovský
Mirek Demeter - Demo | email | 15.10.2014 11:49 | id 80098 | nahlásit
zdravím všechny co zažili vysočany :) moooc rád vzpomínám na tu pakárnu. sloužil jsem na 1prap. 2 rota, 1 četa a hned po přijímači si mě vyhlédl jeden suprák,jako svého nástupce jako plukovní diskžokej na PDA..velitel byl por.Bukovský a vel.utvaru maj.Podhorec..žabák :) moc rád bych našel někoho z roty..Didi, anča, radniak, beck, maraz, ujčík, ondračka, kret, a další..abso byl rendka fajn kluk..mazáky a řidiče skotu byli, růžička, šidzem, kulec, atd.. nikdy nezapomenu.. škoda že ti mladí přišli o takové zážitky co obnášel život před r.89
 
Re: 1987 - 1989 - por.Bukovský
Palo | email | 28.10.2014 00:26 | id 80539 | nahlásit
Zdar. Z 2.roty som šiel do civilu jeseň 86. Myslíš asi Mira Didiho z Nemšovej. On tam slúžil. Bol veliteľom roty za teba ešte Mareček? Minulý rok som sa tam bol pozrieť po 27. rokoch.
 
Baterie PTŘS Bor u Tachova 1974-76
Franta | email | 28.11.2014 21:14 | id 81718 | nahlásit
Tak taky vzpomínám na spolubojovníky s této jednotky,velitele por.Drbohlava,nadrotmistra Štěpáníka a nakonec z našeho ročníku co tam zůstal rotného Kramného.a nemohu nevzpomenout na ppl.Marynčáka,peskujícího vola.Mě za o púl centimetru delší kotlety nechal natírat patníky u silnice vápnem o délce dva kilometry na hlavní silnici na Rozvadov.Já jsem na PTŘS jezdil s OT 64.Kdyby se někdo ozval,budoucí důchodci,byl bych rád.
 
Re: Baterie PTŘS Bor u Tachova 1974-76
Lorenc | email | 29.11.2015 13:10 | id 98233 | nahlásit
všedhny co tam uvádíš jsem znal, já jsem byl na houfnicové baterii a ta baterie PTRS byla naprati, Štepáník byl taková s***e který uměl zatápět vojákům ale když ho dusil Marynčák tak plakal jako stará želva.
 
Re: 1987 - 1989 - por.Bukovský
Jiří Květ | 10.4.2015 16:59 | id 88982 | nahlásit
Zdravím tak trochu pravdy máš Demeter, srandy se někdy užilo jinak to byl absolutní chaos kde po večerech "vládli" na praporech povětšinou bigoši (cigáni) ze slovenska. Druhá rota v čele s Didim,Pompou atd. To byli hlupáci první třídy kteří se realizovali v šikaně a "gumáci" dělali slepé. Rok a půl života přišel v niveč. Pořádnou vojnu jsme měli v Trebišově na pod. škole ale to tobě asi nic neříká protože jsi celou vojnu strávil v tom bordelu na pomyslném západním okruhu. Časem jsem zapoměl a odpustil všem .... Rád bych viděl kluky řidiče a velitele družstev to byli normální lidi narozdíl od té směsice i***tů
 
Re: Re: 1987 - 1989 - por.Bukovský
karel daniel | email | 14.2.2016 13:27 | id 101448 | nahlásit
Ahoj ja jsem slouzil u chemiků 86-88 ten cas leti to uz neni pravda
 
Re: Re: 1987 - 1989 - por.Bukovský
Stefan Sinko | email | 21.12.2022 05:23 | id 169066 | nahlásit
Ja som služil jar 1987-1989 tiež na 1 praporu 1 rota no neviem,ako u vás mi sme našich vodičov ani velitelov nešikanovali na rozdiel od našich mazákov vel.a vod. boli medzi nich zopar dedilov záležalo na človeku.
 
Re: Re: Re: 1987 - 1989 - por.Bukovský
Palo Koníček | email | 21.12.2022 18:04 | id 169092 | nahlásit
Štefan vy ste mali prvým rokom vodičov a veliteľov svojich mazákov. Oni od nás preberali mašiny na jeseň 86. Druhým rokom ste mali mladších o pol roka od vás. Spomenieš si číslo mašiny tvojho družstva? Doplň číslicu za otáznik. 21?
kurs OT 810 Plzeň Bory 69-70
v. | email | 12.10.2014 20:43 | id 79979 | nahlásit
Mjr Preclík. Je tu někdo?
V.
PLB 1980-1982
Petr | email | 14.9.2014 15:37 | id 79080 | nahlásit
Nazdar spolubojovníci, ozve se někdo z tohoto období...
 
Re: PLB 1980-1982
Marián | email | 1.1.2015 11:32 | id 83378 | nahlásit
Ahoj,
bol som v Bore na vojne v čase 1981-1982 u RCHO
Ako absolvent som bol prevelený s Topoľčian do tejto diery. Veitelom útvaru bol mjr.Záhora
Velitelom RCHO bol por.Pirnus totálny notorik.Však aj tak hajzel dopadol. Zo Slovenska tam bolo v tom čase dosť vojakov. Pamätám si ešte na niektorých správnych chalanov.Celá vojna bola totálna pakáreň a zabitý čas. Neviem ako sa tie kasárne zmenili, čo je tam teraz. Ani na Google earth som ich nenašiel.
Ale dedina vyzerá pekne.
 
