Různé

« Zpět | Jdi na seznam | Obnovit | Vaše komentáře (45)

(pro změnu obrázku můžete použít CTRL + šipky ↔ numerické klávesnice)
18 foto (R.Krajča) z celkových 20

Foto 18
Tak takto dopadl náš památníček k rotě...
Foto 1

Autor: R.Krajča | Pořízeno: | Foto: 1 fotka

Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9

Autor: R.Krajča | Pořízeno: 2017 | Foto: 8 fotek

Foto 10 Foto 11 Foto 12 Foto 13 Foto 14 Foto 15

Autor: A.Orlík | Pořízeno: 2018 | Foto: 6 fotek

Foto 16 Foto 17

Autor: R.Krajča | Pořízeno: 2018 | Foto: 2 fotky

Foto 18 Foto 19 Foto 20

Autor: R.Krajča | Pořízeno: 2019 | Foto: 3 fotky



Vaše komentáře...
Přidat nový komentář...
Opětovné poškození repliky HM rotě Slavonice
Roman Krajča | email | 23.9.2019 18:35 | id 140781 | nahlásit
Vážení kamarádi,spolubojovníci a všichni příznivci slavonického útvaru a PS. Jak jsem tady již před nedávnem psal,po loňském sraze jsme vybrali pár korun a obnovili pamětní desku a opravili HM,před rotou. BOHUŽEL, nová (v pořadí již druhá)pamětní deska,vydržela po našem letošním sraze,pouhé necelé dva měsíce !!! Deska opět ukradená a replika HM značně poškozená. Provděpodobně,někým,kdo nás má "moc rád". Ale nás,staré,hraničářské psy,nezlomí ani dnešní doba. Hraniční mezník opět opravím,desku nechám udělat novou a před dalším srazem opět nainstaluji. Takoví dnešní,havloidní hlupáci,prostě NEPROJDOU !!!
 
Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavonice
Petr | 26.9.2019 23:02 | id 140860 | nahlásit
Nebylo by lepší na tu zkurvenou dobu zapomenout a žít v přítomnosti? Sloužil jsem 74-78 Nová Bystřice tak snad vím o čem mluvím.
 
Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavonice
jelen | 27.9.2019 08:15 | id 140861 | nahlásit
Doba to byla taková,s pohledem zpět,špatná. Na tu dobu(politickou) asi nikdo z nás nevzpomíná .A kdo z nás o tom tenkráte přemýšlel? Na co ale vzpomínáme je naše přátelství a mládí. Máš-li takový pohled, žij přítomností a věz že mládí je v pr..li a kamarádi se pomalu odebírají na věčnost.Hodně zdraví a spokojenosti přeje jelen
 
Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavonice
Roman Krajča | email | 27.9.2019 19:11 | id 140875 | nahlásit
Petře, ne, nevíš naprosto NIC,s naprostým klidem si Ty zapomínej na co chceš !!! Pravděpodobně jsi na vojně moc kamarádů neměl,protože jinak by jsi na ně,celkém rád vspomínal. Ale pokud né,je to čistě jen tvá věc. Klidně žíj přítomností ale neber ostatním to, co dodnes považují za nádherné kamarádství ,u mnohých možna nadosmrti. Trochu mě pekvapuje tvá reakce ale budiž,je to tvůj názor a nikdo ti ho nebere ale proč ničit něco,co vytvořili jiní,pro jiné ??? !!!
P.S. Proč zkurvená doba ??? Někdo ti na vojně ublížil ???
 