Re: Re: PLB 1980-1982
jarda | email | 4.4.2015 23:50 | id 88682 | nahlásit
ahoj máš pravdu maj.Záhora.na plB nap.A.Kiss.sloužil jsem tam 83-85.Pamatuji našeho vojáka 3.ročníku Rudu Bukovana hodně nadsluhoval
 
Re: Re: PLB 1980-1982
jan moravec | email | 8.6.2017 22:07 | id 117865 | nahlásit
Ahoj ja byl v boru u plb 78-80 komplet s tebou sohlasim byla to pakarna a kiss či jak se ten kokot menoval na sam konec dal mym kamošum oko a šli na doupov makat bylo mi jich lito pry mu nadavali madarsky .když to někdo bude čist od plb 78-80 at se ozve.čau
 
Re: Re: PLB 1980-1982
Marian | 24.9.2017 22:45 | id 121089 | nahlásit
Slúžil som na Rcho 79/81 ako ch zbrojar veliť.por Esentier náčelník.npo Pavlík správny chlap.
 
Re: Re: PLB 1980-1982
MK | email | 10.11.2023 13:22 | id 175114 | nahlásit
Marián Gondár?
VU 1745 1984-1986
Tomáš Anděl | email | 13.6.2014 13:27 | id 75902 | nahlásit
Čus chlapi,sloužil jsem v Boru v letech 84-86,kpt.Bidmon,mjr.Kocmánek,pplk Babín,pplk.Soustřužník,kpt.Kmeťo,nadpr.Trebichalský,nadpr.Smetana,kpt.Vývlek ...Začínal jsem na 1 praporu jako spojař a pak jsem byl zašitý na VSB,kde mi velel ten zk***ysyn Babín.Dělal jsem elektrikáře a mnozí si jistě vzpomenou jak jsem vypínal elektriku z důvodů šetření:-)
 
Re: VU 1745 1984-1986
Petr | email | 14.9.2014 15:39 | id 79081 | nahlásit
Nazdar spolubojovníku...já byl v Boru v letech 80-82 a Babím byl tenkrát pouze major a byl Nějaký "velitel" na PLB...byl to fakt k***t
 
Re: Re: VU 1745 1984-1986
jan moravec | email | 8.6.2017 22:14 | id 117866 | nahlásit
babin byl muj velitel plb za celou vojn mi nedal ani jedno vop ale od něho to bylo normalni.....
 
Re: VU 1745 1984-1986
Petr Frýda | email | 1.1.2015 13:54 | id 83389 | nahlásit
Ahoj podívej se na www.ČSLA.cz jsou tam fotky kasáren tuším z roku 1994.
 
Re: VU 1745 1984-1986
Vald | email | 19.2.2015 23:21 | id 86486 | nahlásit
Na npor. Trebichalského sa pamätám. Mal na starosti niečo okolo posádkového kina a keď dostal kapitána, tak bol z neho celkom fajn chlap. (teda aspoň oproti ostatným lamasom). No a kto by nepoznal mj Bidmona. Ja som slúžil na PLB 85 - 87
Na to vypínanie prúdu si pamätám. (ale nič si nevyčítaj, to sa konalo aj po tebe)
 
Re: VU 1745 1984-1986
miroslav sklar | email | 26.2.2017 22:54 | id 114108 | nahlásit
Čau ty mas,ale pamatovala na ty lampasaky,karate.
69-71, DO
Míla | email | 19.3.2014 21:47 | id 72385 | nahlásit
Ahoj,
1969-1971, dělostřelecký oddíl, velel pplk Marynčák.
Jezdil jsem s haklem. Ozve se někdo?
Míla
 
Re: 69-71, DO
Lorenc | email | 11.5.2014 20:13 | id 74576 | nahlásit
ahoj, pod Marynčákem jsem sloužil v letech 75 a 76, byl již náčelník dělostřelectva, v r. 75 v zimě zružen dělostřelecký oddíl, zůstala tam jenom jedna baterie 122mmH, velitelem byl kpt. Posp**il, dělostřelcký důstojník npor. Denkocy, no a Marynčák - dost dobrý prevít.
 
Re: 69-71, DO
karel zich | email | 21.9.2014 20:28 | id 79296 | nahlásit
Slouzil jsem u 2 H.B. velitel Calik a pak Marcin.Zmarynčákem jsem byl na cvičení na doupově vozil jsem ho v805. Sloužil jsem roce 1970-72 nadvozní byl Jirsa měl na baterii armu bylo jěště pivo 10.
 
Re: 69-71, DO
Míra T | 29.9.2014 21:11 | id 79569 | nahlásit
Ahoj, sloužil jsem u DO r. 1974-75 jako velitel průzkumné a velitelské čety. Velitel oddílu byl major Zdráhala a náčelník štábu kp. Navrátil. Míra T.
Ozvěte se!
Hledá se
Nero | email | 19.3.2014 21:10 | id 72382 | nahlásit
Zdravím vás,
hledám kohokoliv z letectva na západu čech kdo znal nebo pamatuje člověka jménem Miroslav Rousek- 1959 (13.3.) z letecké jednotky bohužel nevím rotu ani hodnost. Západ čech - Sokolov, K.V. a tak dále nevím kde přesně sloužil, ale pokud by jste měli fotografie a mužete mi pomoci s nalezením, budu rád.
odepište prosím na email. Děkuji :)
PLB 1985-87
Vlado & "kůň" &a | email | 14.3.2014 19:46 | id 72110 | nahlásit
Zdravím ex-spolubojovníkov. Slúžil som pod Remiasom ako velitel dela (PLDVK). Ak to niekto číta nech sa ozve, niečo poriešime.
 
Re: PLB 1985-87
Zdeněk Havlíček | email | 13.7.2014 12:06 | id 77015 | nahlásit
Ahoj Vlado,
mám takový pocit, že odepisuji bývalému veliteli družsva svob. Beťkovi. Pokud se nepletu ozvi se.
 
Re: Re: PLB 1985-87
Vlado | 27.7.2014 22:19 | id 77533 | nahlásit
Tesne vedla. Dík za e-mail. Sorry, že som ho našiel až dnes. Odpísal som na 2. pokus, tak dúfam, že ti to došlo.
 