Re: Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavonice
Petr | 28.9.2019 15:49 | id 140886 | nahlásit
Romane nejdříve opravím překlep (74-76). Nevím jakým omylem jsem se k PS vůbec dostal. Táta vyhozen z KSČ (1970), oba rodiče měli příbuzné na západě (emigranti). Při odvodu jsem na dotaz k jakému druhu vojska bych chtěl být zařazen jsem odpověděl, že bych raději podepsal 10 práce do dolů jako můj kamarád. Po vojně jsem chtěl cestovat (ne emigrovat). První 3 roky jsem to pochopitelně nezkoušel. Potom jsem 4 roky za sebou žádal o devizový příslib (bezvýsledně). Na pátý pokus jsem dostal devizak do Francie! Ale nedostal jsem výjezdní doložku... Tak jsem se na to vysral a cestovat jsem začal až po 1989. To jen vysvětlení k té "zkurvene" době, ale bylo toho víc nemám tady na to místo to cestování bylo jen na okraj. Máš pravdu na vojně jsem neměl "kamarády" a musel přežít a byl obklopen stádem. Jednoho dobryho kamaráda ze stejného ročníku jsem, ale měl. Dodnes se občas sejdeme, ale při slově vojna si jen odplivneme. Romane a další přejí Vám Vás optimismus stejně to máme všichni už za pár. Myslíte, že po nás štekne pes?
 
Re: Re: Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavonice
JardaM | 28.9.2019 22:40 | id 140903 | nahlásit
Malá poznámka: na cestu do Francie byl nutný cestovní pas. Na výjezdní doložku (spolu s občanským průkazem) se jezdilo jen do zemí social. tábora. Do Francie bylo ještě nutné vstupní vízum a pokud jsi jel přes NSR, tak i vstupní vízum do Německa...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavo
Petr | 29.9.2019 01:06 | id 140906 | nahlásit
Velká poznámka: Nepleť výjezdní doložku do kapitalistických státu s přílohou k občanskému průkazu pro cesty do socialistických zemí. Výjezdní doložka bylo povolení, že ti bolševik laskavě dovolil vycestovat z jeho ráje. Možná, že se někdo ozve kdo sloužil na hraničním přechodu a podá ti vysvětlení. Ano na cestu do Francie byl nutný pas ten jsem měl to nebyl zas tak velký problém protože opakuji nejdůležitější byla v té době výjezdní doložka, kterou vydávala okresní správa viz a pasu, ale k jejímu schválení mělo konečně slovo oddělení StB v místě kde byla správa pasu a viz. Shrnutí: Pas jsem měl. V případě, že bych obdržel VYJEZDNI DOLOZKU tak bych musel na velvyslanectví Francie pro vízum (minimální problém) a pro průjezd bývalou NSR také německé vízum (minimální problém). Potom si ve Státní bance Československé zakoupit franky a nějaké marky na základě devizového příslibu, který byl vydán v USD (20USD na den jako žebrák). Závěr: doložku jsem nedostal, samozřejmě bez udání důvodů a jel jsem do prdele, Pokud máš nějaký dotaz rád odpovím.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavo
Petr | 29.9.2019 01:52 | id 140909 | nahlásit
K moji odpovědi na téma výjezdní doložka jsem zapomel pár detailů. Ihned jak jsem obdržel od Státní banky Československé devizový příslib ve výši 280USD (20USD na den x 14 dnů)jsem podal žádost o vydání "výjezdní doložky" a přiložil výpis z trestního rejstříku (čistý). Pokud by celá tato anabáze dobře dopadla tak jako poslední formalita před odjezdem zbývalo odevzdání vojenské knížky na OVS. Potvrzení o odevzdání bylo vyžadováno na hranicích při výjezdu.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavonice
Dolfi | 27.9.2019 20:54 | id 140878 | nahlásit
zabudol si spravne formulovat.. "..zapomenout a zit v skurvene pritomnosti" Alebo sa ti zda ze naozaj zvitazila pravda a laska a teraz tu vladne? :-DDDD
 
Re: Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavonice
Petr | 28.9.2019 15:59 | id 140887 | nahlásit
Dnešní zkurvena doba? Možná pro tebe... Já si užívám každého dne a jsem rád, že jsem se toho dožil.
 