Re: Re: Re: PLB 1985-87
Peter | email | 14.1.2024 21:30 | id 176413 | nahlásit
Zda sa mi že si bol niekde od Popradu mám na jazyku tvoje meno ale neviem si spomenúť bol si jeden s férových
 
Re: Re: Re: Re: PLB 1985-87
Peter | email | 14.1.2024 21:38 | id 176414 | nahlásit
Zdá sa mi že Vlado Birka hmm
 
Re: PLB 1985-87
Petr | email | 14.9.2014 15:43 | id 79082 | nahlásit
Já jsem byl na PLB 80-82...a kdo byl velitel? Myslím že to byl por.Kiss a před ním, por.Čurda
 
Re: Re: PLB 1985-87
Vlado | 20.12.2015 23:01 | id 98996 | nahlásit
Veliteľom PLB v rokoch 1985 - 1987 bol npor. Bedřich Remias. V podstate to bola taká kusovka, takže sa s ním dalo. Občas ho chytila šajba a robil na BORO keď došiel v noci pod parou, ale vykecal sa, prespal v kancli a ráno bolo všetko po starom. Kto vie čo sa s ním stalo?
Ahoj Tondo
Milan | email | 10.3.2014 20:40 | id 71964 | nahlásit
Jak vidím nejsi tu dost často ale pevně věřím že jednoho krásného dne prozvoníš.Určitě se známe.Zatím.
rtz bor u tachova 1969 1971
petr kujan | email | 5.3.2014 23:35 | id 71812 | nahlásit
kluci ozvěte se
už jsme v důchodu tak máme čas
ahoj Petr Kujan ze Stráže nad Nisou
 
Re: rtz bor u tachova 1969 1971
Vladimír Hartman | email | 28.4.2014 14:37 | id 74023 | nahlásit
Ahoj, myslím, že jsme se znali, byl jsem lapiduchem u tankánů. Pocházím z Liberce.
Pokud si vzponemeš, ozvi se.
Vladimír Hartman
 
Re: Re: rtz bor u tachova 1969 1971
Milan | email | 28.4.2014 18:56 | id 74032 | nahlásit
Ahoj,sloužil jsem v r.1970-1973 u tankánů,vel.pr.nad.Pánek určitě jame se taky znali.
Dal jsem do fotogalerie nějaké foto.
 
Re: Re: Re: rtz bor u tachova 1969 1971
Vladimír Hartman | email | 15.6.2014 15:32 | id 75974 | nahlásit
Ahoj, nejlepší bude, když mi napíšeš přímo na můj mejl:
vlha1949@volny.cz. Pokud se ozveš, můžu ti pak zavolat. Moje číslo je 737 660 712.
 
Re: Re: Re: Re: rtz bor u tachova 1969 1971
Milan | email | 17.6.2014 18:14 | id 76110 | nahlásit
Ahoj nevím proč ale mejl mě píše adresa neplatná.
Můj tel,602243662
 
Re: rtz bor u tachova 1969 1971
Milan Přenosil | email | 9.7.2016 09:02 | id 106422 | nahlásit
Jestli to ještě čteš tak jsem si zavzpomínal na roky 68-70.Byl jsem na rtz jako kuchař z 1.praporu.
VU1745. 1969-1971
Jaroslav Čepela | email | 29.1.2014 01:19 | id 70016 | nahlásit
Zdravím záklaďáky ze spojovací roty 1969-1971 a celej VÚ1745 z tý doby
Bízek byl za nás náčelníkem štábu, velitel pluku pplk Spálenský, velitel spoj. roty poručík Jóža.
mjr Čigáš byl zástupce velitele tankovýho praporu ... jeho hlášky byly excelentní. Pamatuju si na: desupetereseee když scháněl při nástupu pluku baterii PTŘS :-).
Najde se tu někdo s té doby? Pamatuju jména: Znášik, Špinka, Vtípil, Holeček, Rykl, Sviták, Trnka, ...
Jel jsem jednou kolem a nedalo mi to .. je z toho průmyslová zóna, ale dosti zchátralá :-)
 
Re: VU1745. 1969-1971
jozef suchon | email | 16.2.2014 12:14 | id 70930 | nahlásit
ja som sluzil na spoj rote oktober 1970 -72 Jirko Rykl,Holecek boli moji mazaci. Ja som po Jirkovi prebral OT-64 R3
 
Re: Re: VU1745. 1969-1971
Jaroslav Čepela | email | 16.2.2022 00:06 | id 162625 | nahlásit
Jo,jo. V R3 byl spojovací uzel pluku. Tam jsem strávil kupu času. Ale RM-31 Ma jsem měl raději, tam se dalo topit. V R3 jsme měli bufika zakázanýho
 
Re: Re: VU1745. 1969-1971
Jaroslav Čepela | email | 16.2.2022 00:13 | id 162626 | nahlásit
Jo,jo. V R3 byl spojovací uzel pluku. Tam jsem strávil kupu času. Ale RM-31 Ma jsem měl raději, tam se dalo topit. V R3 jsme měli bufika zakázanýho
 
Re: VU1745. 1969-1971
Vladimír Hartman | email | 15.6.2014 15:05 | id 75971 | nahlásit
Trochu omyl, mjr. Čigáš byl zástupcem na 2. motostřeleckém praporu. U tankánů byl zástupce kpt. Míka.
Vladimír
 
Re: Re: VU1745. 1969-1971
Jaroslav Čepela | email | 19.2.2022 08:47 | id 162695 | nahlásit
Jo, je to tak. Spletl jsem se ..
 
Re: VU1745. 1969-1971
Jaroslav Smalo | 6.1.2015 12:41 | id 83649 | nahlásit
Ahoj,Ja som slúžil na spoj rote 1968-70 Pamätám si mená.Cmíral,Vojtech,Blažek.Bis.Valach.Dvořák,Tinčev,Stelc.Korda,Mládek,Rýdl.Jirka.Čepela,Znášik,Štipka,Holeček,Rykl.
 