Re: Re: Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavonice
jelen | 28.9.2019 18:10 | id 140888 | nahlásit
Tak ať ti zdraví slouží a užívej. To lepší máme za sebou a vyhlídky jsou nejisté. :))
 
Re: Re: Re: Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavo
Roman Krajča | email | 28.9.2019 18:39 | id 140889 | nahlásit
Petře,já Ti také přeji ať ještě dlouho můžeš využívat výdobitků dnešní doby.Možná máš v něčem pravdu ale určitě né ve všem. Jak měla své plusy a mínusy,doba minulá,tak i ta doba dnešní není v žádném případě 100%. Spíš bych řekl že naopak. Ale je to samozřejmě věc pohledu a subjektivního názoru.
Jen si myslím, že jsem psal o poškození památníku rotě PS a krádeži pamětní desky,která nabyla opravdu levná (cca 4500kč),což právě nese dnešní doba !!! Proč ti dnešní "rádoby demokraté" ničí vše co by tu naši,dobu vojenskou trochu připomínalo ??? Ničí někdo z nás např Havlovu lavičku,nebo sochu opice sa zlatýma koulema,před bankou atd.atd. ??? Ne,neničí,tak proč oni musí zničit něco co udělali jiní,kdo jim dal na to právo ? Tomu se dnes říká demokracie ? Je mi z této ,dnešní doby opravdu smutno !!!Závěren,asi se neshodneme ve spoustě věcí a názorů,přesto Ti přeji ještě jednou hodně zdraví,protože jak sám píšeš,už to máme "za pár" Roman
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavo
Petr | 29.9.2019 01:31 | id 140908 | nahlásit
Protože už na Romana nemůžu dále reagovat (nechce to zadat další reakci) tak pro všechny. To, že Vám někdo zničil desku je zhovadilost. I když nemám minulý režim v oblibě nikdy bych se k něčemu podobnému nesnížil. Neříkám, že všechno stálo za hovno i já mám nějaké dobre vzpomínky. Já i Vy jsme na vojnu byli nahnáni nedobrovolně. Já vím, že na špatne věci se zapomíná a po letech zůstávají jen ty dobre. Já mám ten problém, že si většinou vzpomínám hlavně na to co bylo špatně. Ale co. Ať zdraví slouží a nebudeme si vzájemné znepříjemňovat život.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavo
dolfi | 29.9.2019 18:47 | id 140934 | nahlásit
Prestan tarat.. tu nejde o mna ale o system v ktorom sa rozkradaju dotacie, vratky DPH, vrazdia novinari.. mna to komousi nenaucili... pracuj a uzivaj si a usmievaj sa ak ti to nevadi.
Zde již nelze dále reagovat
 
Re: Re: Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavonice
dolfi | 28.9.2019 20:12 | id 140894 | nahlásit
hej, je vela ludi ktorym tato doba vyhovuje.. bohuzial..
 
Re: Re: Re: Re: Re: Opětovné poškození repliky HM rotě Slavo
Petr | 29.9.2019 01:18 | id 140907 | nahlásit
Tak zkus více pracovat, používat hlavu a méně nadávat a stěžovat si.
Zde již nelze dále reagovat
Obnovení pamětní desky rotě PS-Slavonice
Roman Krajča | email | 25.9.2018 17:59 | id 131985 | nahlásit
Vážení kamarádi,jistě víte že před našim letošním srazem,nám nějakej "přítel" ukradl pamětní desku naistalovanou na replice HM před rotou a samotný mezník trochu poničil.
Na srazu jsme se rozhodli že necháme udělat desku novou a opět jí na HM naistalovat.Poničený mezník jsme již opravili.Vybrali jsme pár korun a já nechal desku opět vyrobit. V těchto dnech by měla být hotová (určitě se zde objeví foto).Jedná se o prakticky totožnou desku,s malými úpravami co se týká velikosti a barevnosti písmen. Mám za to že na příštím srazu ji opět nainstalujem,stím že se jí pokusíme lépe zabezpečit. Uvidíme,jak dlouho vydrží. Všem klukům,kteří na desku přispěli,moc děkuji a doufám že se uvidíme v roce 2019 v hojnějším počtu.
 