Re: Re: VU1745. 1969-1971
Jaroslav Čepela | email | 16.2.2022 00:03 | id 162624 | nahlásit
Zdravím četaře Šmala :-).
Pamatuju jak jsi nás učil morseovku než jsme odešli do PŠ v Plzni
 
Re: VU1745. 1969-1971
Jaroslav Čepela | email | 19.2.2022 09:02 | id 162697 | nahlásit
ještě Štipka (ne Špinka), Hejhal, Skoták, Tinka ..
 
Re: VU1745. 1969-1971
Jaroslav Čepela | email | 22.2.2022 21:48 | id 162827 | nahlásit
Našel jsem "spešl" Fb stránky VU1745. Je tam i dotaz na spojovací rotu 1969-71. Zde: https://www.facebook.com/gro…
Zdravím spolubojovníky
Franta | 27.12.2013 21:06 | id 68438 | nahlásit
Já jsem sloužil na baterii PTŘS coby řidič OT 64 v letech1974-76.Taky čas od času vzpomínám na léta strávená na konci republiky.To horší je zapomenuto,na to dobrý se ale taky pomalu zapomíná.Rád bych taky pokecal s někým kdo tehdy sloužil na baterii.Taky jsem se díval na Google Eart jak to tam dneska vypadá.Já bych to tipoval na nějaké nákupní centrum.
Jinak přeji všem pěkný už povánoční den.Franta.
pruzkumna rota
HULIN ANTONIN | email | 23.11.2013 21:10 | id 66900 | nahlásit
sloužil jsem v Boru uTACHOVA v letech 1982-84 pruzkumna rota ,velitelem byl mj,HEJL zna někdo kluky -MILAN KLABNÍK ,MILAN WINTER,MÍRA BROŽ,PETER KUBÁN´ˇ,JARDA ROLINĚC -byl někde z pieštan -slovensko,byl to muj mladej a fajn kluk
 
Re: pruzkumna rota
Petr Vlažný | email | 30.12.2013 19:12 | id 68593 | nahlásit
Ahoj Tondo,
náhoda jak sviňa, právě dávám dohromady seznam "odchod 1984", mám seznam cca 30 osob, jsem v kontaktu s Jurou Kirkou, Kubou, Kajmanem, Jagrikem.... Rolince i Guzmu v seznamu mám.
Ozvi se, určitě dodáš další kontakty. Jágrik má v Boru hospodu, uděláme sraz.
Absa Petr Vlažný 2. četa
 
Re: Re: pruzkumna rota
vitmayer miloslav | email | 11.1.2014 20:57 | id 69227 | nahlásit
no sraz by nebyl špatnej jen by to mělo malej háček a to že i po tolika letech bych jagrika poslal hákem na zem až bych ho viděl.s jménama ti mužu taky pomoct a mam i adresy na pár kluku ze slovenska
 
Re: Re: Re: pruzkumna rota
Podolan | email | 12.1.2014 01:14 | id 69230 | nahlásit
Stačí pozrieť "naša vysočany" a tam je album z pár trestnutí u Paľa Jágrika. No a s tým hákom by som si to radšej dva krát rozmyslel. dr.Podolan
 
Re: Re: Re: Re: pruzkumna rota
Podolan | email | 12.1.2014 08:24 | id 69234 | nahlásit
Oprava. moja vysočany
 
Re: Re: Re: Re: pruzkumna rota
vitmayer miloslav | email | 13.1.2014 15:58 | id 69292 | nahlásit
no comment Podolan.určitě si chytrej chlap,ale nevíš vubec oč tu běží xd
 
Re: Re: Re: Re: Re: pruzkumna rota
peter | email | 23.3.2014 15:33 | id 72542 | nahlásit
To je dosť možné. V zásade som nikdy nikomu nebral jeho názor.Do tej skupiny určite nepatrím. Stačí pozrieť " Moja Vysočany". Posudzovanie schopnosti iných patrí len do skupiny "vyvolených". Stačí však pozrieť na ich CV . Tu ma nič iné nenapadne len madam Nagyová . Čo prášila Peťka Nečasa. No a myslím že vôbec nie je na škodu veci, že neviem voč tu, alebo tam beží. To predsa nie je podstatné. Ja som si asi mýlne myslel že bývalí " Vysočančania" už po minimálne 25 rokoch dokážu prekonať to, že 1745 a ich susedia od Josefa Vacíka prežili tie dva poondiate roky skutočne vo veľmi tažkých podmienkach. Ja som tam tiež išiel po civilnej vyške "úplne dobrovoľne". A potom zostal v zelenom. Tiež som mal osobné výhrady proti niektorým, ktorých som stretol na stretkách. Sadli sme, pokecali, až potom dali pívo.Veci vysvetlili a navzájom sa pochopili.Ale určite som si nič nemusel vysvetlovať ani s Pinďákov, ani Jágrikom..... Odporúčam opýtať sa chlapov na druhej strane hranice, ako s nimi zachádzal Bundeswehr, alebo US Army. To v ČSLA bola prechádzka ružovou záhradou.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: pruzkumna rota
vladimir balun | email | 26.7.2017 18:45 | id 119569 | nahlásit
ahoj Miloslave,ozvi se mi prosim,myslim,že jsem se s |Tebou setkal v Boru v roce 1984,jsem z Loun...chci Ti poděkovat.....dík Vladimír
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: pruzkumna rota
Petr Vlažný | email | 17.1.2014 06:45 | id 69475 | nahlásit
Mohu poprosit o přesnou adresu fotogalerie? Díky Petr V.
 
Re: Re: Re: pruzkumna rota
Petr Vlažný | email | 16.1.2014 21:19 | id 69467 | nahlásit
Ahoj "Víťo", super, zrovna Tebe nemůžu sehnat, před pár dnima jsem mluvil s Harrym, nevěděl o Tobě. Protože si doslova pamatuji Jágrikovy anti.....é urážky vůči Tobě, ani se Ti nedivím. Dnes jsem byl ve Vysočanech udělat pár foto. Před pár hodinami jsem měl rozhovor j Jarem Rolincem, má dnes 50, žije 20 let v v SRN. Pošli mi Tvé kontakty, dopním seznam. Zdraví absa Petr
 
Re: Re: Re: Re: pruzkumna rota
vitmayer miloslav | email | 17.1.2014 18:42 | id 69497 | nahlásit
ahoj Petře
mam někde notes kde mam adresy asi deseti kluku ze slovenska.musim ale trochu pohledat.gajdoš ten zustal tenkrát někde v boru u tachova toho máš ?
jinak mam dost fotek pruzkumný roty někdy před 10 lety jak vypadala .sebral sem tam dokonce tenkrát papírovej obrázek co byl v pvmce na zdi znak pruzkumný roty.no jinak na vojně sem poznal dost h***lu at už vojáku tak dustojníku,ale po těch letech sem schopnej jim podat ruku a pokecat s nima.jagrik jale mezi ně nepatří.tomu to nezapomenu do smrti.kouknu co kde najdua a napíšu ti to a fotky sem dam taky ahoj Víta
 
Re: Re: Re: pruzkumna rota
Orel | 21.9.2016 13:33 | id 108579 | nahlásit
Míro jestli si to ty co jsi byl u bigošů u "Watrtových senegalských střelců" s Jožkou Eliášem. Já náhodou na to narazil, a byl jsem "šofér nešofér u Jožky Eliáša.
 
Re: Re: Re: pruzkumna rota
Orel | 21.9.2016 13:48 | id 108580 | nahlásit
Miro ja vím je to mimo mísu, moc let ... s Frantu Maškem by chtěl pokecat. Dík
 
Re: Re: Re: pruzkumna rota
Orel | 21.9.2016 13:59 | id 108581 | nahlásit
Všeci lampasási byli jo svině. Pinďák z Rotky, zažil jsem jsem tam cosi ... hej amigo nebudeš šikanovat mladé. Desátník zavevel a mladý pochodoval do schodů /baví tě to někoho ponižovat/... eště raz tak tě z nich skopnu hajzle na frčky ja seru. Nemachruj. Tým pozdravte Josefa Capůrku. Na vojně jsme byli kámoši.
 
Re: Re: Re: pruzkumna rota
vladimir balun | email | 26.7.2017 18:52 | id 119571 | nahlásit
Ahoj Miloslave,jsem Vladimir Balun,ozvi se mi ...potkali jsme se v Boru v roce 1984...dodnes Tě beru jako Chlapa.....dik
 
Re: Re: pruzkumna rota
Podolan | email | 12.1.2014 01:18 | id 69231 | nahlásit
Síce ta hospoda je od Boru kapánek dále, ale to nevadí. Je to super miesto medzi Rozvadovom a Hošťkou, opäť doporučujem "naša vysočany".My tam mávame tiež stretká, hoc pravdu povediac, posledné dva roky som pre pracovnú zaneprázdnenosť tam ísť nemohol. Ale u Paľa to bolo super. dr.Podolan
 
Re: pruzkumna rota
Vašek | 15.6.2014 18:34 | id 75988 | nahlásit
Nějak si to pleteš , mezi Rozvadovem a Hošťkou je NIC , jen lesy ! Po 2 roky jsem chodil večer z vlaku z Boru kus cesty až za Nové Domky a dál na rotu . Vždy okolo útvaru Vysočany . Byl to 4.5 hod. " vejšlap" . Je to už 50 let , ale bylo to pěkné , bylï jsme MLADÍ !
www.mapy.cz/#!q=bor%…
 
Re: Re: pruzkumna rota
peter | email | 29.7.2014 20:23 | id 77589 | nahlásit
to je obrovský omyl. stačí pozrieť GM
 
Re: pruzkumna rota
vitmayer miloslav | email | 11.1.2014 20:49 | id 69226 | nahlásit
no to je náhoda Tondo.prolejzam kamarády z vojny a podobně no moc toho nikde neni a najednou koukam pruzkumná rota vysočany a major hejl což byl mimochodem pěknej d***l stejně tak jako jagrik a pinos. no jestli budeš mít čas a chut tak mi něco napiš a já ti zase napíšu co o kom vim z roty.mam i fotky z pruzkumný roty někdy před 5 lety focený je to tam všechno v háji.pruzkumná ženijní budova je zarostlá a zdevastovaná.z kasáren udělali bytovky no prostě nic moc.jinak bych asi i dneska po letech dal dohromady jména tak 95% kluku z roty.židovský kožar smutný veselý harazim cabejšek fabo walter ružička cisarik gajdoš gajdica mašek ajjjjj
 
Re: pruzkumna rota
Milan Melicher | email | 20.1.2014 10:30 | id 69623 | nahlásit
Ahoj Tonko, já som slúžil na priezkumnej rote 1981 - 1983, Milan Winter aj Míra Brož boli môj ročník čo sme naraz narukovali, Milan Pniaček bol o pol roka neskôr, tiž 81-83 ale jeseň, ja som bol na tretej čate aj Mirom Cipíkom, potm môj ročník boli aj Palo Strapko, Jíří Oto, Vlado Kunocha, Záhorec,Miro Jarabák, Jágrik ten bol zBrvnišťa od Pov. Bystrice, Hejl bol kpt.,veliteľa nám robil Sekrka ale na posledné asi 3 mesiace prišiel od bigošov Rolník. Prepáč, som v práci a našiel som tento mail, ale to tvoje meno akosi si neviem momentálne spomenúť , keď si to tak zoberiem tak som ťa musel povyšovať ako mladého, vieš teda že sme vás povyšovali len symbolicky + flaša, já mám doma aj kopec fotie, musím sa popozerať, šak vieš že Milan Winter ten všetko fotil napíš a pošli nejaké foto , pošlem ti aj ja, som rád že som niekoho ako ty našiel kto má záujem o priezkumnu rotu v tom období,teším sa na tvoju odpoveď. Já si tiež rád spomínam na tú rotu bolo tam dobre Ahoj
 
Re: Re: pruzkumna rota
JIRKA | email | 20.1.2014 14:36 | id 69638 | nahlásit
AHOJ.NEBYL MÍRA BROŽ S TEPLIC ?DÍK
 
Re: Re: Re: pruzkumna rota
Petr Vlazny | email | 26.1.2014 12:10 | id 69879 | nahlásit
Na Míru Brože mám kontakt.
 