Re: Obnovení pamětní desky rotě PS-Slavonice
František Fridrich(Fríďa)77-79 | email | 26.9.2018 22:32 | id 132001 | nahlásit
Velikou pochvalu tobě Romčo, že jsi to nevzdal a nechal jsi váš poničený pomník ( hraniční mezník s nerezovou deskou ) informující, že tam stála 18.rPS Slavonice a také památku všem co na té rotě sloužili vlasti. A také všem velikou pochvalu, co přispěli na opravu vašeho památníku. Všem veliký dík !!! Se srdečním pozdravem všem František Fridrich (Fríďa)
19.rPS Valtice - Celní Úřad, Celňák. 4.bPS ZNOJMO 5688.
 
Re: Re: Obnovení pamětní desky rotě PS-Slavonice
Roman Krajča | email | 27.9.2018 10:26 | id 132009 | nahlásit
Fríďo,velký DÍK za Tvá slova. Roman
Pmětní deska ODCIZENA!!
Aleš Orlík | 25.5.2018 18:31 | id 129071 | nahlásit
Kamarádi dnes jsem byl ve Slavonicích udělat údržbu kolem památníku ale zjistil jsem že nám někdo desku ukradl a naštípl patník jak to páčil.Ptal jsem se bagristy co dělá na rotě a říkal že to to tam v neděli ještě bylo!!Je to smutné proč se nám někdo mstí!!!Před 14 dní jsem jel já kolem a bylo to v pohodě.
 
Re: Pamětní deska odcizena!
Milan | email | 8.6.2018 18:26 | id 129407 | nahlásit
Všechna snaha a dobrá vůle asi marná, stejné jako s památnou signálkou nad Kadolcem,aspoń ten mezník nechali,fakt děkujeme!!
 
Re: Re: Pamětní deska odcizena!
Aleš Orlík | 26.6.2018 22:49 | id 129861 | nahlásit
Milane tam jsem byl taky a pomalu se ztrácí dráty a to nemluvím o korpusu otnatého drátu, ten ukradli v prvé řadě.Ten kdo to dělá by potřeboval minulý režim jako sůl přešlo by ho to hned.
Pamětní deska-pomníček rotě
Roman Krajča | email | 22.5.2017 16:00 | id 117366 | nahlásit
Vážení kamarádi a spolubojovníci,dokončil jsem památníček naší rotě ve tvaru hraničního mezníku,s pamětní deskou a díky jednomu veteránu PS jsme dokonce získali i místo na obecním pozemku v bezprostřední blízkosti již značně zdevastovaní roty. Tento památníček budeme instalovat dne 16.6.2017,den před naším druhým srazem. Vážení zatím jsem do tohoto investoval pouze své peníze a to víc jak 5000 kč,proto budu na srazu vybírat cca 150 kč,samozřejmě že to bude dobrovolné ale pro ty kteří na sraz nepřijedou a chtěli by přispět,nabízím možnost poslat příspěvek (dobrovolný)na ůčet čislo 107-1354170247 vedený u Komerční banky 0100. Za případné příspěvky děkuji. S pozdravem NEPROJDOU Roman Krajča
 
Re: Pamětní deska-pomníček rotě
Roman Krajča | email | 25.6.2017 19:04 | id 118612 | nahlásit
Chtěl bych touto cestou poděkovat lidem-příznivcům a veteránům PS za zaslaný příspěvek na památníček naší roty. Upřimě Vám všem děkuji. Památníček je již instalovám,veškerá administratíva vyřízená (oficialně), takže teď zbívá doufat,že tam nějakou dobu vydrží. Fotky se zde zanedlouho objeví. Takže ještě jednou díky. Roman
Zničení desky.
Roman Krajča | email | 25.3.2017 21:43 | id 115077 | nahlásit
Tak přátelé a teď jsem v "pasti" Před 10 minutama jsem se (a nejen já) na této naší stránce vyjadřil k né zrovna pěkné reakci na naší pamětní desku. Po pár minutách se na stránku vrátím a ono NIC !!! Že by zaúřadoval administrátor ??? Pokud ano,myslím si že zbytečně ! Ať si všichni přečtou,jací lidé jsou mezi náma PSákama.
 