Re: Re: Re: Re: pruzkumna rota
jirka | email | 26.1.2014 16:36 | id 69894 | nahlásit
Ahoj. Měl jsem u průzkumáků par kamarádů,ale jediné jméno na které si po těch letech pamatuji je právě Mírovo.Bydlíme oba pár km od Teplic a sem tam se vídáváme.
 
Re: pruzkumna rota
Marie Fantová | email | 9.7.2017 19:11 | id 119040 | nahlásit
Zdravím,Petr Kubáň bydlí stále ve Vysočanech a dělá řidiče autobusu.
 
Re: Re: pruzkumna rota
Petr Vlažný | email | 10.7.2017 22:42 | id 119084 | nahlásit
Peťo Kubáň - 1.četa PZR( mj . arma - hned vedla pokoje absíků) - ciivil podzim 1984 - žije a pracuje (Fiat) v Martině SR. Mohu dodat kontakt.
absa 2. četa (1983 - 4)ing. Petr Vlažný
vů 1745 BOR U TACHOVA VYSOČANY
jiří andráš-slepýš | email | 12.6.2013 23:14 | id 61773 | nahlásit
NAZDAR SLOUŽIL JSEM 1980-81 U 1MSPR 3ROTA
VELITEL NPR KMEŤO,ZÁST,VEL. PRAP. NPR KREMPAŠSKÝ.TEĎ JE MI 52 LET A STÁLE ČASTĚJI
VZPOMÍNÁM NA VOJNU,BYL JSEM MABÍJEČ OT64.
DOUPOV MŮJ DRUHÝ DOMOV TENKRÁT,ZRYCHLENÝ
PŘESUN V MASCE Z KASÍNA NA LABUŤÁK-NORMÁLKA.
NO JO, BYLO MI 19LET A PORUČÍME VĚTRU DEŠTI.
KDYBY CHTĚL NĚKDO POKECAT TEL,776566480
 
Re: vů 1745 BOR U TACHOVA VYSOČANY
JIRKA | email | 23.12.2013 13:41 | id 68099 | nahlásit
AHOJ.JÁ BYL V BORU 81-83 A S TOHO PŮL ROKU NA DRUHÉ ROTĚ.PAMATUJI SI MOJE SUPRÁKY.KOPERA.KENDERA,OLÁH.NA TY DO SMRTI NEZAPOMENU !!! TI SNAD BYLI NA VOJNĚ 5 LET.A JEŠTĚ JEDOHO ŘIDIČE OT.NĚJAKÝ HEINISCH.VELITELE NÁM DĚLAL KMEŤO.
hledám
Miroslav Novotný | email | 21.3.2013 16:11 | id 58492 | nahlásit
Ahoj,sloužil jsem 1970,71 Bor u Tachova Vú 1745-1.prapor jako chemik.najdu někoho?
zenyjni rota
mirek behensky | email | 9.4.2012 19:24 | id 44641 | nahlásit
Ahoj,slouzil jsem u zenystu v ĺetech 90-91.jsem z prahy. Byl bych rad kdyby se nekdo ozval kdo tam v ty dobe byl. Velitel byl npor. Tucek. Hledam hlavne Honzu Prochazku z Roztok u Prahy,ale i dalsi kluky.
 
Re: zenyjni rota
Pavel Benkovič | email | 14.7.2013 13:16 | id 62678 | nahlásit
ahoj ,v tomto utvare som bol v roku 1989 až 1991 a bol som výkonný praporčík u prieskumakov.Honza Procházka je moj kamarat ,niekolko krat som bol u neho doma v Roztokoch u Prahy a Honza bol výkonný praporčík RCHO.
Nakolko si bol u ženistov ,tak by si ma mal poznat ,nakolko Vas barak bol s naším v jednom dvore a tento dvor bol pred kasarnami......Naš velitel bol major Roľnik a ked ho prevelili do Stribra ,tak nás mal npr.Pollak a npr. Banas...velitel útvaru bol major Rotrekl hovorili sme mu Roky,načelník štabu major Sneider
 
Re: Re: zenyjni rota
náhodné zjištění | 20.6.2014 01:42 | id 76194 | nahlásit
pan Rotrekl odešel do zálohy jako generál, pan Šnajdr(Schneider?) pracuje v Olomouci snad na městském úřadě
 
Re: Re: Re: zenyjni rota
jarmila pánková | email | 24.9.2014 12:34 | id 79388 | nahlásit
ne pan šnajdr nedělá na žádném úřadě a ani nedělal
 
Re: Re: Re: zenyjni rota
Josef Rotrekl | email | 4.1.2017 13:10 | id 112209 | nahlásit
Náhodou jsem narazil na uvedený text na internetu. Ten pan Rotrekl, který je tam uveden by měl být můj strýc. Mohu Vás požádat o některé zpřesňující informace o uvedené osobě abych ho jako svého příbuzného buď určil nebo vyloučil. Děkují Vám za příp. ochotu a spolupráci. Rotrekl Josef Vyškov.
 
Re: Re: Re: Re: zenyjni rota
Štefan Kováčik | email | 28.12.2019 20:18 | id 143166 | nahlásit
V 1988-91 bol veliteľ útvaru 1745 mjr. Rotrekl Radoslav.
 
Re: Re: Re: Re: zenyjni rota
jarmila Pánková | email | 2.2.2021 21:16 | id 153285 | nahlásit
Rotreklovi bydleli v Boru pod náma.pamatuju si Moniku a Lukáše.
 