Re: Zničení desky.
Černý Jan | email | 25.3.2017 21:52 | id 115078 | nahlásit
Ahoj Romane, ať on zase vidí, že mu na ty jeho problémy tyto stránky nepatří. Kdo mu může za jeho život. Zdraví Tě ten Honza z Telče.
 
Re: Re: Zničení desky.
Roman | email | 25.3.2017 22:20 | id 115081 | nahlásit
Honzo zdravím tě z Havířova. Tak teď s tebou nemohu souhlasit. Administrátoři těchto stránek vydávají nadlidský výkon ve správě těchto stránek a klobouk dolů před jejich činností,vždy jsem si vážil jejich práce. Ale co udělali teď,při smazání několika komentářu i když dehonestujícich naší činnost u PS i naší práci na výrobě pamětní desky, není (podle mě) správné ! Myslím si že i negativní komentáře jsou vyjadřením pisatele a že nejsou zrovna lichotivé , na věci nic nemění. Škoda,myslím že by nebylo na škodu,
ať si lidé přečtou pohled i ze stránky člověka který (prý) sloužil u PS ale je jejím naprostým odpůrcem.
 
Re: Zničení desky.
Roman Krajča | email | 25.3.2017 21:54 | id 115079 | nahlásit
Kluci administrátorský,velice jsem si vás vážil za vaší velmi záslužnou práci ale pokud mažete komentáře,byť né zrovna lichotivé tak si myslím že to není moc dobré,spíš na škodu věci. Přece,
když vymažu nelichotivý komentář, tak nahraji jen tomu kdo ho napsal. O to se mezi náma chlapama přece nedělá. Přesto dík Oldo.
 
Re: Re: Zničení desky.
J.Pecher | email | 26.3.2017 15:03 | id 115093 | nahlásit
Litujeme, že se smazání komentářů někoho dotklo. Cílem je vždy smazat prvotní komentář - ty ostatní následné pak mažeme proto, že by již po smazání prvního nedávaly smysl...
Znovu opakujeme, že zde nebudeme tolerovat urážky všeho druhu, tím méně výzvy k násilí.

Děkujeme za pochopení.

Vaše Vojensko.cz
 
Re: Re: Re: Zničení desky.
Jarda Havrlant | email | 26.3.2017 16:04 | id 115096 | nahlásit
V pořádku. Všechno má mít své meze.
 
Re: Re: Re: Zničení desky.
Roman Krajča | email | 26.3.2017 17:43 | id 115101 | nahlásit
Vážení správci těchto stránek. V žádném připadě jsem nechtěl vystupovat proti vám,vždy jsem si vážil a vážím vaší práce a jak již jsem uváděl,klobouk dolů před vaší náročnou činností. Já jen reagoval na ten velice zlý komentář,který mě dost "rozhodil" Měl jsem na mysli to aby si komentář přečetl i jiní lidé ,aby poznali,že né všichni PSáci jsou hrdi na svou službu tak ,jako my ostatní. Pánové,pokud přijmete mou omluvu,budu jen rád. Děkuji.
P.S. mohl bych vás poprosit a e-mailovou adresu onoho pisatele který ten sprostý komentář napsal,pod jménem "jeden z mnohých"? třeba na můj soukromý e-majl. Ještě jednou Vám děkuji za vaší náročnou práci a prosím věřte,že mé komentáře nebyly zaměřený apriori proti Vám
 
Re: Re: Re: Re: Zničení desky.
Jan | 26.3.2017 20:21 | id 115113 | nahlásit
Romane, zachovej klid a chladnou hlavu. Nemá cenu se rozčilovat nad výplodem nějakého zamindrákovaného idiota, který se největší pravděpodobností u PS vůbec nesloužil, možná nebyl ani na vojně ( i když napsal, že ano) a nechápe o co tady jde. My ostatní to víme velmi dobře a naše vzpomínky a pocity nám nikdo a nikdy nevezme. Zdravím.
 