Re: Re: zenyjni rota
jrmila pánková | email | 24.9.2014 13:02 | id 79390 | nahlásit
nebyl to schneider,ale šnajdr já jsem jeho dcera,jinak vás všechny zdravím,a doufám že jste po dobu působení ve vysočanech neutrpěli žádnou psychickou újmu:))ono to s tatou určitě nebylo lehký:)
 
Re: Re: Re: zenyjni rota
Milan | email | 25.9.2014 11:59 | id 79415 | nahlásit
Zdravím,v 70tých letech mě dělal velitele praporu nad.Pánek,ale to bude asi shoda jmen.
 
Re: Re: Re: Re: zenyjni rota
jarmila pánková | email | 29.9.2014 08:46 | id 79546 | nahlásit
taky zdravím,to je shoda jmen,můj tchán byl sice taky u vojáků,ale dělal v Bochoři na letišti .
 
Re: Re: Re: zenyjni rota
Palo | email | 3.2.2021 13:57 | id 153306 | nahlásit
Zdravím pani Jarmila. Ono koho poslali do Vysočan nejakú újmu už mal,keď nie tam ju ju získal. Ale to píšem len zo žartu. Nejak si Šnajdra neviem vybaviť,ale to priezvisko tam bolo. Ja jeseň 84 až 86. Keď bude možné cestovať som v Bore.
 
Re: Re: zenyjni rota
Milos Gregor | email | 25.9.2014 21:32 | id 79442 | nahlásit
ahoj byl jsem u pruzkumaku 90 91 prisel sem z PS Presov ja a Wohldan rikali jseme mu voli kamaradil jsem s Joro Kiska pamatujete nekdo
Oznam
Kováč Ján | email | 2.12.2011 19:17 | id 38685 | nahlásit
Slúžil som tu v tankovej rote v rokoch 1958-1960
 
Re: Oznam
Tonda | email | 23.10.2013 21:10 | id 65701 | nahlásit
Zdravím, já sloužil v letech 1973-1974 podzim na tankovém praporu. Když jsme na jaře 1973 přišli z PŠ z Kežmarku byl velitel praporu npor. Pánek. To jeho,, k***a Madrid vojáci,, slyším jako dnes. Mám dost fotek, ale kvalita je špatná. Na 3 rotě sloužil Vašek Matula z Prahy, Jarda Jedlička, to byli řidiči, pak velitelé Goryczka, Folwarczny, Kouřil, dále na praporu rotný Měkota, mos´táci Bořuta a Konfršt, spojař Švimberský, nabíječ Vasil Pavluk, střelci, Pohl, Hendrich, praporní písař Jarda Gros z České Lípy, politruk major Šenk, technik praporu major Rousek zvaný stabilizátor. Velitel pluku pplk. Bízek, politruk pplk. Denvera. Taky major Čigaš ten nevím na jaké jednotce byl a proslul rčením-,,vodiči ktorí jste riadiči vystůptě,, Při střelbách Vh dvacítkama na Bohuslavi tuším že v na jaře 1974 postřelili kulometem při nějaké činnosti na ejektoru voj. Vrábela, ten byl tuším na druhé rotě. Přežil a po návratu z nemocnice ho převelili na 1090, sam. tankový prapor. Kdo byl v té době na 1745 a Tpr rád bych pokecal. Žiju na Moravě nedaleko Brna
 
Re: Re: Oznam
Mikel | 16.11.2013 19:25 | id 66640 | nahlásit
Ahoj. Tak to jsme byli sousedé - já jsem přesně v té době sloužil přes chodbu, na spojrotě. Ale na to "k***a Madrid" a na některé kluky od vás si dobře pamatuji. Jinak Bořuta pocházel tuším z Malenovic, Gavenda přes dvě vesnice ode mne, z Březnice u ZL. Měj se.
 
Re: Re: Re: Oznam
Tonda | email | 19.11.2013 16:15 | id 66741 | nahlásit
Ahoj Mikel, su rád, že někdo reagoval. Sice kluky ze spoj. roty si moc nepamatuju, ale jistě jsme spolu sloužili, dozorčí stolky byly naproti sobě na chodbě. Máš pravdu most´ák Bořuta byl z Malenovic, pamatuji že se na našu 150ku porvali a popíchali kudlou a ten viník šel na 6 metrů do Sabinova. Gavenda takovej malej, kulička, jezdil se Skotem. Mám dokonce dojem že jsem ho jednou potkal někde v Brně.
Jednou jsme už v civilu chlastali, něco se slavilo, cesta po dědině dlouhá, kolem jeli kliftoni a tak nás 2 vzali sebou do Černovic vychrápat na záchytku. Jsme byli asi bzujní. Ráno jsem se probudil a na jedné straně kamoš, na druhé straně se probouzel nadporučík Voldřich, za našich dob velitel 3 roty a pak náčelník štábu praporu. Čučeli jsme na sebe jak puci a kde prej se tady berem. Byl v té době studentem na akádě v Brně a taky prej něco slavili a byli bujný tak na ně poslali policajty a ti je odtáhli na záchytku. Páč byli v civilu. No p***l. Byl jsem se v Boru a Vysočanech podívat, je tam všechno opravené, přestavěné, přistavené, kousek dálnice. Zbyly jen vzpomínky a pár fotek. Ahoj Tonda
 
odezva
Milan | email | 2.2.2014 21:26 | id 70265 | nahlásit
Ahoj,taky jsem sloužil sam.tank.prapor 3rota 3 tank ale v roce 1973 jsem šel do civilu.Ty jména dustojníku znám,Ty jsi byl vlastně muj bažant.Snad se někdo ozve kdo sloužil se mnou.
 