Re: Re: Re: Re: Zničení desky.
Vilko Šafář | email | 26.3.2017 22:52 | id 115117 | nahlásit
Romane byla by to ztráta času.A ten tvor za to nestojí,
 
Re: Re: Re: Re: Re: Zničení desky.
Roman Krajča | email | 27.3.2017 11:54 | id 115124 | nahlásit
Pánové,moc děkuji za podporu. Máte pravdu,jeden hlupák,nás PSáky nemůže a nesmí rozhodit. Dík a držte se.
Zde již nelze dále reagovat
Pamětní deska
Lumír čečiva | email | 23.3.2017 15:57 | id 115011 | nahlásit
Myslím že to nemá chybu plně s tím souhlasím.
 
Re: Pamětní deska
Jarda K | 23.3.2017 17:10 | id 115013 | nahlásit
Přeji Vám přátelé, aby ta Vaše deska měla trvání. Naše deska "žila " ani ne čtrnáct dní. Mladá garda III.odboje se o ní postarala. Ona ta příhraniční garda převážně jezdí dělat za Euro a tak se musí činit i doma, aby si ty prachy zasloužila. Přeji ji ty desce, mnoho štěstí.
 
Re: Re: Pamětní deska
Roman Krajča | email | 23.3.2017 17:58 | id 115015 | nahlásit
Dík za přání,prosím tě a kdo to je,ta mladá garda III. odboje ??? Co je to za bandu vymytých mozků,teda spíš bezmozků ???
 
Re: Re: Re: Pamětní deska
dedko | 24.3.2017 08:13 | id 115027 | nahlásit
Na tom nezalezi kdo to je. Bohuzel zijeme v dobe, kdy mladsi generace nemaji uctu k nicemu. Neni tajemstvim, ze u hranic se devastuji krome rot sem tam i pomniky a dalsi relikvie. Vzpomenme na pomnik Ruso ktery byl znicen v poslednich 5 letech tusim 2x. Proto naprosto otevrene musime pocitat s tim, ze tabulku nekdo posprejuje nebo znici uplne.
 
Re: Pamětní deska
Roman Krajča | email | 23.3.2017 17:56 | id 115014 | nahlásit
Čau Lumčo,až udělám tu repliku hraničního mezníku,přidělám tam tu desku a podaří se nám to umístit někde u roty,myslím že do bude moc fajn. Možná nás budou následovat i jiné roty.


Přidáváte nový komentář
plus okno minus
... lze napsat ještěznaků
Ochrana proti spamu. Napište číslo stodvacet:


   


  • hvězdičkou * jsou označena povinná pole
  • maximální délka textu komentáře je 2000 znaků
  • odřádkování textu komentáře (ENTER) zůstane zachováno
  • HTML tagy nebudou použity
  • WWW adresy budou automaticky převedeny na odkazy
  • reagovat lze pouze do 5 úrovně
  • vyhrazujeme si právo smazat nevhodné příspěvky

Pamětní deska rPS Slavonice

Okres: Jindřichův Hradec

Pamětní deska na upomínku roty PS Slavonice, kterou nechal udělat Roman Krajča a která bude umístěna na replice hraničního mezníku, který bude umístěn nedaleko roty.
Deska je z duralového, gravírovaného a barveného plechu.

Slavoničtí úředníci nám KONEČNĚ schválili a přidělili místo na umístění mezníku v blízkosti naší bývalé roty. Bohužel, větu "NA PAMÁTKU VŠEM, KTEŘÍ ZDE SLOUŽILI VLASTI", jsem musel odstranit...
Tak instalace proběhne 16.6.2017, den před našim Slavonickým srazem veteránů PS.

Obrázek v plné velikosti ZDE.

A2017-03-23 12:28:11 U2019-09-23 13:14:16 TG74