Re: oprava
Milan | email | 4.2.2014 20:45 | id 70373 | nahlásit
Jedná se o tankový prapor v.u.1745 a ne o sam.tankový prapor.Chlapy ozvěte se někdo.Ocetek,Měchura,Macalík,Imrich,Marcinko,Dlouhý,Mint uch-sk,Oravec-sk.TEL 602243662.
 
Re: Re: oprava
Tonda | email | 5.2.2014 13:47 | id 70398 | nahlásit
Ahoj Milane, tak to jsi musel jít myslím do civilu na jaře 1973, protože z Kežmarku jsme došli my a řidiči z Martina v tomto termínu. S nabijákama už si nepamatuju jak to bylo. Přeci jen je to už víc jak 40 let. A stařecká demence se začíná projevovat. Ale na prdlavou vodu z Pramene československo.sovětského přátelství na Doupově si pamatuju docela dobře.
 
Ahoj Tondo
Milan | email | 26.2.2014 21:47 | id 71484 | nahlásit
Ahoj,šel jsem do civilu 27.září 1973,takže by jsme se měli znát.Sloužil jsem u 3tank.roty 3četa 3tank.Klidně prozvon tel.602243662,mám neom.tarif kamkoli.Snad se známe,zatím.Pocházím z Moravy od Hodonína.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Oznam
Josef Andrle | 26.5.2014 08:03 | id 75114 | nahlásit
Zdravím,nebyl jsem sice ve vysočanech jako voják,ale bydlel jsem tam od ro 1968 do roku 1974,otec byl důstojník,náčelník výstrojního skladu,možná ho někdo z vás také znal,já jen si dovolím opravit některá jména,politruk major se jmenoval Šenek,pplk.Devera,některé jejich děti znám a jsme i v kontaktu,konkrétně Šenek a Devera.
 
Re: Re: Re: Oznam
Milan | email | 28.5.2014 22:12 | id 75236 | nahlásit
Taky zdravím a mám dotaz,poblíž kasáren bydlel major Kouřil a jeho syn mě dělal řidiče tanku.Je nějaký kontakt?Dík.
 
Re: Re: Re: Re: Oznam
Rudolf Kodalík | email | 27.8.2014 13:55 | id 78490 | nahlásit
Pozdrav z Boru, náhodou jsem narazil na tento dotaz. Jedná se určitě o mjr. Kuřila (žije někde na Rokycansku), jeho oba synové Pepík a Jarda bydlí v Boru. Zde se jedná zřejmě o Pepíka, který má autodílnu v Boru, tel. 605217350. R.K.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Oznam
MILAN | email | 6.9.2014 21:27 | id 78851 | nahlásit
Dík,ani jsem tomu moc nevěřil,funguje to.
MILAN
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Oznam
Pfefferle | email | 7.5.2017 17:40 | id 116939 | nahlásit
Pamatuji technika Kodalíka Rudu.Zdravím.Je li ještě živ pplk.Kuřil,tak že ho zdravím.Dobře ho pamatuji a potkal se kdysi s ním v Litoměřicích.Pozdrv známé z těch dob.Už nás pamětníků moc nezbývá.P.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Oznam
lorenc | email | 18.2.2016 18:25 | id 101653 | nahlásit
mjr. Kuřil by ženista a byl prý to výborný vystřílený pistolník v tehdejší době, to se tam o něm říkávalo.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Oznam
Milan | email | 18.2.2016 20:57 | id 101667 | nahlásit
JO,jo a ještě žije a užívá si důchodu,dobrý chlap.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Oznam
Andrle Josef | 25.10.2016 22:02 | id 109616 | nahlásit
To máte pravdu,rád střílel a dobře,dobře si to pamatuji
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Oznam
VACLAV ODLAS | email | 15.9.2016 07:14 | id 108355 | nahlásit
majora jeřábka jste znal?
 
Re: Re: Re: Oznam
Pfefferle | email | 7.5.2017 17:47 | id 116942 | nahlásit
Tvojeho otce jsem znal,bydleli jste na sídlišti .Žije-li pozdravuj ho,ale je to let!Pozdravuji i Jarku Šenekovou,ta si možná bude pamatovat,byla u úvaru v knihovně. Už tam v Boru asi moc známých nebude,sloužil jsem tam od1964-74.To je tak dávno!
 
Re: Re: Re: Oznam
Šušmák | email | 16.5.2018 01:03 | id 128854 | nahlásit
VÁŠ OTEC, JOSEF ANDRLE NEBYL NÁČELNÍK VÝSTROJNÍHO SKLADU, ALE VÝSTROJNÍ NÁČELNÍK PLUKU, V HODNOSTI MAJORA.
 
Re: Re: Re: Oznam
Šušmák | email | 16.5.2018 01:03 | id 128855 | nahlásit
VÁŠ OTEC, JOSEF ANDRLE NEBYL NÁČELNÍK VÝSTROJNÍHO SKLADU, ALE VÝSTROJNÍ NÁČELNÍK PLUKU, V HODNOSTI MAJORA.
 
Re: Re: Re: Re: Oznam
Andrle Josef | 17.5.2018 19:24 | id 128889 | nahlásit
Díky za opravu,je to již 45 let,co odešel z Vysočan do Dobřan,pak Plzeň Slovany,Tábor,Karlovy Vary,OVS Plzeň jih,OVS Plzeň město a nakonec Krajská vojenská správa Plzeň.,ale té výstroje se nezbavil až do důchodu.
 
Re: Re: Re: Oznam
Šušmák | email | 14.7.2018 20:05 | id 130315 | nahlásit
VÁŠ OTEC BYL NÁČELNÍK VÝSTROJNÍ SLUŽBY, NE SKLADU. SLOUŽIL JSEM S NÍM VE VYSOČANECH ASI 3 ROKY, NA CVIČENÍCH JSME SDÍLELI JEDEN ŠTÁBÁK.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Bor u Tachova r. 1959

Okres: Tachov

Dobové snímky z VÚ 1745 Bor u Tachova.

A2011-03-02 14:04:59 U2023-08-13 17:17:31 TG433